abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115230405
gastvrijheid in arme landen. :r

hollandse nuchterheid ^O^
pi_115230413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:11 schreef LXIV het volgende:
Het komt misschien ook wel zo omdat de mensen die hier in het Westen nog in zo'n achterbuurt wonen, dit aan zichzelf te danken hebben. Er zijn kansen genoeg in de maatschappij.
Die kansen sluiten niet aan op ieders karakter, vermogen, levensloop, etcetera. We zijn niet allemaal hetzelfde.

Daarnaast... kanker heb je voor een groot deel net zo hard aan je genetische blauwdruk te danken als je onvermogen goed mee te draaien in deze maatschappij. Dus ach... wat is schuld?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_115230534
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:14 schreef -supergirl- het volgende:

Vooral in Nederland blijven en niet kijken naar andere landen, inderdaad.
pi_115230639
Net als LXIV is mijn ervaring dat arme mensen juist vriendelijk zijn. Ze hebben niks te verliezen met die vriendelijkheid. Dat kopje thee dat ze normaal alleen drinken willen ze wel delen hoor.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:26:53 #205
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115230837
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:20 schreef Peunage het volgende:
Net als LXIV is mijn ervaring dat arme mensen juist vriendelijk zijn. Ze hebben niks te verliezen met die vriendelijkheid. Dat kopje thee dat ze normaal alleen drinken willen ze wel delen hoor.
Ik snap sowieso niet dat ze in het buitenland wel aardig kunnen zijn en zodra ze in Nederland komen gaan ze roven. Het is ook niet voor niets dat de mensen in Marokko een teringhekel hebben aan die 'Nederlandse' Marokkanen.... die komen veelal uit het rifgebergte en daar blijkt men toch een paar steken achter te lopen qua moraal, gedrag en geweld.
Chcę kupić volvo
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:30:45 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115230987
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet dat ze in het buitenland wel aardig kunnen zijn en zodra ze in Nederland komen gaan ze roven. Het is ook niet voor niets dat de mensen in Marokko een teringhekel hebben aan die 'Nederlandse' Marokkanen.... die komen veelal uit het rifgebergte en daar blijkt men toch een paar steken achter te lopen qua moraal, gedrag en geweld.
Het gaat gewoon om de groep versus de omgeving. In de ene omgeving functioneert een groep normaal, in een andere omgeving functioneert die groep totaal losgeslagen.
Net als bepaalde planten die in Mongolië gewoon normaal groeien, en hier in Nederland geimporteerd onmiddelijk een plaag vormen. Of brulkikkers, noem maar op.

Verander de omgeving of verander die mensen.
The End Times are wild
pi_115231003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:26 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Berbers zijn daarentegen altijd met respect behandeld in Marokko :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:31:59 #208
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_115231030
Een van mijn leuke multi-kulti is dat ik ging voetballen met een vriend en dat er een groep van 15 Marokkanen ruzie kan zoeken...En dat werd het ook.

Een van de problemen met Marokkanen is dat ze altijd in groepen zijn.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:32:17 #209
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115231040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:31 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Berbers zijn daarentegen altijd met respect behandeld in Marokko :')
Geen idee,... ik zit daar niet en weet niet hoe ze behandeld worden. Ik kan me wel voorstellen, dat als ze daar hetzelfde gedrag vertonen als hier, dat men ze niet echt met respect zal behandelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:31 schreef sonnyspek het volgende:
Een van mijn leuke multi-kulti is dat ik ging voetballen met een vriend en dat er een groep van 15 Marokkanen ruzie kan zoeken...En dat werd het ook.

Oei oei oei......laat het maar niet aan de linkschen lezen hier, kost je een ban....
Chcę kupić volvo
pi_115231067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:32 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Geen idee,... ik zit daar niet en weet niet hoe ze behandeld worden. Ik kan me wel voorstellen, dat als ze daar hetzelfde gedrag vertonen als hier, dat men ze niet echt met respect zal behandelen.
Verdiep je maar eens in de geschiedenis dan.

Zal je verder brengen dan de vooringenomen aannames die je nu maar doet.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:33:57 #211
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115231100
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Verdiep je maar eens in de geschiedenis dan.

Zal je verder brengen dan de vooringenomen aannames die je nu maar doet.
Dus eigenlijk zijn ze in Nederland zo vervelend omdat ze in hun eigen land niet met respect behandeld werden?? Zeg maar 'behandel men zoals jij behandeld wordt'??
Chcę kupić volvo
pi_115231145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:33 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn ze in Nederland zo vervelend omdat ze in hun eigen land niet met respect behandeld werden?? Zeg maar 'behandel men zoals jij behandeld wordt'??
Dat zeg ik niet.

Ik reageerde op jouw post over berbers. Dat daar een hele geschiedenis achterzit.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:36:42 #213
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115231194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:35 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

Ik reageerde op jouw post over berbers. Dat daar een hele geschiedenis achterzit.
Ja helaas,... moet nog steeds niet ons probleem worden. Tenminste.... sommigen vinden het niet erg als ze dat gedrag hier kopieren... zijn incidenten.
Chcę kupić volvo
pi_115231272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:36 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Ja helaas,... moet nog steeds niet ons probleem worden. Tenminste.... sommigen vinden het niet erg als ze dat gedrag hier kopieren... zijn incidenten.
Ja helaas, je post was dus ingegeven door vooroordelen in combinatie met complete desinteresse in wat er feitelijk speelt.

Weten we meteen met hoeveel korrels zout we je mening moeten nemen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:39:19 #215
306109 francoisdublanc
pi_115231276
Ik kan zo boos worden over zulke berichten, heb dan sterk de gedachten dat ze die straten moeten schoonvegen...
Is dat raar?
pi_115231334
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:39 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ja helaas, je post was dus ingegeven door vooroordelen in combinatie met complete desinteresse in wat er feitelijk speelt.

Wacht even hoor, moeten we hun geschiedenis meenemen bij het beoordelen van het gedrag?
En dan nog de geschiedenis van het volk, ipv de geschiedenis van de veroorzakers van de problemen?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:41:05 #217
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115231341
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:39 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ah ok, dus omdat het mij geen reet kan boeien hoe slecht Berbers er in eigen land opstaan is mijn mening niet boeiend??Je zou je moeten afvragen hoe het komt dat het volk er zo slecht opstaat in diverse landen. Al die mensen zullen het wel verkeerd zien?? Of mag je het er niet over hebben (dit weet ik wel het mag niet gezegd worden op FOK! van sommige modjes) want men zal maar weten wat er speelt.

Daarom zeg ik ook: Niets aan de hand, incidentje, doorlopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wacht even hoor, moeten we hun geschiedenis meenemen bij het beoordelen van het gedrag?
En dan nog de geschiedenis van het volk, ipv de geschiedenis van de veroorzakers van de problemen?
Eigenlijk zouden we ze niet eens moeten oppakken maar belonen als ze wangedrag vertonen, ze hebben het zo zwaar gehad joh. En stigmatiseren mag in dat geval ineens weer wel. Niet kijken naar het individu maar naar een hele groep _O- _O- _O- _O- gekke fokkertjes die nooit lang dezelfde mening kunnen hanteren _O- _O-
Chcę kupić volvo
pi_115231412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Krzysztof het volgende:
Eigenlijk zouden we ze niet eens moeten oppakken maar belonen als ze wangedrag vertonen, ze hebben het zo zwaar gehad joh.
Ik ga gelijk even thee halen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:43:09 #219
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115231420
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik ga gelijk even thee halen.
Lekker,.. veel suiker graag, dat hoort zo ;)
Chcę kupić volvo
pi_115231460
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:14 schreef -supergirl- het volgende:

Hoe was de vakantie in Domburg?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:45:05 #221
306109 francoisdublanc
pi_115231488
Die reacties op Geenstijl _O- .
Daar wordt gewoon opgeroepen om heuse razzia's.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:47:02 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115231568
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:45 schreef sonnyspek het volgende:
Die reacties op Geenstijl _O- .
Daar wordt gewoon opgeroepen om heuse razzia's.
FOK! is tenminste nog het enige forum waar zowel links als rechts op enigszins normale wijze met elkaar kunnen discussieren. Op de Telegraaf, Geenstijl, Elsevier etc. is er eigenlijk helemaal geen discussie, daar is het in koor roepen dat alle Marokkanen de gaskamer in moeten. En op Joop zijn de mensen helemaal de weg kwijt.
The End Times are wild
pi_115231577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nee, ik wou alleen even een stokje steken voor de uitgesproken mening dat "die berbers in Marokko ook al met de nek worden aangekeken". Daar zit een hele geschiedenis achter.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Ah ok, dus omdat het mij geen reet kan boeien hoe slecht Berbers er in eigen land opstaan is mijn mening niet boeiend??
Je vond het boeiend genoeg toen je nog dacht dat niemand je flutpost zou corrigeren anders :D

quote:
Je zou je moeten afvragen hoe het komt dat het volk er zo slecht opstaat in diverse landen. Al die mensen zullen het wel verkeerd zien?? Of mag je het er niet over hebben (dit weet ik wel het mag niet gezegd worden op FOK! van sommige modjes) want men zal maar weten wat er speelt.
Nee hoor, dat er problemen zijn lijkt me duidelijk. Maar het zijn geen problemen die worden opgelost met domme aannames of ronduit racistische praat, zoals je hier soms kunt lezen.

Mag niet gezegd worden op FOK!? Ik denk dat de enige fora waar je verder kunt gaan dan FOK! direct gelieerd zijn aan stomfront en dergelijke :')

quote:
Daarom zeg ik ook: Niets aan de hand, incidentje, doorlopen.
Inhoudsloos gewauwel.

quote:
Eigenlijk zouden we ze niet eens moeten oppakken maar belonen als ze wangedrag vertonen, ze hebben het zo zwaar gehad joh.
En nog meer inhoudsloos gewauwel.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:49:12 #224
306109 francoisdublanc
pi_115231662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

FOK! is tenminste nog het enige forum waar zowel links als rechts op enigszins normale wijze met elkaar kunnen discussieren. Op de Telegraaf, Geenstijl, Elsevier etc. is er eigenlijk helemaal geen discussie, daar is het in koor roepen dat alle Marokkanen de gaskamer in moeten. En op Joop zijn de mensen helemaal de weg kwijt.
Als ik de reacties op Joop ga lezen, ga ik mij waarsschijnlijk dood ergeren.
pi_115231686
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Nee, ik wou alleen even een stokje steken voor de uitgesproken mening dat "die berbers in Marokko ook al met de nek worden aangekeken". Daar zit een hele geschiedenis achter.
Ok, daar heb je dan gelijk in, maar in welke mate heeft dat invloed op zijn mening over hoe de zaken er nu hier voor staan?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:49:58 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115231695
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:49 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Als ik de reacties op Joop ga lezen, ga ik mij waarsschijnlijk dood ergeren.
Dit soort berichten wordt op Joop gewoon stelselmatig genegeerd, dus je zult je niet hoeven te ergeren.
The End Times are wild
pi_115231796
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:31 schreef sonnyspek het volgende:

Klopt, een Marokkaan alleen heb je over het algemeen geen problemen mee en kun je goed mee overweg. Plaats diezelfde Marokkaan in een groep met andere Marokkanen van dezelfde leeftijd en het is een verschil als dag en nacht. het is bijna of ze een ander persoon worden. Diverse keren meegemaakt en ik kan er niet aan wennen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115231798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:49 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ok, daar heb je dan gelijk in, maar in welke mate heeft dat invloed op zijn mening over hoe de zaken er nu hier voor staan?
Het tekent zijn wil om nieuwe meningen te vormen op basis van weinig meer dan zijn eigen vooringenomenheid. Daar zoek je dan feiten bij en zeg je "zie je wel!?". Maar praktisch gezien klopt er dan weinig van.

Is menselijk gedrag, maar dat moet je wel een beetje kunnen sturen wil je serieus genomen worden.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:53:41 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_115231835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:39 schreef sonnyspek het volgende:
Ik kan zo boos worden over zulke berichten, heb dan sterk de gedachten dat ze die straten moeten schoonvegen...
Is dat raar?
Is geen beginnen aan. Hier durven mensen 's avonds in het centrum het theater amper te verlaten. mensen worden beledigd en zeg je er wat van krijg je klappen. Het zijn niet alleen jonge onschuldige slachtoffertjes.Burgemeester sloot Marokkaanscentrum. Werd met de dood bedreigd en vuur in zijn huis. Moest onderduiken. 's avonds patroueren stadswachten in wijken en bij winkelcentra. Overal hangen inmiddels camera;s. Laatst nog een bericht in de krant dat het nu echt tijd voor maatregelen wordt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:54:50 #230
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115231875
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

Mag niet gezegd worden op FOK!? Ik denk dat de enige fora waar je verder kunt gaan dan FOK! direct gelieerd zijn aan stomfront en dergelijke :')
Het probleem met sommige modjes is idd dat zodra ze iets zien wat ze niet kunnen plaatsen denken dat je extreem rechts bent. Dit terwijl een extreem rechts iemand iets tegen buitenlanders heeft. Dat is iets heel anders dan dat je iets tegen criminele kutmarokkaantjes hebt. Iets wat sommige users en modjes dus blijkbaar niet kunnen begrijpen. Dit ligt uiteraard niet aan mij maar aan de blijkbaar zeer afgeschermde leefomgeving waar blijkbaar weinig tot nooit wat gebeurd.
Chcę kupić volvo
pi_115231877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is geen beginnen aan. Hier durven mensen 's avonds in het centrum het theater amper te verlaten. mensen worden beledigd en zeg je er wat van krijg je klappen. Het zijn niet alleen jonge onschuldige slachtoffertjes.Burgemeester sloot Marokkaanscentrum. Werd met de dood bedreigd en vuur in zijn huis. Moest onderduiken. 's avonds patroueren stadswachten in wijken en bij winkelcentra. Overal hangen inmiddels camera;s. Laatst nog een bericht in de krant dat het nu echt tijd voor maatregelen wordt.

Waar is hier?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:55:40 #232
7889 tong80
Spleenheup
pi_115231901
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Waar is hier?
Zaltbommel, een stadje met 12.000 inwoners.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:57:27 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_115231977
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Waar is hier?
In februari 2007 merkt Do aan Anne dat er 'iets' gaande is. „Ze bleef 's avonds steeds vaker weg en soms ook 's nachts. Ze had last van woede-uitbarstingen. Ze bleek verkering te hebben met ene Oran. Aan loverboy-praktijken dachten we toen nog niet. Wel vermoedden we dat hij crimineel was, omdat we hoorden dat Oran al eens vast had gezeten. We dachten aan inbraken, drugs, mishandeling en wapens. Korte tijd later kreeg ze iets met een vriend van hem, Rachid.”

Do: „Gelukkig bleek de politie haar ogen niet in een broekzak te hebben. Een meisje dat 's nachts op straat hangt in verkeerde buurten, dat vraagt om ingrijpen. Diverse malen hadden ze haar al gevraagd wat ze toch op straat deed. Op een zeker moment was de maat vol. Anne werd ontboden en twee dagen lang verhoord. 's Nachts sliep ze thuis. Tijdens die verhoren kwam alles eruit.”

Op Scholengroep Cambium in Zaltbommel waar Anne en haar loverboy Rachid zaten, wisten ze wat er speelde, vertelden haar vriendinnen later aan Do. „Ze hebben me al die tijd niet gewaarschuwd. Dat vind ik nog steeds verwijtbaar. Nu nog houden ze vol dat het op school niet gebeurde en er dus niets te melden was.”

Anne blijkt als minderjarige tot prostititie te zijn gedwongen. Ze blijkt bovendien door haar loverboy en zijn vrienden diverse malen in groepsverband verkracht. Ze wordt door Bureau Jeugdzorg naar een Blijf-van-mijn-lijfhuis in Helmond gebracht. „Agenten kwamen thuis haar spulletjes halen. Een medewerker van de crisisopvang vertelde me wat er precies gaande was en waar Anne nu zat. Ik mocht haar niet zien. Het was allemaal heel vaag.”

Drie dagen later spreekt Do haar voor het eerst. „Op een bankje in een park nam Anne me in vertrouwen en vertelde ze me dat ze de hoer moest spelen. Als ze niet meewerkte, zouden ze alle botjes in haar gezicht breken.”

Anne voelt zich niet veilig in het Blijf-van-mijn-lijfhuis. „Rondom het huis stikte het van de Marokkanen en Antillianen. Ze loopt er weg en komt regelrecht naar huis. Daar komt een vrouw van de crisisopvang kijken hoe ze Anne kan helpen. Thuis blijven kan niet. Ze wordt constant gebeld door die gasten. Ze gaat er ook weer naar toe, ondanks die groepsverkrachting. Ze vertelt me dan: Als ik niet ga, mishandelen ze me. Met een pistool tegen haar hoofd hadden ze haar al diverse malen bedreigd. Het werd zo erg dat Anne zei: Ik blijf er maar in, mama. Dat is veiliger dan me er tegen verzetten.”

pi_115232005
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:54 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Het probleem met sommige modjes is idd dat zodra ze iets zien wat ze niet kunnen plaatsen denken dat je extreem rechts bent. Dit terwijl een extreem rechts iemand iets tegen buitenlanders heeft. Dat is iets heel anders dan dat je iets tegen criminele kutmarokkaantjes hebt. Iets wat sommige users en modjes dus blijkbaar niet kunnen begrijpen. Dit ligt uiteraard niet aan mij maar aan de blijkbaar zeer afgeschermde leefomgeving waar blijkbaar weinig tot nooit wat gebeurd.

Het is nu wachten op de dag dat dit soort modjes en users zelf eens wat gaan meemaken met dit soort 'moeilijke' inwoners van Nederland. Ik kan niet wachten.
Al 32 jaar hier :)

En nu? Zwak argument.

Overigens vind ik het wat zwak om te beweren dat je slachtoffer van politieke correctheid bent terwijl je net toch duidelijk laat zien het criminele element binnen een bevolkingsgroep op de hele bevolkingsgroep te betrekken. Dat is nu eenmaal feitelijk racisme.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:58:42 #235
7889 tong80
Spleenheup
pi_115232013
quote:

[..]

Waar is hier?
ZALTBOMMEL - Sinds drie jaar maken buurtvaders 's avonds rondes door de Vergt. Aan het woord komen Amar Rahou en Said Kaaouass. "Ik merk en hoor dat de situatie hier verbetert", aldus Rahou.

•Dossier Marokkanen Zaltbommel
Maar er zijn ook cijfers: Bijna 23 procent van de Marokkaans-Nederlandse jongens tussen 10 en 24 jaar in Zaltbommel is betrokken bij overlast en criminaliteit. Het landelijk gemiddelde is 7,6 procent

Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:59:34 #236
7889 tong80
Spleenheup
pi_115232035
quote:

[..]

Waar is hier?
Albert van den Bosch, de VVD-burgemeester van de Gelderse gemeente Bommelerwaard (Zaltbommel) wordt sinds vandaag beveiligd. Nadat een buurthuis voor Marokkanen werd ontruimd omdat winkeldieven zich er schuilhielden, braken onlusten uit. De burgemeester keurde de ongeregeldheden af en wordt nu persoonlijk bedreigd.

De burgemeester van Zaltbommel, Albert van den Bosch
Dat meldt het Brabants Dagblad.

Vorige week dinsdag werd een buurthuis voor Marokkaanse jongeren ontruimd, omdat twee verdachten van winkeldiefstal zich er verstopten. De jongeren uit het buurthuis werden zo boos, dat ze twee auto’s vernielden en afgelopen weekend ruiten ingooiden van gebouwen rond het buurthuis.

De winkeldieven zijn overigens woensdag aangehouden.

Afkeurende brief
De burgemeester liet in de omgeving van het buurthuis een brief verspreiden waarin stond dat de Marokkaanse gemeenschap het gedrag van de jongeren sterk afkeurt.

Van den Bosch, werd daarom gisteravond persoonlijk bedreigd. Van den Bosch is overigens een oude kennis en vriend van het eveneens permanent bewaakte PVV-Kamerlid Geert Wilders. Medewerkers van de politie vingen de bedreigingen op en besloten werd om de burgemeester uit voorzorg te beveiligen. Er staat nu permanent een politieauto met agenten voor het huis van de burgemeester.

Overlast
Een groep van twintig Marokkaanse jongeren zorgt in het centrum van Zaltbommel voor overlast. De burgemeester klaagt over een gebrek aan politiemacht om de overlast aan te kunnen pakken. Hij heeft er onlangs bij minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken, PvdA) op aangedrongen om niet te bezuinigen bij de politie.

Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:00:17 #237
7889 tong80
Spleenheup
pi_115232066
quote:

[..]

Waar is hier?
ZALTBOMMEL - Spuugzat is iedereen het geweld door een groep Marokkaanse jongeren in het Gelderse Zaltbommel. Politieke partijen, de gemeente, maar ook de Marokkaanse gemeenschap zijn voor harde acties tegen de onruststokers. Die houden het kleine vestingplaatsje al maanden in hun greep met geweld en intimidatie.

Burgermeester van Zaltbommel Albert van den Bosch Foto: bas moerman
„Harder optreden en meer blauw op straat.” Dat stellen de VVD en de PVV nadat vrijdag duidelijk werd dat Marokkaanse jeugd burgemeester Albert van den Bosch van Zaltbommel bedreigt. De burgervader staat zelfs onder politiebewaking.

„Het geweld van Marokkaanse jongeren lijkt steeds erger te worden. Dit gaat echt uit de hand lopen”, vreest VVDKamerlid De Krom, die vindt dat het kabinet de problematiek onderschat. „Hulpverlening heeft geen zin zolang men zich op straat niet gedraagt. De knoet moet erover!” eist de liberaal.

Ook voor PVV-Kamerlid Sietsma is de maat vol. „Het is een schande dat de regering de burgers niet beter beschermt.

Er is zero tolerance nodig, zwaardere straffen en de mogelijkheid dat deze criminelen uit Nederland verwijderd worden”, aldus Sietsma.

SP-Kamerlid Karabulut vindt het „een schande” dat de burgemeester wordt bedreigd. De SP wil meer blauw op straat om sneller te kunnen handelen. Maar ook investeringen in wijken zijn nodig en het snel verwijderen van de rotte appels uit de groep reljongeren. „Ik weet niet of dat de afgelopen tijd wel is gebeurd”, zegt Karabulut.

Zelfs PvdA-Kamerlid Dijsselbloem erkent dat de politieregio Gelderland Zuid kampt met te weinig politiekrachten om de huidige problemen het hoofd te bieden. Partijgenoot minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) bezuinigt juist op politie. „Ik denk zeker dat ze aan versterking toe zijn”, zegt Dijsselbloem.

De Marokkaanse gemeenschap in Zaltbommel is alle intimidatie ook spuugzat, zo liet de vereniging Al Amal gisteren in een brief aan de inwoners weten. „We worden zelf ook bedreigd door die knapen”, stelt een woordvoerder. „Het is een relatief klein groepje waar niemand vat op kan krijgen en waar niemand zich verantwoordelijk voor voelt dat het verziekt”, schrijft Al Amal. „De jongens hebben maling aan de wettelijke kaders en hebben geen fatsoen om zich aan de normen en waarden van onze samenleving te houden. Het is te gek voor woorden dat deze jongeren bepalend zijn en proberen de samenleving te ontwrichten.”

De bedreigde burgemeester Albert van den Bosch van Zaltbommel is vastberaden. „Ik buig niet”, zegt hij strijdvaardig. De groep jongeren is volgens de burgemeester tussen de vijftig en zestig man groot. „Ze zijn in de leeftijd van tien tot en met 25 jaar. Ik was ook zeer geschokt dat er zulke jonge kinderen bij lopen. Het zijn vaak de broertjes van de oudere overlastgevende jongeren.”

dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:00:26 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115232070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

In februari 2007 merkt Do aan Anne dat er 'iets' gaande is. „Ze bleef 's avonds steeds vaker weg en soms ook 's nachts. Ze had last van woede-uitbarstingen. Ze bleek verkering te hebben met ene Oran. Aan loverboy-praktijken dachten we toen nog niet. Wel vermoedden we dat hij crimineel was, omdat we hoorden dat Oran al eens vast had gezeten. We dachten aan inbraken, drugs, mishandeling en wapens. Korte tijd later kreeg ze iets met een vriend van hem, Rachid.”

Do: „Gelukkig bleek de politie haar ogen niet in een broekzak te hebben. Een meisje dat 's nachts op straat hangt in verkeerde buurten, dat vraagt om ingrijpen. Diverse malen hadden ze haar al gevraagd wat ze toch op straat deed. Op een zeker moment was de maat vol. Anne werd ontboden en twee dagen lang verhoord. 's Nachts sliep ze thuis. Tijdens die verhoren kwam alles eruit.”

Op Scholengroep Cambium in Zaltbommel waar Anne en haar loverboy Rachid zaten, wisten ze wat er speelde, vertelden haar vriendinnen later aan Do. „Ze hebben me al die tijd niet gewaarschuwd. Dat vind ik nog steeds verwijtbaar. Nu nog houden ze vol dat het op school niet gebeurde en er dus niets te melden was.”

Anne blijkt als minderjarige tot prostititie te zijn gedwongen. Ze blijkt bovendien door haar loverboy en zijn vrienden diverse malen in groepsverband verkracht. Ze wordt door Bureau Jeugdzorg naar een Blijf-van-mijn-lijfhuis in Helmond gebracht. „Agenten kwamen thuis haar spulletjes halen. Een medewerker van de crisisopvang vertelde me wat er precies gaande was en waar Anne nu zat. Ik mocht haar niet zien. Het was allemaal heel vaag.”

Drie dagen later spreekt Do haar voor het eerst. „Op een bankje in een park nam Anne me in vertrouwen en vertelde ze me dat ze de hoer moest spelen. Als ze niet meewerkte, zouden ze alle botjes in haar gezicht breken.”

Anne voelt zich niet veilig in het Blijf-van-mijn-lijfhuis. „Rondom het huis stikte het van de Marokkanen en Antillianen. Ze loopt er weg en komt regelrecht naar huis. Daar komt een vrouw van de crisisopvang kijken hoe ze Anne kan helpen. Thuis blijven kan niet. Ze wordt constant gebeld door die gasten. Ze gaat er ook weer naar toe, ondanks die groepsverkrachting. Ze vertelt me dan: Als ik niet ga, mishandelen ze me. Met een pistool tegen haar hoofd hadden ze haar al diverse malen bedreigd. Het werd zo erg dat Anne zei: Ik blijf er maar in, mama. Dat is veiliger dan me er tegen verzetten.”

Je moet je dochter in eerste instantie al nooit met Marokkanen laten omgaan. Op dat moment maak je al een fout.
The End Times are wild
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:01:22 #239
7889 tong80
Spleenheup
pi_115232102
quote:

[..]

Waar is hier?
ZALTBOMMEL - De burgemeester van Zaltbommel doet een boekje open over de groep Marokkanen die zijn gemeente terroriseert. "Intimidatie, geweld, ernstige overlast, er gebeurt veel meer dan alleen maar 'hoer' roepen tegen vrouwen", aldus Albert van den Bosch (VVD). "We hebben ook enkele loverboys, bijna allemaal van Marokkaanse afkomst. Ik hoor geruchten dat die ook al opduiken bij de basisscholen".

De VVD'er pleit voor speciale wetgeving om de intimidatie door Marokkaanse jongeren te stoppen, zegt hij tegen Binnenlands Bestuur. "De mensen zijn het zat. Maak je dáár als overheid eens druk over!", zegt de burgemeester, die zelf ook wordt bedreigd.

Volgens Van den Bosch wonen er ruim 1000 Marokkanen in de stad Zaltbommel. Daarvan zijn er volgens hem zo’n vijftig vervelend. "Twintig vormen de harde kern en er zijn dertig meelopers. Met de overige duizend Marokkanen zijn geen problemen. Maar die groep jongens loopt voortdurend te klooien en dat gaat héél ver", vertelt hij op de website van Binnenlands Bestuur.

"Ik erger me rot hoe er nu al maanden wordt gepraat over Irak en Afghanistan, terwijl er aan een veel groter probleem niets wordt gedaan. De mensen in mijn kleine gemeente zijn het vertrouwen in de overheid kwijt, ze voelen zich in de steek gelaten. Ik vind het heel belangrijk dat mensen stemmen, maar ik begrijp het als ze het niet meer doen. De mensen zijn de intimidatie van die Marokkaanse jongens zat", aldus de burgemeester. "Ik snap niet dat er zoveel miljard in de aanschaf van JSF straaljagers wordt gestoken als je voor dat geld ook heel veel extra politieagenten kan aanstellen. Wie is onze vijand? Hebben wij een dure luchtmacht nodig voor vage oorlogen in verre landen, of bevindt de vijand zich intern, in Nederland?’".

De groep jonge Marokkanen terroriseert de Gelderdse plaats al maanden. De overlast escaleerde echter eind januari toen enkele vrouwelijke agenten twee winkeldieven die zich in het buurthuis 'Philipsschool' hadden verscholen, probeerden te arresteren. Hierbij werden zij volgens burgemeester Albert van den Bosch met zulk schandalig verbaal geweld bejegend dat besloten werd het hele pand te ontruimen.

Dit resulteerde in rellen, waarbij de burgemeester zo werd bedreigd dat hij nu 24 uur per dag wordt bewaakt. "Onderduiken zal ik niet, ik buig niet", aldus Van den Bosch. "Maar goed, ik heb wel twee kleine kinderen."

"Vrouwen worden hier na een avondje winkelen uit hun auto getrokken. Soms worden hun kleren kapot gescheurd", vertelde een van bewoners eind januari aan de Telegraaf. "Ruiten sneuvelen dagelijks. De parkeerplaats is onveilig. Het is constant hommeles hier." Enkele winkeliers durven uit angst geen koopavonden meer te draaien.

dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:02:35 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115232148
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

ZALTBOMMEL - De burgemeester van Zaltbommel doet een boekje open over de groep Marokkanen die zijn gemeente terroriseert. "Intimidatie, geweld, ernstige overlast, er gebeurt veel meer dan alleen maar 'hoer' roepen tegen vrouwen", aldus Albert van den Bosch (VVD). "We hebben ook enkele loverboys, bijna allemaal van Marokkaanse afkomst. Ik hoor geruchten dat die ook al opduiken bij de basisscholen".

De VVD'er pleit voor speciale wetgeving om de intimidatie door Marokkaanse jongeren te stoppen, zegt hij tegen Binnenlands Bestuur. "De mensen zijn het zat. Maak je dáár als overheid eens druk over!", zegt de burgemeester, die zelf ook wordt bedreigd.

Volgens Van den Bosch wonen er ruim 1000 Marokkanen in de stad Zaltbommel. Daarvan zijn er volgens hem zo’n vijftig vervelend. "Twintig vormen de harde kern en er zijn dertig meelopers. Met de overige duizend Marokkanen zijn geen problemen. Maar die groep jongens loopt voortdurend te klooien en dat gaat héél ver", vertelt hij op de website van Binnenlands Bestuur.

"Ik erger me rot hoe er nu al maanden wordt gepraat over Irak en Afghanistan, terwijl er aan een veel groter probleem niets wordt gedaan. De mensen in mijn kleine gemeente zijn het vertrouwen in de overheid kwijt, ze voelen zich in de steek gelaten. Ik vind het heel belangrijk dat mensen stemmen, maar ik begrijp het als ze het niet meer doen. De mensen zijn de intimidatie van die Marokkaanse jongens zat", aldus de burgemeester. "Ik snap niet dat er zoveel miljard in de aanschaf van JSF straaljagers wordt gestoken als je voor dat geld ook heel veel extra politieagenten kan aanstellen. Wie is onze vijand? Hebben wij een dure luchtmacht nodig voor vage oorlogen in verre landen, of bevindt de vijand zich intern, in Nederland?’".

De groep jonge Marokkanen terroriseert de Gelderdse plaats al maanden. De overlast escaleerde echter eind januari toen enkele vrouwelijke agenten twee winkeldieven die zich in het buurthuis 'Philipsschool' hadden verscholen, probeerden te arresteren. Hierbij werden zij volgens burgemeester Albert van den Bosch met zulk schandalig verbaal geweld bejegend dat besloten werd het hele pand te ontruimen.

Dit resulteerde in rellen, waarbij de burgemeester zo werd bedreigd dat hij nu 24 uur per dag wordt bewaakt. "Onderduiken zal ik niet, ik buig niet", aldus Van den Bosch. "Maar goed, ik heb wel twee kleine kinderen."

"Vrouwen worden hier na een avondje winkelen uit hun auto getrokken. Soms worden hun kleren kapot gescheurd", vertelde een van bewoners eind januari aan de Telegraaf. "Ruiten sneuvelen dagelijks. De parkeerplaats is onveilig. Het is constant hommeles hier." Enkele winkeliers durven uit angst geen koopavonden meer te draaien.

Maar als het zo erg is (wat mij sterk lijkt), waarom vertrek je dan niet uit dat kutdorp en ga je ergens wonen waar minder Marokkanen wonen en waar ze de boel nog niet onder controle hebben?
The End Times are wild
pi_115232182
Ja, of importeer wat Molukkers.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:03:55 #242
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115232186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Al 32 jaar hier :)

En nu? Zwak argument.

Overigens vind ik het wat zwak om te beweren dat je slachtoffer van politieke correctheid bent terwijl je net toch duidelijk laat zien het criminele element binnen een bevolkingsgroep op de hele bevolkingsgroep te betrekken. Dat is nu eenmaal feitelijk racisme.
Nee hoor... ik geef aan dat bepaalde mensen zelfs in eigen land uitgekotst worden en dat dit niet zomaar is. Lijkt mij logisch.
Chcę kupić volvo
pi_115232207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:03 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Nee hoor... ik geef aan dat bepaalde mensen zelfs in eigen land uitgekotst worden en dat dit niet zomaar is. Lijkt mij logisch.
Lijkt. Zoals ik al zei dus.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:06:14 #244
311354 Krzysztof
Noord of zuid Pool??
pi_115232287
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Lijkt. Zoals ik al zei dus.
Herstel... IS logisch dus :)

@Tong....kap eens met die incidenten.
Chcę kupić volvo
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:06:47 #245
7889 tong80
Spleenheup
pi_115232304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als het zo erg is (wat mij sterk lijkt), waarom vertrek je dan niet uit dat kutdorp en ga je ergens wonen waar minder Marokkanen wonen en waar ze de boel nog niet onder controle hebben?
Moet ik hier serieus op reageren :?

pi_115232315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:06 schreef Krzysztof het volgende:

[..]

Ook goed, blijf je lekker dom in de ruimte lullen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:07:22 #247
7889 tong80
Spleenheup
pi_115232327
quote:

[..]

Welke incidenten :?

Dit is structureel.

dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:08:00 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115232353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

Moet ik hier serieus op reageren :?

Ja. Want jouw berichten suggereren dat Zaltbommel onder voortdurende terreur van Marokkanen zucht. Dan vraag ik me af waarom je daar nog wonen wil. Of het valt in de dagelijkse praktijk nog wel mee. Dat kan ook.
The End Times are wild
pi_115232371
quote:

[..]

Incidenten :')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:10:20 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_115232443
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Want jouw berichten suggereren dat Zaltbommel onder voortdurende terreur van Marokkanen zucht. Dan vraag ik me af waarom je daar nog wonen wil. Of het valt in de dagelijkse praktijk nog wel mee. Dat kan ook.
Ik ben hier geboren en getogen. Moet ik dan vertrekken omdat randgroepjongeren de stad terroriseren ?

Je bent of dom of onwetend.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')