abonnement Unibet Coolblue
pi_115024955


SPOILER: Processor
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Werkgeheugen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Connectiviteit/Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

(dikgedrukt = ICS voorgeïnstalleerd + vrij recent/onderweg)
Iconia Tab A100 / A110 / A200 / A210 / A211 / A500 / A510 / A700
101 G9 / 80 G9 / 97 Carbon / Arnova G3-series (budget-dochter)
Eee Pad SL101 / MeMo / TF101 / TF201 / TF700 / TF300 / Padfone
HTC Flyer / HTC Jetstream / HTC Quattro
XOOM / XOOM2 / XOOM2 ME
Galaxy Tab 7 / 7 V2 / 7.7 / 8.9 / 10.1 / 10.1 V2
Tablet S / P

Google Nexus | Toshiba | Packard Bell | LG | Point of View | Kindle | Huawei | Adam Notion Ink | Viewsonic | Yarvik


Populaire ChinaTab brands: Ainol, Onda, Bmorn, Cube, Ramos, SmartQ, Teclast, Window (Yuandao), Zenithink


Enkele Chinese webshops:


In China kun je in de webshops zoeken via ChinaPrices. Eventueel kun je ook Chinatabs halen van Taobao/Tmall (zoals de officiële Ainol-store), een Chinagigant met vele vendors die binnen China leveren; sites als MisterTao (BIC) en Zarmark (Jack) bestellen die voor je en sturen de goederen naar je door. Vergeet niet dat het importeren van goederen uit het buitenland mogelijk heffingen met zich meebrengt. Voor meer informatie kijk je op douane.nl .

Coupons
panda4fok = 5% korting bij Pandawill | fb2012fiver = 5% korting bij MP4Nation
Couponsites: Tjoos | Retailmenot
Voor sites als Buyincoins & MisterTao is eventueel ook recommenderkorting te snaaien. Let op user signatures.

Non-China
Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronicawinkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc. Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl en pricewatch. Je hebt tegenwoordig ook vaak verkapte Chinatabs bij winkels als Trekpleister, Kruidvat, Bart Smit, Intertoys en Kijkshop voor redelijke prijzen. Als je op budget zit en garantie in Nederland en geen gedoe wilt, is het een idee om naar zulke tablets te kijken, een enkele kan zowaar een leuke koop zijn. Wel eerst goed research doen!
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.


Aantal apps & games in de Play Store, statistiek door AppBrain. (Verdere statistiek: AndroLib)

Interessante sites
Nederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Portablegear | Androidworld | Androidtablet | Tabletworld |
Internationaal:
| Play Store (voorheen Android Market) | AppBrain | Engadget | Slashgear | CNET | PC Magazine | Phone Arena | DigiTimes | Lilliputting | Tablet PC Review | Arctablet Blog | Slatedroid | XDA Developers | Modaco |
China:
| Giz-China | Shanzai | Micdigi | imp3.net |

Third party markets: | BlackMart Alpha | Applanet |
(Als bijvoorbeeld je Chinese tablet niet ondersteund wordt door een gratis app zoals YouTube)

Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten

OP V2.0 - V2.1 door: shiznuts

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 03-08-2012 03:00:02 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115026507


Acer Iconia Tab A510 *O* (ja, hij staat echt al bijna 2024 uur aan :P)
pi_115031031
Hmmm, Mistertao maar eens gemaild of ze ook de verzendkosten vergoeden, want zo'n 25 euro verzekerd verzenden is best prijzig.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115033557
Zo, de OP heeft een general update en ben er met een bezempje doorheen gegaan (dode links vervangen of helemaal weg, nieuwe linkjes en uitleg toegevoegd). Hopelijk is het nu ook niet zoveel in een blik door alle uitleg in spoilers te gooien (meeste mensen weten wel waar ze op moeten letten en komen daar in dit topic niet voor) en de quotes per tablettype weg te smijten (recente tablets met 4.x voorgeïnstalleerd staan nu dik gedrukt). Suggesties/opmerkingen zijn welkom (kan tot 48hr na opening van dit topic de OP nog aanpassen).

Btw Leute: *O* Een half miljoen apps! Zien jullie dat! :o _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:01:56 #5
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_115037739
dat past nooit op 8GB :6
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_115093548
wat is een vergelijkbaar alternatief voor de window n70 alleen dan met een ~10" scherm?
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:36:17 #7
302853 themole
graaft totaal door.
pi_115094938
Heb zojuist deze rom geinstalleerd op mijn Aurora II, wifi werkt nu helemaal prima en ook touch is flink verbeterd. En als het goed is binnenkort over the air updates. :)

http://www.slatedroid.com(...)-unofficial-repacks/
Niet altijd serieus
pi_115098624
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:00 schreef groggy het volgende:
wat is een vergelijkbaar alternatief voor de window n70 alleen dan met een ~10" scherm?
Een Window N101 dan hè. :P 10.1" 1280x800 tabs zijn hier gelist bij de Panda. Zoals eerder gezegd, Panda heeft best een up-to-date en divers aanbod op tabletgebied de laatste tijd. Kun je best kijken bij de 'New arrivals' om te zien wat er allemaal zoal is. Je hoeft daar je tablet niet te halen, maar het is wel een aardige graadmeter voor beschikbaarheid en prijs. Van daaruit kun je dan eens verder kijken bij Aliexpress stores zoals Elijah Store en Eternal Team.

Doe wel eerst ff je research, zowel de Cube als de Window schijnen zo hun eigenaardigheden te hebben...
Communiceer ook goed door hoe je wilt dat ze de tablet declareren... ;)

Hmmm... Eternal Team heeft een Ainol Novo7 Burning in pre-sale voor $169,- :o
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:13:27 #9
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115109531
Niet doen Shiznuts, wacht op de pipo U1, de RK3066 heeft zoveel meer power.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:48:11 #10
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115111434
Hmm, ook al een 1280x800 7". :D
Is dat dan wat, 'Pipo'? Dan moet ik aan een clown denken, niet aan een tabletmerk. :') Vraag me af of daar nog een beetje factory-/communitysupport voor is dan. :P

'Geilde' al een tijdje op de looks van de Novo7 Burning (meer). :9~

Met z'n brushed aluminium. Heeft dual camera's en 5000mAh accu. Ook fijn dat eindelijk eens bluetooth komt naar chinatabs! Maar processorwise is de RK3066 (& 4x Mali) idd veel interessanter idd, en qua prijs goedkoper als ik het zo zie, die Pipo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:17:13 #11
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115122650
Ja inderdaad ik dacht ook aan pipo de clown, ben van '48 maar ik ga hem proberen en zei zojuist in het tweakers nexus 7 topic dat het een Nexus 7( die ik ook heb, en toch mijn window N70 veel meer gebruik) killer is.
Ben benieuwd of de mod mijn post laat staan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Janesh op 05-08-2012 09:02:41 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:22:27 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115122856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:48 schreef shiznuts het volgende:
Hmm, ook al een 1280x800 7". :D
Is dat dan wat, 'Pipo'? Dan moet ik aan een clown denken, niet aan een tabletmerk. :') Vraag me af of daar nog een beetje factory-/communitysupport voor is dan. :P

'Geilde' al een tijdje op de looks van de Novo7 Burning (meer). :9~
[ afbeelding ]
Met z'n brushed aluminium. Heeft dual camera's en 5000mAh accu. Ook fijn dat eindelijk eens bluetooth komt naar chinatabs! Maar processorwise is de RK3066 (& 4x Mali) idd veel interessanter idd, en qua prijs goedkoper als ik het zo zie, die Pipo.
Nu nog met een RK3066 en we hebben een deal :D!
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:17 schreef Janesh het volgende:
Ja inderdaad ik dacht ook aan pipo de clown, ben van '48 maar ik ga hem proberen en zei zojuist in het tweakers nexus 7 topic dat het een Nexus 7( die ik ook heb, en toch mijn window N70 veel meer gebruik) killer is.
Ben benieuwd of de mod mijn post laat staan.
Hoe bevalt de nexus verder? Denk dat de Elf, mars, bmorn en aurora II naar een nieuw huis gaan en vervangen worden door een Fire of vergelijkbaare tablet (met RK3066 of de nexus)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:34:18 #13
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115123343
De Nexus 7 bevalt goed, maar toch de window N70 met android 4.0.4 gebruik ik veel meer ondanks enkele bugjes.
Hij doet niet veel onder voor de quadcore tegra 3 kai wat ik hier al heb laten zien en in een gaming bench ook niet.
In deze benchmark presteert de RK3066 veel beter dan de tegra3 kai.

Ik moet zeggen ik had zeven AML8726-MX tablets, heb ze allemaal verkocht en love my Window N70

En Shiznuts jij haalde dit aan in je post hierboven, maar dit schrijft andropos ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door Janesh op 05-08-2012 09:30:22 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:21:22 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115134426
Kun je goed geld mee verdienen zo te zien. :P
quote:
6s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:34 schreef Janesh het volgende:
De Nexus 7 bevalt goed, maar toch de window N70 met android 4.0.4 gebruik ik veel meer ondanks enkele bugjes.
Hij doet niet veel onder voor de quadcore tegra 3 kai wat ik hier al heb laten zien en in een gaming bench ook niet.
In deze benchmark presteert de RK3066 veel beter dan de tegra3 kai.

Ik moet zeggen ik had zeven AML8726-MX tablets, heb ze allemaal verkocht en love my Window N70

En Shiznuts jij haalde dit aan in je post hierboven, maar dit schrijft andropos ook.
Mja, alles wat anderen zeggen neem ik alleen ter 'consideration' en trek m'n eigen conclusies wel. Alle AMLogic-tablets maar gaan afraden vind ik wel heel erg 'blunt'. 8)7 Ik ben toch echt nog geen nadelen tegengekomen van de Aurora II, die me zo'n 150,- usd kostte en geweldig is i.c.m. die custom hoes. Voor dat geld een prima tablet en meer dan wat browsen, pdf'jes lezen en video kijken doe ik er toch niet mee. :P 'k Ben niet zo'n gamer die consoles heeft of urenlang first person shooters speelt online of iets. Laatste keer dat ik gegamed heb zal vorig jaar eens zijn geweest en een simpel spelleske Angrybirds Space o.i.d. wil toch wel. Dus een snelle processor alleen voor smooth browsen en video-decodering nodig.

De Burning/Flame is imho een prima opvolger met prima upgrades t.o.v. de Aurora II, qua rekenkracht alleen niet nee, maar dat moet je maar net nodig hebben lijkt me. Je kunt best performance willen een een Pipo in huis halen (blijft grappig klinken :') ), maar daarmee haal je dus ook een andere tablet in huis, die je misschien minder bevalt, ondanks dat 'ie sneller is. Just sayin', it comes down to personal preference en je ziet maar dat een quadcore westerse markt gerichte merktablet al niet een betere ervaring hoeft af te leveren t.o.v. een Chinatab. En sowieso wil ik eigenlijk niet zomaar iets op de bonnefooi in huis halen, dat was min of meer zo met de Hyundai A7HD en die bleek later toch niet helemaal optimaal, scherm en design e.d. is geweldig, dat moet ik wel zeggen, maar 2.5mm headphonejack en gehavende wifi-ontvangst (vervelend als je vaak afhankelijk bent van public hotspots: hotels bijv) gaan toch gauw storen.

Ik wil nog wel een 10.1" weer proberen. Ik heb er wel eentje gehad, maar sterk verouderd en kaduuk, dus nooit naast een 7" gebruikt, dus weet niet wat ik nou eigenlijk fijner vind. De Cube U30GT is alleen een nachtmerrie gebleken (min of meer, is te lezen) en ik weet dat Chinashopping gaat om concessies doen, maar er zijn natuurlijk grenzen. Gewoon alles ff rustig op z'n beloop laten en dan maar weer eens kijken wat er allemaal opduikt en wat de ervaringen zo zijn. :Y

P.s. voor je leeftijd best hip bezig. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:14:19 #16
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115138775
Ik geef je natuurlijk helemaal gelijk, alleen heb ik het idee dat de RK3066, ondanks zijn1.6 Ghz, minder warm wordt dan de AML8726-MX.

En ja mijn leeftijd, iedereen moet toch de dag doorkomen, en ook als je wiskunde geeft zoals ik, hoort "verstand" van ict imo daar wel een beetje bij.

volgend jaar functioneel leeftijd ontslag als ik het haal. :o
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:02:13 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115140756
Ah, ok. Maar met hoeveel tablets heb met RK3066 heb je ervaring, alleen de Window N70? Want tabletdesign wil natuurlijk ook wel wat uitmaken, met heatsinkwrap en weet ik het. :Y Is in ieder geval een mooie opsteker, krachtiger en 4 GPU's i.p.v. 2 en dan nog minder warm worden ook. Maar goed, een tijd geleden was de Allwinner A10 de standaard (nog steeds komen tablets ermee uit, is ook zeker geen slechte en wordt 'ie ook in andere producten zoals tv-sticks gepropt), dualcore breekt nu net pas lekker door daar in China, begon denk ik met de Ramos W17 Pro en net zoals die nu te weinig biedt voor wat de concurrentie in petto heeft, is het een heel goed idee ff af te wachten tot meer fabrikanten de tijd genomen hebben iets cools te doen met al die nieuwe technologie. Sowieso beter omdat het al een beetje uit de kinderschoentjes gegroeid is al. :P

En wat betreft leeftijd, ik had het gisteren tegen m'n broer over een nieuwe laptop die ik wilde aanschaffen, dus het ging er nogal geeky aantoe. Gooit m'n moeder er opeens door:
quote:
Zal ik ff kijken of ik aan de SM1803JJ kan komen???Heb zo m'n bronnen!!!!!!!!
_O-
quote:
Jongens, praat gewoon nederlands dat mam kan volgen, ja!?!
Ze heeft dankzij mij wel een HP Touchpad tablet (met ICS) en heeft zowaar een telefoon met touchscreen, maar uit zichzelf doen lui op iets oudere leeftijd heel weinig om up-to-date te geraken (en zelf heb ik vaak het geduld niet ze het bij te brengen). Gaat ze meestal te snel en is allemaal ingewikkeld. Velen willen er helemaal niets van weten, want waar ze geen verstand van hebben kunnen ze ook niet missen, kost geen moeite en 'het leven is toch al prima zo? Jeugd van tegenwoordig weet niet eens meer hoe ze een brief moeten schrijven, potjandriedikkeme!' :D Sommige mensen zou het geen kwaad kunnen om een beetje open te staan voor innovatie en dat dingen als tablets je leven makkelijker en plezieriger kunnen maken. Gelukkig zijn er ook mensen die niet zo star denken en blijven hangen bij het gouwe ouwe vertrouwde.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115141461
Wat is eik het max qua grafische games wat een Samsung Tab 2 10.1 trekt?

Ik bedoel simpele games als Angry birds doen het prima, maar dat ziet er ook niet echt heel ingewikkeld en grafisch uit.

Iemand een voorbeeldje?

Ik bedoel er zit geen tegra3 in, maar iets meer dan Angry birds moet ie toch wel aankunnen of niet? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:32:28 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115141853
Probeer Shadow Gun, Dead Space, Final Fantasy III, Modern Combat 3, Max Payne, Mass Effect, Grand Theft Auto III, The Amazing Spider-Man, X-Plane 9 of een andere veeleisende app/game eens... (Gameloft/Rockstar zijn goed vertegenwoordigd)

Die eerste zie je vaak in reviews als 'gamebenchmark' terugkomen (waar dat voorheen altijd Angrybirds was idd).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115154563
Hey Robert, weet je nog die Yarvik Tab464 waarmee je probeerde te helpen om Playstore te installeren? Er is nu een officiële update waarbij de Playstore zit :D

Weet iemand nog een truc om whatsapp te installeren zonder gebruik van simkaart in tablet?
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:26:53 #21
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115156657
Gewoon googlen, vriend. :P
http://www.tabletguide.nl(...)p-je-android-tablet/
Backup van de werkende app op je phone maken, dan de backup 'herstellen' op je tablet, voilá.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:39:30 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115157377
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hey Robert, weet je nog die Yarvik Tab464 waarmee je probeerde te helpen om Playstore te installeren? Er is nu een officiële update waarbij de Playstore zit :D

Weet iemand nog een truc om whatsapp te installeren zonder gebruik van simkaart in tablet?
Zo dat heeft nog wel even geduurd dan. Nu full market acces of mis je nog het een en ander?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115157664
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zo dat heeft nog wel even geduurd dan. Nu full market acces of mis je nog het een en ander?
Full market :Y :D
http://www.tabletguide.nl(...)64-tab467-en-tab468/
pi_115240639
Ik ben gegaan voor de Yuandao N90 dual core. M'n schoonbroer heeft er zo al een en is echt een topmachientje.

Is nu in promo bij Grace Top-trade via AliExpress: $193.79 ipv $227.99.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:41:39 #25
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115305912
Deze lijkt mij wel wat, 8 inch, RK3066, IPS, jelly bean, 8,49 mm en 390 gram.

http://www.hyundai-digital.cn/ShowProduct.asp?ID=150
sorry ik kan er ook niks aan doen maar plotseling is de hyundai website slecht te bereiken, deze dan.

http://chinatablets.info/?p=795&lang=en

[ Bericht 16% gewijzigd door Janesh op 08-08-2012 20:47:17 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:01:39 #26
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115306882
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:41 schreef Janesh het volgende:
Deze lijkt mij wel wat, 8 inch, RK3066, IPS, jelly bean, 8,49 mm en 390 gram.

http://www.hyundai-digital.cn/ShowProduct.asp?ID=150
sorry ik kan er ook niks aan doen maar plotseling is de hyundai website slecht te bereiken, deze dan.

http://chinatablets.info/?p=795&lang=en
Nadeel is dan wel weer dat de vorige A7HD veel schoonheidsfoutjes had (wifi, scherm, speaker).
Daarnaast ook nog eens 4:3, als ik dan wat nieuws zoek dan is het of een 7/8'' met 16:10 of een 10.1'' alla transformer (die invergelijking met de Aurora II best traag is :'()
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 9 augustus 2012 @ 07:25:52 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115324431
Overloper hier, heb al een tijdje een iPad, geweldig ding hoor maar ik wordt er af en toe knettergek van, zelfs gejailbreakt is het een fucking lijdensweg om iets op het apparaat te zetten.

Maar dat beeldscherm is wel weer geweldig, maar ik heb nu het punt bereikt dat ik het ding uit het raam wil flikkeren en dan pak ik mijn tablet-s weer, maar als ik daar op ga lezen ofzo dan krijg ik oogpijn door het beeldscherm :')

Dus mijn vraag, ben er ff tussenuit geweest, zijn er ondertussen androidtablets te krijgen die een vergelijkbaar goed en kraakhelder beeldscherm hebben als de iPad, zo ja, dan stap ik onmiddelijk over :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 9 augustus 2012 @ 07:30:22 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115324448
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 07:25 schreef Klonk het volgende:
Overloper hier, heb al een tijdje een iPad, geweldig ding hoor maar ik wordt er af en toe knettergek van, zelfs gejailbreakt is het een fucking lijdensweg om iets op het apparaat te zetten.

Maar dat beeldscherm is wel weer geweldig, maar ik heb nu het punt bereikt dat ik het ding uit het raam wil flikkeren en dan pak ik mijn tablet-s weer, maar als ik daar op ga lezen ofzo dan krijg ik oogpijn door het beeldscherm :')

Dus mijn vraag, ben er ff tussenuit geweest, zijn er ondertussen androidtablets te krijgen die een vergelijkbaar goed en kraakhelder beeldscherm hebben als de iPad, zo ja, dan stap ik onmiddelijk over :P
Nope helaas nog niet :'( In het 7'' segment wel maar in de 10'' nog niet :o
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 9 augustus 2012 @ 07:34:05 #29
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115324470
da's dan goed nieuws voor mijn geld en slecht nieuws voor mijn geduld :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 9 augustus 2012 @ 08:31:21 #30
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115324917
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 07:34 schreef Klonk het volgende:
da's dan goed nieuws voor mijn geld en slecht nieuws voor mijn geduld :P
Oh wacht: Transformer infinity: 1920x1200 (WUXGA)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115325607
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 07:30 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nope helaas nog niet :'( In het 7'' segment wel maar in de 10'' nog niet :o
Uit China niet misschien. :P
Maar dan loont het allicht te kijken naar de Samsung 7.7 met AMOLED display natuurlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:32:02 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115325898
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 07:25 schreef Klonk het volgende:
Overloper hier, heb al een tijdje een iPad, geweldig ding hoor maar ik wordt er af en toe knettergek van, zelfs gejailbreakt is het een fucking lijdensweg om iets op het apparaat te zetten.

Maar dat beeldscherm is wel weer geweldig, maar ik heb nu het punt bereikt dat ik het ding uit het raam wil flikkeren en dan pak ik mijn tablet-s weer, maar als ik daar op ga lezen ofzo dan krijg ik oogpijn door het beeldscherm :')

Dus mijn vraag, ben er ff tussenuit geweest, zijn er ondertussen androidtablets te krijgen die een vergelijkbaar goed en kraakhelder beeldscherm hebben als de iPad, zo ja, dan stap ik onmiddelijk over :P
Heb je al een Samsung Galaxy Tab bekeken? Het haalt niet de resolutie van de laatste iPad, maar dat doet vrijwel geen enkel display. Ik ben erg tevreden over dit display :)
censuur :O
pi_115326212
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 07:25 schreef Klonk het volgende:
Overloper hier, heb al een tijdje een iPad, geweldig ding hoor maar ik wordt er af en toe knettergek van, zelfs gejailbreakt is het een fucking lijdensweg om iets op het apparaat te zetten.

Maar dat beeldscherm is wel weer geweldig, maar ik heb nu het punt bereikt dat ik het ding uit het raam wil flikkeren en dan pak ik mijn tablet-s weer, maar als ik daar op ga lezen ofzo dan krijg ik oogpijn door het beeldscherm :')

Dus mijn vraag, ben er ff tussenuit geweest, zijn er ondertussen androidtablets te krijgen die een vergelijkbaar goed en kraakhelder beeldscherm hebben als de iPad, zo ja, dan stap ik onmiddelijk over :P
Als je het niet erg vindt om op 7 inch over te gaan dan raad ik je van harte de tab 7.7 aan. Heb hem nu een paar weken en qua scherm doet hij niet onder bij de iPad. Supermooie kleuren en superscherp. Buiten dat zit hij zo vol met functies dat weinig tablets hem kunnen evenaren in dezelfde prijsklasse. Neem aan dat je ook wel een mobieltje heb, vraag een duosim aan en je heb ook nog overal internet en kan je gebeld worden. :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 9 augustus 2012 @ 10:26:28 #34
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_115327289
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 08:31 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Oh wacht: Transformer infinity: 1920x1200 (WUXGA)
vergeet ook de acer iconia tab A700 niet... ook 1920x1200 (IPS)

Ik heb de infinity nog niet in mijn handen gehad maar de A700 is voor 450euro echt wel een mooi apparaat. Zelf blijf ik liever spelen met china tabs ala "65euro tab" en de Elf 2. Als de Flame/Burning/Fire (al die verschillende namen ook voor het zelfde apperaat) uit is en de revieuws zijn goed dan gaat de "65 euro tab" wel weg :P
pi_115328272
Nou ja het is natuurlijk de Kindle Fire en het was tijdenlang Ainols 'Burning', maar blijkbaar zijn ze nu toch voor de 'Ainol Novo7 Flame' gegaan.
quote:
Here’s the latest news we just got from Ainol factory: Ainol Official decided to change the name of their new product – Renamed the Ainol Novo 7 Burning as Ainol Novo 7 Flame!
Op Facebook wordt al getipt dat 'ie er dan toch echt aan gaat komen...

~ "This time, we are about to start a fire."

Hier een forumthread: http://bbs.ainol.com/foru(...)xtra=page%3D1&page=1
Officiële nieuwsstatements hier: http://translate.googleus(...)AdmE3W4WwuDvgn30ZeGw
Trouwens nu 100CNY goedkoper, de ELF II (699 599) en Aurora II (799 699).
En ja, ze hebben blijkbaar meerdere Ainolstores (waarom weet ik ook niet):

http://ainol.tmall.com (was me voorheen bekend)
http://ainoljy.tmall.com
http://ainolqn.tmall.com
http://ainolmp.tmall.com

Hopelijk duurt het niet lang meer. Vind het een tof ogende tablet. c_/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115328566
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:01 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja het is natuurlijk de Kindle Fire en het was tijdenlang Ainols 'Burning', maar blijkbaar zijn ze nu toch voor de 'Ainol Novo7 Flame' gegaan.

[..]

Op Facebook wordt al getipt dat 'ie er dan toch echt aan gaat komen...
[ afbeelding ]
~ "This time, we are about to start a fire."

Hier een forumthread: http://bbs.ainol.com/foru(...)xtra=page%3D1&page=1
Officiële nieuwsstatements hier: http://translate.googleus(...)AdmE3W4WwuDvgn30ZeGw
Trouwens nu 100CNY goedkoper, de ELF II (699 599) en Aurora II (799 699).
En ja, ze hebben blijkbaar meerdere Ainolstores (waarom weet ik ook niet):

http://ainol.tmall.com (was me voorheen bekend)
http://ainoljy.tmall.com
http://ainolqn.tmall.com
http://ainolmp.tmall.com

Hopelijk duurt het niet lang meer. Vind het een tof ogende tablet. c_/
Die naam doet me wel heel erg denken aan:

Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:45:27 #37
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_115345730
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:01 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja het is natuurlijk de Kindle Fire ...
Ik heb het over de Ainol Novo 7 Fire Ik weet ook wel dat er een Kindle Fire is, maar de ainol die al een tijdje bekend staat als Burning of als Flame hebben ze nu ook blijkbaar Fire genoemd. Op Aliexpress staan verschillende namen overigens vaak naast elkaar. Eigenlijk niet handig dat Ainol en Amazon strax beide een 7" hebben die Fire heet.

Die PiPo U1 lijkt me ook leuk Hmmz Twijfel.....
pi_115348065
Ik probeer deze rom te installeren: http://www.slatedroid.com(...)__401888#entry401888

Maar wat is TF, oftewel wat moet ik doen bij stap 3,4 & 5? :')
quote:
Instructions:

Download the ZIP file
Unzip the update
Copy the three files to your update TF
Pull out your data TF
Place on update TF in the tablet
Boot into recovery
(Optional) Wipe data/cache (if you move from < R20 to >=R20 this is required.)
Select 'Apply Update from SD Card'
select the 'ds_[Android Version]_[Build]_[Release].zip' or the 'patch-[patchname].zip'
Have fun!
pi_115348482
quote:
~ microSD (originally named TransFlash or TF)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115348542
Lol, hoezo dingen moeilijk maken _O-. Dat noemt iedereen al jaren gewoon SD dacht ik :').

Bedankt!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:33:31 #41
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115369719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:00 schreef Helly het volgende:
Lol, hoezo dingen moeilijk maken _O-. Dat noemt iedereen al jaren gewoon SD dacht ik :').

Bedankt!
Hier in europa wel, maar ik China heet het nog veel TF

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 10-08-2012 08:52:25 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:24:10 #42
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115373592
Net de pipo u1 gekocht bij grace top trade voor 156 usd met kortingscoupon 10 usd die ik kreeg per email als geregelde aliexpress koper.
Nog 6 dollar er af van grace voor drie fivestar rating, all in zo'n 127 euro,wat een verschil met wat je hiervoor een jaar geleden uit china kreeg.
Ben benieuwd of hij beter is dan de window N70, die ik veel meer gebruik dan de google nexus 7.

http://www.aliexpress.com(...)n-4-wholesalers.html
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:34:56 #43
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115373870
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:24 schreef Janesh het volgende:
Net de pipo u1 gekocht bij grace top trade voor 156 usd met kortingscoupon 10 usd die ik kreeg per email als geregelde aliexpress koper.
Nog 6 dollar er af van grace voor drie fivestar rating, all in zo'n 127 euro,wat een verschil met wat je hiervoor een jaar geleden uit china kreeg.
Ben benieuwd of hij beter is dan de window N70, die ik veel meer gebruik dan de google nexus 7.

http://www.aliexpress.com(...)n-4-wholesalers.html
Zo die ziet er ook meer dan prima uit :)
Die gaan we bestellen.

Heb nu een paar spec sheets bekeken maar ik mis iets... WIFI N :o

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 10-08-2012 21:32:42 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115409223
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:24 schreef Janesh het volgende:
Net de pipo u1 gekocht bij grace top trade voor 156 usd met kortingscoupon 10 usd die ik kreeg per email als geregelde aliexpress koper.
Nog 6 dollar er af van grace voor drie fivestar rating, all in zo'n 127 euro,wat een verschil met wat je hiervoor een jaar geleden uit china kreeg.
Ben benieuwd of hij beter is dan de window N70, die ik veel meer gebruik dan de google nexus 7.

http://www.aliexpress.com(...)n-4-wholesalers.html
Is deze beter dan de Ainol Flame/Fire??
pi_115411397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Heb nu een paar spec sheets bekeken maar ik mis iets... WIFI N :o
Volgens mij moet 'ie gewoon Wifi b/g/n hebben, bij Chinagrabber, Tinydeal en de Panda staat er zo bijvoorbeeld gewoon wel de fullrange bij en kan toch ook gewoon haast niet anders? Maar goed... zou zo maar kunnen...
quote:
Zo die ziet er ook meer dan prima uit :)
Die gaan we bestellen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 00:32 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Is deze beter dan de Ainol Flame/Fire??
Ik vind de Flame by far mooierderder. :9~ . En ze promoten hem dus met 4 GPU's i.t.t. de 2 op de Aurora/Elf II, al is dan zelfs nog de sterkere combo de RK3066 waarschijnlijk, maar zal het waanzinnig veel verschillen om het een makkelijke keuze te laten zijn? Denk het niet en voor mij gaat het om het totaalplaatje. Ik kijk niet alleen naar het innerlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:11:05 #46
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115417246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 11:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zo die ziet er ook meer dan prima uit :)
Die gaan we bestellen.

Heb nu een paar spec sheets bekeken maar ik mis iets... WIFI N :o
Geen b/g/n lijkt mij ook sterk, op de pipo site kan ik er zo gauw niet één vinden die het niet heeft, ook oudere modellen.
http://www.pipo.com.cn
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:10:38 #47
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115419626
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:11 schreef Janesh het volgende:

[..]

Geen b/g/n lijkt mij ook sterk, op de pipo site kan ik er zo gauw niet één vinden die het niet heeft, ook oudere modellen.
http://www.pipo.com.cn
Bevestigd, heeft WIFI N.

Besteld bij Mandy (grace) voor 162 dollar (incl coupon van 5 dollar)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115509161
ik ben voornemens om een N101 te kopen. heeft iemand nog argumenten die mij weerhouden, evt nog laten wachten oid?
en evt waar ik de tablet het beste kan kopen?
Don't trust anyone else!
Trust me!
  maandag 13 augustus 2012 @ 23:11:46 #49
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115536011
Ff kijken naar de ervaringen op Slatedroid, die zijn niet 100% rooskleurig, dus weet waar je aan begint, dan kan het ook niet dramatisch uitpakken. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115563260
damm de Novo7 Burning ziet er verdomd goed uit :9~ , maar de Aurora 2 is nu ook erg aantrekkelijk met de prijs bij BIC met de prijs van 97,- als ik me niet vergis enige wat ik hier al vaker heb gelezen is dat de wifi niet zo goed is op de tablet ? en dat je deze moet flashen , nu ben ik hier niet zo thuis in en heb een beetje gegoogeld maar dat gaat dus via een tf/ sd kaart waar je het gedownloade (rom ? ) op zet en die vervolgens in je tablet steekt en dan krijg je een menu te zien of hoe moet ik het zien ? misschien een stomme vraag hoor maar heb er gewoon de balle verstand van haha , leer iig al steeds wat meer door dit topic te volgen :@
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:50:41 #51
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115571119
In principe is dit wel een goede handleiding: http://www.slatedroid.com(...)-roms-for-aurora-ii/ (let wel: verouderd)
En als je hier kijkt zijn er nog veel meer tips, how-to's 'n tricks: http://www.slatedroid.com/forum/345-ainol-novo-7-aurora-ii/
Voor elke specifieke tablet, moet je ff op de verschillende sites (check OP ook, o.a. Slatedroid, XDA Developers e.d.) checken in de desbetreffende fora. We kunnen hier niet uitgebreid elke tablet gaan bespreken, wat ook een beetje onnodig is als dat elders al uitvoerig is/wordt gedaan natuurlijk. :Y

Een cooked ROM is niks anders dan een aangepaste firmware-update draaien en genieten van de voordelen daarvan (performance- en toegankelijkheidstweaks). Daardoor is er opeens veel meer mogelijk met je tablet/en of een stuk beter hanteerbaar. Zet je idd op je microSD (a.k.a. TF-card) en boot je je tablet op in een developersbootmenu om de update(s) uit te voeren.

Verder is de Aurora II idd een leuke optie en bij BIC nu 'spotgoedkoop' inderdaad, superdeal wel. _O_ Helaas is 'ie er alleen in het zwart daar, waar ik persoonlijk de witte mooier vind, maar who cares really als je zo'n mooie deal hebt voor een dualcore IPS tablet?

De Novo7 Flame wordt waarschijnlijk de next in line hier. :9~ Mooi functioneel ding, dat 'ie geen RK3066 heeft maakt me niet bar veel uit en vind de Amlogic in de Aurora II ook best wel prima genoeg en de pro's die de Flame over andere tablets heeft zijn top. De Nexus 7 leek mij eerst ook wel interessant, maar de portrait-oriëntatie en vooral het gebrek aan een microSD-kaartslot. :N Dan kun je nog zo'n toffe quadcore hebben, maar dan kom je er in huize Shiz niet in. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115584393
Thnx voor de info man ! Staan ook wat filmpjes. Op YouTube over zo te zien , nog een vraagje ik lees vaak dat de USB stickies vaak bagger zijn en beter te koop in nl. Geld dit Ook voor de sd/ tf kaartjes ?
Alvast bedankt !
  woensdag 15 augustus 2012 @ 08:12:04 #53
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115585978
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:11 schreef Janesh het volgende:

[..]

Geen b/g/n lijkt mij ook sterk, op de pipo site kan ik er zo gauw niet één vinden die het niet heeft, ook oudere modellen.
http://www.pipo.com.cn
Die van jou al verzonden? De eerste batch was gisteren binnen maar had dus problemen. Gelukkig doen ze een QC bij Grace
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115587050
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 02:06 schreef Ryan93 het volgende:
Thnx voor de info man ! Staan ook wat filmpjes. Op YouTube over zo te zien , nog een vraagje ik lees vaak dat de USB stickies vaak bagger zijn en beter te koop in nl. Geld dit Ook voor de sd/ tf kaartjes ?
Alvast bedankt !
Yes, gewoon in NL halen (of van Amazon.co.uk (niet de Marktplaats, maar Amazon zelf) of Geizhals (EU shops).
Alles met geheugen is louche uit China!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:08:54 #55
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115587912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 08:12 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Die van jou al verzonden? De eerste batch was gisteren binnen maar had dus problemen. Gelukkig doen ze een QC bij Grace
Nee, nog niet verzonden, moet vandaag wel gebeuren, anders maar de shippingtime uitbreiden.
Ik heb de teclast p85 ook nog maar even gekocht voor 131 usd of zeg maar 110 euro, volgens mij wel de goedkoopste die ik kon vinden en ook nog een betrouwbare seller.
http://www.aliexpress.com(...)-PC-wholesalers.html

En verstuurd vanmiddag, de p85, binnen één dag na verifying payment, hetgeen één dag in beslag neemt, ongekend.

Oh ja niet vergeten vandaag en drie of vier volgende dagen je raket af te schieten voor korting coupons.
http://www.aliexpress.com(...)ress_top_0814&t=0815

[ Bericht 8% gewijzigd door Janesh op 15-08-2012 19:43:23 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_115624416
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:08 schreef Janesh het volgende:

[..]


Oh ja niet vergeten vandaag en drie of vier volgende dagen je raket af te schieten voor korting coupons.
http://www.aliexpress.com(...)ress_top_0814&t=0815
Bij $50 korting is de hoogste coupon $20 te besteden bij een bedrag boven de $100: leuk extraatje!

[ Bericht 10% gewijzigd door marco_sire op 16-08-2012 09:07:58 ]
pi_115634599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:35 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Yes, gewoon in NL halen (of van Amazon.co.uk (niet de Marktplaats, maar Amazon zelf) of Geizhals (EU shops).
Alles met geheugen is louche uit China!
niet alles. Ik heb n 16gb usb stick uit china waar ook echt 16gb op gaat.
Wie dit leest is hek.
pi_115634683
Mja, al zou het zo zijn, kun je beter niet zeggen. :P
Straks gaan mensen het toch proberen en krijgen dan een gefakete 2GB-kaart in huis die errors geeft. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:04:33 #59
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_115634983
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:32 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Bij $50 korting is de hoogste coupon $20 te besteden bij een bedrag boven de $100: leuk extraatje!
Inderdaad een leuk extraatje. Zeker met de AINOL FLAME in het vooruitzicht. Nou moet ik niet vergeten dit weekend ook in te loggen!!!
pi_115635367
Voor 115,99 usd heb je trouwens nu met coupon 'backschool' een Aurora II (standaard zwart en nu ook óf wit als keuze mogelijk _O_ ) i.c.m. free registered shipping met tracking no. Geen slechte deal voor een dualcore 7" IPS tablet! Nog geldig t/m 31.8.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115639340
what about de pipo m1 lijkt mij erg interessant
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_115639823
What about, what about it? :P

Denk dat niemand 'em nog heeft. Qua prijs niet onaardig voor een dualcore RK3066 9.7" tablet.
Zou je ff moeten kijken of er al ervaringen mee zijn op sites als Slatedroid/XDA/Modaco enz etc. :Y
En op YouTube ff uitkijken naar videos.

Zijn er hier sowieso al mensen met een 9.7" Chinatab, vraag ik me af (10.1" en 7" meest gewilde chinatablets)?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115640049
quote:
11s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:17 schreef shiznuts het volgende:
Voor 115,99 usd heb je trouwens nu met coupon 'backschool' een Aurora II (standaard zwart en nu ook óf wit als keuze mogelijk _O_ ) i.c.m. free registered shipping met tracking no. Geen slechte deal voor een dualcore 7" IPS tablet! Nog geldig t/m 31.8.
Zuur. Daar heb ik een stuk meer voor betaald -O-. En hij doet 't nog niet, is nu nog onderweg naar China.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115640568
That's literally the price you have to pay for being an early adopter.
Zelf ook aardig wat meer voor betaald. Wel gelukkig met de Novo7 customhoes, die je echt niet mag missen.

Doet het nog altijd prima hier eigenlijk, is dagelijks in gebruik. Op korte tripjes, waarbij ik m'n laptop niet mee wil sjouwen en onderweg in de trein e.d. ook prima i.c.m. tethering.

Echter... ik wil gewoon de Novo7 Flame omdat 'ie veel vetter eruitziet, resolutie van 1280x800 en bluetooth heeft.

- edit - Oeh, een teardown: http://ainolstore.com/for(...)eview-disassembling/

[ Bericht 18% gewijzigd door shiz op 16-08-2012 14:42:25 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:35:54 #65
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115646744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:53 schreef shiznuts het volgende:
That's literally the price you have to pay for being an early adopter.
Jep, de pipo had ook alweer een dag vertraging door stof onder het scherm van de eerste batch.
quote:
Zelf ook aardig wat meer voor betaald. Wel gelukkig met de Novo7 customhoes, die je echt niet mag missen.
inderdaad, mooie hoes. Alleen past hij bij mij helaas niet perfect.
quote:
Doet het nog altijd prima hier eigenlijk, is dagelijks in gebruik. Op korte tripjes, waarbij ik m'n laptop niet mee wil sjouwen en onderweg in de trein e.d. ook prima i.c.m. tethering.

Echter... ik wil gewoon de Novo7 Flame omdat 'ie veel vetter eruitziet, resolutie van 1280x800 en bluetooth heeft.

- edit - Oeh, een teardown: http://ainolstore.com/for(...)eview-disassembling/
Ga de Fire met de coupon halen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 16-08-2012 20:24:35 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115648929
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:53 schreef shiznuts het volgende:
That's literally the price you have to pay for being an early adopter.
Zelf ook aardig wat meer voor betaald. Wel gelukkig met de Novo7 customhoes, die je echt niet mag missen.
Alleen zo jammer dat de early adopter genaaid is met een kapot exemplaar :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115654232
ik heb een ainol novo7 tornados gekocht *O*
alleen windows 7 herkent m niet :% iemand enig idee wat ik moet doen? kan alleen informatie over andere novo7 modellen vinden. wifi bereik is echt dramatisch trouwens, maar daarvoor schijnt een oplossing te zijn.
Wie dit leest is hek.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 20:25:23 #68
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115654859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:10 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik heb een ainol novo7 tornados gekocht *O*
alleen windows 7 herkent m niet :% iemand enig idee wat ik moet doen? kan alleen informatie over andere novo7 modellen vinden. wifi bereik is echt dramatisch trouwens, maar daarvoor schijnt een oplossing te zijn.
Driver niet kunnen vinden :( Meende toch echt dat ik hem had....

Pipo is onderweg, maandag of dinsdag wellicht een hands-on :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115656178
Ik ben eigenlijk opzoek naar een 10" voor een vriend van mij, 7" vond hij te klein.
Kan je hiervoor het beste in de China-shops zoeken of gewoon in nederland? (Wordt gebruikt voor Internetten en wat spelletjes.)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:04:47 #70
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115656516
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:10 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik heb een ainol novo7 tornados gekocht *O*
alleen windows 7 herkent m niet :% iemand enig idee wat ik moet doen? kan alleen informatie over andere novo7 modellen vinden. wifi bereik is echt dramatisch trouwens, maar daarvoor schijnt een oplossing te zijn.
Driver nodig, http://www.moborobo.com/

En mijn pipo heeft ook full shipment, kan maandag, op m'n vakantieadres in zuid,zuid limburg.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 21:06:33 #71
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_115656584
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:56 schreef MineraalWater het volgende:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een 10" voor een vriend van mij, 7" vond hij te klein.
Kan je hiervoor het beste in de China-shops zoeken of gewoon in nederland? (Wordt gebruikt voor Internetten en wat spelletjes.)
Het is maar net wat je prioriteit heeft. China is goedkoper maar een gedoe als er iets mis gaat (met vervoer of met het apparaat zelf). Ik betaal zelf liever iets meer dan. Plus de volgende dag gelijk in huis.
pi_115656647
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is maar net wat je prioriteit heeft. China is goedkoper maar een gedoe als er iets mis gaat (met vervoer of met het apparaat zelf). Ik betaal zelf liever iets meer dan. Plus de volgende dag gelijk in huis.
Dat is wel zo inderdaad. Voor een tablet zou dat wel handiger zijn als je er garantie etc op hebt.
pi_115656778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:56 schreef MineraalWater het volgende:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een 10" voor een vriend van mij, 7" vond hij te klein.
Kan je hiervoor het beste in de China-shops zoeken of gewoon in nederland? (Wordt gebruikt voor Internetten en wat spelletjes.)
iBood van de dag?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 21:16:09 #74
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_115657021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:07 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Dat is wel zo inderdaad. Voor een tablet zou dat wel handiger zijn als je er garantie etc op hebt.
De laatste keer dat ik uit China bestelde (begin dit jaar) heeft het pakje anderhalve maand bij de doane gelegen. :X
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:25:49 #75
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115657456
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is maar net wat je prioriteit heeft. China is goedkoper maar een gedoe als er iets mis gaat (met vervoer of met het apparaat zelf). Ik betaal zelf liever iets meer dan. Plus de volgende dag gelijk in huis.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik uit China bestelde (begin dit jaar) heeft het pakje anderhalve maand bij de doane gelegen. :X
Daarom DHL :P (meestal betaal ik niks :D!)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115659061
quote:
11s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:04 schreef Janesh het volgende:

[..]

Driver nodig, http://www.moborobo.com/
thanks, zo maar eens proberen. eerst opladen :% blijkbaar moet je m helemaal uitzetten :P
Wie dit leest is hek.
pi_115660730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:56 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

thanks, zo maar eens proberen. eerst opladen :% blijkbaar moet je m helemaal uitzetten :P
hij werkt :9
weet iemand een oplossing voor de slechte wifi ontvangst? moet ik m echt flashen om dat te fixen?
Wie dit leest is hek.
pi_115666472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:33 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

hij werkt :9
weet iemand een oplossing voor de slechte wifi ontvangst? moet ik m echt flashen om dat te fixen?
godver, hij herkent m opeens niet meer :')
Wie dit leest is hek.
pi_115671194
Ik heb de Ainol Novo7 Aurora II en deze tablet werkt echt perfect! Kan er vol 3d mee gamen zoals N.O.V.A. 3 zonder haperingen. Whatsapp werkt er ook op. Custom roms waardoor je Android 4.0.4. hebt werken slecht omdat je Wi-Fi er dan iedere keer uitklapt. Dus gewoon de standaard 4.0.3. gebruiken en alles werkt perfect.

Ook met je rekening houden dat wanneer je hem voorziet van een andere ROM dat je interne SD kaart fouten gaat geven waarbij iedere keer de melding komt dat hij hem moet voorbereiden. Dit kun je repareren door hem via USB kabel langzaam te formatteren naar FAT32 clustersize 64KB.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:56:22 #80
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115671359
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:39 schreef Draconian77 het volgende:
Ik heb de Ainol Novo7 Aurora II en deze tablet werkt echt perfect! Kan er vol 3d mee gamen zoals N.O.V.A. 3 zonder haperingen. Whatsapp werkt er ook op. Custom roms waardoor je Android 4.0.4. hebt werken slecht omdat je Wi-Fi er dan iedere keer uitklapt. Dus gewoon de standaard 4.0.3. gebruiken en alles werkt perfect.

Ook met je rekening houden dat wanneer je hem voorziet van een andere ROM dat je interne SD kaart fouten gaat geven waarbij iedere keer de melding komt dat hij hem moet voorbereiden. Dit kun je repareren door hem via USB kabel langzaam te formatteren naar FAT32 clustersize 64KB.
Thanks voor de tip. Zal vanavond even een officele rom er op knallen en kijken hoe het dan werkt. De CR die ik er nu op had staan beloofde de zelfde fix als de officele rom te hebben (maar hij knalt er nog steeds af. Daarnaast zijn die volume knoppen in de balk onderaan lelijk :')


Foto's van de pipo:
http://blog.mcbub.com/ind(...)-pc-hands-on-review/

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 17-08-2012 13:27:15 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115697143
Iemand nog een tabletje koop voor een zacht prijsje B-)
pi_115707340
Hier ligt nog een Hyundai ADHD eh... A7HD :P stof te happen.
Interesse?
Scherm en gebruikersgemak is top, erg dun en sexay, 2160p video geen probleem met de Allwinner A10.

In hotels e.d. heeft 'ie het alleen moeilijk met het ontvangen van publieke hotspots, dus beperkt zich eigenlijk tot thuisgebruik. Verder is de headphonejack 2.5mm en heb je dus een 2.5mm male to 3.5mm female-connectortje nodig om headphones of externe speakers op aan te sluiten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 19 augustus 2012 @ 00:04:22 #83
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115732772
Facebookmsg van donderdag (Ainol, over de Flame):
quote:
Ships in a week.
Yeheas.

Tmall-prijs: 799,- CNY (Net als de Aurora II eerst)
http://translate.googleus(...)_-nrzNhmWUQzKPfkb4dA
http://translate.googleus(...)wzOtkVhepkI50Zwh-CYA
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 19 augustus 2012 @ 00:07:40 #84
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115732943
quote:
4s.gif Op zondag 19 augustus 2012 00:04 schreef shiznuts het volgende:
Facebookmsg van donderdag (Ainol, over de Flame):

[..]

Yeheas.

Tmall-prijs: 799,- CNY (Net als de Aurora II eerst)
http://translate.googleus(...)_-nrzNhmWUQzKPfkb4dA
http://translate.googleus(...)wzOtkVhepkI50Zwh-CYA
Dus weer uitstel? eerste (kleine) batch zou woensdag beschikbaar zijn (2e batch vrijdag)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115754597
kan ik met een mini usb naar usb een usb controller op mn chinatab aansluiten?
Wie dit leest is hek.
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2012 @ 19:46:53 #86
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_115755601
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 19:14 schreef Jungle_Jim het volgende:
kan ik met een mini usb naar usb een usb controller op mn chinatab aansluiten?
Als je maar minimaal android 3.1 hebt. Daarvoor werd USB Host mode niet ondersteund.
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:22:40 #87
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_115761658
mijn elf 2 is ook te koop ik wel namelijk een aurora 2.
BAM dit is 3KB
pi_115765704
Wat wil je ervoor hebben?
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:00:12 #89
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115766474
Morgen waarschijnlijk DHL met de PIPO :) (nu in Amsterdam).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 20 augustus 2012 @ 07:48:40 #90
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115772482
Dinsdag? Waarom niet gewoon vandaag? :9
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:22 schreef Loll het volgende:
mijn elf 2 is ook te koop ik wel namelijk een aurora 2.
Eh... I would reconsider... de upgrade van Elf II naar Aurora II is niet echt substantieel. Je hebt een IPS scherm, ja, maar that's it. Dan had je beter gelijk de Aurora II in huis kunnen halen. :P Als je NU wilt gaan upgraden, doe het dan meteen goed: zou ik eerder voor de Flame gaan, die dus deze week daar (3 á 5 dagen) op de bus zou moeten kunnen gaan. Dan zijn de upgrades niet alleen een IPS scherm, maar ook een 1280x800 resolutie, dual camera's, bluetooth, 5000mAh en het sexay design natuurlijk. _O_ :9~ De prijs is 799 CNY op Tmall, zoals gezegd. Dat is wat de Aurora II deed toen 'ie op de markt kwam, dus veel waar voor je geld. Of je gaat voor de Pipo (what's in a name) als je per se de RK3066 (A 4.1) met quad-GPU wilt. Of je bent gewoon strict budget gebonden en kan niet meer dan 100,- eur uitgeven, dan is de Aurora II inderdaad misschien wel leuk nu, maar nogmaals, als je toch al de Elf II hebt, heeft dat veel zin?

Mijn Flame is i.i.g. al voorbesteld. :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 20 augustus 2012 @ 08:51:44 #91
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115772998
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 07:48 schreef shiznuts het volgende:
Dinsdag? Waarom niet gewoon vandaag? :9

[..]

Eh... I would reconsider... de upgrade van Elf II naar Aurora II is niet echt substantieel. Je hebt een IPS scherm, ja, maar that's it. Dan had je beter gelijk de Aurora II in huis kunnen halen. :P Als je NU wilt gaan upgraden, doe het dan meteen goed: zou ik eerder voor de Flame gaan, die dus deze week daar (3 á 5 dagen) op de bus zou moeten kunnen gaan. Dan zijn de upgrades niet alleen een IPS scherm, maar ook een 1280x800 resolutie, dual camera's, bluetooth, 5000mAh en het sexay design natuurlijk. _O_ :9~ De prijs is 799 CNY op Tmall, zoals gezegd. Dat is wat de Aurora II deed toen 'ie op de markt kwam, dus veel waar voor je geld. Of je gaat voor de Pipo (what's in a name) als je per se de RK3066 (A 4.1) met quad-GPU wilt. Of je bent gewoon strict budget gebonden en kan niet meer dan 100,- eur uitgeven, dan is de Aurora II inderdaad misschien wel leuk nu, maar nogmaals, als je toch al de Elf II hebt, heeft dat veel zin?

Mijn Flame is i.i.g. al voorbesteld. :7
Voor de Aurora nog even wachten er komt een prijsverlaging aan + een 8GB versie ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:28:13 #92
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115773517
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:00 schreef RobertNL het volgende:
Morgen waarschijnlijk DHL met de PIPO :) (nu in Amsterdam).
De mijne in eindhoven, with de delivery courier.Ik word nog druk in mijn vakantie, de P85 ook.
De pipo, vanuit hongkong naar seoul en naar leipzig, nog nooit meegemaakt en de P85 rechtstreeks naar leipzig vanuit hongkong.
Bij grace top trade moet je altijd wel nog een keer naar het goede dhl tracking nummer vragen, ze geven er eerst een die niet werkt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Janesh op 20-08-2012 09:37:45 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_115773659
Hoi,
mijn moeder heeft via haar werk een opleiding door haar strot geduwd gekregen via studieplan. en daar krijgt ze nu een tablet bij. Nu vroeg ze zich af of het wel een goede tablet is om te kunnen mailen en notities te maken en evt een spelletje wordfeud en angry birds. (ze is mijn ipad 1 gewend) Dit zijn de specificaties. Het is niet echt bijzonder..

Voorzien van Android, versie 2.2
1.3 megapixel camera
7 inch Resistief Touchscreen (800 x 480)
Capaciteit 2 GB
VIA 8650 800MHz processor
Audioformat: MP2; MP3; WAV; AAC; WMA
Videoformat: MPEG1/2/4’ MPJG
WIFI: 802.11B/G
Software: Google Android 2.2, Document to Go (Word, Excel, PPT, PDF), MSN, Skype, QQ, E-mail, internet etc.
Microfoon en luidspreker geïntegreerd
miniSD Slot
Batterij 1600mAh / 1,5 uur speelduur
Gewicht: 0,4 kg
Afmeting: 19,8 x 12,7 x 1,7 centimeter
Incl. USB-kabel
Incl. netlader
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:44:14 #94
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115773784
Nee, daar ga je je aan ergeren. :P Die VIA-processor is brak langzaam. Het scherm is goedkope resistieve prut i.p.v. capacitive en reageert dus prut (notities maken zal verrot gaan, zelfde voor een angrybirds katapulteren). Android 2.2 is sterk verouderd en vele apps richten zich op de 4.x tablets, dus ondersteuning is ook niet alles. De batterij is echt tragisch en zo kan ik blijven doorgaan eigenlijk. :D Drie jaar geleden was het misschien nog wat.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115773841
Ah, dan houd ze maar voorlopig mijn ipad en gaat deze maar naar mijn zoontje..
trouwens werkt youtube wel een beetje behoorlijk erop of dat ook niet?
  maandag 20 augustus 2012 @ 09:57:26 #96
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115774044
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:22 schreef Loll het volgende:
mijn elf 2 is ook te koop ik wel namelijk een aurora 2.
De Window N70 is ook nog een heel goede optie, met RK3066 IPS, heel helder scherm en buiten zeer goed te gebruiken, heel goede wifi ontvangst en op slatedroid zijn ze er behoorlijk mee bezig, CWM, jelly bean.
http://www.slatedroid.com/forum/387-windowyuandao-n70/
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  maandag 20 augustus 2012 @ 10:49:15 #97
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115775272
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:47 schreef Pindasoepje het volgende:
Ah, dan houd ze maar voorlopig mijn ipad en gaat deze maar naar mijn zoontje..
trouwens werkt youtube wel een beetje behoorlijk erop of dat ook niet?
Op 240p en 360p waarschijnlijk wel, 480p en 720p (1080p kun je uiteraard vergeten) zullen stotteren ben ik bang.
Een iPad 1 is veel bekwamer en dan ook vloeiender en vriendelijker in gebruik (dat zeg ik als anti-Appler).

Aan je zoontje geven is nog wel een idee, veel echte waarde heeft die tablet toch niet, dus laat 'em lekker knopjes drukken en doen zonder er zorgen om te maken. :P Misschien zijn er eenvoudige kindervriendelijke spelletjes als memory of zoek de verschillen of iets op te zetten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115775471
Zelfs, of misschien juist, zijn zoon gaat zich doodergeren aan dat ding. Echt waardeloos tegenwoordig.
pi_115776168
Ik ben een vrouw ;)
Ik zal eens kijken hoe het zal gaan, ik denk inderdaad eerder dat mijn zoontje zich gaat ergeren als iets langzaam gaat.

Zometeen maar even deze topics doorlezen voor een goede tablet voor mijn moeder.
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:28:34 #100
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115776411
Voor 'oudere' mensen is 7" misschien te klein, 10.1" zijn niet echt fijn te verkrijgen en wat er is heeft kuren. Een iPad-like 4:3 9.7" is dan een idee en is ze min of meer dus al vertrouwd mee. Ik noem maar eens wat: Window (Yuandao) N90, AOSON M11, Pipo M1, Cube U19GT, Teclast A10T, ONDA VI40 Dual Core Version & Ramos W22Pro.

De 8" Teclast P85 is natuurlijk ook een idee, ff wachten op Janesh' review. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115776529
Sorry madame. Ik weet niet wat het budget is, maar de Google Nexus komt naar Nederland, misschien is dat wat.

Shiz gaat uit van het importeren uit China, dat zie ik een vrouw niet zo snel doen eigenlijk.
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:39:02 #102
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115776724
Nou ja, die VIA-Android 2.2-tablet is natuurlijk ook een Chinatab. :D
En tegenwoordig zijn Chinatabs veel en veel degelijker en krijg je veel waar voor je geld, dus waarom niet?
Ingewikkeld is het ook niet echt hoor. En vrouwen kunnen net zo goed importeren als mannen. :P

Persoonlijk vind ik de Google Nexus 7 niks, want je kunt de opslagcapaciteit niet uitbreiden met uitwisselbaar geheugen, geen HDMI-poort, portrait-oriëntatie...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115776752
@Shiznuts
Ah mijn moeder is 55, heeft is een iphone gewend als telefoon (waarop ze nu dus in bed haar televisie series op youtube kijkt wanneer ik mijn ipad zelf gebruik.) Anders laat ik haar even kijken of het tablet voldoet qua grootte en dan een andere aanschaffen.

@Shefke; importeren is no problem ik ben/was een verslaafde chinashopper
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:45:05 #104
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115776906
Goed idee, als die 7" nou bevalt, bij buyincoins is de Aurora II wel erg aantrekkelijk geprijsd (tot einde v/d maand geloof ik 10% korting met 'backschool' als coupon = $115.99 ). De laatste trend is natuurlijk 1280x800 resolutie en bluetooth (denk Novo7 Flame en Pipo U1), maar de vraag is natuurlijk of dat nodig is ten opzichte van de prima Aurora II.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:46:55 #105
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115776964
14 Afleverpoging; ontvanger niet aanwezig AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE
:'(
Morgen ook niet thuis, maar eens even bellen met de DHL :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:44:37 #106
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115780562
Ja,dat onderwijs is qua vrije tijd zo slecht nog niet.Vanmorgen om 11 uur in zuid zuid limburg door de camping eigenaar afgeleverd.(de pipo u1 dus)
Moest 25 euro aftikken, niet slecht de eerste keer na 8 keer dhl.
Mijn eerste indruk, fantastisch apparaat voor 130 euro, want die 25 euro waren voor de teclast p85 van een andere verkoper.

[ Bericht 6% gewijzigd door Janesh op 20-08-2012 17:59:39 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:43:04 #107
2651 svann
night-hawk
pi_115787404
Ik voel me hier wel erg decadent met mijn galaxy tab2. :p

Wat ik erg onhandig vind is dat er op het toetsenbord geen pijltjes zitten om de cursor te verplaatsen.
Ook lijkt me een kleiner formaat toetsenbord prettiger werken.
Is dat ergens in te stellen of te downloaden zonder nu direct te hoeven rooten?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_115791435
Waar blijven de 10" quadcores?
pi_115791525
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:41 schreef Syntix het volgende:
Waar blijven de 10" quadcores?
Samsung, Toshiba, Acer en Asus hebben ze al. De Chinezen komen waarschijnlijk eind dit jaar met de eerste quadcore's. Hoogstwaarschijnlijk eerst op 7" en daarna pas naar 10". :(
  maandag 20 augustus 2012 @ 19:15:54 #110
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115792806
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:44 schreef Janesh het volgende:
Ja,dat onderwijs is qua vrije tijd zo slecht nog niet.Vanmorgen om 11 uur in zuid zuid limburg door de camping eigenaar afgeleverd.(de pipo u1 dus)
Moest 25 euro aftikken, niet slecht de eerste keer na 8 keer dhl.
Mijn eerste indruk, fantastisch apparaat voor 130 euro, want die 25 euro waren voor de teclast p85 van een andere verkoper.
¤26.22 hier. Lijkt erop dat iemand bij DHL is wakker geworden of dat er een ''verkeerde'' factuur bij zat :) (verzendkosten niet los vermeld bijvoorbeeld)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 20 augustus 2012 @ 21:50:35 #111
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115800840
Ik zei zojuist op slatedroid in mijn steenkolen engels dat ik ook zeer te spreken ben over de teclast P85 en zeker voor wat ik er voor betaald heb, 131 usd incl dhl shipping.
Het scherm is goed voor niet IPS, de touch is ook heel soepel en goed, scrollen gaat zeer snel, het apparaat is ook heel snel en wifi ontvangst heel goed.
Voor dat laatste waren sommigen nogal bang gezien de aluminium achterkant. Wifi van de P85 is beter dan de google nexus 7 (die ik al twee dagen niet gebruikt heb) de blackberry playbook en de galaxy tab 7.7.
In quadrant standaard scoorde hij zojuist 4200 en in de vellamo benchmark een respectabele score van 1736, beide aanzienlijk beter dan de quadcore google nexus 7.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:45:03 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115821278
Deze week... nog een paar daagjes! :D



The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:49:15 #113
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115832595
Geweldig die super nova sale :') Ben elke dag ingelogd maar heb geen coupon van 20 dollar ontvangen :'(...
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:45 schreef shiznuts het volgende:
Deze week... nog een paar daagjes! :D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice, heb nu die coupon, maar 10 dollar kan de prijs makkelijk dalen bij de aliexpress sellers op de dag van uitkomen. (was bij aurora II ook zo).

Dan zaterdag maar met CC bestellen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115832741
Pfff, ik kan echt door de bomen het bos niet meer zien. Ik weet niet welke ik wil kopen.
Ooit een Archos 101 gehad, maar die was na niet al te lange tijd alweer sloom.
Wil er een waar mijn kids op kunnen spelen, maar die we zelf ook fatsoenlijk kunnen gebruiken. Niet de goedkoopste spullen dus.
Even de afgelopen topics teruglezen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:52:48 #115
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115832768
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:52 schreef -J-D- het volgende:
Pfff, ik kan echt door de bomen het bos niet meer zien. Ik weet niet welke ik wil kopen.
Ooit een Archos 101 gehad, maar die was na niet al te lange tijd alweer sloom.
Wil er een waar mijn kids op kunnen spelen, maar die we zelf ook fatsoenlijk kunnen gebruiken. Niet de goedkoopste spullen dus.
Even de afgelopen topics teruglezen.
7'', 10''?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115832891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:52 schreef RobertNL het volgende:

[..]

7'', 10''?
Die Archos was een 10" en dat beviel me wel. Zal niet makkelijk wennen aan een kleinere.
Heb overigens een HTC Sensation dus ben wel gewend met Android te werken (en mijn kinderen ook _O- )
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:53:06 #117
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115837790
Net toch nog even de cube mini u30gt gekocht bij elijah voor 127 usd=105 euro met de 20 dollar coupon.
Ik heb 3 accounts op aliexpress, maar in één is alles goed gegaan.Ik had nog wel één twintig dollar coupon over RobertNL.
Ik vond vandaag nog een leuke review op slatedroid over de cube mini.
http://www.flashmyandroid(...)ew-Cube-Mini-U30GT-M

[ Bericht 36% gewijzigd door Janesh op 21-08-2012 21:04:34 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:50:46 #118
367872 Ryan93
live it big
pi_115840459
@shiznuts dit is niet de gene die jij bedoeld toch ? ook al lijkt die er wel op :p
http://www.priceangels.co(...)-Black--s671756.html
pi_115841931
Er zijn nu meerdere kenners dus hopelijk krijg ik een gedegen antwoord :)

Ik zoek al tijden een 7 inch met bluetooth. Nu lijken er eindelijk 2 kandidaten te zijn:
Flame en Pipo

Als bluetooth wordt ondersteund kan je dan ook automatisch draadloos muziek streamen (a2dp)? Met de iphone 4 en SGS2 ook.

Is er een significant verschil tussen de flame en pipo?

En @janesh: de telcast P85 voldoet deze?? Goede wifi, bluetooth, touchscreen, batterij, resolutie?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:18:32 #120
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115841985
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:50 schreef Ryan93 het volgende:
@shiznuts dit is niet de gene die jij bedoeld toch ? ook al lijkt die er wel op :p
http://www.priceangels.co(...)-Black--s671756.html
Dat is 'em ja. Maar je kunt 'em beter via MisterTao (Tmall eigenlijk, maar dus vía MisterTao) halen. Daar staat 'ie al gelist voor 127,84 USD (zo uit m'n hoofd, zonder binnenlandse verzendkosten van Tmall-store náár MisterTao, zonder verzendkosten van MisterTao naar jou en zonder MisterTao servicefee). Kom je totaal op zo'n 145,- usd uit. Zeer zeer schappelijk. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:17 schreef marco_sire het volgende:
[..]

Is er een significant verschil tussen de flame en pipo?

[..]
Ja, powerhouses verschillen, RK3066 met quad-GPU vs Amlogic MX met dual-GPU. De Flame op z'n beurt het betere design (vind ik), dual camera's en een whopping 5000mAh accu.

Geen idee verder wat qua bluetooth werkt/niet werkt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:20:03 #121
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115845858
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:17 schreef marco_sire het volgende:
Er zijn nu meerdere kenners dus hopelijk krijg ik een gedegen antwoord :)

Ik zoek al tijden een 7 inch met bluetooth. Nu lijken er eindelijk 2 kandidaten te zijn:
Flame en Pipo

Als bluetooth wordt ondersteund kan je dan ook automatisch draadloos muziek streamen (a2dp)? Met de iphone 4 en SGS2 ook.

Is er een significant verschil tussen de flame en pipo?

En @janesh: de telcast P85 voldoet deze?? Goede wifi, bluetooth, touchscreen, batterij, resolutie?
Ik had er hierboven al iets over gezegd, wifi is uitstekend, beter dan menig android tablet incl. de nexus 7, touchscreen is goed ook kijkhoeken en gevoeligheid, bluetooth nog niet geprobeerd, resolutie is dus 1024*768, is voor mij prima en de batterij is niet erg goed.

Maar als ik je post nu goed lees bedoel je de pipo u1, want de teclast p85 heeft geen bluetooth, de pipo u1 wel, net probleemloos gekoppeld met mijn pre 3 telefoon.
Wat de pipo u1 betreft, is wifi iets minder, bluetooth weet ik niet veel van, het touchscreen heel goed, wel een beetje backlight bleeding, maar geen last van.
De batterij is zoals gebruikelijk bij chinatabs, drie tot vier uur.
En significante verschillen tussen de pipo u1 en de ainol novo flame lijkt mij afgezien van de processor niet. De pipo heeft alleen nu nog geen hdmi, maar misschien wil expert shiznuts je er wel meer over vertellen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Janesh op 21-08-2012 23:53:38 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_115850768
Heb na dit forum en het tweakers forum te hebben doorgelezen besloten om een Fire te kopen. Hoewel ik eerder heb gezegd nooit meer een chinese tablet te halen heb ik het toch weer gedaan. Ik had namelijk voor m'n vader vorig jaar een novo 8 gehaald, in die tijd was honeycomb in opkomst en de chinese tablets nog vrij crappy. Toch denk ik dat de chinese tabletmarkt flink is gegroeid en er klaar voor is. De fire lijkt mij ideaal vanwege de Bluetooth, hoge resolutie, mooi design en hopelijk een goede Wifi. Ik heb hem gehaald bij grace met een $10 dollar coupon (terwijl ik elke dag op Go heb geklikt) en kwam uit op 135 euro.

Ben benieuwd en ik zal het jullie laten weten als hij binnen komt!
pi_115856143
@janesh: pipo u1 inderdaad. Telcast/oipo vallen dan af want ik zoek én bluetooth én hdmi én goede resolutie! Toch maar voor de flame gaan :)

@shiznuts/janesh: thx for the replies!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:01:32 #124
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_115857205
Sorry, was nog niet wakker.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_115858417
Ikzelf heb een acer iconia tab A700
Ik ben heel tevreden van die tablet.
Hy draait alles vlotjes ( loopt soms wel even vast, maar met wat updates zal dat zeker nog minderen)
Het full HD scherm is zeer aangenaam om films op te kijken.
Antwerpen is het stad, de rest is parking
pi_115859731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:54 schreef antwerpenstad het volgende:
Ikzelf heb een acer iconia tab A700
Ik ben heel tevreden van die tablet.
Hy draait alles vlotjes ( loopt soms wel even vast, maar met wat updates zal dat zeker nog minderen)
Het full HD scherm is zeer aangenaam om films op te kijken.
Wel een beetje jammer dat het geen HTC is.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:08:35 #127
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115860770
quote:
9s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:35 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wel een beetje jammer dat het geen HTC is.
Huh?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115860823
RIP Acer Iconia A500; zoveel mooie momenten gehad. Van Nepal tot de US deed je het altijd prima, zo plotseling heengegaan. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_115861749
quote:
5s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:08 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Huh?
quote:
antwerpenstad
htc is the best
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:48:47 #130
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115862157
Ik heb de tablets een tijdje naast me neergelegd. Ik heb altijd aan zowat alle hypes mee gedaan van in den beginnen (gaande van smartphones tot gadgets tot netbooks etc) maar vaak ook nutteloze dingen gekocht die ik dan of wel niet optimaal ofwel gewoon niet gebruik ...

Nu heb ik mij een Ramos W22Pro besteld 9.7 inch A9 1.5 besteld

DEZE





Ik heb voor deze gekozen omdat hij stukken minder kost dan Ipad en co ... en ik eerst eens wil proberen of het wel wat voor mij is. Bevalt het tablet gebruiken mij dan kan ik deze nog altijd aan mijn zoontje geven (voor wat angry birds toestanden en spelletjes) en mezelf een degelijker toestel kopen. Ik heb 230 euro betaald inclusief levering aan huis.

3 dagen geleden besteld ... zal wel even duren voor ik hem heb.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:54:17 #131
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115873937
230,- euro?
Bij Pandawill 'panda4fok'-coupon gebruiken, had je 'em voor 'Grand Total $186.67' gehad. :X

M'n MisterTao/Novo7 Fire staat op 'Purchasing'. 'k Heb ze wel medegedeeld dat het een paar dagen kon duren omdat het pre-order was en dat ze niet m'n order cancellen moesten als ze 'em niet meteen konden krijgen (en zodra 'ie binnen was en doorgestuurd zou worden ff aanmerken als 'MID, $25, Gift'). Pre-order gifts: charger, screenprotector, OTG-cable, HDMI-cable, in-ears, custom hoes erbij en goedkoper dan de webshops.


:D Dat zien we graag! Kom kom maar kom maar kom maar!

Tragic note: applanet lijkt geschiedenis zie ik net... ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 22-08-2012 18:05:13 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115875845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:54 schreef shiznuts het volgende:


M'n MisterTao/Novo7 Fire staat op 'Purchasing'. 'k Heb ze wel medegedeeld dat het een paar dagen kon duren omdat het pre-order was en dat ze niet m'n order cancellen moesten als ze 'em niet meteen konden krijgen (en zodra 'ie binnen was en doorgestuurd zou worden ff aanmerken als 'MID, $25, Gift'). Pre-order gifts: charger, screenprotector, OTG-cable, HDMI-cable, in-ears, custom hoes erbij en goedkoper dan de webshops.

[ afbeelding ]
:D Dat zien we graag! Kom kom maar kom maar kom maar!


Tragic note: applanet lijkt geschiedenis zie ik net... ;(
Nice! Wat ben je kwijt?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:57:02 #133
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115880506
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:52 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Nice! Wat ben je kwijt?

Zoals gezegd staat 'ie gelist voor 127.84 usd. Komt dan nog dual shipping en servicefee bij, zit je op zo'n 145 usd all-in (2nd payment is to go nog, maar dat is de estimated total).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115882037
Hoe goed is een china tablet tov de acer a500
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:31:47 #135
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115885443
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:29 schreef drumstickNL het volgende:
Hoe goed is een china tablet tov de acer a500
In vergeljking met mijn transformer 1 zijn de niewe dualcore tablets een zeer goede upgrade. in vergeljking met de quadcore tablets zijn de rockchip 3066 tables iets beter en de amlogic vergeljkaar (in benchmarks).

Qua firmware mis ik bij de china tabs niet heel veel. Vaak komen er wel updates en zo niet dan zijn er vaak genoeg ontwikkelaars (als je een courant mrk/type koopt).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 22 augustus 2012 @ 23:14:42 #136
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115888272
Ik wil wel een 10.1" RK3066 uitproberen... maar ja, de N101 en U30GT zijn niet de meest ideale keuzes, maar wel de enige zo'n beetje ben ik bang. Iemand al zo'n newgen 10.1" ?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115890973
quote:
5s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:08 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Huh?
Htc heeft spijtig genoeg niet zoveel goede tablets.
Htc is wel heel goed en uitgebreid op het gebied van smartphones
Antwerpen is het stad, de rest is parking
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:47:06 #138
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115897937
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:02 schreef antwerpenstad het volgende:

[..]

Htc heeft spijtig genoeg niet zoveel goede tablets.
Htc is wel heel goed en uitgebreid op het gebied van smartphones
De telefoons zijn inderdaad mooi, nu de updates nog :D!
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:14 schreef shiznuts het volgende:
Ik wil wel een 10.1" RK3066 uitproberen... maar ja, de N101 en U30GT zijn niet de meest ideale keuzes, maar wel de enige zo'n beetje ben ik bang. Iemand al zo'n newgen 10.1" ?
9.7 is wel genoeg keuze maarja 4:3 :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115907530
True, true. ;( Toch maar eens een Facebook-protestgroup opzetten om awareness te creëren voor dit probleem. Waarom doen Ainol niet ff met een 10-incher komen? Dat zou lopen als een trein en ze hebben daar nu genoeg middelen voor zou je denken. Ik ben voor de komst van de Ainol Novo10 Curiosity met RK3066, quad-GPU, 10.1" 1920x1080p gorillaglass AMOLED-scherm, stylus, dualcamera (front 5mpx, rear 8mpx), 1080p recording, bluetooth 4.0 ADP, A-GPS, accelerometers, magnetometer, barometer, lightsensor, stereo speakers, DVB-T, FM-radio, USB, HDMI, 3.5mm headphonejack, wifi b/g/n met gevoelige antenne en port voor externe antenne voor dual Wifi- en DVB-signalatie versterking. 10.800mAh accu, daardoor is de tablet wat dikker, maar daar zijn de aansluitmogelijkheden voor USB en HDMI wel fullsized. Smartcover erbij en prijzen voor 249,- usd. :@ :9~

Volgens Dealsprime zou de Fire vandaag In stock komen (oh ja, en heet dus toch 'Fire' _O- ). Ben benieuwd of binnen nu en 24hr ik een nieuwe MisterTao-status heb. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115908123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:39 schreef shiznuts het volgende:
True, true. ;( Toch maar eens een Facebook-protestgroup opzetten om awareness te creëren voor dit probleem. Waarom doen Ainol niet ff met een 10-incher komen? Dat zou lopen als een trein en ze hebben daar nu genoeg middelen voor zou je denken. Ik ben voor de komst van de Ainol Novo10 Curiosity met RK3066, quad-GPU, 10.1" 1920x1080p gorillaglass AMOLED-scherm, stylus, dualcamera (front 5mpx, rear 8mpx), 1080p recording, bluetooth 4.0 ADP, A-GPS, accelerometers, magnetometer, barometer, lightsensor, stereo speakers, DVB-T, FM-radio, USB, HDMI, 3.5mm headphonejack, wifi b/g/n met gevoelige antenne en port voor externe antenne voor dual Wifi- en DVB-signalatie versterking. 10.800mAh accu, daardoor is de tablet wat dikker, maar daar zijn de aansluitmogelijkheden voor USB en HDMI wel fullsized. Smartcover erbij en prijzen voor 249,- usd. :@ :9~

Volgens Dealsprime zou de Fire vandaag In stock komen (oh ja, en heet dus toch 'Fire' _O- ). Ben benieuwd of binnen nu en 24hr ik een nieuwe MisterTao-status heb. :D
:9~ _O_ Instant buy voor Iemand91. :Y

maaruh:
quote:
barometer
Wat ben je van plan met je tablet? :P

EDIT: Oh, ik zie al waarvoor dat dient in een tablet. Kan voor sommigen wel handig zijn idd...
pi_115908509
Iets in die richting is natuurlijk ook al goed. :P Maar wat er nu is, meh, niet zo over enthousiast te geraken.

Zou niet de eerste keer zijn dat een barometer in een tablet/smartphone zou zitten verder. :D Gewoon voor de heb.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115909488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:03 schreef shiznuts het volgende:
Iets in die richting is natuurlijk ook al goed. :P Maar wat er nu is, meh, niet zo over enthousiast te geraken.

Zou niet de eerste keer zijn dat een barometer in een tablet/smartphone zou zitten verder. :D Gewoon voor de heb.
Overigens die RK3066 mag je dan wel vervangen voor een Quad-core CPU. Tegen die tijd dat China tablets gaat leveren met
quote:
1920x1080p gorillaglass AMOLED-scherm, stylus, dualcamera (front 5mpx, rear 8mpx), 1080p recording, bluetooth 4.0 ADP, A-GPS, accelerometers, magnetometer, barometer, lightsensor, stereo speakers, DVB-T, FM-radio, USB, HDMI, 3.5mm headphonejack, wifi b/g/n met gevoelige antenne en port voor externe antenne voor dual Wifi- en DVB-signalatie versterking. 10.800mAh accu
Zijn Quad-core CPU's denk ik al gemeengoed. :P

Maar een goed uitziende 10" tablet met een mooi scherm, bluetooth, GPS, aardige accu en een snelle CPU met een mooie prijs (laten we zeggen inclusief verzendkosten en BTW e.d.) voor onder de ¤150-200 lijkt mij een mooie deal.

Als ze nou ook nog voor elkaar konden krijgen dat je HDMI/VGA/Composite op aan kunt sluiten (bijv. d.m.v. een adapter ofzo) en je tablet als monitor kan gebruiken zou helemaal tof zijn. :9
pi_115910249
Hoe is het app-aanbod op dit moment voor tablets? Ben namelijk tevreden met Android op telefoon. Maar er word gezegd dat er veel meer mooie tablet-apps zijn voor de Ipad dan voor de Android-tablets
pi_115912903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoe is het app-aanbod op dit moment voor tablets? Ben namelijk tevreden met Android op telefoon. Maar er word gezegd dat er veel meer mooie tablet-apps zijn voor de Ipad dan voor de Android-tablets
Wanneer en door wie is dat gezegd (tijdje geleden door een Apple-symphatisant)? :P Want je hebt zo goed als alles op een iPad ook voor Android. Sterker nog, ik denk dat developers eerder richting Android neigen om hun software voor te ontwikkelen. Genoeg mooie apps beschikbaar hoor.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115918164
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:43 schreef shiznuts het volgende:
Sterker nog, ik denk dat developers eerder richting Android neigen om hun software voor te ontwikkelen. Genoeg mooie apps beschikbaar hoor.
Zeker niet mee eens. Helaas komen nog 9 v.d. 10 keer apps eerder uit op iOS dan op Android. Gedeeltelijk ook te begrijpen maar ook deels om een minder mooie reden.

Praktisch voorbeeld: de apps voor nieuwsgroepen (met Couchpotato, Sick Beard, Sabnzbd+): de iOS apps daarvoor zijn veel mooier dan die van Android. En verder heeft Ziggo apps voor iOS en Android en waar je met die van iOS al tijden live tv kunt kijken kan dat bij Android nog steeds niet (hoewel Ziggo had gezegd dat we eind vorig jaar dat al zouden moeten kunnen).
En zo zijn er nog genoeg voorbeelden dat apps voor iOS er sneller zijn, beter/mooier zijn en nog steeds worden apps vaak ontwikkeld met de volgorde iOS -> Android.

Jammer maar helaas...
pi_115918359
ipad heeft veel vettere apps idd, maar weinig die gratis zijn.
Wie dit leest is hek.
pi_115920108
Hoi :) Weten jullie of je het docking station voor de Asus eee pad transformer prime tf-201 ook apart kunt kopen? Lijkt mij wel toch, maar ik kan niets vinden :? Of zoek ik nou zo stom :@
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:45:52 #148
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115920534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:35 schreef SLP_ het volgende:
Hoi :) Weten jullie of je het docking station voor de Asus eee pad transformer prime tf-201 ook apart kunt kopen? Lijkt mij wel toch, maar ik kan niets vinden :? Of zoek ik nou zo stom :@
http://www.expansys.nl/as(...)-m_rECFeYhtAodcVUAwg
Wel een lange levertijd :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115920612
quote:
Wow, dat is wel erg lang inderdaad.. Wat gek dat ze die dingen niet gewoon overal los verkopen ofzo. ;(
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:51:00 #150
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115920718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:48 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Wow, dat is wel erg lang inderdaad.. Wat gek dat ze die dingen niet gewoon overal los verkopen ofzo. ;(
https://www.google.nl/sea(...)53a&biw=1680&bih=925

Deze heeft voorraad: http://www.gsmpunt.nl/acc(...)k-amethyst-gray.html Toch niet

Yorcom heeft de gouden beschikbaar.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115920829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

https://www.google.nl/sea(...)53a&biw=1680&bih=925

Deze heeft voorraad: http://www.gsmpunt.nl/acc(...)k-amethyst-gray.html Toch niet

Yorcom heeft de gouden beschikbaar.
Oh, moest dus bij Shopping kijken :+ Thanks voor de link! Ik heb bij Yorcom gekeken en die heeft ook de grijze in voorraad! :D Die ga ik dus bestellen, dankjewel :D
pi_115994152
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tablet voor mn moeder. Budget rond de 150 euro.
Wat wil ze ermee?
-Uitzending gemist / rtl gemist
-Browsen.
-10 inch scherm

Wie weet er een leuk (2e hands) modelletje ?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2012 17:18:34 ]
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:56:40 #153
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_116009595
ik heb de novo 1 elf 2 voor je in de aanbieding maar hij is wel 7 inch
BAM dit is 3KB
pi_116036906
ik heb mn ainol novo7 tornados de hele dag opgeladen maar de batterij is leger dan in t begin 8)7 :?
Wie dit leest is hek.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:05:58 #155
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116039879
Je moet ook wel stroom op de adapter zetten, niet alleen verbinden... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116042749
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:05 schreef shiznuts het volgende:
Je moet ook wel stroom op de adapter zetten, niet alleen verbinden... :P
hij geeft wel aan dat ie oplaadt
Wie dit leest is hek.
pi_116044815
waar kan je een nexus krijgen voor 200 dollar , waar je met paypal kan betalen?
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:47:38 #158
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116051221
Voor 200 dollar incl. verzenden zeker :9
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  maandag 27 augustus 2012 @ 04:25:41 #159
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_116056259
¿Waar kan je een nexus krijgen voor 150 dollar ?
  maandag 27 augustus 2012 @ 07:12:13 #160
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_116056623
quote:
12s.gif Op maandag 27 augustus 2012 04:25 schreef SanAnt het volgende:
¿WDraar kan je een nexus krijgen voor 150 dollar ?
droom maar verder bij tweakers gaan ze weg voor het dubbele.. je kunt het beste wachten op de release in nl dan kan je hem wss kopen voor eur 200
Say whaaaat?
pi_116058537
Ik overweeg een Galaxy Tab 2 te kopen. Alleen lees ik op internet soms dat het afspelen van filmpjes niet soepel verloopt.
Is dat ook jullie ervaring?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:11:10 #162
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116058604
quote:
12s.gif Op maandag 27 augustus 2012 04:25 schreef SanAnt het volgende:
¿Waar kan je een nexus krijgen voor 150 dollar ?
Ja, ik wil ook wel een S3 voor 200 euro, maar dat gaat niet lukken...
Don't let my username fool you...
pi_116058651
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:07 schreef -J-D- het volgende:
Ik overweeg een Galaxy Tab 2 te kopen. Alleen lees ik op internet soms dat het afspelen van filmpjes niet soepel verloopt.
Is dat ook jullie ervaring?
Ja. Zelfs mijn Ainol van 100 euro speelt full HD vanaf mijn NAS vloeiend. Op de tab2 gaat het klote. Ook mijn S3 doet het prima.

Daarnaast is die hele tab2 mij sowieso gewoon tegengevallen. Scherm is prachtig, goed gebouwd ook, maar hij werkt gewoon niet vloeiend.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_116058669
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:11 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, ik wil ook wel een S3 voor 200 euro, maar dat gaat niet lukken...
Jawel hoor. Het is dan alleen geen Samsung.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_116058748
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja. Zelfs mijn Ainol van 100 euro speelt full HD vanaf mijn NAS vloeiend. Op de tab2 gaat het klote. Ook mijn S3 doet het prima.

Daarnaast is die hele tab2 mij sowieso gewoon tegengevallen. Scherm is prachtig, goed gebouwd ook, maar hij werkt gewoon niet vloeiend.
Hmmmz, dan moet ik maar eens verder gaan zoeken... :(
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:05:23 #166
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116060047
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:17 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Hmmmz, dan moet ik maar eens verder gaan zoeken... :(
Zou dan eens kijken in de richting een TF300 op marktplaats oid (of de acer met tegra 3)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116060062
Wil sowieso een nieuwe, geen tweedehands.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2012 @ 20:17:36 #168
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_116079815
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:07 schreef -J-D- het volgende:
Ik overweeg een Galaxy Tab 2 te kopen. Alleen lees ik op internet soms dat het afspelen van filmpjes niet soepel verloopt.
Is dat ook jullie ervaring?
Geen problemen mee hier. :) Misschien bij bepaalde codering oid? Ding bevalt prima, kan hem alleen maar aanraden.
pi_116091344
Waarom is een kleine galaxy tab duurder dan een nieuwe galaxy tab 2?
pi_116096060
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:48 schreef Droathoah het volgende:
Waarom is een kleine galaxy tab duurder dan een nieuwe galaxy tab 2?
Dat heeft met de waarde te maken, zoals die door de verkoper en fabrikant wordt ingeschat. of met vraag&aanbod. Nog meer vragen?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_116101136
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja. Zelfs mijn Ainol van 100 euro speelt full HD vanaf mijn NAS vloeiend. Op de tab2 gaat het klote. Ook mijn S3 doet het prima.

Daarnaast is die hele tab2 mij sowieso gewoon tegengevallen. Scherm is prachtig, goed gebouwd ook, maar hij werkt gewoon niet vloeiend.
Toch apart, want op mijn tab1 speelt HD wel gewoon prima af. Beetje jammer dat versie 2 dan van beduidend mindere kwaliteit blijkt te zijn..
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:13:44 #172
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116101618
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Toch apart, want op mijn tab1 speelt HD wel gewoon prima af. Beetje jammer dat versie 2 dan van beduidend mindere kwaliteit blijkt te zijn..
Wellicht gebruiken jullie een andere codec?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116102168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:13 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wellicht gebruiken jullie een andere codec?
Ik speel vanaf een NAS. Mogelijk dat het in de kwaliteit van de netwerkadapter zit?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:33:43 #174
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116102211
Ja, m'n Ainol Novo7 Fire kan bijna de deur uit bij MisterTao. :D

- Fire tablet
- Originele accessoires

Extra's:
- Ainol charger
- In-ears
- OTG cable
- HDMI cable
- Hoes
- Screenprotector
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:37:09 #175
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116102312
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:33 schreef shiznuts het volgende:
Ja, m'n Ainol Novo7 Fire kan bijna de deur uit bij MisterTao. :D
[ afbeelding ][ afbeelding ]
- Fire tablet
- Originele accessoires

Extra's:
- Ainol charger
- In-ears
- OTG cable
- HDMI cable
- Hoes
- Screenprotector
Nice :D! over 10/12 dagen weten we dus meer :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:47:34 #176
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116102645
Let's hope so.
Mooie was ook dat je gewoon een tweede account kunt aanmaken en weer die 10% first deposit kan claimen. :P Daarmee wordt 'ie toch weer voordeliger. En las laatst een mailtje ofzo dat ze de service fee hebben opgehoogd/gaan ophogen van iets van 5% naar 8% ofzo, dus daar was ik nog net voor.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116104062
De komende 2,5 dag nog 5% volgens die melding die je linksboven op de frontpage krijgt?
Hmm, mss ook nog maar even snel bestellen en de Aurora II op Marktplaats knallen dan :D.

Ben er alleen nog steeds totaal niet achter hoe ik daar makkelijk kan zoeken wat nu de beste optie is; tig aanbieders en allemaal hebben ze van die accessoirepakketten en ik zie door de bomen het bos niet meer..

De Aurora had ik via dezelfde aanbieder als jij Shiz, maar die is niet meer te vinden toch? Of bij welke heb jij nu besteld? En voor hoeveel in totaal?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:17:18 #178
189961 ex
aperture science
pi_116108055
Nexus 7 mee genomen van vakantie, wat een topding!
The cake is a lie!
pi_116125921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:30 schreef Helly het volgende:
De komende 2,5 dag nog 5% volgens die melding die je linksboven op de frontpage krijgt?
Hmm, mss ook nog maar even snel bestellen en de Aurora II op Marktplaats knallen dan :D.

Ben er alleen nog steeds totaal niet achter hoe ik daar makkelijk kan zoeken wat nu de beste optie is; tig aanbieders en allemaal hebben ze van die accessoirepakketten en ik zie door de bomen het bos niet meer..

De Aurora had ik via dezelfde aanbieder als jij Shiz, maar die is niet meer te vinden toch? Of bij welke heb jij nu besteld? En voor hoeveel in totaal?
http://www.mistertao.com/(...)tem-19264468590.html
Zitten nog geen internationale verzendkosten bij

http://www.buyincoins.com(...)s-product-18697.html
Is met coupon backschool ongeveer even duur
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:45:13 #180
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116127803
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:16 schreef marco_sire het volgende:

[..]

http://www.mistertao.com/(...)tem-19264468590.html
Zitten nog geen internationale verzendkosten bij

http://www.buyincoins.com(...)s-product-18697.html
Is met coupon backschool ongeveer even duur
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:30 schreef Helly het volgende:
[..]

De Aurora had ik via dezelfde aanbieder als jij Shiz, maar die is niet meer te vinden toch? Of bij welke heb jij nu besteld? En voor hoeveel in totaal?
1. Als je op Ainol het nieuws bijgehouden had, kwam je onderaan telkens linkjes tegen. Check bijvoorbeeld:
http://translate.google.n(...)fo%26articleid%3D528
Ga je naar http://ainoljy.tmall.com dan kom je die tegen die ik nu heb, ga je naar www.mistertao.com en geef je die link van die tablet in:
http://detail.tmall.com/item.htm?id=19264468590
Kom je dus op:
http://www.mistertao.com/(...)tem-19264468590.html
Wat ik dus hier ook linkte ( mijn posts zijn altijd informatief en volledig, dus opletten :P ).
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:33 schreef shiznuts het volgende:
[..] bij MisterTao. :D

[..]
2. Naar aanleiding van die link kun je natuurlijk zelf de totale kosten berekenen (try it!).

Natuurlijk waren er ook andere mogelijkheden, maar deze was dan 127,84 usd, zag er het betrouwbaarste uit en kreeg je de meeste (pre-order) extra's for free. Bedenk er dan ook nog eens bij dat je 10% op je deposit krijgt bij MisterTao, is dat de voordeligste en overcomplete manier om aan een Ainol Novo7 Fire te komen. Ja, MisterTao is een via-via service, dus al te snel gaat het niet, maar 20e gepreorderd, nu In stock en dan morgen 2nd Payment betalen voor shipment naar hier en zo zijn we ook weer rond. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116135580
Heb vanmiddag een mailtje gehad dat mijn Novo Fire verstuurd is! Had hem bij Grace besteld, ben benieuwd wanneer hij aan komt maar ik denk dat ik het pas volgende week hoef te verwachten?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:08:12 #182
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116136954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 01:58 schreef TheGardener het volgende:
Heb vanmiddag een mailtje gehad dat mijn Novo Fire verstuurd is! Had hem bij Grace besteld, ben benieuwd wanneer hij aan komt maar ik denk dat ik het pas volgende week hoef te verwachten?
Het hangt er om, kan best dat hij vrijdag nog binnen is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116137480
Hoor graag of de Fire goede WiFi heeft, ik heb net de Pipo U1 en deze heeft zeer slechte WiFi.
Moet bijna leterlijk op de WiFi router zitten.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:48:34 #184
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116137753
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:25 schreef klaasvaak77 het volgende:
Hoor graag of de Fire goede WiFi heeft, ik heb net de Pipo U1 en deze heeft zeer slechte WiFi.
Moet bijna leterlijk op de WiFi router zitten.
Hier doet hij het prima, overal wel bereik (beter als de standaard Elf II, Mars, w17pro).
Wellicht even proberen de software (opnieuw) te flashen? En anders terugsturen of de gok nemen en hem open schroeven.

Zo heb ik bij de W17pro en de Elf II de wifi kwaliteit iets kunnen verbeteren. Ze waren beiden niet al te goed gesoldeerd. Eventueel kan je ook proberen een andere antenne te bestellen en te monteren. Tis wat priegel werk (dun draadje) maar het helpt zeker!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116137835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:48 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hier doet hij het prima, overal wel bereik (beter als de standaard Elf II, Mars, w17pro).
Wellicht even proberen de software (opnieuw) te flashen? En anders terugsturen of de gok nemen en hem open schroeven.

Zo heb ik bij de W17pro en de Elf II de wifi kwaliteit iets kunnen verbeteren. Ze waren beiden niet al te goed gesoldeerd. Eventueel kan je ook proberen een andere antenne te bestellen en te monteren. Tis wat priegel werk (dun draadje) maar het helpt zeker!

Hoe kun je de software opnieuw flashen?
En als dit niet werkt hoe krijg je hem open?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:22:02 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116139606
Flashen kom ik later even op terug ;), heb al wat software etc gevonden. Openmaken weet ik niet is vast niet heel lastig (was bij elke tablet uit china tot nu toe zeer makkelijk.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116141942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:22 schreef RobertNL het volgende:
Flashen kom ik later even op terug ;), heb al wat software etc gevonden. Openmaken weet ik niet is vast niet heel lastig (was bij elke tablet uit china tot nu toe zeer makkelijk.
Heel erg bedankt zou mooi zijn tablet zelf ziet er goed uit mooi beeld en lekker snel.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:42:56 #188
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_116142135
is er iemand die ervaring heeft met installatie van Linux / BSD op goedkope Chinese tablets ?
Minds are like parachutes, they work best when open!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:47:14 #189
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116142293
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:42 schreef HaerdenC het volgende:
is er iemand die ervaring heeft met installatie van Linux / BSD op goedkope Chinese tablets ?
Aangezien het ook al op de XBMC stickjes (met allwinner chip) draait ga ik er vanuit dat het mogelijk moet zijn. Maar hoe en wat weet ik niet heb je hier wat aan?: http://liliputing.com/201(...)4-pc-on-a-stick.html

quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:37 schreef klaasvaak77 het volgende:

[..]

Heel erg bedankt zou mooi zijn tablet zelf ziet er goed uit mooi beeld en lekker snel.
Heb er zelf ook belang bij om te kunnen flashen ;) Krijg deze week nog antwoord van de Aliexpress chinees...

Ainol Facebook (Filipijnen):
quote:
Ainol Novo7 Fire/Flame news update: China has announced that there were a lot of reported bugs and incompatibility issues with their 1st wave of Novo7 Fire/Flame released in the China market. Thus concludes that the Novo7 Fire/Flame will be delayed for international export to improve and rectify these flaws. ETA will be late September or early October. So for all you peepz out there who couldn't wait much longer, all Novo7 Fire/Flame that is readily available out there are not stable. We strongly encourage you to just wait for the 2nd Gen release. Thank you.. :)


[ Bericht 18% gewijzigd door RobertNL op 29-08-2012 15:26:03 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 29 augustus 2012 @ 17:32:16 #190
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116155509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:47 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Aangezien het ook al op de XBMC stickjes (met allwinner chip) draait ga ik er vanuit dat het mogelijk moet zijn. Maar hoe en wat weet ik niet heb je hier wat aan?: http://liliputing.com/201(...)4-pc-on-a-stick.html

[..]

Heb er zelf ook belang bij om te kunnen flashen ;) Krijg deze week nog antwoord van de Aliexpress chinees...

Ainol Facebook (Filipijnen):

[..]

Kak, wilde er vanavond eentje bestellen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 17:52:19 #191
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116156217
Nou én, ik ben lekker early adopter en verwacht dan toch altijd al hommeles. Al gaat dat natuurlijk niet zo zijn met mijn exemplaar. :7 146,10 usd was het nu trouwens in totaal (2nd payment gedaan, CN-tracking heb ik al (en foto van ingepakt pakje), nu nog de deur uit daar).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116159885
Ik heb em ook vanochtend besteld, we zien wel :+.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:05:14 #193
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116163073
Ik heb een paar dagen de cube mini U30GT, wat een fijn apparaat, geen force closes en bugs tot nu toe.
Kostte me 105 euro, ware het niet dat er 24,70 euro btw bij kwam.
Fantastisch scherm en zeer goed wifi bereik en ligt heel goed in de hand, wat ik ook heel belangrijk vind.
Het enige wat er aan mankeert is dat de playstore minder volledig is dan die van de Window N70 en de PiPo U1, out of the box.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116165243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:05 schreef Janesh het volgende:
Ik heb een paar dagen de cube mini U30GT, wat een fijn apparaat, geen force closes en bugs tot nu toe.
Kostte me 105 euro, ware het niet dat er 24,70 euro btw bij kwam.
Fantastisch scherm en zeer goed wifi bereik en ligt heel goed in de hand, wat ik ook heel belangrijk vind.
Het enige wat er aan mankeert is dat de playstore minder volledig is dan die van de Window N70 en de PiPo U1, out of the box.
Werkt de WiFi van de Pipo U1 goed? heb namelijk bijna geen bereik behalve als ik op mijn WiFi router zit.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:08:51 #195
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116166159
Ik moet zeggen van de vier RK3066 apparaten die ik heb, komt de PiPo U1 er het slechtst van af, maar ik heb nog vakantie en zit op de camping het verst van de wifi antenne. Als ik een aantal stappen maak naar de antenne, heeft ook de PiPo een goede signal strenght.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116166695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:17 schreef ex het volgende:
Nexus 7 mee genomen van vakantie, wat een topding!
Mooi om te horen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:37:35 #197
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116167856
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 22:08 schreef Janesh het volgende:
Ik moet zeggen van de vier RK3066 apparaten die ik heb, komt de PiPo U1 er het slechtst van af, maar ik heb nog vakantie en zit op de camping het verst van de wifi antenne. Als ik een aantal stappen maak naar de antenne, heeft ook de PiPo een goede signal strenght.
De Pipo doet het hier nog altijd beter als de Elf II en Bmorn w17P. Maar het kan altijd beter :D!

Goed om te horen dat de U30GT een mooi apparaatje is. Wat zijn nu de grootste verschillen tussen alle 3066 tablets die je hebt?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:09:10 #198
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116169469
De Window N70 heeft het helderste scherm, goede wifi, soms last van ghost touches,af en toe een force close, ligt fijn in de hand.
De PiPo U1, heeft goed scherm, vergelijkbaar met de cube mini, maar witter. Zoals ik zei is het wifi bereik minder, maar ik ben er van overtuigd als ik volgende week thuis ben daarvan niets te merken zal zijn. Hij is in het gebruik iets gladder dan de andere 3 zeven inch tablets.
De cube mini U30GT geniet misschien toch mijn vookeur met zijn goede werking, mooie scherm, goede wifi en ligt lekker in de hand.
De 8 inch teclast P85 heeft geen IPS scherm, daardoor buiten slecht te gebruiken, maar toch wel een goed scherm. Goede wifi ontvangst, maar hier en daar nog wel een bugje in de firmware. Deze heeft wel duidelijk de slechtste batterij van het viertal, de ander drie hebben de gemiddelde duur van een chinatab, zo'n vier tot vijf uur.
De bouwkwaliteit van het viertal is goed, ze zijn snel,touchscreens zeker van de drie 7 inches doen qua gevoeligheid niet onder voor de nexus, ik gebruik ze veel meer dan de nexus 7.
Tenslotte lijkt het mij dat de RK3066, problemen heeft als hij een aantal dingen tegelijk moet doen, dan krijg je geregeld '....is gestopt, wilt u wachten, afsluiten'.
Maar verder niets dan lof, ook vergeleken met de AML8726-MX, ik heb het idee, na ook een aantal AML8726-MX devices, dat de Rockchip minder warm wordt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Janesh op 30-08-2012 09:44:27 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116178866
Nice! ^O^

M'n Novo7 Fire is de deur uit bij mistertao! :D
Denk dat ik daar aardig lang mee ga doen.
Eerstvolgende wordt dan eerder iets 10.1"-achtig. Maar ff geduldig afwachten wat er allemaal uitkomt de komende tijd.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116180159
Is de Nexus 7 ergens te pre-orderen? Of is er een andere (makkelijke) manier om 'm online te bestellen?
pi_116181301
Ff in Hoek van Holland de catamaran Stena Line richting Harwich nemen. :P

Er zijn sites die voor je items kunnen bestellen en ze dan naar je doorsturen, zijn wel kosten aan verbonden natuurlijk (shipito en borderlinx ben ik me bewust van, creditcard zijn zulke dingen uiteraard). Beste is om 'abroad' kennisen te hebben. :)

De Nexus 7 mag dan een quadcore hebben, maar geen HDMI-out, geen microSD-kaartslot en de oriëntering is portrait mode-gericht, wat mij tegenstaat. Als je zo leest wat Janesh zegt, is een Chinatab natuurlijk nog zo'n slecht idee niet...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116181362
As maandag bij de mediamarkt kopen :s)
pi_116181388
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116181418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:27 schreef shiznuts het volgende:
Ff in Hoek van Holland de catamaran Stena Line richting Harwich nemen. :P

Er zijn sites die voor je items kunnen bestellen en ze dan naar je doorsturen, zijn wel kosten aan verbonden natuurlijk (shipito en borderlinx ben ik me bewust van, creditcard zijn zulke dingen uiteraard). Beste is om 'abroad' kennisen te hebben. :)

De Nexus 7 mag dan een quadcore hebben, maar geen HDMI-out, geen microSD-kaartslot en de oriëntering is portrait mode-gericht, wat mij tegenstaat. Als je zo leest wat Janesh zegt, is een Chinatab natuurlijk nog zo'n slecht idee niet...
Wat moet je in hemelsnaam met HDMI out op een tablet?
Jammer van geen SD-slot, maar daarom neem je gewoon de 16GB variant.

Verder is de orientering mode persoonlijk.
pi_116181512
Je tablet als mediacenter gebruiken, zeker met de komst van XBMC. Maar goed zoals je zegt, ies persoonlijke overweging. Producten zouden niet bestaan als mensen ze niet wilde hebben. ;)

Ik zag trouwens deze: http://www.amazon.de/gp/product/B008VM8JHU/
Lijkt me wel wat, de Acer A210, quadcore, 10.1", enz etc voor maar 299 eur.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116182020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:35 schreef shiznuts het volgende:
Je tablet als mediacenter gebruiken, zeker met de komst van XBMC. Maar goed zoals je zegt, ies persoonlijke overweging. Producten zouden niet bestaan als mensen ze niet wilde hebben. ;)

Ik zag trouwens deze: http://www.amazon.de/gp/product/B008VM8JHU/
Lijkt me wel wat, de Acer A210, quadcore, 10.1", enz etc voor maar 299 eur.
Ook geen HDMI.....
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_116182415
En ook geen IPS-scherm. Toch ziet het er wel vet uit en hoop ik dat meer tablets richting die prijs/kwaliteit gaan.

Het grootste voordeel van een nexus 7 is de support die je kan verwachten. Bij de acer zal dat niet zo goed zijn.
pi_116182446
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ook geen HDMI.....
True true. Dan is waarschijnlijk de TF300 een betere koop. Voor een beetje meer (~380 eur) dan wel HDMI, 32GB, IPS, lichtsensor, enz etc. De Acer heeft nog wel braaf een fullsize USB-poort, jammer dat je dat niet vaker ziet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:23:40 #209
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116182947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:44 schreef xaban06 het volgende:
Is de Nexus 7 ergens te pre-orderen? Of is er een andere (makkelijke) manier om 'm online te bestellen?
Even naar de Mediamarkt.
pi_116190259
Nice, maandag al te koop. Toch maar even in de rij staan bij de mediamarkt dan. Het zal toch wel mogelijk zijn om zonder reservering eentje mee te nemen, of verwachten jullie iPad-praktijken?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 16:15:46 #211
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116190706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Nice, maandag al te koop. Toch maar even in de rij staan bij de mediamarkt dan. Het zal toch wel mogelijk zijn om zonder reservering eentje mee te nemen, of verwachten jullie iPad-praktijken?
Denk dat het meevalt (de reserveringen). Maar ik zou er wel om 10.00 staan ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116190963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:15 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Denk dat het meevalt (de reserveringen). Maar ik zou er wel om 10.00 staan ;)
Mooi. Voor de nieuwe iPad stond ik er om twaalf uur 's nachts, maar daar heb ik nu geen zin in. Ik ga wel gewoon zodra hij open is :)

De prijs is gewoon 250 euro toch?
pi_116192042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:32 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat moet je in hemelsnaam met HDMI out op een tablet?
Jammer van geen SD-slot, maar daarom neem je gewoon de 16GB variant.

Verder is de orientering mode persoonlijk.
16 gig is niks. en HDMI is chill om foto en video op tv te kijken. zijn voor mij iig redenen om dat ding niet te kopen.
Wie dit leest is hek.
pi_116192052
Ik hoop dat bol hem gaat leveren, lekker voor 125 eypo kopen.
pi_116194501
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:47 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

16 gig is niks. en HDMI is chill om foto en video op tv te kijken. zijn voor mij iig redenen om dat ding niet te kopen.
16GB is inderdaad behoorlijk beperkt. Helemaal als je bedenkt dat je daarvan maar iets meer dan 13GB beschikbaar hebt, en een beetje knap spel al rond een gig zit. En een beetje knappe film zit al snel boven de 2GB, dus dat ding gaat bizar snel vol zitten.

Het scheelt dat ik hem 'voor erbij' ga kopen, en ik daarnaast nog een 32GB tablet voor extra opslag, maar als enige tablet is het wel erg magertjes.
pi_116194959
Zeker ook als je van daadwerkelijk gebruikt gaat maken van die quadcore en games als GTA en Gameloft-meuk erop zet gaat het snel met 16GB.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116196980
Iemand nog een idee wat ik met mijn novo7 elf kan doen?

Ubuntu erop? Ombouwen naar een incar entertainment systeem ofzo?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:48:29 #218
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116199734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:47 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

16 gig is niks. en HDMI is chill om foto en video op tv te kijken. zijn voor mij iig redenen om dat ding niet te kopen.
Daarom heb ik ook voor de Fire gekozen. Moet wel kunnen gamen op de tv met de emulator en PSP controller.
pi_116229375
De laatste DHL stap die m'n fire maakte was

11 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 11:16

Zal dus vandaag niet meer lukken verwacht ik, maar bezorgd DHL wel gewoon op zaterdag? Ik lees namelijk verschillende verhalen...
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:05:22 #220
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116232191
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:55 schreef TheGardener het volgende:
De laatste DHL stap die m'n fire maakte was

11 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 11:16

Zal dus vandaag niet meer lukken verwacht ik, maar bezorgd DHL wel gewoon op zaterdag? Ik lees namelijk verschillende verhalen...
Wel zuur wanneer je tot maandag moet wachten. Maar het kan erger...

(Vanavond bij de post een kaartje vinden dat ze zijn geweest en er niemand thuis was)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:33:41 #221
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_116233459
Nu heb ik zelf een tijdje een Galaxy Tab 2 die voldoet maar mijn zoontje van 4 vind hem ook erg leuk. Helaas beseft hij niet echt de waarde van het ding dus wil ik een 7 inch tab voor hem halen. Vooral voor spelletjes als angry birds.

Eisen;
Angry birds enz kunnen spelen
Stevige behuizing
Lange accu duur zodat we hem ook mee kunnen nemen
Goede wifi (voor als we hem zelf eens meenemen, is toch handzamer dan een 10 inch.

Nu zag ik die Fire, goede accu en een alumium behuizing. Die lijkt me wel wat en dan helemaal in zo'n pakket met hoesje enz.
Zit ik in de juiste richting?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:33:45 #222
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116235920
Nou ja, een geheel alu-behuizing is het natuurlijk niet als je kijkt naar de disassembly:
http://ainolstore.com/for(...)eview-disassembling/
't Is gewoon een plastic behuizing. Alleen het frontje op de achterkant is magnesium/aluminium.

Verder inderdaad een mooie tablet met als highlights:
› 1280x800 IPS 7" display met ambient lightsensor
› Amlogic dualcore processor met dualcore graphics processing unit + 1GB RAM
› Verbeterde en vervangbare wifi-antenne
› 5000mAh accu
› Dualcamera, achterzijde 5 Mpx met LED-flash, voorzijde 2 Mpx.

Verder natuurlijk wat we gewend zijn: microSD-kaartslot, miniHDMI-output en miniUSB-aansluiting.

Haast een overkill om aan een 4-jarige te geven. :P Throw something at it and it will do it. Over de performance dan. Ook als je kijkt naar de benchmarks, doet weinig onder voor de quadcore Nexus 7.



En framerates boven zo'n 25 fps is prima genoeg voor een vloeiende weergave, dus dat is ook geen probleem.

Mooie tablet. :D Hij is al onderweg naar hier, al kan dat met free shipping nog wel een week of twee duren.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116238390
@Sjabba De ibood van vandaag gezien? Is wel 8 inch...
http://www.ibood.com/nl/n(...)0_Tablet_met_12_GHz/
jaja, en azo...
pi_116246603
ik heb eindelijk een tutorial gevonden met hoe ik mn novo7 tornados kan updaten *O*
alleen ik kan de update file niet downloaden omdat ie op een chinese site staat waar ik me niet kan registreren: http://115.com/file/dpkeaibe
:'( :'( :'( :'(
Wie dit leest is hek.
pi_116246864
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:29 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik heb eindelijk een tutorial gevonden met hoe ik mn novo7 tornados kan updaten *O*
alleen ik kan de update file niet downloaden omdat ie op een chinese site staat waar ik me niet kan registreren: http://115.com/file/dpkeaibe
:'( :'( :'( :'(
Waarom kan je je niet registreren? Moet je er een Chinees voor zijn? Probeer anders eens met een Chinese Proxy
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:37:15 #226
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116246941
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:29 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik heb eindelijk een tutorial gevonden met hoe ik mn novo7 tornados kan updaten *O*
alleen ik kan de update file niet downloaden omdat ie op een chinese site staat waar ik me niet kan registreren: http://115.com/file/dpkeaibe
:'( :'( :'( :'(
http://ainolstore.com/for(...)ars-models-released/ :?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116247145
quote:
werkt die ook op mn tornados?
Wie dit leest is hek.
pi_116247477
Volgens een aantal tweakers worden de nexus 7 tablets nu al bij een aantal mediamarkten verkocht be fast als je er vandaag 1 wilt!
  zaterdag 1 september 2012 @ 10:03:32 #229
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_116263474
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:40 schreef thecuriousone het volgende:
@Sjabba De ibood van vandaag gezien? Is wel 8 inch...
http://www.ibood.com/nl/n(...)0_Tablet_met_12_GHz/
Nu net gezien maar dus te laat.

Maar ik denk dat ik zo'n Fire ga kopen. Hoesje erom en dan heeft hij een mooi ding lijkt me. En ik natuurlijk ook als we hem meenemen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_116267029
Ik ben op zoek naar een 7" tablet om thuis lekker rap op te surfen en in de auto muziek te streamen via bluetooth naar mijn autoradio. Welke tablet raden jullie mij dan aan? MicroSD/SD slot is wel vereist. Ik heb veel over Ainol gelezen maar weet eigenlijk niet wat nou de nieuwste e.o. beste tablet is uit hun kamp.

[ Bericht 1% gewijzigd door VogeltjeTwiet op 01-09-2012 13:24:27 ]
pi_116268710
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:58 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Ik ben op zoek naar een 7" tablet om thuis lekker rap op te surfen en in de auto muziek te streamen via bluetooth naar mijn autoradio. Welke tablet raden jullie mij dan aan? MicroSD/SD slot is wel vereist. Ik heb veel over Ainol gelezen maar weet eigenlijk niet wat nou de nieuwste e.o. beste tablet is uit hun kamp.
Niet: Ainol is kut ;)

Ik wil er voor hetzelfde doel ook 1: audio streamen. Aangezien er bijna geen china-tablets met bluetooth zijn is de Fire/Flame/Burning dé beste keus:
Goed scherm, zware accu, hd resolutie, bluetooth en ga zo maar door!
  zaterdag 1 september 2012 @ 14:17:56 #232
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116269165
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:58 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Ik ben op zoek naar een 7" tablet om thuis lekker rap op te surfen en in de auto muziek te streamen via bluetooth naar mijn autoradio. Welke tablet raden jullie mij dan aan? MicroSD/SD slot is wel vereist. Ik heb veel over Ainol gelezen maar weet eigenlijk niet wat nou de nieuwste e.o. beste tablet is uit hun kamp.
Fire of een Pipo maar daar is de batterij niet super van. (alhoewel in de auto kan die aan de kabel)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116269808
Mediamarkt Almere houdt vast aan dinsdag. Ze hebben ze wel al binnen, maar ik kreeg er niet eentje mee :(
pi_116275059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Fire of een Pipo maar daar is de batterij niet super van. (alhoewel in de auto kan die aan de kabel)
De oplader van de Pipo heeft het hier al begeven naar nog geen 4 dagen
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:18:07 #235
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116276523
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mediamarkt Almere houdt vast aan dinsdag. Ze hebben ze wel al binnen, maar ik kreeg er niet eentje mee :(
;( Jammer, aankomende week ook maar eens in de MM bekijken :D! (wellicht is er nog 1 :P)
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:25 schreef klaasvaak77 het volgende:

[..]

De oplader van de Pipo heeft het hier al begeven naar nog geen 4 dagen
Ai, al contact gehad? Denk dat ze die zo naar je kunnen opsturen. Je kan ook laden via USB --> charge kabeltje wat er bij zat gelukkig.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116276846
Ai, al contact gehad? Denk dat ze die zo naar je kunnen opsturen. Je kan ook laden via USB --> charge kabeltje wat er bij zat gelukkig.
[/quote]
De usb kabel die erbij zat werkt niet als charger.
Heb al wel contact gehad, ze gaven aan dat ik een hardware reset moest uitvoeren.
Wist toen nog niet dat het de adapter was.;
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:40:34 #237
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116277121
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:30 schreef klaasvaak77 het volgende:
Ai, al contact gehad? Denk dat ze die zo naar je kunnen opsturen. Je kan ook laden via USB --> charge kabeltje wat er bij zat gelukkig.

De usb kabel die erbij zat werkt niet als charger.
Heb al wel contact gehad, ze gaven aan dat ik een hardware reset moest uitvoeren.
Wist toen nog niet dat het de adapter was.;
Hier anders wel. Niet de Micro USB maar die andere (USB naar de charging connector, of had je die niet?)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116277316
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hier anders wel. Niet de Micro USB maar die andere (USB naar de charging connector, of had je die niet?)
Ik heb gewoon een normale adapter bij de Pipo, de Pipo heeft een aparte ingang voor zijn stroom.
Had hier voor een Archos 70b welke inderdaad via usb werd geladen via speciale adapter en via connectie met de pc.
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:49:15 #239
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116277408

En dan gewoon aan een zware usb lader hangen ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116277775
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:49 schreef RobertNL het volgende:
[ afbeelding ]
En dan gewoon aan een zware usb lader hangen ;)
Yep zou erg mooi zijn als deze er bij zat maar helaas niet, weet je ook waar die te krijgen is? *)
MMM kijk net naar de box die bij de tablet zat op de handleiding, die in het chinees is maak ik uit dat deze voor de M1 is. De inhoud komt ook overeen met wat op de site staat wat geleverd wordt bij de Pipo M1.

[ Bericht 10% gewijzigd door klaasvaak77 op 01-09-2012 19:16:16 ]
pi_116279116
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:01 schreef klaasvaak77 het volgende:

[..]

Yep zou erg mooi zijn als deze er bij zat maar helaas niet, weet je ook waar die te krijgen is? *)
MMM kijk net naar de box die bij de tablet zat op de handleiding, die in het chinees is maak ik uit dat deze voor de M1 is. De inhoud komt ook overeen met wat op de site staat wat geleverd wordt bij de Pipo M1.
Heb het kabeltje op internet gevonden, USB naar 5V DC Plug Type H Voedingskabel.
http://azerty.nl/producte(...)rm=&utm_content=href
pi_116280185
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:48 schreef xminator het volgende:
Volgens een aantal tweakers worden de nexus 7 tablets nu al bij een aantal mediamarkten verkocht be fast als je er vandaag 1 wilt!
Bron? Kan er nergens iets over vinden...
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_116281739
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:12 schreef theKiD het volgende:

[..]

Bron? Kan er nergens iets over vinden...
Dat zegt hij: tweakers.
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:52:14 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116281807
Die nexus is wel een lekker apparaatje voor het geld he?

Ben niet zo'n androidfan (nee, haat het niet, gewoon mening) maar voor een redelijke prijs is het wel iets voor iemand die ik ken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 2 september 2012 @ 09:28:41 #245
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_116296699
ik heb de PIPO M1 (9,7 inch) net besteld :) ben zeer benieuwd of ie me gaat blijmaken
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_116296895
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:52 schreef HeatWave het volgende:
Die nexus is wel een lekker apparaatje voor het geld he?

Ben niet zo'n androidfan (nee, haat het niet, gewoon mening) maar voor een redelijke prijs is het wel iets voor iemand die ik ken.
Android is da bomb man. Gewoon vol voor gaan!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zondag 2 september 2012 @ 10:21:33 #247
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116297176
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:52 schreef HeatWave het volgende:
Die nexus is wel een lekker apparaatje voor het geld he?

Ben niet zo'n androidfan (nee, haat het niet, gewoon mening) maar voor een redelijke prijs is het wel iets voor iemand die ik ken.
Voor dat geld (en support) zeker. Helaas geen micro sd. De processor zit ook goed, alleen het schem waren soms wat issues mee dacht ik.
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 09:28 schreef slaveloos het volgende:
ik heb de PIPO M1 (9,7 inch) net besteld :) ben zeer benieuwd of ie me gaat blijmaken
Mooi :D!, ben benieuwd. Als je hem binnen hebt dan horen/zien we het wel ;).

Iemand een idee hoe je de Pipo U1 open krijgt? Gisteren een poging gedaan maar helaas gefaald. Aangezien dit meer een long term apparaat lijkt te worden (die snelheid _O_ ) Wil ik eens kijken of ik een batterij mod toe kan passen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116299208
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:50 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat zegt hij: tweakers.
..En toen zei ik: Ik kan er nergens iets over vinden.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_116299599
Het stond hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1509158/32

Tevens had de Saturn had een tijdelijke actie: 16gb nexus 7 voor 229 euro.
  zondag 2 september 2012 @ 12:36:20 #250
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_116299892
quote:
13s.gif Op zondag 2 september 2012 12:11 schreef theKiD het volgende:

[..]

..En toen zei ik: Ik kan er nergens iets over vinden.
En nu voor de derde keer: dan moet je op het tweakers-forum kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1509158/2
  zondag 2 september 2012 @ 18:16:23 #251
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_116313654
Voor de Ainol Novo 7 Fire geintresseerden, hier een mening van een tweaker die hem een halve week heeft:

Ik heb deze nu al een halve week in mijn bezit.
Het is een prachtig apparaat eigenlijk. Redelijk snel, of toch voor mijn gebruik snel genoeg. Het heeft een mooi scherm, Bluetooth, snelle en goede wifi,HDMI, microSD,...

Dusja, een aanrader volgens mij. Ik heb hem bij Elijah gekocht op Ali (137$+24$ voor DHL), (+ had nog coupon -> extra korting, totaalprijs kwam op 140$, dus 105¤, daarbovenop heb ik nog 35¤ aan douane+DHL moeten betalen)
Ik weet wel niet of ze goed leverbaar zijn, er zijn geruchten dat hun productie voor een week stil ligt aangezien de LCD panelen niet geleverd zijn.
  maandag 3 september 2012 @ 04:15:35 #252
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116335828
Belooft veel goeds! ^O^ Zal nog wel een weekje duren voor ik de mijne heb. Wel met aardig wat accessoires en *crossing my fingers* voor douanevrije bezorging. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 3 september 2012 @ 09:29:16 #253
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_116337330
Weet iemand waar ik een dik-rubbere-val-maarop-de-grond-hoesje kan kopen?
Als ik die fire bestel wil ik hem wel heel houden als mijn zoontje erop speelt.

Meeste van die hoesje zijn juist erg dun en tegen krassen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 3 september 2012 @ 13:11:05 #254
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116342524
Gegroet mede tabletliefhebbers,

Inmiddels heb ik nog geen duidelijke reviews van de Ainol Fire kunnen vinden, met mogelijke kwaaltjes etc ,met die fijne accu die nogal wat belooft - of ie dat ook waarmaakt! Zit er over na te denken om via BiC/Dealsprime oid de fire te bestellen, maar ik zie ook o.a. bij AliExpress (Elijah/Grace), waar ze wel DHL shipping hebben. Voordeel van BiC/DP is dat ze paypal accepteren, waar je bij AliExpress met je creditcard moet betalen, en zie ik inderdaad nog dingen langskomen van kortingsbonnen op AliExpress (die actie wilde bij mij niet eens laden, en kreeg dus ook geen kortingscodes :( )


Heb t topic hier en op tweakers een beetje doorgespit, leveringstijden wisselen wel heel erg duidelijk (met stockproblemen hier en daar), en wil m graag uiterlijk één oktober binnenhebben (lange reis voor de boeg in oktober), enig advies waar ik dan het beste kan bestellen? (lees: meest compleet, snelste shipping, minste douanekosten - in hoeverre marken BiC en Dealsprime /VS Grace/Elijah zelf al zulke apparaten lager?- ) Dank!


Ter verduidelijking: Wil de tablet graag gebruiken voor filmpjes/series kijken, af en toe een spelletje, en browsen, maar een lange batterijduur is wel heeeeel fijn.Zag dus al ergens langskomen dat de video niet automatisch in goede verhouding springt, op wat voor termijn wordt er daarvoor een oplossing verwacht/is dat zelf te fixen? (eventueel een aanbeveling voor een andere tablet is ook welkom, weet prima hoe ik tablets moet flashen etc, maar hij moet het wel echt goed doen voordat ik weg ben, vandaar die 1 oktober ;-)

p.s. Om even nostalgisch te worden, heb in 2010 een ZT180 besteld, prima apparaatje toen, maar een tijd geleden verkocht ;-) (resistief touchscreen, 800mhz processor, woeh, nostalgia!)
Koekje d'r bij?
  maandag 3 september 2012 @ 14:00:08 #255
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116343708
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:11 schreef eleganza het volgende:
Gegroet mede tabletliefhebbers,

Inmiddels heb ik nog geen duidelijke reviews van de Ainol Fire kunnen vinden, met mogelijke kwaaltjes etc ,met die fijne accu die nogal wat belooft - of ie dat ook waarmaakt! Zit er over na te denken om via BiC/Dealsprime oid de fire te bestellen, maar ik zie ook o.a. bij AliExpress (Elijah/Grace), waar ze wel DHL shipping hebben. Voordeel van BiC/DP is dat ze paypal accepteren, waar je bij AliExpress met je creditcard moet betalen, en zie ik inderdaad nog dingen langskomen van kortingsbonnen op AliExpress (die actie wilde bij mij niet eens laden, en kreeg dus ook geen kortingscodes :( )


Heb t topic hier en op tweakers een beetje doorgespit, leveringstijden wisselen wel heel erg duidelijk (met stockproblemen hier en daar), en wil m graag uiterlijk één oktober binnenhebben (lange reis voor de boeg in oktober), enig advies waar ik dan het beste kan bestellen? (lees: meest compleet, snelste shipping, minste douanekosten - in hoeverre marken BiC en Dealsprime /VS Grace/Elijah zelf al zulke apparaten lager?- ) Dank!


Ter verduidelijking: Wil de tablet graag gebruiken voor filmpjes/series kijken, af en toe een spelletje, en browsen, maar een lange batterijduur is wel heeeeel fijn.Zag dus al ergens langskomen dat de video niet automatisch in goede verhouding springt, op wat voor termijn wordt er daarvoor een oplossing verwacht/is dat zelf te fixen? (eventueel een aanbeveling voor een andere tablet is ook welkom, weet prima hoe ik tablets moet flashen etc, maar hij moet het wel echt goed doen voordat ik weg ben, vandaar die 1 oktober ;-)

p.s. Om even nostalgisch te worden, heb in 2010 een ZT180 besteld, prima apparaatje toen, maar een tijd geleden verkocht ;-) (resistief touchscreen, 800mhz processor, woeh, nostalgia!)
Lees dit eens door, daar zijn mensen die het apparaat al hebben.
http://www.slatedroid.com/forum/385-ainol-novo-7-fire/

Op 1 september is mijn tablet in HongKong aangekomen, weet niet hoe lang het duurt voordat ik hem thuis heb. Wil eventueel wel je vragen beantwoorden wanneer het zo ver is.

[ Bericht 2% gewijzigd door mime_negert op 03-09-2012 14:00:47 (Url toegevoegd) ]
pi_116345506
Iemand ooit nog alle kortingcodes van de Aliexpress Supernova Sale (ass) gehad?

$50 aan coupons nooit gehad!!
pi_116347356
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:05 schreef marco_sire het volgende:
Iemand ooit nog alle kortingcodes van de Aliexpress Supernova Sale (ass) gehad?

$50 aan coupons nooit gehad!!
idem :(
jaja, en azo...
pi_116349666
Hoi, ik heb een vraag , ik heb de Ainol Aurora 2 gekocht en nu kreeg ik te horen dat ik mijn tablet kon inzetten als boek voor mijn opleiding , hoelang gaat de accu mee? Hij kan natuurlijk niet uitvallen dan! En hangt die vaak vast?
pi_116349817
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:56 schreef davedavy het volgende:
Hoi, ik heb een vraag , ik heb de Ainol Aurora 2 gekocht en nu kreeg ik te horen dat ik mijn tablet kon inzetten als boek voor mijn opleiding , hoelang gaat de accu mee? Hij kan natuurlijk niet uitvallen dan! En hangt die vaak vast?
Is het voor de accu geen oplossing om evt externe accu's te kopen die je dan op school aan je tablet kan koppelen zonder dat er een stopcontact aan te pas komt?
pi_116350056
Ja zeker , voor als het eens mis loopt , bedoel je zo'n duracell ding?
pi_116350766
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:05 schreef davedavy het volgende:
Ja zeker , voor als het eens mis loopt , bedoel je zo'n duracell ding?
Jep z'n ding, ik zou een in China rondneuzen, daar heb je ze goedkoper :)
pi_116353953
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:23 schreef nodig het volgende:

[..]

Jep z'n ding, ik zou een in China rondneuzen, daar heb je ze goedkoper :)
Maar die Chinese accu's zijn ook niet te vertrouwen hé.
pi_116354203
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:44 schreef davedavy het volgende:

[..]

Maar die Chinese accu's zijn ook niet te vertrouwen hé.
Waarom eigenlijk niet? Heb er geen ervaring mee en was misschien van plan om mn 2 jaar oude ipod touch accu te gaan vervangen met een chinees exemplaar. Dat is dus niet zon goed idee?

Anders voor een merk gaan als Anker, veel meer bangforbuck tov Duracell.
http://www.ebay.com/sch/i(...)al%20battery&_sop=15
  maandag 3 september 2012 @ 18:51:17 #264
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_116354255
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:49 schreef nodig het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet? Heb er geen ervaring mee en was misschien van plan om mn 2 jaar oude ipod touch accu te gaan vervangen met een chinees exemplaar. Dat is dus niet zon goed idee?

Anders voor een merk gaan als Anker, veel meer bangforbuck tov Duracell.
http://www.ebay.com/sch/i(...)al%20battery&_sop=15
Wat is er mis met waar voor je geld?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_116354460
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:51 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat is er mis met waar voor je geld?
Wat bedoel je hiermee?
pi_116354920
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:56 schreef nodig het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Hij vindt dat je ten onrechte een engelse term gebruikt, waar ook een keurige nederlandse uitspraak mogelijk was.

Kut taalpuristen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 3 september 2012 @ 19:28:14 #267
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_116355971
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:05 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hij vindt dat je ten onrechte een engelse term gebruikt, waar ook een keurige nederlandse uitspraak mogelijk was.

Kut taalpuristen.
Ben geen purist hoor, just saying.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_116357015
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 12:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En nu voor de derde keer: dan moet je op het tweakers-forum kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1509158/2
:*
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_116357032
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:28 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ben geen purist hoor, just saying.
Wat is er mis met: ik wilde het alleen even kwijt? :')
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 3 september 2012 @ 20:02:28 #270
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116357759
Kak, DHL is vandaag langs geweest. Er was natuurlijk weer niemand thuis...
pi_116364562
Maar hoelang gaat de accu van de Aurora 2 nu mee?
  maandag 3 september 2012 @ 22:25:29 #272
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116365894
'Bang-for-buck'... ik vind het maar een bazenterm. Daarom gebruik ik het ook all the time. :D

Over accuduur van de Aurora II: ga uit van een uurtje of zes á acht afhankelijk van de gebruiksintensiteit. ;) Nee, dat is niet getimed of wetenschapelijk bewezen, dat schat ik zo in.

* verstuurd vanaf m'n Aurora II getethered aan m'n Jiayu JY-G2.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116374009
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:25 schreef shiznuts het volgende:
'Bang-for-buck'... ik vind het maar een bazenterm. Daarom gebruik ik het ook all the time. :D

Over accuduur van de Aurora II: ga uit van een uurtje of zes á acht afhankelijk van de gebruiksintensiteit. ;) Nee, dat is niet getimed of wetenschapelijk bewezen, dat schat ik zo in.

* verstuurd vanaf m'n Aurora II getethered aan m'n Jiayu JY-G2.
Hij staat gewoon aan zodat ik me boek kan lezen. 6 uur zou dan wel ideaal zijn. Eerst hopen dat die web app goed werkt op de Aurora.
  dinsdag 4 september 2012 @ 08:41:50 #274
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116374489
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 07:47 schreef davedavy het volgende:

[..]

Hij staat gewoon aan zodat ik me boek kan lezen. 6 uur zou dan wel ideaal zijn. Eerst hopen dat die web app goed werkt op de Aurora.
Ik zou persoonlijk de Fire dan kopen. Beter scherm om te lezen en een goede batterij.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:02:46 #275
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116376094
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk de Fire dan kopen. Beter scherm om te lezen en een goede batterij.
Dát dus. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116376462
Jezus, wat gaan die dingen snel bij mediamarkt. Het lijkt wel een iPad.

Maar ik heb er eentje :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:28:30 #277
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116376708
Congrats dan maar. :P Ik hoop dat 'ie bevalt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116378923
Ik heb ook zojuist een nexus 7 gehaald. Mooi hebbedingetje!
Bij de MM groningen lagen ze al niet meer in de winkel, alleen voor degene die er een besteld hadden. Ging hard dus...
  dinsdag 4 september 2012 @ 13:24:32 #279
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116381311
ik heb niet nog meer gadgets nodig, ik heb niet nog meer gadgets nodig, ik heb niet nog meer gadgets nodig...

maar toch die Nexus 7
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116383931
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk de Fire dan kopen. Beter scherm om te lezen en een goede batterij.
Stja... Die kwam 2 dagen nadat ik de Aurora 2 had gekocht bij BIC binnen , wat ik dus niet wist. :'( Nu snap ik ook waarom de Aurora opeens zo goedkoop was.
pi_116385138
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:53 schreef Pierrre het volgende: Mooi hebbedingetje!
Dit inderdaad. Ik heb er even mee lopen spelen, en het ding is precies wat ik ervan verwachtte, zowel in positieve als negatieve zin.

Het eerste dat opvalt is hoe klein hij is. De nexus is minder dan de helft van mijn ipad. Hij voelt wel een stuk dikker en minder premium aan, maar de textuur op de achterkant zorgt ervoor dat hij wel goed in de hand ligt. Het scherm is scherp, maar de kijkhoeken en het contrast zijn duidelijk minder dan bij de ipad. Het voelt veel meer als een gigantische smartphone dan een volwaardige tablet. Misschien dat 7" tablets inderdaad de 'net niet'-producten zijn die Jobs claimde. Je mist in bijvoorbeeld de browser gewoon heel veel ruimte die je bij de iPad of Transformer Prime wel hebt, en het geeft naar mijn mening niet dezelfde tablet ervaring. Dat Asus ervoor heeft gekozen de nexus in portrait mode te locken helpt ook niet, al zijn daar workarounds voor. Verder is het jammer dat de bezel rond het scherm aan de boven- en onderkant van het scherm veel breder zijn dan aan de zijkanten. Ook valt op dat de nexus vrij snel behoorlijk warm wordt, en opvallender warm wordt dan de nieuwe ipad.

Dat zijn een paar negatieve punten. Nu wat positieve punten: dit is de meest soepele en vlotte versie van android die i ooit heb gebruikt. Ik ben al jaren een overtuigd iOS-gebruiker, maar ik heb in die tijd wel talloze android-toestellen gebruikt, en geen van die toestellen voelt zo snel aan als de nexus. Van teksten wissen tot het switchen tussen apps, van browsen tot spelletjes spelen en foto's bekijken: de nexus hapert nergens. Daarnaast vind ik het persoonlijk erg prettig om een 'kale' versie van android te hebben. Widgets en schillen die op iOS lijken boeieN mij niet zoveel.

Daarnaast is de 7" form factor weer wel ideaal voor gamen. In landscape mode ligt de nexus fijn in de hand en tegra optimized games zien er prachtig uit en draaien zonder enig probleem (afgezien van de warmte dan). Ook voor het lezen van ebooks is het een fijn formaat, als heb ik nog geen applicatie kunnen vinden die net zo fijn werkt als iBooks op de ipad.

Al met al een leuk hebbedingetje dat heel goed presteert, zeker voor zijn prijs, maar geen vervanging voor mijn ipad Persoonlijk biedt iOS mij meer als mobiele besturingssysteem, waar door ik voorlopig ook nog niet voor een android smartphone zal kiezen over de iPhone. Maar voor 250 euro heb je, naar mijn mening, wel de best mogelijke android ervaring van dit moment, dus is de keuze voor de nexus 7 makkelijker te rechtvaarden dan een high end android smartphone.
pi_116390685
godver, mn tablet is weer niet opgeladen nadat ik m de hele dag heb opgeladen :% lijkt wel alsof ie alleen oplaadt als ie aanstaat.
Wie dit leest is hek.
pi_116409854
M'n eerste reactie na de eerste dag van m'n Fire is best positief! Heerlijk helder beeldscherm, ding ziet er goed uit en voelt ook stabiel. Werkt allemaal aardig soepel, hier en daar een klein beetje lagg maar dat kan ook komen doordat ik nog de standaard rom gebruik.
De wifi is wel te doen maar kan beter, aardig bereik maar als ik op zolder ben valt hij af en toe weg.

Toch zijn er ook wat mindere puntjes, zo krijg ik bijvoorbeeld geen geluid uit de TV als ik hem met hdmi met de tv verbind. De Nintendo 64 emulator is nog niet bruikbaar; stottert erg en laat niet alles goed zien. Geluidskwaliteit van de speakers is niet al te best en tot slot nog een probleem met de accu, deze lijkt rond 15% in een vrije val te komen waardoor hij binnen enkele minuten ineens op 3% zit, erg vervelend.

Uiteindelijk klinkt dit allemaal misschien wat negatief maar dat ben ik zeker niet! Het is een mooie tablet en ik ben dan ook benieuwd hoe hij mij in de komende tijd zal bevallen, als ik mij op de custom roms ga storten...

Groeten!
pi_116410631
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:56 schreef davedavy het volgende:
Hoi, ik heb een vraag , ik heb de Ainol Aurora 2 gekocht en nu kreeg ik te horen dat ik mijn tablet kon inzetten als boek voor mijn opleiding , hoelang gaat de accu mee? Hij kan natuurlijk niet uitvallen dan! En hangt die vaak vast?
Om nog even terug te komen op jouw accu probleem, de PIPO M1 kan ook een optie zijn, 9,7 inch scherm dus ietsjes groter en 8000mah ipv 5000mah

Pipo: http://www.pandawill.com/(...)ra-white-p66460.html
Ainol Fire: http://www.buyincoins.com(...)s-product-18697.html
pi_116411633
Probleem met de Ainol Novo 7 Fire

http://www.slatedroid.com(...)t-touchscreen-input/

Many people are confused with name of Ainol NOVO 7 Flame. Some have bought it from some online stores in China, and they thought that’s Flame. Actually Ainol NOVO 7 Fire is the Chinese version for Chinese domestic market, not only the language is set in Chinese, it also comes with many Chinese apps. The English edition is called Ainol NOVO 7 Flame, and it is not released yet. Ainol NOVO 7 Flame will be released on next Wednesday Sept 12th. Many people who bought Ainol NOVO 7 Fire have seen problems with touch screen. This is not unusual, because Ainol always picks the top quality tablets from their QA test for oversea market, while the ones selling in the Chinese market has lower qualities, therefore, slightly lower price as well. That’s why you can get Ainol NOVO 7 Fire with lower price than Ainol NOVO 7 Flame, because the factory price for those two models are different. It is recommended for people to buy Ainol NOVO 7 Flame from Ainol’s official distributors in your region. Returning your tablet to China from US and other countries would cost you at least $40, and the chance that your unit will have problem is higher when you buy the Ainol NOVO 7 Fire (Chinese version). In addition, a HDMI cable will be included in the English Edition as free gift.

http://www.slatedroid.com(...)me-release-sep-12th/

Beter wachten op de Flame edition!
  woensdag 5 september 2012 @ 10:27:59 #286
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116413101
Dat van de accu heeft niet echt iets met capaciteit te maken (of dat de capaciteit je niet genoeg zou zijn)... vele tablets hebben dat manco dat de laatste paar procenten wegvliegen, maakt niet uit of de capaciteit nu 3600mAh, 5000mAh of 8000mAh is, maar een probleem is het wel. ;) Verder hebben alle grotere tablets een grotere accu (groter display vergt meer energie, dus anders zou de accuduur minder zijn en er is fysiek meer ruimte voor). Meeste mensen baseren een keuze om displaygrootte en ga dan eens kijken naar de verdere features.

Trouwens, over de verschillende versies, hetzelfde werd eerder ook eens gezegd van een andere Ainol-tablet, bleek achteraf ook niet veel waarheid in te zitten.

Die van mij zal er nog wel een weekje over doen helaas, maar ik denk dat ik er ook vrij blij mee ga zijn hoor.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116413667
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat Asus ervoor heeft gekozen de nexus in portrait mode te locken helpt ook niet, al zijn daar workarounds voor.
Er zit in de statusbalk een knopje om te unlocken voor landscape mode. Ik vind het persoonlijk handig om portrait mode te hebben op een 7" tablet. Daar heb ik juist ook een 7" voor gekocht. Je kunt hem handig met twee handen vasthouden en met twee duimen typen. In plaats van met een grotere tablet waarbij je in de ene hand de tab hebt en de andere hand gebruikt om te typen.
  woensdag 5 september 2012 @ 12:25:51 #288
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116416394
quote:
18s.gif Op maandag 3 september 2012 20:02 schreef mime_negert het volgende:
Kak, DHL is vandaag langs geweest. Er was natuurlijk weer niemand thuis...
Heeft DHL inmiddels je huis alweer kunnen vinden?
Ik ben echt benieuwd naar je oordeel, zeker ook met die 'spookverhalen' dat de Fire voor de chinese markt was, en dat de 'Flame' voor de internationale markt was. Hmmmmm. Heb nog even bij pandawill nagevraagd, zij shippen de Flame variant ( wat nou eigenlijk het verschil is weet ik ook niet 8)7 ) ergens rond de 15e september. Vraag is dan natuurlijk of ie voor 1 oktober binnen is :') Iemand nog suggesties voor DHL shipping met een aardige prijs? AliExpress met QC?

Hoop dat alle Nexus7 bezitters blij zijn met hun nieuwe hebbedingetje, al vind ik het wel een prijzig apparaatje vergeleken al die chinese brut. Dat neemt niet weg dat ik t wel een mooi apparaatje vind :9
Koekje d'r bij?
  woensdag 5 september 2012 @ 12:46:05 #289
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116416967
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:25 schreef eleganza het volgende:

[..]

Heeft DHL inmiddels je huis alweer kunnen vinden?
Ik ben echt benieuwd naar je oordeel, zeker ook met die 'spookverhalen' dat de Fire voor de chinese markt was, en dat de 'Flame' voor de internationale markt was. Hmmmmm. Heb nog even bij pandawill nagevraagd, zij shippen de Flame variant ( wat nou eigenlijk het verschil is weet ik ook niet 8)7 ) ergens rond de 15e september. Vraag is dan natuurlijk of ie voor 1 oktober binnen is :') Iemand nog suggesties voor DHL shipping met een aardige prijs? AliExpress met QC?

Hoop dat alle Nexus7 bezitters blij zijn met hun nieuwe hebbedingetje, al vind ik het wel een prijzig apparaatje vergeleken al die chinese brut. Dat neemt niet weg dat ik t wel een mooi apparaatje vind :9
Heb mijn tablet binnen en heb er gemengde gevoelens over. Het werkt allemaal maar sommige apps zijn niet te vinden in de Play Store. Op Slatedroid heb ik een rom van Pat Moss gevonden en geïnstalleerd. Hierdoor heb ik toegang dat meer apps omdat bij deze rom het device ID is aangepast zodat het een Nexus 7 is.

Op een of andere manier krijg ik Flipboard niet geïnstalleerd omdat deze al geïnstalleerd zou zijn -O-

Je merkt dat het een Chinees ding is omdat de software niet helemaal af is. Zo gaat deze langzaam uit standby, hoor je af en toe de speaker ploppen etc.

Het scherm is van goede kwaliteit en met deze rom ook gevoelig genoeg.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:04:52 #290
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_116417518
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:46 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Je merkt dat het een Chinees ding is omdat de software niet helemaal af is. Zo gaat deze langzaam uit standby, hoor je af en toe de speaker ploppen etc.

Het scherm is van goede kwaliteit en met deze rom ook gevoelig genoeg.
Langzaam uit standby heeft met deep sleep en wifi uit te maken. De Elf 2 (die ik heb) heeft het ook dus dat zal wel aan de am-logic liggen. Ook het "plop geluid" heeft te maken met screen off en wifi uit.

Beide problemen heb ik niet als wifi aan staat. Het plop geluid ontstaat wanneer er iets gebeurd op de tablet. Ik had een fotolijstje op me homescreen staan die om de 15 sec wisselde en daar kwam op de 15 sec een plopje vanaf. Toen ik dat weg haalde was het veel minder frequent. Het plopje hoor je als de speaker actief wordt, maar als de tablet iets doet zet de tablet even de speaker aan.

Jammer dat beide problemen ook in de Fire zitten. Hoop dat de Flame ze niet heeft al zal dat wel niet waarschijnlijk zijn.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:07:13 #291
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116417573
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:46 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Heb mijn tablet binnen en heb er gemengde gevoelens over. Het werkt allemaal maar sommige apps zijn niet te vinden in de Play Store. Op Slatedroid heb ik een rom van Pat Moss gevonden en geïnstalleerd. Hierdoor heb ik toegang dat meer apps omdat bij deze rom het device ID is aangepast zodat het een Nexus 7 is.

Op een of andere manier krijg ik Flipboard niet geïnstalleerd omdat deze al geïnstalleerd zou zijn -O-

Je merkt dat het een Chinees ding is omdat de software niet helemaal af is. Zo gaat deze langzaam uit standby, hoor je af en toe de speaker ploppen etc.

Het scherm is van goede kwaliteit en met deze rom ook gevoelig genoeg.
Sommige apps niet te vinden... waar moet ik dan aan denken? Omdat het telefoonapps zijn ofzo? Of dat er een china market iets op zit?

Gemengde gevoelens, wordt het een blijvertje of denk je dat je volgende maand een nieuwe bestelt bij wijze van?
Koekje d'r bij?
  woensdag 5 september 2012 @ 13:31:26 #292
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116418372
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:07 schreef eleganza het volgende:

[..]

Sommige apps niet te vinden... waar moet ik dan aan denken? Omdat het telefoonapps zijn ofzo? Of dat er een china market iets op zit?

Gemengde gevoelens, wordt het een blijvertje of denk je dat je volgende maand een nieuwe bestelt bij wijze van?
Denk dat ik volgende maand eens voor een Nexus ga kijken, ik erger me teveel aan die kleine minpuntjes van de Fire.
pi_116419213
- sorry, verkeerde topic -
pi_116420351
En er waren ook al geruchten over slechte schermen van de Fire? Wat is daar van waar: beter even wachten met bestellen?
  woensdag 5 september 2012 @ 14:42:21 #295
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116420872
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:31 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Denk dat ik volgende maand eens voor een Nexus ga kijken, ik erger me teveel aan die kleine minpuntjes van de Fire.
Sja, hoe klein zijn zulke minpuntjes... ik weet dat ik niet 100% kan verwachten van chinese apparatuur (eigenlijk alle android devices die ik gehad heb hebben wel foutjes, van mn htc desire tot aan die zt-180) dus wat dat betreft, wil gewoon dat dat ding een beetje lekker browset en ik prima filmpjes en wat spelletjes kan spelen (maar wel lange tijd). Voor overige dingen heb ik m'n telefoon, netbook en mn laptop.

Waar heb je 'm trouwens besteld? Had je nog douanekosten bij DHL?
Koekje d'r bij?
pi_116421840
Ik snap niet dat zoveel mensen het zo ideaal vinden die 7" tablets. Het is net niks... Te groot voor een mobiele telefoon, maar te klein voor een lekker beeldscherm voor games/videos/e-books. Ik wacht nog steeds op de 9.7/10" quad-core tablets die ook nog een beetje betaalbaar zijn, maar blijkbaar gaat dit nogal langzaam...
pi_116422702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:12 schreef Syntix het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen het zo ideaal vinden die 7" tablets. Het is net niks... Te groot voor een mobiele telefoon, maar te klein voor een lekker beeldscherm voor games/videos/e-books. Ik wacht nog steeds op de 9.7/10" quad-core tablets die ook nog een beetje betaalbaar zijn, maar blijkbaar gaat dit nogal langzaam...
De meeste ereaders zijn toch ook ongeveer 7inch
  woensdag 5 september 2012 @ 15:39:49 #298
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116422961
Ja, mij leek 7" eerst ook niks. Uit de kluiten gewassen smartphone, dus begon met een 10.1", maar dat is meer een vooroordeel. Nu zijn m'n laatste 3 tablets 7" geweest en dat is gewoon uitstekend, dan niet beter omdat 'ie makkelijker mee te nemen is en goed te typen is met twee handen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116423565
Ik ben er nog niet uit qua formaat. Ik moet voor mijn studie erg veel pdf's lezen en wil dat graag doen op een tablet, omdat je daarmee toch makkelijker ergens gaat zitten dan met een 15 inch laptop op je schoot.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:10:49 #300
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116424281
True, al moet je rekening houden met het feit dat een tablet geen laptopvervanging is en niet zo productief werkt en apps voor tablets nooit een suite als Office voor notebooks/pc's kunnen vervangen.

Je kunt eventueel een Asus Transformer, oud of nieuw model nemen, daar kan je tenminste nog een dock bijnemen met toetsenbord en trackpad erop. Tevens wordt daarmee de accuduur verlengd en zit er een SD-kaartlezer en een fullsized USB-poort op. Daar kun je dan enigszins wat aantekeningen mee maken en ben je toch compact bezig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116425050
Ik zag laatst een post over hoe je die Chinese meuk eraf haalt en de nieuwste firmware erop zet , volgens mij is die een beetje outdated. Hoe root ik mijn Aurora 2 en waar kan ik de nieuwe firmware vinden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')