Een andere opstelling lijkt me inderdaad praktischer, zie de edit van mijn vorige post.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Kan niet, of ik moet dat Ant world ding gewoon niet gebruiken en dan in plaats daarvan een reageerbuis aansluiten en zodra de kolonie veel groter is zo'n ytong nest maken.
Waar kan ik een buisje bestellen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Een andere opstelling lijkt me inderdaad praktischer, zie de edit van mijn vorige post.
Ik moet er trouwens vandoor, spreek jullie.![]()
Op Antforum kun je er naar vragen of je kan op eBay ofzo kijken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waar kan ik een buisje bestellen?
Ja, dat kan heel goed, zo heb ik het destijds ook gedaan. Eventueel een vinger of een watje voor de opening. Mochten er enkele mieren achterblijven in de buitenwereld, breng je ze gewoon handmatig over.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:29 schreef Fopje het volgende:
Maar als ze winterslaap houden in een klein bakje met een reageerbuisje. Zou je die na de winterslaap zo op kunnen pakken en in de buitenwereld van het ytongnest kunnen leggen? Zal wel moeten denk ik
Nogmaals bedankt Levo!
Zou er veel animo voor zijn? Ik als handelaartje ben altijd bereid om ergens een bulk voorraad van in te kopen indien de animo aanwezig is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 03:59 schreef Levolution het volgende:
[..]
Op Antforum kun je er naar vragen of je kan op eBay ofzo kijken.
Om eerlijk te zijn ben ik ook op zoek naar een hele goedkope bron. Had ooit een Chinese handelaar gemaild maar die mailde niet meer terug.
[..]
Ja, dat kan heel goed, zo heb ik het destijds ook gedaan. Mochten er enkele mieren achterblijven in de buitenwereld, breng je ze gewoon handmatig over.
Ik denk dat men op Antforum altijd geïnteresseerd is in goedkope reageerbuizen. Mits goede buizen. Dus echt glas, goede diameter en lengte (volgens mij vindt men 160mm lang en 16mm diameter wel fijn, maar voor Lasius niger is dat nog best groot).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zou er veel animo voor zijn? Ik als handelaartje ben altijd bereid om ergens een bulk voorraad van in te kopen indien de animo aanwezig is.
Oke ik ga morgen eens kijken, nu eerst slapen. Iyi geceler.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:06 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik denk dat men op Antforum altijd geïnteresseerd is in goedkope reageerbuizen. Mits goede buizen. Dus echt glas, goede diameter en lengte (volgens mij vindt men 160mm lang en 16mm diameter wel fijn, maar voor Lasius niger is dat nog best groot).
Iyi geceler antbro.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oke ik ga morgen eens kijken, nu eerst slapen. Iyi geceler.
Nee, alleen water (dus waterreservoir in het buisje).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:10 schreef Fopje het volgende:
Hmm oke, dus ik ga nu voor een bakje zorgen waar ze ook winterslaap gaan houden. Dan bestel ik mieren. En dan zet ik ze in maart als de winterslaap over is in de buitenwereld van het ytongnest.
Hebben ze voeding nodig tijdens de winterslaap?
Jij moeite en een vet nest bouwen, en kan je pas vanaf maart hem gebruikenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:10 schreef Fopje het volgende:
Hmm oke, dus ik ga nu voor een bakje zorgen waar ze ook winterslaap gaan houden. Dan bestel ik mieren. En dan zet ik ze in maart als de winterslaap over is in de buitenwereld van het ytongnest.
Hebben ze voeding nodig tijdens de winterslaap?
Ja, uiteindelijk explodeert hun achterkant.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kunnen mieren trouwens ook dik worden?Ze hebben de hele achterkant van de vlieg al opgegeten en wat nou als ik vanavond nog een vlieg erin doe?
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:13 schreef Baksteenfietsschepijs het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk explodeert hun achterkant.
The fuck man.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:03 schreef Levolution het volgende:
Google 'fysogastrie' en 'honey pot ants'.
Nee, ze hebben geen vetlaag zoals wij. Alleen hun achterlijf kan opzetten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
The fuck man.Lijkt mij echt niet relaxt om zo rond te lopen.
Maar ze kunnen niet dik worden dus? Ze lopen in ieder geval te eten van de nieuwe verse mug.
Je kan ze gerust McDonalds voerenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
The fuck man.Lijkt mij echt niet relaxt om zo rond te lopen.
Maar ze kunnen niet dik worden dus? Ze lopen in ieder geval te eten van de nieuwe verse mug.
Of kapsalons zoals onze held AlDieWillentenKaaprenVaren.quote:
Ik werd een beetje moe van het feit dat mensen extra nieuwswaarde creëren door expliciet het woordje "allochtoon" in de TT te vermelden. Het ging over Marokkanen dus ik ging de hele tijd dingen posten zoals "Altijd weer die kut buitenlanders/Marokkanen/allochtonen" "Je hebt ook helemaal niets aan buitenlanders/Marokkanen/allochtonen". Zulke dingen de hele tijd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:38 schreef Fopje het volgende:
Waarom was jij eigenlijk gebanned?heb je nog een goedkoop koelkastje kunnen vinden btw?
haha dat is wel briljantquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Fopje, check dit man!Temperatuur kan geregeld worden alles!
http://www.blokker.nl/web(...)=1673414998279836672
Ja dat wel, maar voor mij is geld altijd relatief.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:04 schreef Fopje het volgende:
[..]
haha dat is wel briljantWel weer 60 euro. Zit nu ongeveer al op 90 euro voor alleen dat nest
(incl gereedschap wat ik er voor moest kopen)
Even over denken
En zoiets dan? http://www.stassar.com/nl(...)n/koelbox-24-ltr-12vquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Fopje, check dit man!Temperatuur kan geregeld worden alles!
http://www.blokker.nl/web(...)=1673414998279836672
Ik geef ook niet zo veel om geld en geef het veel te makkelijk uit, maar na een tijdje krijg ik toch een soort kutgevoelquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar voor mij is geld altijd relatief.
Op zich is die mooi en na de tijd kun je hem gewoon gebruiken als privé koelkast.
Luxe boeit idd niet. Het gaat mij er meer om dat de temperatuur te regelen is, vooral omdat je ze langzaam kan laten wennen aan normale temperaturen en de winter-periode temperatuur altijd consistent is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:06 schreef Fopje het volgende:
[..]
En zoiets dan? http://www.stassar.com/nl(...)n/koelbox-24-ltr-12v
Wel wat minder luxe, maar dat geeft toch niet?
I feel your pain man.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:07 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik geef ook niet zo veel om geld en geef het veel te makkelijk uit, maar na een tijdje krijg ik toch een soort kutgevoel
Hmm, daar heb je een punt. Dat kan met een goedkope koelbox volgens mij niet. Misschien dat er een paar standen opzitten ofzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Luxe boeit idd niet. Het gaat mij er meer om dat de temperatuur te regelen is, vooral omdat je ze langzaam kan laten wennen aan normale temperaturen en de winter-periode temperatuur altijd consistent is.
Is bij deze de temperatuur te regelen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |