abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115036822
Helaas gaat het soms, na een positieve test, na een mooie echo, of soms nog wel veel later in de zwangerschap mis.
In dit topic kan je je verhalen, je ervaringen en eventuele vragen kwijt.
pi_115038599
Twinkly, wat vreselijkverdrietig dat het mis is gegaan. Hoe jij nu verder wilt is helemaal aan jou (en je partner). Neem je tijd om te beslissen.

Misschien heb je iets aan mijn ervaring. Twee jaar geleden zagen wij ook bij een echo dat ons kindje met ruim 8 weken was gestopt met groeien. Ik moest een week later terugkomen om de verschillende opties te bespreken, maar de volgende avond/nacht kwam de miskraam spontaan op gang.
Fysiek was dat best pittig (een minibevalling, noemde de gyn het) maar zelf vond ik het heel fijn dat het op deze manier gebeurde. (het was wel goed dat ik een beetje was voorbereid op wat ging komen, de pijn en het bloedverlies. Als je dat niet van tevoren weet, kan ik me voorstellen dat het angstig kan zijn.)
Ik vind het moeilijk uit te leggen waarom maar op deze manier kon ik op een goede manier afscheid nemen van dit kindje. Het was een heel bijzondere ervaring.

Heel veel sterkte voor jou en je partner.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_115045917
Dankjewel voor jullie ervaringen, ik vind het prettig om een beetje te weten waar ik aantoe ben.
Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan en vandaag ben ik heel erg verdrietig. Eigenlijk zou de verloskundige dinsdag of woensdag contact met me opnemen, maar ik heb net al gebeld dat ik graag een verwijzing naar de gynaecoloog wil hebben. Ze gaat vanmiddag een afspraak voor me maken voor volgende week. Ik vind het prettig dat er dan in ieder geval al een afspraak staat, al zal het waarschijnlijk alleen een gesprek zijn.
Het liefste zou ik nu direct er vanaf zijn, als er geen risico's aan een curettage zouden zitten.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_115046324
Och nee Twink.... Wat ontzettend verdrietig!!! :* Ik denk aan je!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115046953
Twinkly, ik zal mijn ervaring ook nog Een keer vertellen.
Ik had een eerste echo bij 6 weken 6 dagen en toen was er een hartslag te zien. 14 dagen later kreeg ik weer een echo en toen was er geen hartslag meer, het kindje was 1 of 2 dagen daarvoor gestopt met groeien.
De gyn zei dat we maar naar huis moesten om na te denken en een week erna kregen we een nieuwe afspraak. Weer een echo gehad en toen een afspraak voor curettage gemaakt. Eenmaal thuis vond ik dit te snel en ik heb de afspraak afgezegd. Ik wou mijn eigen lichaam de kans geven. Pas na ongeveer 5 weken begon de bloeding, helemaal niet heftig. Lichamelijk vond ik het heel pijnlijk, ik heb nooit weeën gehad dus vergelijken lukt niet maar ik vond het niet vergelijkbaar met menstruatiekrampen. Het was veel heftiger en ik voelde hem aankomen als een golf, bleef een tijdje hangen zodat ik hem weg moest puffen en ging dan langzaam weg. Maar buiten wat bloedverlies en heftige krampen gebeurde er eigenlijk niets. Bij de echo bleek dat het vruchtje er nog zat. Ik trok het niet meer om nog langer door te lopen, lichamelijk en geestelijk niet. Er werd een curettage gepland op 21 maart. Die ochtend moest ik 2 cytotec inbrengen om mijn baarmoedermond te laten verweken en me melden in het ziekenhuis. Ik was er erg bang voor maar ik kreeg een kamer voor mij alleen en man man mocht de hele tijd bij mij zijn. En ik had 1 vaste verpleegster die ontzettend lief was. In het ziekenhuis werden de krampen nog heftiger en ik wist echt niet meer hoe ik moest zitten of liggen. Na een tijd moest ik niesen en verloor ik het vruchtje alsnog spontaan. Ik heb hem uit mijn onderbroek gevist en goed bekeken. Een zakje zo groot als een tennisbal gevuld met vocht. Ik durfde hem niet open te maken.. Ik heb er een foto van gemaakt, geen mooi beeld maar ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb. De echo daarna bleek er nog wat weefsel te zitten en dat is toen direct verwijderd, zonder verdoving. Dat deed gruwelijk pijn maar is gelukkig niet gangbaar.

Achteraf gezien ben ik blij dat ik de curettage niet direct heb laten doen want geestelijk was ik er nog niet klaar voor. Ik heb 6 weken rond gelopen tussen de echo dat het mis was en het verliezen van vruchtje en dat was achteraf te lang. Ik kon geen afscheid nemen.. Ik zou, mocht het opnieuw voorkomen, eerst vragen naar Cytotec. Dat mijn lichaam het zelf heeft gedaan was een opluchting. En helpt dat niet zou ik een curettage laten inplannen.

Succes met deze zware beslissing. Ik hoop dat je kunt doen waar jij je het beste bij voelt :*

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 03-08-2012 13:35:38 ]
E.
pi_115047224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:15 schreef .Sparkling. het volgende:
.. bekeken. Een zakje zo groot als een tennisbaan gevuld met vocht. Ik durfde ...
:o
pi_115047777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:22 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:o
Haha! Nou ja, tennisbal dus. Ik overdrijf graag ;)
E.
pi_115048920
Tennisbal is best groot, de vruchtzak was dus blijven groeien? Bij mij is die 4 cm, normaal voor de termijn waarop het vruchtje gestopt is met groeien.

Ik werd net teruggebeld door de verloskundige. Ik heb maandag een afspraak met de gynaecoloog voor een gesprek.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_115049694
Fijn dat het meteen na het weekend al kan Twinkly. Gaat er iemand met je mee?
Laat je goed voorlichten zodat je voor jezelf een goede keuze kunt maken over wat en hoe nu verder. Neem je tijd, een rouwproces heeft dat nodig...

:*
pi_115050396
Twinkly nogmaals heel veel sterkte. Goed dat je een afspraak hebt, loop niet te lang door! Hier 'goede' ervaringen met curettage, als je vragen hebt...

Kursor :* ik wou dat ik het makkelijker kon maken voor je. Als je er zelf niet meer uitkomt vraag dan hulp, dat is geen schande.
pi_115060423
Twinkly, dat is gelukkig al best snel. Mijn advies is om niet alleen te gaan in ieder geval en kies niets waar je niet zelf achter staat.
Bij mij is de vruchtzak inderdaad door blijven groeien, het heeft een tijd geduurd voor mijn lichaam door had dat het mis was. Het kindje zelf was maar 2,5 centimeter.
Nogmaals veel sterkte en succes maandag :*

Kursor, ik denk vaak aan je en ik kan me niet eens indenken hoe jij je moet voelen. En verder wat Fieder zegt.. :*
E.
pi_115106061
Twinkly wat verdrietig sterkte :*
pi_115204543
Twinkly, hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Ben je een beetje gerustgesteld over wat je (fysiek) te wachten staat? En heb je het idee dat je zelf een keuze hebt in wat er gaat gebeuren? Het is moeilijk, er komt veel op je af en je wordt als het ware geleefd. Het is niet erg als het allemaal even niet wil.

Voor de anderen die bezorgd om mij zijn...ja, ik heb een ietsepietsie professionele hulp voor de verwerking. Originele therapie liep al en was helemaal niet hiervoor bedoeld (evt PM; ik schrijf hier niet alles...aanleiding ooit was een depressie na m'n bevalling), maar ik krijg wel iets aan handvatten. Belangrijkste zijn: opschrijven wat er is gebeurd (nu lukt dat alweer een paar weken niet) en mezelf toestaan dat verdrietig zijn mag.
Ik heb verder een heel klein groepje mensen om me heen waarmee het me soms lukt om te praten. Vaak ook niet, want ik krijg het niet uitgelegd. Ik veroordeel mezelf op m'n foute, niet constructieve gedachten. De eis dat ik weer helemaal goed in m'n vel moet zitten voor eind november zodat we weer van start kunnen moet ik proberen te laten varen. Ik zit heel erg in moeten moeten moeten, met alles. Vreselijk vermoeiend en daar ga ik me niet beter van voelen.

Vrijdag vroeg een collega vriendelijk hoe het ermee ging. Eerlijk geantwoord dat het niet lekker gaat. Volgende vraag...hoe zijn je bloedwaarden? Ehmm, die zijn negatief, dus in orde. Oh, dan moet je er maar niet zoveel mee bezig zijn. Hoe is het met je dochter? De rest van de middag was het weer tussen de tranen door proberen te werken.
pi_115282068
Pff, kursor, wat een inlevingsvermogen heeft jouw collega zeg :{ :* Boh, wat een nachtmerrie heb jij meegemaakt :'( Dikke knuffel.

Ik had maandagochtend een afspraak bij de gynaecoloog. Mijn man was mee en mijn moeder paste bij ons thuis op Niels.
In de wachtkamer zaten allemaal vrouwen met een mooie bolle buik en ze keken natuurlijk ook waar mijn buik was, niet leuk. Bij de gynaecologe stortte ik helemaal in en kreeg een heftige paniekaanval. Ze moest nog een echo maken en toucheren en zelfs dat vond ik doodeng. In de papieren die ze van de verloskundige gekregen had stond dat ik eerst af wilde wachten en nu de mogelijkheden wilde bespreken, maar dit heb ik nooit gewild, de verloskundige nam het aan omdat ze dat zelf natuurlijk het liefste hebben ivm de risico's en omdat veel vrouwen dan beter afscheid kunnen nemen. Ik wilde dat het zo snel mogelijk voorbij zou zijn. De 12-weken echo was op donderdag en vanaf toen heb ik 's nachts maximaal 2 uur geslapen en was ik de hele dag ontzettend bang en gespannen. Ik was zo bang dat het al zou beginnen in het weekend en de gynaecoloog te laat zou zijn, want vanaf zondagochtend had ik licht bloedverlies en buikpijn. Op de echo was ook al te zien dat het vruchtzakje aan het loslaten was.
De gynaecoloog was wat lacherig "hoe ben je bevallen dan?", want ze had mijn reactie niet verwacht. Maar ze zei al snel dat ze wel doorhad dat het geen zin had om mij om te praten. Ze heeft me direct op laten nemen en ik zou om 2 uur gecuretteerd worden.
Van de verpleging kreeg ik het advies om dormicum te nemen (een rustgevend en angstonderdrukkend middel), zodat ik wat minder gespannen zou zijn. Ik was een brok spanning en zo bang, ook dormicum innemen vond ik eng. Ik kende mezelf niet meer goed terug. Ik vroeg de verpleging de hemd van het lijf over wat er allemaal zou gebeuren. Ik was nog nooit onder narcose geweest, dus ook daar was ik bang voor.
Ondertussen was mijn man alweer naar huis gereden om onder andere mijn bril en lenzenspul op te halen.
Het middel werkte gelukkig goed en ik ben zelfs een paar keer bijna weggedoezeld in bed.
Om half 4 kregen we te horen dat het nog wel even kon duren, er was een spoedoperatie tussendoor gekomen. Even later werd ik toch naar de operatiekamer gereden, om in de sluis te horen te krijgen dat er weer een spoedkeizersnede tussendoor gekomen was en werd ik weer teruggereden. Ik vond het allemaal wel best.
Om 5 uur kwamen ze me dan echt halen. De sfeer was heel zakelijk, maar de anesthesist en zijn assistente waren nogal melig met elkaar. Hij maakte grapjes over dat hij nooit in dit ziekenhuis geopereerd zou willen worden omdat hij wist hoe het er aan toe gaat als je onder narcose bent. En hij prikte mijn infuus heel snel terwijl hij zei dat hij de aderen niet goed zag, dat deed heel veel pijn (toen de verpleging het infuus verwijderde bleek het ook scheef in de ader te hebben gezeten, het bleef heel pijnlijk). Toen ik in slaap viel was het laatste wat ik dacht "vent, lul niet zo, ik wil slapen".
Na de operatie werd ik wakker gemaakt door de verpleegkundige in de uitslaapkamer en het eerste wat ik hoorde was "ik heb een baby!" van mijn buurvrouw. Schijnbaar de spoed die tussendoor gekomen was. Ik barstte in huilen uit en zei "ik ben zo blij voor haar". Niet leuk wakker worden.
Ik werd naar de afdeling gynaecologie gereden, ik had bijna de hele dag niet gegeten en gedronken natuurlijk, dus in combinatie met de narcose viel ik steeds bijna flauw. Maar eten en zoete thee hielp goed.
Even later kwam er ook een buurvrouw bij, zij lag te jammeren en te huilen van de pijn, vreselijk zielig vond ik het. Ondertussen waren mijn man en Niels in het ziekenhuis, afgezet door mijn moeder. We hebben geen auto en zij moest terug naar huis om haar hond uit te laten, daarna is ze weer terug gereden om Niels naar bed te kunnen brengen). Helaas konden ze niet in de kamer blijven omdat ik dacht dat het voor mijn buurvrouw niet fijn zou zijn om een hyperblije peuter in de kamer te hebben. Maar Niels heeft zich met R goed vermaakt met traplopen enzo.
De arts of de verpleging had me nog niet verteld of alles goed gegaan was, dat heb ik zelf aan de verpleging moeten vragen. En alles was goed gegaan. Ik verloor ook weinig bloed, dus om half 10 konden we weer naar huis.
Alles gaat lichamelijk goed, ik verlies veel minder bloed dan ik verwacht had (al kan het best nog komen) en ik heb ook weinig buikpijn. Alleen kan ik 's nachts nog steeds niet slapen. Het lijkt nog steeds alsof het allemaal een lange dag geweest is.
Ik ben wel heel blij dat ik het niet bewust mee heb hoeven maken dat ik het verloor, ik had het echt niet aangekund
Ik weet niet of ik het nog wel aandurf om zwanger te worden. We willen heel graag nog een kindje, maar wat was dit een nachtmerrie

De echofoto van donderdag, toen zou ik 11+5 zijn geweest, maar het kindje was niet verder gegroeid dan ruim 8 weken. Met 7 weken heb ik nog een echo met goede hartslag gehad.
(niet eng hoor, je ziet niets bijzonders, maar toch maar een spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115282338
Twinkly :*
Ik zit met een brok in mijn keel.

[ Bericht 3% gewijzigd door danic op 08-08-2012 12:10:48 ]
pi_115282458
Lieve Twinkly, wat een nachtmerrie.
Dikke :* voor jou. Ik hoop dat je lichamelijk niet veel last zult hebben. En emotioneel, tja, dat is zo persoonlijk en verschillend. Ik hoop dat je het een plek kunt geven, uiteindelijk. En dat je dit kunt gaan zien als de nachtmerrie die geweest is en je de angst voor nog een zwangerschap kwijt raakt.
Sterkte :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115282497

Het is helemaal niet raar dat je van al die hormonen, het niet slapen en de situatie paniekerig en bang wordt. Klote geregeld ook van het ziekenhuis met die kamerindeling. Toen ik bij mijn zus mocht blijven voor de curretage lag ze gewoon alleen en daarna mocht ze ook alleen. Het is al erg genoeg dat je op die afdeling ligt, terwijl je afscheid moet nemen ipv nieuw leven mag begroeten.

Heel veel sterkte
pi_115282714
Wow, wat een achtbaan... zit gewoon een potje mee te janken hier... :'(

Helaas herkenbare stukjes, op de kraamafdeling denken ze niet zo handig mee met mensen die daar zonder baby naar huis moeten.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.. :*
pi_115282720
Ik voel me er best heel rot over dat ik het niet aankon om het zelf te doen ;(
pi_115282784
Niet zo streng zijn voor jezelf! Het is allemaal al moeilijk genoeg... :*
(Troost het als ik zeg dat ik het ook niet zou willen? Ik was 'blij' met de curettage, dan wist ik zeker dat alles weg was, en schoon, en we weer opnieuw konden beginnen...)
pi_115283147
Och Twinkly :* veel sterkte.
En voel je daar niet rot over. Je hebt een keus gemaakt uit zelfbescherming, en die keus is goed. En je hebt echt niet de gemakkelijkste weg gekozen.
Het is aan ieder persoonlijk, maar het lijkt mij ook traumatisch om het zelf te doen.
pi_115283232
Jeetje Twinkly, heftig zeg. :* ik hoop dat je snel weer een beetje beter kunt slapen meid.
pi_115283417
Oh Twinkly :'( Wat sneu en naar en klote ;( Ik hoop ook dat je gauw weer wat beter kan slapen :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_115283789
Twinkly, de hele situatie is al rot genoeg dus ga je nou niet nog rotter voelen omdat curretage op dat moment de beste optie voor jou was.
Sterkte meissie :*

Dames, het was zo te lezen op de uitslaapkamer dat er een vrouw begon over een baby te hebben (neem aan na een spoedkeizersnede). Die uitslaapkamer is nou eenmaal één ruimte, daar doe je niks aan helaas.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115283845
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dames, het was zo te lezen op de uitslaapkamer dat er een vrouw begon over een baby te hebben (neem aan na een spoedkeizersnede). Die uitslaapkamer is nou eenmaal één ruimte, daar doe je niks aan helaas.
Ja, dat klopt. Gewoon stom toeval was het.
pi_115283921
Ja stom natuurlijk dat je dat net weer moest overkomen op dat moment. En 's nachts is de uitslaapkamer dicht en kan je dat dus niet gebeuren.
Maar het was geen onnadenkendheid van het ziekenhuis in dit geval.
The way you rock'n'roll
pi_115285105

En inderdaad na mijn curretage lag er iemand naast me op de uitslaapkamer die aan het wachten was op een ruggeprik... De halve verpleging daar raakte in paniek toen ik wakker werdt, want ze wilde me er zsm weg hebben omdat ik al genoeg meegemaakt had ik die weken... Alleen kwam er maar niemand om me op te halen, dus zijn er uiteindelijk 2 verplegers geweest die mijn bed zelf naar "mijn" kamer terug gebracht hebben :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115285126
Ik vond net op deze site dat het embryo waarschijnlijk rond 8w6d gestopt is met groeien en het vruchtzakje met 10w1d. Het zakje is dus doorgegroeid (ik vond het al zo enorm op de echo), dat verklaart wel waarom ik zo misselijk was vanaf bijna 9w tot ruim 10w.
pi_115285170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:59 schreef klumsy het volgende:

En inderdaad na mijn curretage lag er iemand naast me op de uitslaapkamer die aan het wachten was op een ruggeprik... De halve verpleging daar raakte in paniek toen ik wakker werdt, want ze wilde me er zsm weg hebben omdat ik al genoeg meegemaakt had ik die weken... Alleen kwam er maar niemand om me op te halen, dus zijn er uiteindelijk 2 verplegers geweest die mijn bed zelf naar "mijn" kamer terug gebracht hebben :)
Dat is wel lief zeg, dat ze zo meedenken :) Ik had ook hele lieve verpleegkundigen.
Volgens mij had mijn buurvrouw het ook wel meegekregen, ze heeft geen woord meer gezegd daarna :@
pi_115285265
Twinkly wat een heftige achtbaan. Heel veel sterkte :*
pi_115285717
Ik denk dat als je aan de andere kant staat, en mee krijgt dat het bij je "buurvrouw" niet goed is gegaan, het je ook heel veel doet! Zeker als je stijf staat van de hormonen dat hakt dat soort nieuws is goed in... Hele grote kans dat ze daarom daarna een stuk rustiger was

Neem de tijd om het te verwerken en een plekje te geven, en wie weet hoe je er in de toekomst in zal staan :*
pi_115285772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:16 schreef klumsy het volgende:
Ik denk dat als je aan de andere kant staat, en mee krijgt dat het bij je "buurvrouw" niet goed is gegaan, het je ook heel veel doet! Zeker als je stijf staat van de hormonen dat hakt dat soort nieuws is goed in... Hele grote kans dat ze daarom daarna een stuk rustiger was
Ja, daarom voelde ik me ook wat schuldig dat ze het misschien gehoord had, ik wilde haar geluk niet bederven....
pi_115286265
Daar moet je je echt niet schuldig over voelen! :*

Maar snap je gevoel wel hoor, had ik ook heel sterk toen ik met het mandje en dekentje met daarin Senna over de gang liep en er ook kersverse moeders liepen...

en ook toen ik hoorde dat m'n schoonzus zich als een hork heeft gedragen in de wachtkamer... daar zat een vrouw op het punt van bevallen samen met haar andere kindjes, partner en ouders te wachten op een kamer. En mijn schoonzus schijnt daar dus te keer te zijn gegaan dat het niet eerlijk was, want zij had al kinderen en kreeg er nu weer 1 en wij hadden niks meer...
Gelukkig is ze door haar moeder de kamer uit gestuurd en flink op haar plek gezet omdat ze haar verdriet echt niet zo op een ander kon af reageren ( helemaal niet op iemand die net een bevalling in zou gaan ) Daar heb ik me toen ook best rot over gevoeld...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:39:15 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115297529
twinkly, wat een vreselijke achtbaan zo. ;(
Neem rustig de tijd om dit alles te verwerken. sterkte :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_115299661
Oh Twinkly :'( mn hart breekt een beetje pff wat heftig zeg. Maar wel erg ''goed'' geweest van het ziekenhuis dat ze je meteen lieten blijven en je diezelfde dag nog terecht kon.
Alle woorden doen eigenlijk een beetje zwak aan vind ik, ik weet echt niet wat ik zeggen moet behalve een welgemeend sterkte en een dikke knuffel :*
Ik vind het echt zo verschrikkelijk verdrietig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_115300060
Twinkly, ik krijg tranen bij het lezen van je verhaal. Geef jezelf de tijd om dit een plaatsje te geven.
En wat een prachtige foto van jullie kleintje! Koester deze maar :*
E.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:59:05 #37
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_115301484
Lieve Twinkly, deze manier was jóuw manier. Voel je niet rot of stom of schuldig, het was de goede keuze voor jou! Wat rot dat het allemaal zo enorm naar je strot is gevlogen, een paniekaanval lijkt me echt vreselijk eng en je voelt je toch al rot genoeg.. Dikke kus lieverd, ik ben blij dat je dit deel achter de rug hebt en dat je nu 'ongestoord' aan de verwerking kunt gaan werken. En of jullie wel of niet nog eens willen proberen, daar komen jullie ook vanzelf wel achter toch? Het komt zoals het komt en wat jullie ook beslissen, het is ok :*
3!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:51:24 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115303551
Twinks, geen woorden hiervoor maar een dikke :*
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:03:50 #39
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_115304052
Twinkly, veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Dikke :* Hopelijk kun je dit alles een plaatsje geven.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_115399751
Twinkly, ik hoop dat je de afgelopen dagen lichamelijk niet al te veel last hebt gehad van de curettage.

Wat vervelend voor je dat de verloskundige niet jouw mening, maar de eigen mening had gecommuniceerd over de snelheid van ingrijpen. En een paniekaanval, wat moeilijk dat je die er ook nog eens overheen krijgt. Wel prettig dat je verder serieus genomen bent en dat er heel snel op actie overgegaan kon worden (bij mij zat er ondanks redelijke spoed ivm mola nog steeds drie dagen tussen). Het is niet niks dat je zo ineens opgenomen wordt en op de ok ligt. Ook op mij heeft dat veel indruk gemaakt (en dat je geen klap ziet zonder bril/lenzen maakt het er zeker niet makkelijk op; zeg ik met m'n -6). De confrontatie juist in het ziekenhuis met bollen buiken en kersverse moeders/babies is ook lastig.

Ik hoop dat je er nu, een aantal dagen later, vrede mee hebt dat je gekozen hebt voor een curettage. Het is jouw manier geweest. Jij voelde je enorm ongemakkelijk met een niet-levend vruchtje in je buik. Ik kan me voorstellen dat je dat zo ervaart. Voor mij was het echter precies andersom. Ik vond het niet naar en had (toen nog niet aan een mola gedacht werd) juist het idee dat ik het zelf wilde doen. Maar bloedverlies tussen de termijnecho en de ziekenhuisafspraak in vond ik dan wel weer vreselijk eng. Ik wilde het als het ware wel gecontroleerd.

Hoe gaat het nu verder met je? Kan je ondertussen al weer een heel klein beetje slapen? En als je als een zombie door het huis loopt en nergens toe in staat bent, dan is dat heel begrijpelijk.
pi_115561325
Oh Twinkly ik heb je verhaal net pas gelezen. :* Heel veel sterkte de komende tijd. Neem vooral je tijd, het is niet niks.
Ik wilde zelf een curettage en heb er geen spijt van gehad. Het had best nog een tijdje kunnen duren door dat doorgroeiende vruchtzakje, ondanks dat je al bloedverlies had. Bovendien had je daarna misschien alsnog een curettage nodig gehad. Voel je daar niet rot over.

Nu wil je daar nog niet aan denken, maar er komt een moment dat je weet hoe je verder wilt. Of je het nogmaals aandurft en wanneer. Maar nu eerst bijkomen van deze ellende. :*
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:47:17 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_115562029
ohnee twinkly, ik zie het ook nu pas. wat verdrietig dat 't misgegaan is... ;( ik wens je/jullie heel veel sterkte! :* :* en je moet inderdaad echt tijd en rust nemen om hiervan bij te komen, ik heb dat na de currettage wat onderschat en er daardoor nog best lang last van gehad.
in de haak.
pi_115643437
Dankjewel voor jullie lieve reacties :*

Kursor, wat een hel moet dat zijn geweest om drie dagen te moeten wachten terwijl je toen al wist dat het een mola zwangerschap was :*
Gek en rot dat je je bril niet op mocht houden. Ik heb ook een sterke bril (-7) en ik kreeg een speciaal kartonnen doosje waar ze in de operatiekamer, toen ik onder narcose was, mijn bril in stopten.

Lichamelijk gaat het de laatste dagen wel goed. Ik voel me weer redelijk normaal, op af en toe krampen en sterker bloedverlies na. In het ziekenhuis werd mij door de verpleegkundige verteld dat het bloedverlies 3 dagen aan kon houden. Ik dacht dat ik haar verkeerd verstond, dat ze 3 weken bedoelde, maar nee, ze bedoelde echt 3 dagen. Het leek me al sterk en ik vind nu op internet ook 1 tot 2 weken terug.
Psychisch gaat het ook wel goed, ik word af en toe wel wat verdrietig van dingen die me aan de zwangerschap doen denken, maar niet extreem. Maar ik merk dat ik er 's nachts en als ik niets te doen heb nog wel erg mee bezig ben en het niet van me af kan zetten. Ik slaap over het algemeen wel beter, maar vannacht weer maar 2 uur. En 's nachts zweet ik gigantisch, dat had ik na de zwangerschap van Niels ook, toen de hormonen uit mijn lijf verdwenen.

Het is zo gek, het lijkt net of ik helemaal niet 3 maanden zwanger geweest ben, alsof het allemaal een droom/ fantasie was.

Hoe reageerde jullie verloskundige eigenlijk op de miskraam? Ik vond de reactie erg koud en zakelijk overkomen, ze ging direct over op wat nu de mogelijkheden waren. Het enige wat ze zei was dat we al hadden bewezen een zwangerschap te kunnen uitdragen. Nu hoorde ik niet meer thuis in de praktijk. Ik snap best dat het voor hen iets alledaags is en iets natuurlijks, maar wij hadden bijna de 12 weken grens bereikt en een kloppend hartje gezien bij 7 weken, we dachten dat het nu wel veilig was om te gaan genieten.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_115644128
Lieve Twinks, ik kan me je paniek levendig voorstellen, het lijkt mij ook vreselijk om je kindje in de wc te zien liggen (dat is t schrikbeeld dat ik heb) en zou ook mega angstig zijn in het ziekenhuis. Je hebt het geweldig gedaan dame, ik hoop dat je dat ooit ook kunt voelen. En je je ook weer zeker genoeg voelt om nog eens een poging te wagen.
pi_115714380
Ik heb een gevoel mij binnenkort weer opnieuw te kunnen melden hier.
Ik ben nu net 4 weken zwanger. Woensdag voor het eerst getest en de testen worden iedere dag lichter ipv donkerder. En ik heb er ontzettende buikpijn bij sinds net dus ik denk dat het niet goed zit.

Afwachten..
E.
pi_115714474
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 14:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb een gevoel mij binnenkort weer opnieuw te kunnen melden hier.
Ik ben nu net 4 weken zwanger. Woensdag voor het eerst getest en de testen worden iedere dag lichter ipv donkerder. En ik heb er ontzettende buikpijn bij sinds net dus ik denk dat het niet goed zit.

Afwachten..
Spark, ah nee! Ik hoop heeeel hard dat het vals alarm is. :*
pi_115714837
Ah nee toch he? :'( Ik doe heel hard met Coco mee, en hoop dat het vals alarm is!
:*
pi_115715759
Ja, ik ook. Maar mijn test vandaag was net zo licht als de test van woensdag. Zo onderhand zou die toch veel donkerder moeten zijn.. Vorige zwangerschap had ik veel sneller donkere testen.
Eigenlijk heb ik de hoop al wel opgegeven en ben ik al aan het wachten op de bloeding maar misschien komt er nog een wondertje..
E.
pi_115716658
Nee! Misschien door de hitte dat je meer drinkt??
Ik had geloof ik na een week een echt donkere test. En vreselijke buikpijn heb ik ook gehad... Maar ik snap je angst wel.
Ik ga voor je duimen meid :* zo moeilijk dat je niks kunt doen behalve afwachten ;(
pi_115717081
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:54 schreef Fieder het volgende:
Nee! Misschien door de hitte dat je meer drinkt??
Ik had geloof ik na een week een echt donkere test. En vreselijke buikpijn heb ik ook gehad... Maar ik snap je angst wel.
Ik ga voor je duimen meid :* zo moeilijk dat je niks kunt doen behalve afwachten ;(
Nee, ik heb niet extreem veel gedronken. Woensdag bij de eerste test was het veel meer en de test is echt zichtbaar lichter dan die van eergisteren. Ik doe er morgen nog naar 1 met ochtendurine maar ik denk niet dat dat het verschil zal maken. Verdorie, ik ben er echt even flink door van slag
E.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:21:10 #51
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_115717345
Begrijp ik. Maar het komt wel vaker voor en ook dat het dan alsnog gewoon goed zit. Heus!
pi_115719893
Sparkling :*
Je kunt alleen maar afwachten hè...? Ik duim!
pi_115722293
Dankjulliewel :) Mijn buikpijn is weer afgezakt en er is nog geen bloedverlies maar ja.. Die testen die niet donker worden beloven weinig goeds he?

Ik heb nog een foto gemaakt:

De linker is van woensdag, getest om ongeveer eh.. 21 uur ofzo?
De middelste van donderdag, getest omstreeks 11 uur
De rechter is van vandaag,getest rond 15 uur

En de andere testen die ik heb gedaan

Linker is van donderdag, getest rond 7 uur
Middelste van vrijdag, getest rond half 9
Rechter van vandaag, getest rond 16.30
E.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:35:01 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115722331
Sparkling, ik vind het moeilijk om echt iets zinnigs te zeggen aan de hand van jouw tests. Ik kan alleen maar voor je hopen en duimen dat het allemaal vals alarm is. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_115722427
Waarom zoveel testen??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115722524
Kijken of ze donkerder worden en toen ik merkte dat dat niet zo was door blijven testen.
E.
pi_115722563
Om jezelf gek te maken?? Kom op hou op met testen. Dat helpt je echt niets.
pi_115723274
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 19:43 schreef Ticootje het volgende:
Om jezelf gek te maken?? Kom op hou op met testen. Dat helpt je echt niets.
Jij hebt echt weinig empatisch vermogen he? Natuurlijk hept dat niet, dat weet ze zelf waarschijnlijk donders goed. Maar ze wil waarschijnlijk proberen houvst te vinden in een onzekere tijd. De een bidt, de ander doet 10 zwangerschapstesten. Geen van beide helpt, maar ieder zijn ding.

Sparkling, ik duim voor je! Hopelijk worden ze snel donker. En zolang er strepen zijn... :*
pi_115723427
Joh prima! Stuur anders nog een testje op?

Ik bedoel het meer dat ze zich alleen maar nog gekker maakt zo. Maar prima. Dit topic moet je blijkbaar vooral kusje kroel doen.
pi_115723505
Nee, kusje kroel hoeft toch helemaal niet, da´s ook onzin :) Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, maar het kwam wat cru op mij over ;)
pi_115723533
Het staat er cru-er dan bedoelt. Maar dat is interwebs.
pi_115723580
Sparkling, je zegt dat de testen iedere dag lichter worden. Ik zie dat niet. Ik zie alleen dat de testen van vanmiddag net wat lichter zijn dan de test van gisterochtend. Dat is niet zo vreemd, toch? Tenminste, ik begreep dat ochtendurine de meeste HCG bevat. Bovendien is het niet per sé zo dat je test per dag zichtbaar donkerder "moet" worden. Als er een dag of 3 tussen de testen zit dan zie je waarschijnlijk wel een verschil, maar zo per dag kun je er volgens mij niet al teveel conclusies aan verbinden. Het feit dat je buikpijn hebt hoeft gelukkig ook helemaal niets te betekenen. Tenminste, ik had juist buikpijn bij mijn beide zwangerschappen, ook al zo vroeg, en ik weet dat veel meer vrouwen dat hebben/hadden. Het is hartstikke spannend, maar het enige wat je kunt doen is gewoon afwachten wat de tijd gaat brengen. Sterkte!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 18-08-2012 20:25:42 ]
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:27:13 #63
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115723792
Even het oog van een buitenstaander: ik zie ook geen lichter wordende streepjes, de middelste lijken op beide testen donkerder dan de andere twee. En die laatste deed je later op de dag dan de middelste. En buikpijn, tja dat kan komen doordat je baarmoeder groeit. Maar snap dat je je druk maakt, omdat het al een keer eerder is misgegaan. Sterkte!
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:28:35 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_115723820
Twinks :*

Sparkling, als je zo kort zwanger bent, en de tests zouden echt lichter worden, dan denk ik dat het streepje al niet meer te zien zou zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_115723898
Ticootje, natuurlijk heb je ook gewoon gelijk.. Ik maak mezelf helemaal gek zo, als ik niet door had getest had ik niets geweten en was ik me pas zorgen gaan maken bij een bloeding.

Cantare, ik zie dat de test van woensdag net zo donker is als die van vandaag (de KV 2 voor 5 testen, die andere zie ik weinig verschil in) terwijl ik ze beide later op de dag heb gedaan. Bij mijn vorige zwangerschap werden ze echt snel merkbaar donkerder, al zei dat achteraf ook niet zoveel.

Maar inderdaad, afwachten is het enige dat ik kan doen.
E.
pi_115723923
Geen bloed is goed.
pi_115723991
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Geen bloed is goed.
Daar hoop ik deze keer in ieder geval maar op. De vorige keer had in een missed abortion en toen ging dit niet op maar nu is het sowieso anders natuurlijk ;)
E.
pi_115724140
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:34 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Daar hoop ik deze keer in ieder geval maar op. De vorige keer had in een missed abortion en toen ging dit niet op maar nu is het sowieso anders natuurlijk ;)
Nou ja bij een missed abortion blijft je lijf wel hormonen aanmaken, toch. Dus testen zeggen niets over of het wel goed gaat. Je bent in elk geval nu zwanger.
pi_115724241
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja bij een missed abortion blijft je lijf wel hormonen aanmaken, toch. Dus testen zeggen niets over of het wel goed gaat. Je bent in elk geval nu zwanger.
Dat klopt ja, toen heb ik ruim een maand moeten wachten voor de miskraam begon.

Ik hoop echt oprecht dat ik gewoon te veel panieker en over 1,5 week de echo er prima uit ziet voor de termijn.
E.
pi_115725014
De middelste test vind ik donkerder lijken. Volgens mij heeft het te maken met de concentratie van de urine. Bij de middelste test dus geconcentreerder vanwege ochtendurine. De eerste 3 maanden tot de echo zijn gewoon erg spannend, probeer jezelf niet gekker te maken. Sterkte met wachten op wat meer zekerheid!

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 18-08-2012 21:05:41 (Wat Cantare dus eigenlijk al zei ;)) ]
pi_115725122
Dat klopt ook, de middelste testen zijn het donkerst.
Ik heb me maar voorgenomen om morgen met ochtendurine te testen om in ieder geval wat eerlijker te kunnen vergelijken. En dan maar hopen dat hij in ieder geval wat donkerder is.

En dan heb ik nog 1 test over en dan zijn ze op. En mocht ik geen bloeding krijgen dan laat ik het daar ook maar bij. Ik ga geen nieuwe meer kopen en verder de echo maar afwachten.
E.
pi_115725194
Kun je dan niet beter een paar daagjes wachten?
pi_115725212
Ja, misschien is dat ook wel een goed idee. Dat ga ik maar doen denk ik.
E.
pi_115728106
Sparkling, HCG verdubbelt zich ongeveer elke 72 uur. Het kan dus best dat er tussen 2 tests die twee dagen na elkaar gedaan zijn weinig verschil zit. Vooral in deze prille fase nu het HCG nog redelijk laag is waarschijnlijk. Het heeft dus sowieso mmeer zin om als je wilt testen dit minimaal om de dag te doen.
Oh en nog iets, ik zie op m'n scherm niet dat de tests lichter worden hoor. Maarja helaas zul je echt moeten afwachten. :*

I'll keep my fingers crossed. :*
pi_115730381
Sparkling, volgens mij zit je jezelf veel te veel op te naaien. Ik herken het wel enigzins, want ik heb ook een miskraam gehad. Toen ik daarna zwanger raakte kon ik er ook niet meteen helemaal van genieten, omdat ik zo bang was dat het weer verkeerd zal gaan. Je zult er toch een beetje vertrouwen in moeten hebben!

Probeer afleiding te zoeken en er niet té veel mee bezig te zijn. Wat Tico zegt, geen bloed is goed. En buikpijn is ook een teken van zwangerschap. En uit je testen kun je weinig afleiden. Waarschijnlijk kun je het niet laten om morgen toch over die test te piesen, dus gewoon lekker doen. En daarna geen meer kopen, want je maakt jezelf er alleen gek mee volgens mij..
Sterkte ermee :*
pi_115740129
Nee, ik kon het inderdaad niet laten, maar het was best een nuttige test dit keer. ;)

Het is echt niet te ontkennen dat het streepje lichter aan het worden is in ieder geval. Ik ga verder nier meer testen en ga er vanuit dat er wel een bloeding komt in de komende dagen. En zo niet, dan zien we dat ook wel weer.
En hoe dan verder weet ik ook nog niet..

Een fotootje, het zijn gewoon de KV 2v5 testen, ik heb alleen het omhulsel eraf gesloopt ;)
De onderste is van vanochtend, gedaan met ochtendurine die erg geconcentreerd was.

E.
pi_115740308
Och Sparkling.. ;( Wat ongelofelijk KUT gewoon!

Hopelijk trekt het nog bij maar kan me voorstellen dat je je enorm zorgen maakt..
Ik blij voor je duimen :*
pi_115742230
[lurker inbreekt]
Staat er meestal niet op zwangerschapstesten dat je niet meer na een bepaalde tijd af moet lezen? :@ Omdat er dan een streep kan komen die onterecht is? Zou het dan niet zo kunnen zijn dat die strepen alleen al door de tijd donkerder worden? Ik hoop dat je je onterecht zorgen maakt iig :)
[/lurker uitbreekt]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_115749041
Het ging er juist om dat de testen lichter werden...
Vreselijk balen zeg. Ga je bij de huisarts of gyn langs deze week? Lijkt me sowieso wel verstandig om dit medisch vast te laten leggen, misschien kunnen ze onderzoeken waarom het weer is misgegaan? En misschien is er alsnog niets mis maar doen die testen gewoon raar bij jou.... Ik ga duimen voor een goeie afloop!
pi_115749524
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 16:23 schreef Shandaly het volgende:
Het ging er juist om dat de testen lichter werden...
Vreselijk balen zeg. Ga je bij de huisarts of gyn langs deze week? Lijkt me sowieso wel verstandig om dit medisch vast te laten leggen, misschien kunnen ze onderzoeken waarom het weer is misgegaan? En misschien is er alsnog niets mis maar doen die testen gewoon raar bij jou.... Ik ga duimen voor een goeie afloop!
ja, maar als ze donkerder worden als ze langer liggen lijkt het me logisch dat oudere tests donkerder zijn (geworden) dan de nieuwe ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_115756681
Tombolafan, ik weet niet of dat kan maar dan zou de test van gisteren ook vandaag weer donkerder moeten zijn toch?

Shandaly, ik bel morgen sowieso het ziekenhuis even. Ik weet niet of dit al als miskraam gezien wordt als het mis gaat. Ik ben nu 4w4d. En ik weet ook niet hoe nu verder, of ze bloed willen prikken ofzo.
Ik voel me lichamelijk nog hartstikke zwanger in ieder geval, pijn aan mijn tepels en misselijk. Zulke klachten heb ik zelfs in mijn vorige zwangerschap zelfs nooit gehad, raar hè?
E.
  Moderator zondag 19 augustus 2012 @ 20:23:00 #82
5428 crew  miss_sly
pi_115756919
Sparklng, ik vind die onderste niet lichter dan de twee middelste, maar donkerder.

Ik vind het heel rot dat je je zo voelt. Die onzekerheid is killing. Als je symptomen er allemaal zijn, en er is geen bloed, zou ik er zeker niet al vanuit gaan dat je een miskraam hebt. Misschien is contact opnemen met een verloskundige/ziekenhuis een idee, maar ik dek dat ze og niet veel kunnen doen zo vroeg. Wel kunnen ze misschien een afspraak inplannen voor een vroege echo op een termijn dat ze denken dat het zinvol is. Probeer je zelf in de tussentijd niet gek te maken, test niet meer, en wacht af, hoe moeilijk ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115757162
Vind je de onderste test donkerder? Ik heb het aan meerdere mensen gevraagd omdat ik misschien te negatief kijk maar iedereen zei dat hij lichter was.. Meer mensen die hun blik erover willen laten gaan?

Ik verwacht ook niet dat ze iets doen nu, maar mocht het wel mis gaan is het miskraam 2.. Ik overleg wel, op een echo is nu sowieso niets te zien.
E.
pi_115757309
De onderste drie zijn allemaal ongeveer even donker of licht, hoe je het bekijkt.

Sowieso verkleuren testen als je ze langer dan een uur laat liggen dus ik zou niet teveel conclusies trekken hieruit en jezelf daarmee helemaal gek maken.

Eigenlijk is het zonde dat je nu zo in de stress zit omdat je al die testen gedaan hebt. Als je dat niet gedaan had, was je nu gewoon zwanger van de zon aan het genieten geweest.
En ja dan nog kan het misgaan maar nu hangt er al zo'n donkere wolk boven je hoofd terwijl het misschien helemaal niet nodig is.

Ik hoop een goede echo voor je over een paar weken.
The way you rock'n'roll
pi_115757436
Wat je zegt DML, wat heb ik mezelf vervloekt zeg. Er is buiten die testen om en flinke krampen geen enkel teken dat het mis dreigt te gaan.
Ik heb vandaag dan ook gewoon een leuke dag gehad hoor! We zijn een terrasje op gaan zoeken en uit eten geweest, heerlijk!
E.
  zondag 19 augustus 2012 @ 20:42:47 #86
95408 Incantrix
pi_115757653
Sparkling, weet je wat ik zie? Een hele berg positieve testen. Ik weet héél goed hoe het is om jezelf gek te maken over dit soort dingen, maar echt, probeer eruit te komen. Makkelijker gezegd dan gedaan, ook dat weet ik heel erg goed, maar wat DML zegt, het is zonde om je nu zo te voelen terwijl dit eigenlijk niet zo heel veel zegt. Hoeveel dagen na je nod zit je nu? Is het misschien een optie om het wat 'los te koppelen' van je gevoel door het zo te zien dat er nu een bevruchting heeft plaatsgevonden, dat dat goed nieuws is en dat je nu gaat afwachten of het ook een kindje mag worden? Deze stress is niet goed voor jou, niet goed voor het kindje, niemand wordt ermee geholpen (nouja, de farmaceutische industrie dan, van al jouw centjes) en echt, je hebt nog zo lang te gaan eer je echt 'weet' dat het allemaal ok is. Niemand zal je zeggen dat je er (nu al) van moet genieten om zwanger te zijn, maar laat het los.. Je verdient beter dan deze self-inflicted hel..
3!
pi_115758919
Incantrix, je slaat de spijker precies op de kop.. Ik lees al lang mee en ik ken jouw voorgeschiedenis en vergeleken dat valt het allemaal reuze mee.
Ik probeer het echt wat los te laten en ik ben de eerste toe te geven dat het veel te ver is gegaan.
Maar ik ben ook zo verschrikkelijk bang, ik wil dit kindje zo graag..

Oh, ik zit ongeveer 4 dagen na NOD als ik het goed heb.
E.
  zondag 19 augustus 2012 @ 21:33:59 #88
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_115759434
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Incantrix, je slaat de spijker precies op de kop.. Ik lees al lang mee en ik ken jouw voorgeschiedenis en vergeleken dat valt het allemaal reuze mee.
Ik probeer het echt wat los te laten en ik ben de eerste toe te geven dat het veel te ver is gegaan.
Maar ik ben ook zo verschrikkelijk bang, ik wil dit kindje zo graag..

Oh, ik zit ongeveer 4 dagen na NOD als ik het goed heb.
Ik vind het heel begrijpelijk hoor, ik zou niet zo streng voor jezelf zijn. Jezelf gek maken is niet nodig, maar wat je zegt, je hebt verder een leuke dag gehad. Je bent de eerste niet die er een serie testen tegenaan gooit en je zult de laatste niet zijn, als ze steeds mooier donkerder worden hou je je toch ook vast een aan schijnveiligheid, dikke kans dat het dan ook gewoon goed zit maar uiteindelijk weet je dat toch pas als je je kindje vasthoudt. Nou ja wat ik eigenlijk wil zeggen, of het nou te ver is gegaan of niet, het is niet heel raar ofzo.
pi_115760145
Sparkling, ik hoop dat je je voor niets gek hebt zitten maken met al die testen. Je kunt er zo weinig mee hè, ze zijn niet kwantitatief. Ik duim voor een goed vervolg.

(en in m'n achterhoofd zitten weer m'n eigen streepjes...de teststreep die er al vanaf knalde voor de controlestreep er was; ben benieuwd/bang voor hoe ik er over een tijd aan toe zal zijn als ik weer een positieve hCG-test heb; zwangerschapstest weet ik ook niet of dat in mijn geval de lading dekt, voor nu in ieder geval niet. Ik moet er nog zeker vier negatief hebben op de tumormarker hCG.) by the way...ik kom nu waarschijnlijk weer vreselijk zwartgallig over, maar ik voel me gelukkig de laatste paar dagen weer enigszins opknappen. Ga in ieder geval niet over meer om staan huilen en kan me weer een beetje concentreren (naar m'n eigen maatstaven; op m'n werk hebben ze er niet veel van gemerkt))

Twinkly, je verhaal is alweer wat "weggezakt", maar ik wilde er toch nog even op reageren. Fijn dat je weer een beetje slaapt en dat het verdriet je niet "verscheurt". Wel lastigisschien dat het als een nare droom voelt of heb je het idee dat je het zo goed kunt verwerken. Ik hoop voor je dat dat geleidelijk gaat. Bij mij komt het toch keer op keer weer met een enorme klap binnen net op het moment dat het wel weer gaat. Dat blijft je hopelijk bespaard.

Wat m'n bril en de OK betreft...ik heb me maar netjes aan de voorschriften gehouden. Ik moet helaas breeds weer ontdekken dat ik meer voor mezelf moet opkomen. Zonder bril en erg weinig zicht voor het eerst naar de OK is erg eng (en dat was ik al vreselijk bang om überhaupt in het ziekenhuis te zijn).

Begeleiding van de twee verloskundigen van de VK-praktijk ben ik erg over te spreken. Jammer dat dat bij jou helemaal niet zo is (geeft geen goede basis voor als je ooit nog weer zwanger zou zijn). De echoscopiste had de VK op de hoogte gebracht van de "missed abortion" van "de tweeling". Een uur later belde de VK met wat verder de bedoeling was. De volgende ochtend had ze de afspraak in het ziekenhuis voor me geregeld (met naar haar idee wel erg veel tijd ertussen, ze hoopte op een plekje die middag al). Ik mocht de papieren op de praktijk ophalen, die lagen voor me klaar. Ze liep toevallig net binnen toen wij aankwamen en nam alle tijd voor een goed gesprek/luisterend oor. (misschien dat het scheelt dat ze zelfs helaas ook meerdere miskramen en vroeggeboorten met foute afloop heeft gehad). Ik heb toen nog een tweede knuffellappenpopje (welkomstcadeautje bij de praktijk) gevraagd en gekregen. Tranen! Na de afspraak in het ziekenhuis heb ik ze zelf 's avonds nog gebeld met de diagnose mola. De dagen daarop heb ik ze steeds op de hoogte gehouden (op hun verzoek, maar ik heb het ook als prettig ervaren om met deskundigen te kunnen praten) van alle plannen en bepalingen. Een paar dagen na de curettage is een van de twee nog thuis langs geweest voor een huisbezoek. Een soort evaluatiegesprek van alle ervaringen van de voorgaande twee weken. Deden ze bij iedereen die dat wenste en expres thuis zodat je niet op de praktijk tussen al het geluk zou zitten. De weken erna heb ik nog diverse malen contact met ze gezocht. Zelfs buiten het telefonisch spreekuur. Was geen enkel probleem. Ze begrepen heel goed dat ik diverse malen compleet ondersteboven was door de wisselende berichten uit het ziekenhuis. De laatste keer dat ik gebeld heb was twee maanden na de curettage toen m'n bloedwaarden onder de grenswaarde zaten. Als ik het op kon brengen dan wilden ze dat graag horen. Al met al heb ik dus niets te klagen gehad wat betreft de begeleiding vanuit de VK's. Deels door de impact van de mola, maar ik vermoed dat ze deze begeleiding ook geven bij een meer standaardsituatie (klinkt heel cru, maar zo bedoel ik het niet). Ze hadden bijvoorbeeld ook gerust het informeren van instanties voor ons willen doen. De moeilijke telefoontjes naar huisarts, verzekering, kraambureau enzovoort...
pi_115761748
Sparkling, ik vind ook dat je te hard voor jezelf bent. Het is zo'n machteloze positie waar je in zit, dus het is niet zo gek dat je het kleine beetje controle dat je hebt probeert uit te oefenen. Ik zou in jouw positie waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan. Is het gezonder om het los te laten? Ongetwijfeld. Maar dat gaat de een makkelijker af dan de ander. Voor mij zou het juist fijn voelen om het in de gaten te houden, fijner dan niets doen. En vertrouwen in een zwangerschap kan groeien na een kloppend hartje te hebben gezien, na de 12 weken, na de echo bij 20 weken, na de levensvatbaarheidsgrens, na de 36 weken...

Veel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat het goed zit. Zolang er niets gebeurd is, is er hoop. Ach, wat zeg ik, zelfs na een bloeding is er nog hoop. Alleen een echo kan te zijner tijd uitsluitsel geven. Wat is dat wachten met die onzekerheid toch naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:40:36 #91
95408 Incantrix
pi_115762602
Sparkling, het is ook niet gek ofzo, het is een bepaalde psychische reactie die door zoiets ingrijpends kan worden getriggered en dan kom je in een soort vicieuze cirkel terecht. Het is heel moeilijk daar weer uit te komen. Bij mijn zwangerschap van Gabriël had ik begeleiding en pillen nodig om kalm te blijven, ik hoop dat dat jou gespaard kan blijven, ook als het deze keer nog eens mis zal gaan. Wat mij erg heeft geholpen is het besef dat er, medisch gezien, nog niet echt sprake is van een zwangerschap de eerste 2 weken na de nod (ik kreeg er een hele uitleg bij met plaatjes en al, maar ik weet het niet zo goed meer). Die twee weken zijn ook veruit meer risicovol dan de overige weken, omdat er dan van alles qua celdeling en zulks op gang moet komen, goede innesteling etc. en voor mij was dat de truuc om het meer los te kunnen laten: het voor mezelf zien als bevruchting ipv meteen van een zwangerschap uit te gaan. Ik mocht zelfs pas testen 2 weken na nod, om die hele 'klik' in mijn hoofd van "help, zwanger, gaat alles wel goed??" en bijbehorend obsessief gedrag (want dat is het echt, een obsessie) los te laten. Na die weken is het natuurlijk ook knetterend spannend, maar dan heb je toch alweer meer kansen. Ik heb ook begrepen dat gynaecologen in die weken nog niet spreken van een zwangerschap; volgens de officiële telling is dit mijn 8e zwangerschap, als ik uitga van al mijn positieve testen zijn het er meer.

Maar wat bij mij nog de meeste berusting heeft gebracht is simpelweg het besef en de acceptatie dat je er nooit grip op zult krijgen. Na zwangerschappen lang obsessief controleren op bloed, kloppende hartjes om me aan vast te houden en dan toch weer *pats* weg, kwam die ene zwangerschap zonder bloed, waar we zo wanhopig naartoe gewerkt hadden.. En toen bleek geen bloed ook geen enkele garantie te geven, dat jongetje ging ook dood. Het maakte dus niks uit allemaal.. Enfin, het is een heel omslachtig verhaal, maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat het niet uitmaakt of je test of niet test, jezelf gek maakt of niet, als het blijft blijft het en zo niet kun je er niks aan doen. Ik hoop écht dat je je kunt afsluiten voor je grote angst en dat je rust kunt vinden, want in the end is de vicieuze cirkel waar je nu inzit zeker ook schadelijk voor jóu! :*
3!
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:44:49 #92
95408 Incantrix
pi_115762828
En Kursor, fijn dat je je wat beter voelt :*
3!
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:21:56 #93
95408 Incantrix
pi_115764842
Claudia, het probleem is juist dat je er geen controle mee uitoefent, maar jezelf juist steeds meer verliest in je zorgen en er juist dieper in wegzakt door eraan toe te geven. Het is niks om je voor te schamen want dat is hoe het menselijk brein werkt (een soort van zelfbeschermingsmechanisme on overdrive, zeg maar), maar het is iets dat fijner lijkt te voelen, maar in feite juist onzekerheid en angst voedt. Dat het móeilijk is om los te laten staat buiten kijf, maar ik denk niet dat dat een goede reden is om het dan maar niet te proberen. Ik heb oprecht en aan den lijve ondervonden wat voor een verschil het maakt en ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het de moeite waard is om te pogen het los te laten en daar zijn wel manieren voor :)
3!
pi_115774096
Die testen geven het gevoel dat het het enige houvast is dat je hebt in de relatie tot je zwangerschap. En misschien is dat in zekere zin ook zo, maar dat werkt alleen als ze precies doen wat je van ze verwacht en inderdaad, zelfs dan zou dagelijks testen nog een obsessie zijn.

Ik vind je verhalen juist heel behulpzaam Incantrix, ik heb het verhaal van jullie Gabriël gevolgd toen en dat is ook echt verschrikkelijk. Ik vind het ontzettend knap dat je het steed weer aan durfde en zo fijn dat je nu al zo ver bent!

Ik heb vanochtend contact gehad met het ziekenhuis. In overleg nog een test gedaan want mocht het mis zijn dan moet hij inderdaad snel lichter worden en jawel, de test was negatief. Er is zelfs geen vaag schaduwlijntje meer ofzo.. Dus ze zei dat ik de komende dagen wel een bloeding kan verwachten. Vooralsnog blijft de afspraak volgende week gewoon staan want er is nu verder gewoon niets te doen. Dan horen we volgende week meer..
E.
pi_115774341
Hier dan ook nog even:

K*t Sparkling! :'( Had t zo anders voor je gewild!! Ik hoop iig dat de bloeding snel op gang komt en dat je dan hopelijk weer snel vooruit durft te kijken. Sterkte meid :*
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:38:44 #96
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115776705
Ach Sparkling, wat ontzettend klote. Sterkte!
pi_115780300
;( Sparkling. Wat kut.
Verder wat Fieder zegt :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_115785415
Sparkling, wat stom dat je niet meteen mag komen voor een echo. Ik mocht bij mijn echoscopiste dezelfde dag nog langskomen omdat ik me zo kut voelde. Een week in onzekerheid is ook maar kut. :{
pi_115785661
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:58 schreef Kwisted het volgende:
Sparkling, wat stom dat je niet meteen mag komen voor een echo. Ik mocht bij mijn echoscopiste dezelfde dag nog langskomen omdat ik me zo kut voelde. Een week in onzekerheid is ook maar kut. :{
Maar zo heel vroeg is er toch eigenlijk niets te zien? Toch?
pi_115785721
ja dat is misschien waar. Ik had al een bloeding gehad en toen konden ze zien dat mijn baarmoeder leeg was. Maar als ze pas 4-5 weken is kunnen ze misschien wel een vruchtzakje zien, maar toch niet of het hartje klopt.
Wat een rotsituatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')