abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 24 maart 2014 @ 04:12:55 #51
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_138103860
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 03:28 schreef ludicrous_monk het volgende:

[..]

Zinvoller dan wat?
Ben je dom, een troll of beide? Sorry, 1e wat me te binnen schoot..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  maandag 24 maart 2014 @ 12:41:37 #52
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_138110461
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 04:12 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ben je dom, een troll of beide? Sorry, 1e wat me te binnen schoot..
Ik vraag me bij jou precies hetzelfde af.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  † In Memoriam † maandag 24 maart 2014 @ 12:54:35 #53
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_138110799
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:41 schreef ludicrous_monk het volgende:

[..]

Ik vraag me bij jou precies hetzelfde af.
Ben je er al uit? Ik wel....

[ Bericht 89% gewijzigd door Salmannassar op 24-03-2014 12:59:53 ]
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_139404005
Behalve IBM houden universiteiten zich ook bezig met onderzoek naar neurochips. Deze neurochips kunnen ertoe leiden dat we flexibeler robots kunnen ontwikkelen en bij de aansturing van protheses.

quote:
Efficiënte computerchip bootst menselijk brein na

Onderzoekers van de Amerikaanse universiteit Stanford hebben een microchip ontwikkeld die de structuur van het brein nabootst om efficiënter berekeningen te kunnen maken.
Efficiënte computerchip bootst menselijk brein na Foto: Stanford

De wetenschappers maakten een apparaat ter grootte van een iPad met zestien van deze chips aan elkaar. Zo kunnen zij 1 miljoen neuronen simuleren, meldt de universiteit.

Door zijn structuur moet de 'Neurogrid' een stuk sneller berekeningen kunnen maken dan traditionele computers. In de simulatie van 1 miljoen neuronen zou de nieuwe technologie 100.000 keer sneller zijn dan bestaande computers, terwijl het energiegebruik juist een stuk lager ligt.

Normale computerprogramma's kunnen echter niet draaien op de chip, omdat deze alleen de 'taal' van het menselijk brein verstaat. De onderzoekers willen het mogelijk maken om programmeertaal hiernaar te 'vertalen'.

"We willen een 'neurocompiler' ontwikkelen zodat je niets hoeft te weten over synapsen en neuronen om zo'n ding te kunnen gebruiken", aldus wetenschapper Kwabena Boahen van Stanford.

De kosten zijn nog erg hoog. Het prototype dat de onderzoekers ontwikkelden, kostte 40.000 dollar.

De wetenschappers zien gebruik bij protheses als een mogelijke toepassing van de technologie. De chip zou kunstledematen net zo snel kunnen aansturen als het menselijk brein, zonder daarvoor een grote stroombron nodig te hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_139655908
Hoe snel sommige dingen gaan blijft verbazen.

IBM's Watson becomes 'The Debater'

woensdag 7 mei 2014 @ 12:09:28 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139656409
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:43 schreef Digi2 het volgende:

Hersenen zijn beperkt,
Als ik bijvoorbeeld een stuk uit de CPU van een computer knip zeg 25% is deze stuk. Bij de hersenen heb ik mensen gezien die dan even niet meer kunnen praten maar dat dan zij het langzaam wel weer kunnen zelfs tegen de verwachting van een neuroloog in. Zo beperkt zijn hersenen dus niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139681675
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als ik bijvoorbeeld een stuk uit de CPU van een computer knip zeg 25% is deze stuk. Bij de hersenen heb ik mensen gezien die dan even niet meer kunnen praten maar dat dan zij het langzaam wel weer kunnen zelfs tegen de verwachting van een neuroloog in. Zo beperkt zijn hersenen dus niet.
De plasticiteit van de hersenen is erg groot. Maar niet van de gehele hersenen. Er zijn delen die essentieel zijn en bij beschadiging tot ernstige stoornissen of de dood kunnen lijden zoals de hersenstam. Ook speelt de leeftijd een grote rol in het herstelvermogen en de plasticiteit.
Op IC gebied bestaat wel iets wat op de plasticiteit van de hersenen gelijkt namelijk de FPGA. Deze IC´s zijn echter relatief duur. Toch zijn computer systemen ook zodanig aan te passen dat een defect kan worden ondervangen. Dat soort systemen zitten bijv in serverparken en vliegtuigen. Je zou het ook zo kunnen zien. Als je de CPU beschadigd is je computer defect. Je zet er een verse CPU in en hij doet het weer. Als je de hersenen van een mens erg beschadigd krijg je stoornissen of is hij definitief ¨defect¨/dood. Zo bezien is de computer zelfs plastischer dan de mens.
pi_139685866
Het gaat er uiteindelijk naar toe dat iedereen z'n hersenen kan aansluiten op het dan aanwezige internet indien de mens lang genoeg overleeft. Één ieder zal toegang hebben tot alle kennis waardoor de technologie niet exponentieel. Maar daarbovenop nog exponentieler vooruit zal gaan. Oorlogen zijn niet meer nodig. Het bewustzijnsniveau zal veranderen.
Lambo of Rekt
  zondag 11 mei 2014 @ 15:51:38 #59
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_139828183
quote:
Via het blue brain project kreeg men al inzicht in de algoritmen die de positie bepalen van de neuronale synapsen. Nu verkrijgt men ook meer inzicht in de algoritmen die impulsen afremmen/onderdrukken. Naarmate men steeds meer van dergelijke algoritmen weet te achterhalen zal men de hersenen steeds beter kunnen simuleren en de hersenfuncties kunnen nabootsen en verbeteren. Hersenen zijn beperkt, computers hoofdzakelijk alleen door geld en energieverbruik.
Wat denk je, is het toevoegen van digitale hulpmiddelen aan onze huidige, organische "ik" een eindpunt, of misschien slechts tussenstap?

Als we op een gegeven moment ons complete geheugen, en eventueel onze als acceptabel beschouwde karaktereigenschappen kunnen downloaden uit ons brein en kunnen uploaden in een virtuele AI agent in een computerprogramma, laten we zeggen, in Leisure Suit Larry, waarbij alle vormen van zintuigelijke waarneming zoals we die vandaag de dag kennen zijn gewaarborgd (adding spice and flavor to our new virtual existence), wat is dan nog het nut van een biologisch "fysiek" lichaam of de "fysieke" wereld in het algemeen? Might as well ditch it all together.

En als we dan in een computerprogramma zouden kunnen bestaan, waarom zouden daar dan nog de wetten der natuur moeten gelden? Kan ik een eigen kleur kiezen voor de lucht zoals ik die zie? Is de lucht dan opeens groen voor mij en roze voor mijn nichtje, en de dag daarna misschien weer blauw voor mij, just because I can?

En kan ik dan ook een nieuwe BMW 7 plus drie virtuele, lekkere wijven te voorschijn toveren, omdat het slechts virtuele modellen zijn, en er geen grondstof, geld of toestemming meer benodigd is?

Hebben we daar dus geen gedoe meer met grondstoffen, energie, voedsel, water, levensruimte, andermans meningen en overige beperkingen, omdat ik alles gewoon als virtuele AI agent kan "configureren", en hup, het is er? Sterker nog, kan ik dan mijn eigen virtuele instance van mijn virtuele wereld in dat computerprogramma krijgen zodat ik lekker m'n eigen gang kan gaan zonder gezeur?

Met wie interacteer ik dan nog? Met programmacode? Wat ben ik dan nog? Programmacode?

De ervaring kan precies zo zijn zoals nu het huidige leven voelt in het hier en nu van vandaag de dag, maar dan beter, zonder pijn, zonder stress, zonder gepercipieerde tekorten aan wat dan ook, niet langer gebonden aan grenzen en beperkingen, niet langer gebonden aan wat dan ook, met daarbij volledige zelfbeschikking, eigenzeggenschap en grenzeloze macht en mogelijkheid om de eigen ervaringen zo in te richten en zo te laten geschieden zoals we dat zelf wensen. We zijn dan goden.

Sounds fun! Where do I sign? (of zouden we ons op een gegeven moment rot gaan vervelen)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_139865550
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:51 schreef Hallulama het volgende:
Wat denk je, is het toevoegen van digitale hulpmiddelen aan onze huidige, organische "ik" een eindpunt, of misschien slechts tussenstap?
[quote/]
Het is slechts een tussenstap. De digitale hulpmiddelen zullen in de vorm van cyborg technologie steeds meer in ons biologische substraat geintegreerd worden. Cochlear implants voor doven zijn daar een goed voorbeeld van. De kwaliteit moet echter wel 1st zeer hoog zijn. De huidige implants zijn niet beter dan het oorspronkelijke gehoor.

[quote]
Als we op een gegeven moment ons complete geheugen, en eventueel onze als acceptabel beschouwde karaktereigenschappen kunnen downloaden uit ons brein en kunnen uploaden in een virtuele AI agent in een computerprogramma, laten we zeggen, in Leisure Suit Larry, waarbij alle vormen van zintuigelijke waarneming zoals we die vandaag de dag kennen zijn gewaarborgd (adding spice and flavor to our new virtual existence), wat is dan nog het nut van een biologisch "fysiek" lichaam of de "fysieke" wereld in het algemeen? Might as well ditch it all together.
De fysieke lichamen zullen in de toekomst heel anders zijn. Maar informatie heeft uitendelijke altijd een energetische en materiele vorm.

quote:
En als we dan in een computerprogramma zouden kunnen bestaan, waarom zouden daar dan nog de wetten der natuur moeten gelden? Kan ik een eigen kleur kiezen voor de lucht zoals ik die zie? Is de lucht dan opeens groen voor mij en roze voor mijn nichtje, en de dag daarna misschien weer blauw voor mij, just because I can?
Uiteindelijke gelden de wetten van de natuur altijd. Het verschil zit hem in de interpretatie en betekenis.

quote:
En kan ik dan ook een nieuwe BMW 7 plus drie virtuele, lekkere wijven te voorschijn toveren, omdat het slechts virtuele modellen zijn, en er geen grondstof, geld of toestemming meer benodigd is?

Hebben we daar dus geen gedoe meer met grondstoffen, energie, voedsel, water, levensruimte, andermans meningen en overige beperkingen, omdat ik alles gewoon als virtuele AI agent kan "configureren", en hup, het is er? Sterker nog, kan ik dan mijn eigen virtuele instance van mijn virtuele wereld in dat computerprogramma krijgen zodat ik lekker m'n eigen gang kan gaan zonder gezeur?

Met wie interacteer ik dan nog? Met programmacode? Wat ben ik dan nog? Programmacode?

De ervaring kan precies zo zijn zoals nu het huidige leven voelt in het hier en nu van vandaag de dag, maar dan beter, zonder pijn, zonder stress, zonder gepercipieerde tekorten aan wat dan ook, niet langer gebonden aan grenzen en beperkingen, niet langer gebonden aan wat dan ook, met daarbij volledige zelfbeschikking, eigenzeggenschap en grenzeloze macht en mogelijkheid om de eigen ervaringen zo in te richten en zo te laten geschieden zoals we dat zelf wensen. We zijn dan goden.

Sounds fun! Where do I sign? (of zouden we ons op een gegeven moment rot gaan vervelen)
Zonder pijn en tegenslag geen geluk.
pi_139865824
IBM lijkt steeds beter in staat de spin-offs te benutten van hun Watson project. Ze willen een deel van de technologie in de vorm van het intelligent opslaan van informatie gebruiken. Ze noemen het Elastic Storage. Het is in staat informatie efficienter en goedkoper op te slaan.
quote:
IBM gebruikt Watson-code voor nieuw 'software-defined storage'-product

Door Dimitri Reijerman, maandag 12 mei 2014
IBM heeft een nieuwe opslagtechnologie op basis van 'software-defined storage' aangekondigd. De software krijgt de naam Elastic Storage en is deels gebaseerd op technologie die door de Watson-supercomputer werd gebruikt.

Bij software-defined storage wordt de softwarelaag losgeweekt van de hardware die nodig is voor het opslaan en toegankelijk maken van data. Met behulp van de softwarelaag moet het eenvoudiger worden om op grote opslagsystemen mogelijkheden als deduplicatie, replicatie en back-ups te draaien. Met de groei van virtualisatie en cloudcomputing speelt software-defined storage een steeds belangrijkere rol.

Kort nadat EMC zijn ViPR 2.0-product voor software-defined storage heeft uitgebracht, komt IBM met zijn Elastic Storage-lijn. Volgens IBM is zijn product, dat het als een iaas-dienst op SoftLayer verkoopt, compatibel met OpenStack, een populair opensource-cloudplatform, waardoor zowel privé- als publieke clouds ondersteund worden. Ook is Elastic Storage compatibel met de Hadoop-api.

Volgens de it-reus reduceert zijn software-defined storage-product de kosten voor opslagsystemen. De besparingen zouden tot 90 procent kunnen oplopen, doordat Elastic Storage bijvoorbeeld automatisch minder gebruikte data op snelle maar dure opslagmedia als ssd's naar goedkopere maar minder snelle opslagsystemen kan verplaatsen, zo schrijft PCWorld.

IBM stelt dat de Elastic Storage-technologie gebaseerd is op software-defined storage-code voor zijn Watson-supercomputer. Zo werd de technologie gebruikt toen Watson de strijd aanging met twee menselijke tegenstanders in de quizshow Jeopardy. Daarbij wist de opslagtechnologie binnen enkele minuten 5TB aan data naar Watsons werkgeheugen te kopiëren. Elastic Storage zou datavolumes van duizenden yottabytes aan data kunnen adresseren. Een yottabyte is gelijk aan 1 miljard petabyte.
pi_146217394
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')