abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145733334
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik lees dat als "ja".
Het is de keuze factor.

Ben jij bereidt om een ander mens te eten dan doodt wanneer je honger hebt zoniet dan sterf een vreedzame dood want je zult niet doden wat je niet eet. ;) En nee zelf zou ik eerder sterven.
pi_145733406
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 12:02 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ah de soevereine mens, zijn dat niet vaak gewoon wanbetalers die onder hun schulden uit proberen te komen?
Daar komt het negen van de tien keer wel op neer ja.
pi_145733747
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar komt het negen van de tien keer wel op neer ja.
Dan weerleg ik het eens het komt ook 9 van de 10 keren voor dat ze er helemaal niks aan kunnen doen. Een huis wat niet verkoopt, een baanverlies, overlijden van een van de betalers, crisis (voorheen makkelijk te betalen nu niet meer).
pi_145733907
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan weerleg ik het eens het komt ook 9 van de 10 keren voor dat ze er helemaal niks aan kunnen doen. Een huis wat niet verkoopt, een baanverlies, overlijden van een van de betalers, crisis (voorheen makkelijk te betalen nu niet meer).
Er wordt doorgaans genoeg rekening gehouden met omstandigheden zoals baanverlies, maar als je structureel je huur niet betaalt dan word je er uiteindelijk uitgezet. Terecht ook lijkt me.
pi_145738926
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er wordt doorgaans genoeg rekening gehouden met omstandigheden zoals baanverlies, maar als je structureel je huur niet betaalt dan word je er uiteindelijk uitgezet. Terecht ook lijkt me.
Het is eigenlijk alleen terecht wanneer men te arm is om aan de basisbehoefte te voldoen. Structureel je zelf verrijken omdat je honger hebt naar materieel is het kwaad zelf. ;)
pi_145738998
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef ManianMan het volgende:
Structureel je zelf verrijken omdat je honger hebt naar materieel is het kwaad zelf. ;)
Structureel je huur niet betalen omdat je andere dingen wil kopen bijvoorbeeld.
pi_145741239
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Structureel je huur niet betalen omdat je andere materieel wil kopen bijvoorbeeld.
Voedsel kun je ook onder dingen scharen.
pi_145741330
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:43 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Voedsel kun je ook onder dingen scharen.
Van de bijstand inclusief huur- en zorgtoeslag kun je je in ieder geval je huur en eten betalen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:01:06 #284
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145741841
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Of terwijl op de pof op een te hoge stand geleefd.
pi_145741892
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Van de bijstand inclusief huur- en zorgtoeslag kun je je in ieder geval je huur en eten betalen.
Alhoewel sommige woninghuurcooperaties hetonderste uit de kan (melk) willen halen en deze armoedige mensen uitmelken waardoor ze dit niet kunnen bekostigen. Ook bij sociale huurwoningen is dit het geval. Het schandalige hierbij is dat deze cooperatie in tientallen jaren nog nooit restauratie heeft uitgevoerd maar wel steeds veel meer huur vraagt terwijl het loon nauwelijks gestegen is in die tientallen jaren.

Bedrijven die winstbejag als eerste regel hebben mogen van mij uit eens zelf nadenken waarom mensen de huur niet betalen. Verder zijn meer bedrijven schuldig met hun bonuscultuur. De hogere leeft in weelde terwijl de gelijk geschapene nedere op een houtje moet bijten. Het is in ieder geval niet correct.
pi_145741956
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Alhoewel sommige woninghuurcooperaties hetonderste uit de kan (melk) willen halen en deze armoedige mensen uitmelken waardoor ze dit niet kunnen bekostigen. Ook bij sociale huurwoningen is dit het geval. Het schandalige hierbij is dat deze cooperatie in tientallen jaren nog nooit restauratie heeft uitgevoerd maar wel steeds veel meer huur vraagt terwijl het loon nauwelijks gestegen is in die tientallen jaren.

Bedrijven die winstbejag als eerste regel hebben mogen van mij uit eens zelf nadenken waarom mensen de huur niet betalen. Verder zijn meer bedrijven schuldig met hun bonuscultuur. De hogere leeft in weelde terwijl de gelijk geschapene nedere op een houtje moet bijten. Het is in ieder geval niet correct.
Dat zijn allemaal geen redenen om maar niet te betalen. What's next? De bank beroven en jezelf vrijpleiten omdat bankiers er een zooitje van hebben gemaakt?
pi_145741961
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:01 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Of terwijl op de pof op een te hoge stand geleefd.
Dan schaf de reclames af.
pi_145742039
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal geen redenen om maar niet te betalen. What's next? De bank beroven en jezelf vrijpleiten omdat bankiers er een zooitje van hebben gemaakt?
Nee de bankiers laten boeten en de mens die loonslaaf is met rust laten.
pi_145742061
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:06 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nee de bankiers laten boeten en de mens die loonslaaf is met rust laten.
Dat lijkt me dan ook voor het betalen van je huur e.d. gelden.
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 18:11:48 #290
249559 crew  Lavenderr
pi_145742236
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Idd. Je kunt nijdig zijn op woningbouwverenigingen en op banken, maar dat ontslaat je nog niet van je verplichtingen.
pi_145742270
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan ook voor het betalen van je huur e.d. gelden.
Als ik jou eten geef voor 100¤ per maand en je hebt 500¤ per maand te besteden dan moet ik toch niet raar opkijken dat ik niks of maar een gedeelte krijg als ik 350 ¤ ga vragen voor dat eten. Terwijl je verplicht bent om andere vaste lasten te betalen.

In mijn trots zou ik liever sterven in honger maar er zijn mensen die dan niks betalen of gedeeltelijk betalen.
pi_145742598
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:12 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Als ik jou eten geef voor 100¤ per maand en je hebt 500¤ per maand te besteden dan moet ik toch niet raar opkijken dat ik niks of maar een gedeelte krijg als ik 350 ¤ ga vragen voor dat eten. Terwijl je verplicht bent om andere vaste lasten te betalen.
Dat is niet aan de orde. Sterker nog; naarmate je huurprijs stijgt krijg je ook meer huurtoeslag.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:41:41 #293
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145743370
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan schaf de reclames af.
Oh sinds wanneer laat de soevereine mens zich leiden door reclames? Je bent onder de streep altijd nog zelf verantwoordelijk voor je acties.
Maar als je op zo'n niveau zit dan ga ik er niet eens verder op in :W
pi_145743461
quote:
[nietttp://i.fokzine.net/p/14s.gif[/img] Op maandag 20 oktober 2014 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet aan de orde. Sterker nog; naarmate je huurprijs stijgt krijg je ook meer huurtoeslag.
Dat wist ik niet. Dan is het zover uitgediscussieerd en kan ik mijn mening vellen.

Hen die uit zijn op zich zelf te verrijken met materieel boven de basisbehoefte die werkelijk nodig zijn ,zijn het kwaad zelve.

Hen die zich in een situatie bevinden waarin zij niet rondkomen en geen materiële hebzucht hebben moeten wij helpen.

Reclame zou men eigenlijk moeten veranderen. Waardoor hen die nauwelijks rondkomen zich niet volproppen met het onnodige. Daarnaast zal men veel eerder bereid zijn om hun naaste te helpen in plaats van een nieuwe 3D TV te kopen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:01:04 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145750577
quote:
17s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Dan is het zover uitgediscussieerd en kan ik mijn mening vellen.

Hen die uit zijn op zich zelf te verrijken met materieel boven de basisbehoefte die werkelijk nodig zijn ,zijn het kwaad zelve.

Hen die zich in een situatie bevinden waarin zij niet rondkomen en geen materiële hebzucht hebben moeten wij helpen.

Reclame zou men eigenlijk moeten veranderen. Waardoor hen die nauwelijks rondkomen zich niet volproppen met het onnodige. Daarnaast zal men veel eerder bereid zijn om hun naaste te helpen in plaats van een nieuwe 3D TV te kopen.
Oh dus jij wilt de soevereine mens een beetje in jouw richting sturen door reclame aan te passen in plaats van dat je echt soeverein bent en gewoon zelf beslist wat je al dan wel of niet koopt.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:55:33 #296
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_145766919
quote:
17s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef ManianMan het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n enorm belerend zwaktebod. ;( Mensen zijn achterlijk en stom en moeten beschermd worden voor hun eigen achterlijkheid?

En als ze geen 3D tv willen, dan hebben ze tijd over om hun medemens te helpen? _O- Volgens mij kan ik nog steeds prima op een kratje pils zitten en shag roken de hele dag als ik geen 3D tv wil :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator woensdag 29 oktober 2014 @ 15:06:19 #297
45833 crew  Fogel
pi_146075315
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_146094392
quote:
BNW staat er nu 3x. :D
Grondig iig :D
pi_146153695
Deze mensen :')
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 10:46:24 #300
45833 crew  Fogel
pi_146394841
Wederom in de krant in Noorwegen: http://www.nettavisen.no/(...)lvorlig/8506640.html
Ik heb het door google translate heengeslingerd, maar die kan blijbaak niet met negaties overweg in het Noors, dus dat geeft een heel vertekend beeld.

Samengevat "we moeten deze mensen serieus nemen" en "het is niet verboden om vreemde ideeen te hebben, maar we zijn bang voor explosieve situaties in dit soort milieus".
In de VS ziet de FBI Sovereign Citizen-aanhangers als potentiele terroristen. Eggen zegt dat de Noorse politie niet perse hetzelfde denkbeeld aan moet houden, maar dat de ideeen van de soevereinen wel overeenkomen.

Verder een stuk dat er groeiende interesse is (enkele honderden tot duizend in Noorwegen), dat er een geen "boek" is (referend aan de Bijbel) maar dat het een soort van "cut and paste ideologie". Waar dus stukken uit verschillende bronnen bij elkaar geraapt worden om zo tot een "conclusie" te komen.
De schrijver is er bang voor dat de soevereinen radicaler gaan worden nu deze vrouw uitgezet is.

---
Dit was een hele beknopte versie, maar als je het artikel zelf door google translate gooit, hou er dan rekening mee dat woorden waar een "u" vooraanstaan zoals "ulovlig" (onwettig) een negatie is van "lovlig" (wettig), dus hou het origineel en de vertaling naast elkaar want je zit snel op het verkeerde spoor hierdoor.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')