Nee. Geld groeit me niet op de rug.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er gewoon regels voor zijn. Ga desnoods naar een rechtswinkel. En serieus... heb je geen pak??
Want je hebt nog nooit een betaalde baan gehad?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee. Geld groeit me niet op de rug.
Hij zoekt werk in reclame en webdesign.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:28 schreef Maanvis het volgende:
is een pak wel echt nodig als je werk in de metaalsector zoekt? heb daar nog nooit iemand in pak aan zien komen. gewoon een net overhemd en pantalon en nette schoenen kan ook.
het gaat er met name om 'dat ze weten dat ze je om een boodschap kunnen sturen'
Vaak genoeg. Maar als ik nu al met moeite rond moet komen, hoe moet ik dan aan een pak komen? Jesus tittyfucking Christ.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want je hebt nog nooit een betaalde baan gehad?
lenen van familie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Maar als ik nu al met moeite rond moet komen, hoe moet ik dan aan een pak komen? Jesus tittyfucking Christ.
ik werk zelf in webdesign, pakkencultuur valt daar wel mee. Ligt er ook aan bij welk bedrijf je gaat werken gok ik zo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij zoekt werk in reclame en webdesign.
Waarom heb je toen in godsnaam geen pak gekocht? Dat bedoel ik te zeggen. Je hebt toch als man wel 1 knap pak in de kast hangen voor begrafenissen en sollicitaties enzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef Disorder het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Maar als ik nu al met moeite rond moet komen, hoe moet ik dan aan een pak komen? Jesus tittyfucking Christ.
Als pakkencultuur in het bedrijf meevalt zegt dat nog steeds niet over de dresscode voor een sollicitatie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik werk zelf in webdesign, pakkencultuur valt daar wel mee. Ligt er ook aan bij welk bedrijf je gaat werken gok ik zo.
klopt, maar ik denk dat het gewoon belangrijk is dat je er netjes uit ziet, een pak is niet echt nodigquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als pakkencultuur in het bedrijf meevalt zegt dat nog steeds niet over de dresscode voor een sollicitatie.
Netjes, wist niet eens dat dat besteond, en volgens mij komt Disorder ook uit die regio!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet trouwens dat een fokster bij een vrijwilligers organisatie werkt die "dress for succes" heet. Daar kan je nette kleding lenen voor sollicitaties. Nu is dat in Eindhoven, maar wellicht bestaat er ook zoiets in jouw regio.
-edit- In Enschede.
http://www.dressforsuccess.nl/dressforsuccess.enschede.php
da's er wel 1 die in de OP kan, maar we hebben eigenlijk nog geen nette OP met allemaal linkjes enzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze zitten in bijna alle provincies, dus wellicht ook een tip voor anderen in dit topic.
Waarom wél in Godsnaam? Nog nooit nodig gehad. Ook niet voor begrafenissen, en ik heb nog nóóit klachten gehoord over mijn kleding tijdens sollicitaties. Ik weet me prima te kleden voor dergelijke gelegenheden. Waarom zou ik een pak moeten kopen? Als je bij het gesprek aanwezig was geweest had je de intonatie van haar ook gehoord en daaruit begrepen dat het niet bepaald vriendelijk bedoeld was.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom heb je toen in godsnaam geen pak gekocht? Dat bedoel ik te zeggen. Je hebt toch als man wel 1 knap pak in de kast hangen voor begrafenissen en sollicitaties enzo.
Behalve dan dat je niet aangenomen ben. Weet jij veel waarvoor. You only get 1 chance to make a first impression.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Waarom wél in Godsnaam? Nog nooit nodig gehad. Ook niet voor begrafenissen, en ik heb nog nóóit klachten gehoord over mijn kleding tijdens sollicitaties.
Zoek het lekker uit dan.quote:Ik weet me prima te kleden voor dergelijke gelegenheden. Waarom zou ik een pak moeten kopen? Als je bij het gesprek aanwezig was geweest had je de intonatie van haar ook gehoord en daaruit begrepen dat het niet bepaald vriendelijk bedoeld was.
Wat doe je nu aan naar sollicitaties?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Waarom wél in Godsnaam? Nog nooit nodig gehad. Ook niet voor begrafenissen, en ik heb nog nóóit klachten gehoord over mijn kleding tijdens sollicitaties. Ik weet me prima te kleden voor dergelijke gelegenheden. Waarom zou ik een pak moeten kopen? Als je bij het gesprek aanwezig was geweest had je de intonatie van haar ook gehoord en daaruit begrepen dat het niet bepaald vriendelijk bedoeld was.
Je doet net of het zo raar is, maar toen ik werkloos werd was het eerste dat ik deed een pak kopen voor de sollicitatiegesprekken. Lijkt me heel normaal.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Waarom wél in Godsnaam? Nog nooit nodig gehad. Ook niet voor begrafenissen, en ik heb nog nóóit klachten gehoord over mijn kleding tijdens sollicitaties. Ik weet me prima te kleden voor dergelijke gelegenheden. Waarom zou ik een pak moeten kopen? Als je bij het gesprek aanwezig was geweest had je de intonatie van haar ook gehoord en daaruit begrepen dat het niet bepaald vriendelijk bedoeld was.
Gisteren middag toch gebeld nog door het bedrijf dat ze heel graag een afspraak willen maken met een excuus van de gang van zaken, volgende week dus weer een gesprek! Let's hope!quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:37 schreef joentjeeh het volgende:
Graag zou ik even advies van jullie willen over het volgende:
Ik heb bij een bedrijf gesolliciteerd, heel snel een reactie en een eerste gesprek gehad. Vervolgens binnen enkele dagen gehoord dat ze me graag voor een tweede gesprek terug wouden zien alleen met een ander persoon op de locatie waar ik waarschijnlijk aan de slag kon. Toen bij dit tweede gesprek bleek dat er wat miscommunicatie was tussen het hoofdkantoor en de locatie zelf. Hierdoor was het zo dat die functie niet op die locatie beschikbaar was, maar diegene met wie ik een gesprek had wist nog wel een locatie waar ik aan de slag kon. Hij heeft toen mijn gegevens doorgemailt aan een andere district manager die begin vorige week contact met mij zou opnemen. Niets gehoord alleen, dus ik heb donderdag gebeld naar het hoofdkantoor en gesproken met degene waarmee ik mijn eerste gesprek mee heb gehad en die zou het doorgeven aan de desbetreffende persoon en zou zo spoedig mogelijk contact met mij opnemen, alleen tot op heden heb ik nog altijd niets gehoord.
Wat kan ik het beste doen? Nog een keer bellen morgen? Want ik wil me ook niet teveel opdringen maar vandaag is het exact drie weken geleden dat ik mijn tweede gesprek heb gehad namelijk.
Ik duim voor je!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef joentjeeh het volgende:
[..]
Gisteren middag toch gebeld nog door het bedrijf dat ze heel graag een afspraak willen maken met een excuus van de gang van zaken, volgende week dus weer een gesprek! Let's hope!
top zo moet het gaan toch! soms gebeuren er allerlei dingen waar je als kandidaat geen invloed op hebt dat is het irritante aan de positie die je hebt. succes misschien wordt dit hem wel!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef joentjeeh het volgende:
[..]
Gisteren middag toch gebeld nog door het bedrijf dat ze heel graag een afspraak willen maken met een excuus van de gang van zaken, volgende week dus weer een gesprek! Let's hope!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |