abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115515675
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:51 schreef Piye het volgende:

[..]

Hiermee heb je niet echt mijn gebrek aan historische kennis aangetoond. Dat Arabieren en/of moslims Joden nooit hebben vervolgd/vermoord zal ik nooit beweren. Zo zijn er ook christenen vervolgd/vermoord en in andere rijken moslims vervolgd/vermoord. Alleen in de Arabische wereld zijn Joden helemaal niet altijd de grote zondebok geweest terwijl juist die rol als zondebok gebruikt wordt om de daden van de Israëlische staat te vergoelijken.

[..]

Komt omdat de meesten geen (terechte) kritiek op Joden of Israël durven te leveren. De echte Jodenhaters hebben er niet zo'n probleem mee.
Dus is de kritiek op anti-zionisten (hun kritiek is incorrect) terecht immers zijn ze meer dan eens antisemitisch dat erken jij dus.
pi_115515747
Mensen die het woord antisemitisme in hun mond nemen bij commentaar op Israël moet je hard uitlachen. Dat zijn primaten.
pi_115515784
Ook moeten de winkels in Nederland op zaterdag dicht om de Joodse rustdag te eren. Dat hoort nu eenmaal bij een Joods-Christelijke traditie.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:19:17 #104
351780 Piye
King of Kush
pi_115516026
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat verzin je ter plekke en is compleet je eigen invulling.
Dat verzin ik helemaal niet ter plekke. Het boek genesis leert ons dat volgens joden en christenen God Israël aan de afstammelingen van Abraham heeft beloofd. Nergens wordt beweerd dat zij ook daadwerkelijk de eerste inwoners van Israël waren. En wanneer ze in de het Oude Testament Israël intrekken gebeurd dit door het gebied te veroveren van de mensen die er op dat moment wonen. Dat is gewoon wat het Jodendom zelf leert.

quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus is de kritiek op anti-zionisten (hun kritiek is incorrect) terecht immers zijn ze meer dan eens antisemitisch dat erken jij dus.
Ik erken dat veel anti-zionisten antisemitisch zijn, maar ik ben het met de klacht eens dat elke vorm van antizionisme veel te vaak als antisemitisch wordt bestempeld en dat daarmee elke anti-zionist antisemiet zou zijn. Verder vind ik het ook belangrijk om niet te vergeten dat een antisemiet best terechte kritiek op Israël kan uiten.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:10 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Je kan ook normale posts maken met goede argumenten zodat er nog een nuttige discussie uit valt te halen?
Prima post als je het mij vraagt, want dat is precies waarom de Joden Israël hebben gekregen.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_115516142
In de koran staat toch ook dat de land oorspronkelijk van Israel is?
pi_115516182
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:19 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat verzin ik helemaal niet ter plekke. Het boek genesis leert ons dat volgens joden en christenen God Israël aan de afstammelingen van Abraham heeft beloofd. Nergens wordt beweerd dat zij ook daadwerkelijk de eerste inwoners van Israël waren. En wanneer ze in de het Oude Testament Israël intrekken gebeurd dit door het gebied te veroveren van de mensen die er op dat moment wonen. Dat is gewoon wat het Jodendom zelf leert.
Ik doelde op wat je zei over verdrijven. Uit het OT kan je wel degelijk opmaken dat het land voor hun is.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:23:54 #107
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_115516192
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:22 schreef Amethyst1 het volgende:
Over Israël wordt niet gesproken. Officieel, vanaf het begin is het land wel van de joden geweest ja. Het beloofde land. Maar omdat joden in de ogen van God vele fouten hebben begaan en dus niet langer meer het uitverkoren volk waren kun je dat ook niet meer stellen als je je op de Bijbel of Koran beroept.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_115516259
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee hij zegt juist dat de echte jodenhaters er geen geheim van maken. Mensen die terechte kritiek op joden en Israël hebben durven het vaak niet te uiten en scharen zich onder het anti-zionisme. Jodenhaters scharen zich daar niet onder maar komen er gewoon openlijk voor uit.
pi_115516278
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:19 schreef Piye het volgende:

[..]

Prima post als je het mij vraagt, want dat is precies waarom de Joden Israël hebben gekregen.
Sowieso dat ze land hebben gekregen is de eeuwenlange anti-semitisme, vervolgingen en verbannen uit landen en toen de 2de wereldoorlog...
pi_115516368
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:25 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Sowieso dat ze land hebben gekregen is de eeuwenlange anti-semitisme, vervolgingen en verbannen uit landen en toen de 2de wereldoorlog...
Prima reden. Geef ze een stukje Duitsland. Of een stukje Polen. Of een stukje van elk land waar ze weg werden gestuurd.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:28:54 #111
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_115516414
quote:

[..]

Het ligt veel subtieler. Het was een Brits mandaat al sinds voor WO I. Destijds kwamen er conferenties op waarnaar er werd gezocht voor een geschikt land. Gebieden als Argentinië maar ook de Nederlandse Antillen (idee van Mussert overigens) werden lange tijd genoemd. Omdat de joden een sterke lobby hadden en Palestina toch wel de meeste aantrekkingskracht had heeft GB nog voor WO II het gebied daar verdeeld zodat de joden daarheen konden. Pas in 1948 riepen ze Israël uit waarnaar er vrijwel direct een oorlog uitbrak dat Israël won. De officiële landsgrenzen, hoewel niet door iedereen erkent, zijn samen met Arafat en Clinton in (als ik mij niet vergis 1992) getekend. Overigens overtreden de joden deze afspraken door de Gaza strook te bebouwen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:29:02 #112
351780 Piye
King of Kush
pi_115516421
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:22 schreef Amethyst1 het volgende:
Betwijfel ik want voor zover ik weet zijn moslims volgens de islam afstammelingen van Abraham (via Ishmaël), wat ze dus net zoveel recht erop zou geven als joden.

quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik doelde op wat je zei over verdrijven. Uit het OT kan je wel degelijk opmaken dat het land voor hun is.
Als je jood of christen bent misschien. Ik lees het echter door de ogen van een niet-gelovige dus beloftes van hun God doen mij niet zoveel. Ik kan er echter wel uit opmaken dat ze Israël ook in de tijd van de bijbel met geweld hebben veroverd.

quote:

[..]

Precies, dus is Nielsch zijn opmerking dat Joden eigenlijk al het land ter wereld verdienen omdat ze het zo zwaar hebben gehad helemaal niet zo gek.
pi_115516467
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Prima reden. Geef ze een stukje Duitsland. Of een stukje Polen. Of een stukje van elk land waar ze weg werden gestuurd.
:')
pi_115516486
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het ligt veel subtieler. Het was een Brits mandaat al sinds voor WO I. Destijds kwamen er conferenties op waarnaar er werd gezocht voor een geschikt land. Gebieden als Argentinië maar ook de Nederlandse Antillen (idee van Mussert overigens) werden lange tijd genoemd. Omdat de joden een sterke lobby hadden en Palestina toch wel de meeste aantrekkingskracht had heeft GB nog voor WO II het gebied daar verdeeld zodat de joden daarheen konden. Pas in 1948 riepen ze Israël uit waarnaar er vrijwel direct een oorlog uitbrak dat Israël won. De officiële landsgrenzen, hoewel niet door iedereen erkent, zijn samen met Arafat en Clinton in (als ik mij niet vergis 1992) getekend. Overigens overtreden de joden deze afspraken door de Gaza strook te bebouwen.
Frank, er schuilt meer achter jou dan een dertien in een dozijn zolderkamer melkbek. Je bent een parel in de nacht. Dat ben je.
pi_115516487
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

_O_
pi_115516507
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:29 schreef Piye het volgende:

[..]

Betwijfel ik want voor zover ik weet zijn moslims volgens de islam afstammeingen van Abraham (via Ishmaël), wat ze dus net zoveel recht erop zou geven als joden.

En daarom wou Israel als deal 50 50 doen dus de helft aan de moslims en de helft voor hunzelf maar moslims waren te eigenwijs om ermee in te stemmen .

[..]

Als je jood of christen bent misschien. Ik lees het echter door de ogen van een niet-gelovige dus beloftes van hun God doen mij niet zoveel. Ik kan er echter wel uit opmaken dat ze Israël ook in de tijd van de bijbel met geweld hebben veroverd.
pi_115516518
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Inderdaad
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:34:18 #118
351780 Piye
King of Kush
pi_115516644
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:31 schreef Amethyst1 het volgende:

[..]

Goeie deal ja. Zouden wij vast ook mee instemmen als een stel Koerden hier kwam en riep dat dit land aan hun beloofd is, maar dat wij de helft mogen houden omdat ze van die goeie gozers zijn. :')
pi_115516681
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:34 schreef Piye het volgende:

[..]

Goeie deal ja. Zouden wij vast ook mee instemmen als een stel Koerden hier kwam en riep dat dit land aan hun beloofd is, maar dat wij de helft mogen houden omdat ze van die goeie gozers zijn. :')
Dat kun je niet hiermee vergelijken
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:42:04 #120
351780 Piye
King of Kush
pi_115516966
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:35 schreef Amethyst1 het volgende:

[..]

Dat kun je niet hiermee vergelijken
Er is inderdaad niks vergelijkbaars te bedenken, maar de absurditeit komt in de buurt. Het enige argument dat de joden ooit hebben aangedragen om Israël toe te eigenen is hun eigen boek. Daarbij moesten zij natuurlijk de heiligste stukken hebben, want zij zijn joden en de rest zijn toch maar gojims. Daarnaast mogen ook Joden die het jodendom niet aanhangen gebruik maken van de terugkeerregeling van Israël. Wat is hun argument daarvoor dan?

De gang van zaken met betrekking tot Israël is simpelweg niet objectief te verdedigen. Wat mij betreft is iedereen die vindt dat Israël de joden toekomt verblindt door misplaatst schuldgevoel, religie of een afkeer tegen moslims.
pi_115517094
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:42 schreef Piye het volgende:

[..]

Er is inderdaad niks vergelijkbaars te bedenken, maar de absurditeit komt in de buurt. Het enige argument dat de joden ooit hebben aangedragen om Israël toe te eigenen is hun eigen boek. Daarbij moesten zij natuurlijk de heiligste stukken hebben, want zij zijn joden en de rest zijn toch maar gojims. Daarnaast mogen ook Joden die het jodendom niet aanhangen gebruik maken van de terugkeerregeling van Israël. Wat is hun argument daarvoor dan?

De gang van zaken met betrekking tot Israël is simpelweg niet objectief te verdedigen. Wat mij betreft is iedereen die vindt dat Israël de joden toekomt verblindt door misplaatst schuldgevoel, religie of een afkeer tegen moslims.
Een afkeer tegen moslims is bij mij absouluut niet ter sprake :) Ik kijk na de persoon in kwestie en niet het geloof of kleur haar :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:47:21 #122
351780 Piye
King of Kush
pi_115517218
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:44 schreef Amethyst1 het volgende:

[..]

Een afkeer tegen moslims is bij mij absouluut niet ter sprake :) Ik kijk na de persoon in kwestie en niet het geloof of kleur haar :)
Waarom vind je het dan terecht dat een volk vanwege het geloof dat door een groot deel ervan wordt aangehangen een land heeft gekregen?
pi_115517285
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:29 schreef Piye het volgende:

[..]

Betwijfel ik want voor zover ik weet zijn moslims volgens de islam afstammelingen van Abraham (via Ishmaël), wat ze dus net zoveel recht erop zou geven als joden.

[..]

[..]

Precies, dus is Nielsch zijn opmerking dat Joden eigenlijk al het land ter wereld verdienen omdat ze het zo zwaar hebben gehad helemaal niet zo gek.
God is er voor iedereen, iedereen is gelovig, Israel is dus een mooie Joodse staat helder maar weer.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:48:48 #124
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_115517293
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:44 schreef Amethyst1 het volgende:

[..]

Nee ok, maar een zionist zei nog tegen mij dat ik de holocaust goedkeur en dat ik joden haat omdat ik de kant van de Palestijnen kies, terwijl ik zeg dat ik dat juist doe omdat ik voor de mensenrechten ben en het niet goed vind dat hun land zomaar ingenomen wordt. Toch ben ik een antisemiet volgens hem, omdat ik de kant van de Palestijnen kies, ik snap nog steeds niet wat de logische redenering daarvoor is, maar het zal wel aan mij liggen.

Als deze redenering echter klopt, ben je een moslimhater als je het zionisme goedkeurt, want dan ben je er in feite voorstander van dat moslims bijvoorbeeld in Dar Yassin in 1948 werden uitgemoord.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_115517314
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:47 schreef Piye het volgende:

[..]

Waarom vind je het dan terecht dat een volk vanwege het geloof dat door een groot deel ervan wordt aangehangen een land heeft gekregen?
Palestijnen wouden meer dan de helft van het land. Met de helft deden ze niet genoegen mee
nu willen ze wel de helft maar is het te laat voor blijkbaar , Amerika staat achter Israel en sta je sterk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')