abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:40:45 #176
365722 huskey
Luister goed naar je hart !
pi_115871026
Is het niet gevaarlijk met remmen, als je in een lekker tempo fiets en je moet plots remmen dan moet je eerst van houding veranderen en dan remmen.

Er zijn toch ook remmen aan de bovenkant zodat je gelijk kan remmen ?
pi_115871746
in principe, op een normale racefiets, heb je in de beugel, en met je handen op het stuur, altijd de remmen binnen handbereik.
pi_115871852
bedoel je wanneer je met je handen onder in de beugels zit?

Wanneer je met je handen ergens zit waar je niet bij de remhendels kan, moet je inderdaad eerst verzitten of je handen verplaatsen. Vanaf een groot deel van het stuur zijn de remhendels eenvoudig te bereiken zonder dat je hoeft te verzitten. Zo niet kan het zijn dat de remhendels verkeerd gepositioneerd zijn of de remhendels te ver weg staan (lees: handen te klein). Dan moet je handen verplaatsen

Helemaal aan het einde in de beugel zitten moet je je handen wel verplaatsen.
pi_115871971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:01 schreef Holenbeer het volgende:
bedoel je wanneer je met je handen onder in de beugels zit?

Wanneer je met je handen ergens zit waar je niet bij de remhendels kan, moet je inderdaad eerst verzitten of je handen verplaatsen. Vanaf een groot deel van het stuur zijn de remhendels eenvoudig te bereiken zonder dat je hoeft te verzitten. Zo niet kan het zijn dat de remhendels verkeerd gepositioneerd zijn of de remhendels te ver weg staan (lees: handen te klein). Dan moet je handen verplaatsen

Helemaal aan het einde in de beugel zitten moet je je handen wel verplaatsen.
Handen bovenop moet je natuurlijk ook wel verplaatsen..
pi_115872621
In de "klimhouding" ja.
pi_115872820
wanneer ik klim heb ik vaak mijn handen op de grepen, vanaf daar zit je zo op de remhendels.
Overigens gebeurd er tijdens klimmen niet vaak onverwachte dingen waarbij je snel bij de hendels moet. Het gaat dan toch allemaal langzamer en je kan de boel goed overzien
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:10:34 #182
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_115876570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:43 schreef TheGOAT het volgende:
Vraagje; mijn fiets heeft een 'klein' ventieltje, niet zo groot als van normale fietsen. Hoe moet ik m'n banden oppompen? Domme vraag misschien.. :P :@
Beetje laat misschien. Maar dit filmpje legde het voor mij heel helder uit :P.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:27 schreef ThePurpleHaze het volgende:
Nog een vraagje wat betreft fietsen voor brildragers.
Ik vroeg me af hoe nodig het is om echt een fietsbril te kopen. Ik ben in het normale leven een brildrager, heb lenzen geprobeerd maar mijn ogen kunnen zelfs niet tegen de beste kwaliteit (meerdere testsetjes afgelopen).
Ik heb zelf geen zonnebril op sterkte. Als ik gewoon 2 fietstochtjes per week wil maken op recreatief niveau, heb ik dan een fietsbril op sterkte nodig?
Of kan ik gewoon wegkomen met een normale bril in combinatie met klipjes voor zonneglazen/ een zonnebril op sterke (waarmee ik meteen een zonnebril op sterkte heb voor dagen dat ik niet fiets).

Graag advies:D
Ik heb destijds een fietsbril met inzetstuk gekocht, alleen ik kwam er vervolgens achter dat ik niet tegen het inzetglas op sterkte kan (de vervorming was voor mij te groot). De inzetglazen zijn namelijk erg bol t.o.v. een normale bril. Ook is zo'n bril i.c.m. inzetstuk extra zwaar.
Dus nu fiets ik met een zonnebril op sterkte (een vrij grote, model "aviator") en die houdt ook perfect wind en vliegjes tegen. Als je geen duur model koopt, ben je voor rond de 150/200 euro wel klaar.

Zelf heb ik ook nog een vraag. En hier is natuurlijk niet echt een eenduidig antwoord op te geven, maar ik wil nog een nieuwe fietsbroek. Momenteel heb ik deze (http://www.futurumshop.nl(...)met-zeem-zwart.phtml) en op zich bevalt die wel, maar een ander zeem zou op zich misschien wel fijner (kunnen) zijn.
Dus ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met een nalini 25 zeem (http://www.futurumshop.nl(...)met-zeem-black.phtml)? Want wat is nu daadwerkelijk het verschil? En moet je die bijvoorbeeld ook (extra) insmeren t.o.v. het andere zeem?
Edit: Ik zie net ook al op de vorige pagina's dat cafca een nanili zeem fijn vind, terwijl ultra_ivo het flut vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 22-08-2012 19:57:46 ]
pi_115881746
Tja, ik zweer bij nalini zemen, die je overigens wel moet insmeren, maar daar is niet iedereen het mee eens. Blijkt toch persoonlijk te zijn, wielrenners zijn net mensen ;)
pi_115882319
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:20 schreef huskey het volgende:

[..]

Super !

die fiets heb ik ook op het oog, voldoet ie wat ?
Ja heerlijk fietsje!! Ben er erg blij mee..
Moet alleen nog wat wennen aan het zadel *auw*
Maar voor de rest is het echt een fijne fiets, zeker een aanrader..
Suc6 ermee!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:43:21 #185
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115882641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:35 schreef Jolly89 het volgende:

[..]

Ja heerlijk fietsje!! Ben er erg blij mee..
Moet alleen nog wat wennen aan het zadel *auw*
Maar voor de rest is het echt een fijne fiets, zeker een aanrader..
Suc6 ermee!
Ik had ook last van het zadel. Heb er een andere op gezet en nu nergens meer last van :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_115882715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:43 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ik had ook last van het zadel. Heb er een andere op gezet en nu nergens meer last van :)
Hmm.. misschien moet ik dat ook maar overwegen,
ik zal nog even aanzien of het verbetert, ik fiets er tenslotte nog maar ander halve week op..
Hebben jullie tips voor goede zadels (vrouwenzadels?)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:46:36 #187
308981 Narcotical
Best in the World
pi_115882809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:45 schreef Jolly89 het volgende:

[..]

ik zal nog even aanzien of het verbetert, ik fiets er tenslotte nog maar ander halve week op..
Ik voelde bij mezelf dat m'n zadel te smal was waardoor ik niet met mn zitbotjes op het zadel zat maar meer met mn kruis op het zadel "hing". Nu heb een iets breder zadel (heb laten opmeten bij de FM) en nu zit ik op mn zitbotjes en heb na het fietsen 0,0 zitpijntjes meer :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_115896968
quote:

[..]

Voor m'n vriendin was een echt goede fietsbroek voor een groot gedeelte de oplossing. En zij fietst op een speciaal vrouwenzadel. Een stuk breder met een gleuf in het midden. Maar dat is wel persoonlijk. De meeste winkels en zelfs sommige webshops zoals futurumshop en rose geven je de mogelijkheid om een zadel een maandje te proberen.
pi_115897106
quote:

[..]

Zadel is gewoon een kwestie van proberen. Mijn vrouw had een speciaal vrouwenzadel, had ze redelijk veel last van. Omgeruild voor een zadel van 4 tientjes bij de Decathlon, bevalt prima.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 10:59:19 #190
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_115899594
Als je een racefiets wilt kopen, en je wilt een proefrit maken, is het dan niet zo dat het in je normale kleren anders kan aanvoelen qua zitten dan dat je in fietskleding op de fiets zit?
Ben zelf ook op zoek naar een fiets, en een proefritje lijkt me wel zo verstandig.
Alleen zou het veel uitmaken qua ervaren hoe het rijd of je dit in een spijkerbroek en sportschoenen doet?
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_115899953
Als je ergens de kleding kán lenen altijd doen. Qua geometrie zal het weinig uitmaken (i.e. verhoudingen en hoogte frame).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115900018
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:59 schreef James-Hetfield het volgende:
Als je een racefiets wilt kopen, en je wilt een proefrit maken, is het dan niet zo dat het in je normale kleren anders kan aanvoelen qua zitten dan dat je in fietskleding op de fiets zit?
Ben zelf ook op zoek naar een fiets, en een proefritje lijkt me wel zo verstandig.
Alleen zou het veel uitmaken qua ervaren hoe het rijd of je dit in een spijkerbroek en sportschoenen doet?
Heb zelf ook proefritje in normale kleding (werkkleding zelfs :')) gedaan. Denk niet dat dat heel veel uitmaakt. Ik neem aan dat het ff straat op en neer is dan, niet een ronde van een km of 20.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:27:22 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_115900385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb zelf ook proefritje in normale kleding (werkkleding zelfs :')) gedaan. Denk niet dat dat heel veel uitmaakt. Ik neem aan dat het ff straat op en neer is dan, niet een ronde van een km of 20.
Bij Canyon kun je wel de fiets uitproberen inclusief een rondje van 30 km
pi_115900460
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Bij Canyon kun je wel de fiets uitproberen inclusief een rondje van 30 km
Dat kon inderdaad, maar is inmiddels al weer een tijdje gesloten.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:30:26 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_115900474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat kon inderdaad, maar is inmiddels al weer een tijdje gesloten.
Echt? Dat is nou serieus jammer, vond ik een mooi initiatief
pi_115900500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt? Dat is nou serieus jammer, vond ik een mooi initiatief
Ja inderdaad. Geloof dat ze af en toe nog wel op van die testbeurzen staan, zoals pas geleden dat bike-event op de Nedereindse Berg.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:32:05 #197
142271 James-Hetfield
pi_115900531
Is qua merk het merk Bulls een redelijk fiets om mee te beginnen?
En heeft iemand toevallig ervaring met Morsink fietshandel in Goor?
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_115900565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:32 schreef James-Hetfield het volgende:
Is qua merk het merk Bulls een redelijk fiets om mee te beginnen?
En heeft iemand toevallig ervaring met Morsink fietshandel in Goor?
Ja, niks mis mee om mee te beginnen. Echt een prijs-kwaliteit merk ^O^
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:34:41 #199
142271 James-Hetfield
pi_115900641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, niks mis mee om mee te beginnen. Echt een prijs-kwaliteit merk ^O^
Ok. :) Thnx
pi_115929592
Ik wil gaan beginnen met fietsen (zoals velen :-) ) en ben vd week bij een FM geweest en goed geholpen zover ik dat als beginner kan beoordelen.
Veel informatie gekregen omtrent de merken die ze verkopen, groepen, frames en informatie omtrent fietsen.
Ook heel eerlijke informatie gekregen omtrent plus en min punten van merken, groepen etc.
Na veel op forum hier gelezen te hebben wilde ik opzich voor een bulls harrier 2 gaan maar de beste man liet tijdens de ronde alle pro en cons van merken zien.
Waar hij niet negatief is ten opzichte van een Bulls Harrier 2 (omdat ik na informatie hier op het forum met 105 wil beginnen omdat als fietsen bevalt ik gelijk een goede fiets heb en als het niet bevalt ik relatief prijs technisch nog wat geld voor terug kan krijgen, eigen insteek niet van FM overigens) gaat zijn voorkeur naar jan jansen vuelta of tour de france, top service en kwaliteit van oa frame en iets betere spullen als crank, wielen etc.

Nu ben ik dan zelf geneigd naar de jan jansen tour de france omdat de goedkopere vuelta geen 105 groep heeft.
Betekend wel een tikkie duurder dan de bulls harrier of de desert falcon maar krijg wel paar % korting op de jan jansen zodat hij richting adviesprijs desert falcon gaat .

Meting afstellen ed zit dan allemaal bij de prijs in., lijkt me goed advies en deal toch?

Andere vraag aan jullie is , heeft het zin om nu fiets te kopen of kan ik beter paar weekjes wachten op de 2013 fietsen (heel veel korting krijg ik niet extra meer op de jan janssen).
Geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')