Thx!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:11 schreef JK1982 het volgende:
Die Acer die ernaast staat is ook leuk!
En dan wordt ie na een tijdje weg gehaald door gemeente werkers.... Neuh liever bij een liefhebber in de tuin. Wil niemand m voor zijn haar tuin hebben hou ik m wel zelf.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:47 schreef Inlognaam het volgende:
Is die boom ergens wild planten geen idee?
Als niemand 'm wilt, wil ik 'm wel en ga ik 'm in Delft planten
Thx.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:56 schreef Cat22 het volgende:
Groene vingers!![]()
Ik vind die appelboom erg leuk (gewoon het idee: een appelboompje in mijn tuin) maar ik kan hem prima zelf kopen (en wsch goedkoper uit dan het halve land ervoor te doorkruisen
) en mijn katten gebruiken mijn tuin als toilet dus dat gaat niet overleven, en dat is zonde van jouw goede zorgen.
quote:Rode goudreinet, een echte dessertappel. Lekkere appel om verwerkt te worden in bijvoorbeeld appeltaart. Een mutant van de 'Schone van Boskoop', een stukje roder dan deze appel. Ook iets zoeter van smaak.
Zo heb ik in een vorige woning een jaar of 10 geleden wel eens een of andere kale spriet onder de heg gevonden waar nog een kluitje aan zat. Ding geplant, en dat werd me een boom joh! Vorig jaar maar op ongeveer een meter hoogte afgezaagd (dikte stam ca. 25cm nu) omdat hij veel te groot werd voor die plek, maar dat gekke ding loopt gewoon weer uit!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:05 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Thx!Die gaat naar mn ouders om daar in de volle grond gezet te worden. Ook die heb ik "gered" van de stort bij het zelfde tuincentrum.
Omzagen van bomen...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:39 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Zo heb ik in een vorige woning een jaar of 10 geleden wel eens een of andere kale spriet onder de heg gevonden waar nog een kluitje aan zat. Ding geplant, en dat werd me een boom joh! Vorig jaar maar op ongeveer een meter hoogte afgezaagd (dikte stam ca. 25cm nu) omdat hij veel te groot werd voor die plek, maar dat gekke ding loopt gewoon weer uit!
En dat begon dus allemaal met die kale spriet van een meter lang die onder de heg gekwakt was..
Thx.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
Appelbomen! En wat een groene vingers hé!
Hij staat al 3 jaar onbeschut in die pot.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:45 schreef Ireth het volgende:
Deze boom (van Outppost) wordt 2 tot 3 meter hoog, bloeit in april/mei (bloesem) en dan pluktijd in september. Zelfde dus als mijn mini-elstar
Kans is groot (zo aan het formaat te zien) dat ie komend jaar niet of nauwelijks vruchten geeft maar het jaar daarop dan welZou hem overigens tot eind september verpotten de tuin in, daarna niet meer, dan zou ik hem laten overwinteren in de pot (pot afschermen ivm bevriezing voor de wortels, of in de schuur/garage zetten) en hem in het voorjaar de tuin in doen.
Verhip daar heb ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:49 schreef Ireth het volgende:
Ik vind het echt een leuk boompje! Ideaal om te geleiden langs een schutting, de vorm heeft ie daar al heel mooi voor!
Mocht je hem nou niet kwijt raken aan een fokker, misschien een idee om eens te vragen bij een kinderdagverblijf oid in de buurt, voor bij hun in de tuin
1 tegel heb je niet genoeg aan als je m poten gaat. (uitgaande van de standaard 30 bij 30 tegels) De pot en dus zn kluit is 45 cm hoog en 40 cm breed. Dus zal je meer tegels moeten weg halen en dan een flink gat graven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:54 schreef kahlie het volgende:
Ik vind hem zo leuk. En ik woon om de hoek en ik heb een tuin. Maar ja, ik heb geen zon op de schutting kant staan en om nou een tegel weg te halen aan de kant van de openslaande deuren is ook zo lastig en onhandig.
Oei, hij is wel groter dan ik dacht dan. Morgen is m'n mams er en dan zal ik eens informeren of zoiets houdbaar is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
1 tegel heb je niet genoeg aan als je m poten gaat. (uitgaande van de standaard 30 bij 30 tegels) De pot en dus zn kluit is 45 cm hoog en 40 cm breed. Dus zal je meer tegels moeten weg halen en dan een flink gat graven.
Houdbaar wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:44 schreef kahlie het volgende:
[..]
Oei, hij is wel groter dan ik dacht dan. Morgen is m'n mams er en dan zal ik eens informeren of zoiets houdbaar is.
Oh, lief van jequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Houdbaar wel.Haalbaar is t 2e.
Je zei dat je om de hoek woont. Als je m dan wil hebben ben ik bereid om je te helpen met het poten ed.
Minder dan dat. Ik rij er met mn scooter 10 minuten over.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:54 schreef kahlie het volgende:
[..]
Oh, lief van je(Delft vlakbij Delfgauw is voor mij om de hoek. Pijnacker haal ik in 20 mins, voor jou ook?) Ik heb ook een aardegedeelte in de tuin, maar ik weet niet waar ik hem daar kwijt moet. Ik vind het toch zo leuk. Al geeft hij een paar jaar geen fruit, dan vind ik het nog lief. Die bloemetjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |