Moet dat er echt specifiek in vermeld staan? Is het niet gewoon vanzelfsprekend dat het niet toegestaan is alcohol/drugs tijdens werktijd te gebruiken? En al helemaal als die persoon in een bedrijfswagen rijdt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als in een reglement staat dat je geen alcohol mag drinken tijdens werkuren en de werknemer heeft die gelezen dan kan bij een heterdaad de werknemer per direct ontslagen worden.
Nee is het niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:38 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Moet dat er echt specifiek in vermeld staan? Is het niet gewoon vanzelfsprekend dat het niet toegestaan is alcohol/drugs tijdens werktijd te gebruiken? En al helemaal als die persoon in een bedrijfswagen rijdt?
Goh, dat verbaast me echt.quote:
De werknemer moet geinformeerd (en dat moet de werkgever aantonen) zijn en het is zelfs zo dat er in dat regelement moet staan dat de straf ontslag op staande voet is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Goh, dat verbaast me echt.
Als het alleen de laatste maanden niet goed gaat, zou je hem natuurlijk ook op het veranderde gedrag aan kunnen spreken. Wie weet wat er in zijn privéleven speelt waar hij hulp bij zou kunnen gebruiken?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:08 schreef sanneyentl het volgende:
Is het mogelijk hiermee deze werknemer op staande voet te kunnen ontslaan?
Maar er is een verschil tussen:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:44 schreef sanneyentl het volgende:
Zoals je had kunnen lezen is het al eens eerder aangegeven (meerdere malen) en is er een gesprek geweest waarbij notulen zijn gemaakt en een brief. Overigens is dit zeker niet de enige rede waarom we hem willen ontslaan,
De mogelijkheden zijn in elk geval geen ontslag op staande voet meer wanneer de leidinggevende/werkgever daar niet snel werk van maakt. (Ja, of hij moet wachten totdat hij weer bier vindt...)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:56 schreef sanneyentl het volgende:
Ik ben niet 'de' werkgever maar officemanager bij het desbetreffende bedrijf. En ik heb de constatering van het blikje bier vandaag gedaan. Ik probeer gewoon wat informatie in te winnen, wat de mogelijkheden zoal zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |