Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Eeuhmm nee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:20 schreef Peunage het volgende:
Het is 21, 22 of 23, waarbij de 23ste de meest mogelijke is.
ramadanquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:24 schreef Vaatwastablet het volgende:
Maar spreekt Peunage over de 23ste Ramadan of 23ste augustus?
Ah okee. Inshallah zal het op een dag zijn waar ik geen nachtdienst heb, zou fijn zijn om de moskee te bezoeken.quote:
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd. 19, 21 of 23, maar verschilt weer per stroming.
quote:فَالْتَمِسُوهَا فِي الْعَشْرِ الْأَوَاخِرِ فِي كُلِّ وِتْرٍ
Seek it in the last ten nights, in the odd nights.
[Sahih Muslim, Book 6, Number 2625]
Hou er wel rekening mee dat buiten Allah niemand weet wanneer het is, dus je zou het ook niet echt tot één specifieke nacht kunnen plannen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:26 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Ah okee. Inshallah zal het op een dag zijn waar ik geen nachtdienst heb, zou fijn zijn om de moskee te bezoeken.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:36 schreef waaromniet1988 het volgende:
'Bioscoopschutter geestelijk ziek'
quote:
Verschilt per stroming. Voor sommigen de 23ste en voor anderen de 27ste. Het komt er in ieder geval op neer dat mensen de hele nacht bidden, Koran en du3a lezen.quote:
Geenenkel stroming staat boven een hadith, zeker niet met een specifiek datum als de Profeet saws dat niet heeft gedaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verschilt per stroming. Voor sommigen de 23ste en voor anderen de 27ste. Het komt er in ieder geval op neer dat mensen de hele nacht bidden, Koran en du3a lezen.
Die cijfers staan ook weer voor letters.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:39 schreef xaban06 het volgende:
Waarom schrijven arabieren met cijfers tussen de letters door?
Hoe dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Die cijfers staan ook weer voor letters.
En waarom niet gewoon een latijns letter ipv een cijfer?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
De 3 staat voor ع.
De 7 staat voor de ح.
De 9 staat voor و.
Etc etc?
De 3 is een 'ayn' (ﻉ) geloof ik. En dan heb je de 7 nog.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:39 schreef xaban06 het volgende:
Waarom schrijven arabieren met cijfers tussen de letters door?
Het is geen woord wat ik typte, staat inhoudelijk niets yani.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Denk het, ne biliyim wat er staat, maar ik zie vaak cijfers tussen de letters in woorden.
Omdat je die letters anders uitspreekt dan de normale 'e' en 'h' en typt makkelijker weg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En waarom niet gewoon een latijns letter ipv een cijfer?
Ah.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
De 3 staat voor ع.
De 7 staat voor de ح.
De 9 staat voor و.
Etc etc?
Inderdaad. Alleen het overtypen zoals je het uitspreekt vind ik nog best lastig.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah.
Als je het zo bekijkt zijn de getallen wel handig gekozen.
Jup. Bedrijfskunde (eventueel rechten erbij maar daar ben ik nog niet over uit).quote:
je moet dan ook gewoon ipv 7 sebe'a typen, dan snappen ze het welquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Inderdaad. Alleen het overtypen zoals je het uitspreekt vind ik nog best lastig.Weet nooit of de ander het dan wel begrijpt.
Geen rechten doen, velen maken die foutquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:46 schreef Ayca het volgende:
[..]
Jup. Bedrijfskunde (eventueel rechten erbij maar daar ben ik nog niet over uit).
Jij gaat nogsteeds naar België?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je moet dan ook gewoon ipv 7 sebe'a typen, dan snappen ze het wel
Ook niet moslims?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:46 schreef Arcadia het volgende:
Als je "La-illaha il-allah" voor je dood gaat zul je het paradijs betreden hoor ik nu in een lezing
Erasmus?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:46 schreef Ayca het volgende:
[..]
Jup. Bedrijfskunde (eventueel rechten erbij maar daar ben ik nog niet over uit).
Jij gaat nogsteeds naar België?
Tegelijk he, niet alleen rechten, dat lijkt me dan weer niksquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Geen rechten doen, velen maken die fout![]()
Jup insha'Allah, alles wordt geregeld
De verschillende stromingen in de Islam delen niet alle ahadith, he.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geenenkel stroming staat boven een hadith, zeker niet met een specifiek datum als de Profeet saws dat niet heeft gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |