Handen bovenop moet je natuurlijk ook wel verplaatsen..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:01 schreef Holenbeer het volgende:
bedoel je wanneer je met je handen onder in de beugels zit?
Wanneer je met je handen ergens zit waar je niet bij de remhendels kan, moet je inderdaad eerst verzitten of je handen verplaatsen. Vanaf een groot deel van het stuur zijn de remhendels eenvoudig te bereiken zonder dat je hoeft te verzitten. Zo niet kan het zijn dat de remhendels verkeerd gepositioneerd zijn of de remhendels te ver weg staan (lees: handen te klein). Dan moet je handen verplaatsen
Helemaal aan het einde in de beugel zitten moet je je handen wel verplaatsen.
Beetje laat misschien. Maar dit filmpje legde het voor mij heel helder uitquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:43 schreef TheGOAT het volgende:
Vraagje; mijn fiets heeft een 'klein' ventieltje, niet zo groot als van normale fietsen. Hoe moet ik m'n banden oppompen? Domme vraag misschien..![]()
Ik heb destijds een fietsbril met inzetstuk gekocht, alleen ik kwam er vervolgens achter dat ik niet tegen het inzetglas op sterkte kan (de vervorming was voor mij te groot). De inzetglazen zijn namelijk erg bol t.o.v. een normale bril. Ook is zo'n bril i.c.m. inzetstuk extra zwaar.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:27 schreef ThePurpleHaze het volgende:
Nog een vraagje wat betreft fietsen voor brildragers.
Ik vroeg me af hoe nodig het is om echt een fietsbril te kopen. Ik ben in het normale leven een brildrager, heb lenzen geprobeerd maar mijn ogen kunnen zelfs niet tegen de beste kwaliteit (meerdere testsetjes afgelopen).
Ik heb zelf geen zonnebril op sterkte. Als ik gewoon 2 fietstochtjes per week wil maken op recreatief niveau, heb ik dan een fietsbril op sterkte nodig?
Of kan ik gewoon wegkomen met een normale bril in combinatie met klipjes voor zonneglazen/ een zonnebril op sterke (waarmee ik meteen een zonnebril op sterkte heb voor dagen dat ik niet fiets).
Graag advies:D
Ja heerlijk fietsje!! Ben er erg blij mee..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:20 schreef huskey het volgende:
[..]
Super !
die fiets heb ik ook op het oog, voldoet ie wat ?
Ik had ook last van het zadel. Heb er een andere op gezet en nu nergens meer last vanquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:35 schreef Jolly89 het volgende:
[..]
Ja heerlijk fietsje!! Ben er erg blij mee..
Moet alleen nog wat wennen aan het zadel *auw*
Maar voor de rest is het echt een fijne fiets, zeker een aanrader..
Suc6 ermee!
Hmm.. misschien moet ik dat ook maar overwegen,quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:43 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik had ook last van het zadel. Heb er een andere op gezet en nu nergens meer last van
Ik voelde bij mezelf dat m'n zadel te smal was waardoor ik niet met mn zitbotjes op het zadel zat maar meer met mn kruis op het zadel "hing". Nu heb een iets breder zadel (heb laten opmeten bij de FM) en nu zit ik op mn zitbotjes en heb na het fietsen 0,0 zitpijntjes meerquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:45 schreef Jolly89 het volgende:
[..]
Hmm.. misschien moet ik dat ook maar overwegen,
ik zal nog even aanzien of het verbetert, ik fiets er tenslotte nog maar ander halve week op..
Hebben jullie tips voor goede zadels (vrouwenzadels?)
Voor m'n vriendin was een echt goede fietsbroek voor een groot gedeelte de oplossing. En zij fietst op een speciaal vrouwenzadel. Een stuk breder met een gleuf in het midden. Maar dat is wel persoonlijk. De meeste winkels en zelfs sommige webshops zoals futurumshop en rose geven je de mogelijkheid om een zadel een maandje te proberen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:45 schreef Jolly89 het volgende:
[..]
ik zal nog even aanzien of het verbetert, ik fiets er tenslotte nog maar ander halve week op..
Zadel is gewoon een kwestie van proberen. Mijn vrouw had een speciaal vrouwenzadel, had ze redelijk veel last van. Omgeruild voor een zadel van 4 tientjes bij de Decathlon, bevalt prima.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:45 schreef Jolly89 het volgende:
[..]
Heb zelf ook proefritje in normale kleding (werkkleding zelfsquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:59 schreef James-Hetfield het volgende:
Als je een racefiets wilt kopen, en je wilt een proefrit maken, is het dan niet zo dat het in je normale kleren anders kan aanvoelen qua zitten dan dat je in fietskleding op de fiets zit?
Ben zelf ook op zoek naar een fiets, en een proefritje lijkt me wel zo verstandig.
Alleen zou het veel uitmaken qua ervaren hoe het rijd of je dit in een spijkerbroek en sportschoenen doet?
Bij Canyon kun je wel de fiets uitproberen inclusief een rondje van 30 kmquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb zelf ook proefritje in normale kleding (werkkleding zelfs) gedaan. Denk niet dat dat heel veel uitmaakt. Ik neem aan dat het ff straat op en neer is dan, niet een ronde van een km of 20.
Dat kon inderdaad, maar is inmiddels al weer een tijdje gesloten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij Canyon kun je wel de fiets uitproberen inclusief een rondje van 30 km
Echt? Dat is nou serieus jammer, vond ik een mooi initiatiefquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat kon inderdaad, maar is inmiddels al weer een tijdje gesloten.
Ja inderdaad. Geloof dat ze af en toe nog wel op van die testbeurzen staan, zoals pas geleden dat bike-event op de Nedereindse Berg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Echt? Dat is nou serieus jammer, vond ik een mooi initiatief
Ja, niks mis mee om mee te beginnen. Echt een prijs-kwaliteit merkquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:32 schreef James-Hetfield het volgende:
Is qua merk het merk Bulls een redelijk fiets om mee te beginnen?
En heeft iemand toevallig ervaring met Morsink fietshandel in Goor?
Ok.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, niks mis mee om mee te beginnen. Echt een prijs-kwaliteit merk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |