Op 10 maart vorig jaar heb ik een nieuwe laptop besteld, een Samsung NF-310.
Na enkele weken stopten een paar toetsen met werken, waarna ik de laptop terug heb gestuurd naar de webshop waar ik deze had gekocht. Deze stuurden hem door naar Samsung en na een week of vijf kreeg ik het apparaat terug.
Twee maanden later kwam precies hetzelfde probleem weer terug: dezelfde toetsen stopten met werken en ik moest de laptop weer opsturen. Dit maal direct via Samsung gedaan (dit gaat blijkbaar sneller), waarna de boel weer gerepareerd werd en ik vier weken later weer een werkende laptop had.
Sinds enkele dagen werkt het trackpad echter niet meer. De twee bijbehorende toetsen nog wel (en een externe muis ook), maar zonder externe muis is er niet meer mee te werken. Na Samsung te hebben gebeld werd me verteld dat er ze niks anders kunnen (willen) doen dan opnieuw repareren. Er is dus geen mogelijkheid om een nieuwe laptop te krijgen of mijn geld terug oid.
Ik vraag me af voor rechten ik heb in deze. De laptop is negen maanden in mijn bezit en al twee keer opgestuurd (9 weken weggeweest). Nu zou ik de mogelijkheid hebben om 'm weer op te sturen, wat weer minstens vier weken gaat duren (als onderdelen er niet zijn een aantal weken extra). Voor een nieuwe laptop lijkt me dit absoluut onaanvaardbaar: als student heb ik dit ding gewoon nodig en ik vind dat ik er vanuit moet kunnen gaan dat een nieuwe laptop het tenminste één jaar normaal volhoudt. Ook zit ik met het geregel van steeds opnieuw opsturen, zelf een vervanging regelen en het opnieuw installeren als ik 'm weer terug heb.
Heeft iemand een idee?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.