abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115098119
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:00 schreef Levolution het volgende:

[..]

Daarom raad ik aan om goedkoop te beginnen. Lasius niger in een reageerbuisje. Als het bevalt, ga je er toch wel mee door. Bevalt het niet, geen probleem. Je hebt amper kosten gemaakt en het is een inheemse soort dus je kan ze vrijlaten.
Dank voor de tip, die ga ik zeker opvolgen (als ik er mee ga beginnen). Maar ik wil ze zeker een mooie thuis geven. Daar wil ik wel wat geld aan geven. :)
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:09:20 #152
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115098289
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:04 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Dank voor de tip, die ga ik zeker opvolgen (als ik er mee ga beginnen). Maar ik wil ze zeker een mooie thuis geven. Daar wil ik wel wat geld aan geven. :)
Dat is natuurlijk je eigen keuze. Ik hecht eigenlijk ook wel waarde aan het uiterlijk, maar momenteel zijn mijn nesten vooral functioneel en inmiddels best vies. Nog geen tijd gehad om nieuwe te maken.

Hier nog wat inspiratie:

http://blogfice.blogspot.(...)eed-eating-ants.html
This isn't even my final form.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:11:15 #153
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115098350
Wat is nou de goedkoopste manier om zoiets te maken?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:15:16 #154
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115098484
Ik kan nu zo'n AntWorks bak krijgen incl gel en led voor 15 euro, doen of niet?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:16:51 #155
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115098535
Niet doen. Gebruik die 15 euro om een tweedehands aquarium en een blok ytong te kopen en ga aan de slag zoals op de site hierboven.

Op deze manier heb je overigens wel een gigantisch formicarium, waar je startende kolonie nog lang niet klaar voor is.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:36:32 #156
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115099125
Trouwens, schopje F&F wellicht? Of is ONZ gezelliger?
pi_115099162
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:36 schreef Levolution het volgende:
ONZ is cool
DEF / BAF F-16
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:17:18 #158
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115100442
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:36 schreef Levolution het volgende:
ONZ is leuker :D
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:19:43 #159
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115100543
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:16 schreef Levolution het volgende:
Niet doen. Gebruik die 15 euro om een tweedehands aquarium en een blok ytong te kopen en ga aan de slag zoals op de site hierboven.

Op deze manier heb je overigens wel een gigantisch formicarium, waar je startende kolonie nog lang niet klaar voor is.
Sja, het is niet zo dat ik me er 24/7 mee bezig wil houden hè. Zo'n bak met gel lijkt me gewoon leuk.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:25:16 #160
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115100739
Maar waarom mogen ze eigenlijk geen te groot verblijf hebben?Als ze ook ergens een klein nest in kunnen maken? Buiten hebben ze toch ook heel de wereld?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_115100807
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:25 schreef Fopje het volgende:
Maar waarom mogen ze eigenlijk geen te groot verblijf hebben?Als ze ook ergens een klein nest in kunnen maken? Buiten hebben ze toch ook heel de wereld?
Waar staat dat?
Ik wil gewoon een grote met een paar kleinere terrariums samen voegen met een slangetje. :Y
DEF / BAF F-16
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:42:37 #162
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_115101303
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:27 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Ik wil gewoon een grote met een paar kleinere terrariums samen voegen met een slangetje. :Y
Nou dat een beginnende kolonie nog niet klaar is voor een groot verblijf las ik ergens :P
pi_115104417
Levo, je moet meer van die filmpjes maken _O_
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_115112498
Lekker bezig in dit topic. _O_

Vandaag de 20 fruitvliegjes ontvangen. Wou er 1 in het potje doen maar er ontsnapten er nog 3. Volgens mij hebben ze er al 1 opgegeten. :P

Vraag je voor Levo trouwens; klopt het dat je de Lucius Niger onbedekt kan laten in het reageerbuisje? Zowel koningin als de werksters? Ik heb er nu namelijk rode folie omheen.
If not now, then when.
pi_115112525
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:11 schreef Bitterlemon het volgende:
Levo, je moet meer van die filmpjes maken _O_
:Y
DEF / BAF F-16
pi_115112595
- edit -

[ Bericht 54% gewijzigd door Bitterlemon op 04-08-2012 22:30:42 (Dit is een serieus topic) ]
pi_115112698
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:11 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Sorry, ik kon het niet laten :')
Je plaatje werkt niet.
If not now, then when.
pi_115112807
Zoiets lijkt mij vetter dan een ytong blok alhoewel je ze hier niet onder de grond ziet volgens mij.

If not now, then when.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:20:54 #169
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115113003
Te groot nest mag niet omdat ze dan afval in de lege kamers gaan deponeren en dan krijg je schimmel in je nest. Bij een nest dat de juiste grootte heeft, wordt het afval in de buitenwereld gedeponeerd en kun je het opruimen.

Lasius niger kun je inderdaad onbedekt laten. Licht kan stress veroorzaken, maar Lasius niger kan veel hebben. Verduisteren is altijd beter natuurlijk.
Rode folie moet je vergeten bij Lasius niger, Lasius niger kan namelijk wél rood licht zien. Wellicht andere soorten niet, maar dat is mij niet helemaal duidelijk. Maar van L. niger weet ik het zeker. Gewoon bedekken of niet.
pi_115113162
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:20 schreef Levolution het volgende:
Te groot nest mag niet omdat ze dan afval in de lege kamers gaan deponeren en dan krijg je schimmel in je nest. Bij een nest dat de juiste grootte heeft, wordt het afval in de buitenwereld gedeponeerd en kun je het opruimen.

Lasius niger kun je inderdaad onbedekt laten. Licht kan stress veroorzaken, maar Lasius niger kan veel hebben. Verduisteren is altijd beter natuurlijk.
Rode folie moet je vergeten bij Lasius niger, Lasius niger kan namelijk wél rood licht zien. Wellicht andere soorten niet, maar dat is mij niet helemaal duidelijk. Maar van L. niger weet ik het zeker. Gewoon bedekken of niet.
Ik ga jouw volgen baas :D , uber ant bos _O_
DEF / BAF F-16
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:26:17 #171
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115113298
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:23 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Ik ga jouw volgen baas :D , uber ant bos _O_
:@

Valt dik mee trouwens, je moet sommige mensen eens zien. Die doen dit al hun hele leven, hebben tig soorten gehad en weten alles van deze beestjes. Meneer Kalytta (van de webshop) leeft in een huis waar elke meter vol staat met formicaria. _O_
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:27:57 #172
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115113391
Trouwens, wil je per se een groot nest maken, dan kun je het afvalprobleem oplossen door het nest op te delen in stukken. Bijvoorbeeld d.m.v. een 'sluis' een gang afsluiten, zodat ze maar een klein deel van het nest kunnen bereiken. Als de kolonie groeit, gooi je de sluis open. Zo'n systeem heb ik ook toegepast in mijn formicaria (de sluizen staan inmiddels open). Hier een foto van mijn sluis (toen het formicarium nog mooi wit en schoon was :D ):

pi_115113433
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:20 schreef Levolution het volgende:

Thanks. Er zitten nu 4 fruitvliegjes in ipv 1 wat de bedoeling was, er is er toch geen opgegeten. Moet ik die andere 3 eruit halen of gewoon laten zitten?
If not now, then when.
pi_115113493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je plaatje werkt niet.
Voor mij wel. Maar ik haal hem wel weer weg, dit is een serieus topic. :)
pi_115113516
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:29 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Voor mij wel. Maar ik haal hem wel weer weg, dit is een serieus topic. :)
Oh, ik wilde net gaan posten hoe leuk ik het vond.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:30:36 #176
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115113531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Thanks. Er zitten nu 4 fruitvliegjes in ipv 1 wat de bedoeling was, er is er toch geen opgegeten. Moet ik die andere 3 eruit halen of gewoon laten zitten?
Zijn ze dood? Waar liggen ze nu precies?
Als ze in een droge buitenwereld liggen, kun je ze laten liggen. Ze drogen dan gewoon op en dan is het afval. Op een gegeven moment gewoon weghalen omdat afval ongedierte aantrekt. Liggen ze in een vochtige plek waar ze kunnen schimmelen zou ik ze weghalen.

edit: ik zie dat je een aparte buitenwereld hebt. Laat nog maar even liggen, geef ze de kans om ze op te halen, zeker nu ze nog niks hebben opgehaald. Fruitvliegen zijn toch te klein om serieus ongedierte aan te trekken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Levolution op 04-08-2012 22:38:16 ]
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:39:13 #177
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115113947
Man, ik vind het echt mooi wat jullie allemaal doen. _O_
Hopelijk blijft het grootste deel doorgaan. _O_
pi_115114681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:30 schreef Levolution het volgende:

[..]

Zijn ze dood? Waar liggen ze nu precies?
Als ze in een droge buitenwereld liggen, kun je ze laten liggen. Ze drogen dan gewoon op en dan is het afval. Op een gegeven moment gewoon weghalen omdat afval ongedierte aantrekt. Liggen ze in een vochtige plek waar ze kunnen schimmelen zou ik ze weghalen.

edit: ik zie dat je een aparte buitenwereld hebt. Laat nog maar even liggen, geef ze de kans om ze op te halen, zeker nu ze nog niks hebben opgehaald. Fruitvliegen zijn toch te klein om serieus ongedierte aan te trekken.
Ze leven en ze liggen in dat bakje wat je dus zag.
If not now, then when.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:57:39 #179
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115115056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ze leven en ze liggen in dat bakje wat je dus zag.
Ah. Haal ze anders terug en bied er eentje dood aan (even in de vriezer of tussen de vingers). Je kolonie is nog klein, er is dus weinig 'mankracht' om prooien te doden.
pi_115115275
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:57 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ah. Haal ze anders terug en bied er eentje dood aan (even in de vriezer of tussen de vingers). Je kolonie is nog klein, er is dus weinig 'mankracht' om prooien te doden.
Vandaar, ik hoop dat ik ze kan vangen. Kan ik ze ook pletten met een pen ofzo? :D
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')