abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115856372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er gewoon regels voor zijn. Ga desnoods naar een rechtswinkel. En serieus... heb je geen pak??
Nee. Geld groeit me niet op de rug.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2012 @ 09:25:44 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115856458
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:20 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nee. Geld groeit me niet op de rug.
Want je hebt nog nooit een betaalde baan gehad?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2012 @ 09:27:07 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115856485
Overigens koop je bij de Makro voor weinig geld prachtige pakken.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:28:26 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115856510
is een pak wel echt nodig als je werk in de metaalsector zoekt? heb daar nog nooit iemand in pak aan zien komen. gewoon een net overhemd en pantalon en nette schoenen kan ook.
het gaat er met name om 'dat ze weten dat ze je om een boodschap kunnen sturen' ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2012 @ 09:30:30 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115856556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:28 schreef Maanvis het volgende:
is een pak wel echt nodig als je werk in de metaalsector zoekt? heb daar nog nooit iemand in pak aan zien komen. gewoon een net overhemd en pantalon en nette schoenen kan ook.
het gaat er met name om 'dat ze weten dat ze je om een boodschap kunnen sturen' ;)
Hij zoekt werk in reclame en webdesign.
pi_115856601
quote:
5s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want je hebt nog nooit een betaalde baan gehad?
Vaak genoeg. Maar als ik nu al met moeite rond moet komen, hoe moet ik dan aan een pak komen? Jesus tittyfucking Christ.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:32:30 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115856610
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

Vaak genoeg. Maar als ik nu al met moeite rond moet komen, hoe moet ik dan aan een pak komen? Jesus tittyfucking Christ.
lenen van familie.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:33:33 #258
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115856631
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij zoekt werk in reclame en webdesign.
ik werk zelf in webdesign, pakkencultuur valt daar wel mee. Ligt er ook aan bij welk bedrijf je gaat werken gok ik zo.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2012 @ 09:34:24 #259
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115856652
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

Waarom heb je toen in godsnaam geen pak gekocht? Dat bedoel ik te zeggen. Je hebt toch als man wel 1 knap pak in de kast hangen voor begrafenissen en sollicitaties enzo.

Ik vind het niet zo'n vreemde tip van die dames hoor. En nogmaals, voor 100 euro kom je heel ver.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2012 @ 09:35:02 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115856659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik werk zelf in webdesign, pakkencultuur valt daar wel mee. Ligt er ook aan bij welk bedrijf je gaat werken gok ik zo.
Als pakkencultuur in het bedrijf meevalt zegt dat nog steeds niet over de dresscode voor een sollicitatie.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2012 @ 09:37:09 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115856698
Ik weet trouwens dat een fokster bij een vrijwilligers organisatie werkt die "dress for succes" heet. Daar kan je nette kleding lenen voor sollicitaties. Nu is dat in Eindhoven, maar wellicht bestaat er ook zoiets in jouw regio.

-edit- In Enschede.
http://www.dressforsuccess.nl/dressforsuccess.enschede.php
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:39:10 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115856740
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als pakkencultuur in het bedrijf meevalt zegt dat nog steeds niet over de dresscode voor een sollicitatie.
klopt, maar ik denk dat het gewoon belangrijk is dat je er netjes uit ziet, een pak is niet echt nodig ;). als ik bij mijn huidige werkgever in pak was gekomen dan hadden ze misschien gezegd dat ik niet in het team pas. dat heb ik ook ooit zo meegemaakt toen ik met net overhemd, nette pantalon en nette schoenen bij een logistiek bedrijf solliciteerde. als je er dan veel netter uitziet dan de directeur waarmee je praat dan hebben ze zoiets van wtf ;).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:40:49 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115856773
quote:
4s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet trouwens dat een fokster bij een vrijwilligers organisatie werkt die "dress for succes" heet. Daar kan je nette kleding lenen voor sollicitaties. Nu is dat in Eindhoven, maar wellicht bestaat er ook zoiets in jouw regio.

-edit- In Enschede.
http://www.dressforsuccess.nl/dressforsuccess.enschede.php
Netjes, wist niet eens dat dat besteond, en volgens mij komt Disorder ook uit die regio!
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2012 @ 09:42:21 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115856803
Ze zitten in bijna alle provincies, dus wellicht ook een tip voor anderen in dit topic.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:43:15 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115856823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze zitten in bijna alle provincies, dus wellicht ook een tip voor anderen in dit topic.
da's er wel 1 die in de OP kan, maar we hebben eigenlijk nog geen nette OP met allemaal linkjes enzo.
Een gedicht over Maanvis
pi_115857516
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom heb je toen in godsnaam geen pak gekocht? Dat bedoel ik te zeggen. Je hebt toch als man wel 1 knap pak in de kast hangen voor begrafenissen en sollicitaties enzo.
Waarom wél in Godsnaam? Nog nooit nodig gehad. Ook niet voor begrafenissen, en ik heb nog nóóit klachten gehoord over mijn kleding tijdens sollicitaties. Ik weet me prima te kleden voor dergelijke gelegenheden. Waarom zou ik een pak moeten kopen? Als je bij het gesprek aanwezig was geweest had je de intonatie van haar ook gehoord en daaruit begrepen dat het niet bepaald vriendelijk bedoeld was.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2012 @ 10:22:04 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115857610
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:17 schreef Disorder het volgende:

[..]

Waarom wél in Godsnaam? Nog nooit nodig gehad. Ook niet voor begrafenissen, en ik heb nog nóóit klachten gehoord over mijn kleding tijdens sollicitaties.
Behalve dan dat je niet aangenomen ben. Weet jij veel waarvoor. You only get 1 chance to make a first impression.

quote:
Ik weet me prima te kleden voor dergelijke gelegenheden. Waarom zou ik een pak moeten kopen? Als je bij het gesprek aanwezig was geweest had je de intonatie van haar ook gehoord en daaruit begrepen dat het niet bepaald vriendelijk bedoeld was.
Zoek het lekker uit dan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Swetsenegger op 22-08-2012 11:43:18 ]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:24:02 #268
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115857653
quote:

[..]

Waarom wél in Godsnaam? Nog nooit nodig gehad. Ook niet voor begrafenissen, en ik heb nog nóóit klachten gehoord over mijn kleding tijdens sollicitaties. Ik weet me prima te kleden voor dergelijke gelegenheden. Waarom zou ik een pak moeten kopen? Als je bij het gesprek aanwezig was geweest had je de intonatie van haar ook gehoord en daaruit begrepen dat het niet bepaald vriendelijk bedoeld was.
Wat doe je nu aan naar sollicitaties?
Een gedicht over Maanvis
pi_115859925
quote:

[..]

Je doet net of het zo raar is, maar toen ik werkloos werd was het eerste dat ik deed een pak kopen voor de sollicitatiegesprekken. Lijkt me heel normaal.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:44:06 #270
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115860013
Ik heb nog nooit gesolliciteerd in pak en ik heb ook geen pak. Voor begrafenissen e.d is een net overhemd met stropdas voldoende. Daar heb ik een zwarte pantalon-achtige spijkerbroek bij.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:15:00 #271
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115860985
ik vind een stropdas te feestelijk voor begrafenissen. offtopique, dat wel.
Een gedicht over Maanvis
pi_115861139
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:37 schreef joentjeeh het volgende:
Graag zou ik even advies van jullie willen over het volgende:

Ik heb bij een bedrijf gesolliciteerd, heel snel een reactie en een eerste gesprek gehad. Vervolgens binnen enkele dagen gehoord dat ze me graag voor een tweede gesprek terug wouden zien alleen met een ander persoon op de locatie waar ik waarschijnlijk aan de slag kon. Toen bij dit tweede gesprek bleek dat er wat miscommunicatie was tussen het hoofdkantoor en de locatie zelf. Hierdoor was het zo dat die functie niet op die locatie beschikbaar was, maar diegene met wie ik een gesprek had wist nog wel een locatie waar ik aan de slag kon. Hij heeft toen mijn gegevens doorgemailt aan een andere district manager die begin vorige week contact met mij zou opnemen. Niets gehoord alleen, dus ik heb donderdag gebeld naar het hoofdkantoor en gesproken met degene waarmee ik mijn eerste gesprek mee heb gehad en die zou het doorgeven aan de desbetreffende persoon en zou zo spoedig mogelijk contact met mij opnemen, alleen tot op heden heb ik nog altijd niets gehoord.
Wat kan ik het beste doen? Nog een keer bellen morgen? Want ik wil me ook niet teveel opdringen maar vandaag is het exact drie weken geleden dat ik mijn tweede gesprek heb gehad namelijk.
Gisteren middag toch gebeld nog door het bedrijf dat ze heel graag een afspraak willen maken met een excuus van de gang van zaken, volgende week dus weer een gesprek! Let's hope!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:20:07 #273
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115861170
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef joentjeeh het volgende:

[..]

Gisteren middag toch gebeld nog door het bedrijf dat ze heel graag een afspraak willen maken met een excuus van de gang van zaken, volgende week dus weer een gesprek! Let's hope!
Ik duim voor je!
Een gedicht over Maanvis
pi_115861343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef joentjeeh het volgende:

[..]

top zo moet het gaan toch! soms gebeuren er allerlei dingen waar je als kandidaat geen invloed op hebt dat is het irritante aan de positie die je hebt. succes misschien wordt dit hem wel!
pi_115861371
Ik werk al jaren als recruiter en de ongeschreven regel is; kleed je naar omstandigheden/functie/bedrijf.
Met andere woorden iemand die komt solliciteren voor de functie van administrateur graag netjes (nette spijkerbroek/broek, overhemd (liefs effen) en een colbertje (bijvoorbeeld 1 van WE deze zijn gunstig geprijsd en modern) Een administratie binnen een bedrijf ontvangt wel een bezoekers zoals bijvoorbeeld de belastingdienst, deurwaarders, inkopers enz..De HRM/PZ/Hoofd Afdeling die jou gaat spreken zal een inschatting maken van je voorkomen of jij ook je zelf zal kunnen handhaven bij bezoek van bovenstaande en als diegene onverwacht vragen zal gaan stellen. Dit alles zal in een Split Second door zijn/haar hoofd gaan als jij binnen komt lopen en een hand geeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')