abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:50:57 #126
40566 Ericr
Livewrong
pi_117540700
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:41 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

:')

Dus wat jou betreft mag je geen enkel 'historisch feit' proberen te weerleggen, hoe goed je de feiten ook kent en hoe goed je argumenten ook zijn? Want zoals het in de boeken staat, zo is het en niet anders.
Geschiedenis wordt constant herzien, het probleem bij debielen zoals holocaustontkenners is dat er geen nieuwe feiten worden aangedragen maar onzinnige stellingen die als alternatieve theorie moeten dienen wat er is gebeurd met de minderheidsgroepen die door de Duitsers en hun trawanten zijn vernietigd.

Revisionisme is niks mis mee, negationisme is gewoon dom.
pi_117540911
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:41 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

:')

Dus wat jou betreft mag je geen enkel 'historisch feit' proberen te weerleggen, hoe goed je de feiten ook kent en hoe goed je argumenten ook zijn? Want zoals het in de boeken staat, zo is het en niet anders.
Nee, maar ik betwijfel of het stellen van deze vraag veel te maken heeft met historische grondigheid.
pi_117541783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:50 schreef Ericr het volgende:

[..]

Geschiedenis wordt constant herzien, het probleem bij debielen zoals holocaustontkenners is dat er geen nieuwe feiten worden aangedragen maar onzinnige stellingen die als alternatieve theorie moeten dienen wat er is gebeurd met de minderheidsgroepen die door de Duitsers en hun trawanten zijn vernietigd.

Revisionisme is niks mis mee, negationisme is gewoon dom.
Had graag met je gediscussieerd over enkele historische en/of opmerkelijke feiten. Helaas voel ik me daar ietwat te beperkt voor hier op Fok/in Nederland. De Joodse lobby leest immers mee, en ik heb geen zin in gezeik. Jammer dat dat niet kan, maar goed... het is niet anders.

;(
pi_117541873
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:24 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Had graag met je gediscussieerd over enkele historische en/of opmerkelijke feiten. Helaas voel ik me daar ietwat te beperkt voor hier op Fok/in Nederland. De Joodse lobby leest immers mee, en ik heb geen zin in gezeik. Jammer dat dat niet kan, maar goed... het is niet anders.

;(
Niet alleen de Joodse lobby leest mee. Vergeet de aliens niet.
pi_117542113
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Niet alleen de Joodse lobby leest mee. Vergeet de aliens niet.
Ik denk dat het echt openlijk discussiëren over de holocaust de aliens de pis niet lauw maakt. ;) De Joodse lobby echter wel (zie David Cole)... :')

:W
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:35:13 #131
40566 Ericr
Livewrong
pi_117542119
quote:

[..]

;(
Oftewel je bent vanaf het begin aan het trollen. Heb nog nooit 1 historisch 'feit' gezien van de hand van negationisten dat niet weerlegd kon worden. Opmerkelijke zaken zijn verder het bespreken amper waard zolang er geen enkele negationist kan aantonen waar al die verdwenen personen na WO II zijn gebleven. Umgesiedeld?
pi_117543608
quote:

[..]

;(
Je laat je wel kennen als anti-semiet .
Holocaustontkenners en soortgelijken op Fok krijgen vooral veel tegenspel van niet-Joden.
Maar in jouw fantasie zijn dat allemaal Joden ?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:36:34 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117544209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Holocaustontkenners en soortgelijken op Fok krijgen vooral veel tegenspel van niet-Joden.
Ehm, FOK! heeft al wel eens gezeur gehad van een Joodse belangengroep omdat hier bepaalde zaken besproken werden die hun niet zinden. Maakt niet uit verder en is hun goed recht maar heel paranoďde is die tukker nog niet eens :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:38:19 #134
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_117544291
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Ehm, FOK! heeft al wel eens gezeur gehad van een Joodse belangengroep omdat hier bepaalde zaken besproken werden die hun niet zinden. Maakt niet uit verder en is hun goed recht maar heel paranoďde is die tukker nog niet eens :').
Je kunt nog steeds niet lezen, zie ik.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:39:02 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_117544324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:38 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Je kunt nog steeds niet lezen, zie ik.
Ik niet echt maar geel lijkt me wel wat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_117545206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik meteen een anti-semiet. :') Voorspelbaar zwaktebod. :')

Vooral je "holocaustontkenners en soortgelijken" zegt me wel weer genoeg. Laten we het weer lekker zwart/wit bekijken. You're either with us or against us. Nuance is onmogelijk, want dat wordt meteen weer omgetoverd in 'bagatelliseren' en voor je het weet zit je jezelf tegen peperdure advocaten van de Joodse lobby te verdedigen in de rechtbank. ^O^

pi_117545392
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:01 schreef 100% Tukker het volgende:

en voor je het weet zit je jezelf tegen peperdure advocaten van de Joodse lobby te verdedigen in de rechtbank. ^O^

Joh.... je zit jezelf in te metselen in een slachtofferrol.
Je overdrijft 'het Joodse gevaar' .
Dat doen anti-semieten eenmaal.
pi_117546339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Joh.... je zit jezelf in te metselen in een slachtofferrol.
Dat is mijn Servische kant. ;) Joden hebben daar trouwens ook een handje van. :P
pi_117547580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:48 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Ik bedoelde juist dat een discussie over historische feiten geen zin heeft, en eigenlijk banaal is. De vraag is niet of ze weten hoe het zit en feitenkennis hebben, maar waarom ze uberhaubt de behoefte aan ontkenning hebben.

.
Daar heb ik nooit een vinger achter kunnen krijgen, het waarom.

Zoals ik al schreef was het wel leerzaam, het "dwong" me wel om over dingen na te denken en
me er in te verdiepen.

En helemaal nutteloos is het ook niet, zo slikte ook ik de verhalen van Auschwitz overlevende Rudolf Vrba voor zoete koek tot ik las dat hij in het Zündel proces toe gaf dat hij bijvoorbeeld Himmler helemaal niet gezien had tijdens een bezoek aan Birkenau en hij sommige verhalen vond vallen onder "literaire vrijheden"

Prima maar zo deed hij het niet voorkomen in de film Shoah van Claude Lanzmann
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:06:21 #140
235357 TitusPullo
pi_117552422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:01 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Daar heb ik nooit een vinger achter kunnen krijgen, het waarom.

Zoals ik al schreef was het wel leerzaam, het "dwong" me wel om over dingen na te denken en
me er in te verdiepen.

En helemaal nutteloos is het ook niet, zo slikte ook ik de verhalen van Auschwitz overlevende Rudolf Vrba voor zoete koek tot ik las dat hij in het Zündel proces toe gaf dat hij bijvoorbeeld Himmler helemaal niet gezien had tijdens een bezoek aan Birkenau en hij sommige verhalen vond vallen onder "literaire vrijheden"

Prima maar zo deed hij het niet voorkomen in de film Shoah van Claude Lanzmann
En hebben negationisten dit aan het licht gebracht?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_117555486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:06 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

En hebben negationisten dit aan het licht gebracht?
De advocaat van Erst Zündel (een Canadese negationist) bracht het aan het licht tijdens het Zündel proces in de jaren '80
Hij was aangeklaagd voor het verspreiden van de publicatie "Did Six Million Really Die?".

Zijn advocaat, Doug Christie, ondervroeg Rudolf Vrba die als overlevende van Auschwitz was opgeroepen en
zo kwam een en ander aan het licht.

Overigens heeft het Zündel niet veel geholpen, hij is veroordeeld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:44:44 #142
235357 TitusPullo
pi_117555673
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:39 schreef Buster24 het volgende:

[..]

De advocaat van Erst Zündel (een Canadese negationist) bracht het aan het licht tijdens het Zündel proces in de jaren '80
Hij was aangeklaagd voor het verspreiden van de publicatie "Did Six Million Really Die?".
Deed 'ie dit op aandringen van zijn client? En waar kan ik dit lezen?

quote:
Zijn advocaat, Doug Christie, ondervroeg Rudolf Vrba die als overlevende van Auschwitz was opgeroepen en
zo kwam een en ander aan het licht.
Overigens heeft het Zündel niet veel geholpen, hij is veroordeeld.
Dit doet me sterk denken aan de reguliere geschiedschrijving.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:17:50 #143
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117560406
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:40 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Vergassing vind ik een beetje saai. Gooi mij maar op een grill en steek me aan met een lucifer. Ik ben immers licht ontvlambaar. 8)7
http://www.hdot.org/en/learning/myth-fact/incinerate4
pi_117566003
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:44 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Deed 'ie dit op aandringen van zijn client? En waar kan ik dit lezen?

[..]

Dit doet me sterk denken aan de reguliere geschiedschrijving.
Proces speelde in de jaren '80 ik was toen een jaar of 18 en bijzonder geďnteresseerd.
Heel veel meer informatie dan dat Rudolf Vrba moest toegeven dat Himmler, in tegenstelling tot
zijn eerdere verhalen, nooit gezien of gehoord had heb ik momenteel niet.

Of hier online nog iets van te vinden is :?

Misschien op de zoekwoorden Rudolf Vrba, Himmler, Zündel, Auschwitz

Overigens is er ook vanuit Israëlische historici kritiek gekomen op Vrba het onderste deel
van WIKI gaat daar over.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Vrba

Wie overigens nog het een en ander wil weten over Auschwitz en het ontstaan er van
kan ik Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution' (BBC) aanraden.

Ook online te zien

woensdag 3 oktober 2012 @ 23:20:10 #145
235357 TitusPullo
pi_117571953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:49 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Proces speelde in de jaren '80 ik was toen een jaar of 18 en bijzonder geďnteresseerd.
Heel veel meer informatie dan dat Rudolf Vrba moest toegeven dat Himmler, in tegenstelling tot
zijn eerdere verhalen, nooit gezien of gehoord had heb ik momenteel niet.

Of hier online nog iets van te vinden is :?

Misschien op de zoekwoorden Rudolf Vrba, Himmler, Zündel, Auschwitz

Overigens is er ook vanuit Israëlische historici kritiek gekomen op Vrba het onderste deel
van WIKI gaat daar over.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Vrba
Met die trefwoorden kan ik alleen maar dubieuze sites vinden, terwijl er in het Wikipedia-artikel waar je naar verwijst alleen sprake is van beschuldigingen. Ik wil zeker niet uitsluiten dat Vrba z'n verhaal heeft aangedikt, maar ik zie tot nu toe geen reden om aan te nemen dat 'ie op dit punt onbetrouwbaar is.

quote:
Wie overigens nog het een en ander wil weten over Auschwitz en het ontstaan er van
kan ik Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution' (BBC) aanraden.

[ afbeelding ]

Ook online te zien

Dat is inderdaad een voortreffelijk boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')