dat mag ook wel bij zo'n aankoop vindt ikquote:Op maandag 11 februari 2013 10:49 schreef Audreyoot het volgende:
En we kregen een gratis bosch boorhulp erbij
[ afbeelding ]
Werkt dat nou n beetje goed, zo'n multitool? Ik moet van de zomer twee onderdorpels van kozijnen vervangen, en die dus uitzagen. Een reciprozaag lijkt mij niet geschikt, omdat er bakstenen onder zitten volgensmij. Ik moet de dorpel over de hele lengte loszagen van de rest. Ik dacht dat een multitool hier misschien een uitkomst kon bieden...quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Vandaag deze oscillerende multitool gekocht bij Lidl voor ¤39,95
[ afbeelding ]
Zo te zien hebben de zaagjes het zelfde gaatjespatroon als die van Bosch.
we hadden eerst wat spul van makita maar kregen maar de helft terug omdat we geen bonnetjes hadden (zaten in de doos en die was gejat..). Dit gereedschap is prima voor de klusjes in huisquote:Op maandag 11 februari 2013 19:08 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Om mee te beginnen is t prima
Kan je niks terug krijgen van je inboedelverzekering?
De dorpel is 4,5 centimeter. Desnoods steek ik het laatste stukje weg met een beitel. Ik vraag me alleen een beetje af of het een beetje soepel door hardhout heen gaat, en of je er een lange zaagsnede mee kan maken.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:56 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb de multitool Zaterdag gebruikt om een vuren deur van mijn tuinhuis wat te modificeren, en ik moet zagen dat het geweldig werkt.
Voor de onderdorpel weet ik niet of je diep genoeg komt, de zaagjes zijn niet heel erg lang.
Maar misschien kan iemand anders (Betyar ?) hier beter over oordelen.
Klinkt goed, binnenkort maar eentje aanschaffen dan!quote:Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Audreyoot het volgende:
Die multitool van bosch snijdt door hardhout alsof het boter is
Ik zou met een reciprozaag je onderdorpel verwijderen samen met 10-15 cm. van je stijlen. Deze vervang je met DTS.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:32 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Werkt dat nou n beetje goed, zo'n multitool? Ik moet van de zomer twee onderdorpels van kozijnen vervangen, en die dus uitzagen. Een reciprozaag lijkt mij niet geschikt, omdat er bakstenen onder zitten volgensmij. Ik moet de dorpel over de hele lengte loszagen van de rest. Ik dacht dat een multitool hier misschien een uitkomst kon bieden...
Raakt je zaag niet de bakstenen aan de onderkant? Het is vooral in het midden doorgerot, maar ik zal voor de zekerheid ook een stuk van de stijlen weghalen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 02:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zou met een reciprozaag je onderdorpel verwijderen samen met 10-15 cm. van je stijlen. Deze vervang je met DTS.
Bestaat er niet een slijpschijf (t.b.v. haakse slijper) die door hout heen gaat?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 02:25 schreef betyar het volgende:
Ik zou met een reciprozaag je onderdorpel verwijderen samen met 10-15 cm. van je stijlen. Deze vervang je met DTS.
omtreksnelheid is te hoog denk ikquote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Bestaat er niet een slijpschijf (t.b.v. haakse slijper) die door hout heen gaat?
Als je een schuurschijf grit 36 neemt ben je er ookquote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Bestaat er niet een slijpschijf (t.b.v. haakse slijper) die door hout heen gaat?
En de oude trouwe scherpe beitel. Gaat dat niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:51 schreef blomke het volgende:
IK vroeg het, omdat ik van een boeiboord(tussenstuk), een stuk rot hout moet verwijderen. Met een dikkeperenzaag of handzaag oid gaat dat niet. Een beetje in het metselwerk inslijpen is niet zo'n probleem, vandaar dat ik dacht aan een slijpschijf (+ slijper)
Die multitool zaagjes zijn ook reteduur, of weet jij een goedkoper adres ?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 02:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Het betreft 2 raamkozijnen, ik denk dat ik het niet goed geformuleerd had. Ziet er uit als een goede oplossing, behalve dat alle kozijnen dezelfde maat hebben en ik kan dus niet zomaar 2/8 de onderdorpel vervangen door (kunstof?). Bedankt voor het meedenken iedereen iig!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:28 schreef blomke het volgende:
Hier een leuk demo-filmpje over het vervangen van een onderdorpel van een deurkozijn. Wordt én een handzaag en een multitool bij gebruikt.
Dat had je heel goed geformuleerd. Maar ik dacht dat het principe van die DTS wel interessant zou zijn qua vervangingquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:08 schreef usernaamvergeten het volgende:
Het betreft 2 raamkozijnen, ik denk dat ik het niet goed geformuleerd had. Ziet er uit als een goede oplossing, behalve dat alle kozijnen dezelfde maat hebben en ik kan dus niet zomaar 2/8 de onderdorpel vervangen door (kunstof?). Bedankt voor het meedenken iedereen iig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |