Hoogrek en Voltige ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:52 schreef Remzz het volgende:
Is schansspringen nu eigenlijk de enige sport die niet door vrouwen word beoefend op de Olympische Spelen?
Heb je gelijk aanquote:
50 km snelwandelen ookquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:52 schreef Remzz het volgende:
Is schansspringen nu eigenlijk de enige sport die niet door vrouwen word beoefend op de Olympische Spelen?
Dat is ook een onderdeel, geen aparte sport.quote:
Nu voor het eerst worstelen en boksen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:52 schreef Remzz het volgende:
Helaas welquote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:55 schreef Bartjebart het volgende:
Synchroonzwemmen is trouwens wel enkel vrouwen.
Fijn vooruitzicht op de spelen die ze willen organiserenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Helaas wel
En het ene paviljoen gaat in de fik en het ander moet sluiten omdat ze niet betalen:
Afrikaans olympisch paviljoen gesloten wegens schuld
Het Afrikaanse paviljoen op de Olympische Spelen in Londen is gesloten vanwege een grote openstaande schuld. De betalingsachterstand zou zijn opgelopen tot enkele honderdduizenden ponden.
Het Afrikaanse paviljoen bevond zich tegenover de Royal Albert Hall in Londen
In het paviljoen, gelegen tegenover de Royal Albert Hall bij het Hyde Park, werken de 53 Afrikaanse olympische comités samen. Het is de eerste keer dat de Afrikaanse landen een gezamenlijke ontmoetingsplek op de Spelen hebben.
Het 'Africa Village' bevat een sportruimte, een restaurant en een borrelruimte voor scheidsrechters, atleten en sponsors. Sinds de opening van het paviljoen werden 80.000 mensen ontvangen.
Schulden
Toen leveranciers om hun geld begonnen te vragen, bleek dat de rekeningen niet konden worden betaald. De schuld zou honderdduizenden ponden bedragen. Het exacte openstaande bedrag kon een woordvoerder van het paviljoen niet zeggen.
De Afrikaanse comités komen donderdag samen om te praten over een oplossing van het probleem. Tot die tijd zijn alle evenementen afgezegd.
Bron
Vanaf 2014 is dat bij de vrouwen ook Olympisch.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:52 schreef Remzz het volgende:
quote:Parkinsonpatiënt aangehouden bij olympische wegrit 'omdat hij niet glimlachte'
Een man die lijdt aan de ziekte van Parkinson werd tijdens de olympische wegrit aangehouden omdat hij 'niet lachte of eruitzag alsof hij zich amuseerde.'
Mark Worsfold, een voormalig Brits soldaat, beweert dat hij tegen de grond werd geduwd en gehandboeid toen de wielrenners voorbijreden. Zijn ongeruste vrouw kwam pas te weten dat hij gearresteerd was toen hij niet opdaagde voor het negende verjaardagsfeeste van zijn dochter.
Bij de 54-jarige werden vingerafdrukken en een DNA-staal afgenomen, alvorens hij ondervraagd werd waarom hij de wegrit niet op 28 juli niet leuk scheen te vinden. Volgens de politie werd dhr. Worsfold, die meer dan 5 uur werd vastgehouden, gearresteerd omwille van zijn 'manier van gedragen, kledij en nabijheid tot het parcours.'
Worsfold, die in 2010 de diagnose van Parkinson kreeg, lijdt door zijn ziekte aan spierstijfheid, waardoor zijn gezicht expressieloos kan worden. 'Ik hield me alleen met mijn eigen zaken bezig, maar voor ik het wist pakten die agenten me vast en smeten me op de grond. Ik zag de renners tussen de benen van het publiek zelfs passeren. De politie had dit beter kunnen aanpakken: ik werd gearresteerd voor niet glimlachen, maar ik heb Parkinson.'
De man vraagt om een bewijs van onschuld, de politie van Surrey liet hem uiteindelijk gaan 'met streng advies' alvorens hem 'zonder verder gevolg' vrij te laten. Volgens een woordvoerder had de man een opklapbaar mes en verschillende rubberen messen bij, die hij gebruikt had bij een taekwondo-demonstratie eerder op de dag.
quote:Ben Ainslie is zondag de Britse vlaggendrager tijdens de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen.
De zeiler veroverde afgelopen zondag goud in de Finn-klasse. Het betekende zijn vierde olympische titel op rij na zijn zilver in Atlanta.
Ainslie, die zich de meest succesvolle zeiler in de olympische historie mag noemen, reageert tegenover de BBC verheugd op het nieuws.
'Het is een heel grote eer om de vlag te dragen aan het slot van zulke fantastische Spelen voor Groot-Brittannië.'
Worstelen was al Olympisch bij de vrouwen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu voor het eerst worstelen en boksen.
Mooiquote:Op zondag 12 augustus 2012 13:15 schreef Karina het volgende:
En Gabon viert feest![]()
Taekwondoka bezorgt Gabon eerste olympische medaille ooit
Taekwondoka Anthony Obame heeft Gabon zijn eerste olympische medaille in de geschiedenis bezorgd. Het werd zilver. In de finale van de klasse tot 80 kilogram verloor Obame op beslissing van de Italiaan Carlo Molfetta.
Het brons was voor de Cubaan Robelis Despaigne en de Chinees Liu Xiaobo.
De Turkse drievoudige wereldkampioen Bahri Tanrikulu werd in de halve finales verrassend uitgeschakeld door de 23-jarige Obame.
Bron
Dat klopt wel bij het gevoel wat ik kreeg van de OS als je naar het Olympisch park ging, alsof je naar een werkkamp werd afgevoerd.quote:
Ik neem aan dat de schermers ook niet zo op het vliegtuig mogen:quote:Het gros van de Belgische delegatie komt maandagavond met de Eurostar in Brussel aan vanuit Londen, waar de 30e Olympiade eerder plechtig afgesloten werd met een spetterende slotshow.
Enkele Belgische atleten komen echter niet per trein, maar wel met het vliegtuig. Onder hen ook karabijnschutter Lionel Cox. Cox, met zijn zilveren medaille de meest succesvolle Belg in Londen, mag wegens veiligheidsvoorschriften met zijn wapens immers niet op de Eurostar en reist met het vliegtuig.
Hij tekent maandagavond wel present op het station van Brussel-Zuid, waar hij herenigd wordt met de rest van de delegatie. De Belgische delegatie wordt verwacht om 18u05. (Belga/INM)
Oh god ik zie het gewijl van alle mannen hier al helemaal voor mequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:15 schreef knnth het volgende:
Oh God, die openingsceremonie straks moet echt SAMBAntastich worden, ik kan niet wachten
Ik kwijl wel op de Braziliaanse mannenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh god ik zie het gewijl van alle mannen hier al helemaal voor me
Nee niet echt mijn types over het algemeen, helaas...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:00 schreef Axia het volgende:
[..]
Ik kwijl wel op de Braziliaanse mannen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee niet echt mijn types over het algemeen, helaas...
Dat is waarquote:
Hehe ik open tegen die tijd wel weer een soortgelijk topic als "post hier de lekkerste Olympiër", kan ik uitzoeken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:06 schreef Axia het volgende:
[..]
Dat is waar![]()
Maar dan hebben we hierzo een missie. Een lekker Braziliaan voor jou te zoeken voor OS 2016.
Voor de duidelijkheid: mij gaat het om de muziek, de dans, de energie ... ik zit niet vier jaar te wachten op veel te zwaar opgemaakte halfblote vrouwen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh god ik zie het gewijl van alle mannen hier al helemaal voor me
OK vooral dat halfblote niet natuurlijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:23 schreef knnth het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: mij gaat het om de muziek, de dans, de energie ... ik zit niet vier jaar te wachten op veel te zwaar opgemaakte halfblote vrouwen.
Deze man wilde ook graag halfblote vrouwen zien blijkbaarquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:02 schreef knnth het volgende:
Halfblote vrouwen kan je iedere dag zien. Een explosieve, dynamische vreugdedans waar we bij de toewijzing van de kandidatuur al een voorkeur van kregen daarentegen
Ik hoop niet dat de nadruk teveel op samba komt te liggen, dat zou zo vreselijk standaard en niet creatief zijnquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:15 schreef knnth het volgende:
Oh God, die openingsceremonie straks moet echt SAMBAntastich worden, ik kan niet wachten
In kleinere stapjes denken, eerst anderhalf jaar want dat zijn de Winterspelen er alquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:12 schreef knnth het volgende:
Ik heb er heilig geloof in dat ze Brazilianen ons niet zullen teleurstellen met de openingsceremonie. En dat oplappen komt ook vast goed.
Het enige probleem: VIER JAAR WACHTEN![]()
Hoe gaan we dit ooit overleven?
Men verwachtte verkeerschaos, die is er eigenlijk gewoon niet gekomen in Londen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:31 schreef Karina het volgende:
In Londen had men al een verkeerschaos, ik ben benieuwd hoe dat in Rio gaat...
Helemaal niet?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:28 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Men verwachtte verkeerschaos, die is er eigenlijk gewoon niet gekomen in Londen.
En over 2 jaar de WK. Ook in Braziliequote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In kleinere stapjes denken, eerst anderhalf jaar want dat zijn de Winterspelen er al
Bijna niks, denk ik. De Central Line had volgens mij twee keer wat problemen en vertragingen, maar het is nooit al te ernstig geweest, niemand kwam te laat in het stadion ofzo.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Helemaal niet?
Maar Rio is natuurlijk wel een ander verhaal... ik ben er nooit geweest, maar als je de beelden ziet op tv.
Volgens mij zie je op tv vooral de favelasquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Helemaal niet?
Maar Rio is natuurlijk wel een ander verhaal... ik ben er nooit geweest, maar als je de beelden ziet op tv.
Tja, dat is ook wel leuk als dat eenmaal begonnen is, maar het is maar 1 sport en niet zoiets als de OS waar ik maanden voor het begin al heel veel zin in hebquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:29 schreef Axia het volgende:
[..]
En over 2 jaar de WK. Ook in Brazilie
Nee van de binnenstad heb ik ook weleens beelden gezien, stikt van de auto's.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij zie je op tv vooral de favelas
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |