quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]![]()
![]()
Aha ik snap het nou! Dus ik heb ze nu alle drie in het buisje.Links ei, rechts larve, links pop en werksters.
Nice!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:56 schreef Levolution het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is dus hoe je een reageerbuis van een buitenwereld kan voorzien. Eventueel wat kneedgum o.i.d. tegen het buisje drukken zodat het niet heen en weer rolt. Mooi is anders, maar effectief is het wel.
ALIENS!! Soms lijkt het zo, die larven enzo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:59 schreef Levolution het volgende:
[..]
Is erg leuk om te zien hoe ze die shit rangschikken, zeker bij een grote kolonie. Heel geordend. Eitjes bij elkaar, larven bij elkaar en poppen bij elkaar. De larven rangschikken ze zelfs min of meer naar grootte.
Ik wil heel graag bestellen, maar wil wel dat ze tijdens de winterslaap nog in het reageerbuisje zittenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]![]()
![]()
Aha ik snap het nou! Dus ik heb ze nu alle drie in het buisje.Links ei, rechts larve, links pop en werksters.
[..]
Haha, bestel ze gewoon!Is wel geinig.
Is gewoon afhankelijk van de resources. Een kleine kolonie kan maar kleine hoeveelheden voedsel verwerken en kan maar een bepaalde hoeveelheid broed verzorgen. De koninginnen heeft eiwitten nodig om eieren te leggen etc. Bij een grote kolonie zie je dus een veel serieuzer hoopje eieren liggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nice!
[..]
ALIENS!! Soms lijkt het zo, die larven enzo.![]()
![]()
Maar hoe vaak perst zo'n koningin nou eitjes eruit?
Dat red je makkelijk. Eventueel voeg je een tweede reageerbuis toe.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:04 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik wil heel graag bestellen, maar wil wel dat ze tijdens de winterslaap nog in het reageerbuisje zittenDat is nog 2 en een half maand.)
Oke duidelijk!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Is gewoon afhankelijk van de resources. Een kleine kolonie kan maar kleine hoeveelheden voedsel verwerken en kan maar een bepaalde hoeveelheid broed verzorgen. De koninginnen heeft eiwitten nodig om eieren te leggen etc. Bij een grote kolonie zie je dus een veel serieuzer hoopje eieren liggen.
Dus je kan ook een 2de reageerbuis werksters kopen en die worden gewoon in de groep geaccepteerd?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat red je makkelijk. Eventueel voeg je een tweede reageerbuis toe.
Maar dan moet ik hem toch niet in mijn ytongnestbuitenwereld leggen toch?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat red je makkelijk. Eventueel voeg je een tweede reageerbuis toe.
Nee, ik bedoelde een tweede, lege reageerbuis met waterreservoir. Om hun nestruimte uit te breiden zeg maar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oke duidelijk!
[..]
Dus je kan ook een 2de reageerbuis werksters kopen en die worden gewoon in de groep geaccepteerd?
Nee, want jij wilde ze toch nog niet in de ytong hebben? Kan gewoon in een ander bakje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:07 schreef Fopje het volgende:
[..]
Maar dan moet ik hem toch niet in mijn ytongnestbuitenwereld leggen toch?
Ik ben zelf student, dus ben veel weekenden weg. Kan dus prima, zolang ze water hebben en dus niet uitdrogen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:08 schreef LompeHork het volgende:
Misschien een stomme vraag en al ergens vermeld, maar kan ik de beestjes ook rustig een paar dagen hun gang laten gaan? (laten we zeggen dat ik een weekendje weg ben ofzo)
Ah top, dan ga ik er nog even over nadenken, dat is best te doen dus.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik ben zelf student, dus ben veel weekenden weg. Kan dus prima, zolang ze water hebben en dus niet uitdrogen.
Oke oke.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:08 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde een tweede, lege reageerbuis met waterreservoir. Om hun nestruimte uit te breiden zeg maar.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:10 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ah top, dan ga ik er nog even over nadenken, dat is best te doen dus.
Kun je, als het zover is dat de huidige buis uitgedroogd is, geen tweede reageerbuis aansluiten aan de buitenwereld met dus een nieuwe waterreservoir? Of heb je daar geen 'aansluitruimte' voor?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oke oke.
Nog een vraagje.
Hoe kan ik het beste in mijn situatie een soort waterbakje maken voor hun. Het water in het reageerbuisje zal op een gegeven moment opraken natuurlijk.
Als ik zelf waterdruppels in het voederbakje leg dan gooien ze hier zand in zodat zij - denk ik - niet verdrinken.
Kan niet, of ik moet dat Ant world ding gewoon niet gebruiken en dan in plaats daarvan een reageerbuis aansluiten en zodra de kolonie veel groter is zo'n ytong nest maken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kun je, als het zover is dat de huidige buis uitgedroogd is, geen tweede reageerbuis aansluiten aan de buitenwereld met dus een nieuwe waterreservoir? Of heb je daar geen 'aansluitruimte' voor?
Maar zelfs als ze zand gooien in het water dat jij ze aanbiedt, kunnen ze daar wel van drinken. En anders naar de 'buis in een bakje'-opstelling verhuizen.
Een andere opstelling lijkt me inderdaad praktischer, zie de edit van mijn vorige post.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Kan niet, of ik moet dat Ant world ding gewoon niet gebruiken en dan in plaats daarvan een reageerbuis aansluiten en zodra de kolonie veel groter is zo'n ytong nest maken.
Waar kan ik een buisje bestellen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Een andere opstelling lijkt me inderdaad praktischer, zie de edit van mijn vorige post.
Ik moet er trouwens vandoor, spreek jullie.![]()
Op Antforum kun je er naar vragen of je kan op eBay ofzo kijken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waar kan ik een buisje bestellen?
Ja, dat kan heel goed, zo heb ik het destijds ook gedaan. Eventueel een vinger of een watje voor de opening. Mochten er enkele mieren achterblijven in de buitenwereld, breng je ze gewoon handmatig over.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:29 schreef Fopje het volgende:
Maar als ze winterslaap houden in een klein bakje met een reageerbuisje. Zou je die na de winterslaap zo op kunnen pakken en in de buitenwereld van het ytongnest kunnen leggen? Zal wel moeten denk ik
Nogmaals bedankt Levo!
Zou er veel animo voor zijn? Ik als handelaartje ben altijd bereid om ergens een bulk voorraad van in te kopen indien de animo aanwezig is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 03:59 schreef Levolution het volgende:
[..]
Op Antforum kun je er naar vragen of je kan op eBay ofzo kijken.
Om eerlijk te zijn ben ik ook op zoek naar een hele goedkope bron. Had ooit een Chinese handelaar gemaild maar die mailde niet meer terug.
[..]
Ja, dat kan heel goed, zo heb ik het destijds ook gedaan. Mochten er enkele mieren achterblijven in de buitenwereld, breng je ze gewoon handmatig over.
Ik denk dat men op Antforum altijd geïnteresseerd is in goedkope reageerbuizen. Mits goede buizen. Dus echt glas, goede diameter en lengte (volgens mij vindt men 160mm lang en 16mm diameter wel fijn, maar voor Lasius niger is dat nog best groot).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zou er veel animo voor zijn? Ik als handelaartje ben altijd bereid om ergens een bulk voorraad van in te kopen indien de animo aanwezig is.
Oke ik ga morgen eens kijken, nu eerst slapen. Iyi geceler.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:06 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik denk dat men op Antforum altijd geïnteresseerd is in goedkope reageerbuizen. Mits goede buizen. Dus echt glas, goede diameter en lengte (volgens mij vindt men 160mm lang en 16mm diameter wel fijn, maar voor Lasius niger is dat nog best groot).
Iyi geceler antbro.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oke ik ga morgen eens kijken, nu eerst slapen. Iyi geceler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |