trusten ehhequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:42 schreef Ehhe het volgende:
Nouja ennieweej, ik ga slapen. Morgen VROEG uit bed! En een hele dag werken yay
raar dat de ambu personeel het laatst niet deed.. toen er 1 voor mijn poten lag...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:28 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat moet ik zien dat je iemand met een epileptische aanval in de stabiele zijligging krijgt.![]()
Maar je hebt idd voor de rest gelijk, maar om de mond en tanden te beschermen is dat iets wat je kan doen.
Maar er zit een verschil tussen ambu personeel en iemand die er naast staat en direkt mee maakt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
raar dat de ambu personeel het laatst niet deed.. toen er 1 voor mijn poten lag...
richtlijnen zijn veranderd... ruimte maken, kijken of je hem in stabiele ligging kan krijgen en laten "gaan" terwijl je belt met 112
kloptquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:30 schreef Rucky het volgende:
[..]
Maar er zit een verschil tussen ambu personeel en iemand die er naast staat en direkt mee maakt.
En laten gaan en ervoor zorgen dat het slachtoffer zich niet kan verwonden is het belangrijkste.
tegenwoordig is t de richtlijn niets in zijn mond te stoppen omdat dat juist meer schade aan kan richten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:30 schreef Rucky het volgende:
[..]
Maar er zit een verschil tussen ambu personeel en iemand die er naast staat en direkt mee maakt.
En laten gaan en ervoor zorgen dat het slachtoffer zich niet kan verwonden is het belangrijkste.
wat ik hierboven zei.. was een voor mij vreemde man.. eerste keer zoiets.. dus schrik je.. ik twijfelde nog aan hart aanval of ep. dus dan zekere voor onzekere.. ik was ook lichtelijk in paniek, omdat ik niet wist wat ik moest doen.. (dit is trouwens 10jaar geleden) nu nodige ehbo gehad, nu zou ik alleen bellen als ik geen contact krijg.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:46 schreef mouthman het volgende:
In principe niets in de mond stoppen, en niet meteen 112 bellen..... sommige mensen zijn nog aanspreekbaar. Als het langer dan 5 minuten duurt dan wel zeker een ambulance bellen, zeker als de persoon niet aanspreekbaar is.
Ik had zelf 3 weken terug een aanval op de stoep voor me huis.... Al m'n buren stonden tegelijkertijd 112 te bellen. Lief hoor, maar niet nodig. Dat kon ik nog net duidelijk maken. Ik heb dan gewoon iemand nodig die even tegen me aan blijft praten.
Iemand die niet aanspreekbaar is heeft in ieder geval veiligheid nodig. Stabiele zijligging zou ik zeker doen. en voor de rest maken dat de persoon zich niet kan stoten of snijden ofzo.
dat is het voornaamste... niet kunnen stikken.. en niet verwonden aan omgeving..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:00 schreef mouthman het volgende:
Ik begrijp het .... Je schrikt je de tering...... Ik heb weleens iemand horen zeggen; iIk dacht dat je dood ging,' enzo..
Volgens mij is het belangrijkste dat je iets doet. Behalve iets in de mond stoppen is eigenlijk bijna alles goed.wat je doet.
En ja stabiele zijligging is moeilijk als iemand ligt te schoppen, maar als je je best doet kom je al een heel end,. als diegene maar niet in de tong of eigen speeksel slikt.
dat had ik ook... wat ik gedaan heb.. volgende dag ziekenhuis gebeld..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:43 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik dacht ook dat die man een hartaanval had aangezien zn gezicht ook helemaal paars aanliep.. Al met al kan ik er momenteel niet van slapen en voel ik me rottig
Ik heb gezien dat die man zelf lopend naar de ambulance is gegaan. Dus ik weet dat het goed met m gaat. Maar de hele gebeurtenis blijft behoorlijk hangen. Ik heb ook immense hoofdpijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:44 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
dat had ik ook... wat ik gedaan heb.. volgende dag ziekenhuis gebeld..
met de vraag of alles goed was met die man die toen en toen is binnen gebracht.. omdat ik me ongerust maakte.. ze mogen inhoudelijk geen info geven, maar ze stellen je wel gerust
blijft als film afdraaien?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat die man zelf lopend naar de ambulance is gegaan. Dus ik weet dat het goed met m gaat. Maar de hele gebeurtenis blijft behoorlijk hangen. Ik heb ook immense hoofdpijn
He, ik heb mijn vrouw eens gevraagd het te filmen.... ik wist ook niet hoe zo'n aanval eruit zag.. Ze had 20 seconden gefilmd.... Na 5 seconden heb ik het filmpje maar uitgezet... Nasty.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat die man zelf lopend naar de ambulance is gegaan. Dus ik weet dat het goed met m gaat. Maar de hele gebeurtenis blijft behoorlijk hangen. Ik heb ook immense hoofdpijn
billie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:
dat wil ik wel geloven ja..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 03:01 schreef mouthman het volgende:
[..]
He, ik heb mijn vrouw eens gevraagd het te filmen.... ik wist ook niet hoe zo'n aanval eruit zag.. Ze had 20 seconden gefilmd.... Na 5 seconden heb ik het filmpje maar uitgezet... Nasty.
en toch jj, probeer jezelf voor te houden dat het goed is afgelopenquote:
Denk aan iets vet vrolijks,quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |