abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:41:53 #251
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_115554179
Ik ben geen wetenschapper, wel vind ik door alle tegenstrijdige onderzoeksresultaten er een soort onzekerheid ontstaan is of het wel of niet slecht voor je zou zijn. Daarom is het voor mij belangrijk om er voorzichtig mee om te gaan, gewoon omdat je er niet zeker van kunt zijn.
Ik heb geen zin om straks met gezondheidsproblemen te zitten, tenslotte zijn veel onderzoeken betaald door producenten van deze producten (dat kan ook haast niet anders omdat dergelijk onderzoek veel te duur is om te doen), maar of de uitkomsten dan echt onafhankelijk en transparant zijn... daar vertrouw ik niet op. Het gaat wel om geld in deze onderzoeken, of het werkelijk om onze gezondheid gaat dat kun je je afvragen als er miljarden dollars mee gemoeid zijn.

Ik ga trouwens naar de natuurwinkel, daar heb je vrij weinig aspartaam (en vriendjes van aspartaam zijn er ook niet of haast niet te koop).
Een lekkere frisdrank is bruisend bronwater met citroen en muntblaadjes, vers gemaakt. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over wel of niet lightfrisdrank drinken. Je maakt gewoon suikervrij en suikervervangervrij drinken. Een andere weg in slaan is ook een mogelijkheid, gewoon alle cola's en snoep laten staan, kiezen voor gezond, hoef je je ook niet af te vragen of al die additieven gezond zijn of niet. Dat is een eitje, of een peulenschilletje.
pi_115557360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:41 schreef SilkenTofu het volgende:
Ik ben geen wetenschapper, wel vind ik door alle tegenstrijdige onderzoeksresultaten er een soort onzekerheid ontstaan is of het wel of niet slecht voor je zou zijn. Daarom is het voor mij belangrijk om er voorzichtig mee om te gaan, gewoon omdat je er niet zeker van kunt zijn.
Ik heb geen zin om straks met gezondheidsproblemen te zitten, tenslotte zijn veel onderzoeken betaald door producenten van deze producten (dat kan ook haast niet anders omdat dergelijk onderzoek veel te duur is om te doen), maar of de uitkomsten dan echt onafhankelijk en transparant zijn... daar vertrouw ik niet op. Het gaat wel om geld in deze onderzoeken, of het werkelijk om onze gezondheid gaat dat kun je je afvragen als er miljarden dollars mee gemoeid zijn.

Ik ga trouwens naar de natuurwinkel, daar heb je vrij weinig aspartaam (en vriendjes van aspartaam zijn er ook niet of haast niet te koop).
Een lekkere frisdrank is bruisend bronwater met citroen en muntblaadjes, vers gemaakt. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over wel of niet lightfrisdrank drinken. Je maakt gewoon suikervrij en suikervervangervrij drinken. Een andere weg in slaan is ook een mogelijkheid, gewoon alle cola's en snoep laten staan, kiezen voor gezond, hoef je je ook niet af te vragen of al die additieven gezond zijn of niet. Dat is een eitje, of een peulenschilletje.
Juist vanwege alle ophef is aspartaam een van de stoffen waar het meeste onderzoek naar is gedaan. Behalve wat vindingen die je puur op de basis van kans zou verwachten, zijn er helemaal geen enkele tegenstrijdige berichten / onderzoeken over het gevaar van aspartaam.

Het enige redelijk betrouwbare eventuele nadelig effect van aspartaam wat ik ooit heb kunnen vinden, is dat het mogelijk je trek in suiker verhoogt omdat je lichaam zich instelt op glucose die het vervolgens niet krijgt maar al wel insuline aanmaakt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:18:57 #253
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_115558049
Er zijn toch onderzoeken geweest alvorens deze stof werd toegestaan waaruit bleek dat het schadelijk was? Het is pas vele jaren later ingevoerd door de FDA, eerst alleen in droge producten, later ook in natte. Het werd door onafhankelijke wetenschappers als kwalijk gezien en door afhankelijke als onschadelijk.

Er zijn toch vele mensen met klachten die vanzelf stoppen als ze ook stoppen met aspartaam (dat zijn dan misschien geen "onderzoeken". Dat vind ik wel tegenstrijdig met wat uit de "onderzoeken" komt (die vaak geld hebben gekregen van branches die die producten maken).

Je moet natuurlijk zelf weten wat je met je lichaam doet, maar waar er geld in omgaat vertrouw ik niet meteen op beloftes. Ik kies er voor om géén risico te lopen.
pi_115558664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:18 schreef SilkenTofu het volgende:
Er zijn toch onderzoeken geweest alvorens deze stof werd toegestaan waaruit bleek dat het schadelijk was? Het is pas vele jaren later ingevoerd door de FDA, eerst alleen in droge producten, later ook in natte. Het werd door onafhankelijke wetenschappers als kwalijk gezien en door afhankelijke als onschadelijk.
bron?
Wikipedia heeft iig genoeg bronnen naar studies die onafhankelijk zijn en het tegenovergestelde claimen.

quote:
Er zijn toch vele mensen met klachten die vanzelf stoppen als ze ook stoppen met aspartaam (dat zijn dan misschien geen "onderzoeken". Dat vind ik wel tegenstrijdig met wat uit de "onderzoeken" komt (die vaak geld hebben gekregen van branches die die producten maken).
Er zijn ook mensen die zeggen van kanker genezen te zijn door het drinken van hun ochtendurine. De wereld is enorm complex, stoppen met cola-light betekent ook stoppen met cafeine en alle andere ingredienten. Daarnaast zijn mensen erg goed in het zichzelf ziek / beter denken (placebo-effecten) dat is waarom er gedegen, dubbelblind random onderzoek gedaan wordt. Daaruit blijkt keer op keer dat de geldende standaarden voor aspartaam geen verhoogd risico met zich meebrengen.

quote:
Je moet natuurlijk zelf weten wat je met je lichaam doet, maar waar er geld in omgaat vertrouw ik niet meteen op beloftes. Ik kies er voor om géén risico te lopen.
Wetenschap en beloftes zijn twee hele tegenovergestelde dingen. Jij vertrouwt op internet-stemmingsmakerij.

Mensen verdienen trouwens ook geld aan de munt die jij in je gezonde frisdrank stopt en in tegenstelling tot aspartaam heeft munt wel bewezen nadelige effecten voor de gezondheid.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:03:09 #255
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_115560030
Wikipedia heeft wel een helder overzicht.
Mij gaat het er om dat er nog teveel negatieve geluiden zijn over aspartaam, dat ik er voor kies om het gewoon niet te nemen. Ik kan beter kiezen voor veilig dan straks met gebakken peren zitten. In de jaren zeventig van de vorige eeuw zijn er wel degelijk tests uitgevoerd op ratten en die kregen er kanker van (zie wikipedia, het is alleen nog niet officieel aangetoond bij de mens en daarom zijn nieuwere studies nog niet definitief).

Ik zeg niet dat aspartaam slecht is, maar zodra er hoeveelheden die je ervan kunt consumeren (liever niet meer dan dat) worden beschreven vraag ik mij af waarom dat zo is, waarom mag je er niet meer van nemen (overigens staat het niet op de verpakkingen, ik snap dat je heel veel moet drinken van frisdrank om aan die aantallen te komen, maar er zijn ook producten waarmee je veel sneller aan die aantal grammen komt denk ik zo?).
Daarbij worden vaak berekeningen gedaan van: een rat heeft zoveel massa, een mens zoveel, dat is zoveel keer meer, dus een mens mag ook zoveel keer meer van die stof als dat de rat kan innemen zonder ziek te worden, maar dat is een sommetje die niet op gaat. De tolerantie van stoffen gaat niet met diezelfde factor. Om een mens te verdoven heb je een bepaalde hoeveelheid verdovingsmiddel nodig, doe je het soortgelijke sommetje bij een olifant en spuit je die hoeveelheid (met die factor) verdovingsmiddel in dan gaat hij er dood aan... Maar met die berekeningen wordt wel vaak gerekend zodra het betrekking heeft op hoeveel je ervan mag.
Ik weet niet of dat hierbij ook zo is.

Er worden veel bijwerkingen gemeld van aspartaam bij de FDA. Nu is het natuurlijk zo dat de ene stof op iemand anders uitwerkt dan op een ander. Dat is met medicatie ook vaak zo, maar een klein deel last krijgt van bijwerkingen. Ik denk dat het hiermee hetzelfde zou kunnen zijn. Kijk voor jezelf hoe je lichaam erop reageert, want wat voor de een wel werkt hoeft niet te werken voor een ander.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:06:38 #256
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_115560184
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:32 schreef oompaloompa het volgende:
Mensen verdienen trouwens ook geld aan de munt die jij in je gezonde frisdrank stopt en in tegenstelling tot aspartaam heeft munt wel bewezen nadelige effecten voor de gezondheid.
Zodra je het koopt verdienen mensen er geld aan, maar ik vraag me nu natuurlijk wel af wat er met munt aan de hand is dan want dat munt nadelige effecten kan hebben heb ik nog nooit gelezen/gehoord.
pi_115564450
Op toxnet kun je van bijna elke stof die je kunt bedenken een overzicht een conclusie van al het gedane onderzoek vinden.
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:37:48 #258
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_125365479
Mensen die zeggen dat ze aspartaam vermijden omdat het kankerverwekkend zou zijn (alhoewel dat eventueel pas geldig zou zijn bij inname van 400 liter of meer) maar vervolgens wel een peukje opsteken. :')
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_125371350
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Mensen die zeggen dat ze aspartaam vermijden omdat het kankerverwekkend zou zijn (alhoewel dat eventueel pas geldig zou zijn bij inname van 400 liter of meer) maar vervolgens wel een peukje opsteken. :')
Wat als ze aspartaam simpelweg niet lekker vinden, maar wel van een sigaret kunnen genieten?

Een :') of een :@ ?
pi_125380077
Ik vind gewone suiker lekkerder.. en ook gezonder op de lange termijn.
Suiker heeft zich al lang bewezen als natuurlijk zoet product.
pi_125381007
Gewoon drinken als je het lekker vind. Zorgen zijn voor later. Je Cola light is maar een van de vele dingen waar je kanker van zou krijgen. :')

Net zoals je mobiele telefoon in je broekzak, het fietsen langs een drukke weg, zonlicht, vet eten etc. Zelfs lipbijten zou voor lip-kanker zorgen... Oftewel op iedere hoek van de straat loop je iets op.
  woensdag 17 april 2013 @ 09:44:56 #262
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_125387160
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:36 schreef ohwyeah het volgende:
Is ook maar afhankelijk van de dosis.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 17 april 2013 @ 09:46:33 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125387198
quote:
Hoe bewezen? Dat het zoet is?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 april 2013 @ 16:10:07 #264
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125401008
quote:
Suiker is nou net een van die "natuurlijke" stoffen die tegenwoordig niet meer door de onderzoeken van de FDA heen zou komen als 'veilig', als (mede-)veroorzaker van aandoeningen als cariës, obesitas, en diabetes.

Niet alles wat "natuurlijk" is gezond. Vaak zelfs integendeel.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 17 april 2013 @ 16:14:52 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125401204
Maar suiker veroorzaakt dat niet. Net zo min als wapens mensen doden....
  woensdag 17 april 2013 @ 16:17:08 #266
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125401302
quote:
6s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:14 schreef Lienekien het volgende:
Maar suiker veroorzaakt dat niet. Net zo min als wapens mensen doden....
Ja, zo kun je iedere stof wel als 'veilig' beschouwen.

Sowieso hangt de 'veiligheid' van iedere stof af van de hoeveelheid die je tot je neemt en in welke tijdspanne.
Drie liter water drinken in drie minuten is ook dodelijk. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 17 april 2013 @ 16:52:33 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125402815
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja, zo kun je iedere stof wel als 'veilig' beschouwen.

Sowieso hangt de 'veiligheid' van iedere stof af van de hoeveelheid die je tot je neemt en in welke tijdspanne.
Drie liter water drinken in drie minuten is ook dodelijk. ;)
Precies. En water labellen we ook niet als 'onveilig'.
  woensdag 17 april 2013 @ 16:55:44 #268
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_125402959
Feit is wel dat we door de industrie flink misleid worden. Vetten worden in het verdomhoekje geduwd terwijl suiker ongemoeid wordt gelaten. Terwijl je lichaam vetten harder nodig heeft dan suiker. De meeste mensen denken volledig onterecht "vet in voedsel = vet op je lichaam"
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_125403037
Aspartaam zoveel mogelijk vermijden. Sowieso suiker > kunstmatige zoetstoffen.
pi_125403180
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Een topic van 8 maanden oud kicken :')
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  woensdag 17 april 2013 @ 17:07:37 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125403474
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:55 schreef fathank het volgende:
Feit is wel dat we door de industrie flink misleid worden. Vetten worden in het verdomhoekje geduwd terwijl suiker ongemoeid wordt gelaten. Terwijl je lichaam vetten harder nodig heeft dan suiker. De meeste mensen denken volledig onterecht "vet in voedsel = vet op je lichaam"
Dé industrie? Suiker wordt zeker niet ongemoeid gelaten. Suiker is gif, wordt ons verteld. En koolhydraten zijn de duivel.
  woensdag 17 april 2013 @ 17:22:19 #272
82546 Apekoek
terrorhenk
  woensdag 17 april 2013 @ 17:23:22 #273
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_125404209
En iedereen is te para
pi_125405178
Ik krijg er migraine van, dus bij mij komt er niets meer in met aspartaam. Laatst begon ik na een hele tijd weer last te krijgen.. bleek er aspartaam in mijn vitamine sticks te zitten... nog beter opletten dus :X
Wel blij dat ik erachter gekomen ben, dronk altijd erg veel light drank.. nu haast nooit meer ergens last van.

Drink tegenwoordig veel spul met stevia :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 17 april 2013 @ 18:24:33 #275
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_125406455
Aspartaam vermijd ik ook zoveel mogelijk. Dat hele vage gedoe met aspartaam, waar SilkenTofu het ook al over had, rondom de FDA zit me allesbehalve lekker.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_125406944
Stond hier een bak slagroomijs light van Hertog Jan in de keuken.. Normaal gesproken dacht ik bij ''light'' ijs dat het geen reet uitmaakte, en misschien een klein beetje calorieen minder heeft, maar dit ijs heeft dus gewoon 70 calorieen per 100 ML.. Dat houdt dus in als ik mijn hele bak vol schep met ijs, ik slechts 140 calorieen heb binnengekregen 8)7 .. Dat is anderhalve banaan :')

No way dat dit goed voor je is...
  woensdag 17 april 2013 @ 21:25:23 #277
208890 June.
Seriously?
pi_125415263
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:01 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Een topic van 8 maanden oud kicken :')
Inderdaad, nu komen weer alle ongefundeerde uitspraken terug die allang weerlegd zijn etc :') De discussie was klaar..
Shine bright like a diamond.
  woensdag 17 april 2013 @ 21:27:03 #278
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_125415374
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:39 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Stond hier een bak slagroomijs light van Hertog Jan in de keuken.. Normaal gesproken dacht ik bij ''light'' ijs dat het geen reet uitmaakte, en misschien een klein beetje calorieen minder heeft, maar dit ijs heeft dus gewoon 70 calorieen per 100 ML.. Dat houdt dus in als ik mijn hele bak vol schep met ijs, ik slechts 140 calorieen heb binnengekregen 8)7 .. Dat is anderhalve banaan :')

No way dat dit goed voor je is...
Goede onderbouwing. Is je gedegen onderzoek al gepubliceerd?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_125417777
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Goede onderbouwing. Is je gedegen onderzoek al gepubliceerd?
Beetje bijdehand komen doen op fok :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')