Het is de keuze factor.quote:
Daar komt het negen van de tien keer wel op neer ja.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:02 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ah de soevereine mens, zijn dat niet vaak gewoon wanbetalers die onder hun schulden uit proberen te komen?
Dan weerleg ik het eens het komt ook 9 van de 10 keren voor dat ze er helemaal niks aan kunnen doen. Een huis wat niet verkoopt, een baanverlies, overlijden van een van de betalers, crisis (voorheen makkelijk te betalen nu niet meer).quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar komt het negen van de tien keer wel op neer ja.
Er wordt doorgaans genoeg rekening gehouden met omstandigheden zoals baanverlies, maar als je structureel je huur niet betaalt dan word je er uiteindelijk uitgezet. Terecht ook lijkt me.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dan weerleg ik het eens het komt ook 9 van de 10 keren voor dat ze er helemaal niks aan kunnen doen. Een huis wat niet verkoopt, een baanverlies, overlijden van een van de betalers, crisis (voorheen makkelijk te betalen nu niet meer).
Het is eigenlijk alleen terecht wanneer men te arm is om aan de basisbehoefte te voldoen. Structureel je zelf verrijken omdat je honger hebt naar materieel is het kwaad zelf.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt doorgaans genoeg rekening gehouden met omstandigheden zoals baanverlies, maar als je structureel je huur niet betaalt dan word je er uiteindelijk uitgezet. Terecht ook lijkt me.
Structureel je huur niet betalen omdat je andere dingen wil kopen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef ManianMan het volgende:
Structureel je zelf verrijken omdat je honger hebt naar materieel is het kwaad zelf.
Voedsel kun je ook onder dingen scharen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Structureel je huur niet betalen omdat je andere materieel wil kopen bijvoorbeeld.
Van de bijstand inclusief huur- en zorgtoeslag kun je je in ieder geval je huur en eten betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:43 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Voedsel kun je ook onder dingen scharen.
Of terwijl op de pof op een te hoge stand geleefd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dan weerleg ik het eens het komt ook 9 van de 10 keren voor dat ze er helemaal niks aan kunnen doen. Een huis wat niet verkoopt, een baanverlies, overlijden van een van de betalers, crisis (voorheen makkelijk te betalen nu niet meer).
Alhoewel sommige woninghuurcooperaties hetonderste uit de kan (melk) willen halen en deze armoedige mensen uitmelken waardoor ze dit niet kunnen bekostigen. Ook bij sociale huurwoningen is dit het geval. Het schandalige hierbij is dat deze cooperatie in tientallen jaren nog nooit restauratie heeft uitgevoerd maar wel steeds veel meer huur vraagt terwijl het loon nauwelijks gestegen is in die tientallen jaren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van de bijstand inclusief huur- en zorgtoeslag kun je je in ieder geval je huur en eten betalen.
Dat zijn allemaal geen redenen om maar niet te betalen. What's next? De bank beroven en jezelf vrijpleiten omdat bankiers er een zooitje van hebben gemaakt?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:02 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Alhoewel sommige woninghuurcooperaties hetonderste uit de kan (melk) willen halen en deze armoedige mensen uitmelken waardoor ze dit niet kunnen bekostigen. Ook bij sociale huurwoningen is dit het geval. Het schandalige hierbij is dat deze cooperatie in tientallen jaren nog nooit restauratie heeft uitgevoerd maar wel steeds veel meer huur vraagt terwijl het loon nauwelijks gestegen is in die tientallen jaren.
Bedrijven die winstbejag als eerste regel hebben mogen van mij uit eens zelf nadenken waarom mensen de huur niet betalen. Verder zijn meer bedrijven schuldig met hun bonuscultuur. De hogere leeft in weelde terwijl de gelijk geschapene nedere op een houtje moet bijten. Het is in ieder geval niet correct.
Dan schaf de reclames af.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Of terwijl op de pof op een te hoge stand geleefd.
Nee de bankiers laten boeten en de mens die loonslaaf is met rust laten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal geen redenen om maar niet te betalen. What's next? De bank beroven en jezelf vrijpleiten omdat bankiers er een zooitje van hebben gemaakt?
Dat lijkt me dan ook voor het betalen van je huur e.d. gelden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:06 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Nee de bankiers laten boeten en de mens die loonslaaf is met rust laten.
Idd. Je kunt nijdig zijn op woningbouwverenigingen en op banken, maar dat ontslaat je nog niet van je verplichtingen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal geen redenen om maar niet te betalen. What's next? De bank beroven en jezelf vrijpleiten omdat bankiers er een zooitje van hebben gemaakt?
Als ik jou eten geef voor 100¤ per maand en je hebt 500¤ per maand te besteden dan moet ik toch niet raar opkijken dat ik niks of maar een gedeelte krijg als ik 350 ¤ ga vragen voor dat eten. Terwijl je verplicht bent om andere vaste lasten te betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook voor het betalen van je huur e.d. gelden.
Dat is niet aan de orde. Sterker nog; naarmate je huurprijs stijgt krijg je ook meer huurtoeslag.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Als ik jou eten geef voor 100¤ per maand en je hebt 500¤ per maand te besteden dan moet ik toch niet raar opkijken dat ik niks of maar een gedeelte krijg als ik 350 ¤ ga vragen voor dat eten. Terwijl je verplicht bent om andere vaste lasten te betalen.
Oh sinds wanneer laat de soevereine mens zich leiden door reclames? Je bent onder de streep altijd nog zelf verantwoordelijk voor je acties.quote:
Dat wist ik niet. Dan is het zover uitgediscussieerd en kan ik mijn mening vellen.quote:[nietttp://i.fokzine.net/p/14s.gif[/img] Op maandag 20 oktober 2014 18:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet aan de orde. Sterker nog; naarmate je huurprijs stijgt krijg je ook meer huurtoeslag.
Oh dus jij wilt de soevereine mens een beetje in jouw richting sturen door reclame aan te passen in plaats van dat je echt soeverein bent en gewoon zelf beslist wat je al dan wel of niet koopt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dan is het zover uitgediscussieerd en kan ik mijn mening vellen.
Hen die uit zijn op zich zelf te verrijken met materieel boven de basisbehoefte die werkelijk nodig zijn ,zijn het kwaad zelve.
Hen die zich in een situatie bevinden waarin zij niet rondkomen en geen materiële hebzucht hebben moeten wij helpen.
Reclame zou men eigenlijk moeten veranderen. Waardoor hen die nauwelijks rondkomen zich niet volproppen met het onnodige. Daarnaast zal men veel eerder bereid zijn om hun naaste te helpen in plaats van een nieuwe 3D TV te kopen.
Ik vind dat altijd zo'n enorm belerend zwaktebod.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef ManianMan het volgende:
Reclame zou men eigenlijk moeten veranderen. Waardoor hen die nauwelijks rondkomen zich niet volproppen met het onnodige. Daarnaast zal men veel eerder bereid zijn om hun naaste te helpen in plaats van een nieuwe 3D TV te kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |