Ja, die succesvolle exercitie hebben ze onlangs dus ook al uitgevoerd, waardoor ik nu nogmaals drie weken zonder zit. En het boeit me geen flikker dat ik niet de enige klant ben, als klanten van mijn webshop artikelen terugsturen krijgen ze een nieuwe en regel ik de defecten zelf wel met de fabrikant.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:55 schreef MeneerLogica het volgende:
Nee, ze repareren hem al voor je. Heb geduld je bent niet de enige klant.
Ik zou eerst die tweede reparatie afwachten voordat je stappen gaat ondernemenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:54 schreef Skv het volgende:
Situatie: Headsetje, ineardopjes met actieve geluidsfiltering. 10 maanden geleden gekocht voor 120 Euro.
Gingen 6 weken geleden kapot: 1 oordopje deed het niet meer. Opgestuurd naar de winkel (naar aanleiding van de reacties in dit topic betreffende mijn laptop: Laptop binnen jaar drie keer stuk: recht op nieuwe?) en na 3,5 - 4 weken retour gehad. Het kapotte oordopje was gerepareerd, maar de geluidsfiltermodule werkte niet meer.![]()
Weer opnieuw opgestuurd, en ik krijg net een mail dat ik binnen 3 weken dat ding weer retour krijg. Ik vind het leuk en aardig dat zij een waardeloos product leveren, maar in mijn ogen is het niet redelijk om dat kreng 6 weken (of meer) kwijt te zijn en zonder muziek te zitten.
Wat kan ik hiermee? Ik zit nu weer een week of zes zonder oordopjes en heb een schraal setje van 50 euro gekocht (met kutgeluid) om de periode te overbruggen. Kan ik mn geld terug vragen voor die eerste set? Of een nieuwe eisen?
Helaas zijn niet alle winkels zo coulantquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, die succesvolle exercitie hebben ze onlangs dus ook al uitgevoerd, waardoor ik nu nogmaals drie weken zonder zit. En het boeit me geen flikker dat ik niet de enige klant ben, als klanten van mijn webshop artikelen terugsturen krijgen ze een nieuwe en regel ik de defecten zelf wel met de fabrikant.
Wat verkoop je dan in je webshop ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:56 schreef Skv het volgende:
[..]
als klanten van mijn webshop artikelen terugsturen krijgen ze een nieuwe en regel ik de defecten zelf wel met de fabrikant.
Gezelschapsspellen, boeken en wat electronica. Maar dat is niet relevant voor dit topic.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:03 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Wat verkoop je dan in je webshop ?
Los van de coulance, heb ik op enige wijze recht op een nieuwe headset, danwel een creditering van de originele aankoopprijs (desnoods in webshopkrediet zodat ik wat nieuws uit kan zoeken)?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Helaas zijn niet alle winkels zo coulant
Ik zou graag eerst achterhalen wat mijn rechten zijn voordat ik poeslief ga vragen of zij wel het beste met mij voorhebben.quote:
je hebt er recht op om het te vragenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik zou graag eerst achterhalen wat mijn rechten zijn voordat ik poeslief ga vragen of zij wel het beste met mij voorhebben.
Ik dacht dat het consumentenrecht in Nederland wel redelijk vastgelegd was.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je hebt er recht op om het te vragenhet is allemaal zo relatief namelijk.
Je mag binnen een 'redelijke termijn' een oplossing verlangen. Wat redelijk is is niet hard vastgelegd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik dacht dat het consumentenrecht in Nederland wel redelijk vastgelegd was.
Ik voel er weinig voor om bij gratie van de moedwilligheid van een bedrijf mijn rechten te 'mogen' claimen. Temeer omdat het bedrijf er geen direct voordeel bij heeft om aan mijn wensen tegemoet te komen als dat extra kosten met zich mee brengt. Als het hardere eisen zijn (of dat kunnen worden), dan sta ik sterker.
Dat recht is idd goed vastgelegd. Kijk maar een op www.consuwijzer.nlquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik voel er weinig voor om bij gratie van de moedwilligheid van een bedrijf mijn rechten te 'mogen' claimen. Temeer omdat het bedrijf er geen direct voordeel bij heeft om aan mijn wensen tegemoet te komen als dat extra kosten met zich mee brengt. Als het hardere eisen zijn (of dat kunnen worden), dan sta ik sterker.
Dat is het ook. En volgens dat consumentenrecht moet je de verkoper de kans geven een non-conform product te repareren of te vervangen. Dat eerste gebeurt nu.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar dat is al eerder gebeurd en dat was waardeloos. Ze kunnen toch niet tot in het oneindige blijven 'repareren'? Al die tijd zit ik zonder product.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is het ook. En volgens dat consumentenrecht moet je de verkoper de kans geven een non-conform product te repareren of te vervangen. Dat eerste gebeurt nu.
Nee, niet tot in het oneindige, wel dat je de verkoper de gelegenheid geeft de fout te herstellen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar dat is al eerder gebeurd en dat was waardeloos. Ze kunnen toch niet tot in het oneindige blijven 'repareren'?
"Al die tijd' is betrekkelijk. Je zult je even moeten behelpen met kwalitatief mindere oordopjes, that's all.quote:Al die tijd zit ik zonder product.
Voor die dopjes heb ik 50 Euro uitgegeven en die dingen vliegen uit tijdens het sporten. Ik sport 3 uur per week en fiets 25 km per dag. Al die tijd zit ik met die krengen, terwijl ik die vorige dopjes hier speciaal voor heb gekocht (anders had ik ook echt geen 120 E uitgegeven). Voor mij is het dus geen vervanging.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, niet tot in het oneindige, wel dat je de verkoper de gelegenheid geeft de fout te herstellen.
[..]
"Al die tijd' is betrekkelijk. Je zult je even moeten behelpen met kwalitatief mindere oordopjes, that's all.
Je kunt de zaak ook dramatiseren he![]()
Ik had het dan ook over 'je behelpen'. Je hebt geen SLA bij je oordopjes meegekocht hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:35 schreef Skv het volgende:
[..]
Voor die dopjes heb ik 50 Euro uitgegeven en die dingen vliegen uit tijdens het sporten. Ik sport 3 uur per week en fiets 25 km per dag. Al die tijd zit ik met die krengen, terwijl ik die vorige dopjes hier speciaal voor heb gekocht (anders had ik ook echt geen 120 E uitgegeven). Voor mij is het dus geen vervanging.
Nee, dat is 'pech'.quote:Daarnaast vind ik 6-8 weken meer dan 'betrekkelijk'. Dat is gewoon achterlijk lang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |