Dan moet je naar je huisarts gaan en het daar bespreken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:59 schreef Caro_2012 het volgende:
Met die angstaanvallen bedoel ik letterlijk dat ik baad in 't angstzweet, ik ben bang dat ik ga flauwvallen en ik krijg verschrikkelijke hartkloppingen. Mijn handen worden gevoelloos. Ik heb het al in de meest onbenullige situaties. Ik denk dat verder niemand hier begrijpt hoe erg ik ermee zit, tenzij je zelf last van paniek-/angstaanvallen hebt. Ik doe nu jaren over een studie die normaal maar 4 jaar doet, omdat ik zoveel situaties heb vermeden. Ik wil nu echt gewoon een keer klaar zijn en zijn klotelessen volgen en me gewoon kunnen concentreren op de stof, ipv me te laten afleiden door mijn emoties.
Aan deze reacties heb ik weinig. Ik weet dat jullie het zien als aanstellerij, maar ik ervaar het als een enorm probleem dus ik zou graag inhoudelijke reacties krijgen.
Heb je dat ook al eens aan je huisarts verteld? Zoja, dan snap ik niet waarom hij je alleen die medicatie voorschrijft en niet door stuurt naar een psych.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:59 schreef Caro_2012 het volgende:
Met die angstaanvallen bedoel ik letterlijk dat ik baad in 't angstzweet, ik ben bang dat ik ga flauwvallen en ik krijg verschrikkelijke hartkloppingen. Mijn handen worden gevoelloos. Ik heb het al in de meest onbenullige situaties. Ik denk dat verder niemand hier begrijpt hoe erg ik ermee zit, tenzij je zelf last van paniek-/angstaanvallen hebt. Ik doe nu jaren over een studie die normaal maar 4 jaar doet, omdat ik zoveel situaties heb vermeden. Ik wil nu echt gewoon een keer klaar zijn en zijn klotelessen volgen en me gewoon kunnen concentreren op de stof, ipv me te laten afleiden door mijn emoties.
Aan deze reacties heb ik weinig. Ik weet dat jullie het zien als aanstellerij, maar ik ervaar het als een enorm probleem dus ik zou graag inhoudelijke reacties krijgen.
Je hoeft ook niet naar een psycholoog hiermee, jeetje wat overdrijven mensen zeg. Je bent gewoon verliefd op je leraar, komt zo vaak voor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:03 schreef Caro_2012 het volgende:
Ik ben 26 en ik weet dat het overdreven kinderlijk gedrag is, maar ik ben ook al bij een psycholoog en een haptonoom geweest en het heeft allemaal niks geholpen. Ik voel me ook niet volwassen en onafhankelijk, hoewel ik het echt probeer te zijn. Met die pillen kan ik beter denken en voel ik me rustiger. Ik kan ze zeer zeker wèl bestellen in het buitenland.
Nu wil je ze nemen om je studie af te kunnen maken. Straks heb je nodig omdat je de zenuwen hebt omdat je moet solliciteren. Of in je baan omdat je anders te nerveus in een vergadering zit...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:03 schreef Caro_2012 het volgende:
Ik ben 26 en ik weet dat het overdreven kinderlijk gedrag is, maar ik ben ook al bij een psycholoog en een haptonoom geweest en het heeft allemaal niks geholpen. Ik voel me ook niet volwassen en onafhankelijk, hoewel ik het echt probeer te zijn. Met die pillen kan ik beter denken en voel ik me rustiger. Ik kan ze zeer zeker wèl bestellen in het buitenland.
Lees je wel goed? Het gaat niet om die crush, het gaat erom dat ze het zonder illegale pillen niet kan handelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef Kola het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet naar een psycholoog hiermee, jeetje wat overdrijven mensen zeg. Je bent gewoon verliefd op je leraar, komt zo vaak voor.
Nou en?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lees je wel goed? Het gaat niet om die crush, het gaat erom dat ze het zonder illegale pillen niet kan handelen.
Tja, als je denkt dat ze beter af is met die pillen, dan inderdaad 'nou en?'quote:
Voor die crush niet nee maar om van die angstaanvallen af te komen weer wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef Kola het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet naar een psycholoog hiermee, jeetje wat overdrijven mensen zeg. Je bent gewoon verliefd op je leraar, komt zo vaak voor.
Helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Voor die crush niet nee maar om van die angstaanvallen af te komen weer wel.
ja, als je 13 bentquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik denk, weet het haast zeker, dat ze die angstaanvallen hoe TS ze beschrijft niet in haar uppie opgelost krijgtquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:11 schreef Kola het volgende:
[..]
Helemaal niet.Alsof je zelf niets op kan lossen, mensen vertrouwen en leunen altijd te veel op hulp van buitenaf.
Ik ben er helemaal voor dat ze het zelf oplost. Maar dan ook zonder die kalmeringsmiddelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:11 schreef Kola het volgende:
[..]
Helemaal niet.Alsof je zelf niets op kan lossen, mensen vertrouwen en leunen altijd te veel op hulp van buitenaf.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:14 schreef Caro_2012 het volgende:
@Mirjam Ik kan er ook niks aan doen dat jij zo'n gevoelloze doos bent/hebt, ik zit helaas anders in elkaar
alles behalve gevoelloosquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:14 schreef Caro_2012 het volgende:
@Mirjam Ik kan er ook niks aan doen dat jij zo'n gevoelloze doos bent/hebt, ik zit helaas anders in elkaar
Say whut?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:14 schreef Caro_2012 het volgende:
Weet je wat zo mooi is? Je denkt dat anderen heel erg op jou letten, maar die anderen zijn ook allemaal veel meer bezig met zichzelf.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:17 schreef Caro_2012 het volgende:
@Lienekien Ik wil dat wel graag proberen, maar ik ben zo bang dat ik me dan continu vreemd gedraag. Ik heb zoveel faalangst en vind het heel belangrijk om niet op te vallen tussen andere mensen, het liefst blend ik helemaal weg en merkt hij me nauwelijks op. Bedankt in elk geval voor een serieus antwoord.
Ik wil trouwens mijn relatie absoluut niet verbreken
Neem acteerlessen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:19 schreef Caro_2012 het volgende:
Haha jullie zien mij niet, dat is anders dan in person, dat begrijp je toch wel? Ik ben bij mensen die ik niet ken verschrikkelijk afwachtend en verlegen, ik word er zelf misselijk van dat ik zo zwak overkom
dus dan douw je er maar een paar pillen in omdat je je relatie niet op het spel wil zetten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:19 schreef Caro_2012 het volgende:
Haha jullie zien mij niet, dat is anders dan in person, dat begrijp je toch wel? Ik ben bij mensen die ik niet ken verschrikkelijk afwachtend en verlegen, ik word er zelf misselijk van dat ik zo zwak overkom
Ik zou toch eens een psych bezoeken en in therapie gaan voor die faalangst. Hoe lang heb je dit al? Hoe zie jij het voor je dan om van die angst af te komen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:17 schreef Caro_2012 het volgende:
@Lienekien Ik wil dat wel graag proberen, maar ik ben zo bang dat ik me dan continu vreemd gedraag. Ik heb zoveel faalangst en vind het heel belangrijk om niet op te vallen tussen andere mensen, het liefst blend ik helemaal weg en merkt hij me nauwelijks op. Bedankt in elk geval voor een serieus antwoord.
Ik wil trouwens mijn relatie absoluut niet verbreken
Ga terug, vertel dit ze en verzoek om een verandering in behandeling.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:03 schreef Caro_2012 het volgende:
Vaak zat flauw gevallen van hyperventilatie laatst nog in een volle lift. Je denkt dat je minstens een hartaanval krijgt en je leven ten einde is je adem stokt en zweet breekt je uit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:12 schreef Caro_2012 het volgende:
@Nozem Heb je zelf ook angstproblemen gehad? Hoe ben je er vanaf gekomen? Ik heb twee vrienden met hetzelfde probleem, ze zeggen allebei dat therapie helpt maar ik zie ze geen enkele vooruitgang boeken en hun medicatie is zo sterk dat ze helemaal niet meer normaal kunnen functioneren. Wat voor therapie kan dan helpen? Mijn psycholoog wist nauwelijks wat van ademhalingstechnieken en verwees me naar de haptonoom, maar dat was zo'n zweverige hippie met homeopathische prut
BLijkbaar lukt dat je niet, omdat je naar medicatie grijpt op een onverantwoorde manier.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:24 schreef Caro_2012 het volgende:
@controlaltdelete Eigenlijk al heel erg lang, begon al toen ik in groep 5 voor het eerst een spreekbeurt moest doen. Ik denk niet dat ik er ooit van af kom. De oplossing is waarschijnlijk dat ik confrontaties juist moet opzoeken i.p.v. uit de weg te gaan. Helaas ben ik wat dat betreft een complete loser. Ik wil helemaal niet zo zijn, omdat ik het ook vreselijk vind om andere mensen te zien die zich zo gedragen. Ik geloof ook niet echt dat een psycholoog me echt zal helpen omdat ik zo weinig vertrouwen heb in andere mensen, ik moet het gewoon zonder andere mensen kunnen doen
Denk aan Darwinismequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
BLijkbaar lukt dat je niet, omdat je naar medicatie grijpt op een onverantwoorde manier.
Als je er al zolang last van hebt lijkt me dat je juist hulp nodig hebt van een psych. Bovendien is de ene psych de andere niet. Het zelf oplossen lijkt me niet haalbaar als ik het allemaal zo lees. Weet je vriend trouwens van deze angsten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:24 schreef Caro_2012 het volgende:
@controlaltdelete Eigenlijk al heel erg lang, begon al toen ik in groep 5 voor het eerst een spreekbeurt moest doen. Ik denk niet dat ik er ooit van af kom. De oplossing is waarschijnlijk dat ik confrontaties juist moet opzoeken i.p.v. uit de weg te gaan. Helaas ben ik wat dat betreft een complete loser. Ik wil helemaal niet zo zijn, omdat ik het ook vreselijk vind om andere mensen te zien die zich zo gedragen. Ik geloof ook niet echt dat een psycholoog me echt zal helpen omdat ik zo weinig vertrouwen heb in andere mensen, ik moet het gewoon zonder andere mensen kunnen doen
Wat een onzin. Diazepam kan heel goed helpen en je kan het onder begeleiding nog weer afbouwen. Tijdens een paniekaanval kun je wel het gevoel hebben dat je dood gaat, ook geen pretje. Cognitieve therapie helpt lang niet altijd. Junkiegedrag? Omdat ze iets wil nemen tegen paniekaanvallen? Dan kan je elke vorm van medicatie wel junkiegedrag noemen. Ze moet het gewoon slim aanpakken en onder begeleiding van een psych doen, en niet zomaar dingen online bestellen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:08 schreef Nozem. het volgende:
Diazepam is verslavend.
Beter zoek je hulp voor je paniekaanvallen je gaat er namelijk niet dood aan. Aan die pillen kun je echter wel dood gaan.
Je hebt geen idee op welk hellend vlak je je begeeft dus ga onmiddellijk bellen met je huisarts en vraag om hulp. Je krijgt dan cognitieve therapie en gesprekken dit soort shit is beginnend junkiegedrag.
Van ontwijken wordt het alleen maar erger idd. Goed dat je dit zelf inziet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:24 schreef Caro_2012 het volgende:
quote:Tijdens een paniekaanval kan men denken dat zij gaan flauwvallen en creëren daar dan angst voor (angst voor het flauwvallen). Dit is vrijwel altijd ongegronde angst, omdat voor flauwvallen een lage bloeddruk nodig is, terwijl bij een paniekaanval de bloeddruk omhoog gaat en flauwvallen dan bijna onmogelijk is. Uitzonderingen uiteraard daargelaten, omdat men bijvoorbeeld niet heeft ontbeten en een paniekaanval krijgt met als gevolg een flauwte.
Dan nog lossen medicamenten niets op. Je zal actief op zoek moeten gaan naar de oorsprong van je problemen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat een onzin. Diazepam kan heel goed helpen en je kan het onder begeleiding nog weer afbouwen. Tijdens een paniekaanval kun je wel het gevoel hebben dat je dood gaat, ook geen pretje. Cognitieve therapie helpt lang niet altijd. Junkiegedrag? Omdat ze iets wil nemen tegen paniekaanvallen? Dan kan je elke vorm van medicatie wel junkiegedrag noemen. Ze moet het gewoon slim aanpakken en onder begeleiding van een psych doen, en niet zomaar dingen online bestellen.
Dat raadt ik haar ook aan, maar er zijn ook mensen die er niet van af komen en waarbij het met medicijnen prima te managen valt. Dat zal dan geen -pam zijn maar een milder medicijn wat op de langere termijn niet zo verslavend/schadelijk is. Aangezien TS aangeeft altijd al last te hebben gehad van paniekaanvallen, vroeger tijdens presentaties al, dan zal het dus misschien getriggerd worden door die crush en bijkomende stress, maar het is niet de oorzaak. Ze heeft er wellicht gewoon aanleg voor. Maar aan angst om te falen valt wel wat te doen gelukkig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:18 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Dan nog lossen medicamenten niets op. Je zal actief op zoek moeten gaan naar de oorsprong van je problemen.
Een dergelijke aanval heeft altijd een grondslag namelijk. In haar geval de angst om te falen.
Euh... ja!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:50 schreef Caro_2012 het volgende:
Hello allemaal,
Ik zit in een relatie van 5,5 jaar en ben dik tevreden, afgezien van het feit dat we best weinig seks hebben (1-2 keer per maand) en ik daardoor ook over andere mannen fantaseer. Nu fantaseer ik bijna elke dag over een leraar die ik eigenlijk al tijden probeer te vermijden. Na de zomer moet ik al zijn lessen helaas toch gaan volgen, anders kan ik de opleiding niet afronden. Ik krijg het al benauwd als ik bij hem in de buurt kom. Ik voel me zo puberaal en schaam me enorm voor mijn gedrag. Ik wil ook niet dat mijn vriend het aan me merkt (hij heeft ook les van hem gehad). Gisteren was ik met mijn vriend in de supermarkt en toen stonden we ineens toevallig naast die leraar. Ik kreeg bijna geen lucht meer en liep gauw ergens anders naartoe, ik kon geen woord meer over mijn lippen krijgen tegen mijn vriend. Ook ben ik erg bang dat de leraar tijdens de les mij vragen stelt over de stof en me op die manier voor schut zet voor de klas, omdat ik heel veel moeite heb met het vak.
Een paar maanden geleden kreeg ik ineens angstaanvallen in een heel andere situatie, daar kreeg ik diazepam (valium) voor. Nu zit ik te denken om een hele lading diazepam te bestellen voor de periode dat ik zijn lessen moet volgen. Ik kan er maar een paar krijgen van de huisarts maar in het buitenland kan ik ze wel bestellen. Met deze pillen blijf ik kalm en laat ik mijn emoties niet zo uit de hand lopen. Ik ben namelijk bang dat ik iets heel doms ga doen en mijn relatie verkloot. Heeft iemand hier ervaring met valium? Wat denken jullie, is het een dom idee?
Nou ja, een crush is tot daaraan toe, maar hem ook volgen en dergelijken gaat wel net weer een stapje te ver als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:04 schreef lezzer het volgende:
Weet je dat iedereen in een relatie wel eens zo'n crush heeft voor een ander dan de partner?
Gaat gewoon weer over hoor
Acceptatie van dat gevoel is het eerste werk. Als je je dan realiseert dat je je vriend niet voor die leraar gaat verlaten, dan ben je al een heel eind. Dat je er zo spastisch over doet is het grootste probleem.
Gewoon lekker een beetje laten gaan, er gewoon niks mee doen, alleen beetje fantaseren.
Ebt vanzelf weer weg.
Een keertje op facebook kijken, door google trekken?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja, een crush is tot daaraan toe, maar hem ook volgen en dergelijken gaat wel net weer een stapje te ver als je het mij vraagt
Volgen naar zijn huis.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Een keertje op facebook kijken, door google trekken?
Dat zijn er wel meer die dat doen hoor.![]()
Mensen moeten daar gewoon niet zo vreselijk zwaar aan tillen.
TS is toch geen zwaar gestoord iemand ofzo?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef Caro_2012 het volgende:
@Kola Ja, op het obsessieve af.. Ik google hem en ben hem een keer gevolgd om te weten waar hij ongeveer woont, ik ben echt niet normaal bezig.. Wat moet mijn vriend van me denken?
Het is 2012. Dan moet er wel iets mis met je zijn en dan kun je beter gelijk pillen gaan slikken. Wat een onzin inderdaad...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja, dat laatste staat wat mij betreft inderdaad buiten kijf. Als TS het er zelf zo moeilijk mee heeft en graag 'beter' wil worden is dat natuurlijk haar goed recht, maar met medicijnen (buiten recept om)?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:25 schreef lezzer het volgende:
Mmmjah, op het randje.
Maar goed, om daarvoor nou aan de medicijnen te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |