abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116817716
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:25 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

weet niet hoeveel ruimte je nodig hebt maar wat vind je van deze?
http://tweakers.net/pricewatch/245528/ms-tech-lc-02.html#tab:info
Misschien kun je beter een topic openen trouwens.
Micro of Mini-ITX moederbord (afhankelijk van behuizing), DVD-brander, klein videokaartje (want output tot maximaal 2x 1080P schermen, maar eerst 2x VGA) en een SSD.

En die behuizing van jou zou kunnen, maar zoals gezegd; ik ben nog overal aan het rondkijken hoe ik m'n huidige samenstelling kan verfijnen. En ik heb op Tweakers hierover al een topic lopen ;)
pi_116826948
Wat lijkt het me heerlijk om een soort filesystem te hebben die gebaseerd is op een soort databasesysteem. Met tables en allerlei informatie over je bestanden. :P
  † In Memoriam † zondag 16 september 2012 @ 12:05:56 #228
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_116841953
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:51 schreef robin007bond het volgende:
Wat lijkt het me heerlijk om een soort filesystem te hebben die gebaseerd is op een soort databasesysteem. Met tables en allerlei informatie over je bestanden. :P
Een soort van journaling FS?
Carpe Libertatem
pi_116841966
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2012 12:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een soort van journaling FS?
Ja.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 18 september 2012 @ 12:02:12 #230
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116928043
Voor de zaak van mn ouders wil ik een nieuwe PC aanschaffen.
Gebruik: Office, Minox (boekhouding), internet en een MS-DOS-programma :+.

Met behulp van de BBG van Tweakers kom ik uit op dit:

quote:
Mobo: Asrock A75M-HVS ¤ 45,45
HDD: Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB ¤ 55,95
DVD-speler: LG GH24NS90 Zwart ¤ 14,57
Behuizing: Fractal Design Core 1000 ¤ 29,25
Voeding: be quiet! System Power S6 300W ¤ 29,50
RAM: Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C8 ¤ 31,45
CPU: AMD A8-3850 Boxed ¤ 82,-
Totaal bij Afuture: 301 euro en een beetje
Neem aan dat dit voor het kantoorwerk wel voldoende is om weer een groot aantal jaren mee te kunnen werken?
Er draait nu nog een Pentium 4 dus dit is al een behoorlijke vooruitgang :+.

Verder nog tips of aan-/opmerkingen?
pi_116928175
hoe ga je je MS-dos programma draaien? :+
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 18 september 2012 @ 12:07:51 #232
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116928219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:06 schreef mschol het volgende:
hoe ga je je MS-dos programma draaien? :+
Er wordt nu nog XP gedraaid en daar werkt het op, weet niet hoe het met W7 zal gaan :P
pi_116928256
Beter kies je dan voor de online-oplossing van Minox, geen idee hoe oud die versie is? :P
pi_116928274
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:07 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Er wordt nu nog XP gedraaid en daar werkt het op, weet niet hoe het met W7 zal gaan :P
3 opties:
een W7 versie met XP-mode kopen
dosbox downloaden en inrichten...
vmware/virtualbox e.d downloaden en XP installeren
pi_116928370
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:02 schreef Pino112 het volgende:
Voor de zaak van mn ouders wil ik een nieuwe PC aanschaffen.
Gebruik: Office, Minox (boekhouding), internet en een MS-DOS-programma :+.

Met behulp van de BBG van Tweakers kom ik uit op dit:

[..]

Neem aan dat dit voor het kantoorwerk wel voldoende is om weer een groot aantal jaren mee te kunnen werken?
Er draait nu nog een Pentium 4 dus dit is al een behoorlijke vooruitgang :+.

Verder nog tips of aan-/opmerkingen?
:Y

Wat mij betreft heb je ook een veel mooiere (en betere) behuizing uitgekozen dan die Tweakers neemt (zelf heb ik aan die van Tweakers getwijfeld voor een eenvoudig pc'tje maar dat werd uiteindelijk een Mini-ITX kast).
Je zou er eventueel nog een SSD bij kunnen doen. Schijnen veel mensen te willen hebben en veel snelheidswinst op te leveren (nog meer dan een snellere processor)

Oh ja, en zoals hierboven; vergeet niet een Windows (licentie) te kopen.

En verrek, daar zeg je wat: MS DOS programma. Dat gebruikt m'n vader ook nog en dat zal bij een eventuele nieuwe pc voor thuis ook nodig zijn :{ ...
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 18 september 2012 @ 12:25:20 #236
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116928861
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:08 schreef LompeHork het volgende:
Beter kies je dan voor de online-oplossing van Minox, geen idee hoe oud die versie is? :P
Neenee, Minox is wel gewoon in Windows. PC-Calc is nog in MS-DOS.
Heb ook al voorgesteld of dat niet kan worden voortgezet in een Excel oid, weet niet precies wat met PC-Calc gedaan wordt momenteel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

:Y

Wat mij betreft heb je ook een veel mooiere (en betere) behuizing uitgekozen dan die Tweakers neemt (zelf heb ik aan die van Tweakers getwijfeld voor een eenvoudig pc'tje maar dat werd uiteindelijk een Mini-ITX kast).
Inderdaad, ik vond die ook maar niks. Deze Fractal hebben ze volgens mij in een eerdere BBG wél gebruikt, vandaar deze keuze.
quote:
Je zou er eventueel nog een SSD bij kunnen doen. Schijnen veel mensen te willen hebben en veel snelheidswinst op te leveren (nog meer dan een snellere processor)
Hmm, ook alleen maar voor deze doelen? Die paar seconden / minuut dat Windows sneller opstart maakt niet zoveel uit opzich.
quote:
Oh ja, en zoals hierboven; vergeet niet een Windows (licentie) te kopen.
Ik heb via Microsoft DreamSpark een licentie (student).
quote:
En verrek, daar zeg je wat: MS DOS programma. Dat gebruikt m'n vader ook nog en dat zal bij een eventuele nieuwe pc voor thuis ook nodig zijn :{ ...
Idd.. Wat gebruikt hij nog?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:09 schreef mschol het volgende:

[..]

3 opties:
een W7 versie met XP-mode kopen
dosbox downloaden en inrichten...
vmware/virtualbox e.d downloaden en XP installeren
Of 4: MS-DOS niet meer gebruiken. Ik zal het voorstellen :+.
pi_116929797
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:25 schreef Pino112 het volgende:
Hmm, ook alleen maar voor deze doelen? Die paar seconden / minuut dat Windows sneller opstart maakt niet zoveel uit opzich.
Tja, ik ben er ook niet helemaal uit. Snel opstarten is geinig maar m'n 5400rpm laptop start ook snel genoeg op. Verder savegames laden gaat sneller en dat soort dingen. Ik ben er nog niet helemaal uit maar min of meer voor de gein toch maar voor gekozen voor een simpel pc'tje voor een keet.
quote:
Exact voor boekhouding. Dus bij een eventueel nieuwe pc moet ik daar heel goed naar kijken hoe ik dat zo vlekkeloos mogelijk ga overhevelen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 18 september 2012 @ 13:22:48 #238
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116930953
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, ik ben er ook niet helemaal uit. Snel opstarten is geinig maar m'n 5400rpm laptop start ook snel genoeg op. Verder savegames laden gaat sneller en dat soort dingen. Ik ben er nog niet helemaal uit maar min of meer voor de gein toch maar voor gekozen voor een simpel pc'tje voor een keet.

[..]

Exact voor boekhouding. Dus bij een eventueel nieuwe pc moet ik daar heel goed naar kijken hoe ik dat zo vlekkeloos mogelijk ga overhevelen.
Ik laat het gewoon bij een HDD, zie het nut er niet van in.

Misschien even contact opnemen met Exact? Ze hebben vast wel eerder meegemaakt dat hun klanten wilden overstappen van MS-DOS naar de Windows-versie.
pi_116931724
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:22 schreef Pino112 het volgende:
Misschien even contact opnemen met Exact? Ze hebben vast wel eerder meegemaakt dat hun klanten wilden overstappen van MS-DOS naar de Windows-versie.
Bij nader nadenken weet ik ook niet precies hoe dat Exact precies draait. Zéér oude interface maar draait nu op XP. Printen schijnt 'vroeger' ook een probleem te zijn geweest om dat draaiend te krijgen via USB (hoewel ik de printer later via ethernet aan netwerk heb gehangen en dat nooit problemen heeft gegeven). Dus misschien eerst maar eens gaan uitzoeken hoe dat programma werkt en met bestanden e.d. werkt...

Kwam vanmorgen trouwens achter dat werkgeheugen nog bij een leverancier moest komen; dus niet alle onderdelen voor de pc komen vandaag binnen :( Wilde net vanavond aan de slag gaan -O- ...
pi_116937815
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:22 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik laat het gewoon bij een HDD, zie het nut er niet van in.

ik kan mij bij exact goed voorstellen dat ze je dik laten betalen voor een windows versie :')
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 18 september 2012 @ 16:16:30 #241
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116938374
Maar verder geen opmerkingen op de setup? Dan ga ik het bestellen :)
pi_116994832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:52 schreef mschol het volgende:
morgen komt m'n eerste nasje binnen
Ik ben maar voor de duurdere nas variant gegaan.. (een WD My Book Live 3TB)
als ik die transfer snelheden las van een USB 2 connectie (50GB in 20-30min) en de kosten voor 3x usb3 controller (~35 euro) was die keuze redelijk makkelijk _O-
Nice!

Ik zie het nut van een NAS voor mij nog niet echt in. Zal er later vast wel een nodig hebben, maar nu nog niet. :P

Any updates? :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2012 19:44:24 ]
pi_116999164
DuckDuckGo is trouwens ook wel een mooie zoekmachine.
pi_117004921
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nice!

Ik zie het nut van een NAS voor mij nog niet echt in. Zal er later vast wel een nodig hebben, maar nu nog niet. :P

uhh ding voldoet min of meer aan de verwachtingen: ik kan er custom rotzooi op installeren, de webserver misbruiken (al is dat inmiddels niet helemaal meer van toepassing nu ik bij versio een webhosting pakket heb)

qua snelheden: ik haal zo'n 40-50Mb/sec transfer snelheid..
ter vergelijking: PC <-> HTPC/server doet dit met ~90-120Mb/sec via dezelfde cheap ass sitecom igabitswitchje (alle lof voor dat ding, volgens mij 25 euro ofzo voor betaald :D)

Voor de rest ben ik er nog niet aan toegekomen om ervan te streamen ofzo, maar gezien de overdrachtssnelheid zal dat wel snor zitten..

over (nieuwe) aankopen gesproken: van de week stierf mij MX revolution (en mijn G5 is gehandicapt) muis alsnog na het fixen van de accu problemen, de linkermuisknop doet niks meer..
bekend probleem met de muis; garantie aanspreken (helaas ging dat niet meer bij mij :()

Dus vandaag een nieuwe muis gescoord, de Performance MX; ook weer logitech.. die razers liggen mij niet lekker in de hand...

nog niet uitgeprobeerd, moest even iets aan huishouden gebeuren helaasch..
pi_117007055
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:28 schreef mschol het volgende:

[..]

uhh ding voldoet min of meer aan de verwachtingen: ik kan er custom rotzooi op installeren, de webserver misbruiken (al is dat inmiddels niet helemaal meer van toepassing nu ik bij versio een webhosting pakket heb)

qua snelheden: ik haal zo'n 40-50Mb/sec transfer snelheid..
ter vergelijking: PC <-> HTPC/server doet dit met ~90-120Mb/sec via dezelfde cheap ass sitecom igabitswitchje (alle lof voor dat ding, volgens mij 25 euro ofzo voor betaald :D)

Voor de rest ben ik er nog niet aan toegekomen om ervan te streamen ofzo, maar gezien de overdrachtssnelheid zal dat wel snor zitten..

over (nieuwe) aankopen gesproken: van de week stierf mij MX revolution (en mijn G5 is gehandicapt) muis alsnog na het fixen van de accu problemen, de linkermuisknop doet niks meer..
bekend probleem met de muis; garantie aanspreken (helaas ging dat niet meer bij mij :()

Dus vandaag een nieuwe muis gescoord, de Performance MX; ook weer logitech.. die razers liggen mij niet lekker in de hand...

nog niet uitgeprobeerd, moest even iets aan huishouden gebeuren helaasch..
Leuk om te horen. :)

Succes met je nieuwe muis. Hopelijk is die een langer leven beschoren. :P.
pi_117008073
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Leuk om te horen. :)

Succes met je nieuwe muis. Hopelijk is die een langer leven beschoren. :P.
ik wil wel weer goeie ouwe tijden herleven: de MX700 die 6(!) jaar meeging voordat hij stopte met klikken _O_
pi_117031538
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ik wil wel weer goeie ouwe tijden herleven: de MX700 die 6(!) jaar meeging voordat hij stopte met klikken _O_
Mijn Logitech Cordless Click Plus! heb ik volgens mij sinds groep 8 van de basisschool. Werkt nog steeds perfect. :P
  donderdag 20 september 2012 @ 18:30:55 #248
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117032742
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:25 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Neenee, Minox is wel gewoon in Windows. PC-Calc is nog in MS-DOS.
Heb ook al voorgesteld of dat niet kan worden voortgezet in een Excel oid, weet niet precies wat met PC-Calc gedaan wordt momenteel.

[..]

Inderdaad, ik vond die ook maar niks. Deze Fractal hebben ze volgens mij in een eerdere BBG wél gebruikt, vandaar deze keuze.

[..]

[..]

Ik heb via Microsoft DreamSpark een licentie (student).

[..]

[..]

Of 4: MS-DOS niet meer gebruiken. Ik zal het voorstellen :+.
Blijkt gewoon dat mijn hogeschool ook DreamSpark heeft :D! Straks maar eens gratis windows 8 proberen dan ;)

Maar eerst even een SSD kopen voor mijn laptop.. 128 gig moet voldoende zijn icm een caddy, Wat moet ik pakken Samsung of Crucial?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nice!

Heb hier een NAS zodat ik altijd bij mijn films/bestanden kan ook onderweg :D (gebruik dan ook geen/weinig dropbox etc).
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mijn Logitech Cordless Click Plus! heb ik volgens mij sinds groep 8 van de basisschool. Werkt nog steeds perfect. :P
Ik heb hier een of andere Trust :') muis die het gewoon al 4 jaar volhoud (werkt opzich prima). Ik had mij zelf beloofd een nieuwe te kopen als deze af was maar zo te zien heeft die van mij er nog wel zin in...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117034246
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

met wat voor gebruik? :P 2 uurtjes per dag? ;)

overigens deed gister mijn mx revolution het weer.. :')
ik heb de andere muis toch maar opengemaakt, ik heb echt geen zin in gezeik..

wel jammer is dat er geadverteerd wordt met 10 programmeerbare knoppen,helaas zijn er 5 knoppen die niet applicatie specifiek toegewezen kunnen worden :')
pi_117034406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:04 schreef mschol het volgende:

[..]

met wat voor gebruik? :P 2 uurtjes per dag? ;)

overigens deed gister mijn mx revolution het weer.. :')
ik heb de andere muis toch maar opengemaakt, ik heb echt geen zin in gezeik..

wel jammer is dat er geadverteerd wordt met 10 programmeerbare knoppen,helaas zijn er 5 knoppen die niet applicatie specifiek toegewezen kunnen worden :')
Ik gebruik hem bijna elke dag wanneer ik op de PC zit (dat is geen 2 uur kan ik je vertellen ;().

Verder zuigt dat laatste wel. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')