abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115050674
Situatie: Headsetje, ineardopjes met actieve geluidsfiltering. 10 maanden geleden gekocht voor 120 Euro.

Gingen 6 weken geleden kapot: 1 oordopje deed het niet meer. Opgestuurd naar de winkel (naar aanleiding van de reacties in dit topic betreffende mijn laptop: Laptop binnen jaar drie keer stuk: recht op nieuwe?) en na 3,5 - 4 weken retour gehad. Het kapotte oordopje was gerepareerd, maar de geluidsfiltermodule werkte niet meer. :{

Weer opnieuw opgestuurd, en ik krijg net een mail dat ik binnen 3 weken dat ding weer retour krijg. Ik vind het leuk en aardig dat zij een waardeloos product leveren, maar in mijn ogen is het niet redelijk om dat kreng 6 weken (of meer) kwijt te zijn en zonder muziek te zitten. :{

Wat kan ik hiermee? Ik zit nu weer een week of zes zonder oordopjes en heb een schraal setje van 50 euro gekocht (met kutgeluid) om de periode te overbruggen. Kan ik mn geld terug vragen voor die eerste set? Of een nieuwe eisen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_115050715
Nee, ze repareren hem al voor je. Heb geduld je bent niet de enige klant.
pi_115050772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:55 schreef MeneerLogica het volgende:
Nee, ze repareren hem al voor je. Heb geduld je bent niet de enige klant.
Ja, die succesvolle exercitie hebben ze onlangs dus ook al uitgevoerd, waardoor ik nu nogmaals drie weken zonder zit. En het boeit me geen flikker dat ik niet de enige klant ben, als klanten van mijn webshop artikelen terugsturen krijgen ze een nieuwe en regel ik de defecten zelf wel met de fabrikant.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:56:53 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115050775
dat kan allebei :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115050789
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:54 schreef Skv het volgende:
Situatie: Headsetje, ineardopjes met actieve geluidsfiltering. 10 maanden geleden gekocht voor 120 Euro.

Gingen 6 weken geleden kapot: 1 oordopje deed het niet meer. Opgestuurd naar de winkel (naar aanleiding van de reacties in dit topic betreffende mijn laptop: Laptop binnen jaar drie keer stuk: recht op nieuwe?) en na 3,5 - 4 weken retour gehad. Het kapotte oordopje was gerepareerd, maar de geluidsfiltermodule werkte niet meer. :{

Weer opnieuw opgestuurd, en ik krijg net een mail dat ik binnen 3 weken dat ding weer retour krijg. Ik vind het leuk en aardig dat zij een waardeloos product leveren, maar in mijn ogen is het niet redelijk om dat kreng 6 weken (of meer) kwijt te zijn en zonder muziek te zitten. :{

Wat kan ik hiermee? Ik zit nu weer een week of zes zonder oordopjes en heb een schraal setje van 50 euro gekocht (met kutgeluid) om de periode te overbruggen. Kan ik mn geld terug vragen voor die eerste set? Of een nieuwe eisen?
Ik zou eerst die tweede reparatie afwachten voordat je stappen gaat ondernemen
pi_115050879
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:56 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, die succesvolle exercitie hebben ze onlangs dus ook al uitgevoerd, waardoor ik nu nogmaals drie weken zonder zit. En het boeit me geen flikker dat ik niet de enige klant ben, als klanten van mijn webshop artikelen terugsturen krijgen ze een nieuwe en regel ik de defecten zelf wel met de fabrikant.
Helaas zijn niet alle winkels zo coulant
pi_115051060
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:56 schreef Skv het volgende:

[..]

als klanten van mijn webshop artikelen terugsturen krijgen ze een nieuwe en regel ik de defecten zelf wel met de fabrikant.
Wat verkoop je dan in je webshop ?
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_115051080

[ Bericht 100% gewijzigd door Skv op 03-08-2012 15:04:46 ]
pi_115051092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:03 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Wat verkoop je dan in je webshop ?
Gezelschapsspellen, boeken en wat electronica. Maar dat is niet relevant voor dit topic.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Helaas zijn niet alle winkels zo coulant
Los van de coulance, heb ik op enige wijze recht op een nieuwe headset, danwel een creditering van de originele aankoopprijs (desnoods in webshopkrediet zodat ik wat nieuws uit kan zoeken)?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:05:46 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115051231
je mag het vragen!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115051484
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:05 schreef Maanvis het volgende:
je mag het vragen!
Ik zou graag eerst achterhalen wat mijn rechten zijn voordat ik poeslief ga vragen of zij wel het beste met mij voorhebben. O+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:10:27 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115051514
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou graag eerst achterhalen wat mijn rechten zijn voordat ik poeslief ga vragen of zij wel het beste met mij voorhebben. O+
je hebt er recht op om het te vragen ;) het is allemaal zo relatief namelijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_115051898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je hebt er recht op om het te vragen ;) het is allemaal zo relatief namelijk.
Ik dacht dat het consumentenrecht in Nederland wel redelijk vastgelegd was. :)

Ik voel er weinig voor om bij gratie van de moedwilligheid van een bedrijf mijn rechten te 'mogen' claimen. Temeer omdat het bedrijf er geen direct voordeel bij heeft om aan mijn wensen tegemoet te komen als dat extra kosten met zich mee brengt. Als het hardere eisen zijn (of dat kunnen worden), dan sta ik sterker.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:20:22 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115052117
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik voel er weinig voor om bij gratie van de moedwilligheid van een bedrijf mijn rechten te 'mogen' claimen. Temeer omdat het bedrijf er geen direct voordeel bij heeft om aan mijn wensen tegemoet te komen als dat extra kosten met zich mee brengt. Als het hardere eisen zijn (of dat kunnen worden), dan sta ik sterker.
Je mag binnen een 'redelijke termijn' een oplossing verlangen. Wat redelijk is is niet hard vastgelegd.
Een gedicht over Maanvis
pi_115052504
quote:

[..]

Dat recht is idd goed vastgelegd. Kijk maar een op www.consuwijzer.nl
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_115052628
quote:

[..]

Dat is het ook. En volgens dat consumentenrecht moet je de verkoper de kans geven een non-conform product te repareren of te vervangen. Dat eerste gebeurt nu.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_115052713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is het ook. En volgens dat consumentenrecht moet je de verkoper de kans geven een non-conform product te repareren of te vervangen. Dat eerste gebeurt nu.
Ja, maar dat is al eerder gebeurd en dat was waardeloos. Ze kunnen toch niet tot in het oneindige blijven 'repareren'? Al die tijd zit ik zonder product.
pi_115052851
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, maar dat is al eerder gebeurd en dat was waardeloos. Ze kunnen toch niet tot in het oneindige blijven 'repareren'?
Nee, niet tot in het oneindige, wel dat je de verkoper de gelegenheid geeft de fout te herstellen.
quote:
Al die tijd zit ik zonder product.
"Al die tijd' is betrekkelijk. Je zult je even moeten behelpen met kwalitatief mindere oordopjes, that's all.

Je kunt de zaak ook dramatiseren he :{w
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_115053011
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, niet tot in het oneindige, wel dat je de verkoper de gelegenheid geeft de fout te herstellen.

[..]

"Al die tijd' is betrekkelijk. Je zult je even moeten behelpen met kwalitatief mindere oordopjes, that's all.

Je kunt de zaak ook dramatiseren he :{w
Voor die dopjes heb ik 50 Euro uitgegeven en die dingen vliegen uit tijdens het sporten. Ik sport 3 uur per week en fiets 25 km per dag. Al die tijd zit ik met die krengen, terwijl ik die vorige dopjes hier speciaal voor heb gekocht (anders had ik ook echt geen 120 E uitgegeven). Voor mij is het dus geen vervanging.

Daarnaast vind ik 6-8 weken meer dan 'betrekkelijk'. Dat is gewoon achterlijk lang.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:36:17 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115053069
ja na 6 weken mag je je recht proberen te halen, maar of je het krijgt.. ik heb al 3x gezegd dat je dat mag proberen. maar of het lukt is altijd een tweede hè gekkie!
Een gedicht over Maanvis
pi_115053122
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Voor die dopjes heb ik 50 Euro uitgegeven en die dingen vliegen uit tijdens het sporten. Ik sport 3 uur per week en fiets 25 km per dag. Al die tijd zit ik met die krengen, terwijl ik die vorige dopjes hier speciaal voor heb gekocht (anders had ik ook echt geen 120 E uitgegeven). Voor mij is het dus geen vervanging.
Ik had het dan ook over 'je behelpen'. Je hebt geen SLA bij je oordopjes meegekocht hoor.
quote:
Daarnaast vind ik 6-8 weken meer dan 'betrekkelijk'. Dat is gewoon achterlijk lang.
Nee, dat is 'pech'.
.
pi_115053205
Ik heb de webshop voorzien van een olijke e-mail. :s)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:26:52 #23
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_115064023
Ik denk dat je pech hebt. De eerste reparatie is geen succes geweest, maar je moet de reparateur ook de kans geven de fout te herstellen. Het is wel jammer dat het zo lang duurt, maar reparaties nemen nou eenmaal tijd in beslag.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')