Dat staat er inderdaad jaquote:
Hartstikke leuk. Ga door!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Als jullie ze niet willen zien, zeggen hoor. Maar ik vind het wel leuk om te showen
Deze?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef Flodder450 het volgende:
Heeft iemand trouwens fotos van het oude station Veenendaal centraal?
Dat Brestskij las ik, de rest zei me niks.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat staat er inderdaad jaBrestskij Zheleznodorozhskij Vokzal: Spoorwegstation van Brest.
Haha, tips zijn altijd welkomquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nee, dit moet beter kunnen.
Voor nu zijn ze allemaal gescand. Maar als er weer exotische treinkaartjes komen, kom ik ze laten zienquote:
Had de kleuren achteraf digitaal wat aangesterkt omdat die - vanwege de positie van de zon dus - niet helemaal uit de verf waren gekomen. Dat had ik gedaan met z'n voorgeprogrammeerd effect waarbij die randen ietwat vervaagd werden. Vond het er wel leuk uitzien, dus laten staan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:34 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nou om te beginnen.... waarom zijn de randen zo vaag en niet scherp? Mobiele telefoon gebruikt?
NS heeft 2 ICE's in bezit. De ene heet "Amsterdam" (4651), de andere heet "Arnhem" (4652). Dat zijn het eerste station na de grens, en de eindbestemming.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:43 schreef Xiance het volgende:
de ICE Amsterdam-Frankfurt had in mijn optiek OOK Amsterdam of Frankfurt kunnen heten, waarom dan specifiek Arnhem? geeft dit het eerste station aan in een nieuw land ofzo?
Net zoals alle Duitse ICE's "Emmerich" of "Basel SBB" hetenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
NS heeft 2 ICE's in bezit. De ene heet "Amsterdam" (4651), de andere heet "Arnhem" (4652). Dat zijn het eerste station na de grens, en de eindbestemming.
Wikipedia zegt daar dit over:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:
Alle ICE-treinstellen rijden in een poule om de diensten te verzekeren. Ook komen de NS-ICE-treinen voor op de relatie Brussel-Duitsland.Dat de NS 2 treinstellen in eigendom heeft moet je meer symbolisch en praktisch bekijken.
Symbolisch, omdat het laat zien dat NS ook betrokken is bij het ICE International-project.Praktisch, omdat het DB de aanschaf van 2 treinstellen scheelde. De UIC-registratiecode begint met "D-NS" (alle andere NS-treinen beginnen met "NL-NS") en het onderhoud van de treinen gebeurt in principe ook in Duitsland.
Ik ben traag van begrip vandaagquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:28 schreef James1988 het volgende:
De ICE komt niet daadwerkelijk uit Hannover, maar hij is naar die stad vernoemd.
Locomotieven van NS zijn ook vernoemd naar Nederlandse plaatsen, zie hier.
Overigens, volgens wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/NS_Hispeed) heeft de NS vier ICE treinen in dienst (type 3))quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:45 schreef James1988 het volgende:
De treinen rijden in een poule, wat wil zeggen dat ze een trein pakken die beschikbaar is. Würzburg zal je dus ook wel eens in Nederland zien rijden, of Amsterdam, of Düsseldorf. Of één van de andere ICE-3M's die beschikbaar is.
Die zou idd total loss zijn...?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:57 schreef dennistd het volgende:
De 4654 is door NS aan DB verkocht na de aanrijding bij Zevenaar op 11 januari 2011: http://www.treinreiziger.(...)ding_zevenaar-143246
Heb ik volgens mij laatst nog zien rijden, kan dat?quote:De 4653 zou ik zo niet weten, dat was in elk geval de laatste met een NS-logo (gewoon de vishaken ipv HiSpeed)
De 4654 is destijds total loss verklaard: de eerste twee bakken waren dusdanig beschadigd dat herstel duurder zou zijn dan nieuwbouw. Deutsche Bahn heeft de restanten van 4654 toen gecombineerd met de restanten van een andere total-loss verklaarde ICE-3 om hier een 'nieuwe' uit te vormen. Het nummer daarvan is mij onbekend.quote:
Je was me net voor.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd
Via Somda
Gaat zoiets dan al 250 op dat traject, of is dat veels te naief om dat te denken?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd
Via Somda
NS Hispeed heeft het er steeds over dat ze voorlopig slechts 160 rijden om in de dienstregeling te passen, maar ik weet niet zeker of dat voor dit soort 'extra treinen' geldt. James1988 had eerder volgens mij gezegd dat 'ie 250 ging toen hij erin zat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:46 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Gaat zoiets dan al 250 op dat traject, of is dat veels te naief om dat te denken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |