abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:30:36 #176
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115113531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Thanks. Er zitten nu 4 fruitvliegjes in ipv 1 wat de bedoeling was, er is er toch geen opgegeten. Moet ik die andere 3 eruit halen of gewoon laten zitten?
Zijn ze dood? Waar liggen ze nu precies?
Als ze in een droge buitenwereld liggen, kun je ze laten liggen. Ze drogen dan gewoon op en dan is het afval. Op een gegeven moment gewoon weghalen omdat afval ongedierte aantrekt. Liggen ze in een vochtige plek waar ze kunnen schimmelen zou ik ze weghalen.

edit: ik zie dat je een aparte buitenwereld hebt. Laat nog maar even liggen, geef ze de kans om ze op te halen, zeker nu ze nog niks hebben opgehaald. Fruitvliegen zijn toch te klein om serieus ongedierte aan te trekken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Levolution op 04-08-2012 22:38:16 ]
This isn't even my final form.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:39:13 #177
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115113947
Man, ik vind het echt mooi wat jullie allemaal doen. _O_
Hopelijk blijft het grootste deel doorgaan. _O_
pi_115114681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:30 schreef Levolution het volgende:

[..]

Zijn ze dood? Waar liggen ze nu precies?
Als ze in een droge buitenwereld liggen, kun je ze laten liggen. Ze drogen dan gewoon op en dan is het afval. Op een gegeven moment gewoon weghalen omdat afval ongedierte aantrekt. Liggen ze in een vochtige plek waar ze kunnen schimmelen zou ik ze weghalen.

edit: ik zie dat je een aparte buitenwereld hebt. Laat nog maar even liggen, geef ze de kans om ze op te halen, zeker nu ze nog niks hebben opgehaald. Fruitvliegen zijn toch te klein om serieus ongedierte aan te trekken.
Ze leven en ze liggen in dat bakje wat je dus zag.
If not now, then when.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:57:39 #179
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115115056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ze leven en ze liggen in dat bakje wat je dus zag.
Ah. Haal ze anders terug en bied er eentje dood aan (even in de vriezer of tussen de vingers). Je kolonie is nog klein, er is dus weinig 'mankracht' om prooien te doden.
pi_115115275
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:57 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ah. Haal ze anders terug en bied er eentje dood aan (even in de vriezer of tussen de vingers). Je kolonie is nog klein, er is dus weinig 'mankracht' om prooien te doden.
Vandaar, ik hoop dat ik ze kan vangen. Kan ik ze ook pletten met een pen ofzo? :D
If not now, then when.
pi_115115298
Ik ga hoogstens eens een week weg dus ik red die kolonie wel dan toch :)
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:08:12 #182
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115115666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Vandaar, ik hoop dat ik ze kan vangen. Kan ik ze ook pletten met een pen ofzo? :D
Wees creatief, als je maar niet alle inhoud eruit perst. :P
pi_115115733
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:08 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wees creatief, als je maar niet alle inhoud eruit perst. :P
Ik heb ze met mijn vinger een beetje dood gedrukt en ze er alle 3 weer in gedaan, 1tje is ontsnapt dus die loopt hier ergens. Zijn speciale vliegjes die niet kunnen vliegen.
If not now, then when.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:09:21 #184
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115115743
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:01 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Ik ga hoogstens eens een week weg dus ik red die kolonie wel dan toch :)
Een week moet wel lukken. Laat je gewoon een reageerbuis met suikerwater achter en geen insecten. Een kolonie kan wel even vooruit zonder insecten, zolang ze (suiker)water hebben.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:10:16 #185
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115115791
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb ze met mijn vinger een beetje dood gedrukt en ze er alle 3 weer in gedaan, 1tje is ontsnapt dus die loopt hier ergens. Zijn speciale vliegjes die niet kunnen vliegen.
Gewoon zelf ook af en toe een fruitvliegje wegwerken voor die proteinz jwz.
pi_115115815
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Een week moet wel lukken. Laat je gewoon een reageerbuis met suikerwater achter en geen insecten. Een kolonie kan wel even vooruit zonder insecten, zolang ze (suiker)water hebben.
Deze hoor ik graag ^O^
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
pi_115116018
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:10 schreef Levolution het volgende:

[..]

Gewoon zelf ook af en toe een fruitvliegje wegwerken voor die proteinz jwz.
Net al wat in me shake gedaan tog.
If not now, then when.
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:06:48 #188
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115119292
Zag het er leuk uit als ze dat vliegje pakte? :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:02:54 #189
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115121998
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Net al wat in me shake gedaan tog.
Lekker :P

Yuri, ik ga wel een nest bouwen met zo'n sluis denk ik. Anders moet ik 2 aparte dingen kopen en maken? Wat ga jij doen?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115122271
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:06 schreef Fopje het volgende:
Zag het er leuk uit als ze dat vliegje pakte? :P
Ik heb het opgenomen. :P Ze hebben er al 2 opgegeten, 1tje ligt er nog en die andere is spoorloos.

https://www.dropbox.com/s(...)08-04%2023.29.56.3gp

quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:02 schreef Fopje het volgende:

[..]

Lekker :P

Yuri, ik ga wel een nest bouwen met zo'n sluis denk ik. Anders moet ik 2 aparte dingen kopen en maken? Wat ga jij doen?
Ik blijf zo totdat de kolonie veel groter is geworden, dan kijk ik wel verder. Ik denk dat ik of ytong doe of gewoon een aquarium met zand zoals dat ene filmpje met een natuurlijke omgeving van stenen, planten etc. 2de lijkt mij leuker.
If not now, then when.
pi_115122362
Rode folie ook vervangen door aluminium trouwens, gewoon erop gelegd zodat ik af en toe kan kijken.

Vraagje voor de bo$$ Levo: Hoelang duurt het voordat een eitje uitkomt?
If not now, then when.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:10:54 #192
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115122365
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb het opgenomen. :P Ze hebben er al 2 opgegeten, 1tje ligt er nog en die andere is spoorloos.

https://www.dropbox.com/s(...)08-04%2023.29.56.3gp

[..]

Ik blijf zo totdat de kolonie veel groter is geworden, dan kijk ik wel verder. Ik denk dat ik of ytong doe of gewoon een aquarium met zand zoals dat ene filmpje met een natuurlijke omgeving van stenen, planten etc. 2de lijkt mij leuker.
_O_ een filmpje , lijkt wel of ze aan het dansen zijn :D

Klinkt inderdaad ook leuk, alleen wel wat werk :P
pi_115122522
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:10 schreef Fopje het volgende:

[..]

_O_ een filmpje , lijkt wel of ze aan het dansen zijn :D

Klinkt inderdaad ook leuk, alleen wel wat werk :P
Haha nu je het zegt. _O-

Tsja, het enige nadeel is dat je ze niet ondergronds bezig kan zien.
If not now, then when.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:15:19 #194
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115122567
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha nu je het zegt. _O-

Tsja, het enige nadeel is dat je ze niet ondergronds bezig kan zien.
Das waar, maar opzich zal ik het niet erg vinden als ik ze soms niet echt kan zien. Lijkt me wel leuk om zo'n kolonie te zien groeien. En hoe de verkenners etc te werk gaan enzo :D
pi_115122643
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:15 schreef Fopje het volgende:

[..]

Das waar, maar opzich zal ik het niet erg vinden als ik ze soms niet echt kan zien. Lijkt me wel leuk om zo'n kolonie te zien groeien. En hoe de verkenners etc te werk gaan enzo :D
Jep, het is daarnaast alsnog interessant om ze ondergronds zien te werken maar dat verveelt op een gegeven moment wel denk ik. Op de één of andere manier vind ik die ytong blokken te onmenselijk hoe gek het ook klinkt. :')
If not now, then when.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:18:11 #196
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115122687
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jep, het is daarnaast alsnog interessant om ze ondergronds zien te werken maar dat verveelt op een gegeven moment wel denk ik. Op de één of andere manier vind ik die ytong blokken te onmenselijk hoe gek het ook klinkt. :')
Snap wel wat je bedoeld denk ik :P Het ziet er ook niet echt natuurlijk uit.
pi_115122814
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:18 schreef Fopje het volgende:

[..]

Snap wel wat je bedoeld denk ik :P Het ziet er ook niet echt natuurlijk uit.
Precies en het natuurlijke element lijkt mij leuker. Echt een leuke natuur omgeving maken met allemaal frutsels enzo. :P Ant Empire.

:D
If not now, then when.
pi_115122868
Ik zie ze vooral liever echte tunnels graven in plaats van die voorgebouwde kamers e.d.
pi_115122945
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik zie ze vooral liever echte tunnels graven in plaats van die voorgebouwde kamers e.d.
Dat ook ja, maar dat wordt wel lastiger met een grote zand oppervlakte. Op Antforum zeggen ze ook dat als je met zand werkt ze zichzelf ingraven en je ze niet meer zult zien (ondergronds).
If not now, then when.
pi_115123032
Dan schud ik de bak tot ik ze weer zien 14.gif

Nee, effies serieus: het zal een poos duren, maar ze komen uiteindelijk echt wel bij de rand. Helemaal omdat het hoge dunne bakken zijn i.p.v. brede kolossen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:34:50 #201
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115123361
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Precies en het natuurlijke element lijkt mij leuker. Echt een leuke natuur omgeving maken met allemaal frutsels enzo. :P Ant Empire.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:D
Die gebouwtjes zijn wel leuk ja :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:36:04 #202
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115123408
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dan schud ik de bak tot ik ze weer zien [ afbeelding ]

Nee, effies serieus: het zal een poos duren, maar ze komen uiteindelijk echt wel bij de rand. Helemaal omdat het hoge dunne bakken zijn i.p.v. brede kolossen.
Weet jij trouwens of je veel moet schoonmaken in zon bak? Of alleen als er iets ligt te rotten ofzo? :')
pi_115123508
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dan schud ik de bak tot ik ze weer zien [ afbeelding ]

Ah als je zo'n bak hebt wel ja.

Nog een vraagje aan Levo: Moet ik alle fruitvliegjes doodmaken die in het buisje zitten of moet ik ze laten leven, vind het namelijk een beetje sneu dat ze weet ik veel hoelang levend in dat buisje zitten/gaan zitten. :P
If not now, then when.
pi_115123526
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:36 schreef Fopje het volgende:

[..]

Weet jij trouwens of je veel moet schoonmaken in zon bak? Of alleen als er iets ligt te rotten ofzo? :')
Geen idee :')

Over schoonmaken gesproken, er ligt nog steeds groene kapsalon in het gelformicarium :')
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:39:12 #205
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115123539
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Geen idee :')

Over schoonmaken gesproken, er ligt nog steeds groene kapsalon in het gelformicarium :')
haha shit, pics? :P
pi_115123576
Oh, net mijn moed bij elkaar geraapt om het in de prullenbak te tiefen. Ik kom er morgen even op terug, er liggen nog wel restjes.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:44:48 #207
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115123737
quote:
9s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oh, net mijn moed bij elkaar geraapt om het in de prullenbak te tiefen. Ik kom er morgen even op terug, er liggen nog wel restjes.
In de prullenbak :') Zal wel lekker ruiken dan :P Heb jij je gear al besteld trouwens? :D
pi_115123830
Si, ik ben benieuwd wanneer ik het krijg.

Hier, kijkvoer voor je:

zondag 5 augustus 2012 @ 01:48:40 #209
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115123891
quote:
11s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Si, ik ben benieuwd wanneer ik het krijg.

Hier, kijkvoer voor je:

Alleen een beetje jammer van het duits :P

Deze film was ook gruwelijk :D
pi_115123934
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:48 schreef Fopje het volgende:

[..]

Alleen een beetje jammer van het duits :P

Deze film was ook gruwelijk :D
Die scene dat ze tegen de termieten vochten was zo fantastisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')