Een van de sites waar je met gedetineerden in contact kan komen (VS): http://writeaprisoner.comquote:Op maandag 30 juli 2012 16:43 schreef seiramu het volgende:
Op sites zoals WriteAPrisoner.com is het mogelijk om te corresponderen met gedetineerden uit de VS. Je kunt de profielen van de gevangenen bekijken en zien welke misdaden zij hebben gepleegd.
Vroeger toen ik 15-18 jaar was liep ik vaak rond met de gedachte om te schrijven met gevangenen omdat ze zich vast eenzaam voelen en omdat het gevangenis leven en wat een gedetineerde nou allemaal doormaakt mij interessant leek. Maar ik durfde er nooit aan te beginnen omdat ik mijn adresgegevens niet wil vrijgeven. Ik keek net rond op de site en zocht naar profielen van mensen die houden van tekenen. Maar wanneer ik op 'see crime' druk en lees dat hij of zij iemand heeft ontvoerd of vermoord word ik gelijk bang en denk ik 'laat maar'.
Ik vroeg af of er mensen op FOK! zijn die schrijven met gedetineerden of mensen kennen die dat doen. Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie mening is hierover.
Je e-mail adres krijgen ze niet te zien, je adres wordt wel meegestuurd aangezien ze bijna geen van allen de mogelijkheid hebben via e-mail te communiceren. Je e-mail adres wordt alleen gebruikt door de site zelf om misbruik tegen te gaan (als je e-mail wordt gebounced, wordt je brief ook niet verstuurd).quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:51 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben hier opzich ook wel benieuwd naar.. ik zie alleen dat je een geldig adres moet invullen, en je emailadres zelf dus. zien hun deze gegevens ook?
Maar, is dat dan wel betrouwbaar?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:57 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Je e-mail adres krijgen ze niet te zien, je adres wordt wel meegestuurd aangezien ze bijna geen van allen de mogelijkheid hebben via e-mail te communiceren. Je e-mail adres wordt alleen gebruikt door de site zelf om misbruik tegen te gaan (als je e-mail wordt gebounced, wordt je brief ook niet verstuurd).
Je moet het zo zien, je stuurt een brief naar iemand die 10 jaar in de bak zit, waarschijnlijk daarna ook nog een forse tijd onder parole staat en dus niet de staat, laat staan het land uit mag. Tevens heb je het daar als ex gevangene al moeilijk genoeg om een baan te krijgen waarmee je jezelf van dagelijks brood kan voorzien, die gaat echt geen paar honderd dollar uitgeven aan een vliegticket . Hoe aannemelijk is de kans dat deze persoon dan ineens bij jou op de stoep staat? De kans dat je door een Nederlandse crimineel wordt neergestoken is hoger.quote:
Niet dat ze het daadwerkelijk kunnen controleren, maar als ze er achter komen kun je hun diensten waarschijnlijk niet meer gebruiken. Daarbij moet je ook even nadenken of zo'n gedetineerde wel op brieven van 16 jarigen zit te wachten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:30 schreef MrBaas het volgende:
Ik ben 16 en wil ook een brief sturen. Ik weet dat het pas mag vanaf 18+ maar dat kunnen ze toch niet controleren, toch?
Heb alleen geen enkel idee wat ik in mijn brief moet zetten...
Dan moet je er hier 1 van kiezen http://writeaprisoner.com/inmate-profiles/needs-mail.aspx Die krijgen nog vrijwel geen post.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:25 schreef Hilzillah het volgende:
Heeft er al iemand post ontvangen? Ik ben ook nog een beetje aan het bladeren naar een geschikte boeven schrijf vriend (in)... Maar ik krijg een beetje jeuk als er staat 'Halve familie uitgemoord'. Terwijl het misschien juist deze zijn die helemaal geen post / bezoek ontvangen.
Ik denk dat aangezien hij op de lijst van weinig post ontvangende mensen staat, een lange brief zeker welkom is. Maar zoals al eerder aangegeven, ga niet meteen op z'n zaak in, laat hem eerst maar een brief terugsturen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:40 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb er eentje 'uitgezocht' via gelestipjes linkje. Wel murder maar kan verder niets ergs vinden over wie hoe wat en waar. Het blijft murder natuurlijk, maar goed.
Dat eerste mailtje, niet te lang maken denk ik?
Tis meer een jezelf voorstel berichtje toch? 500 words or less. Later, met echte post kan je evt meer vertellen over jezelf enz. Ik ga er wel wat moois van makenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:05 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Ik denk dat aangezien hij op de lijst van weinig post ontvangende mensen staat, een lange brief zeker welkom is. Maar zoals al eerder aangegeven, ga niet meteen op z'n zaak in, laat hem eerst maar een brief terugsturen.
Werkt helaas wat minder goed bij de wat langer veroordeelden; voordat internet gemeengoed werd. (tenzij het een high profile murder is geweest)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:02 schreef seiramu het volgende:
Als je de naam van een gevangene zoekt via google kom je ook meer te weten over de misdaad die ze hebben gepleegd. In plaats van 'murder' kom je dus ook te weten wie ze hebben vermoord en hoe. Dat is best schrikwekkend want dan lees je opeens dat iemand zijn eigen vrouw en kind heeft gewurgd en vermoord!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |