Hele artikel:quote:Debora Zuur was in eerste instantie in de wolken met het kadootje van een collega, een bon voor een tatoeage bij Nova Rotterdam - een kapsalon met tattooshop in het hartje van de stad. Haar gloednieuwe tattoo bezorgt de 27-jarige Rotterdamse nu slapeloze nachten.
De tatoeage werd met bibberende hand gezet, haar naam werd fout gespeld en de lotusbloem die ze in gedachten had, lijkt meer op de krabbels van een kleuter. Tot overmaat van ramp liet de tatoeerder de pen op haar buik vallen. Alsof het niet erger kan: uit angst voor hiv-besmetting zit Debora thuis in afwachting van een hiv-test. De Rotterdamse is doodsbang dat de tatoeëerder niet hygiënisch te werk is gegaan.
Je kunt 'Vind ik leuk' klikken op haar bericht "Tattoo verpest lichaam".quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:04 schreef Godtje het volgende:
http://www.facebook.com/debora.zuur
Ze lijkt bijna verzonnen
Lijkt op Arabische tekstquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ze teken het toch altijd eerst uit?
Had ze toen niet zoiets van, he stop wacht!?
Kan wel kloppen iddquote:
HAHAHAHAHAHAHAquote:
Sowieso een taal op je lichaam tatoeëren die je niet machtig bentquote:
Als ik een tatoeeerder was en zo'n muts kwam binnen en wilde een Arabische tekst, dan zette ik er gewoon doodleuk "Dit is een hoer" op. (In het Arabisch). Hehehe.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sowieso een taal op je lichaam tatoeëren die je niet machtig bent
Volgens Google Translate is Deborah ديبورا in het Arabisch. Dus zo te zien klopt haar tattoo niet eens.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sowieso een taal op je lichaam tatoeëren die je niet machtig bent
Ook geen portfolio ofzoquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:10 schreef RM-rf het volgende:
die foto is wel heel erg..., enkel het is ook een beetje dom van die dame om zomaar naar een twijfelachtige kapsalon te gaan 'die ook tattoo's doet' en daar zomaar die vent aan het werk te zetten voor een habbekrats.
(en ik kan me nauwelijks voorstellen dat de tekening die als origineel diende dan wél erg mooi was, op die grootte en zo raar over het lichaam en met die rare arabische outline-leters erbij)
als je bv naar de website van die kapsalon kijkt, met een standaard copy-paste van wikipedia over tatoeage's zou ik al genoeg weten:
http://novarotterdam.nl/tato.html
Groupon zelf heeft hier verder helemaal niks mee te maken, die handelen hooguit in wat voordeelbonnen, juist zonder veel 'garanties' te kunnen leveren wat betreft de kwaliteit
Waarom zou je in vredesnaam als blank blond mokkel je naam in het Arabisch op je eigen lijf willen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:14 schreef Axia het volgende:
[..]
Volgens Google Translate is Deborah ديبورا in het Arabisch. Dus zo te zien klopt haar tattoo niet eens.
Dat is stoer johquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom zou je in vredesnaam als blank blond mokkel je naam in het Arabisch op je eigen lijf willen?
Ik vraag me af wat er dan staat. 'Twee bier' ofzo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:14 schreef Axia het volgende:
[..]
Volgens Google Translate is Deborah ديبورا in het Arabisch. Dus zo te zien klopt haar tattoo niet eens.
Correct.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:14 schreef Axia het volgende:
[..]
quote:De tatoeage werd met bibberende hand gezet, haar naam werd fout gespeld en de lotusbloem die ze in gedachten had, lijkt meer op de krabbels van een kleuter
Ongelovig Varkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er dan staat. 'Twee bier' ofzo.
Gratis toegang.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er dan staat. 'Twee bier' ofzo.
Inburgering.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom zou je in vredesnaam als blank blond mokkel je naam in het Arabisch op je eigen lijf willen?
Maar dan kwets je de gevoelens van de geverquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:14 schreef AthCom het volgende:
Die tatoeage.
Maar stel je voor: je krijgt een kortingsbon voor een tatoeage die gezet wordt in een kapsalon. Zou ook maar íemand hier er ook maar aan denken om daar dan heen te gaan?
Ik denk dat de collega die haar die bon gegeven heeft zelf die bon van een ander gehad heeft, en dacht: wat moet ik hiermee? Dan maar aan iemand anders geven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dan kwets je de gevoelens van de gever
Of die gever haat je al door je die bon te geven.
quote:Op haar buik hadden een prachtige lotus en haar naam in het Arabisch moeten staan. Maar in plaats daarvan zit de 27-jarige Debora Zuur uit Rotterdam met een 'verminkte' huid. Haar gloednieuwe tattoo is met bibberige hand gezet, haar naam is fout gespeld, de tatoeëerder liet de pen op haar buik vallen en tot overmaat van ramp zit ze thuis in afwachting van een hiv-test. 'Ik heb slapeloze nachten.'
Helemaal blij was Debora met het cadeautje van haar collega. Voor haar 27ste verjaardag kreeg ze een bon om een tattoo te laten zetten bij Nova Rotterdam, een kapsalon met tattooshop in het hartje van de stad. Twee uur tatoeëren voor 89 euro. Een koopje, dacht ze nog.
Deodorantroller
Om het zekere voor het onzekere te nemen, checkte Debora de ervaring van de artiest. Drie jaar, was zijn antwoord. 'Dus ik dacht dat het wel goed zat.' Vorige week zaterdag was de grote dag. Eenmaal binnen bekroop haar een onaangenaam gevoel. 'Normaal wordt de afbeelding met een stift op je lichaam getekend. Maar hij pakte een wit papiertje met de tekening, legde dat op mijn buik en ging er met een deodorantroller overheen om het patroon op mijn lijf te krijgen.' Bovendien voelde Debora nauwelijks pijn ('normaal ga ik door de grond') en de tatoeëerder moest zes keer over de plek heen om een lijntje te krijgen en hij verwijderde bloeddruppels met een vochtig doekje, alcohol kwam er niet aan te pas.
Door het gewrijf verdween slechts de tekenlijn. Met alle gevolgen van dien. De hoekige blaadjes van de lotus zijn rond geworden, buiten de bloem zijn uitschieters en de eerste letter van haar naam staan veel te ver van de overige letters. Op een zeker moment liet de tatoeëerder ook nog zijn pen vallen, precies met de punt in Debora's buik, een zwarte stip achterlatend.
Groupon
Toch bleef ze liggen. 'Ik kwam via Groupon bij deze shop. Misschien naïef, maar je gaat er vanuit dat het dan in orde is.' Bovendien hingen de benodigde hygiënecertificaten in de ruimte. Pas halverwege sloeg de schrik toe. Debora mocht het resultaat tot dusver bekijken. 'Ik dacht: wow, dit is wel echt heel erg. Hij had er zelf maar iets van gemaakt, uit de losse pols. Het was helemaal niet wat ik wilde.' Nog voordat de tattoo af was, vluchtte ze de zaak uit.
Nova Rotterdam betreurt het dat Debora niet aan de bel trok. De shop zegt met twee tatoeëerders te werken die al jaren ervaring hebben. Hoewel de zaak pas sinds januari een vergunning heeft, zetten de twee artiesten ook in het buitenland al tattoos.
De winkel nodigt Debora uit om samen naar een oplossing te zoeken. Nova Rotterdam benadrukt ook vele klanten tevreden de shop te hebben zien verlaten. Om meer persoonlijke drama's te voorkomen, stapte Debora op Groupon af. Pas toen radiozender FunX tussenbeide kwam, ondernam het internetbedrijf actie. 'We vinden het echt heel vervelend en betalen de schade,' zegt een woordvoerder. Bovendien kunnen cadeaubonnen bij tattooshops tijdelijk niet worden gekocht. Groupon onderzoekt eerst hoe herhaling valt te voorkomen.
Hiv
Maar daarmee is voor Debora de kous niet af. De Rotterdamse vreest dat de naald niet steriel was en is bang het hiv-virus te hebben opgelopen. 'Ik heb er slapeloze nachten van. Het zal me toch niet gebeuren dat ik ineens ziek ben.' Gisteren moest ze naar de GGD om vaccinaties te halen tegen hepatitis. Daarop onderwierp de gezondheidsdienst de tattooshop direct aan een controle. Deze week beslist de GGD of Nova Rotterdam zijn vergunning behoudt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |