Hier moet ie komen of links voor de schutting.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:24 schreef ElisaB het volgende:
In het kort (want eigenlijk is het een haske lang verhaal) door omstandigheden hebben wij sinds enkele maanden 8 katten. Erg leuk, maar ook erg veel. Ze kunnen het op zich prima met elkaar vinden, tenzij ze voor langere tijd verplicht binnen moeten blijven
Ik denk dat ik het gepeupel er een plezier mee doe als ik ze de mogelijkheid bied dat ze naar buiten kunnen als wij er niet zijn. Niet alle 8 mogen ze buiten vrij rondlopen, dus dat 'buiten in de zelfbediening' moet beperkt worden (maw: een kattenluikje in de deur gaat 'm niet worden).
We hebben best een redelijke tuin, waar we best een redelijk stuk van willen opofferen. Dus is het plan: een kattenluikje naar een (nieuw te bouwen) buitenverblijf. Zo kunnen de poezen doorlopend een frisse neus halen, ook als we er niet zijn. Bijkomend voordeel: minder overlast voor de buren!
Het plan was aanvankelijk om het buitenverblijf te laten maken door een timmerman. Daar had ik offertes voor opgevraagd en er stond me maar weinig in de weg om het plan deze zomer te laten uitvoeren. In het kort (want ook dát is een lang verhaal): er is een kink in de kabel gekomen met als resultaat dat de financiën er niet meer zijn om het te láten maken.
En dus...
Ik wil het zelf gaan maken. Nu kan ik (voor een vrouw van mijn leeftijd enigszins bovengemiddeld) leuk klussen, maar dit is een project waar ik tegenop zie. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en ik ben een beetje bang dat het een fiasco gaat worden als ik allerlei beginnersfouten maak.
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben: iemand die bereid is me op weg te helpen. Die me kan vertellen waar ik moet beginnen, hoe ik de balken aan elkaar moet maken, hoe dik het hout moet zijn dat ik moet gebruiken, die me het een en ander voordoet, die een begin met me wil maken.
Een soort begeleid bouwprojectje met hout dus
Ik kan morgen beginnen & any day will do zo ongeveer
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Goed dat je het vraagt, want deel van het probleem is dat ik nog niet alles weet
In elk geval gaas. Er hoeft niet overal een dak te zitten, maar er moeten we plekken zijn waar ze droog (en in de schaduw) kunnen zitten.
Het is niet de bedoeling dat ze buiten ons huis binnen zitten, maar juist dat ze zoveel mogelijk buiten zitten als ze buiten zijn
In mijn fantasie gaat het er ongeveer zo uitzien:
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:36 schreef ElisaB het volgende:
Dus ik dacht:
Teken ik nu nog ff een vooraanzichtje
Iets van een reeks aan (laten) maken ofzo?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Heb ik ook.![]()
Maar even wat hosselen via een mod ofzo want zo klopt t niet idd.
FHF Feedback, voor FOK!kers onderlingquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Heb ik ook.![]()
Maar even wat hosselen via een mod ofzo want zo klopt t niet idd.
Eh, behalve de 'en weer door' posts heeft FHF-FB geloof ik geen echte OP.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
FF off-topic
Sloot ik de Feedback per ongeluk zeg![]()
Heeft iemand van jullie de originele OP?? Want zo staat het wel erg knullig![]()
![]()
Opluchtingquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eh, behalve de 'en weer door' posts heeft FHF-FB geloof ik geen echte OP.
Maar misschien wil Outpost wél even door het vorige Hulp van een timmerman gevraagd topic heen en de highlights uit het vorige topic hier in de OP plaatsen?
Moet eigenlijk wel maar ik ben klaar...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eh, behalve de 'en weer door' posts heeft FHF-FB geloof ik geen echte OP.
Maar misschien wil Outpost wél even door het vorige Hulp van een timmerman gevraagd topic heen en de highlights uit het vorige topic hier in de OP plaatsen?
Met 4 sterren heb je een paar dagen edit tijd. Morgen misschien?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Moet eigenlijk wel maar ik ben klaar...En moet slapen...
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Moet eigenlijk wel maar ik ben klaar...En moet slapen...
Ik zal even met ElisaB overleggen wat zij als OP wil.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Met 4 sterren heb je een paar dagen edit tijd. Morgen misschien?
Ja eehm ik hou van t goede voorbeeld geven aan jou.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]Als je een OP maakt, dan maak je een goede!
En dat zeg ik![]()
![]()
![]()
Slaap lekker
Dat weet ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:07 schreef komrad het volgende:
@outpost, onderschat de windkracht in een storm niet. Als je 1/3 overkapt heb je een aardig oppervlak waar de wind kracht op kan uitoefenen. Als je dan niet in de grond verankerd kan ook een constructie met een aardig gewicht gaan bewegen! en er kan veel kracht op de bevestigingspunten komen
Ik word nu toch wel steeds nieuwsgieriger naar je plannenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat weet ik.Ik had t overkapte gedeelte gedacht in de hoek tussen de aanbouw en het orginele huis. Daar kan je m evt verankeren maar echt veel is niet nodig lijkt mij.
Snap ik mja tis zo lastig als dat in je hoofd vast zit en je t er niet uit krijgt....quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik word nu toch wel steeds nieuwsgieriger naar je plannen
Het M2 dak word maar klein en t zit in een hoek waardoor t afgeschermd word door de daken van t huis en de aanbouw.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:17 schreef komrad het volgende:
ligt dus aan de m2 dak en het gewicht vd constructie. rep. kracht is 76 kg per m2, met veiligheid dus 118 kg/m2.Als jij weet wat het dakopp wordt kun je het gewicht uitrekenen (mag je dan wel weer door 1,2 delen)
Er staat ook nog een sering in de weg, maar die mag eruit. Hoe laat ben je er om te komen gravenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:28 schreef komrad het volgende:
als je het niet vertrouwt, graaf je toch gewoon een paar palen in of span je een paar ankerlijnen. of je laat de tegels rusten op de constructie. je kunt ook nog de constructie een stukje ingraven. opties genoeg
Ik ben bang dat Lot het echt haat afleggenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:08 schreef knoblaucha6 het volgende:
Elies, mijn handen jéuken gewoon, zo heerlijk om bij een ander lekker met grondboor, boormachines en een zooi aan palen, gaas en weet ik veel wat te mogen rommelen![]()
Wat heerlijk dan nu dat ik zelf midden in een renovatie zit, anders kwam ik met hond (welk een slim idee bij 8 katten) even een potje klunen in jouw tuin.
Is altijd leuk, hulp aanbieden als je zelf geen tijd hebt![]()
Het enige voordeel zou zijn dat mijn hond jouw katten totaal de gelegenheid niet zou bieden ook maar naar buiten te durven![]()
Lot lenen?![]()
Ik denk dat we het voor de zekerheid maar niet gaan proberenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:46 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hahaha, Lot is niet groot maar katten pissen in hun denkbeeldige broek van mijn joekelyork.
Nou is Lot wel zo wijs de katten ná opjagen niet verder dan een meter te benaderen en ik vermoed dat ze daarom nog zo geheel compleet en héél is. Daar staat dus wel weer tegenover dat Lot ook de katten héél houdt
Mijn HHH is zéér sociaal wat dat betreft![]()
Klopt en we kunnen evt ook de balken op de grond vastboren aan de tegelvloer. Opties zat.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:28 schreef komrad het volgende:
als je het niet vertrouwt, graaf je toch gewoon een paar palen in of span je een paar ankerlijnen. of je laat de tegels rusten op de constructie. je kunt ook nog de constructie een stukje ingraven. opties genoeg
quote:Op maandag 9 juli 2012 19:13 schreef Pap89 het volgende:
afmetingen van het hok (ren) 80 Diep x116 breed x 120 hoog
Alleen door het dak is het wat groter: 94 diep (steekt aan beiden kanten iets uit) en 122 breed en 120 hoog
Dat zijn de afmetingen van 1 ren.
Yep!quote:
Dat mag, maar dat gaat 'm echt niet worden. Ik mag alles, maar de perenboom blijft waar hij staatquote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:46 schreef Ireth het volgende:
Ik blijf er bij dat die perenboom gewoon verplaatst moet worden.Kans is groot dat ie dan 1 jaar overslaat met vruchten geven (
) maar dan heb je wel een hele mooi hoek qua ren. Bij het kleine raampje naar buiten en dan direct rechtsaf (vanuit naar buitenkomende poezebeesten gezien dan)
Ja ik ben niet zo moeilijk hoor, of het bij mij nou links of rechts staat boeit me nietquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:13 schreef komrad het volgende:
volgens mij is die perenboom nogal een issue voor Ireth![]()
Anyway: ben ook benieuwd wat de plannen gaan worden
en nee, ik kom niet graven
Ik had ook niet veel dak in mn gedachte. Ik dacht eerst aan 1m bij 90 cm maar aangezien je door je aanbouw al pak m beet 30 cm afdak hebt kan dat 70 bij 90 worden. Als jij t daar mee eens bent uiteraard.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:08 schreef ElisaB het volgende:
Ik snap het idee
Ik denk dat er niet eens veel 'dak'' hoeft te zijn, als er maar een paar plekjes zijn waar ze droog kunnen zitten.
Heb je ook een idee over het tunneltje onder het hoge raam door?
Kunnen we de twee hokjes die ik al heb nog gebruiken? één ervan kan wellicht links van het raam langs de schutting staan. Dan hebben ze een linksaf en een rechtsaf
Wil je nog een appelboom? Ik heb er nog 1 staan in pot. Gratis af te halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:14 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja ik ben niet zo moeilijk hoor, of het bij mij nou links of rechts staat boeit me nietHeb nu een appelboom staan met stuk of 60 appels er in, ding bezwijkt onder het gewicht
Niet echt schot in?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er zit niet echt schot in zo![]()
Of wordt er achter de schermen hard gewerkt
Nou, ik had anders echt de indruk dat ElisaB inmiddels ook wat concretere afspreken had gezien inmiddelsquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Niet echt schot in?![]()
Er is al een complete bouwtekening in ontwerp klaar, Elisa krijgt haar ideeën steeds duidelijker en dat in een week. Menig timmerman doet er langer over na het aannemen van de opdracht (en je aanbetaling)
Had gezien? Of had willen zien?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik had anders echt de indruk dat ElisaB inmiddels ook wat concretere afspreken had gezien inmiddels
Nou ze heeft een paar keer naar concrete afspraken "gehengeld"leek me.. En dat snap ik welquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Had gezien? Of had willen zien?
Dat eerste haal ik niet uit het topic (kan via PM afgesproken zijn natuurlijk) en dat tweede: ik wil een miljoen winnen maar de Postcodeloterij werkt niet echt mee.
Dealquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:36 schreef Cat22 het volgende:
Weet je wat? We wachten af tot mevrouw B ons opheldering komt geven bij dit brandende mysterie.
Al is het begrip 'wil zien' voor mij lastig te rijmen met iets waar je gratis advies voor vraagt en krijgt. Mensen moeten er ook maar tijd voor vrij kunnen maken.
Daar zul je mevrouw B hebbenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:36 schreef Cat22 het volgende:
Weet je wat? We wachten af tot mevrouw B ons opheldering komt geven bij dit brandende mysterie.
Mevrouw B kan zoveel willen... De ren stond er wat mij betreft liever gisteren dan vandaag, maar ik heb helaas ook nog een andere brandende kwestie af te handelen en ook die vraagt tijd.quote:Al is het begrip 'wil zien' voor mij lastig te rijmen met iets waar je gratis advies voor vraagt en krijgt. Mensen moeten er ook maar tijd voor vrij kunnen maken.
Maarre had ik het nou bij het juiste eind toen ik dacht dat je dit dit project het liefst deze maand afrond?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Daar zul je mevrouw B hebben
[..]
Mevrouw B kan zoveel willen... De ren stond er wat mij betreft liever gisteren dan vandaag, maar ik heb helaas ook nog een andere brandende kwestie af te handelen en ook die vraagt tijd.
Ik heb zelf vanmiddag een uurtje zitten schetsen. Ik krijg maar moeizaam iets helder op papier en dat is meteen mijn probleem (en dat was het een week geleden ook al). Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Toch ga ik het morgen proberen af te maken. En dan hoop ik dat er daarna iemand opstaat (of meerdere iemanden) die iets dergelijks maken kan en zin en tijd heeft om een dagje te komen.
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om maar gewoon met een paar mensen in de tuin te gaan staan en het terplekke te bedenken. Het idee zal er eerst moeten zijn, zodat ik materialen kan bestellen (en laten brengen).
En ik denk dat ik zelf in elk geval globaal het idee moet aangeven, dus ik moet zorgen dat ik iets inzichtelijk weet te maken. Ergo: aan den slagh!
Ik zou je écht graag helpen, maar ik heb 2 linkerhanden en geen ontwerpskills.. Het aanbod van koffiezetten of assisteren (gereedschap en materiaal aangeven) blijft staan natuurlijkquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
[..]
Mevrouw B kan zoveel willen... De ren stond er wat mij betreft liever gisteren dan vandaag, maar ik heb helaas ook nog een andere brandende kwestie af te handelen en ook die vraagt tijd.
Ik heb zelf vanmiddag een uurtje zitten schetsen. Ik krijg maar moeizaam iets helder op papier en dat is meteen mijn probleem (en dat was het een week geleden ook al). Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Toch ga ik het morgen proberen af te maken. En dan hoop ik dat er daarna iemand opstaat (of meerdere iemanden) die iets dergelijks maken kan en zin en tijd heeft om een dagje te komen.
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om maar gewoon met een paar mensen in de tuin te gaan staan en het terplekke te bedenken. Het idee zal er eerst moeten zijn, zodat ik materialen kan bestellen (en laten brengen).
En ik denk dat ik zelf in elk geval globaal het idee moet aangeven, dus ik moet zorgen dat ik iets inzichtelijk weet te maken. Ergo: aan den slagh!
Daar gaat het toch totaal niet om hier?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maarre had ik het nou bij het juiste eind toen ik dacht dat je dit dit project het liefst deze maand afrond?en er dus graag wat tempo in ziet?
![]()
Zeg ik dat dan? Ik ben gewoon nieuwsgierig of ik het goed had aangevoeld of nietquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Daar gaat het toch totaal niet om hier?
Je kan toch teruglezen? En ze zegt toch al dat ze het het liefst nog vandaag/gister had gehad, dus heel goed van je hoor, je hebt het goed aangevoeldquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Ik ben gewoon nieuwsgierig of ik het goed had aangevoeld of niet
Kun je ook via DM/PM vragen zodat we dit topic laten voor de klusavonturen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Ik ben gewoon nieuwsgierig of ik het goed had aangevoeld of niet
Doe eens niet zo rot, doe ik toch ook niet???quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Je kan toch teruglezen? En ze zegt toch al dat ze het het liefst nog vandaag/gister had gehad, dus heel goed van je hoor, je hebt het goed aangevoeld
Hop! Naar bed jij!quote:
En jij ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe eens niet zo rot, doe ik toch ook niet???
Ja dat kan. Maar wij zaten ook te speculeren. Anyway: volgende keer zal ik dat doen, ok..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kun je ook via DM/PM vragen zodat we dit topic laten voor de klusavonturen.
Thanks!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja dat kan. Maar wij zaten ook te speculeren. Anyway: volgende keer zal ik dat doen, ok..
Ik heb je mn hulp al aangeboden en weet ook (denk ik) wat je ongeveer wil. Ik heb wel een simpele schets gemaakt voor je maar dat is niet mooi en is met moeite 3d. Daarnaast waren er al basis tekeningen in t vorige topic.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
[..]
Oe! Even wat rechtzetten (voor je denkt dat ik je aanbod niet waardeer of zo)!!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:05 schreef Outpost76 het volgende:
Ik heb je mn hulp al aangeboden en weet ook (denk ik) wat je ongeveer wil. Ik heb wel een simpele schets gemaakt voor je maar dat is niet mooi en is met moeite 3d. Daarnaast waren er al basis tekeningen in t vorige topic.
Gewoon even zeggen of je wil met t eerste idee ,voor de gevel naar rechts of naar links voor je schutting. Wil je naar rechts kan ik je snel helpen. Wil je naar links is er veel meer werk en kan ik je niet helpen in 1 dag...
Oh maar dat denk ik niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Oe! Even wat rechtzetten (voor je denkt dat ik je aanbod niet waardeer of zo)!!
Ik vind het prima om naar rechts te gaan (was ook het idee; naar links zou een hele mijl op zeven worden), maar ik heb werkelijk totaal geen idee hoe het eruit komt te zien (vind ik niet zo heel erg) en wat ik dien ten gevolge zou moeten gaan laten aanrukken (en dat is een stuk lastiger)
Snap je
Oh die is goed!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:16 schreef ElisaB het volgende:
Kijk, wat ik heb gemaakt
Uit de printer laten rollen en toen gaan proberen die hut erop te tekenen
[ afbeelding ]
Als het frame er staat, dan red ik me welquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Oh maar dat denk ik niet.Ik wilde t alleen even duidelijk maken voor de rest en even een doorstart maken.
Naar links is idd mijl op zeven en dan moet je veel meer geld uit trekken en veel meer werk verrichten. Waardoor het niet in 1 dag gemaakt kan worden. Het frame bedoel ik dan. De finishing touch kan je makkelijk zelf gezien je technische vaardigheden.Je hebt toch alleen hulp nodig bij het maken van de ren? En dan doel ik op t frame? Gaas nieten kan je ongetwijfeld zelf ook.
Dat idee had ik dus al gezien je mooie klus foto's in t vorige topic.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als het frame er staat, dan red ik me wel
Beetje inrichten, beetje gaas erin jassen; dat komt wel goed
Top!quote:
Tot de onderzijde van de boeiborden van de aanbouw is 2.60mquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:42 schreef Outpost76 het volgende:
Top!
Hoe hoog wil je m? Het idee was 2 meter 50. Maar ik heb mn vraagtekens. Als je kat op 2 meter 30 een toeval oid krijgt kan je er niet bij en moet je een ladder gaan regelen en kan t al te laat zijn. Zo hoog als je aanbouw lijkt mij beter.
Oja dat zei je gister.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tot de onderzijde van de boeiborden van de aanbouw is 2.60m
Wutt...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:09 schreef ElisaB het volgende:
Ow, en wat de toeval betreft: de kans dat ik er niet bij ben, is groter dan de kans dat ik er niet bij kan mocht het zover komen!
Niets hoorquote:
Oh ja, ok op die manier...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Niets hoorIk bedoel maar te zeggen: ik maak me niet zoveel zorgen om een toeval. En ik maak me er al helemaal niet zoveel zorgen om dat ik er niet bij zou kunnen als er een een toeval krijgt
Het was ook wel een verdomd moeilijke postquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:30 schreef frederik het volgende:
Ik las het eerst ook op de manier van Outpost, maar bij nogmaals lezen las ik al dat je ervan uitging dat de kans dat jij toevallig ergens anders was (en dus niet zag dat de kat een toeval had) vele malen groter zou zijn dan de kans dat jij het wel net zag, maar niet kon ingrijpen door die hoogte.
Outpost was dus niet de enige die zo las
Er gebeurt hier niet veel. Ik heb mn voorstel neergelegd bij ElisaB en ik wacht af.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik hoop dat er héél veel achter de schermen gebeurd, want ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat en zie hier niks meer verschijnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |