abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115283329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:02 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Right, loondispensatie :')
[..]
(bron: SP: nieuwe wet buit gehandicapten uit)
Van der Pligt zegt dit, Kamp zegt dat....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:09:50 #102
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115283403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Van der Pligt zegt dit, Kamp zegt dat....
Er zijn veel meer steden waar die pilot totaal mislukt is. Een evaluatie is er niet uitgevoerd, die wou Kamp naast zich neerleggen. Gelukkig is het kabinet gevallen....
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115287772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:09 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Er zijn veel meer steden waar die pilot totaal mislukt is. Een evaluatie is er niet uitgevoerd, die wou Kamp naast zich neerleggen. Gelukkig is het kabinet gevallen....
Denk je echt dat je het beter krijgt of dat het beter wordt?

Poef, crisis weg, overal volop geld voor?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:52:30 #104
158641 Babbelegoegje
geen babbelegoegjes
pi_115295331
Roemer heeft meer daadkracht dan Balkenende en Rutte tezamen. :)
Liefde vind je niet als je het zoekt, liefde overkomt je, tegen wil en dank.
Liefde kan je maken en breken.
pi_115300636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Denk je echt dat je het beter krijgt of dat het beter wordt?

Poef, crisis weg, overal volop geld voor?
Dat zal geen enkele politieke partij kunnen oplossen, zeker niet in 4 jaar.
Een partij bepaalt echter wel de keuzes die er gemaakt worden in die 4 jaar.
pi_115300701
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:51 schreef remlof het volgende:
Het zijn maar peilingen, de SP gaat nooit van z'n leven 37 zetels halen.
Met 40 zijn we ook tevreden.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:11:10 #107
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115301926
75 is nog beter.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_115302130
Nog eentje dan; Als de SP eindelijk het probleem van de rijken opgelost heeft en er zijn er niet meer. Wie gaat dan de investeringen betalen, het onderzoek, de vooruitgang?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:18:39 #109
379943 Paper_Tiger
pi_115302212
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:16 schreef truthortruth het volgende:
Nog eentje dan; Als de SP eindelijk het probleem van de rijken opgelost heeft en er zijn er niet meer. Wie gaat dan de investeringen betalen, het onderzoek, de vooruitgang?
Niemand maar dat hoeft niet want we krijgen toch allemaal wat we willen van de staat. Goed, goedkoop en met een glimlach. Utopia aan de Noordzee.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:20:34 #110
379943 Paper_Tiger
pi_115302297

[ Bericht 100% gewijzigd door Paper_Tiger op 08-08-2012 19:21:54 ]
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:21:21 #111
379943 Paper_Tiger
pi_115302326
Eerlijk zullen we alles delen. Ik doe een beetje minder nog dan jij....
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:26:27 #112
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115302536
quote:
_O- _O- :') :')
pi_115302651
quote:
Het buitenland ;)
pi_115302721

Margaret legt het netjes uit van 1:00 tot 1:15
pi_115303789
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:30 schreef _dirkjan_ het volgende:

Margaret legt het netjes uit van 1:00 tot 1:15
Ja, die Poll Tax van haar heeft het goed gedaan :')
pi_115303869
quote:
Je bedenkt een probleem dat zelfs de SP niet heeft.
De SP wil de rijken in de hoogste schaal iets meer belasten.

Verder zorgen dat werken weer loont, iets socialer.

Dat vind ik ook "vooruitgang".
pi_115303887
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
Eerlijk zullen we alles delen. Ik doe een beetje minder nog dan jij....
Zozo, die hebben we hier nog nooit gehoord.
Erg origineel, chapeau.
  FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2012 @ 20:11:08 #118
13368 NiGeLaToR
pi_115304405
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

'iets'? _O-

loonbelasting
HRA
werkgeverbijdragen
... en toen ben ik gestopt met lezen.
Daar zijn zeker geen toeslagen voor?

quote:
Wat loont er nu niet aan werk dan? M'n broertje verdient bruto de helft van wat ik verdien, maar heeft netto 75% te besteden van wat ik te besteden heb. Dat lijkt me voor iedereen te gelden - onwijs sociaal vinnik dat, het voelt alsof ik 25% van zijn netto inkomen (in)direct betaal via de belastingen.

quote:
Dingen mogen best anders, maar het gezever over 'de rijken' die 'hun zakken gevuld hebben' is zo'n dooddoener en pertinente leugen. De mensen die je wilt aanpakken zijn al weg, waren er al nooit of zul je niet te pakken krijgen en de enige die de volle laag gaan krijgen is dat randje wat er net boven zit.

Maargoed, zo je wilt, we hebben straks een hele grote middenklasse. Iedereen boven het maaiveld adviseer ik alvast parttime dag te nemen vanaf oktober. Heerlijk, die vrije tijd.
pi_115304415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:26 schreef betyar het volgende:
[..]
_O- _O- :') :')
Goed antwoord....Dat vond ik namelijk ook.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]

Maar het is toch echt Roemer die 100% belasting wil boven een bepaald bedrag (genoemd is 150.000 alleen dat is lastig terug te vinden). Dus dan wordt het toch echt lastig om nog 'rijken' te vinden die daadwerkelijk het geld willen invesyeren.
pi_115304540
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Goed antwoord....Dat vond ik namelijk ook.

[..]

Maar het is toch echt Roemer die 100% belasting wil boven een bepaald bedrag (genoemd is 150.000 alleen dat is lastig terug te vinden). Dus dan wordt het toch echt lastig om nog 'rijken' te vinden die daadwerkelijk het geld willen invesyeren.
Die 100% belasting is onzin, dat weet je zelf ook.
Plaats het interview hier nog eens en lees het dan zelf ook.

De 5e belastingschijf voor bruto >150.000 Euro is 65% als het aan de SP ligt.
pi_115304643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:11 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Maargoed, zo je wilt, we hebben straks een hele grote middenklasse. Iedereen boven het maaiveld adviseer ik alvast parttime dag te nemen vanaf oktober. Heerlijk, die vrije tijd.
Prima toch.
  FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2012 @ 20:18:35 #122
13368 NiGeLaToR
pi_115304819
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Prima toch.
Denk je? Nog minder belastingen om sociaal uit te delen hoor. Minder geld voor al die zorg die beloofd is. Geen geld voor pensioenen die eigenlijk onbetaalbaar blijken te zijn.

We moeten met z'n allen flink wat werk verzetten om de huidige ellende enigszins te repareren, daarbij heeft het geen zin om de groep die nu al het grootst deel bijdraagt soort-van te criminaliseren. Er hoeft geen bedankje vanaf, geen schouderklopje of speciale herdekingsdag voor hen die de belastingen opbrengen - maar dat gezeur over 'die rijken' komt menigeen de strot wel 'n beetje uit ja :+
pi_115304988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:18 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Denk je? Nog minder belastingen om sociaal uit te delen hoor. Minder geld voor al die zorg die beloofd is. Geen geld voor pensioenen die eigenlijk onbetaalbaar blijken te zijn.

We moeten met z'n allen flink wat werk verzetten om de huidige ellende enigszins te repareren, daarbij heeft het geen zin om de groep die nu al het grootst deel bijdraagt soort-van te criminaliseren. Er hoeft geen bedankje vanaf, geen schouderklopje of speciale herdekingsdag voor hen die de belastingen opbrengen - maar dat gezeur over 'die rijken' komt menigeen de strot wel 'n beetje uit ja :+
Ik hoor mensen die het wat beter hebben dan gemiddeld hier vooral dreigen dat ze minder gaan werken of naar het buitenland gaan emigreren als de SP aan de macht komt, als een soort "chantagemiddel", aangezien ze weten dat ze ook niets hebben in te brengen als het om de verkiezingsuitslag aankomt. Altijd die slachtofferrol "ja, wij brengen al het geld op, bla bla bla".
Ik breng ook het geld op, hoor je mij klagen?
  FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2012 @ 20:27:44 #124
13368 NiGeLaToR
pi_115305250
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik hoor mensen die het wat beter hebben dan gemiddeld hier vooral dreigen dat ze minder gaan werken of naar het buitenland gaan emigreren als de SP aan de macht komt, als een soort "chantagemiddel", aangezien ze weten dat ze ook niets hebben in te brengen als het om de verkiezingsuitslag aankomt. Altijd die slachtofferrol "ja, wij brengen al het geld op, bla bla bla".
Ik breng ook het geld op, hoor je mij klagen?
Jep, topics lang over het 'onrecht' wat allerlei mensen wordt aangedaan en hoe het allemaal socialer kan door mensen die blijkbaar soort-van slachtoffer zijn ergens van gewoon maar wat meer te geven.

Ik dreig niet, ik constateer alleen dat als ik iets onrechtvaardig vind ik dan mijn vrijheid zal benutten om naar dat onrechtvaardigheidsgevoel te handelen. Als de SP het nodig vind om 'de rijken' te straffen omdat ze succesvoller zijn dan anderen, dan moet je dus stoppen met succesvol zijn. Dat is de toon van de discussie en dat is de reden van dit soort reacties.

Uiteindelijk gaat het zowel bij de SP, nog in jouw posts ook maar 1 moment over wat we gaan doen aan de situatie van deze groep 'slachtoffers'. Als daar wat uit zou komen zou ik daar uiteraard - net als ieder ander - best wat voor over hebben om in te leveren. Maar niet als verkapte straf voor de crisis (even los van in hoeverre die crisis iedereen raakt en niet alleen mensen aan de onderkant).
pi_115305731
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:27 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Jep, topics lang over het 'onrecht' wat allerlei mensen wordt aangedaan en hoe het allemaal socialer kan door mensen die blijkbaar soort-van slachtoffer zijn ergens van gewoon maar wat meer te geven.

Ik dreig niet, ik constateer alleen dat als ik iets onrechtvaardig vind ik dan mijn vrijheid zal benutten om naar dat onrechtvaardigheidsgevoel te handelen. Als de SP het nodig vind om 'de rijken' te straffen omdat ze succesvoller zijn dan anderen, dan moet je dus stoppen met succesvol zijn. Dat is de toon van de discussie en dat is de reden van dit soort reacties.

Uiteindelijk gaat het zowel bij de SP, nog in jouw posts ook maar 1 moment over wat we gaan doen aan de situatie van deze groep 'slachtoffers'. Als daar wat uit zou komen zou ik daar uiteraard - net als ieder ander - best wat voor over hebben om in te leveren. Maar niet als verkapte straf voor de crisis (even los van in hoeverre die crisis iedereen raakt en niet alleen mensen aan de onderkant).
Er valt ook weinig op inhoud te discussiëren hier, aangezien hier vooral met de standaard stokpaardjes, oneliners en modder wordt gegooid door enkele veelvuldig terugkerende mensen die niets met de SP hebben en het nodig vinden om dat om de 3 reacties te uiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')