Die kansen sluiten niet aan op ieders karakter, vermogen, levensloop, etcetera. We zijn niet allemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:11 schreef LXIV het volgende:
Het komt misschien ook wel zo omdat de mensen die hier in het Westen nog in zo'n achterbuurt wonen, dit aan zichzelf te danken hebben. Er zijn kansen genoeg in de maatschappij.
Vooral in Nederland blijven en niet kijken naar andere landen, inderdaad.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:14 schreef -supergirl- het volgende:
gastvrijheid in arme landen.![]()
hollandse nuchterheid
Ik snap sowieso niet dat ze in het buitenland wel aardig kunnen zijn en zodra ze in Nederland komen gaan ze roven. Het is ook niet voor niets dat de mensen in Marokko een teringhekel hebben aan die 'Nederlandse' Marokkanen.... die komen veelal uit het rifgebergte en daar blijkt men toch een paar steken achter te lopen qua moraal, gedrag en geweld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:20 schreef Peunage het volgende:
Net als LXIV is mijn ervaring dat arme mensen juist vriendelijk zijn. Ze hebben niks te verliezen met die vriendelijkheid. Dat kopje thee dat ze normaal alleen drinken willen ze wel delen hoor.
Het gaat gewoon om de groep versus de omgeving. In de ene omgeving functioneert een groep normaal, in een andere omgeving functioneert die groep totaal losgeslagen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef Krzysztof het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat ze in het buitenland wel aardig kunnen zijn en zodra ze in Nederland komen gaan ze roven. Het is ook niet voor niets dat de mensen in Marokko een teringhekel hebben aan die 'Nederlandse' Marokkanen.... die komen veelal uit het rifgebergte en daar blijkt men toch een paar steken achter te lopen qua moraal, gedrag en geweld.
Berbers zijn daarentegen altijd met respect behandeld in Marokkoquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef Krzysztof het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat ze in het buitenland wel aardig kunnen zijn en zodra ze in Nederland komen gaan ze roven. Het is ook niet voor niets dat de mensen in Marokko een teringhekel hebben aan die 'Nederlandse' Marokkanen.... die komen veelal uit het rifgebergte en daar blijkt men toch een paar steken achter te lopen qua moraal, gedrag en geweld.
Geen idee,... ik zit daar niet en weet niet hoe ze behandeld worden. Ik kan me wel voorstellen, dat als ze daar hetzelfde gedrag vertonen als hier, dat men ze niet echt met respect zal behandelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:31 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Berbers zijn daarentegen altijd met respect behandeld in Marokko
Oei oei oei......laat het maar niet aan de linkschen lezen hier, kost je een ban....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:31 schreef sonnyspek het volgende:
Een van mijn leuke multi-kulti is dat ik ging voetballen met een vriend en dat er een groep van 15 Marokkanen ruzie kan zoeken...En dat werd het ook.
Een van de problemen met Marokkanen is dat ze altijd in groepen zijn.
Verdiep je maar eens in de geschiedenis dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:32 schreef Krzysztof het volgende:
[..]
Geen idee,... ik zit daar niet en weet niet hoe ze behandeld worden. Ik kan me wel voorstellen, dat als ze daar hetzelfde gedrag vertonen als hier, dat men ze niet echt met respect zal behandelen.
Dus eigenlijk zijn ze in Nederland zo vervelend omdat ze in hun eigen land niet met respect behandeld werden?? Zeg maar 'behandel men zoals jij behandeld wordt'??quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Verdiep je maar eens in de geschiedenis dan.
Zal je verder brengen dan de vooringenomen aannames die je nu maar doet.
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:33 schreef Krzysztof het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn ze in Nederland zo vervelend omdat ze in hun eigen land niet met respect behandeld werden?? Zeg maar 'behandel men zoals jij behandeld wordt'??
Ja helaas,... moet nog steeds niet ons probleem worden. Tenminste.... sommigen vinden het niet erg als ze dat gedrag hier kopieren... zijn incidenten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:35 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Ik reageerde op jouw post over berbers. Dat daar een hele geschiedenis achterzit.
Ja helaas, je post was dus ingegeven door vooroordelen in combinatie met complete desinteresse in wat er feitelijk speelt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:36 schreef Krzysztof het volgende:
[..]
Ja helaas,... moet nog steeds niet ons probleem worden. Tenminste.... sommigen vinden het niet erg als ze dat gedrag hier kopieren... zijn incidenten.
Wacht even hoor, moeten we hun geschiedenis meenemen bij het beoordelen van het gedrag?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:39 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ja helaas, je post was dus ingegeven door vooroordelen in combinatie met complete desinteresse in wat er feitelijk speelt.
Weten we meteen met hoeveel korrels zout we je mening moeten nemen.
Ah ok, dus omdat het mij geen reet kan boeien hoe slecht Berbers er in eigen land opstaan is mijn mening niet boeiend??Je zou je moeten afvragen hoe het komt dat het volk er zo slecht opstaat in diverse landen. Al die mensen zullen het wel verkeerd zien?? Of mag je het er niet over hebben (dit weet ik wel het mag niet gezegd worden op FOK! van sommige modjes) want men zal maar weten wat er speelt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:39 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ja helaas, je post was dus ingegeven door vooroordelen in combinatie met complete desinteresse in wat er feitelijk speelt.
Weten we meteen met hoeveel korrels zout we je mening moeten nemen.
Eigenlijk zouden we ze niet eens moeten oppakken maar belonen als ze wangedrag vertonen, ze hebben het zo zwaar gehad joh. En stigmatiseren mag in dat geval ineens weer wel. Niet kijken naar het individu maar naar een hele groepquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:40 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wacht even hoor, moeten we hun geschiedenis meenemen bij het beoordelen van het gedrag?
En dan nog de geschiedenis van het volk, ipv de geschiedenis van de veroorzakers van de problemen?
Ik ga gelijk even thee halen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Krzysztof het volgende:
Eigenlijk zouden we ze niet eens moeten oppakken maar belonen als ze wangedrag vertonen, ze hebben het zo zwaar gehad joh.
Hoe was de vakantie in Domburg?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:14 schreef -supergirl- het volgende:
gastvrijheid in arme landen.![]()
hollandse nuchterheid
FOK! is tenminste nog het enige forum waar zowel links als rechts op enigszins normale wijze met elkaar kunnen discussieren. Op de Telegraaf, Geenstijl, Elsevier etc. is er eigenlijk helemaal geen discussie, daar is het in koor roepen dat alle Marokkanen de gaskamer in moeten. En op Joop zijn de mensen helemaal de weg kwijt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:45 schreef sonnyspek het volgende:
Die reacties op Geenstijl.
Daar wordt gewoon opgeroepen om heuse razzia's.
Nee, ik wou alleen even een stokje steken voor de uitgesproken mening dat "die berbers in Marokko ook al met de nek worden aangekeken". Daar zit een hele geschiedenis achter.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:40 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wacht even hoor, moeten we hun geschiedenis meenemen bij het beoordelen van het gedrag?
En dan nog de geschiedenis van het volk, ipv de geschiedenis van de veroorzakers van de problemen?
Je vond het boeiend genoeg toen je nog dacht dat niemand je flutpost zou corrigeren andersquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Krzysztof het volgende:
[..]
Ah ok, dus omdat het mij geen reet kan boeien hoe slecht Berbers er in eigen land opstaan is mijn mening niet boeiend??
Nee hoor, dat er problemen zijn lijkt me duidelijk. Maar het zijn geen problemen die worden opgelost met domme aannames of ronduit racistische praat, zoals je hier soms kunt lezen.quote:Je zou je moeten afvragen hoe het komt dat het volk er zo slecht opstaat in diverse landen. Al die mensen zullen het wel verkeerd zien?? Of mag je het er niet over hebben (dit weet ik wel het mag niet gezegd worden op FOK! van sommige modjes) want men zal maar weten wat er speelt.
Inhoudsloos gewauwel.quote:Daarom zeg ik ook: Niets aan de hand, incidentje, doorlopen.
En nog meer inhoudsloos gewauwel.quote:Eigenlijk zouden we ze niet eens moeten oppakken maar belonen als ze wangedrag vertonen, ze hebben het zo zwaar gehad joh.
Als ik de reacties op Joop ga lezen, ga ik mij waarsschijnlijk dood ergeren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
FOK! is tenminste nog het enige forum waar zowel links als rechts op enigszins normale wijze met elkaar kunnen discussieren. Op de Telegraaf, Geenstijl, Elsevier etc. is er eigenlijk helemaal geen discussie, daar is het in koor roepen dat alle Marokkanen de gaskamer in moeten. En op Joop zijn de mensen helemaal de weg kwijt.
Ok, daar heb je dan gelijk in, maar in welke mate heeft dat invloed op zijn mening over hoe de zaken er nu hier voor staan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee, ik wou alleen even een stokje steken voor de uitgesproken mening dat "die berbers in Marokko ook al met de nek worden aangekeken". Daar zit een hele geschiedenis achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |