Dan wippen we wel over Kazachstan in de stand, maar het ligt er ook aan hoeveel goud Japan en italië nog winnen. Hongarije achterhalen we niet meer.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:36 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
2x hockeygoud is wel nodig om een kans te houden in de top-10 te eindigen. Tenminste dat denk ik.
nu 39-37 geloof ik usa wint ook het 10kampquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
38-37 toch? Voetbalgoud USA nog erbij.
Redt je het nog net niet denk ik.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:36 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
2x hockeygoud is wel nodig om een kans te houden in de top-10 te eindigen. Tenminste dat denk ik.
Maakt ook niet uit, top 12, 13 is meer dan netjes.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:39 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Redt je het nog net niet denk ik.
Ik denk het ook. Eén van de twee hockeyploegen en dan ben je er al. Kazachstan zie ik immers geen goud meer halen. Of ze moeten nog een titel winnen met boksen of worstelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:38 schreef TLC het volgende:
Kazachstan zal niet al teveel medailles meer halen, daar moet Nederland nu wel voorbij kunnen komen.
Waar zie je Japan nog goud halen dan ?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Eén van de twee hockeyploegen en dan ben je er al. Kazachstan zie ik immers geen goud meer halen. Of ze moeten nog een titel winnen met boksen of worstelen.
Maar Hongarije staat op acht goud. Die blijven ons voor. Het zal er om hangen hoeveel goud Japan nog wint. We kunnen qua goud gelijk komen met Italië, maar die hebben niets iets meer medailles in totaal. Maar het kan ook goud dat Italië nog een gouden medaille meer wint.
Nog steeds scoort China erg veel op marginale sporten zoals gewichtheffen, pistoolschieten, badminton en pingpongen... Het is wel knap dat ze tegenwoordig ook in belangrijke sporten als atletiek en zwemmen wat onderdelen winnen maar als je het afzet tegen de USA stelt het nog steeds niet heel veel voor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:37 schreef Leatherface het volgende:
VS China nu voorbij. Tienkampgoud komt eraan.
Ik denk dat de Chinezen nu met plek twee genoegen moeten nemen. Er zijn in het resterend meer onderdelen waarop Amerikanen kunnen scoren dan kansen voor Chinees goud.
Toch het missen van het thuisvoordeel van de Chinezen plus het feit dat ze op een aantal sporten waarin ze 4 jaar geleden flink scoorden (turnen, judo, gewichtheffen) nu minder dominant waren.
Geen idee. Misschien iets met worstelen of zo?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:42 schreef TLC het volgende:
[..]
Waar zie je Japan nog goud halen dan ?
Tja, ik heb geen zicht op wat de andere landen nog kunnen halen qua goud.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:39 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Redt je het nog net niet denk ik.
Nee joh, dat is het terrein van de Iraniersquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien iets met worstelen of zo?
en de chinezen, die winnen in alle obscure sporten, dat moet van vadertje staat daar.....quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:43 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee joh, dat is het terrein van de Iraniers
Yep. Maar in Peking werden die marginale sporten wel heel erg uitgebuit. Zo wonnen ze toen alle schoondduikonderdelen op één na.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:42 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Nog steeds scoort China erg veel op marginale sporten zoals gewichtheffen, pistoolschieten, badminton en pingpongen... Het is wel knap dat ze tegenwoordig ook in belangrijke sporten als atletiek en zwemmen wat onderdelen winnen maar als je het afzet tegen de USA stelt het nog steeds niet heel veel voor.
In de statistiekjes mag het dan spannend lijken... Zet je het af tegen bv TV tijd die de medailles genereren dan wint de USA nog met 80%-20%
China wint erg weinig prestigieuze nummers behalve in het turnen.
Is al gespeeld volgens mij... winst voor de Britsequote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
China kan nog wel boksgoud halen vandaag. Tegen een Britse.
.
Begint om 23:15 Nederlandse tijd. Jade Jones vs. Hou Yuzhou.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is al gespeeld volgens mij... winst voor de Britse
Oh dan waren er 2 GB-China bokswedstrijden vandaag.. sorryquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Begint om 23:15 Nederlandse tijd. Jade Jones vs. Hou Yuzhou.
Goud is goud.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:42 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Nog steeds scoort China erg veel op marginale sporten zoals gewichtheffen, pistoolschieten, badminton en pingpongen... Het is wel knap dat ze tegenwoordig ook in belangrijke sporten als atletiek en zwemmen wat onderdelen winnen maar als je het afzet tegen de USA stelt het nog steeds niet heel veel voor.
In de statistiekjes mag het dan spannend lijken... Zet je het af tegen bv TV tijd die de medailles genereren dan wint de USA nog met 80%-20%
China wint erg weinig prestigieuze nummers behalve in het turnen.
De VS heeft inderdaad goede Spelen. 19 gouden zwemmedailles ten opzichte van twaalf in Peking. Bij dat zwemtoernooi waren vier jaar geleden de medailles meer internationaal verdeeld. Er waren aardig wat Europese titels en ook wonnen landen als Tunesië, Brazilië, Zuid-Korea en Zimbabwe zwemgoud.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
China kan nog wel boksgoud halen vandaag. Tegen een Britse.
Verder is dit nu al het beste resultaat van de USA in 16 jaar. In 1996 haalden ze 44 gouden medailles. Daarna maximaal 37. Nu dus al 38 of 39.
Ik ook niet. Maar sowieso meer dan 4 jaar terug. Knappe prestatie voor ons kleine landje.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:43 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Tja, ik heb geen zicht op wat de andere landen nog kunnen halen qua goud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |