In Libië had ieder mens recht op het huis waarin men woonde, zonder huur of hypotheek. Bij echtscheiding hadden vrouw en kinderen recht op dat huis. Men had er recht op gezondheidszorg en onderwijs. In België/Nederland moeten we daar eerst voor betalen!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:08 schreef mousy31 het volgende:
Mooi topic Gray![]()
Dat mensen geen hypotheek meer gaan betalen vind ik een beetje raar, omdat banken geld maken uit niets hoeven zij niets te betalen?
Ja zo kan ik t ook, wil ook wel een gratis koophuis.
Ik denk dus dat het niet verstandig is en die mensen zullen wellicht uit de woning gegooid worden. Er is natuurlijk geen bank die dat pikt, ze hebben immers een huis t.w.v. 192.000 euro "gekregen"
Dat banken het niet op een goede manier doen is wel duidelijk en dr zal een oplossing moeten, maar denk niet dat de oplossing is niets betalen.
Dan is het net legale diefstal.
Filmpje van Luca staat hier: http://www.niburu.nl/nibu(...)tatie-de-soevereine-
Ik wil ook graag een betere wereld maar ik denk niet dat je door dwars te gaan doen wat bereikt, in mijn ogen verlaag je jezelf dan behoorlijk en ben je niets beter als zij.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:18 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
[..]
In Libië had ieder mens recht op het huis waarin men woonde, zonder huur of hypotheek. Bij echtscheiding hadden vrouw en kinderen recht op dat huis. Men had er recht op gezondheidszorg en onderwijs. In België/Nederland moeten we daar eerst voor betalen!
Als je ging trouwen kreeg je een x bedrag van de staat.
Wou je boer worden dan kreeg je land en zaden.
Alle olie opbrengsten wouden ze ook weer direct terug aan het volk geven.
etc etc ect
Dat lijkt me een mooi voorbeeld van hoe het ook kan i.p.v mensen in een dergelijke situatie drukken dat ze naar je pijpen moeten dansen.....
Volgens mij klopt hun interpretatie van Admiralty Law van geen kant (zie linkje in mijn eerste post). Het is niet eens fout, het is letterlijk wartaal. Je kunt wel vinden dat de staat geen gezag over jou heeft omdat jij daar nooit mee hebt ingestemd maar in de praktijk trekt de staat vrijwel altijd aan het langste eind en ben jij de pineut. Might makes right kortom.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:16 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Nou ja.. geleerd vind ik in deze een (te) groot woord, omdat de materie mij vrijwel onbekend is..
Maar wat je zegt over de misvattingen en woordspelletjes, zoals ik het van die hoofdpersoon begrepen heb, ligt het (wat hem betreft natuurlijk) precies andersom - de autoriteiten gebruiken dat tegen ons. Waar hij op hamert, is dat je het recht/de wet dient te begrijpen en hoe het werkt. Hij woont in Canada en hij stelt dat Canada (het land/het bedrijf) enkel de territoriale wateren omvat en niet het land zelf. Dus alle claims op land ed (aktes, overeenkomsten ed) zijn volgens hem niet nodig..
Wel ben ik het met je eens dat het een soort van uit de weg gaan van autoriteiten is.. dat vind ik het lastige er aan.. kan ik dat ook doen midden in de stad? Hier in Nederland is er niet echt ruimte om eventjes een stuk grond te gebruiken en er een earthship neer te zetten, zonder dat je daarbij door tig instanties op de vingers bent getikt..
ik weet dus niet zo goed wat ik er nou precies van vind, maar ik was gewoon erg blij (en dat blijf ik) dat er nu meer aandacht voor het verschil tussen natuurlijke en ficitieve persoon is/komt. Want zaken als 'Admirality Law' ed vind ik wel fishy..
(ps. Jeroom!!! Groeten van Frans, de vriendelijke Tsunami!)
Als je zeg maar je naam claimt zo als beschreven op http://ikclaimmijnnaam.nl/ ... kom je dan niet op een soort van blacklist. Volgens mij ben je dan juist meer in de radar. Maar aan de andere kant je bent voor veel van die onzinnige wetten die men bedacht heeft onschendbaar. In wezen is het een juridische spelletje.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:08 schreef mousy31 het volgende:
Mooi topic Gray![]()
Ik heb een film gezien van Luca op Niburu over de soevereine mens. Hij zegt dat er geen nadelen aanzitten. Ik dacht toen gelijk dat kan haast niet, heb het laten bezinken en mn gedachten erover laten gaan.
Het volgende wat bij me boven kwam was, fema camps ,Amerika
Worden die kampen misschien gebouwd voor mensen die zich soeverein laten verklaren?
Later zag ik dat de fbi ook al waarschuwde dus zo'n rare gedachte is dat toch niet?
Lijkt mij dat die kampen niet voor niets zijn gebouwd, nl om lastige mensen op te sluiten.
Of het zo is dat weet ik natuurlijk ook niet zeker ik vertel alleen hoe en wat ik dacht en voelde op dat moment.
Voor mezelf vind ik het geen optie. Zie er de voordelen ook niet van in. maar dat is dus heel persoonlijk.
Dat mensen geen hypotheek meer gaan betalen vind ik een beetje raar, omdat banken geld maken uit niets hoeven zij niets te betalen?
Ja zo kan ik t ook, wil ook wel een gratis koophuis.
Ik denk dus dat het niet verstandig is en die mensen zullen wellicht uit de woning gegooid worden. Er is natuurlijk geen bank die dat pikt, ze hebben immers een huis t.w.v. 192.000 euro "gekregen"
Dat banken het niet op een goede manier doen is wel duidelijk en dr zal een oplossing moeten, maar denk niet dat de oplossing is niets betalen.
Dan is het net legale diefstal.
Filmpje van Luca staat hier: http://www.niburu.nl/nibu(...)soevereine-mens.html
Nee hoor, je bent helemaal niet onschendbaar als je je naam claimt. Men gaat er vanuit dat als je op Nederlands grondgebied verkeert je impliciet instemt met de hier geldende regelgeving.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als je zeg maar je naam claimt zo als beschreven op http://ikclaimmijnnaam.nl/ ... kom je dan niet op een soort van blacklist. Volgens mij ben je dan juist meer in de radar. Maar aan de andere kant je bent voor veel van die onzinnige wetten die men bedacht heeft onschendbaar. In wezen is het een juridische spelletje.
Niet echt natuurlijk want daarmee zet je de deur ook weer open voor anderen om jouw lichaam te gebruiken voor wat ze willen. Wil je self-ownership dan zul je die van anderen ook moeten erkennenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:21 schreef Gray het volgende:
Wat ergens wel apart is, is dat wanneer je self-ownership maar ver genoeg doorvoert, je daarmee juist dat van anderen kan onderdrukken. Je bent immers vrij om je lichaam te gebruiken voor wat je wil, ook het beperken van de vrijheid van een ander.
Libertariërs en vrijmannen zie ik eigenlijk juist als een door-evolutie van de samenleving. Persoonlijke verantwoordelijkheid nemen voor jouw eigen doen en laten. Vrijmannen hebben ook geheel geen recht op enkele steun van de staat want ze vinden zichzelf er niet onder vallen. Dat we er als geheel nog niet klaar voor zijn is wat mij betreft wel evident maar dat het een volgend niveau kan zijn in een samenlevingsconstructie heeft bij mij geen twijfel. Het zou inderdaad betekenen dat elke vorm van samenleving dan op puur vrijwillige basis tot stand komt en dat mensen zelf kunnen beslissen waar ze zich bij aansluiten. We zijn nou eenmaal sociale wezens dus er zal altijd een samenklontering zijn van gelijkgezinden en als dat op een niet agressieve manier kan dan is er dus sprake van vooruitgang.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 23:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij klopt hun interpretatie van Admiralty Law van geen kant (zie linkje in mijn eerste post). Het is niet eens fout, het is letterlijk wartaal. Je kunt wel vinden dat de staat geen gezag over jou heeft omdat jij daar nooit mee hebt ingestemd maar in de praktijk trekt de staat vrijwel altijd aan het langste eind en ben jij de pineut. Might makes right kortom.
De legitimering van het gezag van de staat is overigens een aloud probleem. Jij en ik hebben er nl nooit expliciet mee ingestemd. Libertariers vinden dan ook dat de staat gelijk is aan de mafia, en dat belasting diefstal is. Maar net als vijmannen hebben zij denk ik onvoldoende oog voor hoe de samenleving geevolueerd is ,of eigenlijk dat-ie uberhaupt geevolueerd is. Ik krijg de indruk dat beiden de klok helemaal terug willen draaien en opnieuw willen beginnen, waarna de volgende generatie met exact dezelfde problemen in aanraking komt als zij nu ervaren: land dat al in gebruik is, reeds bestaande conventies en regels waar je je aan dient te houden, etc.
Alleen als je het tot een universeel recht verheft.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet echt natuurlijk want daarmee zet je de deur ook weer open voor anderen om jouw lichaam te gebruiken voor wat ze willen. Wil je self-ownership dan zul je die van anderen ook moeten erkennen
Dus jij bent eerder bereid je eigen soevereiniteit op te geven zodat je die van anderen aan kunt tasten?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Alleen als je het tot een universeel recht verheft.
Jij hebt het weer over het recht van de sterkste.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Alleen als je het tot een universeel recht verheft.
Zoiets dacht k ook en volgens mij moet je ook heel goed de wetten weten voordat je jezelf soeverein laat verklaren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 08:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als je zeg maar je naam claimt zo als beschreven op http://ikclaimmijnnaam.nl/ ... kom je dan niet op een soort van blacklist. Volgens mij ben je dan juist meer in de radar. Maar aan de andere kant je bent voor veel van die onzinnige wetten die men bedacht heeft onschendbaar. In wezen is het een juridische spelletje.
Lijkt me niet nee.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 10:55 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Zoiets dacht k ook en volgens mij moet je ook heel goed de wetten weten voordat je jezelf soeverein laat verklaren.
En wat ik me afvraag hoe gaat het met mensen die bijv een uitkering hebben of afgekeurd zijn, dus steun nodig hebben van de overheid. Als die zich soeverein laten verklaren krijg je ook geen hulp meer lijkt me, of zie ik dat verkeerd?
Het is inderdaad zaak om je boeltje op orde te hebben (financiele buffer/een particuliere verzekering etc) Probleem wat ik er wel mee heb is als je dus een natuurlijk/soeverein persoon bent die nergens iets aan bijdraagt hoe die persoon het dan rechtvaardigt dat hij wel op de openbare weg rijdt terwijl hij er dus geen bijdrage over afstaat. Er zijn namelijk kosten aan verbonden. Net als waterschapsbelasting etc.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lijkt me niet nee.
Zou niet het meest slimme moment zijn om jezelf tot souverein te verklaren in die omstandigheden.
Nou dat soort praktische dingen dus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is inderdaad zaak om je boeltje op orde te hebben (financiele buffer/een particuliere verzekering etc) Probleem wat ik er wel mee heb is als je dus een natuurlijk/soeverein persoon bent die nergens iets aan bijdraagt hoe die persoon het dan rechtvaardigt dat hij wel op de openbare weg rijdt terwijl hij er dus geen bijdrage over afstaat. Er zijn namelijk kosten aan verbonden. Net als waterschapsbelasting etc.
Soeverein zijn betekent imo niet dat je geen bijdrage hoeft te leveren of dat je niet hoeft te betalen voor gebruik van zaken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is inderdaad zaak om je boeltje op orde te hebben (financiele buffer/een particuliere verzekering etc) Probleem wat ik er wel mee heb is als je dus een natuurlijk/soeverein persoon bent die nergens iets aan bijdraagt hoe die persoon het dan rechtvaardigt dat hij wel op de openbare weg rijdt terwijl hij er dus geen bijdrage over afstaat. Er zijn namelijk kosten aan verbonden. Net als waterschapsbelasting etc.
Maar hoe regel je dat dan? Geef je een vrijwillige bijdrage voor het gebruik van bepaalde openbare faciliteiten? Of is 'vrijman' eerder een titel waar je niets aan hebt. Of draag je dan alleen geen loonbelasting af? Of ligt het er maar net aan hoe ver je het door wil trekken?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Soeverein zijn betekent imo niet dat je geen bijdrage hoeft te leveren of dat je niet hoeft te betalen voor gebruik van zaken.
Een verzekering is toch een vrijwillig verbond dat je aan gaat met een andere entiteit. Ik kan hartstikke soeverein een inkomsten verzekering aan gaan met wie/wat dan ook. Zolang het maar niet gedwongen is, lijkt me.quote:Je zaakje op orde hebben is ook geen voorwaarde en als ik jou gedachtegang volg zou een verzekering uit den boze zijn als je soeverein wil blijven.
Het begint bij eigendomsrecht en deze te respecteren, dus als jij een weg gebruikt is deze van iemand en betaal je daarvoor. Vrijman/soeverein betekend imo ook meer dat je zelf je leven mag bepalen en indelen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar hoe regel je dat dan? Geef je een vrijwillige bijdrage voor het gebruik van bepaalde openbare faciliteiten? Of is 'vrijman' eerder een titel waar je niets aan hebt. Of draag je dan alleen geen loonbelasting af? Of ligt het er maar net aan hoe ver je het door wil trekken?
Ja dat is zeker wel vrijwillig en wat mij betreft gaat dat prima met vrij zijn maar je geeft natuurlijk wel een stukje soevereiniteit op om geaccepteerd te worden door de verzekeraar (bijvoorbeeld niet roken bij een overlijdensrisicoverzekering).quote:Een verzekering is toch een vrijwillig verbond dat je aan gaat met een andere entiteit. Ik kan hartstikke soeverein een inkomsten verzekering aan gaan met wie/wat dan ook. Zolang het maar niet gedwongen is, lijkt me.
Nee het is inderdaad niet het recht van de sterkste maar recht over je zelf om te doen en laten wat je wil zo lang je er andere maar niet mee benadeelt, dan respecteer je pas de gehele vorm van soevereiniteit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het begint bij eigendomsrecht en deze te respecteren, dus als jij een weg gebruikt is deze van iemand en betaal je daarvoor. Vrijman/soeverein betekend imo ook meer dat je zelf je leven mag bepalen en indelen.
Soeverein is imo niet hetzelfde als recht van de sterkste of alles zelf moeten regelen maar dat niet iemand anders (zoals overheid) voor jou kan bepalen wat goed voor je is.
Jup, dat is inderdaad een weloverwogen keuze die je moet maken (of meer betalen omdat je rookt). Ik vind het in ieder geval een mooi concept en zou het graag in de praktijk willen zien. Al ben ik nu wel bang dat een samenleving met enkel soevereine personen niet heel realistisch is op de korte/middel lange termijn. Het vergt veel werk aan je zelf en alle verantwoording nemen over alle facetten van je leven en dat zie ik niet gebeuren met een groot deel van de bevolking.quote:[..]
Ja dat is zeker wel vrijwillig en wat mij betreft gaat dat prima met vrij zijn maar je geeft natuurlijk wel een stukje soevereiniteit op om geaccepteerd te worden door de verzekeraar (bijvoorbeeld niet roken bij een overlijdensrisicoverzekering).
Het zou een enorme omslag zijn en nee, ik denk ook niet de de meeste mensen staan te trappelen. Teveel dingen die nu vanzelfsprekend zijn verdwijnen dan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:27 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee het is inderdaad niet het recht van de sterkste maar recht over je zelf om te doen en laten wat je wil zo lang je er andere maar niet mee benadeelt, dan respecteer je pas de gehele vorm van soevereiniteit.
[..]
Jup, dat is inderdaad een weloverwogen keuze die je moet maken (of meer betalen omdat je rookt). Ik vind het in ieder geval een mooi concept en zou het graag in de praktijk willen zien. Al ben ik nu wel bang dat een samenleving met enkel soevereine personen niet heel realistisch is op de korte/middel lange termijn. Het vergt veel werk aan je zelf en alle verantwoording nemen over alle facetten van je leven en dat zie ik niet gebeuren met een groot deel van de bevolking.
Het zou ook geheel anders in elkaar moeten steken. Een beetje zoals de VS in oorsprong was opgericht. Daar stond ook een regel in dat welke belasting dan ook alleen maar geïnd mocht worden als het direct gerelateerd was naar de kosten van het gebruik van iets. Wegenbelasting was OK want je gebruikt het maar loonbelasting niet want waar wordt het voor gebruikt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het zou een enorme omslag zijn en nee, ik denk ook niet de de meeste mensen staan te trappelen. Teveel dingen die nu vanzelfsprekend zijn verdwijnen dan.
Neem nu eens internet. Als er een keer storing is is er al paniek. Laat staan als je niet meer over internet kunt beschikken omdat je je niet wilt verbinden (en betalen) aan een netwerk.
Oh, ja. Dus in feite alleen betalen waar je gebruik van maakt. Klinkt wel heel logisch.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zou ook geheel anders in elkaar moeten steken. Een beetje zoals de VS in oorsprong was opgericht. Daar stond ook een regel in dat welke belasting dan ook alleen maar geïnd mocht worden als het direct gerelateerd was naar de kosten van het gebruik van iets. Wegenbelasting was OK want je gebruikt het maar loonbelasting niet want waar wordt het voor gebruikt?
Dat is op zich wel een wenselijk systeem en meer op lokaal/gemeenschapsniveau.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zou ook geheel anders in elkaar moeten steken. Een beetje zoals de VS in oorsprong was opgericht. Daar stond ook een regel in dat welke belasting dan ook alleen maar geïnd mocht worden als het direct gerelateerd was naar de kosten van het gebruik van iets. Wegenbelasting was OK want je gebruikt het maar loonbelasting niet want waar wordt het voor gebruikt?
Dan moet je er voor zorgen dat een overheid niet buiten hun grenzen kan treden met wat ze wel en niet mogen doen. Enige manier hoe je dat voor elkaar krijgt is door een goed ingelichte en actieve samenleving die toezicht houdt. Kom je weer terug bij eigen verantwoording.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is op zich wel een wenselijk systeem en meer op lokaal/gemeenschapsniveau.
Maar dan kom je met het probleem democratie aan en hoe verschillende belangengroeperingen daar misbruik van maken om bepaalde zaken op de agenda te zetten waardoor de democratie steeds meer te zeggen krijgt over triviale zaken die eigenlijk bij het individu thuishoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |