quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja ok, maar het betoog van hem ging vooral om de uitspraak: "We dromen niet meer"
voldoende mensen dromen nu nog steeds maar dat is nooit de reden geweest van de funding die Nasa kreeg in de jaren 60. alles draait om geld, en de geldkraan zal pas echt open gaan als het nodig is voor miltair gewin of machtsvertoon. Dat is nu zo, dat was toen zo.
De full size daar is trouwens helemaal niet de maximale grootte die beschikbaar is. Op deze pagina staat de grootste (29184x4144, 9 MB JPEG).quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:02 schreef Geneziz het volgende:
High Res Mastcam foto's, begint er meer op te lijken.
http://www.nasa.gov/mission_pages/msl/multimedia/pia16051.html
Eindelijk, Tiffjes van een paar 100 Mb, daar zat ik op te wachtenquote:Op zondag 12 augustus 2012 10:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De full size daar is trouwens helemaal niet de maximale grootte die beschikbaar is. Op deze pagina staat de grootste (29184x4144, 9 MB JPEG).
http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA16051
Wat een detail. En dan te bedenken dat dit panorama al tijdens de vlucht is ingeprogrammeerd, zonder te weten waar hij zou landen. We kunnen nog veel mooi verwachten zodra de wetenschapsteams met de camera aan de slag gaan.
Tyson is echt fantastisch!quote:
Thanks erg mooi filmpje!quote:
quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wacht even, het budget van NASA is maar $ 17 miljard per jaar? Dat is een schijntje.
Heel vet ja! Heb een paar originelen aan elkaar geplakt met photoshop en heb nu een nieuwe bureaubladachtergrond:quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:33 schreef Molurus het volgende:
Super die laatste paar foto's. Begon me al een beetje zorgen te maken over de kwaliteit van de camera's, maar die zorg is nu volledig weg.
Die eerste met dat wiel / die rupsband... mooi scherp, goed licht. Kennelijk voldoende vrij zonlicht ook. Erg gaaf!
Ja, niet best... hoewel beide zaken elkaar natuurlijk wel overlappen...quote:
nasa werkt samen met de defensie... en ze hebben er beiden nut bijquote:Op zondag 12 augustus 2012 15:17 schreef xzaz het volgende:
Een satelliet die de ruimte wordt ingestuurd vanwege militaire doeleinde valt dat onder NASA of Military?
Er staat er nog eentje op..quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:55 schreef zuiderbuur het volgende:
Is al bekend wanneer hij in beweging gaat komen (en waarheen?)
Ik heb geen smartphone.. kan je iets leuks doen met AR tag die op die foto staat:
http://mars.jpl.nasa.gov/msl/multimedia/images/?ImageID=4348
[ afbeelding ]
Op die onderste ziet Curi er ineens heel stoer uit. Achtung Panzer!quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is niet van NASA zelf, denk de eerder gepubliceerde zwart-wit foto aangevuld met de toen nog ontbrekende tiles, en daarna sepia-filter eroverheen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waar komt die foto eigenlijk vandaan? Ik heb hem nog nergens anders gezien.
Wie zelf eens wil rondrijden met het hersenloze broertje van Curiosity op de landingsplaats kan dat hier doen, maar jammer genoeg worden de afstanden daar niet duidelijk weergegeven.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Die onderste foto vind ik ook erg gaaf. Geeft een goed gevoel van hoe groot het ding nou eigenlijk wel niet is.
Ik nu ook,thanks!!quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Heel vet ja! Heb een paar originelen aan elkaar geplakt met photoshop en heb nu een nieuwe bureaubladachtergrond:![]()
[ afbeelding ]
origineel in 1920x1200
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |