Ja, eigen schuld dikke bult, moet je maar niet vreemdgaan, de slet!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat is gewoon de wet daar en daar moet je je aan houden. Balen man, steen tegen je hoofd.
Naja, niet dus, zie laatste alinea.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat is gewoon de wet daar en daar moet je je aan houden. Balen man, steen tegen je hoofd.
Hongersnood kan anno 2012 ook nog...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
De 23-jarige Laila Ibrahim Issa Jamool uit Sudan wacht in de gevangenis, vastgeketend aan haar kindje van zes maanden oud, op haar veroordeling. Ze is gevangen genomen wegens vermoedelijk overspel en kan daarvoor gestenigd worden.
Op 10 juli bevond de rechtbank in de hoofdstad Karthoum haar schuldig.
De echtgenoot van Jamool heeft haar beschuldigd van overspel. Dat is verboden in Sudan. Haar doodsvonnis zou de tweede zijn in het land van de afgelopen maanden.
President Omar Hassan al-Bashir zei vorige maand nog dat Sudan een 'honderd procent islamitische grondwet zou willen aannemen na de scheiding van het niet moslimgerichte Zuid-Sudan.
De Strategic Initiative for Women in the Horn of Africa (SIHA), een vrouwenbeweging, hebben advocaten ingeschakeld die beroep hebben aangetekend tegen het vonnis. Volgens de beweging verkeert het kindje bovendien niet in goede gezondheid.
Het gaat zeker anderhalve maand duren voordat een antwoord van de rechtbank kan worden verwacht. Tot die tijd blijft Jamool in de vrouwengevangenis in Omdurman, terwijl ze is vastgeketend aan haar baby.
Amnesty International noemt het stenigingsvonnis tegen Jamool oneerlijk en onwettelijk.
Volgens de Sudanese wet mag geen doodstraf worden uitgevoerd bij bij zwangere vrouwen en moeders die borstvoeding geven tot het tweede levensjaar van het kind.
Bron
Dat dit nog mag/kan anno 2012
WTF heeft dat te maken met dit artikel??quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hongersnood kan anno 2012 ook nog...
Dat er dus wel meer in de wereld kan anno 2012 dan jij je voor kunt stellen...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:54 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
WTF heeft dat te maken met dit artikel??
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
De 23-jarige Laila Ibrahim Issa Jamool uit Sudan wacht in de gevangenis, vastgeketend aan haar kindje van zes maanden oud, op haar veroordeling. Ze is gevangen genomen wegens vermoedelijk overspel en kan daarvoor gestenigd worden.
Vinden ze ook van ons als we een stukje ham opeten...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:
Is dan misschien wel normaal dat dit gebeurd in die streken ik vind het evengoed verschrikkelijk.
Hier niet, maar in een groot deel van Afrika leeft men nu eenmaal nog zoals wij deden in de vroege middeleeuwen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
Slaat helemaal nergens op deze opmerking.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Vinden ze ook van ons als we een stukje ham opeten...
Leg uit..?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Slaat helemaal nergens op deze opmerking.
Vaak is dit al genoeg om te veroordelenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Moet er wel meer bewijs zijn dan een waarschijnlijk gefrustreerde vent die haar beschuldigt.
die zit allang weer bij een ander... met nog meer kinderen....quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:16 schreef Vaseline_ het volgende:
En die man laat dat kindje daar ook lekker wegkwijnenHet is toch wel zijn kind..
Anno 2012 kunnen we ook nog steeds een nucleaire oorlog beginnen of op straat poepen en plassen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
Of het kind is het resultaat van het vreemdgaan. Dan heeft hij er weinig mee van doen...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:16 schreef Vaseline_ het volgende:
En die man laat dat kindje daar ook lekker wegkwijnenHet is toch wel zijn kind..
Dan moet dat kind ook maar gestenigd worden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:19 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Of het kind is het resultaat van het vreemdgaan. Dan heeft hij er weinig mee van doen...
Ja.... is doodnormaal daar...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:23 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dan moet dat kind ook maar gestenigd worden.
Dat vind ik dan weer positief.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
Volgens de Sudanese wet mag geen doodstraf worden uitgevoerd bij bij zwangere vrouwen en moeders die borstvoeding geven tot het tweede levensjaar van het kind.
Elkaarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:46 schreef matthijst het volgende:
Ach na, waar maken we ons druk om. Laat ze elkaar lekker afmaken.
Omdat je het niet snapt waarschijnlijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Slaat helemaal nergens op deze opmerking.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:46 schreef matthijst het volgende:
Ach na, waar maken we ons druk om. Laat ze elkaar lekker afmaken.
Zij hun regels, wij de onze.
Leven en laten leven, of doodgaan dus, in dit geval.
Kan ik me ook niks bij voorstellen. Baal nog steeds dat de geällieerden op Normandië landden. Laat ons zoiets onderling uitvechten. Duits was mijn favoriete vak. Had er echt aanleiding voor. Wat praat ik nu ? Brabants. Krijg in de Randstad zelfs geen poot aan de grond.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:55 schreef HenkieVdV het volgende:
Altijd die verontwaardigde reacties als er ergens op de wereld waar een totaal andere cultuur is en een ander strafrecht wordt toegepast, iemand ter dood veroordeelt wordt.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Duits was mijn favoriete vak. Had er echt aanleiding voor.
Van je vrouw he. Een man mag ongestoord zijn gang gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:58 schreef DjinN het volgende:
Dus als je daar van je man of vrouw af wilt, hoef je hem of haar alleen maar te beschuldigen van overspel?![]()
Middeleeuwse mafketels daar
Nou, doet best wel zeer zo'n steen op je hoofd hoor.quote:
Ja tuurlijk, die hebben overal een vrijbrief voor..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Van je vrouw he. Een man mag ongestoord zijn gang gaan.
Tja wat wil je ook met een middeleeuwse religie.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:34 schreef Woestijnvos het volgende:
Die middeleeuwse straf is niet meer van deze tijd.
Ik heb hier op fok net nog een discussie gevoerd met iemand die vond dayt het islamgebash moest stoppen omdat het maar een enkeling zou zijn die zo is en zo denkt. Dit soort naïevo's bestaan nog en begeven zich gewoon tussen ons. Brrr..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
Weet je wat het is, de mensen in dit soort landen woorden gewoon expres dom gehouden door de staat, zo blijft het volk gehoorzaam en onderdanig, als je daar geboren wordt dan weet je natuurlijk niet beter helaas.
Ook is het zo dat de (meeste) mensen die daar geboren worden eigenlijk helemaal niet gewenst zijn, omdat de man en vrouw niet door liefde bij elkaar zijn gekomen maar gedwongen zijn door de familie, dit gaat al eeuwen zo en dit soort landen zijn nooit met de tijd meegegaan zoals bij ons, ik denk dat er daarom zoveel onbegrip en haat is bij deze mensen.
Religie is opium voor het volk. Geen reden om opium of religie te verbieden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:02 schreef -supergirl- het volgende:
Religie is kansloos. Door religie komt alleen maar ellende.
Religie kan niet verboden worden, maar dan nog staat mijn mening vast dat religie kansloos is.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Religie is opium voor het volk. Geen reden om opium of religie te verbieden.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Religie kan niet verboden worden, maar dan nog staat mijn mening vast dat religie kansloos is.
Gecondoleerd dan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:40 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
felicitaties zijn niet nodig.
O. Oke.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Religie kan niet verboden worden, maar dan nog staat mijn mening vast dat religie kansloos is.
Binnenkort zal steniging ook in het Nederlandse strafrecht worden opgenomen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 06:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
's lands wijs, 's lands eer.
Hoe primitief en afschuwelijk dan ook.
Beschermd door de grondwet importeren westerse landen massa' van dergelijke religieuze fanaten, moet kunnen.
Tjah, beschaving is maar een pakket schroot met een dun laagje chroom. Moet je eens kijken wat er gebeurd in NL als de bakkers dicht gaan. Mattuuuuhquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Binnenkort zal steniging ook in het Nederlandse strafrecht worden opgenomen.
Wij waren in de Middeleeuwen al verder dan dat ze nu in Afrika zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hier niet, maar in een groot deel van Afrika leeft men nu eenmaal nog zoals wij deden in de vroege middeleeuwen.
Ik zou het je afraden, met de zomers en vooral ook winters die we tegenwoordig kennen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wij waren in de Middeleeuwen al verder dan dat ze nu in Afrika zijn.
Maar goed, ik zou ook wel buiten in mijn blote fallus met een steen rond willen lopen. Want dit is ook niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |