abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_122129136
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Met spreekt voor zich bedoel ik natuurlijk dat je de flow aanpast aan de omstandigheden.
Formeren is ook weer een vak apart, te veel flow is ook niet goed, dan "blaas" je het smeltbad weg als het ware.
Vooral bij het sluiten van de las (als de pijpnaad bijna is dicht gelast).

Maar volgens mij dwalen we af....
maar met formeren erbij zit je al snel op een flow van 20 lit/min
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_122129534
Hoeft niet, je moet het "kamertje" zo klein mogelijk maken, Dan hoef je de hele pijp niet vol te drukken.
Je hebt ze kant en klaar http://www.backinggas.nl/backinggas/scprofi.htm , maar wij waren armoedzaaiers _O- , meestal maakten we zelf wat van een paar schuimproppen, ketting en touw.
20 ltr/min heb ik zelden gebruikt, alleen in het begin om de zuurstof eruit te drukken.
pi_122288615
Eerst maar een vraag aan de kenners alvorens ik kan posten wat ik aangeschaft heb ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:59 schreef Bouwclone het volgende:
De zolder begint steeds meer op een zolder te lijken, vrijdag komt de electricien de boel bekijken en als het goed is kan ik daarna beginnen met de afwerking, OSB en gipsplaten.Gipsplaten gaan gepaard met plamuur, en dat moet er weer af zodat de boel netjes en vlak is. Als ik het goed herinner gebruikte de schilder daarvoor een excentrische schuurmachine op de benedenverdieping, maar zo'n ding heb ik niet. Wel een vlakschuurmachine, maar daar krijg ik het niet zo mooi vlak mee als de schilder (waarschijnlijk voornamelijk wegens gebrek aan ervaring, maar misschien ook gewoon niet het juiste stuk gereedschap... met een schuurklos ging handmatig alles netter).Heeft iemand toevallig goede (of slechte) ervaringen met een excentrische schuurmachine? Welke kan ik het beste kopen, of is er een machine die het nog makkelijker mooi vlak kan krijgen?
Wie o wie weet hier meer van?

Vorige week heb ik overigens een Bosch GSB 13 RE gehaald, was in de aanbieding.
Mijn andere (goedkoop ding, staat geeneens een merk op) was al een poos half kapot (hij "slipt") en ik moet nog een paar gaten in beton boren binnenkort.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_122292010
Ik ben zelf niet zo'n fan van een klopboor voor beton: het gaat wel, maar een boorhamer gaat er veel makkelijker doorheen :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_122292684
Daar zijn klopboormachines dan ook niet voor bedoeld.
@bouwclone, heb je het bonnetje nog ? is ie nog niet gebruikt ?
Dan gelijk omruilen voor een hamerboormachine, daar zul je geen spijt van krijgen.
pi_122300422
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Daar zijn klopboormachines dan ook niet voor bedoeld.
@bouwclone, heb je het bonnetje nog ? is ie nog niet gebruikt ?
Dan gelijk omruilen voor een hamerboormachine, daar zul je geen spijt van krijgen.
Geen idee waar de bon is... ik ben daar altijd erg slordig mee.
Ik moet er welgeteld 12 gaten mee boren, dus ik overleef het wel. En zo niet dan koop ik wel meer speelgoed :P
Waar is deze boor dan wel goed in, als het geen beton is?

En weet iemand iets over schuurmachines? (zie post hierboven)
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_122303207
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:29 schreef Bouwclone het volgende:

En weet iemand iets over schuurmachines? (zie post hierboven)
Ik begrijp het probleem niet helemaal. Je hebt het over gipsplaten en plamuur. Voor zover ik weet (en da's niet veel), werk je gipsplaten af met ... gips. Bijvoorbeeld Fix&Finish. Dat kan je met heel fijn schuurpapier naschuren, maar bij goed stucadoorswerk, is het al glad(der) als (dan) het gipsplaatoppervlak.

En met een excentriek een gipsplaat te lijf gaan.....lijkt me dat je het papier aan gort schuurt. Dan kan je 'm vervangen (de plaat dan)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122303306
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:29 schreef Bouwclone het volgende:

Waar is deze boor dan wel goed in, als het geen beton is?

Voor steen, zoals kalkzandsteen. Trassteen heb ik ook een pneumatisch hamerboor voor gebruikt.

Overigens met een zeer goede boor zal het met een klopboor tot ~6 mm in beton ook wel lukken, tot dat je boor naar de haaien is.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 31-01-2013 17:11:41 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122313437
Ik was vandaag voor werk in Arnhem, en ja dan is er toch een bepaalde aantrekkingskracht.
Je raadt het al, ik ben weer eens bij de baptist geweest :9~
en een nieuw setje kirchen beitels gekocht :@
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_122316021
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:29 schreef Bouwclone het volgende:

[..]

Geen idee waar de bon is... ik ben daar altijd erg slordig mee.
Ik moet er welgeteld 12 gaten mee boren, dus ik overleef het wel. En zo niet dan koop ik wel meer speelgoed :P
Waar is deze boor dan wel goed in, als het geen beton is?

En weet iemand iets over schuurmachines? (zie post hierboven)
Gaat het om AK gipsplaten ? De eerste vijf cm verdiept waarin je een gaasje plakt en daarna afplamuurt met nadenvuller. Daarvoor zal de schilder vast een speciaal opzetstuk gehad hebben ook dan. Met gewoon schuurpapier hap je eerst een gat uit het gips waarna het papier dichtgelopen is.

Schuurbord met schuurgaas heb ik het gedaan. Eenmaal overigens wat een klerezooi.
pi_122316303
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:10 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Gaat het om AK gipsplaten ? De eerste vijf cm verdiept waarin je een gaasje plakt en daarna afplamuurt met nadenvuller. Daarvoor zal de schilder vast een speciaal opzetstuk gehad hebben ook dan. Met gewoon schuurpapier hap je eerst een gat uit het gips waarna het papier dichtgelopen is.

Schuurbord met schuurgaas heb ik het gedaan. Eenmaal overigens wat een klerezooi.
Inderdaad met verdieping voor gaas.
Juist omdat we die klerezooi deze keer niet willen, en toch een vlakke afwerking willen zijn je naar een machinaal alternatief aan het zoeken. De naden van ca 40 gipsplaten + een aantal hoeken handmatig schuren is geen pret.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
pi_122316440
Inclusief afzuiging was dat ding dus. Klinkt mij als een speciaal apparaat mogelijk. Kan je het niet aan de schilder vragen? Misschien kun je hem van hem huren weet jij veel.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 06:42:19 #238
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122329353
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:26 schreef densmee het volgende:
Ik was vandaag voor werk in Arnhem, en ja dan is er toch een bepaalde aantrekkingskracht.
Je raadt het al, ik ben weer eens bij de baptist geweest :9~
en een nieuw setje kirchen beitels gekocht :@
Wegblijven daar! Ik kom er in ieder geval niet, want dan krijg ik ruzie met mijn vrouw.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:04:47 #239
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_122345613
Haha, ik wil er binnenkort nog een keer heen. Ben op zoek naar een flinke stootbeitel, hoekbeitel en een goede combinatiehaak voor mijn "framing" uitdaging waar ik over een paar maanden mee ga beginnen.

Kom je in NL toch altijd weer in Arnhem uit :P .
Heb vandaag trouwens de schaaf gekregen die mijn opa een jaar of 60/70 geleden gemaakt heeft.
Het ding zworf al een jaar of 30 rond op zolders en bergruimtes. Nu is het aan mij om em ook daadwerkelijk te gebruiken :P .

pi_122356935
Dat ziet er mooi uit! Mijn opa heeft ook allerlei houtbewerkingstools gemaakt/aangepast, maar jammergenoeg heb ik daar zelf geen toepassingen voor.

Hoe heb je die 'tafel' binnengedragen? :P
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_122359137
zondag een nieuw tig lasapparaat ophalen, ik ben benieuwd of ik dat ook onder de knie krijg
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:03:37 #242
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_122365836
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:56 schreef wormtrein het volgende:
Dat ziet er mooi uit! Mijn opa heeft ook allerlei houtbewerkingstools gemaakt/aangepast, maar jammergenoeg heb ik daar zelf geen toepassingen voor.

Hoe heb je die 'tafel' binnengedragen? :P
Ben er ook erg blij mee! Die tafels hebben we met hondjes naar binnen gerold :P . Zijn ongeveer 100 kg per stuk, dus dat is nog redelijk te doen.
pi_122369717
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:41 schreef densmee het volgende:
zondag een nieuw tig lasapparaat ophalen, ik ben benieuwd of ik dat ook onder de knie krijg
[ afbeelding ]
Oeh, da`s een mooie.
Hoe oud is ie ? hoe duur ?

Zelf gebruik ik argonflessen van Airproductshttp://airproducts.nl/met(...)levervormen_maxx.htm, dit zijn kleinere flessen van 300 bar (normaal 200 bar) en daardoor hebben ze het zelfde volume aan gas als een hogere 50 liter fles.
De flessen hebben een ingebouwde reduceer, je hebt geen aparte sleutel meer nodig om de fles te openen, de slang sluit je aan met een snelkoppeling.
pi_122371089
Het apparaat is ruim 600 euro maar dan zit er wel een hele kist met cupjes bij en de gasfles van 50 liter en een steekwagen waar alles opzit plus 10 kg draad
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_122379283
Valt mee.
Als je soms ziet wat sommigen op marktplaats durven te vragen voor oude lijken van lasapparaten :X
pi_122384961
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Valt mee.
Als je soms ziet wat sommigen op marktplaats durven te vragen voor oude lijken van lasapparaten :X
inderdaad, ik had eerst een lorch op het oog, die zag er wat netter uit maar die was een stuk duurder.
en het is maar om te proberen of het iets is dat tiggen.
ik heb een heb een cebora mig apparaat staan waar ik eigenlijk alles mee kan maken behalve rvs
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_122454467
Mijn nieuwe speeltje na gistermiddag:



Met 4 ontbramers, 3 traps metalen ontbramer, kalibratie plug, 3 bekken, makita lader en accu... Ik happy. Kan ik lekker zelf bepalen wat en wanneer ipv huren.

Kreeg er nog een kado bij omdat hij voor deze man onverkoopbaar was, wegens een deukje:



Kijken wat ie doet, ziet er prima uit verder!
Laat die handjes wapperen!
pi_122456594
Ik heb vrijdag het Hole in one systeem gekocht. Het is een set met magneten die je in de electra-inbouwdozen kan doen, dan hou je een bouwplaat (OSB, gips, whatever) ervoor en zet de andere magneet erop, boor een gat, et voila, precies goed.
Scheelt veel meetwerk ^O^





Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  maandag 4 februari 2013 @ 12:10:11 #249
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_122459358
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:27 schreef Bouwclone het volgende:
Ik heb vrijdag het Hole in one systeem gekocht. Het is een set met magneten die je in de electra-inbouwdozen kan doen, dan hou je een bouwplaat (OSB, gips, whatever) ervoor en zet de andere magneet erop, boor een gat, et voila, precies goed.
Scheelt veel meetwerk ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Das gaaf ^O^ kost dat? Waar te koop/te bestellen?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_122459504
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:10 schreef cvboer het volgende:

[..]

Das gaaf ^O^ kost dat? Waar te koop/te bestellen?
Ik heb 499 NOK betaald, rond de 65¤.
In de fysieke winkel van dit bedrijf gekocht: http://www.jula.no/koblingsbokssoker-hole-in-one-189012
Ze hebben verschillende soorten sets.
Het is een Zweeds patent stond op de doos.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')