abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115398613
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:51 schreef ThePurpleHaze het volgende:
Hallo allemaal! Al een tijdje aan het denken om te beginnen met wielrennen. Na veel lezen (ook de voorgaande Fok topics) ben ik aan het nadenken over de Bulls Harrier 1 Shimano 105 (2011).

Fiets wordt voor 699 euro aangeboden bij een handelaar in de buurt.
http://www.morsinktweewie(...)=990&category_id=203

Is dit een verstandige keuze? Doel is gewoon recreatief wielrennen.

NB: Heb wat negatieve meningen gelezen over de WHR 500 wielset, is dit ook op laag niveau te merken?
699 is een mooie prijs. Kun je je geen buil aan vallen. Wielen zijn niet best, maar tenzij je echt heel zwaar bent zal het allemaal wel heel blijven. Mocht je die wielen in de prak rijden koop je voor 100 E een setje fulcrum 7s en heb je nog steeds een mooie deal.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:01:02 #52
12079 koele
The Koeler, the better
pi_115399025
Na een jaartje woon-werk op een trek 7.5 moet ik verder reizen naar m'n nieuwe werkgever dus moet ik mijn kilometers in het weekend fietsen. Hiervoor heb ik een trek 1.5 gekocht en die ben ik inmiddels aan het uitproberen. Ik ben nog opzoek naar een nieuwe helm, heeft iemand goede tips?

Verder hoop ik hier op fok en vooral in dit topic terecht te kunnen voor advies en het delen van fietsavonturen ;)
pi_115410279
Is het eigenlijk not done om als amateur die een paar keer per week wat wielrent om kleding te dragen van een ploeg zoals Rabobank of Vacansoleil DCM?
pi_115410695
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:54 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Is het eigenlijk not done om als amateur die een paar keer per week wat wielrent om kleding te dragen van een ploeg zoals Rabobank of Vacansoleil DCM?
Wat mij betreft sowieso not dun om profpakjes te dragen ;) Tenzij je prof bent, natuurlijk.
pi_115416397
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:54 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ja, ik roep nu altijd " hoi Boogerd, hoi Lieuwe" naar lui in Rabobank of Vacansoleil pakjes. Geleerd van Tommeke :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:06:19 #56
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_115416620
quote:
Je moet doen wat je leuk vindt
.
pi_115417513
Nog een vraagje wat betreft fietsen voor brildragers.
Ik vroeg me af hoe nodig het is om echt een fietsbril te kopen. Ik ben in het normale leven een brildrager, heb lenzen geprobeerd maar mijn ogen kunnen zelfs niet tegen de beste kwaliteit (meerdere testsetjes afgelopen).
Ik heb zelf geen zonnebril op sterkte. Als ik gewoon 2 fietstochtjes per week wil maken op recreatief niveau, heb ik dan een fietsbril op sterkte nodig?
Of kan ik gewoon wegkomen met een normale bril in combinatie met klipjes voor zonneglazen/ een zonnebril op sterke (waarmee ik meteen een zonnebril op sterkte heb voor dagen dat ik niet fiets).

Graag advies:D
pi_115417651
Ik heb jarenlang met een gewone bril met clipjes gefietst. Op zich ok maar bij snelle afdalingen bij koud weer kreeg ik toch snel last van oogonstekingen. Sinds een paar jaar rij ik met een wielerbril met inzetstuk. Dat bevalt prima. Bijkomend voordeel is dat m'n gewone bril niet meer zo snel slijt.
pi_115418091
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb jarenlang met een gewone bril met clipjes gefietst. Op zich ok maar bij snelle afdalingen bij koud weer kreeg ik toch snel last van oogonstekingen. Sinds een paar jaar rij ik met een wielerbril met inzetstuk. Dat bevalt prima. Bijkomend voordeel is dat m'n gewone bril niet meer zo snel slijt.
Mag ik hieruit dus concluderen dat het in het begin gewoon met normale bril en klipjes goed te doen is en ik later altijd nog kan overstappen?

Enige wat me nog een beetje weerhoudt is dat wanneer ik val en mijn bril beschadigd raakt ik dan vervolgens een week zonder moet :p.
pi_115422163
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:01 schreef ThePurpleHaze het volgende:

[..]

Mag ik hieruit dus concluderen dat het in het begin gewoon met normale bril en klipjes goed te doen is en ik later altijd nog kan overstappen?

Enige wat me nog een beetje weerhoudt is dat wanneer ik val en mijn bril beschadigd raakt ik dan vervolgens een week zonder moet :p.
Dit sowieso, dat eerst weet ik niet als niet brildrager. Het lijkt mij iets wat je prima proefondervindelijk kan testen. Probeer het een paar keer met je normale bril en als het niet bevalt stap je over.

Ik weet niet hoe het met een normale bril zit met vallen en stevigheid. Als je valt en je krijgt door de val allemaal glas in je oog omdat de bril er niet voor gemaakt is, ben je natuurlijk nog verder van huis dan de valpartij en een week zonder bril. Sportbrillen zijn er over het algemeen wat beter tegen bestand
pi_115422333
Ik ben al eens met bril gevallen tijdens het mountainbiken, glas is heel degelijk en blijft wel heel. Springt er hooguit uit of je moet er heel gek mee vallen.

Heb zojuist de Bulls Harrier 1 aangeschaft, met spullen en broekje en shirtje klaar met een nette 970 euro. Heel blij mee, straks mijn eerste echte rit maken!
pi_115422429
in dat geval zou ik gewoon je huidige bril gebruiken en later overstappen mocht je er behoefte aan hebben.
pi_115426485
Net ongeveer 10km gefietst! Wat een geweldig gevoel gaf dat. Heerlijk hoeveel soepeler het gaat dan bij een stadsfiets.

Zit nu wel met een aantal nieuwe vragen: Bij het schakelen, moet je dan gewoon lichtjes doortrappen? Of helemaal stoppen met trappen?

Is het normaal als mijn handen wat verkrampt aanvoelen? Lijkt alsof mijn hele gewicht daarop leunt. Ook mijn rug moest even wennen, lijkt me normaal:)?

Moet je je broek aan met of zonder onderbroek? Kan me voorstellen dat de naadjes gaan irriteren.

Op de pedalen staan durfde ik nog niet echt aan, voelde zeer wiebelig dus verder maar niet geprobeerd.

Ten slotte, wanneer gebruik je de grepen onderaan en wanneer die bovenop?
pi_115426978
Gewoon doortrappen zodat de ketting naar het volgend blad geduwd kan worden. Alleen niet teveel kracht erop uitoefenen.

Je kunt na de eerste 10km nog niet veel zeggen. Misschien zit je nog verkrampt omdat het nieuw is, misschien kan de afstelling beter. Ik had in het begin ook last van mijn nek en mijn handen en een beurse kont, maar dat ging na een paar langere ritten wel over.

Vooral geen onderbroek aantrekken, ik kan me ook niet voorstellen dat dat lekker zit :P. Als het goed is zitten er geen naadjes in je broek. Zodra je thuiskomt kun je hem uitspoelen.

Ik pak eigenlijk alleen de onderkant van het stuur als ik wat harder bergaf ga. Anders altijd de bovenkant (wat ook op meerdere manieren kan).
pi_115427288
Pijn in je nek, armen, schouders is redelijk normaal na een eerste keer fietsen, want die houding heb je normaal nooit voor zo'n lange tijd. Je grepen onderop gebruik je als je flink door gaat trappen (tegen de wind in bijv.), maar dat wordt vanzelf, net zoals staan / sprinten op de pedalen, een "natuurlijke" houding naarmate je meer gaat fietsen.

Ik kan zelfs niet eens meer op mijn pedalen in de stadfiets staan, juist omdat dat zo lomp aanvoelt. :P
pi_115428182
Bedankt voor de hulpvolle reacties allemaal:). @Filatelistfetisjist: ik bedoelde idd ook naadjes in de onderbroek die ik dus niet moet dragen, niet in de fietsbroek zelf.

Adviseren jullie trouwens nog om handschoentjes aan te schaffen?

Heb vanmiddag ook gemerkt dat een belletje wel handig is als er twee van die suffe fietsers voor je het hele fietspad in beslag houden :').
pi_115428919
Jup, zonder onderbroek.. dat is wennen, net als de hele houding! :)

Handschoenen is op gevoel. Maar is wel een veiligheidsding. Beschermt je handpalmen als je gestrekt gaat. Maar zijn er genoeg die zonder rijden.
Bel is handig, maar gewoon even tring tring roepen, helpt vaak ook wel.

Bril moet je gewoon proberen. al gelang naar de gevoeligheid van je ogen, je sterkte etc
Ik heb zelf in het verleden mijn ogen laten laseren. Staat helemaal los van wielrennen, maar wat een verademing zeg. Het geld dubbel en dwars meer dan waard. Ik had lenzen, maar met fietsen toch al snel wat zand of een vliegje in je oog en dat irriteert dan. Dus ik ben er happy mee :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115433521
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 18:09 schreef the_critic het volgende:
Jup, zonder onderbroek.. dat is wennen, net als de hele houding! :)

Handschoenen is op gevoel. Maar is wel een veiligheidsding. Beschermt je handpalmen als je gestrekt gaat. Maar zijn er genoeg die zonder rijden.
Bel is handig, maar gewoon even tring tring roepen, helpt vaak ook wel.

Bril moet je gewoon proberen. al gelang naar de gevoeligheid van je ogen, je sterkte etc
Ik heb zelf in het verleden mijn ogen laten laseren. Staat helemaal los van wielrennen, maar wat een verademing zeg. Het geld dubbel en dwars meer dan waard. Ik had lenzen, maar met fietsen toch al snel wat zand of een vliegje in je oog en dat irriteert dan. Dus ik ben er happy mee :)
Off topic: Is ook mijn plan voor de toekomst, maar kost wel veel is het niet?

Trouwens nog mensen hier die fietsen in Almelo en omstreken:)?
pi_115433909
Ik ben zelf in Almelo geboren, maar woon tegenwoordig provincie Utrecht. Maar Oksel komt uit Almelo en zitten wel meer tukkers die fietsen op dit forum..

Ja geloof dat ik 2500 betaald heb.. maarja, komende 60 jaar brillen/lenzen/zonnebril etc.. dan haal je de kosten er wel uit. En in gemak en comfort is het dat geld dubbel en dwars waard..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115435199
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:15 schreef ThePurpleHaze het volgende:

[..]

jup, ik. Qua omstreken voornamelijk ten zuiden/zuid westen van Almelo. Almelo zelf probeer ik vakkundig te vermijden ;)
pi_115435853
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:15 schreef ThePurpleHaze het volgende:

[..]

Woon in Almelo, fiets meestal richting Delden/Nijverdal :)
pi_115436280
kunt genoeg mooie kanten op vanuit Almelo
Holterberg, lemeleberg, hellendoornseberg
Denekamp,kuiperberg, gildehaus, bad bentheim
Ootmarsum, Hooidijk, Wilsum

Opties genoeg voor heeele mooie ritjes. Ook erg veel wielren, en tour verenigingen. Voor gezellige trainingen en een leuke club om lid van te zijn, maar ook veel toertochten dus, om soms op stukken te komen die je zelf nooit zou hebben ontdekt..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_115436546
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:09 schreef the_critic het volgende:
kunt genoeg mooie kanten op vanuit Almelo
Holterberg, lemeleberg, hellendoornseberg
Denekamp,kuiperberg, gildehaus, bad bentheim
Ootmarsum, Hooidijk, Wilsum

Opties genoeg voor heeele mooie ritjes. Ook erg veel wielren, en tour verenigingen. Voor gezellige trainingen en een leuke club om lid van te zijn, maar ook veel toertochten dus, om soms op stukken te komen die je zelf nooit zou hebben ontdekt..
Ik ben eens op sleeptouw genomen door een wielrenner die mij mooie weggetjes/klimmetjes heeft laten zien in Gildehaus en Bad Bentheim. Was vet tof en inderdaad weggetjes die ik zelf niet gevonden zou hebben (de bekende klim bij de molen in Gildehaus bijvoorbeeld).

Overigens is het sowieso wel een aanrader om af en toe met anderen te gaan fietsen dan je standaard fietsmaten, omdat je snel geneigd bent de bekende wegen te nemen
pi_115438160
Iemand bekend met dit Garminspeeltje?

Ik ben op zoek naar (in elk geval) een uitgebreide hartslagmeter. Ik wil ook de hoogtemeters kunnen zien, (beperkt) navigeren en achteraf mijn routes kunnen bekijken. Dit lijkt me een goede optie. De rest van de mogelijkheden van deze Edge 500 ziet er ook mooi uit.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_115438234
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:44 schreef Doff het volgende:
Iemand bekend met dit Garminspeeltje?

Ik ben op zoek naar (in elk geval) een uitgebreide hartslagmeter. Ik wil ook de hoogtemeters kunnen zien, (beperkt) navigeren en achteraf mijn routes kunnen bekijken. Dit lijkt me een goede optie. De rest van de mogelijkheden van deze Edge 500 ziet er ook mooi uit.
Lijkt me een goede keuze :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')