jepquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:09 schreef Yonjuuni het volgende:
Moestafina had in de meerkampfinale 16.100 toch?
quote:
Nee gewoon een stuk lagere uitgangswaardequote:Op maandag 6 augustus 2012 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lage uitvoering toch? Heb ik iets gemist dan,
Ook maar een 8.5 voor de uitvoering hoor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee gewoon een stuk lagere uitgangswaarde
Ze viel terug uit handstand waar ze denk ik eigenlijk door had moeten zwaaien. Maar ik kan het verkeerd gezien hebben want ik ken haar oefening niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:16 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
wat deed ze? een keer extra overpakken?
ooh wow dat zag ik niet. dacht dat ze oefening veranderd hadden ofzoquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:17 schreef Mry het volgende:
[..]
Ze viel terug uit handstand waar ze denk ik eigenlijk door had moeten zwaaien. Maar ik kan het verkeerd gezien hebben want ik ken haar oefening niet.
Ook een stapje.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:16 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Landing was echt geweldig, dat wel.
maar gaat hem echt niet worden hoor
Laatste toch?quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
aah jammer, een na laatste
Ja, Hans had dit geniaal gemaakt, nu is het slechts tofquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Helaas zonder Hans.
Baas deze man.
Ik mis breedteasrotatie in die bingo.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op de Olympische Spelen is Turnen een van de drie disciplines van de gymnastieksport.
Turnen staat al sinds de eerste moderne Olympische Spelen in 1896 op het programma.
In totaal wist Nederland 1 gouden medaille te winnen (in 1928, door het dames team) en geen andere plakken. België wist 1 x zilver en 1 x brons te winnen.
Verloop van de competitie
Turnen is de oudste en bekendste Olympische discipline. Voor de oefeningen worden turntoestellen gebruikt.
De mannen strijden op zes onderdelen: Vloer, Voltige, Ringen, Sprong, Brug en Rekstok.
Vrouwen komen tegen elkaar uit op de onderdelen Sprong, Brug Ongelijk, Balk en Vloer.
Turners voeren korte oefeningen uit met als doel zoveel mogelijk punten te scoren volgens de regels van de sport. Punten worden toegekend door twee afzonderlijke jury’s. De juryleden beoordelen de moeilijkheidsgraad en uitvoering van elke oefening.
Op de Spelen zijn er individuele toestelwedstrijden en teamwedstrijden, plus de meerkamp.
Nederlanders:
Epke Zonderland (toestelfinale rekstok)
Céline van Gerner (meerkampfinale)
Belangrijkste feiten
Data: zaterdag 28 juli – donderdag 7 augustus
Te behalen gouden medailles: 14
Sporters: 196 (98 mannen, 98 vrouwen)
Gemaakt door TheArt:
[ afbeelding ]
Moet je niet bij mij zijn, er staat nota bene in wie hem gemaakt heeftquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik mis breedteasrotatie in die bingo.
Ik zoek nog steeds naar Spaans goudquote:
Naja, het was vooral Maroney die echt faaldequote:Op maandag 6 augustus 2012 16:48 schreef Yonjuuni het volgende:
Dat wordt hem ook niet. Bij de vrouwen op sprong gisteren veel fouten. Hopelijk doen de mannen het (hierna) wat beter.
Ze bevond zich toch in best falend gezelschapquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:53 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Naja, het was vooral Maroney die echt faalde
Veel chutes hoorquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:53 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Naja, het was vooral Maroney die echt faalde
Helaas niet. had het baas Ablyazin onwijs gegund.quote:
Volgorde is al even bekend. Was op basis van plaats in de kwalificaties.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:43 schreef Montov het volgende:
Waar staan die uitgangswaardes, en is er al een volgorde bekend?
Uitgangswaarde las ik op de twitter van NL Topturnen.quote:Leyva
Zhang
Garibov
Zou
Hambuchen
Epke
Horton
Kim
De triple: Cassina, Kovacs en Kolman achter elkaar zonder tussenzwaai.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:13 schreef ajacied4lf het volgende:
Epke doet morgen toch een element die heel erg risicovol is?hoe heet ie ook alweer.
Dat ja. Ben benieuwdquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
De triple: Cassina, Kovacs en Kolman achter elkaar zonder tussenzwaai.
En daarna is ie nog niet veilig, die Gaylord II moet ie ook nailen (no pun intended).quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
De triple: Cassina, Kovacs en Kolman achter elkaar zonder tussenzwaai.
Maar Epke was #1, hoe kan ie dan in het midden zitten?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Volgorde is al even bekend. Was op basis van plaats in de kwalificaties.
[..]
Uitgangswaarde las ik op de twitter van NL Topturnen.
Gewoon loting.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar Epke was #1, hoe kan ie dan in het midden zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie het nu ook ja, zat wat te kutten met wat instellingen in de appquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:44 schreef Felixa het volgende:
Het is 15.37u Engelse tijd dus inderdaad 16.37u Nederlandse tijd.![]()
http://www.london2012.com(...)ontal-bar/index.html
http://www.metronieuws.nl(...)rZlhg!h7JP3KVVvEPys/quote:Mart: Epke, WE hebben weer goud. Senk joe!
Epke: Graag gedaan.
Mart: Wij normale mensen begrijpen niet waarom mannen aan een stok hangen.
Epke: Wat is je vraag?
Mart: Wij weten niets van de rekstok. Leg ons eens uit wat je er voor moet doen.
Epke: Vooral de Kolman heeft veel tijd en energie gekost. En om na de hele schroef over te gaan op die anderhalve draai: dát doet soms pijn.
Mart: Mevrouw Van Zetten uit Tiel moet het ook kunnen begrijpen…
Epke: Hard werken, veel oefenen en tot het gaatje durven gaan.
Mart: Diep, diep respect. Ik buig mijn hoofd zeer diep.
Epke: …
Mart: Ik ga nu iets heel geks zeggen. Ik vind jou nu al de sportman van het jaar. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
Epke: Dat ben ik al, Mart.
Mart: Maar we schrijven het met potlood op: Epke Zonderland wordt ook in 2012 sportman van het jaar. Formidabel!
Epke: Dank je wel.
Mart: Ga het vieren, jong. En voor u als kijker: het is tijd voor de huiskamervraag. Zegt de naam Herman Weingaertner jullie iets?
Mart: En dan denkt u natuurlijk: dat was een foute Duitser. Maar nee: Weingaertner zwaaide al tijdens de Olympische Spelen van 1896 aan een rekstok.
Mart: Afijn, het zal nog lang onrustig blijven, hier in Londen. Want WE hebben goud en dan zijn WE een gek volk. Goedenavond!
Zó mogelijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:55 schreef Paul het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)rZlhg!h7JP3KVVvEPys/
Als je een hartverzakking krijgt van paardrijden raad ik je sowieso sterk aan om eens een dokter te bezoeken. Dat kan niet goed zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:45 schreef MrBadGuy het volgende:
Gisteren al een paar keer een hartverzakking gehad bij het paardrijden, zometeen vast weer bij Epke. Kunnen we de NOS aanklagen voor gezondheidsrisico's?
Ach, als ik vanavond nog post dan zal het ook wel meevallenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je een hartverzakking krijgt van paardrijden raad ik je sowieso sterk aan om eens een dokter te bezoeken. Dat kan niet goed zijn.
Je post hier 100-en keren per dag en nog weet je niet waar je die info kunt vindenquote:
Ik heb het al gevonden hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je post hier 100-en keren per dag en nog weet je niet waar je die info kunt vinden?
Liep ze over zijn rug heen? Zo ja dan is dat zijn persoonlijke trainsterquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie was die madam die met Epke bezig was in die korte repo bij de NOS net?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb het al gevonden hoor
16.37.
Kolere, zo waar ditquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:55 schreef Paul het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)rZlhg!h7JP3KVVvEPys/
Daar gaat nog zeker 1 iemand wel overheen ja.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Feng met 15.966, keurig.
Kan nog wel over de 16 denk ik.
16:37.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:20 schreef controlaltdelete het volgende:
Is het turnen al bezig? Shit ik zit nog op werk
Hoe laat moet Epke vandaag?
Ja die ja. Dat kun je minder treffen als ik dat zo snel goed zag.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:03 schreef knep het volgende:
[..]
Liep ze over zijn rug heen? Zo ja dan is dat zijn persoonlijke trainster.
Thanks dan ga ik zo maar naar huis.quote:
Ik wil daar ook werkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Thanks dan ga ik zo maar naar huis.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:22 schreef Anonymousz het volgende:
china gaat vast weer met het goud vandoor
is het daar nu ook? ga ik daar kijkenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:26 schreef Mry het volgende:
De eurosport commentatoren klooien toch wel weer een beetje
Jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:28 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
is het daar nu ook? ga ik daar kijken
tis toch stil reces he. Baal wel dat ik de helft heb gemist want turnen is 1 van mn favo sporten op de OS.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:22 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik wil daar ook werkenals je zo makkelijk naar huis mag.
Achja, als je maar op tijd bent voor Epkequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
tis toch stil reces he. Baal wel dat ik de helft heb gemist want turnen is 1 van mn favo sporten op de OS.
Ze zijn wat aan het herhalen op Sporza nuquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
tis toch stil reces he. Baal wel dat ik de helft heb gemist want turnen is 1 van mn favo sporten op de OS.
Sterkte in deze moeilijke tijdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:52 schreef Zelva het volgende:
Oh god, niet weer Komova. Ik weet niet of mijn gemoed dit aan kan.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:52 schreef Zelva het volgende:
Oh god, niet weer Komova. Ik weet niet of mijn gemoed dit aan kan.
Of ze wint of verliest, ze gaat janken. Da's een ding dat zeker isquote:
uit roemenie toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iordache en Douglas zijn mijn favorieten.
Geen Spaanse hoorquote:
dat weet ikquote:
ja goud denk ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:57 schreef Neroje het volgende:
Pffff, kan wel eens een medaille worden
Als het een medaille wordt, wordt het goud. Goud of niks. Tenminste, als het over Epke gaat..quote:
Die hebben Hans nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:06 schreef Mry het volgende:
Ik kijk nu BBC die hebben al veel beter commentaar dan eurosport
Beter dan Eurosport, niet beter dan de NOS. En die lopen nogal een beetje achter, dus is Hans geen optie.quote:
Preciesquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:09 schreef Yonjuuni het volgende:
[..]
Beter dan Eurosport, niet beter dan de NOS. En die lopen nogal een beetje achter, dus is Hans geen optie.
als ze faalt nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:13 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Kan Komova het brons pakken?
huilen hele nacht alleenquote:
Het verschil tussen succes en pech is bij turnen dan ook wel heel klein.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:19 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
"meest complete turnster"
en toch gaat er altijd wel iets fout, en altijd huilen
Ja, er wordt veel verknald, en de tweede plaats zit ook te jankenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:20 schreef Jane het volgende:
Ik schakel af en toe naar de BBC, maar ik zie alleen maar huilende meisjes.
Alleen dat janken zou nog niet eens zo erg zijn, maar haar gedrag gisteren vond ik gewoon schandalig. Dat je niet eens het respect kunt opbrengen om blij te zijn met goud voor je landgenote en dan nóg alleen maar in een hoekje te zitten pruilen, nee, dan heb je echt afgedaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het verschil tussen succes en pech is bij turnen dan ook wel heel klein.
Zal wel derde worden jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:23 schreef Anonymousz het volgende:
raisman sowieso een medaille denk ik :y
Mooi.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:23 schreef Anonymousz het volgende:
raisman sowieso een medaille denk ik
20quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef horned_reaper het volgende:
Dat chinese turn meisje is 8 jaar ofzo?
yay vloer mijn favoriete onderdeelquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:25 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Alweer net geen brons voor Raisman
Maar straks op vloer gaat ze die gouden medaille wel pakken hoor
Volgens mij gewoon een kwestie van niet vallen en goed landenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:28 schreef ajacied4lf het volgende:
Epkemet zijn moeilijkheidsgraad van 7.9
Klinkt zo makkelijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een kwestie van niet vallen en goed landen
toch nog wat is de reden?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |