quote:Sony: Gevarieerde prijzen PS Vita-games
14-02-2012 09:40 | geschreven door papfles
Met de populariteit van apps en tal van kleine, goedkope games op tablets en smartphones staan onder meer Sony en Nintendo onder druk om hun handheldgames een pak goedkoper te maken. Nintendo heeft eerder al te kennen gegeven dat de kwaliteit van de games hun prijskaart rechtvaardigt en ook Sony volgt nu die gedachtegang bij de PS Vita.
"Als we echt aantrekkelijke, spannende game-ervaringen kunnen maken die je uren kan spelen, dan zie je de waarde van 40 euro ten opzichte van 1 euro. Gamers houden van alle soorten games. Ik begrijp dat mensen Angry Birds leuk vinden, maar als je een gamer bent, ben je ook geïnteresseerd in andere ervaringen, grotere games," stelt Yoshida (baas van Sony Worldwide Studios).
Sowieso blijft Sony nog experimenteren met verschillende prijzen. "Vroeger hadden we een vaste prijsstructuur. Nieuwe game: 60 euro, Greatest Hits: 30 euro. Bij de PS Vita ga je games zien die voor 50, 40 en 30 euro te koop zijn. Digitaal zullen ze 45, 35, 23, 15, 10 en 5 euro kosten. We hebben met andere woorden een heel brede selectie aan prijzen. We bekijken elke titel en nemen de waarde en de diepgang van de content in overweging. Dat proberen we dan te rijmen met wat mensen verwachten bij een bepaalde prijs."
http://www.4gamers.be/nie(...)rijzen-PS-Vita-games
het werkt wel zoquote:Op zondag 26 augustus 2012 14:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dat heb ik ook al een keer gelezen, maar feit blijft dat dat sinds een paar jaar gewoon niet meer zo werkt.
GTA 3 is alleen goedkoper op IOS/Android omdat het op de PS2 zijn geld al ruimschoots heeft terugverdiend ... een dergelijke game kun je niet voor 4 euro verkopen en verwachten winst te makenquote:Ik bedoel: Dungeon Hunters kostte op de Vita 30 euro, terwijl exact hetzelfde spel op iOS vijf euro was.
En de single player van GTA 3 duurt ook vele uren om uit te spelen. Voor 3,99..
Je vergeet voor het gemak maar even wat ik over Dungeon Hunters zei?quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
het werkt wel zo
nogmaals Motorstorm was 6 euro @ launch
[..]
GTA 3 is alleen goedkoper op IOS/Android omdat het op de PS2 zijn geld al ruimschoots heeft terugverdiend ... een dergelijke game kun je niet voor 4 euro verkopen en verwachten winst te maken
Dan is de Vita allang dood en begraven....quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:52 schreef sp3c het volgende:
Bioshock gaan ze trouwens pas echt aan werken als Bioshock Infinite de deur uit is zei Ken Levine ooit is ergens dus die verwacht ik pas op E3 2013 op zijn vroegst
ze gaan het trouwens wel echt zelf doen dus dat word gegarandeerd episch
nee maar die is niet echt relevant want de uitgever zet de prijsquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even wat ik over Dungeon Hunters zei?
komt nog wel gok ik, we moeten daarvoor nog steeds wachten tot Playstation Mobile launched en Gameloft kennende zullen ze vooraan staan om hun matige ripoffs ervoor uit te gevenquote:En ik heb op mijn iPad ook spellen staan waarin ik ruim 10 uur single player heb zitten, met graphics die ik op de Vita nog niet heb gezien. Ja, jammer van de virtual controls, maar dat drukt de pret slechts een beetje. Bovendien is dat precies mijn punt, en dat lijk je niet te (willen?) begrijpen:
Een developer als Gameloft zou spellen als N.O.V.A. 3 en Modern Combat 3 makkelijk naar de Vita kunnen porten, aan kunnen bieden voor 8-10 euro en dan zou iedereen blij zijn met twee hele sterke shooters voor een klein prijsje. Ja, het zijn clones van bekende franchises, maar wel hele sterke clones, die beter zijn dan wat Resistance momenteel biedt. En die 30% meerprijs over de iOS versie valt ook wel te rechtvaarden, aangezien de spellen veel beter zullen spelen met de fysieke controls. Ze hebben het met de eerste N.O.V.A. gedaan, dus waarom niet met de veel betere, nieuwe spellen?
Wat ik niet begrijp is waarom apple geen accessoires uitbrengt die fysieke knoppen naar een iphone brengt. Je hebt wel third party gamecontrollers waar je de iphone in kan klikken, maar laat apple maar gewoon de standaard zetten en een accessoire opnemen in de development kit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even wat ik over Dungeon Hunters zei?
En ik heb op mijn iPad ook spellen staan waarin ik ruim 10 uur single player heb zitten, met graphics die ik op de Vita nog niet heb gezien. Ja, jammer van de virtual controls, maar dat drukt de pret slechts een beetje. Bovendien is dat precies mijn punt, en dat lijk je niet te (willen?) begrijpen:
Een developer als Gameloft zou spellen als N.O.V.A. 3 en Modern Combat 3 makkelijk naar de Vita kunnen porten, aan kunnen bieden voor 8-10 euro en dan zou iedereen blij zijn met twee hele sterke shooters voor een klein prijsje. Ja, het zijn clones van bekende franchises, maar wel hele sterke clones, die beter zijn dan wat Resistance momenteel biedt. En die 30% meerprijs over de iOS versie valt ook wel te rechtvaarden, aangezien de spellen veel beter zullen spelen met de fysieke controls. Ze hebben het met de eerste N.O.V.A. gedaan, dus waarom niet met de veel betere, nieuwe spellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |