Ik doel ook niet op wat Totilas zou scoren.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar wat Totilas zou scoren weten we niet.
Het kan aan mij liggen, maar hebben de mensen die nooit dressuur kijken hier nu het hoogste woord over voorbedachte rade?
Ze had toch een fout? Volgens de uitleg van Marriette Sanders is die fout niet/minder zwaar meegeteld omdat het in een grijs gebied gebeurde.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:11 schreef MissFrankenstein het volgende:
[..]
Ik doel ook niet op wat Totilas zou scoren.
Ik doel op het wereldrecord van Totilas wat 92% waarvan de hele paardenwereld toen op z'n kop stond omdat dat ontzettend hoog was.
Maar 90% op de OS voor een proef met foutjes vind niemand vreemd.
Vond jij deze proef qua kwaliteit dan (bijna) gelijkwaardig aan de recordbrekende proef van Totilas?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ze had toch een fout? Volgens de uitleg van Marriette Sanders is die fout niet/minder zwaar meegeteld omdat het in een grijs gebied gebeurde.
Nou, lekker boeiend. Heb je serieus het idee dat dat iets zal veranderen? De slager keurt zijn eigen vlees.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:14 schreef MissFrankenstein het volgende:
De jury moet zich hierover verantwoorden, het FEI is hier mee bezig.
Het is al eerder voorgekomen dat scores terug gedraait of verandert worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, lekker boeiend. Heb je serieus het idee dat dat iets zal veranderen? De slager keurt zijn eigen vlees.
True. Ik ben geen kenner op dit gebiedquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:22 schreef MissFrankenstein het volgende:
[..]
Het is al eerder voorgekomen dat scores terug gedraait of verandert worden.
Ook kunnen er juryleden geschorst worden.
Een voorkeur hebben is anders dan een complete olympische wedstrijd als een halve zool gaan jureren.
Zoals gezegd, ik heb de proef niet gezien, dus ik ga er verder ook geen oordeel aan hangen wat punten betreft.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:13 schreef MissFrankenstein het volgende:
[..]
Vond jij deze proef qua kwaliteit dan (bijna) gelijkwaardig aan de recordbrekende proef van Totilas?
Dat vond ik namelijk echt niet.
Het was een nette proef ja, maar als deze proef op de WEG of elke andere wedstrijd was gereden was het zeker geen 90% waard geweest.
Overigens vind ik dat je in een winnende olympische proef geen foutjes hoort te hebben, ook niet als dit in een grijs gebied is.
De jury zei heel leuk dat ze de winnende combinatie meer in harmonie vonden dan Adelinde en Parzival, maar Adelinde had geen fouten, de winnende combinatie wel, dus het harmonie verhaal vind ik dan onzin.
Zeg dan gewoon dat zij de proef simpelweg beter heeft gereden en de oefeningen beter heeft uitgevoerd.
twitter:BBCSport_Ollie twitterde op donderdag 09-08-2012 om 23:43:02Hallo Nederland. Ik had geen idee dat mn tweet over dressuur zo populair zou zijn! Veel plezier met de rest van t Olympische Spelen. reageer retweet
Dat was gewoon eigenbelang, want Carl Hester is één van de twee eigenaren van Valegroquote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ligt eraan. Valegro is te koop. Die hebben de eigenaren voor de Spelen aangehouden, wat heel tof van ze is.
De enige die er daar wat zinnigs over kon zeggen heeft uitgelegd dat het een terechte uitslag is.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:52 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Uitslag dressuur zorgt voor discussie
LONDEN - Adelinde Cornelissen leverde in de olympisch dressuurfinale een prachtige foutloze kür af, maar toch kreeg de Nederlandse amazone een mindere score dan de Britse thuisrijdster Charlotte Dujardin, die er niet in slaagde een vlekkeloze rit af te leveren. Terwijl veel kenners moeite hadden met de uitslag, hield Cornelissen zich op de vlakte. "Ik neem aan dat de beoordeling goed was”, sprak ze.
De amazone kwam samen met Parzival tot een score van 88,196. "Ik ben blij met zilver en superblij met Parzival.”
Op de vraag of ze vooraf het gevoel had dat ze net zoveel kans op de overwinning had als Dujardin, antwoordde ze: "Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je met gelijke wapens begint. Ik snap heus wel dat ze hier in Engeland graag een Engelse willen laten winnen. Maar dat mag natuurlijk niet meespelen.”
Cornelissen wilde het werk van de jury niet wilde bekritiseren: "Ik beslis niet over wie er wint. Er zitten daar zeven juryleden, die zullen echt wel iets weten.”
Bron; meerdere kranten.
Sjef Jansen bondscoach zei het ook al; 'Was Dujardin een francaise geweest, had Adelinde goud gepakt". Ook bij Studio Sport was men kritisch.
Waarom BMX en snelwandelen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:49 schreef marcodej het volgende:
Ik vond overigens de score voor Cornelissen abnormaal hoog tov de nummer drie, en de Britse technisch redelijk gelijkwaardig aan Cornelisse. Vond de Britse wat meer uitstraling hebben (mede door het publiek en de patriottistische muziek, baggermuziek van Cornelisse imo) en daarin zal die 2% verschil wel zitten.
Maar ja is een begrip als 'uitstraling' te vangen in cijfers?
Dressuur, snelwandelen en BMX zijn wat mij betreft de eerstvolgende disciplines die van het programma mogen verdwijnen.
Juist en sowieso is het lastig om een proef te beoordelen vanaf 1 kant.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
De enige die er daar wat zinnigs over kon zeggen heeft uitgelegd dat het een terechte uitslag is.
quote:There were two outstanding rides in Thursday's final: Dujardin for Britain and, just before her, Adelinde Cornelissen for the Netherlands, who scored 88.196 for silver.
Dutch dressage fans will tell you Cornelissen deserved to win and that Dujardin won because of home advantage, namely the crowd influencing the judges. It was a tight contest.
"Charlotte's horse Valegro has a faultless outline, by which I mean there's no tension in the horse," is Harvey's view of the showdown between the two. "The neck is very important, as is the way the horse carries the bit in its mouth.
"Adelinde's horse Parzival gets a bit tight in its neck, whereas Charlotte's horse had a beautiful curve from the front of its withers [the area between the shoulder-blades] up to its ears."
Stephen Clarke is the president of the judging panel, contributing one-seventh of the marks for both riders. The judges award their scores independently, so they don't know who has won until they see the total scores averaged out, at the same time as the audience.
"Our impression was Adelinde's horse had huge power and expression but for us there needed to be a little more lightness," was Clarke's summary. He added that Cornelissen lost a few marks for harmony along the way.
"Charlotte had more [harmony] but maybe not as much power and expression today. They ended up very close. I'm sure lots of people will have different opinions but our decision was for the harmony.
"When we finish the test and send our marks, I've no idea which one is going to come out where. When Charlotte finished, I didn't really know which one would win, Charlotte or Adelinde. They were both fantastic."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |