abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116058421
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:11 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag die je gesteld werd.
Als je het er zo moeilijk mee hebt, emigreer dan lekker, of onderneem aktie door zelf een alternatief te maken.
Ik ben al weg...ik laat me niet meer naaien:

Hier:

Inkomen is plm 12% hoger dan in NL (vakantiegeld bv is 12%) met dezelfde werkuren. Na de 12-9 verkiezingen zal dat nog meer verschillen.

Medische hulp is gratis

Huis gekocht met 750 kubieke meter inhoud. Prijs E 97.000,-- en 5000 m2 grond
Hypotheekrente 0.893% p jr
Mijn buren bezoek ik op de fiets

Benzine 1,62 p.ltr
Geen files

Geen agressieve maar vriendelijke/behulpzame mensen.

Onderwijs is vrij.

En dat op 1 dag autorijden van Nederland, daar kom ik hooguit 1 maal p jaar. Is mij te agressief geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 27-08-2012 10:10:18 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_116100107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Geef mij maar een groot bureaucratisch bolwerk in Brussel, die over de kromte van de komkommer beslist

Op naar de EUSSR
Met Alexander 'Eurofiel' Pechtold voorop. Overigens kan ik me in veel van hun standpunten vinden, maar die miljarden die hij in zijn kruiwagentje naar Brussel wilt brengen zal mij niet doen stemmen op D66.
pi_116107610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:38 schreef cempexo het volgende:
DEVENTER - Vertrekkend wethouder Marleen Huizingh (D66) wil gebruik maken van de wachtgeldregeling. Dat laat ze weten via woordvoerder Maarten-Jan Stuurman van de gemeente Deventer. Op 20 juli maakte Huizingh na nog geen vier maanden bekend eind augustus als wethouder te stoppen. ,,Ze wil aanspraak maken op de wachtgeldregeling'', zegt Stuurman. ,,Maar zo kort mogelijk. Ze is op zoek naar een andere baan, wil vlot aan het werk. Ze wil het tot het minimale beperken."

Huizingh reageert niet persoonlijk richting deze krant: meerdere telefoontjes en het inspreken van haar voicemail bleken vergeefs. Via Stuurman reageert ze nader op haar plotselinge vertrek, alhoewel de gemeentewoordvoerder niet alle antwoorden heeft.

Zo blijft onduidelijk wat de Lochemse vindt van de kritiek in de Deventer politiek. Carlo Verhaar (GroenLinks) noemde de verklaring van Huizingh dat ze 'om privé-redenen niet meer in staat is het drukke wethoudersbestaan' in te vullen te summier.

Verhaar pleitte voor meer openheid om speculaties te voorkomen, bijvoorbeeld over financiële lijken in de kast. Op de vraag wat Huizingh vindt van die roep om openheid, kreeg Stuurman geen antwoord. ,,Daar zegt ze niks over", rapporteert hij.

In de politiek wordt alom gemeld dat Huizingh de wethouderspost niet meer kan combineren met de zorg voor de kinderen thuis.

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)af-van-wachtgeld.ece

De wachtgeldregeling bedraagt E 5.692,15 per maand.

Ik ben werkelijk sprakeloos van dit gedrag, hoe diep kun je zinken als Nederlandse politicus ?
Het verbaast me dat zij recht heeft op wachtgeld aangezien ze zelf beslist om te stoppen met haar baan. Prima hoor da ze voor haar kinderen wil zorgen maar daar is wachtgeld niet voor bedoeld. Probeer dat eens bij een andere werkgever. Bovendien kon ze toch van tevoren zien aankomen dat het een drukke baan is en wist ze van tevoren al dat ze kinderen had. Ik weet niet of dat ze er nog een kind bijkreeg maar zo ja, dan heeft ze daar toch echt zelf voor gekozen
Als ze tot de conclusie komt dat haar werk eronder lijdt dan valt er wat mij betreft nog wel te regelen dat ze tijdelijk een heel wat soberder inkomen krijgt dan het veel te royale wachtgeld maar toch niet 5700 Euro als je zelf kiest om ermee te stoppen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:07:48 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116107662
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik ben al weg...ik laat me niet meer naaien:

Hier:

Inkomen is plm 12% hoger dan in NL (vakantiegeld bv is 12%) met dezelfde werkuren. Na de 12-9 verkiezingen zal dat nog meer verschillen.

Medische hulp is gratis

Huis gekocht met 750 kubieke meter inhoud. Prijs E 97.000,-- en 5000 m2 grond
Hypotheekrente 0.893% p jr
Mijn buren bezoek ik op de fiets

Benzine 1,62 p.ltr
Geen files

Geen agressieve maar vriendelijke/behulpzame mensen.

Onderwijs is vrij.

En dat op 1 dag autorijden van Nederland, daar kom ik hooguit 1 maal p jaar. Is mij te agressief geworden.
En waar is dat dan precies? Misschien willen we allemaal wel die kant op :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_116108846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En waar is dat dan precies? Misschien willen we allemaal wel die kant op :).
De Nederlanders hebben hier een uitstekende naam. De goede zijn dan ook zeer welkom. Vooral de boeren, die door de Nederlandse overheid uit hun eigen land uitgetrapt zijn hebben veel respect. Tot zover...
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:37:40 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116108899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

De Nederlanders hebben hier een uitstekende naam. De goede zijn dan ook zeer welkom. Vooral de boeren, die door de Nederlandse overheid uit hun eigen land uitgetrapt zijn hebben veel respect. Tot zover...
Vent zeg gewoon waar :').

Alsof we nav jouw posts opeens massaal de koffers gaan pakken :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:42:05 #57
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_116109085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:37 schreef HeatWave het volgende:
Vent zeg gewoon waar :').
Durft-ie niet, want hij verzint het gewoon.

Als hij het zóóó goed heeft snap ik sowieso niet waarom je nog lekker over iets gaat klagen waar je niks mee van doen hebt.
Ik ga me ook niet druk maken over het feit dat één of ander Braziliaans kerkje zijn schilder heeft ontslagen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_116109115
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:01 schreef cempexo het volgende:
Onderwijs is vrij.
Dat merk ik inderdaad aan het niveau van je posts.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_116109153
Canada?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:52:35 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116109515
het is op 1 dag autorijden van hier.....
Get woke, go broke!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:55:20 #61
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116109626
Noorwegen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:56:05 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_116109658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Denemarken.
Carpe Libertatem
pi_116109720
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Denemarken.
Het is toch niet een kloon van die mafklapper die hiervoor altijd het hosanna over Denemarken kwam verkondigen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:57:56 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_116109751
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is toch niet een kloon van die mafklapper die hiervoor altijd het hosanna over Denemarken kwam verkondigen?
Yup, bendk.
Carpe Libertatem
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:11:39 #65
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116110336
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat kan wel allemaal zo zijn. Maar NL bevalt me nog prima. Je moet ook niet vergeten dat het mij ook om het sociaal contact gaat. Maw vriendenkring en verenigingsleven zijn voor mij ook van groot belang.
En aangezien NL nog bij de top hoort valt het allemaal wel mee.
Natuurlijk om er rijk te worden met hard werken moet je niet in NL zijn. Dat is niet voor velen weggelegd. Maar ik neem niet aan dat de meeste alleen maar weg willen voor het geld. Die komen meestal op hangende pootjes terug.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_116110633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat merk ik inderdaad aan het niveau van je posts.
ok...
pi_116114159
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat kan wel allemaal zo zijn. Maar NL bevalt me nog prima. Je moet ook niet vergeten dat het mij ook om het sociaal contact gaat. Maw vriendenkring en verenigingsleven zijn voor mij ook van groot belang.
En aangezien NL nog bij de top hoort valt het allemaal wel mee.
Natuurlijk om er rijk te worden met hard werken moet je niet in NL zijn. Dat is niet voor velen weggelegd. Maar ik neem niet aan dat de meeste alleen maar weg willen voor het geld. Die komen meestal op hangende pootjes terug.
Een representief artikel waarom Nederlanders emigreren, dat dit artikel uit 2008 is doet niet zoveel ter zake, het is nog steeds aktueel.

Sinds 2000 gaan er jaarlijks 100.000 nederlanders weg, de laatste 2 jaar is dat 130.000 volgens het CBS, andere bronnen hebben het over 160.000 per jaar. Die laatste 2 jaar heeft wel meer te maken met het economische klimaat in Nederland.:

http://www.mejudice.nl/ar(...)tie-van-nederlanders

Mijn persoonlijke motieven zijn niet het geld maar:

- Ik had behoefte aan meer menselijke beschaving.

- Ik wilde meer ruimte en rust om mij heen hebben, woonruimte en beweginsruimte

- Ik wilde af van die idiote Nederlandse regelgeving en werkelijke vrijheid en zelfstandheid hebben

Dat ik nu meer verdien en veel minder woonkosten (minder dan de helft als in NL) heb, is wel mooi meegenomen. Mijn netto besteedbaar inkomen is ongeveer 25-35% hoger. Na 30-9 (het Kunduz akkoord) zal dat nog meer verschillen. Ik ben nu zo'n 6 jaar weg en ga niet meer terug naar Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 28-08-2012 17:55:43 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:52:12 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_116114407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Griekenland , importeur van Ouizo issie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116114611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:45 schreef cempexo het volgende:

Dat ik nu meer verdien en veel minder woonkosten (minder dan de helft als in NL) heb, is wel mooi meegenomen. Ik ben nu zo'n 6 jaar weg en ga niet meer terug naar Nederland.
Gast, ik heb zelf anderhalf jaar in Kopenhagen gewoond en de woonlasten liggen echt niet lager dan in Nederland, eerder hoger. BTW is bijvoorbeeld ook 25%. Ook de hypotheekrente die je oppert lijkt mij vrij sterk en liggen bij lange na niet rond het niveau dat jij aangeeft, naar mijn weten.

Denemarken is qua balans tussen werk en prive wellicht een betere optie en files zoals in Nederland maak je er ook niet mee, maar het sociale vangnet dat men daar heeft is niet gratis. Ook hun samenleving is gebaseerd op twee inkomens, die absoluut gezien hoger liggen dan in Nederland, maar relatief gezien zal het weinig schelen aangezien het levensonderhoud vele maken duurder is.

Een biertje in een kroeg kost gemiddeld ¤7 in Kopenhagen om maar een voorbeeld te geven. Overigens is jouw suggestie dat Denemarken een betere menselijke samenleving heeft natuurlijk subjectief. Nederlanders en Denen lijken meer op elkaar dan Duitsers en Nederlanders.
pi_116114685
edit - dubbele post
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:10:57 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_116114954
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Yup, bendk.
Waaaat, hij? ROFL.

Het blijft ironisch: vertrekken en toch blijven zeiken over NL. Als ze dat nou allemaal doen...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:12:36 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_116115004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:59 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Gast, ik heb zelf anderhalf jaar in Kopenhagen gewoond en de woonlasten liggen echt niet lager dan in Nederland, eerder hoger. BTW is bijvoorbeeld ook 25%. Ook de hypotheekrente die je oppert lijkt mij vrij sterk en liggen bij lange na niet rond het niveau dat jij aangeeft, naar mijn weten.

Denemarken is qua balans tussen werk en prive wellicht een betere optie en files zoals in Nederland maak je er ook niet mee, maar het sociale vangnet dat men daar heeft is niet gratis. Ook hun samenleving is gebaseerd op twee inkomens, die absoluut gezien hoger liggen dan in Nederland, maar relatief gezien zal het weinig schelen aangezien het levensonderhoud vele maken duurder is.

Een biertje in een kroeg kost gemiddeld ¤7 in Kopenhagen om maar een voorbeeld te geven. Overigens is jouw suggestie dat Denemarken een betere menselijke samenleving heeft natuurlijk subjectief. Nederlanders en Denen lijken meer op elkaar dan Duitsers en Nederlanders.
Nouwjah, nou is Denemarken muv Kopenhagen voor de rest prima te vergelijken met Groningen, Friesland en Drenthe. Daar zijn de mensen ook vriendelijker en behulpzamer en kost een huis ook stuk minder. Er is alleen geen reet te doen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_116115255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een representief artikel waarom Nederlanders emigreren, dat dit artikel uit 2008 is doet niet zoveel ter zake, het is nog steeds aktueel.

Sinds 2000 gaan er jaarlijks 100.000 nederlanders weg, de laatste 2 jaar is dat 130.000 volgens het CBS, andere bronnen hebben het over 160.000 per jaar. Die laatste 2 jaar heeft wel meer te maken met het economische klimaat in Nederland.:

Er immigreren jaarlijks rond de 100.000 mensen uit nederland, maar de afgelopen jaren waren maar 40% van de immigranten echte hollanders de rest zijn buitenlanders die weer verder expatten in andere landen. Dan vergeten we altijd de remigratie cijfers.

www.cbs.nl/nl-NL/menu/the(...)2011/2011-050-pb.htm

Netto verlaten ongeveer 15.000 geboren nederlanders jaarlijk ons land. Dat klinkt opeens heel anders.
pi_116117457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:59 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Bel even naar Realkredit en vraag wat de rente was van de flexlån in het voorjaar, we horen wel van je.

De woonruimte die ik heb heeft 750 kubieke inhoud en ligt op 5000 m2 grond. Daar betaal je in NL het 5 of 10 voudige voor en dus de bijbehorende vaste lasten.

In New York betaal ik 10-15 dollar voor een pilsje etc etc etc

Kom...ik ga jagen...ist auch verboten in die Niederlande
pi_116117562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:21 schreef Basp1 het volgende:

Netto verlaten ongeveer 15.000 geboren nederlanders jaarlijk ons land. Dat klinkt opeens heel anders.
Onze ben heeft zijn riedeltje al 348 keer achtergelaten hier. Dan ga je het vanzelf geloven ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')