abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2012 @ 12:02:18 #157
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_115741780
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 08:17 schreef Spooky4u het volgende:

Niet op de bank geslapen *O*
Nu in bed? *O*

pi_115742245
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:02 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Nu in bed? *O*

[ afbeelding ]

Het is dat wij dat dekbed niet hebben.......

Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_115744065
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:22 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Het is dat wij dat dekbed niet hebben.......

[ afbeelding ]
Wie is wie? :D
  zondag 19 augustus 2012 @ 13:35:05 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_115744258
Rechts is Doortje :Y

Als ze tenminste nog zo heet dan...

Ik krijg alleen maar uitgeputte foto's van Spook te zien :')
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_115744452
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 11:52 schreef flugeltje het volgende:
TS is geen man maar vrouw ;)

Enne we hadden al een hond (en een kind) dus we weten heel goed hoe het werkt met zo'n beest, dat ging ook prima. Maar Jolie ging dood en ik miste het om me heen, dus kwam Doortje er. Daar is vooraf goed over nagedacht en we durfden het aan. Doortje is alleen vele malen drukker dan de gemiddelde hond en dát wisten we niet tevoren. Ook op de hondencursus gaven ze al aan dat ze uitzonderlijk druk was en uitzonderlijk veel beweging nodig heeft. Daar hebben we ons inderdaad op verkeken.

Ik ben 36, heb m'n hele leven een hond gehad en nu voor het eerst lukt het niet. Dat zijn geen krokodillentranen, dat is een oprecht gevoel van falen... Maar goed, ik begrijp ook wel weer waarom er zo naar gekeken wordt, al blijft het makkelijk oordelen van achter je beeldscherm :)
Tip: koop de volgende keer geen marktplaatshond bij iemand die er geen hol verstand van heeft (aanname van mijn kant, want kan geen fatsoenlijke fokker bedenken die bewust een labrador/beagle kruising creëert) en geef wat meer geld uit aan (bijvoorbeeld) een raszuivere labrador bij een goede fokker. Niet alleen heb je dan meer zekerheid over het karakter en de energiebehoefte van de hond, maar ook zal een goede fokker inventariseren wat voor pup in jullie gezin past. Alle pups hebben hun eigen karakter en energie-niveau, en goede fokkers zorgen dat de juiste pup bij de juiste eigenaar beland.

Zo hebben wij een schat van een labradorteefje, ongeveer even oud als Doortje die precies in ons drukke gezin met veel andere dieren past. Ze is relaxed, heeft een heel gemiddeld energieniveau en is heel meegaand van karakter met veel will to please. Dit is geen toeval maar heel bewust gekozen met hulp van de fokker. Garanties heb je met een levend dier natuurlijk nooit, maar je kan je wel degelijk goed voorbereiden. Met de juiste hond/gezin match kun je dit soort vervelende toestanden in de toekomst voorkomen. Maar goed, kost wel even zoeken naar een goede fokker met verstand van zaken, en waarschijnlijk is het wel wat duurder dan een marktplaatshond van iemand met een 'oeps' nestje... Oh, en de meeste fokkers nemen een pup die om wat voor reden niet (meer) bij het gezin past zelf terug om te herplaatsen of schakelen daarvoor de rasvereniging in. Dan hoeft zo'n hond ook niet op marktplaats terecht te komen. Bijkomend voordeel is ook nog eens de betere gezondheid van pups die bij een goede fokker vandaan komen van ouderdieren die getest zijn op erfelijke aandoeningen.

Maar verder ben ik ook heel blij dat Doortje nu een goede plek heeft gevonden met een vriendinnetje ^O^
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 19 augustus 2012 @ 14:18:09 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115745459
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 08:17 schreef Spooky4u het volgende:
Niet op de bank geslapen *O*
*O* *O* *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_115745921
Spooky4u :o ouwe sportcrewheld :P
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_115787321
Maandag beslissingsdag.

Ze blijft natuurlijk.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_115787534
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:40 schreef Spooky4u het volgende:
Maandag beslissingsdag.

Ze blijft natuurlijk.
^O^
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:58:23 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115790005
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:40 schreef Spooky4u het volgende:
Maandag beslissingsdag.

Ze blijft natuurlijk.
^O^ *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_115808869
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 13:41 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Tip: koop de volgende keer geen marktplaatshond bij iemand die er geen hol verstand van heeft (aanname van mijn kant, want kan geen fatsoenlijke fokker bedenken die bewust een labrador/beagle kruising creëert) en geef wat meer geld uit aan (bijvoorbeeld) een raszuivere labrador bij een goede fokker. Niet alleen heb je dan meer zekerheid over het karakter en de energiebehoefte van de hond, maar ook zal een goede fokker inventariseren wat voor pup in jullie gezin past. Alle pups hebben hun eigen karakter en energie-niveau, en goede fokkers zorgen dat de juiste pup bij de juiste eigenaar beland.

Zo hebben wij een schat van een labradorteefje, ongeveer even oud als Doortje die precies in ons drukke gezin met veel andere dieren past. Ze is relaxed, heeft een heel gemiddeld energieniveau en is heel meegaand van karakter met veel will to please. Dit is geen toeval maar heel bewust gekozen met hulp van de fokker. Garanties heb je met een levend dier natuurlijk nooit, maar je kan je wel degelijk goed voorbereiden. Met de juiste hond/gezin match kun je dit soort vervelende toestanden in de toekomst voorkomen. Maar goed, kost wel even zoeken naar een goede fokker met verstand van zaken, en waarschijnlijk is het wel wat duurder dan een marktplaatshond van iemand met een 'oeps' nestje... Oh, en de meeste fokkers nemen een pup die om wat voor reden niet (meer) bij het gezin past zelf terug om te herplaatsen of schakelen daarvoor de rasvereniging in. Dan hoeft zo'n hond ook niet op marktplaats terecht te komen. Bijkomend voordeel is ook nog eens de betere gezondheid van pups die bij een goede fokker vandaan komen van ouderdieren die getest zijn op erfelijke aandoeningen.

Maar verder ben ik ook heel blij dat Doortje nu een goede plek heeft gevonden met een vriendinnetje ^O^
Zoiets bedoelde ik ook met deze post:
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 16:00 schreef vosss het volgende:
Godsklere man. Het gaat hier om een hond; niet om een iPhone die je even verpatst op marktplaats en weer terug geeft als het niet bevalt }:|

En de TS is imo een domme kloskop om een hond te nemen als hij daar al na 8 maanden geen tijd meer voor heeft.

Bah bah :r
Alleen had ik geen bal zin om er zoveel woorden aan vuil te maken :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115809253
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Zoiets bedoelde ik ook met deze post:

[..]

Alleen had ik geen bal zin om er zoveel woorden aan vuil te maken :+
Heeft niks met het aantal woorden te maken, jouw post had gewoon een totaal andere toon en daar had je best even beter over na kunnen denken ipv dat je nu zegt dat je het anders bedoelde :)
pi_115809298
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:10 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Heeft niks met het aantal woorden te maken, jouw post had gewoon een totaal andere toon en daar had je best even beter over na kunnen denken ipv dat je nu zegt dat je het anders bedoelde :)
Ik bedoelde het helemaal niet anders. Dat zeg ik ook nergens. Ik zeg dat ik het vergelijkbaar bedoelde.
vosss is de naam,
pi_115809315
En ik denk niet na voordat ik iets post. Ik post wat ik vind. En als ik daar weinig woorden aan wens vuil te maken (wat doorgaans het geval is) dan krijg je posts als zulke ja.

Dat is iets waar jullie maar mee moeten leren leven; ik moet dat ook :s)
vosss is de naam,
pi_115809337
Maargoed, fijn dat het beestje nou (zo lijkt het vooralsnog) een leuke plek gevonden heeft. Dat is het belangrijkste. Me dunkt.

:)
vosss is de naam,
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:18:03 #172
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115815717
Ik ben blij dat Doortje nu een fijn nieuw huisje heeft O+
Ik ben het eens met de post van Miss_Isis, alleen hoop ik dat TS gewoon pas weer een hond neemt als de kinderen groter zijn of het huis uit :P
Ik ken zoveel mensen die honden en kinderen hebben en banen en het allemaal prima weten te combineren, als je ervoor kiest om een hond te nemen dan moet je er wat voor over hebben.
Je kind doe je toch ook niet weg als ie wat energieker is dan verwacht?
:D

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 21-08-2012 11:25:34 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115815782
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:14 schreef vosss het volgende:
En ik denk niet na voordat ik iets post. Ik post wat ik vind. En als ik daar weinig woorden aan wens vuil te maken (wat doorgaans het geval is) dan krijg je posts als zulke ja.

Dat is iets waar jullie maar mee moeten leren leven; ik moet dat ook :s)
Dankje voor deze toelichting. Ik heb nu meer respect voor je.
pi_115819738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:18 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben blij dat Doortje nu een fijn nieuw huisje heeft O+
Ik ben het eens met de post van Miss_Isis, alleen hoop ik dat TS gewoon pas weer een hond neemt als de kinderen groter zijn of het huis uit :P
Ik ken zoveel mensen die honden en kinderen hebben en banen en het allemaal prima weten te combineren, als je ervoor kiest om een hond te nemen dan moet je er wat voor over hebben.
Je kind doe je toch ook niet weg als ie wat energieker is dan verwacht?
:D
Mocht flugeltje een nieuwe hond willen nemen (wat ik me best voor kan stellen, want een hond is gewoon heel leuk en vaak voor kinderen ook leuk om mee op te groeien) dan hoop ik ook dat ze in ieder geval wacht tot de jongste goed kan lopen en stevig op z'n benen staat. Zelf zou ik met de aanschaf van een nieuwe pup wachten totdat mijn jongste kind in ieder geval een jaar of 3 is. Dan kan het kind zelf praten en je ook goed begrijpen als je uitlegt dat ze de pup bv. niet op moeten tillen of op bepaalde momenten met rust moeten laten. En het scheelt dat het kind dan vaak de peuterpuberteit gehad heeft en zo'n beetje zindelijk is zodat je alle nodige tijd aan de opvoeding van de pup kunt besteden. Wachten tot de kinderen echt groot en/of uit huis zijn is imo niet nodig; het is ook voor jonge(re) kinderen juist leuk om met honden op te groeien. Ik zou zelf ook echt never nooit zo lang kunnen wachten :P

@flugeltje: ik ben wel heel benieuwd naar wat jij/jullie nu van plan zijn te doen. Ik hoop dat je ook mijn tips ter harte neemt en een leuke pup van een goede fokker aanschaft als jullie daar t.z.t. aan toe zijn. Ik weet dat het duurder is en misschien 'lastiger' te vinden dan een marktplaatshond, maar geloof me maar als ik zeg dat het echt de moeite waard is. Ik ben elke dag dat ik naar onze Noortje kijk weer opnieuw blij met hoe ze tot nu toe is geworden en hoe goed ze bij ons past. Zelfde geldt voor onze andere twee honden trouwens. Dat gun ik jullie ook :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:18:01 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_115820065
Er komt voorlopig geen hond hier. Mocht het er over een paar jaar weer van komen dan in elk geval wel rekening houdend met jouw tips... Ondanks wat mensen denken heeft me dit echt wel wat gedaan en waren het geen krokodillentranen. Voor nu even geen gezinsaanpassingen meer hier ;)
pi_115820302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:18 schreef flugeltje het volgende:
Er komt voorlopig geen hond hier. Mocht het er over een paar jaar weer van komen dan in elk geval wel rekening houdend met jouw tips... Ondanks wat mensen denken heeft me dit echt wel wat gedaan en waren het geen krokodillentranen. Voor nu even geen gezinsaanpassingen meer hier ;)
neem een puppytester in de arm!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:30:09 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_115820631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:23 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

neem een puppytester in de arm!
puppytester? Zijn die er ook al? :o
pi_115821501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:30 schreef flugeltje het volgende:

[..]

puppytester? Zijn die er ook al? :o
Yep, in overleg met de a.s. hondenbaas. Om een inschatting te maken wat voor een karakter een hond heeft en hoe hoog zijn driften zijn.

Als ik bijvoorbeeld een rustige hond wil hebben dan neem ik niet de hond die haantje de voorste in het nest is.

Of een pup die al tegen mij op komt staan en die zich moeilijk op z'n rug laat liggen kan een dominant karakter hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door BeffJeck op 21-08-2012 13:56:47 ]
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:57:00 #179
176471 oh-oh
pi_115821671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:51 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Yep, in overleg met de a.s. hondenbaas. Om een inschatting te maken wat voor een karakter een hond heeft en hoe hoog zijn driften zijn.

Als ik bijvoorbeeld een rustige hond wil hebben dan neem ik niet de hond die haantje de voorste in het nest is.
:') Oh die gedragstherapeuten die de pups testen, dat is vaak ook echt maar een lompe bedoeling hoor, gaat nergens over. Niemand kan beter dan jijzelf bepalen welke pup je in je gezin wil opnemen. Koop bij een goede fokker, bezoek het nest vaak en let goed op wat je ziet en zo.
En Miss_Isis, volgens mij heeft het hier niks met de kinderen of hoe klein ze zijn te maken, TS vond de hond te druk. Dat die kinderen klein waren dat wist ze ook wel toen ze de hond nam toch.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:04:49 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_115821921
Ik denk dat Miss_Isis doelde op een eventuele volgende hond. Dat het, als TS dat wil, beter is om even te wachten tot de kinderen wat groter zijn. Net wat makkelijker en alles.

Maar TS wil voorlopig geen hond, dus het maakt niet uit :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115821994
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:') Oh die gedragstherapeuten die de pups testen, dat is vaak ook echt maar een lompe bedoeling hoor, gaat nergens over. Niemand kan beter dan jijzelf bepalen welke pup je in je gezin wil opnemen. Koop bij een goede fokker, bezoek het nest vaak en let goed op wat je ziet en zo.
En Miss_Isis, volgens mij heeft het hier niks met de kinderen of hoe klein ze zijn te maken, TS vond de hond te druk. Dat die kinderen klein waren dat wist ze ook wel toen ze de hond nam toch.
Nee volgens mij ging het daar hier ook niet om, maar met een kleine baby lijkt het me nog lastiger om een (drukke) hond voldoende aandacht te geven. Met een peuter/kleuter heb je daar iets meer tijd voor denk ik. En ik vind het sowieso wel verstandig om pas een pup te nemen als het jongste kind oud genoeg is om dingen aan uit te leggen e.d., dat maakt de opvoeding gewoon makkelijker :)

Wat betreft een puppytester: dat zou ik niet zo nodig vinden om daar apart iemand voor in te schakelen. De fokster van onze labrador pup heeft toevallig zelf met medewerking van de fokster van de teef en reu een uitgebreide puppytest gedaan en mede aan de hand daar van de pups gekoppeld aan gezinnen. Het verslag daar van was op zich wel interessant om te lezen, maar de uitslag was wat mij betreft niet echt verrassend.

Ik kan me voorstellen dat flugeltje en echtgenoot er misschien iets minder zicht op hebben wat het gedrag van een pup precies betekent voor het karakter en het energieniveau van die pup. In dat geval is het denk ik voldoende om een ervaren fokker te zoeken en bij de fokker heel duidelijk aan te geven wat je voor hondje zoekt. Een goede fokker heeft er normaal gesproken voldoende verstand van om aan te kunnen geven welk hondje druk, dominant, angstig, rustig, speels, enzovoorts is.

Ik geloof er trouwens niet zo in dat iedereen zelf het beste kan bepalen welke pup in hun gezin past, als dat zo zou zijn stond marktplaats niet zo vol :P Soms kan het wel degelijk verstandig zijn om advies te vragen aan mensen met meer ervaring.
pi_115822009
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat Miss_Isis doelde op een eventuele volgende hond. Dat het, als TS dat wil, beter is om even te wachten tot de kinderen wat groter zijn. Net wat makkelijker en alles.

Maar TS wil voorlopig geen hond, dus het maakt niet uit :)
En dat dus, ja ;)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:10:29 #183
176471 oh-oh
pi_115822103
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:07 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

En dat dus, ja ;)
:P Ja dat snap ik ook wel hoor, ik zeg alleen, dat hoe klein die kinderen waren niet van invloed zou moeten zijn op het wegdoen van Doortje. Want dat die kinderen klein zijn dat wist ze zelf voor ze begon aan die hond ;)
Serieus, toevallig hebben vriendinnen van me net een teef met pups uit een asiel thuis gehad als gastgezin, en die pups moesten allemaal een gedragstest ondergaan voor ze geplaatst werden, dat ging via de gedragstherapeute die werkzaam was bij dat asiel, nou, echt, schrikbarend hoor, wat die deed en hoe ze die honden beoordeelde.
Er zitten vast ook goede bij, maar als je er zelf geen verstand van hebt weet je dat niet, nou, dan ben je er mooi klaar mee als je zo iemand treft. Ik heb zelden zo een larie gelezen als die testrapporten van die pups, echt.
( Groucho Marx )
pi_115822391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:P Ja dat snap ik ook wel hoor, ik zeg alleen, dat hoe klein die kinderen waren niet van invloed zou moeten zijn op het wegdoen van Doortje. Want dat die kinderen klein zijn dat wist ze zelf voor ze begon aan die hond ;)
Serieus, toevallig hebben vriendinnen van me net een teef met pups uit een asiel thuis gehad als gastgezin, en die pups moesten allemaal een gedragstest ondergaan voor ze geplaatst werden, dat ging via de gedragstherapeute die werkzaam was bij dat asiel, nou, echt, schrikbarend hoor, wat die deed en hoe ze die honden beoordeelde.
Er zitten vast ook goede bij, maar als je er zelf geen verstand van hebt weet je dat niet, nou, dan ben je er mooi klaar mee als je zo iemand treft. Ik heb zelden zo een larie gelezen als die testrapporten van die pups, echt.
Ik vind het zelf ook leerzamer om de pups gewoon gedurende de tijd te observeren, zo'n test blijft een momentopname. Door te observeren leer je echt al heel veel en dan is zo'n test denk ik ook niet nodig. Wij gingen bij het nest van Nori vanaf week 3 elke week kijken (tegelijk met de andere pupkopers) en vanaf de eerste keer zag je al heel veel verschil. D'r waren toen meteen al een aantal pupjes waarvan ik zeker wist dat ik ze niet hoefde :P Erg vocaal, vrijwel direct heel actief spelen (en echt al bijten en vingers en speelgoedjes), duidelijk heel actief en veel energie. Dat zochten we absoluut niet, dus ik wist direct welke het niet moesten worden :P

In de weken daarna werd het alleen maar duidelijker, al vrij snel had ik 2 favorieten waarvan ik dacht dat ze het best bij ons zouden passen, en later nog één die me ook wel geschikt leek. Het werd uiteindelijk één van de twee favorieten die we mee mochten nemen, de fokster vond ook dat zij het beste bij ons paste. We zijn er nog elke dag blij mee O+
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:28:13 #185
176471 oh-oh
pi_115822761
Nou heb ik zelf maar 1 als pup gekochte hond en drie aanlopertjes, maar bij Billy kende ik de ouders, de opa's en oma's en ik heb zelf zijn overgrootvader in huis, en ik heb het nestje vanaf de geboorte werkelijk voor elke scheet gevolgd en ben 3 keer op bezoek geweest ( waaronder 1 keer met logeren ).
De andere pups in het nest wilde ik niet qua uiterlijk en geslacht maar ik wist wel meteen dat Billy mijnes was hoor. Kon niet missen O+
( Groucho Marx )
pi_115824364
Leuk is dat hè, als je zo lang van tevoren al mee kan leven met het nest en wat de pups allemaal meemaken. Als je de pup dan na 8 weken eindelijk in huis hebt 'ken' je hem (of in ons geval, haar) ook al echt O+
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:12:34 #187
176471 oh-oh
pi_115824425
:D Ik heb zelf foto's van zijn ouders tijdens de verwekking _O-
( Groucho Marx )
pi_115825188
:D Dat is wel erg intiem :')
pi_115826225
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Wanneer ik een nieuwe hond ga opleiden test ik eerst uitgebreid de puppies. Het ras is voor mij al duidelijk dat is een mechelse ( x. M.h.kruising)- of een hollandse herder. Het beestje moet genoeg zoek- en prooidrift hebben. En de hond moet bij mij passen. Er moet een klik zijn. Maar dan ben ik al een keer of 5 bij het nest geweest voordat ik een pup uitkies.

Pas na 12 a 14 (wanneer de hond uit volgroeid is) maanden begint de opleiding. Daarvoor ben ik alleen maar bezig met socialiseren en opvoeden. Vooral socialiseren.

Jammer genoeg is er veel kaf onder het koren bij de gedragstherapeuten. Wat ze vaak is het asiel doe is een MAG-test en geen puppytest.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:01:32 #190
176471 oh-oh
pi_115826415
Nou ja punt is dus dat je als je verstand hebt van honden heus zelf wel op een goede manier een hond kan kiezen.
Ik kan dat, jij kan dat, zat mensen kunnen dat gewoon zelf.
Maar juist als je dat niet zelf kan, en je bent afhankelijk van anderen, is het mooi klote dat je dan kans hebt op zo een faaltherapeut. Want dat zien wij dan weer wel maar de mensen die er geen verstand van hebben helaas niet, en dat zijn net de mensen die afhankelijk zijn van zulke specialisten.
Ik ben er echt van geschrokken wat ik las in de rapporten van die pups.
( Groucho Marx )
pi_115826605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:01 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja punt is dus dat je als je verstand hebt van honden heus zelf wel op een goede manier een hond kan kiezen.
Ik kan dat, jij kan dat, zat mensen kunnen dat gewoon zelf.
Maar juist als je dat niet zelf kan, en je bent afhankelijk van anderen, is het mooi klote dat je dan kans hebt op zo een faaltherapeut. Want dat zien wij dan weer wel maar de mensen die er geen verstand van hebben helaas niet, en dat zijn net de mensen die afhankelijk zijn van zulke specialisten.
Ik ben er echt van geschrokken wat ik las in de rapporten van die pups.
Weet je wat de pest is? iedereen kan zich gedragstherapeut noemen. Er zijn een paar goede opleidingen. Diegene die het kunnen zie je niet in het asiel werken. Die hele hondenwereld is eigenlijk een hele vreemde wereld.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:09:57 #192
176471 oh-oh
pi_115826703
Ik weet het, ik weet er meer van dan me lief is :')
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:15:46 #193
163650 Greys
pi_115826881
Foto's van Doortje in haar nieuwe huis? O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_115828067
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:15 schreef Greys het volgende:
Foto's van Doortje in haar nieuwe huis? O+
Jaah!
*meegelezen heeft

Waarom gaat het hierboven trouwens alleen maar over het aanschaffen van pups bij een fokker? Er zijn zoveel leuke (bijna-)volwassen honden die een huis zoeken -O- Vuilnisbakjes zijn O+ O+
pi_115828921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:50 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Jaah!
*meegelezen heeft

Waarom gaat het hierboven trouwens alleen maar over het aanschaffen van pups bij een fokker? Er zijn zoveel leuke (bijna-)volwassen honden die een huis zoeken -O- Vuilnisbakjes zijn O+ O+
Voor mezelf sprekend: ik geef de voorkeur aan raspups van een goede fokker. Geen tweedehandsjes voor mij :P Ik vind een hond een te belangrijk (en potentieel zelfs gevaarlijk) onderdeel van het gezin om een 'opknappertje' uit het asiel o.i.d. te halen. Liever eentje waarvan ik het karakter kan voorspellen en waarvan ik precies weet wat ze vanaf dag 1 heeft meegemaakt, zodat ik later niet voor (onaangename) verrassingen kom te staan. Mocht er iets aan de hand blijken te zijn met zo'n hondje namelijk dan heb ik nog een hele rits aan andere dieren, plus eventuele kinderen die daar onder zouden lijden. En dat wil ik liever voorkomen, zodat ik een aangeschafte hond niet later weg hoef te doen als blijkt dat het (om wat voor reden dan ook) niet klikt. Beter een hondje die vanaf dag 1 zich zeker weten niet vergrijpt aan de konijntjes, of baknijd blijkt te hebben en een kind bijt, of de kippen opjaagt, of dominantie-issues blijkt te hebben met andere honden, etc. We hebben als gezin een aantal jaren geleden één keer zo'n fout gemaakt, en dat gaat mij never nooit meer gebeuren.

En met vuilnisbakjes heb ik ook al niet zo veel, vaak zijn ze uit 'oeps'nestjes van mensen die er geen verstand van hebben. En de ouders van zo'n hondje zijn over het algemeen ook al niet getest op erfelijke ziekten waardoor je dus ook risico's loopt. Soms hebben mensen het idee dat testen voor vuilnisbakjes niet nodig zijn, omdat die toch gezonder zouden zijn dan rashonden. Dat is helaas in de meeste gevallen een fabeltje. Voor mij gewoon een zorgvuldig gefokt raspupje met fijn karakter en weinig kans op ziektes dat goed in ons gezin past O+

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat andere mensen de voorkeur geven aan een volwassen herplaatshond, of een asielhond graag een tweede kans willen geven. Alleen maar goed als ze dat kunnen en willen doen ^O^ En in het asiel zitten ook best een paar hele leuke lieve honden die weinig extra opvoeding of afleren van verkeerde gewoontes nodig hebben. Maar ik zou het een jong gezin zoals dat van TS niet in eerste instantie aanraden. Een herplaatser heeft vaak net zo veel of nog meer opvoeding nodig als een pup en kan soms al nare gewoontes hebben geleerd die niet zo fijn zijn in een huis met (jonge) kinderen (denk aan baknijd of verdedigen van speelgoed of mand en zo). Dan kun je i.m.o. beter een pup hebben omdat je daar vanaf dag 1 bij bent en kan zorgen dat zulke gewoontes zich niet gaan ontwikkelen, zodat je kinderen ook geen risico lopen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:20:05 #196
176471 oh-oh
pi_115829271
Ik prefereer volwassen herplaatsers echt 1000 x boven pups, qua aanpassing en werk dat je er aan hebt hoor.
:P
( Groucho Marx )
pi_115831512
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik prefereer volwassen herplaatsers echt 1000 x boven pups, qua aanpassing en werk dat je er aan hebt hoor.
Altijd naast mij twee andere honden, een herplaatser gehad. Ik heb altijd veel geleerd van een " tweede- of derde of vierde handsje "
pi_115833318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:20 schreef oh-oh het volgende:
Misschien hangt het ook af van het type herplaatser dat je in huis neemt. Als je een normale goed opgevoede hond van iemand overneemt ben je er denk ik inderdaad een stuk minder werk aan kwijt dan aan een pup. Maar als ik kijk wat er zo gemiddeld in een asiel zit aan herplaatsers dan is de meerderheid daarvan toch niets voor mij...

Voorbeeldje, op ikzoekbaas.nl staan atm 445 honden. Als je aanklikt dat je een hond zoekt die met andere honden, met katten en met kleine kinderen overweg kan blijven er nog maar 17 over. Daarvan zijn 5 koppels die samen moeten, één nest pups in een gastgezin en 5 honden die inmiddels al een baasje hebben maar nog wel op de site staan. Blijven dus slechts 6 volwassen asielhonden over in heel Nederland die geschikt zouden zijn. Best weinig, vind ik... Als een hond dan (zoals bij ons) ook nog betrouwbaar met loslopende kippen/kuikens/konijntjes/cavia's/etc. om moet kunnen gaan dan wordt dat lijstje vast nog korter.

Onder andere daarom dus dat ik de voorkeur geef aan een geschikte raspup die ik vanaf het begin op kan voeden om met al die situaties om te gaan. Plus ik vind puppy's gewoon heul schattig, en besteed er graag mijn tijd aan O+

Edit: die pupjes zitten in Maastricht, toevallig bij jouw vriendin, oh-oh? Ze zijn wel schattig O+
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:24:17 #199
176471 oh-oh
pi_115834042
Nope, die pupjes zijn geplaatst, ik ken hier niemand met pupjes geloof ik :P
Chico kwam na 4 jaar uit een schuur uit een bench bij mij, die kon werkelijk niks, en dat is de liefste tofste hond die ik ooit zal hebben, de dankbaarheid spat er nog elke dag vanaf O+
Kees was ik al de derde baas van, dat is een supersociaal hondje, zeker voor een chihuahua.
Ik mik ze hier gewoon in een roedel die lekker loopt en ze passen zich reuzesnel aan.
Billy kocht ik als pup, en Sjon kreeg ik met 8 weken, met Sjon blijft het een strijd, die heeft echt overal schijt aan, anarchistisch kreng dat t is :')
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:26:16 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115834139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:07 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Misschien hangt het ook af van het type herplaatser dat je in huis neemt. Als je een normale goed opgevoede hond van iemand overneemt ben je er denk ik inderdaad een stuk minder werk aan kwijt dan aan een pup. Maar als ik kijk wat er zo gemiddeld in een asiel zit aan herplaatsers dan is de meerderheid daarvan toch niets voor mij...

Voorbeeldje, op ikzoekbaas.nl staan atm 445 honden. Als je aanklikt dat je een hond zoekt die met andere honden, met katten en met kleine kinderen overweg kan blijven er nog maar 17 over. Daarvan zijn 5 koppels die samen moeten, één nest pups in een gastgezin en 5 honden die inmiddels al een baasje hebben maar nog wel op de site staan. Blijven dus slechts 6 volwassen asielhonden over in heel Nederland die geschikt zouden zijn. Best weinig, vind ik... Als een hond dan (zoals bij ons) ook nog betrouwbaar met loslopende kippen/kuikens/konijntjes/cavia's/etc. om moet kunnen gaan dan wordt dat lijstje vast nog korter.

Onder andere daarom dus dat ik de voorkeur geef aan een geschikte raspup die ik vanaf het begin op kan voeden om met al die situaties om te gaan. Plus ik vind puppy's gewoon heul schattig, en besteed er graag mijn tijd aan O+

Edit: die pupjes zitten in Maastricht, toevallig bij jouw vriendin, oh-oh? Ze zijn wel schattig O+
Dan doe je maar wat extra je best voor zo'n tweedehandsje, als je zo'n dierenliefhebber bent.
Het zijn wel levende wezens hè, die een thuis zoeken. Dat die nu ook al custom made moeten zijn, vind ik wrang.
Als je ook maar enigszins de ruimte en de tijd hebt, investeer je in de afdankertjes. Omdat het net wat belangrijker is hoe zij het hebben, dan wat jouw persoonlijke tuttenwensjes tav. een huisdier zijn.

Huisdieren zijn goddorie geen rolgordijnen die je in kleur en op maat bestelt. :{w Kunnen we eindelijk eens van dat belachelijke idee af? Het is de grootste oorzaak dat asiels zo vol zitten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115834149
Ik vind puppies geweldig...! Maar het is toch enorm veel werk om zo'n hondje zindelijk te maken en vanalles te leren. Een herplaatser heeft wel z'n voordelen maar ik denk wel dat je dan goed moet nagaan wat voor hond je in huis gaat halen.

En ja, je weet niet wat er precies aan de hand is met zo'n hond of wat ie meegemaakt heeft. Dus daar zul je dan wel veel tijd in moeten steken. Puur om de hond te leren kennen en te kunnen voorspellen hoe die zal reageren op sommige situaties. En hem natuurlijk te corrigeren waar nodig.

Ik speel al een tijdje met het idee om nog een herplaatser te zoeken.. Maar er zijn inderdaad meteen een hoop honden die weggestreept kunnen worden. Maar die passen ergens anders misschien perfect. Ik vind het idee ook mooi om zo'n beestje een tweede kans te geven.
pi_115834652
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dan doe je maar wat extra je best voor zo'n tweedehandsje, als je zo'n dierenliefhebber bent.
Het zijn wel levende wezens hè, die een thuis zoeken. Dat die nu ook al custom made moeten zijn, vind ik wrang.
Als je ook maar enigszins de ruimte en de tijd hebt, investeer je in de afdankertjes. Omdat het net wat belangrijker is hoe zij het hebben, dan wat jouw persoonlijke tuttenwensjes tav. een huisdier zijn.

Huisdieren zijn goddorie geen rolgordijnen die je in kleur en op maat bestelt. :{w Kunnen we eindelijk eens van dat belachelijke idee af? Het is de grootste oorzaak dat asiels zo vol zitten.
Oneens, als meer mensen hun huisdier zorgvuldig uit zouden kiezen dan zouden de asiels juist minder vol zitten. En wat mij betreft mogen andere mensen met alle liefde wel 10 herplaatsers in huis nemen, ik juich het alleen maar toe (mits het met beleid en verstand van zaken gebeurd). Maar ik kies er zelf niet voor. Ik wil een hond waarvan ik al voor de aanschaf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat hij goed in ons gezin past, niet de andere dieren die hier al aanwezig zijn iets zal aandoen, en eventuele kinderen niet van de sokken loopt of bijt.

Als ik al van tevoren een hond zou kiezen waarvan ik weet of in kan schatten dat het misschien fout zal gaan met onze drie katten, of eentje die zich misschien op onze (loslopende) kippen en kuikentjes zou storten, of eentje die tegen de muren omhoog stuitert omdat we niet voldoende vaak en lang er mee uit kunnen, of eentje die zijn voer verdedigt en in een onbewaakt ogenblik een kind kan bijten... Dan ben ik toch dom bezig? Ik wil een hond die ik vanaf dag 1 op kan voeden zodat ze dat zeker weten niet gaat doen. En eentje waarvan ik vooraf weet dat ze de aanleg heeft om relatief rustig en gehoorzaam te zijn en geen cavia's te vangen, om maar eens iets te noemen. Dat is gewoon verstandig nadenken. Zo'n hond kan hier in ons gezin, samen met toekomstige kinderen en alle andere al aanwezige dieren een lang en gelukkig leven leiden en komt zeker weten nooit op marktplaats of in een asiel terecht :)

Het gaat mij dus niet alleen om mijn 'persoonlijke tuttenwensjes' maar ook (en vooral) om het welzijn van mijn toekomstige kinderen en alle andere dieren. Als ik alleen woonde en geen andere dieren en kinderen of kinderwens had zou ik misschien wel een herplaatser willen. Dan maakt het immers niet uit dat het beest katten vreet of kindertjes bespringt en heb je alle tijd om dat af te leren. Maar aangezien mijn leven er zo niet uit ziet begin ik daar ook niet aan. Katten (als kitten) en cavia's (volwassen) heb ik overigens wel uit het asiel.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:46:08 #203
176471 oh-oh
pi_115834944
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Uhm, je kiest toch zeker wel een huisdier dat bij je past?
Hier komt er ooit zeker nog wel die oogverblindende showpoedel uit Japan of China hoor, en als ik er dan zoveel tijd en geld in investeer dan hoop ik ook dat ie een beetje waarmaakt waar ik hem voor aanschaf.
Maar Billy is ook met dat doel gekocht en toen zijn ene bal terug naar binnen schoot deed ik hem niet weg, hij mocht lekker mijn mooie huishondje blijven.
Ik weet zeker dat het merendeel van de afdankertjes niet met zoveel inzicht aangeschaft is als de gemiddelde goed gefokte dure rashond.
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:53:31 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115835247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Uhm, je kiest toch zeker wel een huisdier dat bij je past?
Hier komt er ooit zeker nog wel die oogverblindende showpoedel uit Japan of China hoor, en als ik er dan zoveel tijd en geld in investeer dan hoop ik ook dat ie een beetje waarmaakt waar ik hem voor aanschaf.
Maar Billy is ook met dat doel gekocht en toen zijn ene bal terug naar binnen schoot deed ik hem niet weg, hij mocht lekker mijn mooie huishondje blijven.
Ik weet zeker dat het merendeel van de afdankertjes niet met zoveel inzicht aangeschaft is als de gemiddelde goed gefokte dure rashond.
Ik heb geen enkel repliek op je vraag/verhaal omdat ik me niets kan voorstellen bij een 'aankoop' van een dier. Koop je dan een soort levende schemerlamp of zo? Waarom mag een huisdier niet gewoon een vuilnisbakkie zijn? Aangezien we dat overschot eerst maar eens moeten zien op te lossen, als dierenliefhebbers? Ik voel dat wel als een verantwoordelijkheid, moet ik zeggen.
Me dunkt is er weinig luxe op dat vlak. Zo lang asiels volzitten, ben je een beetje van lotje getikt als je een newborn pup bestelt.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:03:06 #205
176471 oh-oh
pi_115835624
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:53 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel repliek op je vraag/verhaal omdat ik me niets kan voorstellen bij een 'aankoop' van een dier. Koop je dan een soort levende schemerlamp of zo? Waarom mag een huisdier niet gewoon een vuilnisbakkie zijn? Aangezien we dat overschot eerst maar eens moeten zien op te lossen, als dierenliefhebbers? Ik voel dat wel als een verantwoordelijkheid, moet ik zeggen.
Me dunkt is er weinig luxe op dat vlak. Zo lang asiels volzitten, ben je een beetje van lotje getikt als je een newborn pup bestelt.
Nee hoor, vind ik echt niet. Ik hou van bepaalde rassen, daar heb ik wat mee, qua karakter en qua uiterlijk. Dus die honden kies ik, want die passen bij mij. Nou heb ik er op dit moment 4, waarvan 1 gekocht, de twee herplaatsers, en een kadootje.
Als het je niks uit maakt, en dat kan prima, kies dan idd een asielhondje, of een herplaatser.
Als je een rashond wil, neem er dan een die zorgvuldig gefokt is.
Bij beide opties moet je gewoon goed kijken waar je je dier vandaan haalt.
Niet iedereen durft of wil een herplaatser of asielhond met een verleden, dat snap ik echt goed hoor.
Puppies vind je hier in asiels zelden, die zijn meestal heel snel weer geplaatst.
Ik ben dan weer helemaal geen voorstander van al die buitenlandse asielhonden die naar Nederland komen terwijl er hier ook overvolle asiels zijn.
Ik heb nu 4 honden, allemaal ras, met stamboom en alles er op en er aan, en nou is showen een hobby van me. Mijn showhond is met pensioen. Ik wil die hobby graag weer es oppikken ooit, dus als er hier een hond bij komt, dan neem ik er een waarmee ik dat weer kan gaan doen. Is dat zo gek?
Ik neem die honden heel egoistisch toch echt wel voor mijn eigen plezier, ik doe dat zo verantwoord en doordacht mogelijk.Ik hoef echt de wereld niet te redden dmv mijn hond hoor.
( Groucho Marx )
pi_115835794
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:53 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben het echt met oneens op dat gebied. De meeste mensen (en ik ook) nemen een huisdier omdat ze dat leuk lijkt. In zo'n geval kies je over het algemeen en als je een beetje helder nadenkt voor een huisdier dat bij je past. Je neemt geen Husky-achtige hond als je op een flatje woont en 36u p/w werkt, je neemt geen hamsters in je studentenkamer als je heel licht slaapt, je neemt geen energieke buitenkat als je op een studiootje midden in de stad woont, en je neemt geen jachthond-achtige of kat met flink jachtinstinct als je graag je tamme ratjes in huis laat loslopen. Dat is namelijk gewoon dom. En dat zijn dan ook die dieren die na aanschaf vrij vlot op marktplaats staan omdat het toch niet zo goed blijkt te gaan.

Dieren die met zorg gekozen zijn op het zo goed mogelijk in de nieuwe situatie passen hebben veel meer kans op een gelukkig leven bij hun baas. Een vuilnisbakje dat met de beste bedoelingen wordt aangeschaft/geadopteerd maar bij thuiskomst zijn voerbak blijkt te bewaken en het kind bijt, of een husky-mixje is dat tegen de muren omhoog stuitert vanwege te veel energie, of dat een hond met veel jachtinstinct blijkt en de kat opvreet, die moeten weer weg en komen terug op marktplaats of in het asiel. De zorgvuldig gekozen rashond die naadloos in zijn/haar nieuwe leven past komt daar echt niet terecht hoor.

Met een rashond koop je niet alleen een bepaald uiterlijk waar je eventueel een voorkeur voor hebt. Je koopt ook (en dat vind ik nog veel belangrijker) een bepaald karakter. Mijn Havanezer vreet geen cavia's, mijn labrador stuitert niet tegen het plafond als ze niet dagelijks minimaal een uur kan rennen. Geen van beiden vallen de katten lastig, en allebei laten ze zich vrolijk knuffelen en zo nodig hun voer/speelgoed afpakken door op bezoek komende kindertjes. Daar heb ik ze voor gekocht en dat doen ze perfect :)
pi_115835828
wat een lueken hont
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:09:03 #208
176471 oh-oh
pi_115835873
Nou ja, precies dus, een hond is niet gewoon maar een hond, maar ze hebben hele specifieke eigenschappen en mogelijkheiden, die je dus wel goed moet matchen met je eigen wensen en mogelijkheden, anders krijg je juist dat probleem zoals bv ts. En dat blijft hoe dan ook jammer, voor beide partijen.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')