Zoals gesteld, Israel is een formeel een seculiere democratie, dus het maakt niet zoveel uit wat je bron, of jij, beweert.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat heb je al eens gezegd. Maar je stapt nogal makkelijk over een aantal feiten uit de praktijk heen. Er zijn, volgens mijn bronnen die Israel kennen, liefhebben en zelfs joods zijn, verschillende soorten burgerschap, compleet met disciminerende trekken.
Als jij geregistreerd wil staan als clown, of acrobaat, dan zal dat in Nederland ook niet makkelijk gaan ondanks dat je Nederlander blijft.quote:Door moeten procederen tot en met de Hoge Raad is inderdaad wel een beetje lastig lijkt me.
Ik zie deze opmerking die weinig met mijn opmerking te maken heeft maar als een erkenning dat ik gelijk heb.quote:Mwa, je beroepen op rechten die je 2000 jaar geleden korte tijd gehad hebt is een stuk vooruitstrevender, bedoel je?
Er is geen vrede omdat de Palestijnen geen vrede willen, want laten we wel wezen, ze hebben de kans meer dan eens gehad. Wat zij en jij als land stelen zien is onzinnig en ze dienen zich maar eens neer te leggen bij de huidige situatie.quote:Steun en bescherming van het leger, belastingvoordelen, goedkopere huizen, en dan degenen die daar op ingaan in de steek laten. Fijn land om te wonen, met consistent beleid ook.
Andersom: het is geen vrede (onder andere) omdat er idioten, ook in de regering, vinden dat ze land van anderen mogen afpakken.
Gewoon niet reageren, zoals ik van je gewend ben, het hoog is weer niet erg hoog bij je he Kees22 erg tegenvallend dat wel.quote:[..]
Waarom citeer je niet het hele citaat Kees22, zoals gewend haal je weer iets volledig uit de context, jammer zeg.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:50 schreef Kees22 het volgende:
"Let us not ignore the truth among ourselves. Politically we are the aggressors and they defend themselves. The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country." - David Ben Gurion
Dat maakte zijn politiek niet beter, maar hij was tenminste geen laffe hypocriet.quote:David Ben-Gurion
During the pre-statehood period in Palestine, Ben-Gurion represented the mainstream Jewish establishment and was known as a moderate. He was strongly opposed to the Revisionist Zionist movement led by Ze'ev Jabotinsky and his successor Menachem Begin.
In public, Ben-Gurion upheld the official position of his party that denied the necessity of force in achieving Zionist goals. Unlike Weizmann, Ben-Gurion did have a realistic view of the strong attachment of Arab Palestinians to the Palestinian soil. In 1938 he said: 'In our political argument abroad we minimize Arab opposition to us. But let us not ignore the truth among ourselves. [...] A people which fights against [what it conceives as] the usurpation of its land will not tire so easily.' According to Flapan Ben-Gurion's assessment of Arab feelings led him to an even more militant line on the need to build up Jewish military strength: 'I believe in our power, in our power which will grow, and if it will grow agreement will come...'.
In the epilogue of Ben-Gurion and the Palestinian Arabs Shabtai Teveth evaluates Ben-Gurion's policy towards the Arabs up to 1936 as follows:
A careful comparison of Ben-Gurion's public and private positions leads inexorably to the conclusion that this twenty-year denial of the conflict was a calculated tactic, born of pragmatism rather than profundity of conviction. The idea that Jews and Arabs could reconcile their differences through class solidarity, a notion he championed between 1919 and 1929, was a delaying tactic. Once the Yishuv had gained strength, Ben-Gurion abandoned it. The belief in a compromise solution, which Ben-Gurion professed for the seven years between 1929 and 1936, was also a tactic, designed to win continued British support for Zionism. The only genuine convictions that underlay Ben-Gurion's approach to the Arab question were two: that the support of the power that rules Palestine was more important to Zionism than any agreement with the Arabs, and that the Arbas would reconcile themselves to the Jewish presence only after they conceded their inability to destroy it.
For Ben-Gurion any agreement with the Palestinian Arabs should be based on Arab acquiescence to Zionist hegemony. That would result from Arab recognition of Zionist power and Arab weakness. In talks with Arabs in the 1930s Ben-Gurion tried to impress Jewish strength on them, e.g. by calling for a Jewish state including Transjordan.
quote:Ethnic Cleansing Begins
Ethnic cleansing in Palestine began with the idea that Palestinian Arabs would never consent to giving up lands for European Jews to settle on after World War II.
From the outset, Israel’s first leader, David Ben-Gurion, made clear the intentions of Israel’s Zionist movement when he said in 1937: “We must expel Arabs and take their place. But one needs an opportune moment for making it happen, such as war.”
Once the plan was in place, Ben-Gurion admitted: “Let us not ignore the truth among ourselves…politically we are the aggressors and they defend themselves. The country is theirs because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take from them their country.”
After the 1947 war was over, Ben-Gurion declared:“The Arabs of the land of Israel have only one function left to them-to run away.” This has effectively been the policy of Zionist Israel to present day.
Als Israel een seculiere democratie is, dan is het geen Joodse staat, tenzij Joods niet meer of minder betekent dan inwoner van het land Israel. Om verwarring te voorkomen, kan men beter spreken van de Israelische staat. Er zit dan nog wel een religieuze verwijzing in de naam Israel. Een verwijzing naar de vroegere oppergod in kanaan EL. Maar niemand gelooft meer in EL, dus dat kan geen kwaad.quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals gesteld, Israel is een formeel een seculiere democratie, dus het maakt niet zoveel uit wat je bron, of jij, beweert.
Om deze vergelijking hout te laten snijden, moet je in Nederland niet geregistreerd willen staan als clown of acrobaat. En dat is geen probleem.quote:Als jij geregistreerd wil staan als clown, of acrobaat, dan zal dat in Nederland ook niet makkelijk gaan ondanks dat je Nederlander blijft.
Het punt dat de stichting van de staat Israel berust op aanspraken die teruggaan op de tijd van de Iraelieten die daar 2000 jaar geleden leefden. Of op Yehud, een Babylonische provincie. Volgens die maatstaf kan de hele wereldbevolking wel verhuizen.quote:Ik zie deze opmerking die weinig met mijn opmerking te maken heeft maar als een erkenning dat ik gelijk heb.
Volgens die wijsheid hebben de Iraelieers al helemaal geen recht van spreken. Het is het recht van de sterkste.quote:Er is geen vrede omdat de Palestijnen geen vrede willen, want laten we wel wezen, ze hebben de kans meer dan eens gehad. Wat zij en jij als land stelen zien is onzinnig en ze dienen zich maar eens neer te leggen bij de huidige situatie.
Demagogisch debatteren kun je als de beste DeParo.quote:Waarom citeer je niet het hele citaat Kees22, zoals gewend haal je weer iets volledig uit de context, jammer zeg.
"Ik begrijp niet waarom u hier zo negatief en vervelend over doet. (...) Laten we blij zijn met elkaar! Laten wij optimistisch zijn! Laten we zeggen: Nederland kan het weer! Die VOC-mentaliteit, over grenzen heen kijken, dynamiek! Toch?" - Jan Peter Balkenende
Nou zeg.
Jawel, Israel is wel een Joodse staat, maar dat betekent niet dat je de joodse religie hoeft aan te hangen. Er is een verschil, je behoort tot het Joodse volk, en je behoort tot de joodse religie.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:14 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als Israel een seculiere democratie is, dan is het geen Joodse staat, tenzij Joods niet meer of minder betekent dan inwoner van het land Israel. Om verwarring te voorkomen, kan men beter spreken van de Israelische staat. Er zit dan nog wel een religieuze verwijzing in de naam Israel. Een verwijzing naar de vroegere oppergod in kanaan EL. Maar niemand gelooft meer in EL, dus dat kan geen kwaad.
Ik heb zelden iemand zien rondlopen die in zijn paspoort clown had staanquote:Om deze vergelijking hout te laten snijden, moet je in Nederland niet geregistreerd willen staan als clown of acrobaat. En dat is geen probleem.
Mijn opmerking richting Kees22 ging eigenlijk over iets anders maar wat dit punt betreft, de vroege zionisten zoals Theodor Herzl waren bereid zich ook ergens anders te vestigen, bijvoorbeeld Argentinië. Aangezien maar weinig landen bereid waren mee te werken, was het logisch dat als het dan uitmaakte, dan maar naar de meest populaire bestemming te gaan oftewel het historische thuisland of althans in dat gebied.quote:Het punt dat de stichting van de staat Israel berust op aanspraken die teruggaan op de tijd van de Iraelieten die daar 2000 jaar geleden leefden. Of op Yehud , een Babylonische provincie). Volgens die maatstaf kan de hele wereldbevolking wel verhuizen.
Ik denk niet dat Israël echt blij is met de huidige situatie is denk je wel! Overigens heb jij het over de recht van het sterkste, maar begrijp dan wel dat Israel dit specifieke conflict niet alleen uitvecht met de Palestijnen, maar eigenlijk met bijna het hele Midden-Oosten. Misschien is Israel dan nog steeds de sterkste maar dan liggen de kaarten toch net iets anders dus. Dat lijkt me duidelijk.quote:Volgens die wijsheid hebben de Iraelieers al helemaal geen recht van spreken. Het is het recht van de sterkste.
Nou nou.quote:Demagogisch debatteren kun je Paro.
Met de hele quote klinkt het al heel anders vind je niet? David Ben Gurion was een goede minister-president, vaak geprobeerd vrede te bereiken, zo trok hij zijn troepen terug die Egypte tijdens de onafhankelijkheidsoorlog van 1948 hadden kunnen vernederen! Hij wist echter hoe belangrijk Egypte was voor het vredesproces in het Midden-Oosten en om ze niet compleet af te laten gaan trok hij de troepen dus terug. Jammer genoeg was Egypte nog steeds niet bereid, en daarmee de rest van het Midden-Oosten of althans het Arabische blok, bereid om over te gaan tot daadwerkelijke vrede.quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:26 schreef Kees22 het volgende:
Niets is eenvoudiger:
http://en.wikipedia.org/w(...)ttitudes_before_1948
[..]
Dat maakte zijn politiek niet beter, maar hij was tenminste geen laffe hypocriet.
Wat een heerlijk objectieve bron gebruik je hier maar niet heus.quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:30 schreef Kees22 het volgende:
Ook leuk:
http://www.itisapartheid.org/getinformed_sub3_subsub1_text.html
[..]
Dan nog slaat ze nergens op. De man heeft tot aan de Hoge Raad moeten procederen om als niet-joods (religie) te boek te mogen staan. Kennelijk was tot voor kort het formeel seculier zijn aan joden verboden of het werd althans onmogelijk gemaakt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:14 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Om deze vergelijking hout te laten snijden, moet je in Nederland niet geregistreerd willen staan als clown of acrobaat. En dat is geen probleem.
Dat is ook een punt. Maar ik reageerde eigenlijk (quote:[..]
Het punt dat de stichting van de staat Israel berust op aanspraken die teruggaan op de tijd van de Iraelieten die daar 2000 jaar geleden leefden. Of op Yehud, een Babylonische provincie. Volgens die maatstaf kan de hele wereldbevolking wel verhuizen.
Ben Gurion had dat wel door.quote:[..]
Volgens die wijsheid hebben de Iraelieers al helemaal geen recht van spreken. Het is het recht van de sterkste.
Nou, zelfs dat niet eens. Ik krijg steeds het gevoel dat ik tegen een overhoop gegooide, roestige gereedschapskist aankijk. Waarvan de beitels als schroevendraaiers en de tangen als hamers gebruikt zijn. En bovendien vol met rommel als afgebroken kapstokken en kromme draadstangen, schroeven zonder kop etc.quote:[..]
Demagogisch debatteren kun je als de beste DeParo.
Kennelijk ben jij niet zo bekend met andere culturen en landen Kees22 anders zou je niet de hele tijd van die domme dingen hier posten op internet zo.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan nog slaat ze nergens op. De man heeft tot aan de Hoge Raad moeten procederen om als niet-joods (religie) te boek te mogen staan. Kennelijk was tot voor kort het formeel seculier zijn aan joden verboden of het werd althans onmogelijk gemaakt.
Kennelijk gaat het ook iets sneller in Israël.quote:Dat is ook een punt. Maar ik reageerde eigenlijk (![]()
![]()
![]()
) op de volkomen uit de lucht vallende opmerking over de dertiende penning. Als bewijs dat zoiets in Israel een stuk sneller gaat.
Niet wat jij suggereert aangezien je op dat punt duidelijk ongelijk hebt.quote:Ben Gurion had dat wel door.
Flauwekul, je geeft hier gewoon toe dat je bevooroordeeld bent en een duidelijk gebrek aan kennis hebt op dit gebied, je bent duidelijk nog niet veranderd.quote:Nou, zelfs dat niet eens. Ik krijg steeds het gevoel dat ik tegen een overhoop gegooide, roestige gereedschapskist aankijk. Waarvan de beitels als schroevendraaiers en de tangen als hamers gebruikt zijn. En bovendien vol met rommel als afgebroken kapstokken en kromme draadstangen, schroeven zonder kop etc.
Ik geef het op. Hij lult maar een eind weg.
Ik geef het op
Is er ook een bron voor dit citaat?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:50 schreef Kees22 het volgende:
"Let us not ignore the truth among ourselves. Politically we are the aggressors and they defend themselves. The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country." - David Ben Gurion
Waarom zeg je niets over de massamoorden van de Protestanten in andere werelddelen?quote:In de 16de eeuw kreeg het protestantisme een tweede kans om het christendom te bewijzen. Deze groep kreeg de opdracht om te laten zien dat men wél op een normale manier de staat op de godsdienst kon instellen. Het is zo dat het protestantisme veel beter geslaagd is dan de katholieke kerk, zij hebben tenslotte veel minder vervolgingen op hun geweten, maar ook in protestantse landen werden katholieken vervolgd en andere andersdenkenden ook vaak en werden ook in onder andere Engeland katholieken vermoord. Ook niet ideaal dus.
De Joodse Maccabeenstaat was ook bepaald onverdaagzaam.quote:De laatste godsdienst in dit rijtje, het jodendom, heeft zijn kans gehad na 1948 na de stichting van Israël. Israël heeft oorlogen gevoerd tegen andere landen en gebieden geannexeerd die men niet mocht annexeren volgens internationale afspraken, Joodse zionisten hebben in Dar Yassin een bloedbad aangericht in 1948 en Palestijnen worden behandeld als oud vuil, onder andere omdat Joden op allerlei gebieden voor worden getrokken, terwijl Palestijnen altijd aan het kortste eind trokken. De conclusie is dus dat het jodendom ook heeft gefaald.
Bedoel je de Vietnam Oorlog, waarin miljoenen Vietnamezen in naam van het kapitalisme = protestantisme zijn uitgemoord? Over welke massamoorden heb je het?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:10 schreef TitusPullo het volgende:
Waarom zeg je niets over de massamoorden van de Protestanten in andere werelddelen?
Nee.quote:De Joodse Maccabeenstaat was ook bepaald onverdaagzaam.
Wat zou je denken van de Atjehoorlog en de verdrijving van de Noord-Amerikaanse Indianen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Bedoel je de Vietnam Oorlog, waarin miljoenen Vietnamezen in naam van het kapitalisme = protestantisme zijn uitgemoord? Over welke massamoorden heb je het?
Is gedwongen besnijdenis geen teken van onverdraagzaamheid?quote:Nee.
Ja, daar dacht ik ook al aan, de verdrijving van Indianen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:33 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat zou je denken van de Atjehoorlog en de verdrijving van de Noord-Amerikaanse Indianen?
Met nee bedoelde ik dat ik het met je eens was.quote:Is gedwongen besnijdenis geen teken van onverdraagzaamheid?
Kijk, dan begreep ik je verkeerd. Voor alle drie de godsdiensten geldt overigens dat er altijd gelovigen zijn geweest die zich tegen het geweld hebben gekeerd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:35 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik ook al aan, de verdrijving van Indianen.
[..]
Met nee bedoelde ik dat ik het met je eens was.
Ja, vreemde is dat atheïsme ook op geweld is gefundeerd. Ik kan als agnost niet anders dan gelovigen gelijk geven dat de Franse Revolutie inderdaad met een hoop bloedvergieten is verlopen, maar dat weegt niet op tegen het bloedvergieten van hun eigen godsdiensten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Kijk, dan begreep ik je verkeerd. Voor alle drie de godsdiensten geldt overigens dat er altijd gelovigen zijn geweest die zich tegen het geweld hebben gekeerd.
Het ligt voornamelijk aan de mens zelf en niet de godsdienst die ze aanhangen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, vreemde is dat atheïsme ook op geweld is gefundeerd. Ik kan als agnost niet anders dan gelovigen gelijk geven dat de Franse Revolutie inderdaad met een hoop bloedvergieten is verlopen, maar dat weegt niet op tegen het bloedvergieten van hun eigen godsdiensten.
De godsdienst geeft mensen echter vrijwaring voor dat gedrag wat ze hebben. Katholieken baseren zich op de Bijbel voor de inquisitie, en kijken naar alles wat zondig was. Protestanten baseren op een vers dat blanken superieur zijn en daarmee wilden de baptisten hun slavernij rechtvaardigen. Bij moslims snap ik niet echt waar ze op baseren dat sommigen aanslagen plegen, want dat mag volgensmij niet volgens de Koran, maar die doen vast ook wel foute dingen op basis van de Koran. En zionistische Joden baseren hun bezetting van het land van het Arabische volk die Palestijnen heten op basis van het deel van de Tenach dat zegt dat het land aan hen geschonken is door God.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:45 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Het ligt voornamelijk aan de mens zelf en niet de godsdienst die ze aanhangen.
Deels, ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:48 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
De godsdienst geeft mensen echter vrijwaring voor dat gedrag wat ze hebben. Katholieken baseren zich op de Bijbel voor de inquisitie, en kijken naar alles wat zondig was. Protestanten baseren op een vers dat blanken superieur zijn en daarmee wilden de baptisten hun slavernij rechtvaardigen. Bij moslims snap ik niet echt waar ze op baseren dat sommigen aanslagen plegen, want dat mag volgensmij niet volgens de Koran, maar die doen vast ook wel foute dingen op basis van de Koran. En zionistische Joden baseren hun bezetting van het land van het Arabische volk die Palestijnen heten op basis van het deel van de Tenach dat zegt dat het land aan hen geschonken is door God.
Het zijn inderdaad de mensen, en met de godsdienst krijgen ze er een rechtvaardiging voor, daarom mag de godsdienst ook niet de staat besturen, of dat nou christendom, islam of wat dan ook is.
Als er geen Bijbel was, maar gewoon ons verstand, zoals tegenwoordig, zou ieder logisch denkend mens voor gelijkheid helemaal nooit slavernij hebben gebruikt in Zuidelijke Staten in Amerika waar dat niet eens nodig was voor de economie. De Bijbel is er in ieder geval niet om mensen gelijkheid bij te brengen, omdat dat boek teveel mogelijkheden geeft voor ongelijkheid en discriminatie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:58 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Deels, ja.
Maar om het weer even on-topic te houden. Dan kom je toch weer uit op hoe mensen de bijbel interpreteren en wat in die tijd normaal was. Als de bijbel echt die dingen zei dan zou elke gelovige nu een aanslagplegende slavenhandelaar zijn niet? Verder hebben de geschriften ons ook belangrijke normen en waarden geleerd denk ik zo.
Totaal onwaar, dan zou er zeker slavernij zijn geweest maar gewoon om andere redenen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als er geen Bijbel was, maar gewoon ons verstand, zoals tegenwoordig, zou ieder logisch denkend mens voor gelijkheid helemaal nooit slavernij hebben gebruikt in Zuidelijke Staten in Amerika waar dat niet eens nodig was voor de economie. De Bijbel is er in ieder geval niet om mensen gelijkheid bij te brengen, omdat dat boek teveel mogelijkheden geeft voor ongelijkheid en discriminatie.
Lees mij goed.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:17 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Totaal onwaar, dan zou er zeker slavernij zijn geweest maar gewoon om andere redenen.
Ik zeg niet:quote:zou ieder logisch denkend mens voor gelijkheid helemaal nooit slavernij hebben gebruikt in Zuidelijke Staten in Amerika waar dat niet eens nodig was voor de economie.
quote:zou ieder logisch denkend mens voor gelijkheid helemaal nooit slavernij hebben gebruikt in Zuidelijke Staten in Amerika waar dat niet eens nodig was voor de economie.
Oke, maar dan nog blijft mijn standpunt staan dat we niet beter af waren zonder een bijbel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Lees mij goed.
[..]
Ik zeg niet:
[..]
De emancipatie van vrouwen was sneller verlopen. Er was minder afkeer tegen de islam geweest. Er was niet zoveel tegenstand tegen evolutionisme geweest. Men zou wetenschappelijk onderzoek gewoon accepteren. Men zou geen homo-haat tonen. Men zou geen pedofilie praktiseren in katholieke kerken, hoewel dit niet op de bijbel gefundeerd is. Men zou geen inquisitie ingesteld hebben. Men zou geen heel volk uitgeroeid hebben in Amerika. Wil je dat ik doorga?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:21 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Oke, maar dan nog blijft mijn standpunt staan dat we niet beter af waren zonder een bijbel.
Het recht van de sterkste zou gelden, letterlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
De emancipatie van vrouwen was sneller verlopen. Er was minder afkeer tegen de islam geweest. Er was niet zoveel tegenstand tegen evolutionisme geweest. Men zou wetenschappelijk onderzoek gewoon accepteren. Men zou geen homo-haat tonen. Men zou geen pedofilie praktiseren in katholieke kerken, hoewel dit niet op de bijbel gefundeerd is. Men zou geen inquisitie ingesteld hebben. Men zou geen heel volk uitgeroeid hebben in Amerika. Wil je dat ik doorga?
Dat is met de Bijbel en het christendom al zo. Kijk maar naar de Verenigde Staten en de indianen die uitgeroeid zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:34 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Het recht van de sterkste zou gelden, letterlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |