Jammer maar begrijpelijkquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:57 schreef freak1 het volgende:
[..]
op zich wel , maar ga ik niet doen.. vakgebied is bijzonder te herleiden naar een persoon.
Die brommer in jouw fotoboek toch ook?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:57 schreef freak1 het volgende:
[..]
op zich wel , maar ga ik niet doen.. vakgebied is bijzonder te herleiden naar een persoon.
Nee joh, bedoelde gewoon dat het waarschijnlijk makkelijk is voor mensen die jou kennenquote:
Zo makkelijk is dat ook weer niet hoorquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga de IT in en bekwaam jezelf zou ik zeggen.
Ja, als je gaat verwachten dat anderen je daarin gaan helpen wordt het inderdaad lastig.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:11 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat ook weer niet hoorIk zou er ook wel in willen, maar je moet vandaag de dag gewoon met iets goeds op de plank komen. Als je inderdaad ergens goed in bent, dan heb je nog wel een kans ja. Maar als je nog een beetje in een hobby-periode zit, en je wilt iets in de ICT doen. Dan word het al heel gauw moeilijker ja.
Ze moeten toch in je investeren om nieuwe dingen te leren, en dat doen ze gewoon niet zo gauw meer heb ik het idee.![]()
Ja snap ook wel dat het van jezelf moet komen om andere dingen te willen lerenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, als je gaat verwachten dat anderen je daarin gaan helpen wordt het inderdaad lastig.
Nou ja, de ICT is iig een vakgebied waarin echt gekeken wordt naar wat je presteert en wat minder naar hoe je eruit ziet (tenzij je de consultancy ingaat, dan moet je op beide gedeeltes goed scoren).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:21 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ja snap ook wel dat het van jezelf moet komen om andere dingen te willen lerenWil je dat dan zijn ze ook wel bereid om je te helpen.
Daarbij zijn de eisen ook vaak heel hoog in de ICT. Maar ja misschien is dat ook wel goed, want volgens mij wilt bijna iedereen de ICT in voor het geld haha
![]()
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, de ICT is iig een vakgebied waarin echt gekeken wordt naar wat je presteert en wat minder naar hoe je eruit ziet (tenzij je de consultancy ingaat, dan moet je op beide gedeeltes goed scoren).
Dat is inderdaad ook zoquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, de ICT is iig een vakgebied waarin echt gekeken wordt naar wat je presteert en wat minder naar hoe je eruit ziet (tenzij je de consultancy ingaat, dan moet je op beide gedeeltes goed scoren).
Oh zo bedoelde ik het ook niet hoorquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:32 schreef Guidetti het volgende:
Vault-Boy, staat je niet blind op geld bij het zoeken naar een baan. In elke branche zijn er doorgroeimogelijkheden en de kans op een goed salaris.
Rond uit belachelijk dat bedrijven zulke eisen stellen. Natuurlijk zijn er beroepen waarvan een papiertje heel belangrijk is. Je zal je niet graag willen laten opereren door een chirurg die zijn opleiding niet heeft gehaald. Maar er zijn zoveel bedrijven die eisen stellen waar je als bedrijf zijnde weinig aan hebt. Ik zie regelmatig vacatures voorbij in mijn vakgebied waar ze dan nog een extra postdoctorale opleiding eisen waar ik dus nog eens 2-3 jaar voor moet studeren en vervolgens een salaris bieden wat honderden euro's lager ligt dan wat ik nu krijg. En dan lopen zeuren dat ze geen mensen kunnen vinden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, en als je dat kunt in een markt waar een hoop geld om gaat, dan maak je al heel snel flinke stappen. Maar goed, dat neemt niet weg dat papiertje wel belangrijk is. Waar ik werk kom je bv niet binnen zonder papiertje, dat is een vereiste.
Tering, en dat met HBO. Netjes...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef freak1 het volgende:
reviewronde geweest..
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Architect
03: Opleiding: HBO ICT (bachelor of ICT) en veel vakgebied specifieke opleidingen waaronder de hoogst mogelijk haalbare certificering binnen mijn productgebied.
04: Leeftijd:28
05: Aantal uren per week: in NL : 10 tot 50 uur, meestal doe ik rustig aan, vanuit huis. In het buitenland gemiddeld 12 uur per dag, dus 60 tot 80 uur per week, reizen ook vaak in het weekend, overuren worden niet betaald.
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 6403,83
09: Netto maand salaris: 3300
10: Overuren betaald: nope
11: Werkervaring: 8 jaar relevante werkervaring binnen mijn vakgebied
12: Goodies: telefoon, laptop, tablet, thuiswerkplek, zelf alle miles houden en andere reward points, lekker thuiswerken, mooie auto van het werk, 20 procent bonus per jaar bij normaal functioneren, alles goed geregeld
13: Tevreden?: jup. ben blij. heb een goede baan, goed toekomstperspectief, werkdruk is soms erg hoog, maar meestal goed te doen
Alsof hbo zo slecht is. In de ICT kan je volgens mij met slechts mavo ook heel ver komen. Als je maar goed bent.quote:
Als ik hier zo de lonen voorbij zie komen vind ik het ook wel "droevig", maar dat zal ook wel met mijn referentiekader te maken hebben.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus, das hier niet andersinderdaad. Maar goed, eerlijk is eerlijk, misschien hebben jij en ik dan juist wel het vertekend beeld, en als ik dit topic doorlees wordt dat vermoeden wel een beetje bevestigd.
Onzin, je betaalt alleen loonbelasting als je zzp'er bent (btw wordt altijd doorberekend naar de klant).quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:21 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Niet helemaal want hij ZZP'er dus hij moet ook omzetbelasting betalen naast loonbelasting.
Nee, want er zijn klanten (eigenlijk allemaal) die de eis stellen dat de consultants die zij inhuren minimaal een afgeronde relevante opleiding hebben. Als je niet aan die eis kunt voldoen als leverancier kun je daar dus geen mensen neerzetten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:46 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Rond uit belachelijk dat bedrijven zulke eisen stellen. Natuurlijk zijn er beroepen waarvan een papiertje heel belangrijk is. Je zal je niet graag willen laten opereren door een chirurg die zijn opleiding niet heeft gehaald. Maar er zijn zoveel bedrijven die eisen stellen waar je als bedrijf zijnde weinig aan hebt. Ik zie regelmatig vacatures voorbij in mijn vakgebied waar ze dan nog een extra postdoctorale opleiding eisen waar ik dus nog eens 2-3 jaar voor moet studeren en vervolgens een salaris bieden wat honderden euro's lager ligt dan wat ik nu krijg. En dan lopen zeuren dat ze geen mensen kunnen vinden.
Doe je beter dan mijquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:39 schreef rene90 het volgende:
01: Bedrijfstak: GGZ
02: Functie: Persoonlijk begeleider
03: Opleiding: SPH
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 21
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2390 (exc ORT)
09: Netto maand salaris: geen idee exact
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1.5-2 jaar
12: Goodies:
13: Tevreden?: Ja, sowieso dat ik een baan heb gevonden en het salaris vind ik ook niet slecht gezien mijn leeftijd/ervaring.
Ik weet niet in welke sector jij zit en of het inderdaad een noodzaak is dat men een bepaalde opleiding moet hebben. Maar zelfs voor de klant is het in principe niet relevant dat men zo'n eis stelt. Het belangrijkste is dat de consultant goed werk aflevert, en dan boeit het niet of hij net van de basisschool afkomt of professor is, zo lang diegene de kwaliteit levert en het waar kan maken. Ik ben mij heel goed van bewust dat er genoeg klanten/bedrijven zijn die daar niet zo over denken. Maar dat geeft alleen maar aan hoe simpel zij denken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, want er zijn klanten (eigenlijk allemaal) die de eis stellen dat de consultants die zij inhuren minimaal een afgeronde relevante opleiding hebben. Als je niet aan die eis kunt voldoen als leverancier kun je daar dus geen mensen neerzetten.
Dus, het is logisch dat je als leverancier mensen in dienst neemt die aan die eisen voldoen. Dat kun jij belachelijk vinden, maar dat is niet relevant natuurlijk.
Je bruto salaris klinkt in ieder geval beter dan je netto. Als je vanuit je netto terug reken naar bruto kom je uit op ongeveer 5k, zonder rekening te houden met de auto. Zelfs met een auto van 50k komt je uit op bruto 6k, kom je toch ergens 400 bruto of meer tekort.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef freak1 het volgende:
reviewronde geweest..
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Architect
03: Opleiding: HBO ICT (bachelor of ICT) en veel vakgebied specifieke opleidingen waaronder de hoogst mogelijk haalbare certificering binnen mijn productgebied.
04: Leeftijd:28
05: Aantal uren per week: in NL : 10 tot 50 uur, meestal doe ik rustig aan, vanuit huis. In het buitenland gemiddeld 12 uur per dag, dus 60 tot 80 uur per week, reizen ook vaak in het weekend, overuren worden niet betaald.
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 6403,83
09: Netto maand salaris: 3300
10: Overuren betaald: nope
11: Werkervaring: 8 jaar relevante werkervaring binnen mijn vakgebied
12: Goodies: telefoon, laptop, tablet, thuiswerkplek, zelf alle miles houden en andere reward points, lekker thuiswerken, mooie auto van het werk, 20 procent bonus per jaar bij normaal functioneren, alles goed geregeld
13: Tevreden?: jup. ben blij. heb een goede baan, goed toekomstperspectief, werkdruk is soms erg hoog, maar meestal goed te doen
Vaak is het geen noodzaak, maar zolang er genoeg CVs binnen komen even goede kandidaten, kun je makkelijke de mensen met de papieren eruit vissen. Dat soort topbanen krijgen toch wel hun aanmeldingen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:16 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke sector jij zit en of het inderdaad een noodzaak is dat men een bepaalde opleiding moet hebben. Maar zelfs voor de klant is het in principe niet relevant dat men zo'n eis stelt. Het belangrijkste is dat de consultant goed werk aflevert, en dan boeit het niet of hij net van de basisschool afkomt of professor is, zo lang diegene de kwaliteit levert en het waar kan maken. Ik ben mij heel goed van bewust dat er genoeg klanten/bedrijven zijn die daar niet zo over denken. Maar dat geeft alleen maar aan hoe simpel zij denken.
Vaak is het geen noodzaak, maar zolang er genoeg CVs binnen komen even goede kandidaten, kun je makkelijke de mensen met de papieren eruit vissen. Dat soort topbanen krijgen toch wel hun aanmeldingen. Ik denk niet dat papieren echt zo relevant zijn, maar dit is een beetje de realiteit.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:16 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke sector jij zit en of het inderdaad een noodzaak is dat men een bepaalde opleiding moet hebben. Maar zelfs voor de klant is het in principe niet relevant dat men zo'n eis stelt. Het belangrijkste is dat de consultant goed werk aflevert, en dan boeit het niet of hij net van de basisschool afkomt of professor is, zo lang diegene de kwaliteit levert en het waar kan maken. Ik ben mij heel goed van bewust dat er genoeg klanten/bedrijven zijn die daar niet zo over denken. Maar dat geeft alleen maar aan hoe simpel zij denken.
Mja vergis je niet hoor, we hebben het nu over de leuke kanten van het werk maar de minder leuke kanten blijven een beetje onderbelicht.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:38 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Oh zo bedoelde ik het ook niet hoor![]()
Ik volgde toevallig de discussie over de ICT, en had daar een soort van vraag over.![]()
Kijk als ik eerlijk moet zijn zou ik er best in willen hoor, maar bij mij is het gewoon nog puur hobbymatig. En juist daarom reageerde ik op scorpie's berichtIk vind het allemaal wel interessant en leuk, en volg de nieuwste ontwikkelingen allemaal ook. Maar nogmaals dat is puur omdat ik het gewoon leuk vind om dat nieuws te volgen.
Dat is heel leuk, en dat verhaaltje kun je ook afsteken als je solliciteert, maar dan wordt je alsnog niet uitgenodigd. Het kan wel zijn dat dat simpel denken is, maar dat verandert niks aan de realiteit. Als klanten het eisen moet jij het als leverancier kunnen bieden. Zo niet, doe je niet mee.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:16 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
prijs van de auto zit dicht in de buurt. tel daarbij een (kleine) eigen bijdrage bij voor de lease en pensioenafdracht en presto.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je bruto salaris klinkt in ieder geval beter dan je netto. Als je vanuit je netto terug reken naar bruto kom je uit op ongeveer 5k, zonder rekening te houden met de auto. Zelfs met een auto van 50k komt je uit op bruto 6k, kom je toch ergens 400 bruto of meer tekort.
2 bachelors en daarnaast 40 uur kunnen werken?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:53 schreef Pap89 het volgende:
Leg uit, Sales/Wederverkoop in combi met heftruck?
Goed bezig qua uren in ieder geval
Weekend avonduren, en daarna ben je kapot. Is alleen voor kerstperiodequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
2 bachelors en daarnaast 40 uur kunnen werken?
Normaal op kantoor, verkoop (en gedeeltelijk ook inkoop) en alles invoeren etc. maar in drukke periode spring ik weekend en avonduren in in het magazijn, super leuk werk datquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:53 schreef Pap89 het volgende:
Leg uit, Sales/Wederverkoop in combi met heftruck?
Goed bezig qua uren in ieder geval
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Weekend avonduren, en daarna ben je kapot. Is alleen voor kerstperiode. Ik gok 30 maar als ik 40 zou halen is dat mooi.
1 dag werken is 14 uur he? dus mocht ik 2 dagen in de week kunnen werken + weekend dan moet dat lukken. Werk ik maar 1 dag in de week dan moet 30 nog te halen zijn
Prima kans en redelijk standaard salaris, dus prima deal.quote:Op zondag 14 oktober 2012 11:59 schreef ebayaccountje het volgende:
01: Bedrijfstak: IT Business Consultancy
02: Functie: Jr. Consultant
03: Opleiding: Hbo + Wo
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen:26
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris:?
10: Overuren betaald: Ja.
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Leaseauto met tankkaart nl
13: Tevreden?: Ja mooie kans om ervaring op te doen en bij te leren. Wat vinden jullie ervan?
Geinig, ik begon als financieel analist ook met dat salaris toen ik 25 was. Zit nu op 2850 met 3 jaar werkervaring. Komende jaren wordt het wel tijd om stappen in salaris te gaan makenquote:Op zondag 14 oktober 2012 11:59 schreef ebayaccountje het volgende:
01: Bedrijfstak: IT Business Consultancy
02: Functie: Jr. Consultant
03: Opleiding: Hbo + Wo
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen:26
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris:?
10: Overuren betaald: Ja.
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Leaseauto met tankkaart nl
13: Tevreden?: Ja mooie kans om ervaring op te doen en bij te leren. Wat vinden jullie ervan?
Zo zie je maar hoe een vertekend beeld men tegenwoordig heeft van een gemiddeld salaris ( al dan niet voor bepaalde functies ).quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:44 schreef ebayaccountje het volgende:
ok thx voor reageren, goed om te horen dat het wel marktconform is! Had zelf het idee dat het aan de lage kant zat, dat was dan ook het enigste dat toch een beetje knaagde zeg maar.
van 2400 blijft 1375 netto over?quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:27 schreef lipper het volgende:
01: Bedrijfstak:bouw
02: Functie:torenkraanmachinist
03: Opleiding:VMBO
04: Leeftijd:26
05: Aantal uren per week:45
06: Aantal vakantiedagen:13
07: 13e maand:ja
08: Bruto maand salaris:2400
09: Netto maand salaris:1375
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:5 jaar torenkraan en 3 jaar op verschillende haven kranen
12: Goodies:auto van de zaak en prive gratis tanken
13: Tevreden?:Ja, leuk werk. En gezien mijn vooropleiding heb ik weinig te klagen. Ben wel bezig een VWO opleiding omdat ik nog wil studeren.
Dat is wel heel veel wat eraf gaat?quote:
Hij heeft een leaseauto. Wanneer je bijvoorbeeld een eigen bijdrage hebt van 100 euro en een auto van 33k dan kom je op zoiets uit. Verhoog de bijdrage en je cataloguswaarde zakt heel hardquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:55 schreef consio het volgende:
[..]
Dat is wel heel veel wat eraf gaat?
Ik zoek even een oude loonstrook erbij:
Laatst had ik 2.362,55 bruto verdiend (paar over uren laten uitbetalen) netto zou dit 1656,40euro zijn...
Dit staat er op mijn loonstrook:
BRUTOLOON 2.362,55
Premie OP 11,90% -187.60
Premie AP 0,20% -1.95
ZVW Premie 7,10% -154,28
ZVW Werkgeversbijdrage 7,10% +154,28
Loonheffing -516,60
NETTOLOON 1.656,40
En incl reiskostenvergoeding:
TE BETALEN LOON 1.769,42
Dat klopt wel ongeveer.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hij heeft een leaseauto. Wanneer je bijvoorbeeld een eigen bijdrage hebt van 100 euro en een auto van 33k dan kom je op zoiets uit. Verhoog de bijdrage en je cataloguswaarde zakt heel hard
Indd, en dat is mijn basisloon. In de praktijk zit er meestal nog 200/300 euro bij vanwege overuren.quote:
Maar ja als niemand erover durft te praten ik heb best wat 'onderzoek' gedaan naar salarissen om te zien wat redelijk is, maar echt 1 duidelijke betrouwbare bron is er niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe een vertekend beeld men tegenwoordig heeft van een gemiddeld salaris ( al dan niet voor bepaalde functies ).
No flame, gewoon een constatering. Heeft uiteraard ook wel iets met fok! te maken.
Als je bij ons zou beginnen zou je 2450 krijgen. Wellicht zijn er weer wat secundaire voorwaarden wat beter, maar vergis je niet, het salaris wat je krijgt is veel meer dan veel mensen krijgen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:23 schreef ebayaccountje het volgende:
[..]
Maar ja als niemand erover durft te praten ik heb best wat 'onderzoek' gedaan naar salarissen om te zien wat redelijk is, maar echt 1 duidelijke betrouwbare bron is er niet.
met 2500 bruto beginnen is gewoon redelijk en zal ook redelijk moeten zijn. Natuurlijk heb je in praktijk ook bedrijven die met hetzelfde gemak tegen de 3k aanbieden, maar dat is meer uitzondering dan regel. Maar onder veel studenten heerst nog het idee van een hoge startsalaris in vergelijking met het praktijk. In principe is een startsalaris slechts een minor issue. in 2-3 jaar tijd moet je het waarmaken, en als het lukt dan kan je ook met flinke stappen groeien.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:23 schreef ebayaccountje het volgende:
[..]
Maar ja als niemand erover durft te praten ik heb best wat 'onderzoek' gedaan naar salarissen om te zien wat redelijk is, maar echt 1 duidelijke betrouwbare bron is er niet.
2500 is gewoon een modaal salaris, een heleboel mensen verdienen dat nog niet eens als maximum. Veel hoger dan 2500 gaat het niet qua startsalaris (met een aantal uitzonderingen van bedrijven waar je 3000 kunt verdienen).quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:44 schreef ebayaccountje het volgende:
ok thx voor reageren, goed om te horen dat het wel marktconform is! Had zelf het idee dat het aan de lage kant zat, dat was dan ook het enigste dat toch een beetje knaagde zeg maar.
Ik zit in hetzelfde schuitje (alleen verdien ik nog wat minder), dat is het nadeel van starten tijdens de crisis. Weinig ruimte voor extra salaris. Dit jaar moet daar verandering inkomen, ik verwacht een mooie stap te kunnen maken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:36 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Geinig, ik begon als financieel analist ook met dat salaris toen ik 25 was. Zit nu op 2850 met 3 jaar werkervaring. Komende jaren wordt het wel tijd om stappen in salaris te gaan maken
is er de mogelijkheid om van werkgever te veranderen? Er zijn maar twee manieren om flinke stappen te maken en dat is uitzonderlijk presteren en in onderhandeling gaan met je huidige werkgever. Indien je onder marktsalaris zit, kan je een flinke stap maken. Anders is het beter om een andere werkgever te zoeken, waar je meer krijgt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zit in hetzelfde schuitje (alleen verdien ik nog wat minder), dat is het nadeel van starten tijdens de crisis. Weinig ruimte voor extra salaris. Dit jaar moet daar verandering inkomen, ik verwacht een mooie stap te kunnen maken.
Ik ga voor het uitzonderlijk presteren en in onderhandeling gaan bij de werkgever (in dat proces zit ik alquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:58 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
is er de mogelijkheid om van werkgever te veranderen? Er zijn maar twee manieren om flinke stappen te maken en dat is uitzonderlijk presteren en in onderhandeling gaan met je huidige werkgever. Indien je onder marktsalaris zit, kan je een flinke stap maken. Anders is het beter om een andere werkgever te zoeken, waar je meer krijgt.
Uitzonderingquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:48 schreef Blik het volgende:
[..]
2500 is gewoon een modaal salaris, een heleboel mensen verdienen dat nog niet eens als maximum. Veel hoger dan 2500 gaat het niet qua startsalaris (met een aantal uitzonderingen van bedrijven waar je 3000 kunt verdienen).
Zeg dat. De bruto/netto verhouding ligt flink anders dan bij de meesten hierquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Uitzondering![]()
01: Bedrijfstak: Zorg V&V
02: Functie: Strategisch vastgoedbeheer
03: Opleiding: N&G + N&T WO: Master Bouwkunde specialisatie vastgoed.
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:36
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand: jeps
08: Bruto maand salaris: +-2900
09: Netto maand salaris: +-1900 (Dankzij het zwart gat wat pensioenfonds Zorg en Welzijn heet)
10: Overuren betaald: Ja of TvT
11: Werkervaring: Net zoveel dagen als in dit jaar![]()
12: Goodies: Niet zoveel, volgensmij iets met de zorgverzekering en wat kortingen her en der.
13: Tevreden?: Ja veel geluk gehad om uberhaupt werk te vinden in mijn sector en dan ook nog zo'n goed werk.
Overigens toezegging gehad dat ik een vast contract krijg met loonsverhoging.
Zou ik het terug rekenen naar 40 uur (wat ik eigenlijk werk) dan heb ik 45 dagen vrij of verdien ik 11% meer (¤3200) wat volgens mij een goed startsalaris is.
Ja van de salarissen stond ik niet te kijken, wel dat ze er meer van overhielden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zeg dat. De bruto/netto verhouding ligt flink anders dan bij de meesten hier
Bruto salaris?quote:
Dat snap ik maar wat is je bruto slarisquote:
3350 ex ORTquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat snap ik maar wat is je bruto slaris
Ook rond de 10% dus.quote:
Waarom heb je je leeftijd niet vermeld? / Hoe oud ben je?quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Uitzondering![]()
01: Bedrijfstak: Zorg V&V
02: Functie: Strategisch vastgoedbeheer
03: Opleiding: N&G + N&T WO: Master Bouwkunde specialisatie vastgoed.
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:36
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand: jeps
08: Bruto maand salaris: +-2900
09: Netto maand salaris: +-1900 (Dankzij het zwart gat wat pensioenfonds Zorg en Welzijn heet)
10: Overuren betaald: Ja of TvT
11: Werkervaring: Net zoveel dagen als in dit jaar![]()
12: Goodies: Niet zoveel, volgensmij iets met de zorgverzekering en wat kortingen her en der.
13: Tevreden?: Ja veel geluk gehad om uberhaupt werk te vinden in mijn sector en dan ook nog zo'n goed werk.
Overigens toezegging gehad dat ik een vast contract krijg met loonsverhoging.
Zou ik het terug rekenen naar 40 uur (wat ik eigenlijk werk) dan heb ik 45 dagen vrij of verdien ik 11% meer (¤3200) wat volgens mij een goed startsalaris is.
Om het vaag te houden maar hij is vermeld in mijn profiel kwam ik achter.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:11 schreef ebayaccountje het volgende:
[..]
Waarom heb je je leeftijd niet vermeld? / Hoe oud ben je?
hoeveel tijd heb je nodig om ander werk te vinden? Zal iig niet te lang mee wachten, werkloos thuis zitten is geen pretje. Maar over het algemeen is het zo'n 2 weken voor einddatum, erg kort dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:08 schreef Guidetti het volgende:
Misschien niet helemaal het goede topic, maar hoe ver van tevoren zouden jullie een contractverlenging gesprek aangaan met de werkgever? Ik heb een halfjaar contract en de intentie is om deze met een jaar te verlengen.
Het hangt er vanaf wie die intentie heeft, jij of je werkgever. Daarnaast zou ik zeker 2 maanden voor mijn contract afloopt willen weten of er een verlenging komt. Lijkt me ook wel zo eerlijk. Werkgevers zijn daar soms nogal laks mee. Gewoon aanvragen dat gesprek dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:08 schreef Guidetti het volgende:
Misschien niet helemaal het goede topic, maar hoe ver van tevoren zouden jullie een contractverlenging gesprek aangaan met de werkgever? Ik heb een halfjaar contract en de intentie is om deze met een jaar te verlengen.
Ik heb bij mijn vorige twee (tijdelijke) contracten in het contract op laten nemen dat werkgever uiterlijk één maand voor einde contract schriftelijk moet laten weten of en in welke vorm het contract verlengd gaat worden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:08 schreef Guidetti het volgende:
Dat is niet zo slim.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:01 schreef Devv het volgende:
Ik deed het een dag voordat mijn tijdelijke contract afliep.
Dat bedoelde ik, je hebt volgens mij echt iets extra's nodig naast die netto uitkering.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 00:00 schreef MissionPhailed het volgende:
Nou, ik heb nog een sloot spaargeld maar de financiële reserves slinken wel met een paar honderd euro per maand.
hoezo niet? Met een uitkering kan je prima van leven. Je kan alleen geen luxe veroorloven, maar slecht zal ik het zeker niet noemen.quote:
Als je een bijstandsuitkering krijgt, is dat toch nog ¤6.000,- tot ¤12.000,- voor respectievelijk alleenstaanden en gezinnen. Daar kan je toch wel een aantal maanden mee vooruitkomenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 00:06 schreef APK het volgende:
[..]
En zoveel spaargeld mag je toch niet hebben als je een uitkering krijgt?
Oh, ik dacht dat het rond de ¤4000 was.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:41 schreef Devv het volgende:
[..]
Als je een bijstandsuitkering krijgt, is dat toch nog ¤6.000,- tot ¤12.000,- voor respectievelijk alleenstaanden en gezinnen. Daar kan je toch wel een aantal maanden mee vooruitkomen.
Bij een uitkering is netto hoger dan bruto inderdaad.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:53 schreef wootahH het volgende:
Bij goodies had die wel maandelijkse toeslagen kunnen neerzetten. Want die krijgen ze natuurlijk ook nog in overvloed.
13 vakantiedagen ? Dat is onder het minimum. En je hebt gewoon een full-timecontract...quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:27 schreef lipper het volgende:
01: Bedrijfstak:bouw
02: Functie:torenkraanmachinist
03: Opleiding:VMBO
04: Leeftijd:26
05: Aantal uren per week:45
06: Aantal vakantiedagen:13
07: 13e maand:ja
08: Bruto maand salaris:2400
09: Netto maand salaris:1375
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:5 jaar torenkraan en 3 jaar op verschillende haven kranen
12: Goodies:auto van de zaak en prive gratis tanken
13: Tevreden?:Ja, leuk werk. En gezien mijn vooropleiding heb ik weinig te klagen. Ben wel bezig een VWO opleiding omdat ik nog wil studeren.
Ligt er maar net aan hoe je eigen situatie is natuurlijk. Sowieso verdient op FOK! bijna iedereen minimaal 10k per maand, heb ik van horen zeggen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe een vertekend beeld men tegenwoordig heeft van een gemiddeld salaris ( al dan niet voor bepaalde functies ).
No flame, gewoon een constatering. Heeft uiteraard ook wel iets met fok! te maken.
daarom heb ik mij ook aangemeld bij FOK!, verdien je gelijk wat meerquote:Op zondag 21 oktober 2012 14:48 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe je eigen situatie is natuurlijk. Sowieso verdient op FOK! bijna iedereen minimaal 10k per maand, heb ik van horen zeggen.
Ja ik zal mijn aanmelding ook even doorgeven aan mijn werkgever zodat hij het kan doorvoeren in z'n administratie!quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
daarom heb ik mij ook aangemeld bij FOK!, verdien je gelijk wat meer
zullen er wel meer zijn. bouwvak = al 15 dagenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:59 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
13 vakantiedagen ? Dat is onder het minimum. En je hebt gewoon een full-timecontract...
Heb je wel al een idee wat de range in percentage van je basis inkomen ongeveer zal zijn of is er echt niets van te zegen?quote:Op donderdag 8 november 2012 11:00 schreef Bajskorv het volgende:
Hm, na nu 4 dagen tot de bonus. Helaas al slechte verhalen gehoord uit andere kantoren, dus ik heb mijn verwachtingen al ernstig aangepast... Ben benieuwd.
Ik denk dat ik dit jaar richting 100% ga, en dat is best ver onder de normale "range". Niet een probleem van individuele performance, maar gewoon resultaat van aardig veel investeringen in de toekomst dit jaar...quote:Op donderdag 8 november 2012 11:05 schreef komrad het volgende:
[..]
Heb je wel al een idee wat de range in percentage van je basis inkomen ongeveer zal zijn of is er echt niets van te zegen?
zal maar niet vragen wat je ongeveer denkt binnen te harken![]()
voor een leek klinkt 100% als belachelijk veel (100% jaar salaris of bedoel je 1 maandsalaris). Makes me wonder: wat is een normaal niveau in een goed jaar (zeg pre 2009)quote:Op donderdag 8 november 2012 11:09 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dit jaar richting 100% ga, en dat is best ver onder de normale "range". Niet een probleem van individuele performance, maar gewoon resultaat van aardig veel investeringen in de toekomst dit jaar...
Het gaat om een jaarsalaris inderdaad. In een normaal jaar is de range bij ons 130-150% voor een matige performer en 150-200% voor een briljante performer. Het scheelt natuurlijk enorm hoe je jaar loopt.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:10 schreef komrad het volgende:
[..]
voor een leek klinkt 100% als belachelijk veel (100% jaar salaris of bedoel je 1 maandsalaris). Makes me wonder: wat is een normaal niveau in een goed jaar (zeg pre 2009)
Mwah, je hebt bepaalde industrien en sectoren die anders zijn. Maar dat geldt ook voor Nederland of de rest van Europa, mijn collega's en concurrenten in Nederland krijgen niet minder ofzo. Het wordt gewoon beter verstopt, in de City "hoopt" het zich op en is het publieker. En er zijn ook andere sectoren in Nederland waar heel erg goed verdiend wordt.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:16 schreef komrad het volgende:
Ik blijf toch het gevoel houden dat in/rondom the city een heel andere wereld is dan de rest van Engeland/Europa. Ik gun het je (en iedereen) van harte, maar je vraagt je wel af in hoeverre er nog aansluiting is met de normale mens/wereld en waar de rechtvaardiging/legitimatie is.
Het systeem is zo dus je gaat er lekker in mee natuurlijk. Voor een buitenstaander is het heel erg bevreemdend.
Het mooie is dat je van mening mag verschillen en dat doen we hier nogalquote:Op donderdag 8 november 2012 11:27 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Mwah, je hebt bepaalde industrien en sectoren die anders zijn. Maar dat geldt ook voor Nederland of de rest van Europa, mijn collega's en concurrenten in Nederland krijgen niet minder ofzo. Het wordt gewoon beter verstopt, in de City "hoopt" het zich op en is het publieker. En er zijn ook andere sectoren in Nederland waar heel erg goed verdiend wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |