abonnement Unibet Coolblue
pi_115858572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow, prachtige foto's. O+.

Vond je het niet eng met die beer, Piet? Wel onwijs gaaf zeg!
het was wel spannend maar zolang je zelf niet op de beren afloopt dan laten ze jouw ook met rust. dit waren zwarte beren die zijn ook niet zo groot en gevaarlijk als grizzly beren. maar deze beren die gaven niet eens de indruk dat ze ons opmerkte of er iets om gaven dat wij daar waren. ze gingen gewoon door met het eten van planten.

we liepen de panorama trail die begint bij Glacier point en gaat dan naar de twee grote watervallen (Vernal en Nevada als ik me de namen goed herinner) en loopt dan via de mist Trail naar beneden de valley in. vooral het eerste stuk was erg rustig met heel weinig toeristen waardoor je veel meer kans had om wildlife te zien.

ik vond het vooral heel bijzonder ik ben ook ooit in afrika geweest en daar veel wild gezien maar daar zit je altijd in een auto/bus/truck en zo lopend beren tegenkomen is toch een heel andere ervaring.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_115858600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:03 schreef jack4ya het volgende:

[..]

We kwamen in de namiddag aan bij Bryce, (net zonsondergang gemist) en zijn voor de opgang weer terug gereden naar Bryce... vrij lang gewandeld en toen rondom 11/12 uur naar Zion, waar we die waterloop hebben gedaan. Niet Angels Landing (foute beslissing zoals ik nu zie).
Wat ik wil zeggen, Bryce is wel een klasse apart, het is een klein park maar wel intens zeg maar.
En vrij eenvoudig 'mee te pakken'

Zion vond ik wel aardig, maar hebben we dus de verkeerde hike gedaan. Wel een park waar je IN de canyon loopt ipv erop.

Yosemite erg mooi en groen, en godskolere druk met dagjes mensen en japanners. En toeristen die de auto het liefst in de waterval parkeren en dan niet hoeven te lopen. Ik vond het een behoorlijke demper. Ga in vredesnaam igg over de Tioga pas... Echt als je die mist, dan mis je een stuk uniekheid. En loop iets voorbij Mirrorlake en je hebt weer wat rust.

Grand Canyon vond ik vooral moeilijk te bevatten. Het is zo groot dat je alle gevoel voor schaal, verhouding en realiteit ontbeert. Het hielp een beetje toen ik dacht: Wat zouden die eerste reizigers gedacht hebben, die ineens aan de rand stonden? "We hebben een probleempje, hoe komen we aan de overkant!?" :')

Valley of the Fires schijnt ook mooi te zijn en dicht bij Vegas... ben er niet geweest maar wellicht een alternatief?

Zelf vond ik Canyonlands erg top, de oostweg er naar toe is machtig! En nogal rauw landschap, nauwelijks anderen gezien daar.
Wij vonden Yosemite en Zion geweldig MAAR vooral door de moeilijkere hikes te pakken en vroeg in de ochtend te gaan lopen. Kwamen amper andere mensen tegen (al kwam dat soms ook omdat we het verkeerde pad pakten, lees het paardenpad....dat hadden we dan na een uur een keer door) en je beleeft zo'n park heel anders als vanuit je auto.

Angels Landig was inderdaad waanzinnig. Soms wel zwaar, met name de Walter Wiggles zijn een aardige uitdaging. Het laatste stuk is niet zonder risico's, er valt daar wel eens iemand naar beneden. Je kan echter ook stoppen op Scoutings Overlook (het is iets met Scouting in de naam iig). Vanaf dit punt is het uitzicht ook waanzinnig en kan je je uren vermaken met mensen kijken die dat laatste stuk wel lopen/klimmen.

We willen nog een keer terug naar Yosemite om de Half Dome Hike te doen en naar Zion om de Narrows te 'doen'.

Overigens zijn wij 2 keer in de Grand Canyon geweest, magisch! Die mag je absoluut niet overslaan. Wij zijn dit jaar naar beneden gelopen, wow!! :) Wat een gave wandeling...je moet wel vroeg vertrekken (wij waren om 06:30 op pad en dat was eigenlijk te laat), veel water en eten meenemen, juiste schoenen dragen en een aardige basisconditie hebben. Hoe verder je naar beneden loopt...amper mensen kwamen we tegen. De Bright Angel Trail heet deze, wij sliepen ook in de Bright Angel Lodge speciaal voor deze hike.
pi_115897305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:25 schreef exode het volgende:
Even wat mooie foto's van onze reis in juli 2012. Ik hou me in want het zijn duizenden foto's :)

welke route hebben jullie gedaan? ik wil volgend jaar eigenlijk ook weer naar het amerika en dan wil ik graag yellowstone zien maar dat park ligt best uit de buurt bij de andere parken in het zuidwesten.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_115897653
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:14 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

welke route hebben jullie gedaan? ik wil volgend jaar eigenlijk ook weer naar het amerika en dan wil ik graag yellowstone zien maar dat park ligt best uit de buurt bij de andere parken in het zuidwesten.
Mwah, het is te doen hoor. Het ligt inderdaad een beetje uit de route, maar vanuit Yellowstone kun je via Grand Teton ook prima richting Zion etc. rijden. Wij hadden wel een rustnachtje onderweg gedaan, maar zelfs dat is niet per se nodig. Je kunt ook kiezen om een volledige dag te rijden.
pi_115899874
Oh trouwens, ik zag laatst voorbij komen dat iemand de Angel's Landing wil doen met een zwangere. Had toen geen zin om via mijn telefoon te reageren want dat schiet nooit op :+ . Als ze in super conditie is en je leest je goed in in wat die wandeling inhoudt, zou het moeten kunnen. Maar het is écht een pittige wandeling en het einde kan gevaarlijk zijn als er wind staat. Daarbij heeft een zwangere veel 'wekere' en instabielere gewrichten onder invloed van hormonen, en verliest daardoor veel sneller haar balans. Niet om je bang te maken ofzo maar wilde het wel even zeggen voordat ik spijt krijg dat ik het niet heb gezegd :) .

Ik was zelf in mei ongeveer 14 weken zwanger toen wij een aantal wandelingen in o.a. Zion hebben gedaan, en dat maakt een pittige wandeling nog net even wat zwaarder :) .
pi_115908194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:14 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

welke route hebben jullie gedaan? ik wil volgend jaar eigenlijk ook weer naar het amerika en dan wil ik graag yellowstone zien maar dat park ligt best uit de buurt bij de andere parken in het zuidwesten.
Wij hebben afgelopen juli de volgende route gedaan:
Denver - Yellowstone - Grand Teton - Kolob deel Zion - Las Vegas - Grand Canyon - Monument Valley - Arches NP - Denver

Aardig wat kilometers, in 2008 hebben het rondje LA - LA gedaan met oa San Francisco, Yosemite, Zion en Bryce maar dat waren minder kilometers.

Afgelopen juli hebben we ruim 4500 km gereden. De route is ook echt natuur, natuur, natuur geweest met dus een stop Las Vegas wat overigens best om is in dit rondje. Het was geweldig! Veel mensen rijden vanuit Grand Teton via Salt Lake naar Zion en Moab wij zijn dus uitgeweken naar het westen speciaal voor Las Vegas en Grand Canyon.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:08:15 #208
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115911385
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:14 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

welke route hebben jullie gedaan? ik wil volgend jaar eigenlijk ook weer naar het amerika en dan wil ik graag yellowstone zien maar dat park ligt best uit de buurt bij de andere parken in het zuidwesten.
Wij hebben Moab-SLC-Brigham City-Logan-Bear Lake-Alpine-Jackson-Yellowstone gedaan.

Brigham City vanwege nabijheid Golden Spike NM en Maddox restaurant. :9 https://www.maddoxfinefood.com/ Voor de lefhebber van (Bison-)vleesch.

De UT89 Brigham City-Logan-Uinta-Wasatch-Cache National Forest-Bear Lake is een mooie rustige weg.
Zwitserland, maar dan met veel minder verkeer. Vanaf Montpelier ID, naar Alpine WY wordt het saaier; maar nog steeds gratis road-movie door de voorruit. :P
SLC of Brigham City-Jackson is prima in 1 dag te doen. Logan is een studentenstad(-je); zag er lekker groen uit na de rest van Utah. Prima plaats om te overnachten vlgns. mij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:42:11 #209
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115964034
Man, wat een aanbod bij autohuur. En een prijsverschil! Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Via Drive-usa.de kom ik via Dollar uit op 616 voor een Hyundai Sonata.
Via Autoeurope.nl kom ik voor dezelfde auto op 412 euro uit (!!!!)
Via Avis.nl heb ik een Ford Focus voor 553 euro, inclusief extra bestuurder.

Het lijkt er nu op dat AutoEurope danwel Avis wel goedkoop is. Maar bij de eerste ben ik bang dat er allemaal verborgen kosten zijn, want het is wel erg goedkoop.

Wat raden jullie aan?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:44:38 #210
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115964143
Oke, laat maar, Autoeurope.nl lees ik alleen maar hele hele slechte ervaringen mee. Avis dan maar dus..?
pi_115964436
Kijk eens bij Alamo.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:00:43 #212
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115964952
Doe ik. Het is daar 550 euro voor een Nissan Versa, inclusief ongelimiteerde kilometers, CDW + diefstalverzekering, Extended Protection (aansprakelijkheidsverzekering), lokale belastingen, luchthaventoeslag, toeslag voor 3 extra bestuurders en een volle tank benzine. Maar exclusief Roadside Service Plan (verzekering voor schade aan banden en ruiten).

Doe je het overigens via Drive-usa.de kan je het goedkoper krijgen (522), voor vergelijkbare Toyota Corrola.

Rare is dat je bij Avis online niet kan halen in Phoenix en brengen in San Francisco.
Dacht net dat ik een aardige prijs had met 553, maar nu ik even bel naar Avis en dan reserveer (Phoenix-SF) is het ineens iets van 700 euro. Vaag.

[ Bericht 25% gewijzigd door SnuggLe op 24-08-2012 20:10:56 ]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:15:04 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115965734
Bellen? :-)

Volgens mij is National vaak voordelig als je elders je auto wilt inleveren.
Op allesamerika forum staat enorm veel info over autohuur in de VS. usareisen.de wordt daar vaak genoemd als goed en goedkoop.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:17:12 #214
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115965850
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
Bellen? :-)

Ja, want het is echt stupid dat je niet kan halen (online) in Phoenix en return SF. Als je belt, kan het wel. Raar...
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:22:53 #215
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115966134
Ik zou reserveren via een Europese organisatie.
Die bieden kant en klare verzekeringspakketten aan voor non-US bestuurders. Amerikaanse bestuurders zijn nl. al deels verzekerd via hun eigen autoverzekering.
Europese bestuurders niet; moet je precies weten welke verzekering je wel/niet moet nemen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_115973564
Vergeet http://www.eautohuur.nl/ niet. Samen met http://www.drive-usa.de/ meestal wel de goedkoopste inderdaad. Nooit de eerste prijs accepteren overigens. Gewoon even paar dagen wachten en dan halen ze er al paar % vanaf. Daarna nog even bellen met hun callcenter en je kan er soms (afhankelijk van prijs/duur etc.) nog wel 10-20% af krijgen :)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:54:33 #217
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115977638
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 22:25 schreef zeebeschuit het volgende:
Vergeet http://www.eautohuur.nl/ niet. Samen met http://www.drive-usa.de/ meestal wel de goedkoopste inderdaad. Nooit de eerste prijs accepteren overigens. Gewoon even paar dagen wachten en dan halen ze er al paar % vanaf. Daarna nog even bellen met hun callcenter en je kan er soms (afhankelijk van prijs/duur etc.) nog wel 10-20% af krijgen :)
Vond er al best veel afgaan trouwens. Maar bellen dus naar EAutohuur, of ook naar Drive-Usa? Oke, maandag dus nog een keer proberen.

Vind die EAutohuur overigens een beetje vaag, aangezien je niet ziet waar je huurt en wat je precies huurt. Ben daardoor bang voor extra kosten.

Vergelijkbare auto's op Drive USA = 522 euro en op EAutohuur 466. Denk dan toch maar voor Drive USA, omdat ik weet wat ik waar huur en wat de preciese voorwaarden zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnuggLe op 25-08-2012 00:02:39 ]
pi_115982898
Ik gebruik altijd usareisen.de.
Goeie site, prima prijzen en in Amerika nooit gezeur.
pi_115982927
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:54 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Vond er al best veel afgaan trouwens. Maar bellen dus naar EAutohuur, of ook naar Drive-Usa? Oke, maandag dus nog een keer proberen.

Vind die EAutohuur overigens een beetje vaag, aangezien je niet ziet waar je huurt en wat je precies huurt. Ben daardoor bang voor extra kosten.

Vergelijkbare auto's op Drive USA = 522 euro en op EAutohuur 466. Denk dan toch maar voor Drive USA, omdat ik weet wat ik waar huur en wat de preciese voorwaarden zijn.
Voorwaarden zijn hetzelfde. Enige wat je idd niet komt te weten bij Eauto is welke verhuurder je krijgt. Maar waarom zou je dat exact willen weten? Daardoor zijn ze nog goedkoper dan Driveusa vaak. Plus bij eauto kan je nog meer afdingen. Verder krijg je gewoon dezelfde kwaliteit. Zie usa-forum voor meer info betr. ervaringen van beide.

Maargoed waar je ook boekt beide zijn top! Dief van je eigen portemonnee als je ze niet gebruikt ;p
pi_115982944
Wij hebben via ook eAutohuur gehuurd en vooraf betaald. Allemaal goed verlopen, geen extra kosten, alles over de reservering (waar en wanneer terugbrengen) kon je online wijzigen.
Klussen deel 1 en 2
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:29:28 #221
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115989685
Vind het gewoon raar bij eAutohuur. Lijkt net alsof er later nog verborgen kosten bijkomen.
Bij Drive USA heb ik namelijk zeker een extra driver (mijn vrouw) en een volle tank voor die 522.
Bij eAutohuur kan ik dat niet vinden hoe en of dat in die 466 zit. Dan kan er volgensmij nog bij komen.
pi_115989689
Wij in 2008 via carhire3000.co.uk (de engelse versie van eautohuur.nl. Op zich prima maar we kwamen bij een kleine verhuurmaatschappij uit en dat was wat minder. Ze kenden de voucher niet, duurde enorm lang voordat er een shuttlebusje op het vliegveld was...

Dit jaar via driveusa geboekt, is hetzelfde als usareisen.de maar dan vertaald naar het engels. Prima bevallen, bewust voor Alamo gekozen en dat is een goede keuze geweest. We hadden het extra pakkert met volle tank en extra bestuurder.

Zitten bij die prijzen de one way er al bij SnuggLe, soms komen die er achteraf nog bij en zie je die niet meteen in de prijs.

Kijk ook eens op www.budget.com en .nl. En zoek even op coupons car hire op Google, ik heb zo heel wat kortingcodes gevonden die je wellicht kan gebruiken. Overigens krijg je bij Hertz korting als ANWB lid heb je misschien ook wat aan.
pi_115989798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:29 schreef SnuggLe het volgende:
Vind het gewoon raar bij eAutohuur. Lijkt net alsof er later nog verborgen kosten bijkomen.
Bij Drive USA heb ik namelijk zeker een extra driver (mijn vrouw) en een volle tank voor die 522.
Bij eAutohuur kan ik dat niet vinden hoe en of dat in die 466 zit. Dan kan er volgensmij nog bij komen.
Bij bepaalde verhuurmaatschappijen is je echtgenoot gratis als extra bestuurder. Bijv Budget en Dollar. Huur je de auto in California dan is een tweede bestuurder sowieso gratis.
pi_115991051
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:29 schreef SnuggLe het volgende:
Vind het gewoon raar bij eAutohuur. Lijkt net alsof er later nog verborgen kosten bijkomen.
Bij Drive USA heb ik namelijk zeker een extra driver (mijn vrouw) en een volle tank voor die 522.
Bij eAutohuur kan ik dat niet vinden hoe en of dat in die 466 zit. Dan kan er volgensmij nog bij komen.
Als je boekt zie je wel bij welke maatschappij uiteindelijk, het was ons in ieder geval al direct duidelijk dat het bij Alamo was. En laat je niet oplichten met fees voor extra driver, zoals eerder gezegd in California gewoon gratis door State law. En als je getrouwd bent vaak bij andere maatschappijen ook gratis.

Vond eautohuur wel lekker duidelijk, makkelijker ook om die verzekeringen uit te zoeken dan direct bij een US verhuurbedrijf.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:30:00 #225
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115991247
Wij hadden de vliegtickets en autohuur (National) via cheaptickets.nl . (National/Alamo is dezelfde club)
Was ook prima geregeld en qua prijs ook niet gek.
quote:
Ze kenden de voucher niet, duurde enorm lang voordat er een shuttlebusje op het vliegveld was...
In dat soort gedoe heb ik dus echt geen zin als ik het vliegtuig uitrol.
Dan maar iets meer betalen. Ook al biedt dat geen zekerheid.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:56:09 #226
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115995617
Bij budget.com is de one-way fee 300 dollar. Zonder dat zou het goed te doen zijn qua prijs.
Nou, ik ga toch voor Drive-Usa. Er staat bij eAutohuur niets over one-way-fee. En bij Drive-Usa weet ik zeker dat die er niet bij zit. Dan maar 70 euro meer betalen. Ik hou niet van genaai achteraf.
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:44:07 #227
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_116026603
Is het een doodzonde als ik Bryce overslag en direct na Page naar Zion ga?

Sorry blijf vragen stellen...maar ben een beetje aan het 'plannen'.
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:52:39 #228
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116026952
Sla dan Zion over :D
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:57:00 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_116027134
Ik zou het gewoon in mijn achterhoofd houden en daar de beslissing nemen. Afh. jullie gesteldheid/humeur, weer ed.

Is 200 km extra vice-versa volgens google maps. 2 uur heen en weer en Bryce doe je, met de auto, ook in 2 uur.

De UT89 van Carmel Junction (waar de UT9 afslaat richting Zion) naar Bryce is een vlotte rustige weg met mooi glooiend landschap. Dus dat gaat lekker vlot. :)

@SnuggLe
Was je al eerder in de VS onderweg, ben ik even vergeten?
Je bent daar veel sneller onderweg als bv, in Europa. Vergelijk het een beetje met een uitgebouwde Route Nationale in Frankrijk zonder dorpjes en minirotondes. :')
Ook is het, in de rurale gebieden,veel rustiger qua verkeersdrukte. Je legt makkelijk grotere afstanden af dan je gewend bent. De hele dag in de auto zitten is ook niets; maar ik zou flexibel plannen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 26-08-2012 16:02:24 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:18:05 #230
85962 ioko
I Appear Missing
pi_116028017
Aangekomen in een koud San Francisco, overdag een graad of 18/19 en in de avond al snel nog maar 14/15 graden. Vandaag maar eens de stad verkennen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:26:45 #231
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_116028417
Zion wil ik de hikes lopen, zoals die hier stonden (Angels Landing / Narrow). Bij Bryce zie ik 300x dezelfde foto. Scheelt ons waarschijnlijk een dag.

Hyperdude: nee, eerste keer. Ben nu wat aan het plannen. Ben op zich flexibel, maar wil het tot net voor Vegas een beetje duidelijk hebben voor mezelf. Heb bv net de Antelope Canyon tour geboekt. Rij totnogtoe maximaal 6 uur op een dag.
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:09:14 #232
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_116029943
6 uur is prima te doen.
Maar daar denkt iedereen waarschijnlijk verschillend over.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_116029961
In november twee weekjes vakantie Phoenix-Las Vegas-Los Angeles.
Ben nog nooit in LA geweest, maar is het daar te doen om in je eentje rond te rijden (zonder Tomtom)?
Mijn reisgenoot moet daar twee dagen werken dus ben dan op mezelf aangewezen.
Ik weet dat het niet echt een stad is om veel te voet te doen en dat ook het openbaar vervoer niet echt optimaal is.
Wat zijn leuke plekken om te bezoeken in je eentje?
We hebben een hotel in West Hollywood.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_116031168
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:09 schreef Felixa het volgende:
In november twee weekjes vakantie Phoenix-Las Vegas-Los Angeles.
Ben nog nooit in LA geweest, maar is het daar te doen om in je eentje rond te rijden (zonder Tomtom)?
Mijn reisgenoot moet daar twee dagen werken dus ben dan op mezelf aangewezen.
Ik weet dat het niet echt een stad is om veel te voet te doen en dat ook het openbaar vervoer niet echt optimaal is.
Wat zijn leuke plekken om te bezoeken in je eentje?
We hebben een hotel in West Hollywood.
De eerste keer dat wij in LA waren hadden we ook geen tomtom bij ons, maar gewoon uitgeprinte routebeschrijvingen. Gaat prima, ook wel in je eentje als je de wegnummers een beetje leesbaar opschrijft/onthoudt. Alles is redelijk goed aangegeven.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_116032116
Da's inderdaad wel een goeie, om de wegnummers op een papiertje naast me te leggen.
Hotel zit niet ver van Griffith Park, denk dat ik daar sowieso een dagje heen ga.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:10:32 #236
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_116032121
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:09 schreef Hyperdude het volgende:
6 uur is prima te doen.
Maar daar denkt iedereen waarschijnlijk verschillend over.
In totaal 36 uur in 16 dagen. Vind dat geen enkel probleem.

Reisschema totnogtoe:

8-sepVlucht van AMS naar Phoenix (overstap Washington)
Huurauto halen (Alamo)
Naar hotel 4 miles

9-sepInkopen doen Wallmart 16,6 miles
Rit naar Grand Canyon Highway 17
Via Jerome 105 miles (2 uur)
Via Sedona 28,1 miles (44 min)
Verdere rit naar Grand Canyon 110 miles (2uur10)
Aankomst Grand Canyon, Mather campground

10-sep Hele dag Grand Canyon nvt

11-sepSunrise Grand Canyon en dan uitchecken
Rit naar Monument Valley Navajo Tribal Park 180miles (3uur34)
Rit naar Page 127miles (2uur27)

12-sep Antelope Canyon Tour (11:30 of 13:30 uur)
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:42:16 #237
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_116035571
Microsoft Steets & Trips is trouwens een handig routeplan programma...
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:45:42 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116035694
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:52 schreef matthijst het volgende:
Sla dan Zion over :D
Nou ik vond zion minstens zo mooi, ik denk mooier. En meer divers. Maar bryce is ook prachtig.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:49:28 #239
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_116035850
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:42 schreef matthijst het volgende:
Microsoft Steets & Trips is trouwens een handig routeplan programma...
Dank.
pi_116048997
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:26 schreef SnuggLe het volgende:
Zion wil ik de hikes lopen, zoals die hier stonden (Angels Landing / Narrow). Bij Bryce zie ik 300x dezelfde foto. Scheelt ons waarschijnlijk een dag.

ik kan je vertellen hoewel je een hoop van de zelfde foto's van bryce canyon ziet is bryce canyon niet te vatten in foto's het is echt een prachtig gebied.

als ik jouw was zou ik maar 1 overnachting in de grand canyon doen dat is genoeg tenzij je van plan bent om daar echt de canyon in te wandelen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 27 augustus 2012 @ 08:06:07 #241
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_116056878
Canyon is al geboekt. We komen daar laat aan, meteen overnachten, dan een hele dag daar kijken/stappen, en dan de ochtend erna verder rijden richting Monument Valley / Page.
pi_116057963
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 08:06 schreef SnuggLe het volgende:
Canyon is al geboekt. We komen daar laat aan, meteen overnachten, dan een hele dag daar kijken/stappen, en dan de ochtend erna verder rijden richting Monument Valley / Page.
Ga in Grand Canyon de Birght Angel Trail lopen, al is het maar tot 1,5 miles house. Dan zie je het heel anders, wij zijn naar beneden gelopen wat 4,5 mile one way was. Je moet dan wel vroeg vertrekken. Gaaf!

Als je net als ons om half 7 vertrekt heb je daarna de middag nog voor de viewpoints.
pi_116058290
Wel grappig om te zien dat iedereen naar al die parken gaat en toen wij er waren zijn we ff gauw door Yosemite gereden en met de helicopter naar die landingsplaats in de Grand Canyon en voor de rest alleen maar wezen stappen in clubs in SF, LV en LA Santa Monica en Hollywood en naar een poolparty geweest in LV, maar goed wij waren er ook maar 5 dagen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:58:30 #244
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116058369
In 5 dagen naar Yosemite, Grand Canyon, San Francisco, Las vegas én Los Angeles geweest? :D :o
pi_116221057
Zo, voor ons gaat het ook erg dichtbij komen nu :) Alle hotels en campings zijn geboekt, op 1 na. In Joshua tree NP kan je geen campings reserveren helaas, dus dat doen we op de bonnefooi.

Iemand die weet of je in het park een kaart kan krijgen met daarop de campings aangegeven en welke wel en niet over water beschikken?
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:23:41 #246
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_116221215
quote:
Potable Water
Water is available at the visitor center in Twentynine Palms, at Black Rock and Cottonwood campgrounds, at the entrance station south of Joshua Tree, and at the Indian Cove ranger station.
http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/things2know.htm

http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/brochures.htm

PDF kaarthttp://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/loader.cfm?csModule=security/getfile&pageid=127342

[ Bericht 14% gewijzigd door Hyperdude op 31-08-2012 08:36:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_116221464
Ja die had ik wel gevonden. Mijn vraag is meer uit praktische overwegingen. Als ik dit uitprint is de kans zeer aanwezig dat ik dit allang kwijt ben voordat we in Josha tree zitten; dat zit namelijk praktisch aan het einde van de reis

Vandaar dus mijn vraag of dat je op het park zeg maar gewoon een plattegrondje kan krijgen met de locaties van die campings :)

Ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot we gaan vliegen :D
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:52:25 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_116221598
Vermoedde al zoiets. :@

Bij de ingang hebben ze wel een simpel kaartje. Krijg je vaak ongevraagd, soms even vragen.
Water info staat daar ook op vermeld. En anders gewoon vragen aan een Ranger.

En altijd 1 of 2 treetjes H2O achterin de auto/coolbox :)

NB.
Hoe doe je dat met paspoort en andere verplichte papieren?
Die raak je toch, hopelijk, niet constant kwijt? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:56:12 #249
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_116221668
Iemand nog tips voor de Californische kust?
Highway 1, Hearts Castle, Big Sur, 17 mile scenic road by Montery.... what else?
pi_116226098
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:56 schreef SnuggLe het volgende:
Iemand nog tips voor de Californische kust?
Highway 1, Hearts Castle, Big Sur, 17 mile scenic road by Montery.... what else?
Piedras Blancas met de sea lions
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')