Ik kan me hier erg in vinden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:48 schreef oeke het volgende:
Ko kijkt ook soms best veel op een dag. En dan weer een hele dag niet. Ach, hij kletst lekker de verhalen uit zijn boeken na en de verhalen van Pingu.
Ik volg hem daarin, waar zijn interesse in ligt.
En de ene dag is hij helemaal moe van de kresj, wil hij graag wat hangen, zodra er weer wat beweging in hem komt dan gaan we lekker voetballen of rennen of boodschappen doen.
Omdat hij nu geen middagdutje meer doet, maar wel op de bank wil liggen met Pingu, mag dat van mij. Met een dekentje.
Da's een van de vragen waar ik me in mijn onderzoek bezig mee heb moeten houden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:05 schreef -Spring het volgende:
Waarbij zou een luisterboek eigenlijk het meest in de buurt komen? Bij een écht boek of bij televisie?
Nathan vraagt wel echt heel duidelijk om de tv. Soms mag het wel en soms niet, maar dat zijn wel de momenten dat ik even rust neem. Oh, en TV tijdens het koken, inderdaad, dat komt mij beter uit. Maar koken met Nathan vind ik echt onhandig. Trouwens alleen als manlief nog niet thuis. Wel een beetje TV als oppas dus.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Wie niet? ik denk groofs, dat er vrij veel mensen zijn die niet hun kind volgen, maar zichzelf. Het kind voor de tv zetten omdat zij het zat zijn, in plaats van omdat het kind moe is en even bankhangen dan fijn kan zijn. En als dat een keer gebeurt omdat het de ouder beter uitkomt, is dat helemaal niet erg, maar de tv moet niet de standaardoppas zijn, denk ik dan.
Ja, dat denk ik hoor. maar ik bedoel meer dat zoals Oeke het beschrijft het toch heerlijk en prima en oké klinkt, het televisie kijken. Dat ik me niet voor kan stellen dat iemand dat niet fijn vindt klinken ;-).Ik kan er ook van genieten als ze lekker met een dekentje op de bank televisie kijken. Maar net zo goed kan ik er van genieten als ze bijvoorbeeld zoals gisteren samen bijna een uur in de hangmat met knuffels zaten te keuvelen, helemaal moe van de korte nacht en drukte met logées, en dat televisie dan niet eens in ze opkomt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik speelde zelden buiten en keek ook weinig tv. Sowieso was dat veel minder toen ik zo jong was, en evenmin waren er dvd's of video's of internet. Dus ik las, veel. Heel veel.
Wie niet? ik denk groofs, dat er vrij veel mensen zijn die niet hun kind volgen, maar zichzelf. Het kind voor de tv zetten omdat zij het zat zijn, in plaats van omdat het kind moe is en even bankhangen dan fijn kan zijn. En als dat een keer gebeurt omdat het de ouder beter uitkomt, is dat helemaal niet erg, maar de tv moet niet de standaardoppas zijn, denk ik dan.
Ik zet bijvoorbeeld ook de tv uit als blijkt dat ze niet kijkt. Ze mag van mij best kijken, maar als ze dan alsnog gaat spelen, laat ik hem niet aanstaan.
De interactie tussen ouder en kind is juist belangrijk bij het voorlezen, dus in dit opzicht is een luisterboek geen substituut.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:20 schreef pessie het volgende:
Ik vind een luisterboek meer klinken als voorlezen maar dan met een stem op een DVD.
Ik bedoelde juist het niet reguleren en bewust aanbrengen van variatie, maar daarin meer je kind volgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik hoor. maar ik bedoel meer dat zoals Oeke het beschrijft het toch heerlijk en prima en oké klinkt, het televisie kijken. Dat ik me niet voor kan stellen dat iemand dat niet fijn vindt klinken ;-).Ik kan er ook van genieten als ze lekker met een dekentje op de bank televisie kijken. Maar net zo goed kan ik er van genieten als ze bijvoorbeeld zoals gisteren samen bijna een uur in de hangmat met knuffels zaten te keuvelen, helemaal moe van de korte nacht en drukte met logées, en dat televisie dan niet eens in ze opkomt.
Ik moest even lachen omdat ik dacht dat je geen onderscheid kon maken tussen duits of frans maar zie nu op youtube dat ie er zowel in het frans als in het duits is. Trotro zal ongetwijfeld komen van trotteur, frans voor draver, al kan het ook buggy betekenen, of loopwagentjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:39 schreef Lamb29 het volgende:
Maar TroTro... een of frans of duits ezeltje op youtube vind ze wel weer interessant
Zeg ik ergens in dat gecuote verhaal dat ik niet de kinderen wil volgenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedoelde juist het niet reguleren en bewust aanbrengen van variatie, maar daarin meer je kind volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |