Had je vooraf het programma niet doorgenomen ofzo?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:58 schreef Keauning het volgende:
[..]
Oh hier ben ik hoor. Heb gewoon hier gepost en mijn mening bijgesteld.
Omkoping.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef chufi het volgende:
Waarom staat Kazachstan boven Duitsland?
duitsland staat bovenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef chufi het volgende:
Waarom staat Kazachstan boven Duitsland?
welke 3?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef Anonymousz het volgende:
mexicano bakker
3 landen hebben brons
UK Canada en qatarquote:
je moet ook niet op de nos kijkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:11 schreef chufi het volgende:
[..]
nu wel zonet niet ... Nos is gewoon langzaam
Jawel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Had je vooraf het programma niet doorgenomen ofzo?
Huh? Ze staan nu op 4, waarbij er morgen zeker één bij komt, dan staan ze officieus dus op 5. Wat weet jij wat wij niet lijken te weten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:12 schreef TLC het volgende:
Australie staat inmiddels al op 7 gouden medailles.
dat hoorde ik net zeggen op tvquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:19 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Huh? Ze staan nu op 4, waarbij er morgen zeker één bij komt, dan staan ze officieus dus op 5. Wat weet jij wat wij niet lijken te weten?
Bij judo was de verwachting veel hoger dan 2 bronzen medailles, Hellenbrand en Van der Ven hadden met iets meer geluk een plak gehaald. Verwijlen was gewoon een medaillekandidaat. En dat allemaal in de eerste week. Het viel gewoon net de verkeerde kant uit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:20 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hoe kan je dan verbaast zijn over het verloop?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroīd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
Nee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:35 schreef Leatherface het volgende:
Haha, Iran op plek twaalf.Hebben die ooit betere Spelen gehad?
quote:Rusland in 'staat van oorlog' op Spelen
'Je zou kunnen stellen dat we in oorlog zijn', liet de Russische minister van Sport Vitaly Mutko zich ontvallen op de Spelen in Londen. Mutko is niet tevreden met de prestaties van de Russische atleten.
Rusland, traditioneel een van de sterkste landen op de Spelen, heeft tot nu toe in Londen 42 medailles binnengerijfd. Niet slecht, mochten het er wat meer gouden geweest zijn: slechts 7 keer stond een Rus op het hoogste schavotje, aan zilver (17) en brons (18) geen gebrek. Rusland moet zo onder meer Groot-Brittannië, Zuid-Korea en Frankrijk laten voorgaan. In 2008 was Rusland nog goed voor 23 keer goud.
De Russische minister van Sport Vitaly Mutko is dan ook niet tevreden. 'We zijn bijna in staat van oorlog. Het komt er nu op aan om de natie te verdedigen!', zo verklaarde hij. Mutko zelf staat al een tijdje onder druk nadat het Russische team ook een teleurstellend aantal van 3 gouden medailles behaald had op de Winterspelen van Vancouver in 2010.
Maar tegelijk heeft de Russische regering nog hoop voor Londen 2012: met name in de ritmische gymnastiek en in het synchroonzwemmen liggen de kansen voor de Russen hoog. Maar de verhoopte derde plaats halen in de medaillestand, lijkt uitgesloten.
Zowel Mutko als de voorzitter van het Russisch olympisch comité Alexandre Zhukov hebben al aangekondigd dat na de Spelen een grondige evaluatie en een stel maatregelen nodig zijn om het Russische team weer top te krijgen tegen de Spelen van 2016 in Rio. Zo liet Zhukov verstaan dat hij de beste coaches ter wereld naar Rusland wil halen.
En trek daar Phelps (4 maal goud) nog even of voor over 4 jaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:40 schreef kilon het volgende:
De VS baalt volgens mji echt dat ze op de sprintnummers geen goud meer pakken, zoals vroeger altijd was. Daar verliezen ze toch veel gouden medailles mee.
Jamaica kan op 6 (of 7) keer goud komen, en 6 zilver.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:42 schreef Falco het volgende:
Rusland nu opeens op 10 goud. Goede comeback hoor. Denk uiteindelijk dat NL 11e gaat wordenin het klassement. Kazachstan zal nog wel bijgehaald worden, maar Australië en wellicht Japan zullen nog een inhaalslag maken.
6 zilver? Waar wil je dat vandaan halen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:44 schreef Metaan het volgende:
[..]
Jamaica kan op 6 (of 7) keer goud komen, en 6 zilver.
brazillie begon ook goed maar nu zijn ze ver teruggezaktquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
N-Korea en Z-Afrika zakken wel ver weg. Zeker zaf paar gelukjes gehad, als ze die niet hadden gehad hadden ze nu gewoon haast nul medailles gehad. Alleen vdburg was een dikke kans, Le Clos was elke keer slechts kleine kansjes
Goudgelukje ja, meer nietquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:00 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
brazillie begon ook goed maar nu zijn ze ver teruggezakt
Gisteren nog wel een gouden turnmedaille. Maar ik had toch wel wat meer Braziliaans eremetaal verwacht aangezien de Spelen van Rio eraan komen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:00 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
brazillie begon ook goed maar nu zijn ze ver teruggezakt
USA heeft nog Basketbal vrouwen en mannen, dames voetbal, dames beach volleybal en dames waterpolo. Allemaal medailles die bijna zeker goud worden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:56 schreef Anonymousz het volgende:
de britten komen steeds dichterbij de states scheelt maar 8 gouden medailles
truequote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
USA heeft nog Basketbal vrouwen en mannen, dames voetbal, dames beach volleybal en dames waterpolo. Allemaal medailles die bijna zeker goud worden.
Wij pakken nog twee keer hockeygoud op zn minst. En individueel dressuur, hoe onzinnig die "sport"op zich ook is.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
USA heeft nog Basketbal vrouwen en mannen, dames voetbal, dames beach volleybal en dames waterpolo. Allemaal medailles die bijna zeker goud worden.
Cornelissen staat 2de achter een Britse en aangezien er een jury aan te pas komt zal dat wel zo blijven. En de mannenhockeyers zijn ook niet bepaald favoriet tegen Australië in de finale dus dat zou wel verrassend zijn. Ook de vrouwen zullen het niet makkelijk krijgen met Argentinië kan dus zomaar drie keer zilver zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij pakken nog twee keer hockeygoud op zn minst. En individueel dressuur, hoe onzinnig die "sport"op zich ook is.
De resultaten tot nu toe tellen niet mee.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:29 schreef Nober het volgende:
Zijn er Amerikaanse sites die nu het medailleklassement op de meeste Bronzen medailles hebben zodat ze weer bovenaan staan!?![]()
[..]
Cornelissen staat 2de achter een Britse en aangezien er een jury aan te pas komt zal dat wel zo blijven.
Tsja. Laten we alle jurysporten dan maar gewoon afschaffen. Geen turnen, geen baanwielrennen, geen gewichtheffen, geen paarden-onzin, geen vechtsporten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:29 schreef Nober het volgende:
Cornelissen staat 2de achter een Britse en aangezien er een jury aan te pas komt zal dat wel zo blijven.
Beide hockeyploegenquote:
Ik heb het idee dat de hockey mannen beter in het toernooi zitten en misschien wel een grotere kans maken op het goud dan de vrouwen. De vrouwen doen het ook goed.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beide hockeyploegen
Cornelissen
L&L
En waterkansjes op de BMX.
Wordt lastig voor 2x goud.
Evt brons bij beachvolley.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beide hockeyploegen
Cornelissen
L&L
En waterkansjes op de BMX.
Wordt lastig voor 2x goud.
Zuid-Korea heeft 3 keer goud met schieten, 2 keer goud met boogschieten, 2 keer goud Judo, 2 keer goud schermen, 1 keer goud worstelen, 1 keer goud turnen. Veel behendigheid dus.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:06 schreef Cootz het volgende:
Hoe komen Zuid-Korea, Noord-Korea en Kazachstan aan zoveel goud? Beetje jammer dat die zo hoog staan in de klassering namelijk
Zo klein is Kazachstan niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:19 schreef Waaghals het volgende:
Kazakstan best presterende kleine land, voor nl en hongarije
Ging om goudkansenquote:
Kazachstan is natuurlijk niet klein, gewoon een beperkte sportnatie, al pompt Astana enorm veel geld in wielrennen (ja duh, Astana), autosport (Ze willen Kazachen bij Prema Power) en gewichtheffen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:19 schreef Waaghals het volgende:
Ik blijf erbij dat top 10 onhaalbaar is, behalve als er toplanden falen zoals dit jaar. (aussies en jappen)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:31 schreef Ericr het volgende:
Zuid-Korea scoort ook al jarenlang op de winterspelen, kwestie van tijd dat Zuid-Korea voorbij Nederland gaat in de totaal ranking.
Nederland kan beter vergeleken worden met de Europese landen en dan staan 'we' gewoon vijfde momenteel.
Rusland, USA en China blijven hoe dan ook altijd buiten bereik. Brazilie zal in 2016 normaliter ook veel beter scoren. In 2016 de top 10 halen of aantikken zal nog knap lastig worden, ook al kan het Judoballetje natuurlijk ook een keer goed vallen en bij roeien moet er ook nog wel wat te halen zijn.
Ze hebben minder inwoners dan NL, dus dat vind ik wel redelijk klein ja.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kazachstan is natuurlijk niet klein, .
Italië zit toch al jaren samen met Frankrijk rond 7/8/9 goud... in Peking waren we ook maar een fractie verwijderd van top 10.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat top 10 onhaalbaar is, behalve als er toplanden falen zoals dit jaar. (aussies en jappen)
Dit lijstje moet zeker rond of boven de 10 goud komen:
China
USA
Rusland
Zuid-Korea
Aussies
GBR
Duitsland
Italië
Frankrijk
Japan
Als er dus 1 of 2 falen, dan kan het.
Staan gewoon in de top 60 van grote landen. Nederland vind ik eigenlijk ook niet klein..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:37 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ze hebben minder inwoners dan NL, dus dat vind ik wel redelijk klein ja.
Finland wel, maar Hongarije en Canada.. wordt lastig. Pakken best veel goudquote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:41 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Italië zit toch al jaren samen met Frankrijk rond 7/8/9 goud... in Peking waren we ook maar een fractie verwijderd van top 10.
Overigens zal Zuid-Korea Nederland wel voorbijgaan in de eeuwige medaillespiegel. Maar op den duur zal Nederland ook wel landen als Finland, Hongarije en Canada voorbij gaan.
Met 16 miljoen inwoners is Nederland nog altijd een pak groter dan de Scandinavische landen, België, Zwitserland, Oostenrijk en Griekenland bijvoorbeeld en niet eens zoveel kleiner dan Australië.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Staan gewoon in de top 60 van grote landen. Nederland vind ik eigenlijk ook niet klein..
Gewoon top 60 in landen van de wereld. Ik vind de top 75 zeker geen kleine landen. Onder de 5M inwoners vind ik echt klein, 5-10M is ook redelijk klein (maar dat soort landjes horen toch wel een of twee goud te halen)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Met 16 miljoen inwoners is Nederland nog altijd een pak groter dan de Scandinavische landen, België, Zwitserland, Oostenrijk en Griekenland bijvoorbeeld en niet eens zoveel kleiner dan Australië.
Exact, het is een allround sportland sinds ze de OS van 1988 mochten houden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zuid-Korea heeft 3 keer goud met schieten, 2 keer goud met boogschieten, 2 keer goud Judo, 2 keer goud schermen, 1 keer goud worstelen, 1 keer goud turnen. Veel behendigheid dus.
Alleen in 2000 geen top 10 land qua medailles, sinds 1984 altijd al een top 10 land geweest. Natuurlijk ook wel 1 van de rijkste Aziatische landen en kan nog steeds teren op de faciliteiten van de OS van 1988.
Als één of twee van die landen faalt, kan het. Maar je moet dan ook wel geluk hebben dat een land als Hongarije, Roemenië, Cuba, Oekraīne of Wit-Rusland niet genoeg medailles wint.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat top 10 onhaalbaar is, behalve als er toplanden falen zoals dit jaar. (aussies en jappen)
Dit lijstje moet zeker rond of boven de 10 goud komen:
China
USA
Rusland
Zuid-Korea
Aussies
GBR
Duitsland
Italië
Frankrijk
Japan
Als er dus 1 of 2 falen, dan kan het.
kleine land?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:19 schreef Waaghals het volgende:
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe groot hun bevolking is, maar qua landoppervlak is het niet bepaald klein en qua financiële middelen ook niet met al die olie die ze daar hebben.quote:
ruim 15 miljoen inwonersquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe groot hun bevolking is, maar qua landoppervlak is het niet bepaald klein en qua financiële middelen ook niet met al die olie die ze daar hebben.
Als er bij het baanwielrennen nou net zo veel medailles te verdienen waren als bij het zwemmen waren ze er al lang voorbij geweestquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:56 schreef Anonymousz het volgende:
de britten komen steeds dichterbij de states scheelt maar 8 gouden medailles
en china zal wel weer goud halenquote:
Best wel naadje. Hockeygoud gewenst aub.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:17 schreef marcodej het volgende:
Door een Australische gouden plak bij het zeilen en een Hongaars kanogoud gaan die landen over Nederland heen in de medaillespiegel; 12e nu.
hebben gewoon toevalig goede zwemmersquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:24 schreef emokid het volgende:
Wat doet Hongarije het goed. Zijn ze altijd zo?
Wil je in de top 10 komen heb je nog een goud of 3 nodig. Dat lijkt me niet te gaan gebeuren. Als je deze plek behoudt doe je het goed. Ook daarvoor moeten er nog wel wat medailles bij.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:50 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Best wel naadje. Hockeygoud gewenst aub.
3?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wil je in de top 10 komen heb je nog een goud of 3 nodig. Dat lijkt me niet te gaan gebeuren. Als je deze plek behoudt doe je het goed. Ook daarvoor moeten er nog wel wat medailles bij.
7 goud is minimaal nodig en dan heb je gelukjes nodig op het feit dat andere landen falen. Top 10 gebeurt normaal gewoon niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wil je in de top 10 komen heb je nog een goud of 3 nodig. Dat lijkt me niet te gaan gebeuren. Als je deze plek behoudt doe je het goed. Ook daarvoor moeten er nog wel wat medailles bij.
Waar dan? Dat moet dan echt van de twee hockeyploegen komen en dat zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren. Verder zie ik Martina, Sintnicolaas, 470, beachvolleyballers niet veel verder komen dan brons (als ze dat al halen) en de dressuurruiter zilver. Het totale aantal zullen we wel halen, maar het aantal goud wordt heel lastig.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:53 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik schat die kans ook vrij klein in. Hopelijk gaan we wel over het aantal medailles van Bejing heen en wellicht met een even aantal gouden medailles als destijds (7). Moet wel kunnen.
Aan het einde. De landen om ons heen zullen ook nog wel wat pakken. Als je de laatste paar Spelen ziet heb je een goud of acht nodig om in de top 10 te komen. In 2008 was zeven net aan genoeg (met voldoende zilver) in 2004 moest je er al 9 hebben. In 2000 zelfs 11. Dus dan zit ik al krap.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:57 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
3?Hoe kom je daarbij, met 2 erbij sta je echt wel in de top 10 hoor.
Tja, de echte top snoept nog meer medailles weg dan in 2008, dus je zult normaliter juist eerder in de top 10 belanden. In peking waren er na 200 van de 300 onderdelen minder gouden behaald door de top 5.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Aan het einde. De landen om ons heen zullen ook nog wel wat pakken. Als je de laatste paar Spelen ziet heb je een goud of acht nodig om in de top 10 te komen. In 2008 was zeven net aan genoeg (met voldoende zilver) in 2004 moest je er al 9 hebben.
Dat is waar. De grote landen en GB en Zuid-Korea pakken relatief veel goud, dus wellicht heb je iets minder nodig. Maar ik denk dat landen als GB en ZK die medailles vooral overnemen van andere grootgraaiers als Australie, Rusland en Japan. Die hebben dan wat minder goud, maar nog steeds meer dan NL (muv Japan dan), dus uiteindelijk heb je er niet veel aan). We'll see.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:04 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Tja, de echte top snoept nog meer medailles weg dan in 2008, dus je zult normaliter juist eerder in de top 10 belanden. In peking waren er na 200 van de 300 onderdelen minder gouden behaald door de top 5.
Kazachstan is wel grotendeels een vrij onherbergzaam en onbevolkt land. Met name rond de Kaspische Zee en in het Noorden is het één en al kale vlakte. Niet echt een uitnodigende omgeving voor sport, maar de meeste voorzieningen zullen wel in Alma-Ata liggen, waar ze ook bergen hebben.quote:
Even een aanvulling: medaille 15 is binnen. Zilver of brons bij het paardspringen. Had ik niet meer verwacht.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waar dan? Dat moet dan echt van de twee hockeyploegen komen en dat zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren. Verder zie ik Martina, Sintnicolaas, 470, beachvolleyballers niet veel verder komen dan brons (als ze dat al halen) en de dressuurruiter zilver. Het totale aantal zullen we wel halen, maar het aantal goud wordt heel lastig.
Ja, vandaag bij het kanovaren een zilveren plak.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:03 schreef sausagin het volgende:
Heeft Portugal eigenlijk al een medaille? Ik zie bijna nooit portugezen bezig
Nog medailleloos. Maar ja, dat is sowieso meer een land van wintersporten. Maar goed, op de Zomerspelen halen ze vaak toch ook wel een gouden medaille.quote:
Morgenavond ene H. van Alphen wil je zeggen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:07 schreef sausagin het volgende:
Dat is genoeg geweest , laat andere landen ook iets winnen
Zou wel goed zijn , tenminste een medaille in een echte OS sport ipv dwerg judo'en , zeilen of schietsport.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Morgenavond ene H. van Alphen wil je zeggen?
Ik ben toch meer voor iemand die kadootjes uitdeelt dan iemand die kinderboeken schreef.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:09 schreef sausagin het volgende:
[..]
Zou wel goed zijn , tenminste een medaille in een echte OS sport ipv dwerg judo'en , zeilen of schietsport.
Die van Mulder had ik ook niet echt verwacht.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:14 schreef TheArt het volgende:
Die 17 medailles lijken me zo wel binnen. En dan is het doel gewoon gehaald, wat zeker knap te noemen is. Eerste echte verrassende medaille dit toch, al was die van het landenteam ook niet echt te verwachten.
Mhua Mulder was een hele grote outsider voor een medaille.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die van Mulder had ik ook niet echt verwacht.
Wel een grotere kanshebber dan Gerco ja, daar twijfel ik geen moment over.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua Mulder was een hele grote outsider voor een medaille.
Was inderdaad een aardige verrassing ook al is ie ervaren, die anderen in de finale zijn ook niet misselijk. Prima prestatie van hem. Maar absoluut geen zekerheidje vooraf.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die van Mulder had ik ook niet echt verwacht.
quote:
Rusland en Mongoliëquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:26 schreef Anonymousz het volgende:
weer goud voor japan worstelen
zilver china
brons geen idee
Maar er zijn tal van variabelen waardoor dit soort statistieken ook niet alles zeggen. Medals per capita moet je ook al weer in perspectief plaatsen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:52 schreef NorthernStar het volgende:
Om de dominantie van China en de VS in perspectief te zetten.
http://www.medalspercapita.com/#medals-per-capita:2012
Natuurlijk. Een piepklein landje met 1 talentspeler staat gelijk heel hoog bijvoorbeeld. En hoe is de sociaal economische toestand in de verschillende landen etc.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar er zijn tal van variabelen waardoor dit soort statistieken ook niet alles zeggen. Medals per capita moet je ook al weer in perspectief plaatsen.
Yep, Australië is gewoon een echt sportland, dat kun je zo uit de losse pols wel stellen. Nieuw-Zeeland doet het de laatste paar Spelen ook goed. Dat land heeft meer deelnemers afgevaardigd dan Nederland, maar daarbij moet je natuurlijk wel opmerken dat ze om kwalificatieplekken wedijveren met landen als Fiji en Tonga.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Natuurlijk. Een piepklein landje met 1 talentspeler staat gelijk heel hoog bijvoorbeeld. En hoe is de sociaal economische toestand in de verschillende landen etc.
Toch, Nieuw-Zeeland en Australië zijn wel uitzonderlijk en veel meer echte sportlanden dan de VS of China.
het mag dan geen allround sportland zijn, toch hebben ze zich op verschillende vlakken weten te onderscheiden (atletiek, reggae, bobsleeen)... en dat met zo'n kleine populatie....quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Yep, Australië is gewoon een echt sportland, dat kun je zo uit de losse pols wel stellen. Nieuw-Zeeland doet het de laatste paar Spelen ook goed. Dat land heeft meer deelnemers afgevaardigd dan Nederland, maar daarbij moet je natuurlijk wel opmerken dat ze om kwalificatieplekken wedijveren met landen als Fiji en Tonga.
Voor mij is een belangrijk criterium ook dat een land in veel verschillende sporten deelnemers heeft. Je kunt zoals Jamaica wel vijf gouden medailles winnen, maar dat gebeurt praktisch alleen maar op de sprintnummers in de atletiek. Jamaica is voor mij daarom geen 'allround sportland'.
Schoonspringen nog 1 dacht ik en taekwondo?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:50 schreef Leatherface het volgende:
De VS blijft al met al toch heel dicht bij China. Hoeveel Chinezendisciplines komen er nog?
Op dit moment lijkt Amerika wel in het voordeel inderdaad met al die atletieknummers die nog komen en het boksen. Alhoewel China wellicht ook wel kanshebbers heeft in het boksen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:41 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Schoonspringen nog 1 dacht ik en taekwondo?
USA is in het voordeel.
Bobslee. Ja alleen omdat 't zo belachelijk was dat ze meededen en de film daarna. Kun je bij elke blanke die meedoet aan 10000m ook wel zeggen dat ze geniaal zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:27 schreef hellsgate het volgende:
[..]
het mag dan geen allround sportland zijn, toch hebben ze zich op verschillende vlakken weten te onderscheiden (atletiek, reggae, bobsleeen)... en dat met zo'n kleine populatie....
was dat een film? ;-)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Bobslee. Ja alleen omdat 't zo belachelijk was dat ze meededen en de film daarna. Kun je bij elke blanke die meedoet aan 10000m ook wel zeggen dat ze geniaal zijn.
Cool Runnings, ken je toch wel? In 't echt waren er meer sneeuwloze landen die meededen, zelfs van de Nederlandse Antillen.quote:
leuke filmquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Cool Runnings, ken je toch wel? In 't echt waren er meer sneeuwloze landen die meededen, zelfs van de Nederlandse Antillen.
Edit: Even nagekeken en Jamaica werd 30e bij de dubbel. Bij de viermansbob crashten ze.
De film (na de crash):
Was ook onwijs sterk. Wu, de Chinese was ook ijzersterk. Verdiend gewonnen van haar Spaanse tegenstandster.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:37 schreef Leatherface het volgende:
De Spanjaard Gonzalez ligt voorlopig op koers voor de titel in de taekwondo -58 kg.
spanje maakt ook kans op goud (waterpolo vrouwen) vanavondquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was ook onwijs sterk. Wu, de Chinese was ook ijzersterk. Verdiend gewonnen van haar Spaanse tegenstandster.
Ik ben tevreden, 2e goud en weer een zilver
Ja, ik ga zeker een streampje aanzetten. Ik voel dat het goud gaat wordenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:53 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
spanje maakt ook kans op goud (waterpolo vrouwen) vanavond
en de mannen zitten in de halve finale (spanje doet goeie zaken)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, ik ga zeker een streampje aanzetten. Ik voel dat het goud gaat worden
De misschien wel beste waterpoloër ooit (Manuel Estiarte) is een Spanjaard.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:55 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
en de mannen zitten in de halve finale (spanje doet goeie zaken)
wist eens dat spanje goed was in waterpolo
Vorige Spelen ook wel. Die hebben nu ook wel iets andere prioriteiten en de bevolking heeft het hoofd boven water houden als eerste kopzorg.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:23 schreef TheVulture het volgende:
Griekenland is ook weer een lachertje trouwens
Die hebben geen geld voor sport en zijn eigenlijk geen écht sportland meer, overal net niet eigenlijk, ze hebben alleen een paar mannen op krachtsporten en vechtsportenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:23 schreef TheVulture het volgende:
Griekenland is ook weer een lachertje trouwens
Ze zijn nooit echt een sportland geweest, voetbal en basketbal zijn zowat de enige populaire sporten daar en verder hadden ze inderdaad vrijwel alleen maar kanshebbers in krachtsporten en enkele atletieknummers en turnonderdelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hebben geen geld voor sport en zijn eigenlijk geen écht sportland meer, overal net niet eigenlijk, ze hebben alleen een paar mannen op krachtsporten en vechtsporten
Tja, en dan vraag ik me nog iets af; waarom is Portugal zo'n klein sportland? Die hebben met interlandvoetbal nooit een grote titel gehaald, geen grote wielrenner en eigenlijk is de enige grote sportnaam die ik uit Portugal ken Benfica/Eusebio (en dat is nog niet eens een échte Portugees)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ze zijn nooit echt een sportland geweest, voetbal en basketbal zijn zowat de enige populaire sporten daar en verder hadden ze inderdaad vrijwel alleen maar kanshebbers in krachtsporten en enkele atletieknummers en turnonderdelen.
Het feit dat Griekenland de bakermat van de Spelen is, is ook de voornaamste reden waarom ze het acht jaar geleden organiseerden. Zonder die historische lading zou Athene niet veel meer prestige genieten dan een Kopenhagen, Wenen, Lissabon enzovoorts.
Dat vraag ik me ook wel eens af. Portugal heeft wel een aantal goede atleten gehad, met name langeafstandslopers. Carlos Lopes, die de olympische marathon won in LA komt in me op. Verder de uittredend kampioen hinkstapspringen Nelson Evora, maar dat is net als Eusebio geen geboren Portugees (Kaapverdiër)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tja, en dan vraag ik me nog iets af; waarom is Portugal zo'n klein sportland? Die hebben met interlandvoetbal nooit een grote titel gehaald, geen grote wielrenner en eigenlijk is de enige grote sportnaam die ik uit Portugal ken Benfica/Eusebio (en dat is nog niet eens een échte Portugees)
Verder hebben ze in de historie maar vier(!) olympische gouden plakken behaald.
Kijk, Oostenrijk en Denemarken vallen wel mee - in Oostenrijk is de wintersportcultuur heilig en in Denemarken is het fiftyfifty en hebben ze best aardige dingen. Maar Portugal is toch een van de zwakste westerse sportlanden (samen met Ierland, maar die staan eigenlijk in de schaduw van GBR)
Ik ook. Net als voor België op de OS, overigens. Dat maakt ook waarom de Portugezen niet zo weg zijn van Spanjaarden, ze voelen zich het kleine broertje. (Wat ik ook wel bemerk bij sommige Belgen hierquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:49 schreef Leatherface het volgende:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik een soort van zwak voor Portugal heb ik veel sporten. Juist omdat het zo'n underdog is misschien.
Ik ben nooit in Portugal geweest, maar door die taal en muziek klinkt een soort van melancholiek. Het land heeft een heel andere uitstraling dan Spanje op mij.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ook. Net als voor België op de OS, overigens. Dat maakt ook waarom de Portugezen niet zo weg zijn van Spanjaarden, ze voelen zich het kleine broertje. (Wat ik ook wel bemerk bij sommige Belgen hier)
Maar ik kom ook van de grensstreek in Spanje, dus sowieso heb ik wel iets met Portugal
Veel van de sporten die in Ierland populair zijn, zijn niet olympisch, dus dat helpt ook niet mee. Maar over 4 jaar komt iig rugby er bij, dus wie weet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
(samen met Ierland, maar die staan eigenlijk in de schaduw van GBR)
De taal is wel gewoon heel anders natuurlijk. Maar Portugal ligt echt ingesloten tussen Spanje, wat toch al redelijk een land op zichzelf is. Het heeft ook veel cultuursovereenkomstenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik ben nooit in Portugal geweest, maar door die taal en muziek klinkt een soort van melancholiek. Het land heeft een heel andere uitstraling dan Spanje op mij.
Klopt, dat was ik vergeten in mijn post te vermeldenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Veel van de sporten die in Ierland populair zijn, zijn niet olympisch, dus dat helpt ook niet mee. Maar over 4 jaar komt iig rugby er bij, dus wie weet.
Dat vind ik het bijzondere van Portugal. Het is als het ware een eiland achter een eiland. Niet letterlijk, maar figuurlijk. Spanje is al tamelijk geīsoleerd en dan ligt Portugal daar weer achter.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De taal is wel gewoon heel anders natuurlijk. Maar Portugal ligt echt ingesloten tussen Spanje, wat toch al redelijk een land op zichzelf is. Het heeft ook veel cultuursovereenkomsten
Dat wordt de sevens-variant. Zo zou maar kunnen dat een land als Fiji een medaille wint.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Veel van de sporten die in Ierland populair zijn, zijn niet olympisch, dus dat helpt ook niet mee. Maar over 4 jaar komt iig rugby er bij, dus wie weet.
Dat zou heel gaaf zijn, of Tonga of Samoa, hoewel die toch wat meer geluk nodig hebben volgens mijquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat wordt de sevens-variant. Zo zou maar kunnen dat een land als Fiji een medaille wint.
Braziliaans Portugees vind ik meer flamboyant klinken. Die tropische vrolijkheid komt daar in terug.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou heel gaaf zijn, of Tonga of Samoa, hoewel die toch wat meer geluk nodig hebben volgens mij
Overigens klinkt Portugees echt fantastisch, maar dan wel de Braziliaanse versie daarvan
Brazilië wil ik ook wel bij de tegenvallers plaatsen, hoewel ze toch nog wel op een gouden medaille of vijf kunnen eindigen. Ik had desondanks meer van ze verwacht aangezien Rio eraan komt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:25 schreef abdalfawaz het volgende:
Veel landen presteren zoals wel ongeveer verwacht, ook t.o.v. 2008.
Meevallers: Kazachstan (Qua goud, niet qua aantal), Iran, Hongarije, Zuid-Afrika
Tegenvallers: Rusland, België, Canada, Turkije, Argentinië, Duitsland & Japan & Australië (Qua goud, niet qua aantal)
Ja dacht ik ook aan, maar zet ze nog wel op een paar (gouden) medailles en dan komen ze aardig in de buurt van de medailles in Beijing...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Brazilië wil ik ook wel bij de tegenvallers plaatsen, hoewel ze toch nog wel op een gouden medaille of vijf kunnen eindigen. Ik had desondanks meer van ze verwacht aangezien Rio eraan komt.
In Peking hadden ze er drie, als de voetballers en beachvolleyballers goud pakken zijn ze daar al voorbij. Ik had ze vooraf toch wel op een gouden medaille of zeven, acht ingeschat, maar dat lijken ze toch niet te halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:35 schreef abdalfawaz het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook aan, maar zet ze nog wel op een paar (gouden) medailles en dan komen ze aardig in de buurt van de medailles in Beijing...
Voor Spanje en Portugal heb je een punt. Oostenrijk is altijd vooral een land van de wintersporten geweest.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:39 schreef DutchSL het volgende:
Dat Bulgarije nog geen medaille heeft is gezien hun historie op de OS een stuk opvallender dan Portugal of Oostenrijk eigenlijk.
ps. voor zowel Spanje en Portugal telt ook mee dat ze tot in de jaren '70 een dictatuur waren
Spanje heeft toch ook pas sinds kort enigzins een sportcultuur buiten voetbal en stierenvechten? Ze zijn in het tennis ineens opgekomen en volgens mij was daartoe een programma opgezet, en dan hebben ze nog één hele goede F1-coureur, en is het nationaal voetbal eindelijk en ineens in verhouding gekomen tot de competitie.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:46 schreef Leatherface het volgende:
Ik kan alleen maar gissen naar de oorzaak. Genetisch en cultureel zullen ze wel niet zo verschillen van Spanjaarden. Maar het is natuurlijk maar een klein landje. De financiële middelen voor sport buiten voetbal zullen misschien niet zo groot zijn en verder is er buiten voetbal misschien niet echt een sportcultuur.
Spanje heeft geen grote sportcultuur buiten het wielrennen, voetbal en kanovaren. Er zijn een aantal disciplines waar ze een paar goede mannen hebben maar er werd ook wel een tijd veel in sportprogramma's gepompt. En Spanje is verder dan Portugalquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Spanje heeft toch ook pas sinds kort enigzins een sportcultuur buiten voetbal en stierenvechten? Ze zijn in het tennis ineens opgekomen en volgens mij was daartoe een programma opgezet, en dan hebben ze nog één hele goede F1-coureur, en is het nationaal voetbal eindelijk en ineens in verhouding gekomen tot de competitie.
Dan lijkt het heel wat als Spanje WK is, Nadal no.1 van de wereld en Alonso flink aan de weg timmert, maar over de sportcultuur zegt het niet zoveel. Dat is wat anders dan Italianen die je in talloze sporten terugziet.
Ik denk dat Spanje wel profijt heeft gehad van Barcelona 1992. Veel aandacht voor sport, uitgebreide trainingsprogramma's enzovoorts. De lichting die nu succesvol is, is geboren in de jaren tachtig. Die hebben van jongs af aan gebruik kunnen maken van goede faciliteiten, ten opzichte van de generaties voor ze.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Spanje heeft toch ook pas sinds kort enigzins een sportcultuur buiten voetbal en stierenvechten? Ze zijn in het tennis ineens opgekomen en volgens mij was daartoe een programma opgezet, en dan hebben ze nog één hele goede F1-coureur, en is het nationaal voetbal eindelijk en ineens in verhouding gekomen tot de competitie.
Dan lijkt het heel wat als Spanje WK is, Nadal no.1 van de wereld en Alonso flink aan de weg timmert, maar over de sportcultuur zegt het niet zoveel. Dat is wat anders dan Italianen die je in talloze sporten terugziet.
Barcelona 92 zal er zeker mee te maken hebben, überhaupt de opkomst van Barcelona als stad rond die periode.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk dat Spanje wel profijt heeft gehad van Barcelona 1992. Veel aandacht voor sport, uitgebreide trainingsprogramma's enzovoorts. De lichting die nu succesvol is, is geboren in de jaren tachtig. Die hebben van jongs af aan gebruik kunnen maken van goede faciliteiten, ten opzichte van de generaties voor ze.
Maar ja, wat is sportcultuur überhaupt? Vaak moet er toch sowieso een helpende hand of een toevallige voortrekker aan te pas komen om een sportcultuur te doen verschijnen. Feit blijft dat Spanje een ongekend goede sportzomer had in 2008.
Oh, Hongarije toch nog 2. Hadden ze gelukquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:56 schreef Leatherface het volgende:
Kanogoud voor Australië. Hongarije twee, Tsjechië drie.
Mwoaah, atletiek hebben ze toch jarenlang een hele reeks goede vooral middenlange en lange afstandslopers gehad Cacho, Anton, Fiz, Abascal en nog wel meer die toch aardig succesvol zijn geweest voor Spanje.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spanje heeft geen grote sportcultuur buiten het wielrennen, voetbal en kanovaren. Er zijn een aantal disciplines waar ze een paar goede mannen hebben maar er werd ook wel een tijd veel in sportprogramma's gepompt. En Spanje is verder dan Portugal
Die vergeet ik nog even ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mwoaah, atletiek hebben ze toch jarenlang een hele reeks goede vooral middenlange en lange afstandslopers gehad Cacho, Anton, Fiz, Abascal en nog wel meer die toch aardig succesvol zijn geweest voor Spanje.
Is ook gewoon een prima resultaatquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:02 schreef Leatherface het volgende:
Top 10 gaat Nederland toch net niet halen, denk ik. Daarvoor halen de Aussies en Hongaren nu toch wel teveel goud. Japan gaat Nederland ook nog wel voorbij, vermoed ik.
Nederland kan Kazachstan nog wel voorbij. Ik ben optimistisch over de kansen van de hockeydames. Wit-Rusland, Cuba, Roemenië en Oekraīne kunnen we misschien ook wel voorblijven.
Ik gok op een twaalfde plaats in de eindstand.
Vind ik ook. Het gaat mij niet eens zozeer om die top 10. Ik kijk vooral naar de totaalscore en of 'we' in de breedte goed presteren. Vijf gouden medailles van één persoon is leuk, maar dan heb je het in de breedte niet goed gedaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is ook gewoon een prima resultaat
Dit jaar hebben we natuurlijk wel 2 (mogelijke) repeat champions en 1 dubbelgoud winnares. En goud op een onderdeel dat geschrapt gaat worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vind ik ook. Het gaat mij niet eens zozeer om die top 10. Ik kijk vooral naar de totaalscore en of 'we'in de breedte goed presteren. Vijf gouden medailles van één persoon is leuk, maar dan heb je het in de breedte goed gedaan.
In Peking kwamen de zeven gouden medailles allemaal van andere personen/ploegen. Niemand won er meer dan één en toen waren er geen 'repeat champions'. Nu is Ranomi de enige met meer dan één titel. Dat vind ik een goed teken. In de breedte gaat het okay.
Ik vind het in de breedte inderdaad iets minder dan Peking, maar toch nog steeds wel okay.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit jaar hebben we natuurlijk wel 2 (mogelijke) repeat champions en 1 dubbelgoud winnares. En goud op een onderdeel dat geschrapt gaat worden.
Wat dat betreft is het in de breedte net wat minder, maar dat is meer de kracht van andere landen en de pech van de eerste week.
Van der Weijden was toch WK op de 20 km?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vind het in de breedte inderdaad iets minder dan Peking, maar toch nog steeds wel okay.
De waterpolodames waren in Peking het verrassende goud. Voor de rest waren het toch wel de verwachte namen. Ook Van der Weijden was als wereldkampioen wel een favoriet, hoewel voor velen tamelijk onbekend.
In Peking waren we vooral in het judo toch wel ietsje beter dan nu. In het zwemmen viel het vier jaar geleden buiten de estafettedames toch wel erg tegen. Nu scoorde Nederland in het bad beter, maar dat is toch wel aan Kromowidjojo te danken. De individuele medaille van Veldhuis was een mooi afscheidscadeau voor haar, maar geen indicatie van betere zwemprestaties in de breedte.
Welnee joh, er zijn nog heel veel landen zonder medailles. Zelfs een land als Bangladesh met 150 miljoen inwoners.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:31 schreef Dos37 het volgende:
Liechtenstein is het enige land nog zonder medaille. Ooit, Grenada, Guatemala en Cyprus pakten allemaal een medaille.
Al heeft Liechtenstein wel medailles in de winterspelen.
Onzin.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:31 schreef Dos37 het volgende:
Liechtenstein is het enige land nog zonder medaille. Ooit, Grenada, Guatemala en Cyprus pakten allemaal een medaille.
Al heeft Liechtenstein wel medailles in de winterspelen.
Wat gaat Hongarije dan allemaal nog pakken?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:18 schreef Leatherface het volgende:
Hongarije pakt kanogoud voor Oekraīne en Zuid-Afrika.
Gunstig voor Nederland, anders was UKR op één gouden medaille gekomen. Ik had bovendien geen illusies meer dat we de Hongaren nog voorbij zouden gaan.
Turkmenistan bijvoorbeeld, mijn adoptieland.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Onzin.
Zijn zeker 30 landen die nooit eremetaal haalden
2 goud, 2 zilver en 5 brons als ik het goed heb.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Turkmenistan bijvoorbeeld, mijn adoptieland.
Overigens heeft Liechtenstein op de Winterspelen wel medailles behaald. Goud zelfs in het alpine skiën.
Ja, hij was normaal wel meer van de lange afstand. Maar toch gold hij wel als kanshebber hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van der Weijden was toch WK op de 20 km?
Dat zijn juist onzinlijstjes, zie Grenada.. 1 medaille pakken en omdat ze zo klein zijn kun je dat zelfs met 50 gouden plakken nooit meer goed maken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:20 schreef Cara het volgende:
Nederland valt toch behoorlijk tegen als je de GDP (Gross Domestic Product) bekijkt van alle landen.
Hierbij wordt gekeken naar:
Aantal medailles, inwoners en geld dat beschikbaar is.
Wat eerlijker is dan alleen het aantal inwoners samen met medailles.
http://www.huffingtonpost(...)ml?utm_hp_ref=tw#map
Hier komt Nederland dan ongeveer op plaats 28.
Als je 2 of 3 landen buiten beschouwing laat vind ik het een nog behoorlijk realistisch lijstje.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:24 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dat zijn juist onzinlijstjes, zie Grenada.. 1 medaille pakken en omdat ze zo klein zijn kun je dat zelfs met 50 gouden plakken nooit meer goed maken.
Als je die namen ziet inderdaad, heb ik al vaker gezegd. Kroatië was alleen al erg sterk, en dan hadden een hoop toppers gewoon op de bank moeten zitten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:22 schreef DutchSL het volgende:
Hetzelfde geldt voor voormalig Joegoslavië.
Los van alle politiek is dat vooral voor teamsporten jammer, Joegoslavië zou buiten de OS om ook een prachtig voetbalelftal hebben (ik denk dat ze zelfs WK 94 of 98 hadden kunnen winnen).
Ik vind het de grootste onzinlijst die er bestaat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:24 schreef Cara het volgende:
[..]
Als je 2 of 3 landen buiten beschouwing laat vind ik het een nog behoorlijk realistisch lijstje.
Eeuwig zonde inderdaad.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je die namen ziet inderdaad, heb ik al vaker gezegd. Kroatië was alleen al erg sterk, en dan hadden een hoop toppers gewoon op de bank moeten zitten.
Klopt. Als kleintje sta je meteen in de top 10 van die lijst met één topper.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:25 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik vind het de grootste onzinlijst die er bestaat.
Als Texel een onafhankelijk land was, dan was het een grootmacht van de wereldsport geweest volgens deze lijst.
Maar vervolgens gebruiken ze inwonertal, en niet aantal deelnemers.quote:With 530 athletes representing the United States and just two in London on behalf of Somalia, context is important.
77 landen, opvallend dat Midden Amerika met Honduras, El Salvador, Belize, Nicagragua dus nog nooit iets hebben gewonnen. Alleen Panama en Costa Rica en natuurlijk Mexico zijn ooit succesvol geweest op de OS. Guatemala deze OS voor de eerste keer een medaille.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Onzin.
Zijn zeker 30 landen die nooit eremetaal haalden
Ligt puur aan de NOC eisen. Iedereen zat bij de kwalificatie te zeuren dat ze zo hoog liggen, maar nu heeft Nederland wel alleen maar sporters die in de top 8 kunnen komen. Dan zegt het idd niets dat NZ zoveel sporters heeft.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:06 schreef Leatherface het volgende:
Deelnemersaantal zegt inderdaad weinig. Nieuw-Zeeland heeft flink wat atleten hier, meer dan Nederland. Maar als je het moet opnemen tegen landen als Fiji in de kwalificatie, kom je al snel aan startbewijzen.
Dat neemt niet weg dat NZ veel goede sporters heeft, maar uiteraard ook een hoop toeristen.
welke sport?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hongarije pakt weer een gouden plak. USA zilver, Italië brons
10 km in een meertje zwemmenquote:
Ons goud dus eigenlijk wat ze afpakken..;)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
10 km in een meertje zwemmen
Niet eens je eigen plak willen verdedigen......quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:04 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ons goud dus eigenlijk wat ze afpakken..;)
Waren de damesquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:04 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ons goud dus eigenlijk wat ze afpakken..;)
Ze hebben wel een badcultuur van eeuwen oud, zwembaden met ingebouwde schaakborden enzo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:50 schreef Leatherface het volgende:
Hongarije staat nu in de top 10 inderdaad.
Opvallend hoeveel medailles ze altijd winnen met watersporten. Zwemmen, kano, waterpolo. Okay, de Donau stroomt door dat land en ze hebben het Balatonmeer. Maar het is toch een land zonder kustlijn.
Totaal wel, qua goud hangt het er van af of Cornelisse goud pakt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:58 schreef marcodej het volgende:
Nederland gaat nu zeker minimaal het totaalaantal van Peking halen: Hockeydames in finale en Cornelisse minimaal zilver.
Moeten dus 2 gouden plakken bij het hockey komen om dat nog te reddenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Totaal wel, qua goud hangt het er van af of Cornelisse goud pakt.
met wat?quote:
BMX kan ook nog, toch?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moeten dus 2 gouden plakken bij het hockey komen om dat nog te redden
Oja, dat vergeet ik iedere keer. Al zijn dat kleine kansjesquote:
Gaat best goedquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oja, dat vergeet ik iedere keer. Al zijn dat kleine kansjes
Wellicht kan er bij BMX met wat geluk nog een gouden weggekaapt worden. De Nederlandse rijders doen zeker niet voor spek en bonen mee. Maar het lijkt ook een beetje een loterij te zijn daar, je moet maar net goed de eerste bocht door komen telkens.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moeten dus 2 gouden plakken bij het hockey komen om dat nog te redden
En wie weet doet Martina vanavond wel iets heel geks.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Doelstelling behaald toch?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:08 schreef horned_reaper het volgende:
We staan nu al met zekerheid op 17 medailles![]()
Doen we best prima!
De 2 Nederlanders in de halve finale nu horen daar gewoon tot de podiumkandidaten hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een podium is niet hetzelfde als goud?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:13 schreef TLC het volgende:
[..]
De 2 Nederlanders in de halve finale nu horen daar gewoon tot de podiumkandidaten hoor.
Dat zou ik eigenlijk niet heel gek vinden als hij brons haalt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:10 schreef Jane het volgende:
[..]
En wie weet doet Martina vanavond wel iets heel geks.(als het dan toch over kleine kansjes gaat)
Nee, brons niet, maar ik had het ff over goud.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat zou ik eigenlijk niet heel gek vinden als hij brons haalt.
Ik zou het ook niet gek vinden als hij vijfde wordt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat zou ik eigenlijk niet heel gek vinden als hij brons haalt.
True, maar wat is je punt?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet gek vinden als hij vijfde wordt.
Dat zeg ik ook niet. Ik zou het alleen niet verrassend vinden als het wel gebeurd.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:39 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat we niet ervan uit moeten gaan dat het wel eventjes een medaille wordt.
Beide SF pakken brons. Dat is gisteren al beslist denk ikquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:47 schreef Anonymousz het volgende:
UK gold
China silver
Brons ?
(boksen)
zilver Rusland?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:07 schreef Anonymousz het volgende:
goud voor ierland
boksen volgens mij
quote:
Belgiequote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:15 schreef Leatherface het volgende:
Dan toch Iers goud.
Het zou wel heel zuur zijn om tijdens Spelen in uitgerekend je buurland niks te winnen.
Het Belgische nieuwsbericht is pas grappig, gewoon minuten langquote:
quote:'... haalt het niet daar waar het natuurlijk al een geweldige prestatie was om...'
Voor een medaille eventueel maar geen goud, idem met Ryckemanquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:21 schreef johannes_vermeer het volgende:
België heeft toch die vrouw bij het hoogspringen?
Lowe, Hellebaut en Beitia presteren wel het meest constant.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:23 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Voor een medaille eventueel maar geen goud, idem met Ryckeman
Wat een falers zijn wij, zelf hier staan we helemaal niet tussen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:03 schreef Sheepcidus het volgende:
Wall Street Journal met de omgekeerde medaille spiegel.
De britten als slechtste is wel logisch natuurlijk
Australië als 3e is ook wel opvallend.
[ afbeelding ]
Wat dus eigenlijk zegt dat het kwalificatiebeleid van NOC NSF erg goed isquote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat een falers zijn wij, zelf hier staan we helemaal niet tussen.
Zo opvallend vind ik het niet. Het thuisland zendt altijd een grote afvaardiging. Bij Australië schat ik dat voor ruim de helft van de atleten de Olympics een leuke vakantie zijn. Die zenden zo veel atleten, ook totaal kanslozen. Leuk tripje op kosten van de belastingbetalen. Het olympisch comité vraagt daar nu alweer om zo'n 100 miljoen aussie dollar extra budget per jaar, vanwege de zogenaamd schandalige resultaten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:03 schreef Sheepcidus het volgende:
Wall Street Journal met de omgekeerde medaille spiegel.
De britten als slechtste is wel logisch natuurlijk
Australië als 3e is ook wel opvallend.
[ afbeelding ]
wellicht 6e goud (voetbal)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:33 schreef Leatherface het volgende:
Japan nu wel goed bezig bij het damesworstelen. Goud voor Yoshida. Japan daarmee nu op vijf goud.
Botswana wint inderdaad niet zo gek veel medailles.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zilver voor Botswana is ook het vermelden waard.
Verder Brons voor Kenia
Mwa. Al tijden redelijk goede hardlopers, zoals die Amosquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Botswana wint inderdaad niet zo gek veel medailles.
Ja, en de wereldkampioene 400 meter. Maar nooit zoveel olympische medailles.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:08 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Mwa. Al tijden redelijk goede hardlopers, zoals die Amos
Wil ik dat zien?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:08 schreef Leatherface het volgende:
Weer een gouden medaille voor Rusland erbij in het worstelen voor dames. Zilver naar Bulgarije, brons naar Spanje en Kazachstan.
Maar voor mij dus al een hardloopland achter natuurlijk Kenia, Ethopie en zo. Net als Oeganda, Eritrea, Marokko en Angolaquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, en de wereldkampioene 400 meter. Maar nooit zoveel olympische medailles.
Lage gewichtsklassen zijn wel aangluurbaar.quote:
Idi Amin was er jaren ongeslagen kampioen boksen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |