SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & Okselchickeveryone's a critic...
even you ! !
Indraaien is naar rechts?quote:zorgen dat ie helemaal ingedraait is. Met je hand kun je hem eigenlijk nooit overspannen... dus helemaal indraaien, kabel vastzetten en daarna uitdraaien net zoveel als nodig is om hem mooi te
Oke dank. En hoe strak zet je de kabel bij vastzetten, zo strak mogelijk? Of juist niet omdat je hem nog spant met het uitdraaien?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:08 schreef the_critic het volgende:
jup.. maar je kunt het ook wel zien als het goed is..
Recht achter de fiets zitten en kijken hoe de kooi onder het betreffende kransje staat.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:13 schreef eentwee het volgende:
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt
Met hand gewoon strak trekken en de rest opdraaien. Verder.. zoals Gripper zegtquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke dank. En hoe strak zet je de kabel bij vastzetten, zo strak mogelijk? Of juist niet omdat je hem nog spant met het uitdraaien?
Weet ik, nu nog een ezelsbruggetje zodat ik het niet morgen weer vergeten benquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Recht achter de fiets zitten en kijken hoe de kooi onder het betreffende kransje staat.
Opschakelen en afschakelen moeten allebei de kanten op even snel gaan. Als opschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar rechts, en moet de kabel strakker (stelschroef achteraan linksom, tegen de klok in)
Als afschakelen meer moeite kost, zit je ketting te veel naar links, en moet de kabel losser (stelschroef achteraan rechtsom, met de klok mee)
Even voor de duidelijkheid:quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:25 schreef the_critic het volgende:
[..]
Met hand gewoon strak trekken en de rest opdraaien. Verder.. zoals Gripper zegt(check wel eerst even dat ook je schakelsysteem helemaal teruggeschakelt is.. wil nog wel eens vergeten worden)
Ik hou altijd die eerste 2 aan. OK, bij je voorderailleur is opschakelen naar een zwaardere versnelling, maar daaraan hoef je toch minder in te stellen dan aan je achterderrie.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid:
Opschakelen = naar lichtere versnelling?
Afschakelen = naar zwaardere versnelling?
Terug schakelen = naar zwaardere versnelling?
Zal het aanpassen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dit is deel 171 he, had gehoopt dat iemand het was opgevallen dat die vorige helemaal verkeerd ging...
Bij de voorder. Loopt hij aan als ik op grote blad heb en achter zwaarste. Ik kan hem met de hendel wel verder doen maar hij gaat steeds stukje terug.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik hou altijd die eerste 2 aan. OK, bij je voorderailleur is opschakelen naar een zwaardere versnelling, maar daaraan hoef je toch minder in te stellen dan aan je achterderrie.
Anders gezegd: alles waarvoor je de kabel moet aanspannen is opschakelen, alles wat de springveer doet is afschakelen.
Waarom geen knooppuntenroute gemaakt? Werkt beter, ok deze keer ging blijkbaar goedquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef JohnDDD het volgende:
Moet toch een compliment maken richting de mensen van de fietsbordjes; normaal ben ik niet heel positief maar heb vandaag Amsterdam-Muiden-Almere-Nijkerk-Amersfoort-Amsterdam gefietst, 115km. Nu ken ik het stukje tot Nijkerk redelijk, maar daar waren de bordjes onberispelijk. De route Amersfoort-Amsterdam ging links en rechts, dwars door plaatsen als Soest en Baarn e.d. maar elke keer weer waren de bordjes perfect te zien, op de juiste plek, in de juiste richting. Heb het wel eens anders gezien!
Amsterdam stond gelukkig al op 47km afstand aangegeven; moet zeggen dat de route erg mooi was; Soest, Baarn, Laren, Muiden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom geen knooppuntenroute gemaakt? Werkt beter, ok deze keer ging blijkbaar goed, dan de standaard borden. Bovendien vaak ook een mooiere route.
Als je derrie niet goed opschakelt moet ie strakker, als ie niet goed afschakelt moet ie losser.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:13 schreef eentwee het volgende:
Ik kan nooit maar dan ook nooit onthouden welke kant ik op moet draaien als op- danwel afschakelen niet lekker loopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |