Tja, over kritisch en verzuurd/negatief zullen we het hier maar niet meer hebben...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik post hetzelfde als de jaren ervoor. Ik ben altijd al kritisch geweest. Dat is wat anders dan verzuurd en continue negatief.
Ik heb plezier in het Fokken. Ik zal best wel eens te kritisch zijn of negatief overkomen. Maar je kent me goed genoeg om te weten dat ik een positivo ben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja, over kritisch en verzuurd/negatief zullen we het hier maar niet meer hebben....
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef tong80 het volgende:
Nog een positieve post van hem ontdekt de laatste tijd ?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 01:35 schreef golfer het volgende:
Deze uitzending was stukken beter dan de afgelopen dagen.
Hij liet zowaar z'n gasten af-en-toe uitspreken en het leek soms net of hij ook luisterde naar de antwoorden.
Zou Mart de kritiek ook hebben gelezen of heeft z'n redactie hem erop gewezen?
De tenenkrommende momenten waren in ieder geval stukken minder.
Nee, dit is niet overdreven. Als jij aan m'n trainingspak gaat trekken en neerbuigend gaat staan doen, dan heb je echt een probleem. Het getuigt van een totaal gebrek aan respect en inlevingsvermogen. Als hij alleen had gezegd: "Jij had hier ook wel in zo'n oranje trainingspak willen zitten, hè?" Dan had ik 't een domme opmerking gevonden maar niet stuitend. Nu begint hij gewoon gemeen te lachen en gaat hij trekken aan haar trainingspak en blijft hij maar doorzagen tegen Manon Flier. Niet met één opmerking maar met meerdere achter elkaar alleen maar over dat trainingspak.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is toch wel overdreven mag ik hopen...
Raar wellicht maar die hetze over het verbaal aanranden van zijn gasten en dergelijke vind ik raarder zoveel anders dan anders stelt Mart zich niet op dit jaar hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik vind toch vrij bizar. "Je had veel liever dit pakkie aangehad. Kijk eens".
EDIT: kun je hier niet linken naar een specifieke tijd in een yt-video? Het gaat om de paar seconden na 2:20.
Deze uitzending was stukken beter dan de afgelopen dagen.quote:
Vanaf 2:20 slaat nergens op. Hij stelt trouwens ook twee keer de vraag wat haar rol hier is. Ook een beetje dom.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:48 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Raar wellicht maar die hetze over het verbaal aanranden van zijn gasten en dergelijke vind ik raarder zoveel anders dan anders stelt Mart zich niet op dit jaar hoor.
Hij zit heel even aan dat trainingspak. Noemt het ook eerst een trainingspak, en noemt het daarna een pakkie. Wat in jezusnaam is daar nou zo ontzéttend erg aan dat jij 'm wellicht wel aan zou vliegen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, dit is niet overdreven. Als jij aan m'n trainingspak gaat trekken en neerbuigend gaat staan doen, dan heb je echt een probleem. Het getuigt van een totaal gebrek aan respect en inlevingsvermogen. Als hij alleen had gezegd: "Jij had hier ook wel in zo'n oranje trainingspak willen zitten, hè?" Dan had ik 't een domme opmerking gevonden maar niet stuitend. Nu begint hij gewoon gemeen te lachen en gaat hij trekken aan haar trainingspak en blijft hij maar doorzagen tegen Manon Flier. Niet met één opmerking maar met meerdere achter elkaar alleen maar over dat trainingspak.
Zie mijn transcript hierboven. Je hebt het waarschijnlijk niet gekeken als ik jou zo hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij zit heel even aan dat trainingspak. Noemt het ook eerst een trainingspak, en noemt het daarna een pakkie. Wat in jezusnaam is daar nou zo ontzéttend erg aan dat jij 'm wellicht wel aan zou vliegen.
Verder noemt hij één keer dat trainingspak. Dus waar je vandaan haalt dat hij meerdere keren achter elkaar alleen maar over dat pakkie opmerkingen plaatst... Vlak daarna gaat het alweer over of het voor haar moeilijk is haar man te steunen.
Ik kan mij jaren herinneren dat Mart 1 en dezelfde vraag 5x herhaalde totdat hij bij 1 van zijn gasten het voor hem gewenste antwoord gaf. Hij is altijd een lul geweest waar de show om moest draaien maar klaarblijkelijk is Nederland op hem uitgekeken en vallen dit soort dingen nu eerder op.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Vanaf 2:20 slaat nergens op. Hij stelt trouwens ook twee keer de vraag wat haar rol hier is. Ook een beetje dom.
Hij had al 2 en halve minuut vragen gesteld uit een negatieve invalshoek en dat gaat ie dit doen. Dit is echt niet journalistiek, dit is zuigen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij zit heel even aan dat trainingspak. Noemt het ook eerst een trainingspak, en noemt het daarna een pakkie. Wat in jezusnaam is daar nou zo ontzéttend erg aan dat jij 'm wellicht wel aan zou vliegen.
Verder noemt hij één keer dat trainingspak. Dus waar je vandaan haalt dat hij meerdere keren achter elkaar alleen maar over dat pakkie opmerkingen plaatst... Vlak daarna gaat het alweer over of het voor haar moeilijk is haar man te steunen.
Wel mooi dat WA hem te slim af was. Onverstoord een promotieverhaaltje ophangen en dan ook Smeets nog een hak zettenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:55 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik kan mij jaren herinneren dat Mart 1 en dezelfde vraag 5x herhaalde totdat hij bij 1 van zijn gasten het voor hem gewenste antwoord gaf. Hij is altijd een lul geweest waar de show om moest draaien maar klaarblijkelijk is Nederland op hem uitgekeken en vallen dit soort dingen nu eerder op.
Je moet eens ophouden zulke conclusies te trekken. Deed je in het vorige topic ook al. Ik heb gekeken en het nu drie keer teruggezien. Maar goed, jij ziet dingen in dat stukje die er niet zijn. Het enige dat ik deel is dat Mart te veel praat en soms zijn gasten daar mee in de weg zit, maar dat heb ik al eerder gezegd. Dat jij het moet gebruiken om je punt te onderbouwen, zegt mij genoeg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zie mijn transcript hierboven. Je hebt het waarschijnlijk niet gekeken als ik jou zo hoor.
Er kleeft ook een negatieve invalshoek aan haar. Ze had dolgraag op die Spelen willen zijn maar is er niet. Want ploeg niet goed genoeg. Maar ze is er nu wel, omdat ze haar man komt steunen. Hij noemt haar op een gegeven moment SuperSupporter (zie SuperHarregarre, ik heb gekeken!). Dat lijkt me verre van negatief.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hij had al 2 en halve minuut vragen gesteld uit een negatieve invalshoek en dat gaat ie dit doen. Dit is echt niet journalistiek, dit is zuigen.
Nou, laat ik dan maar ophouden met de discussie. Jij hebt blijkbaar andere normen en waarden. Ik hoop voor je dat je niet de verkeerde tegen 't lijf loopt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je moet eens ophouden zulke conclusies te trekken. Deed je in het vorige topic ook al. Ik heb gekeken en het nu drie keer teruggezien. Maar goed, jij ziet dingen in dat stukje die er niet zijn. Het enige dat ik deel is dat Mart te veel praat en soms zijn gasten daar mee in de weg zit, maar dat heb ik al eerder gezegd. Dat jij het moet gebruiken om je punt te onderbouwen, zegt mij genoeg.
Iemand die een ander zou willen aanvallen wegens het aanraken van een trainingspak die mij iets over normen en waarden gaat vertellen. Juist.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nou, laat ik dan maar ophouden met de discussie. Jij hebt blijkbaar andere normen en waarden. Ik hoop voor je dat je niet de verkeerde tegen 't lijf loopt.
Waarom toch weer doorzuigen? Je hebt wel veel weg van Mart. Het gaat om de manier waarop je met mensen omgaat. Als je denkt dat je ongelimiteerd kunt zuigen zonder wroeging te creëeren ben je gewoon gestoord bezig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iemand die een ander zou willen aanvallen wegens het aanraken van een trainingspak die mij iets over normen en waarden gaat vertellen. Juist.
Waarom doorzuigen? Waarom moet jij die laatste opmerking na 'ophouden met de discussie' nog plaatsen? Spiegeltje...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Waarom toch weer doorzuigen? Je hebt wel veel weg van Mart. Het gaat om de manier waarop je met mensen omgaat. Als je denkt dat je ongelimiteerd kunt zuigen zonder wroeging te creëeren ben je gewoon gestoord bezig.
He, lul, jij postte in 't laatste topic dat je zou stoppen met posten. Jij moet dus echt je grote zuigende waffel houden als je 't hebt over doorgaan met de discussie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom doorzuigen? Waarom moet jij die laatste opmerking na 'ophouden met de discussie' nog plaatsen? Spiegeltje...
Oh, en nu gaan we schelden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
He, lul, jij postte in 't laatste topic dat je zou stoppen met posten. Jij moet dus echt je grote zuigende waffel houden als je 't hebt over doorgaan met de discussie.
Ah flikker toch op man.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, en nu gaan we schelden.
Normen en waarden, right.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:26 schreef ajacied4lf het volgende:
Nog een weekje Mart en dan zijn we van hem af.
Positief blijven denken he.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Nu Edward nog vanavond.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:41 schreef BVO het volgende:
Robin Haase heeft zijn gal ook lekker gespuwd.
twitter:robin_haase twitterde op maandag 06-08-2012 om 23:09:17Het interview met prins willem alexander moet mart smeets pijn doen. Merken jullie ook het verschil??? reageer retweet
twitter:robin_haase twitterde op maandag 06-08-2012 om 23:15:19Ach, laat ik maar niks meer zeggen verder. Wordt al genoeg gedaan. reageer retweet
Nee, die komt morgen. Althans dat was afgelopen week al afgesproken.quote:
Ik snap 'm niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:43 schreef BVO het volgende:
twitter:robin_haase twitterde op maandag 06-08-2012 om 23:09:17Het interview met prins willem alexander moet mart smeets pijn doen. Merken jullie ook het verschil??? reageer retweet
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mart verdiend het dat vanaf nu alle gasten dat mogen doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Even buiten de hele Smeets-discussie, maar Robin Haase was toch wel één van de meest zouteloze gasten tijdens LLN. En dan een week later nog even een sneer uitdelen, vind ik dan weer wat zielig.
Jammer dat ik het niet kan beluisteren, wat zegt ie "ik benoem de feiten zoals het is, daar wordt ik voor betaald?"quote:
Helemaal mee eens!quote:Gedeelde (s)Mart
- Waar een goede interviewer vragen stelt en naar het antwoord luistert, vertelt Smeets het verhaal van zijn tafelgasten het liefste helemaal zelf. -
Wie mijn tweets de laatste dagen heeft gevolgd, zal het niet ontgaan zijn: ik ben nogal kritisch over Mart Smeets. "Waarom kijk je er dan naar, Marc? Er zit een knop op je tv!". Klopt helemaal... maar ik wil graag de verhalen van onze Nederlandse topsporters horen, en zij schuiven nou eenmaal, na hun moment van euforie of deceptie, aan bij Mart Smeets.
Smeets is ongetwijfeld een vakman: hij is vast een van Nederlands beste sportcommentatoren. En hij schreef goede boekjes met vaak heel interessante sportverhalen. Maar Mart Smeets is een ont-hut-send slechte interviewer. En in die rol zit hij deze zomer op zijn troon. Waar een goede interviewer vragen stelt en naar het antwoord luistert, vertelt Smeets het verhaal van zijn tafelgasten het liefste helemaal zelf. Zodoende is hij continu aan het woord. Hij vraagt de 'geinterviewde' hoogstens om zijn lezing van de gebeurtenissen te bevestigen: "Ja?" "Zo is het toch?".
Waar bij andere interviewers het hoogste percentage gesproken woord door de geinterviewde wordt uitgesproken, houdt Smeets het liefste ‘balbezit’. Gisteravond waren ‘we’ getuige van het dieptepunt van Londen Late Night tot nu toe: de verbale aanranding van volleyballster Manon Flier.
Manon Flier - een van de beste volleybalsters ter wereld - is op de Olympische Spelen in Londen om haar vriend (beachvolleyballer Reinder Nummerdor) aan te moedigen. Veel liever was ze zelf in Londen in actie gekomen met het Nederlands volleybalteam. De volleybaldames hebben een driedubbel trauma: vier jaar lang getraind voor Athene, maar niet geplaatst. Toen het traject weer in richting Peking, het team behoorde tot de wereldtop, maar ze wisten zich net niet te kwalificeren. Daarna hebben de dames toch weer opnieuw vier jaar alles in hun leven opzij gezet om Londen te halen. Op de valreep werd coach Selinger ontslagen, viel het team uit elkaar, en werd ook deze kwalificatie niet gehaald. 12 jaar je leven in het teken zetten van trainen voor de Olympische Spelen, en er nooit naar toe gaan.
Het is de keerzijde van de Olympische droom. Voor elke sporter die nu op de Spelen in actie komt, zijn er zeker tien die er alles voor over hebben gehad om daar ook te staan. Op een paar seconden de limiet niet halen, de blessure op het verkeerde moment of op de valreep niet geselecteerd door de bondscoach: het zijn dieptragische sportverhalen.
Zelf kan ik er sinds kort over meepraten: sinds drie jaar train ik met het Nederlands rolstoelbasketbalteam. Vier volle dagen per week trainen op Papendal en dan nog een bij mijn club. Wij liepen op het EK op een haar na kwalificatie voor de Paralympics mis. Ook mijn vriendin Remona gaat niet naar Londen. Ze ging er vol voor, gaf haar baan op, kreeg dit voorjaar een kleine blessure, die net ernstig genoeg was om haar aan de kant te houden bij de wedstrijden waarin ze zich wilde plaatsen voor de zevenkamp. Jarenlang net zo hard en veel getraind als de medaillewinnaars: maar geen beloning. Thuis op de bank kijken naar de wedstrijd waar je zelf had willen staan. Of – zoals Manon Flier – toch naar Londen om daar je vriend aan te moedigen.
Smeets begint met een vraag: "Voel jij je hier thuis?" Manon bevestigt. Dat is niet het gewenste antwoord: "Je vermaakt je wel, maar je had veel liever in trainingspak aan tafel gezeten. Je had veel liever dit pakkie aan gehad, he? Kijk eens, dit oranje had je graag aan gehad. Maar het zat er niet in, he? Toch? En dan moet je hier als partner naar toe gaan – en dan doe je dat, toch?" Manon vertelt dat ze de knop vrij snel heeft omgezet, de teleurstelling was vier jaar geleden groter. Nu heeft ze het snel verwerkt.
Maar dit gaat Smeets veel te snel: "Kijk, deze beelden? Of wil je die liever niet zien? Sovjetunie, of Rusland heet dat geloof ik nu. Ja, Rusland? En jullie aan de andere kant. En dan halen jullie het niet. Die droom, die zij dus wel hebben en zij gaan dus. 25-14. Jullie dus niet. En dat levert de volgende beelden op: dat kunnen mensen zich niet indenken, dat een mens zo klein ineens kan worden, zo klein dat een grote handdoek te klein is. Ja toch?" We zien beelden van de huilende volleybaldames. "Je hebt het er nog steeds moeilijk mee. Ik ga u laten zien waar ze nu zit: ze is een face in the crowd. We gaan naar de tribune toe, en dan moet je heel goed kijken, waar zit onze Manon? Daar dus. Ze is een face in the crowd, en daar moet ze kijken naar de man met wie zij het leven deelt. Ja toch, zo is het toch?"
Smeets oreert ongestoord verder, en draagt Flier letterlijk op: "zeg maar als het niet waar is". In het vervolg van het gesprek, waarin de spreekverhouding – niet gechargeerd – ligt op 75% Smeets aan het woord tegenover 25% Flier, wordt het mislopen van de Spelen steeds opnieuw door hem ingepeperd. Om vervolgens tot een ongevraagd advies te komen: Flier moet gaan beachvolleyballen.
Ik zie altijd het positieve van mensen, en ben er daarom van overtuigd dat Smeets niet expres in open wonden wroet. Hij heeft zo een groot respect voor het offer dat topsporters moeten brengen om hun doelen te bereiken, dat hij het belangrijk vindt dat hun verhalen groots en meeslepend tot het Nederlands publiek doordringen. Jarenlange ervaring heeft Smeets ervan overtuigd dat de meeste topsporters geen geweldige verhalenvertellers zijn. Het tegendeel wordt bewezen door Caroline Wensink, die in de Volleybalkrant ontroerend schrijft over de pijn die een sporter voelt als hij de Olympische Spelen misloopt. Een verhaal dat Manon Flier gisteren ook had kunnen vertellen. Als Mart Smeets haar daartoe de kans had gegeven.
Bron: Weblog Marc de Hond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |