abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:44:31 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116016024
Volgens mij hadden ze bij Sony gewoon een bak rommel over, die hebben ze in elkaar gezet, verkocht en verder kijken ze er niet meer naar om :P.

Nee, serieus, ondersteun ons toch eens met spellen verdomme. 250 euro is toch een hoop geld om in totaal 5-6 spelletjes op te spelen en daarna in de kast weg te rotten.

Zou een class-lawsuit om geld terug te krijgen helpen? ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:27:23 #252
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_116016882
En met nieuwe spellen, geen aftreksels van spellen waar al 5 delen van bestaan. Ik wil nieuw spul, echt de hele line-up kan me gestolen worden. De hele Vita mogen ze hier komen jatten. :+

Of ze moeten nog wat toppers in het vat hebben waar ze op het laatste moment mee komen. Zelfs COD laten ze toch maken door die lui van Resistance deel 30 wat er niet uit zag op de Vita? Goede keus.... al vind ik cod dan weer sowieso nix, bf3 verslaafde hier. ;)
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:54:07 #253
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_116017546
Ik vind sowieso de spellen een beetje overpriced.. Ik bedoel, dit:



dit:


dit:


en dit:


Kost allemaal 30-50 euro per stuk! En dat terwijl ik dit:



dit:


dit:


en dit:


Voor nog geen tientje heb. In totaal.

Natuurlijk mag er best een premium betaald worden voor echt goede spellen, en wil ik ook best iets extra betalen voor fysieke controls. Maar feit blijft dat Apple met iOS de markt voor mobiele games volledig veranderd heeft, en dat heeft echt niet alleen betrekking tot casual gaming. iOS en Android bieden tegenwoordig ook genoeg keuze voor de serieuzere gamers, met spellen die een lange single player campaign bieden met goede graphics, uitgebreide controls en hoge productiewaarden. Dat an sich zou niet zoveel uit moeten maken voor de Vita, ware het niet dat die premium games vaak ook maar vijf of zes euro zijn, en acht euro als je een echte topper wilt kopen. Vergelijk dat met 40+ euro voor de Vita-spellen, waarvan de besten een directe port of een variatie zijn van consolespellen, en het prijsverschil wordt simpelweg te groot om te rechtvaarden.

Als de spellen voor de Vita tussen de 10 en de 20 euro zouden zijn, zou het veel makkelijker te rechtvaarden zijn. Het argument dat de iPad 500 euro kost en de Vita 200 gaat namelijk ook niet meer op als je de Nexus 7 in overweging neemt, die ook slechts 250 euro kost en zonder enig probleem die premium games kan draaien.
pi_116020887
En toch ben ik blij met mijn aankoop :)
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:38:07 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116020981
het gaat me niet eens om de prijs, je maakt iets waar handheldgamers al jaren op wachten, een apparaat perfect voor FPS onderweg. En wat breng je NIET uit? .......
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:43:42 #256
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_116021204
Dat geloof ik best, en de goede spellen die er zijn, zijn ook echt leuk. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het naar mijn mening alleen maar goed zou zijn als zowel Sony als developers zouden accepteren dat het verstandiger is mobiele games voor minder geld aan te bieden. Dat maakt de drempel voor heel veel gamers lager en betekent een grotere doelgroep, dus vanzelf meer inkomsten. En dat zou op zijn beurt weer meer support van developers, en dus meer spellen betekenen, wat het platform voor iedereen interessanter maken.

Het is leuk dat de Vita de kracht heeft om 'hardcore gamers' blij te houden, maar zolang casual gamers vergeten worden, is de kans veel kleiner dat de Vita het succes wordt waardoor er echt veel toppers zullen komen. Het grote geld ligt nu eenmaal bij die miljoenen mensen die een paar euro voor een spel willen betalen, en niet bij die paar duizend mensen die wel vijf tientjes over hebben voor een goed spel. Hoe sneller mensen dat accepteren, hoe sneller de Vita een succes kan worden.
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:12:02 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116022349
Sony bied toch ook mobiele games voor minder geld aan :?

bv
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:17:09 #258
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_116022580
Dat is het hele punt nu juist, dat de budget games nog steeds tien euro zijn. Voor die prijs heb ik minstens twee echte toppers op iOS of Android. Die hele prijsstructuur moet op de schop, als ze er echt een groot succes van willen maken.

Ik kom ook uit een tijd waarin 130 gulden aan een spel werd uitgegeven, maar die tijden veranderen, en nergens zo drastisch als bij mobiel gaming.

Nu snap ik ook wel dat dit topic gevuld is met mensen dieniet zo moeilijk doen over wat meer geld betalen voor een echt goede game, en ik ben zelf ook een beetje zo. Maar jij en ik zijn niet de doelgroep die van de Vita een miljoenensucces (of miljardensucces) kunnen maken. Daarvoor moet het platform toch echt aantrekkelijker gemaakt worden voor de mensen die wel het plezier van mobiel gamen zien, maar die het niet gewend zijn om 30+ euro aan een spelletje uit te geven. Kortom: de mensen die van de Angry Birds-makers multimiljonairs gemaakt hebben.

[ Bericht 25% gewijzigd door Splackavellie02 op 26-08-2012 14:22:36 ]
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:19:45 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116022701
motorstorm RC was 6 euro?

ik heb voor de PSP wel goedkopere games gescoord zelfs
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:29:10 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116023102
oud nieuws

quote:
Sony: Gevarieerde prijzen PS Vita-games
14-02-2012 09:40 | geschreven door papfles

Met de populariteit van apps en tal van kleine, goedkope games op tablets en smartphones staan onder meer Sony en Nintendo onder druk om hun handheldgames een pak goedkoper te maken. Nintendo heeft eerder al te kennen gegeven dat de kwaliteit van de games hun prijskaart rechtvaardigt en ook Sony volgt nu die gedachtegang bij de PS Vita.

"Als we echt aantrekkelijke, spannende game-ervaringen kunnen maken die je uren kan spelen, dan zie je de waarde van 40 euro ten opzichte van 1 euro. Gamers houden van alle soorten games. Ik begrijp dat mensen Angry Birds leuk vinden, maar als je een gamer bent, ben je ook geïnteresseerd in andere ervaringen, grotere games," stelt Yoshida (baas van Sony Worldwide Studios).

Sowieso blijft Sony nog experimenteren met verschillende prijzen. "Vroeger hadden we een vaste prijsstructuur. Nieuwe game: 60 euro, Greatest Hits: 30 euro. Bij de PS Vita ga je games zien die voor 50, 40 en 30 euro te koop zijn. Digitaal zullen ze 45, 35, 23, 15, 10 en 5 euro kosten. We hebben met andere woorden een heel brede selectie aan prijzen. We bekijken elke titel en nemen de waarde en de diepgang van de content in overweging. Dat proberen we dan te rijmen met wat mensen verwachten bij een bepaalde prijs."
http://www.4gamers.be/nie(...)rijzen-PS-Vita-games
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:31:35 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116023196
Ja Sony, maar KOM dan ook met die diepere spellen! Lul er niet alleen over :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:33:54 #262
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_116023298
Dat heb ik ook al een keer gelezen, maar feit blijft dat dat sinds een paar jaar gewoon niet meer zo werkt. Ik bedoel: Dungeon Hunters kostte op de Vita 30 euro, terwijl exact hetzelfde spel op iOS vijf euro was.

En de single player van GTA 3 duurt ook vele uren om uit te spelen. Voor 3,99..
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:34:07 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116023310
of minder diepe spellen want die zijn er ook nog niet echt!
ze praten ook al 2 jaar over Playstation mobile en het is nog steeds beta :')

er valt gewoon weinig te doen op PSVita behalve PSP games spelen en die speel ik liever op mijn PSP go
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:35:13 #264
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116023364
Nou ja, maar ff de kerstperiode afwachten. Als het dan nog niets is is het over weer vrees ik...

Gooi maar weer miljoenen R&D weg hoor Sony. belast de prijzen maar door :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:38:55 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116023533
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dat heb ik ook al een keer gelezen, maar feit blijft dat dat sinds een paar jaar gewoon niet meer zo werkt.
het werkt wel zo

nogmaals Motorstorm was 6 euro @ launch

quote:
Ik bedoel: Dungeon Hunters kostte op de Vita 30 euro, terwijl exact hetzelfde spel op iOS vijf euro was.

En de single player van GTA 3 duurt ook vele uren om uit te spelen. Voor 3,99..
GTA 3 is alleen goedkoper op IOS/Android omdat het op de PS2 zijn geld al ruimschoots heeft terugverdiend ... een dergelijke game kun je niet voor 4 euro verkopen en verwachten winst te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:41:58 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116023680
Allemaal leuk, ik heb zowel een iPhone als een iPad, maar het gamed toch lang zo lekker niet, zeker niet met die virtual controls.

Waarom koop ik een dure gameconsole? Omdat ik echt wil gamen, niet casual!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:47:07 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116023916
true that

die goedkope spelletjes zijn leuk en aardig maar you get what you pay for!
een een mass effect op IOS is wel leuk en goedkoop enzo maar het mag eigenlijk de naam van de grote console broertjes niet dragen en dat soort spellen wil ik wel graag op mijn vita

betaal ik graag 50 eurers voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:48:23 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116023970
zelfde geld voor Motorstorm RC trouwens, leuk voor een half uurtje maar ik heb op mijn Vita een stuk meer tijd in de PSP Motorstorm zitten omdat dat gewoon een betere game is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:48:40 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116023981
Precies dat!

Waar is mijn Bioshock, mijn COD, mijn Spec (whwhe) Ops etc etc etc...

Dingen die gewoon niet kunnen op iOS (of android, maar wat kan daar wel? B-)) en waar je dus een echte console voor gekocht hebt...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:50:49 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116024064
en waar zijn mijn fucking shooters!

ik snap er nix van :')
FPS en RTS kon op geen enkele andere handheld zo goed als op de Vita maar ze zijn er gewoon niet
Nihilistic is de enige die shooters maakt en er is nog helemaal geen RTS aangekondigd -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 14:52:37 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116024153
Bioshock gaan ze trouwens pas echt aan werken als Bioshock Infinite de deur uit is zei Ken Levine ooit is ergens dus die verwacht ik pas op E3 2013 op zijn vroegst

ze gaan het trouwens wel echt zelf doen dus dat word gegarandeerd episch _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:04:43 #272
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_116024716
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

het werkt wel zo

nogmaals Motorstorm was 6 euro @ launch

[..]

GTA 3 is alleen goedkoper op IOS/Android omdat het op de PS2 zijn geld al ruimschoots heeft terugverdiend ... een dergelijke game kun je niet voor 4 euro verkopen en verwachten winst te maken
Je vergeet voor het gemak maar even wat ik over Dungeon Hunters zei?

En ik heb op mijn iPad ook spellen staan waarin ik ruim 10 uur single player heb zitten, met graphics die ik op de Vita nog niet heb gezien. Ja, jammer van de virtual controls, maar dat drukt de pret slechts een beetje. Bovendien is dat precies mijn punt, en dat lijk je niet te (willen?) begrijpen:

Een developer als Gameloft zou spellen als N.O.V.A. 3 en Modern Combat 3 makkelijk naar de Vita kunnen porten, aan kunnen bieden voor 8-10 euro en dan zou iedereen blij zijn met twee hele sterke shooters voor een klein prijsje. Ja, het zijn clones van bekende franchises, maar wel hele sterke clones, die beter zijn dan wat Resistance momenteel biedt. En die 30% meerprijs over de iOS versie valt ook wel te rechtvaarden, aangezien de spellen veel beter zullen spelen met de fysieke controls. Ze hebben het met de eerste N.O.V.A. gedaan, dus waarom niet met de veel betere, nieuwe spellen?
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:05:55 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116024770
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:52 schreef sp3c het volgende:
Bioshock gaan ze trouwens pas echt aan werken als Bioshock Infinite de deur uit is zei Ken Levine ooit is ergens dus die verwacht ik pas op E3 2013 op zijn vroegst

ze gaan het trouwens wel echt zelf doen dus dat word gegarandeerd episch _O_
Dan is de Vita allang dood en begraven....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 15:16:03 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116025309
weet ik niet, afgelopen gamescom lijkt me een goede indicatie dat Sony er eindelijk werk van wil maken maar dan vergeet ik die waardeloze CoD trailer even _O-

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:04 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak maar even wat ik over Dungeon Hunters zei?
nee maar die is niet echt relevant want de uitgever zet de prijs

daar moet je Ubisoft voor aankijken en niet Sony

quote:
En ik heb op mijn iPad ook spellen staan waarin ik ruim 10 uur single player heb zitten, met graphics die ik op de Vita nog niet heb gezien. Ja, jammer van de virtual controls, maar dat drukt de pret slechts een beetje. Bovendien is dat precies mijn punt, en dat lijk je niet te (willen?) begrijpen:

Een developer als Gameloft zou spellen als N.O.V.A. 3 en Modern Combat 3 makkelijk naar de Vita kunnen porten, aan kunnen bieden voor 8-10 euro en dan zou iedereen blij zijn met twee hele sterke shooters voor een klein prijsje. Ja, het zijn clones van bekende franchises, maar wel hele sterke clones, die beter zijn dan wat Resistance momenteel biedt. En die 30% meerprijs over de iOS versie valt ook wel te rechtvaarden, aangezien de spellen veel beter zullen spelen met de fysieke controls. Ze hebben het met de eerste N.O.V.A. gedaan, dus waarom niet met de veel betere, nieuwe spellen?
komt nog wel gok ik, we moeten daarvoor nog steeds wachten tot Playstation Mobile launched en Gameloft kennende zullen ze vooraan staan om hun matige ripoffs ervoor uit te geven

en ja ik vind ze matig ja, ik heb alle NOVA's gespeeld en die kunnen echt niet tippen aan Resistance ... en zelfs die is matig

de psmobile licentie kost trouwens 99 dollar dus een 30% meerprijs zou ik absoluut niet accepteren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 15:16:52 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116025353
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:04 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak maar even wat ik over Dungeon Hunters zei?

En ik heb op mijn iPad ook spellen staan waarin ik ruim 10 uur single player heb zitten, met graphics die ik op de Vita nog niet heb gezien. Ja, jammer van de virtual controls, maar dat drukt de pret slechts een beetje. Bovendien is dat precies mijn punt, en dat lijk je niet te (willen?) begrijpen:

Een developer als Gameloft zou spellen als N.O.V.A. 3 en Modern Combat 3 makkelijk naar de Vita kunnen porten, aan kunnen bieden voor 8-10 euro en dan zou iedereen blij zijn met twee hele sterke shooters voor een klein prijsje. Ja, het zijn clones van bekende franchises, maar wel hele sterke clones, die beter zijn dan wat Resistance momenteel biedt. En die 30% meerprijs over de iOS versie valt ook wel te rechtvaarden, aangezien de spellen veel beter zullen spelen met de fysieke controls. Ze hebben het met de eerste N.O.V.A. gedaan, dus waarom niet met de veel betere, nieuwe spellen?
Wat ik niet begrijp is waarom apple geen accessoires uitbrengt die fysieke knoppen naar een iphone brengt. Je hebt wel third party gamecontrollers waar je de iphone in kan klikken, maar laat apple maar gewoon de standaard zetten en een accessoire opnemen in de development kit.

Dan blazen ze echt elke handheld van de markt.

Gemiste kans en dat roep ik al 4 jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')