abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:59:57 #226
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115838094
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

^O^ _O_

Aha ik snap het nou! Dus ik heb ze nu alle drie in het buisje. :o Links ei, rechts larve, links pop en werksters. :D
:Y

Is erg leuk om te zien hoe ze die shit rangschikken, zeker bij een grote kolonie. Heel geordend. Eitjes bij elkaar, larven bij elkaar en poppen bij elkaar. De larven rangschikken ze zelfs min of meer naar grootte. :D
This isn't even my final form.
pi_115838165
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:56 schreef Levolution het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is dus hoe je een reageerbuis van een buitenwereld kan voorzien. Eventueel wat kneedgum o.i.d. tegen het buisje drukken zodat het niet heen en weer rolt. Mooi is anders, maar effectief is het wel.
Nice!

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:59 schreef Levolution het volgende:

[..]

:Y

Is erg leuk om te zien hoe ze die shit rangschikken, zeker bij een grote kolonie. Heel geordend. Eitjes bij elkaar, larven bij elkaar en poppen bij elkaar. De larven rangschikken ze zelfs min of meer naar grootte. :D
ALIENS!! Soms lijkt het zo, die larven enzo. :') :+

Maar hoe vaak perst zo'n koningin nou eitjes eruit?
If not now, then when.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:04:21 #228
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115838293
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

^O^ _O_

Aha ik snap het nou! Dus ik heb ze nu alle drie in het buisje. :o Links ei, rechts larve, links pop en werksters. :D

[..]

Haha, bestel ze gewoon! :( Is wel geinig. O+
Ik wil heel graag bestellen, maar wil wel dat ze tijdens de winterslaap nog in het reageerbuisje zitten ;( Dat is nog 2 en een half maand.)
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:05:35 #229
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115838344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nice!

[..]

ALIENS!! Soms lijkt het zo, die larven enzo. :') :+

Maar hoe vaak perst zo'n koningin nou eitjes eruit?
Is gewoon afhankelijk van de resources. Een kleine kolonie kan maar kleine hoeveelheden voedsel verwerken en kan maar een bepaalde hoeveelheid broed verzorgen. De koninginnen heeft eiwitten nodig om eieren te leggen etc. Bij een grote kolonie zie je dus een veel serieuzer hoopje eieren liggen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:05:56 #230
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115838367
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:04 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ik wil heel graag bestellen, maar wil wel dat ze tijdens de winterslaap nog in het reageerbuisje zitten ;( Dat is nog 2 en een half maand.)
Dat red je makkelijk. Eventueel voeg je een tweede reageerbuis toe.
pi_115838444
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:

[..]

Is gewoon afhankelijk van de resources. Een kleine kolonie kan maar kleine hoeveelheden voedsel verwerken en kan maar een bepaalde hoeveelheid broed verzorgen. De koninginnen heeft eiwitten nodig om eieren te leggen etc. Bij een grote kolonie zie je dus een veel serieuzer hoopje eieren liggen.
Oke duidelijk!

quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dus je kan ook een 2de reageerbuis werksters kopen en die worden gewoon in de groep geaccepteerd?
If not now, then when.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:07:59 #232
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115838450
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:05 schreef Levolution het volgende:

[..]

Maar dan moet ik hem toch niet in mijn ytongnestbuitenwereld leggen toch?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115838477
Misschien een stomme vraag en al ergens vermeld, maar kan ik de beestjes ook rustig een paar dagen hun gang laten gaan? (laten we zeggen dat ik een weekendje weg ben ofzo)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:08:46 #234
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115838485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oke duidelijk!

[..]

Dus je kan ook een 2de reageerbuis werksters kopen en die worden gewoon in de groep geaccepteerd?
Nee, ik bedoelde een tweede, lege reageerbuis met waterreservoir. Om hun nestruimte uit te breiden zeg maar.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:10:09 #235
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115838530
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:07 schreef Fopje het volgende:

[..]

Maar dan moet ik hem toch niet in mijn ytongnestbuitenwereld leggen toch?
Nee, want jij wilde ze toch nog niet in de ytong hebben? Kan gewoon in een ander bakje.
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:08 schreef LompeHork het volgende:
Misschien een stomme vraag en al ergens vermeld, maar kan ik de beestjes ook rustig een paar dagen hun gang laten gaan? (laten we zeggen dat ik een weekendje weg ben ofzo)
Ik ben zelf student, dus ben veel weekenden weg. Kan dus prima, zolang ze water hebben en dus niet uitdrogen.
pi_115838551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:10 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik ben zelf student, dus ben veel weekenden weg. Kan dus prima, zolang ze water hebben en dus niet uitdrogen.
Ah top, dan ga ik er nog even over nadenken, dat is best te doen dus. :)
pi_115838618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:08 schreef Levolution het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde een tweede, lege reageerbuis met waterreservoir. Om hun nestruimte uit te breiden zeg maar.
Oke oke.

Nog een vraagje.

Hoe kan ik het beste in mijn situatie een soort waterbakje maken voor hun. Het water in het reageerbuisje zal op een gegeven moment opraken natuurlijk.

Als ik zelf waterdruppels in het voederbakje leg dan gooien ze hier zand in zodat zij - denk ik - niet verdrinken.
If not now, then when.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:13:06 #238
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115838662
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:10 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ah top, dan ga ik er nog even over nadenken, dat is best te doen dus. :)
_O_
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:15:11 #239
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115838761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oke oke.

Nog een vraagje.

Hoe kan ik het beste in mijn situatie een soort waterbakje maken voor hun. Het water in het reageerbuisje zal op een gegeven moment opraken natuurlijk.

Als ik zelf waterdruppels in het voederbakje leg dan gooien ze hier zand in zodat zij - denk ik - niet verdrinken.
Kun je, als het zover is dat de huidige buis uitgedroogd is, geen tweede reageerbuis aansluiten aan de buitenwereld met dus een nieuwe waterreservoir? Of heb je daar geen 'aansluitruimte' voor?

Maar zelfs als ze zand gooien in het water dat jij ze aanbiedt, kunnen ze daar wel van drinken. En anders naar de 'buis in een bakje'-opstelling verhuizen. :P
Als je kolonie gegroeid is ga je namelijk sowieso problemen krijgen met voeren. Jouw buitenwereld heeft nu een deksel, die er niet meer zomaar af kan als het wat drukker is, zonder dat er mieren uitlopen. Een talklaag voorkomt dat.
pi_115838834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:15 schreef Levolution het volgende:

[..]

Kun je, als het zover is dat de huidige buis uitgedroogd is, geen tweede reageerbuis aansluiten aan de buitenwereld met dus een nieuwe waterreservoir? Of heb je daar geen 'aansluitruimte' voor?

Maar zelfs als ze zand gooien in het water dat jij ze aanbiedt, kunnen ze daar wel van drinken. En anders naar de 'buis in een bakje'-opstelling verhuizen. :P
Kan niet, of ik moet dat Ant world ding gewoon niet gebruiken en dan in plaats daarvan een reageerbuis aansluiten en zodra de kolonie veel groter is zo'n ytong nest maken.
If not now, then when.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:18:55 #241
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115838936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Kan niet, of ik moet dat Ant world ding gewoon niet gebruiken en dan in plaats daarvan een reageerbuis aansluiten en zodra de kolonie veel groter is zo'n ytong nest maken.
Een andere opstelling lijkt me inderdaad praktischer, zie de edit van mijn vorige post.

Ik moet er trouwens vandoor, spreek jullie. :*
pi_115838989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:18 schreef Levolution het volgende:

[..]

Een andere opstelling lijkt me inderdaad praktischer, zie de edit van mijn vorige post.

Ik moet er trouwens vandoor, spreek jullie. :*
Waar kan ik een buisje bestellen?
If not now, then when.
pi_115839001
Rustig swa.
If not now, then when.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:29:01 #244
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115839450
Maar als ze winterslaap houden in een klein bakje met een reageerbuisje. Zou je die na de winterslaap zo op kunnen pakken en in de buitenwereld van het ytongnest kunnen leggen? Zal wel moeten denk ik :P

Nogmaals bedankt Levo! _O_
  woensdag 22 augustus 2012 @ 03:59:02 #245
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115854454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Waar kan ik een buisje bestellen?
Op Antforum kun je er naar vragen of je kan op eBay ofzo kijken.
Om eerlijk te zijn ben ik ook op zoek naar een hele goedkope bron. Had ooit een Chinese handelaar gemaild maar die mailde niet meer terug. :')

quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:29 schreef Fopje het volgende:
Maar als ze winterslaap houden in een klein bakje met een reageerbuisje. Zou je die na de winterslaap zo op kunnen pakken en in de buitenwereld van het ytongnest kunnen leggen? Zal wel moeten denk ik :P

Nogmaals bedankt Levo! _O_
Ja, dat kan heel goed, zo heb ik het destijds ook gedaan. Eventueel een vinger of een watje voor de opening. Mochten er enkele mieren achterblijven in de buitenwereld, breng je ze gewoon handmatig over. :P
pi_115854465
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 03:59 schreef Levolution het volgende:

[..]

Op Antforum kun je er naar vragen of je kan op eBay ofzo kijken.
Om eerlijk te zijn ben ik ook op zoek naar een hele goedkope bron. Had ooit een Chinese handelaar gemaild maar die mailde niet meer terug. :')

[..]

Ja, dat kan heel goed, zo heb ik het destijds ook gedaan. Mochten er enkele mieren achterblijven in de buitenwereld, breng je ze gewoon handmatig over. :P
Zou er veel animo voor zijn? Ik als handelaartje ben altijd bereid om ergens een bulk voorraad van in te kopen indien de animo aanwezig is.
If not now, then when.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 04:06:28 #247
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115854494
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 04:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zou er veel animo voor zijn? Ik als handelaartje ben altijd bereid om ergens een bulk voorraad van in te kopen indien de animo aanwezig is.
Ik denk dat men op Antforum altijd geïnteresseerd is in goedkope reageerbuizen. Mits goede buizen. Dus echt glas, goede diameter en lengte (volgens mij vindt men 160mm lang en 16mm diameter wel fijn, maar voor Lasius niger is dat nog best groot).
pi_115854545
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 04:06 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik denk dat men op Antforum altijd geïnteresseerd is in goedkope reageerbuizen. Mits goede buizen. Dus echt glas, goede diameter en lengte (volgens mij vindt men 160mm lang en 16mm diameter wel fijn, maar voor Lasius niger is dat nog best groot).
Oke ik ga morgen eens kijken, nu eerst slapen. Iyi geceler.
If not now, then when.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 04:23:14 #249
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115854595
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 04:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oke ik ga morgen eens kijken, nu eerst slapen. Iyi geceler.
Iyi geceler antbro.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:10:36 #250
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115857386
Hmm oke, dus ik ga nu voor een bakje zorgen waar ze ook winterslaap gaan houden. Dan bestel ik mieren. En dan zet ik ze in maart als de winterslaap over is in de buitenwereld van het ytongnest.

Hebben ze voeding nodig tijdens de winterslaap?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')