699 is een mooie prijs. Kun je je geen buil aan vallen. Wielen zijn niet best, maar tenzij je echt heel zwaar bent zal het allemaal wel heel blijven. Mocht je die wielen in de prak rijden koop je voor 100 E een setje fulcrum 7s en heb je nog steeds een mooie deal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:51 schreef ThePurpleHaze het volgende:
Hallo allemaal! Al een tijdje aan het denken om te beginnen met wielrennen. Na veel lezen (ook de voorgaande Fok topics) ben ik aan het nadenken over de Bulls Harrier 1 Shimano 105 (2011).
Fiets wordt voor 699 euro aangeboden bij een handelaar in de buurt.
http://www.morsinktweewie(...)=990&category_id=203
Is dit een verstandige keuze? Doel is gewoon recreatief wielrennen.
NB: Heb wat negatieve meningen gelezen over de WHR 500 wielset, is dit ook op laag niveau te merken?
Wat mij betreft sowieso not dun om profpakjes te dragenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:54 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Is het eigenlijk not done om als amateur die een paar keer per week wat wielrent om kleding te dragen van een ploeg zoals Rabobank of Vacansoleil DCM?
Ja, ik roep nu altijd " hoi Boogerd, hoi Lieuwe" naar lui in Rabobank of Vacansoleil pakjes. Geleerd van Tommekequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:54 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Is het eigenlijk not done om als amateur die een paar keer per week wat wielrent om kleding te dragen van een ploeg zoals Rabobank of Vacansoleil DCM?
Je moet doen wat je leuk vindtquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:54 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Mag ik hieruit dus concluderen dat het in het begin gewoon met normale bril en klipjes goed te doen is en ik later altijd nog kan overstappen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb jarenlang met een gewone bril met clipjes gefietst. Op zich ok maar bij snelle afdalingen bij koud weer kreeg ik toch snel last van oogonstekingen. Sinds een paar jaar rij ik met een wielerbril met inzetstuk. Dat bevalt prima. Bijkomend voordeel is dat m'n gewone bril niet meer zo snel slijt.
Dit sowieso, dat eerst weet ik niet als niet brildrager. Het lijkt mij iets wat je prima proefondervindelijk kan testen. Probeer het een paar keer met je normale bril en als het niet bevalt stap je over.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:01 schreef ThePurpleHaze het volgende:
[..]
Mag ik hieruit dus concluderen dat het in het begin gewoon met normale bril en klipjes goed te doen is en ik later altijd nog kan overstappen?
Enige wat me nog een beetje weerhoudt is dat wanneer ik val en mijn bril beschadigd raakt ik dan vervolgens een week zonder moet :p.
Off topic: Is ook mijn plan voor de toekomst, maar kost wel veel is het niet?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:09 schreef the_critic het volgende:
Jup, zonder onderbroek.. dat is wennen, net als de hele houding!
Handschoenen is op gevoel. Maar is wel een veiligheidsding. Beschermt je handpalmen als je gestrekt gaat. Maar zijn er genoeg die zonder rijden.
Bel is handig, maar gewoon even tring tring roepen, helpt vaak ook wel.
Bril moet je gewoon proberen. al gelang naar de gevoeligheid van je ogen, je sterkte etc
Ik heb zelf in het verleden mijn ogen laten laseren. Staat helemaal los van wielrennen, maar wat een verademing zeg. Het geld dubbel en dwars meer dan waard. Ik had lenzen, maar met fietsen toch al snel wat zand of een vliegje in je oog en dat irriteert dan. Dus ik ben er happy mee
jup, ik. Qua omstreken voornamelijk ten zuiden/zuid westen van Almelo. Almelo zelf probeer ik vakkundig te vermijdenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:15 schreef ThePurpleHaze het volgende:
[..]
Off topic: Is ook mijn plan voor de toekomst, maar kost wel veel is het niet?
Trouwens nog mensen hier die fietsen in Almelo en omstreken?
Woon in Almelo, fiets meestal richting Delden/Nijverdalquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:15 schreef ThePurpleHaze het volgende:
[..]
Off topic: Is ook mijn plan voor de toekomst, maar kost wel veel is het niet?
Trouwens nog mensen hier die fietsen in Almelo en omstreken:)?
Ik ben eens op sleeptouw genomen door een wielrenner die mij mooie weggetjes/klimmetjes heeft laten zien in Gildehaus en Bad Bentheim. Was vet tof en inderdaad weggetjes die ik zelf niet gevonden zou hebben (de bekende klim bij de molen in Gildehaus bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:09 schreef the_critic het volgende:
kunt genoeg mooie kanten op vanuit Almelo
Holterberg, lemeleberg, hellendoornseberg
Denekamp,kuiperberg, gildehaus, bad bentheim
Ootmarsum, Hooidijk, Wilsum
Opties genoeg voor heeele mooie ritjes. Ook erg veel wielren, en tour verenigingen. Voor gezellige trainingen en een leuke club om lid van te zijn, maar ook veel toertochten dus, om soms op stukken te komen die je zelf nooit zou hebben ontdekt..
Lijkt me een goede keuzequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:44 schreef Doff het volgende:
Iemand bekend met dit Garminspeeltje?
Ik ben op zoek naar (in elk geval) een uitgebreide hartslagmeter. Ik wil ook de hoogtemeters kunnen zien, (beperkt) navigeren en achteraf mijn routes kunnen bekijken. Dit lijkt me een goede optie. De rest van de mogelijkheden van deze Edge 500 ziet er ook mooi uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |