SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
'Hun' kamer in huis is sinds het eerste jaar wel wat ontprinsest.,
maar de dames kunnen ermee leven:
Het bed schuiven we uiteen tot twee bedden. Dat vinden ze reuze gezellig en het valt mee hoe lang ze keten 's avonds. We zorgen wel dat ze totaal afgedraaid hun bedjes induiken natuurlijk.
Enkele impressies van vorig jaar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels zijn we al over de helft van de vakantie. Op 11 augustus gaan ze weer naar huis.
Een paar kieken uit het vorige topic:
[ Bericht 48% gewijzigd door Duderinnetje op 03-08-2012 02:02:41 ]Snobs have more fun!
KLIK!
O tuurlijk joh. We bemoeien ons alleen met wat ze uitvreten als het écht niet kan. Maar dat komt nauwelijks voor eigenlijk. Het eerste jaar, herinner ik me, wilde ik veel meer controle houden. Maar man, wát een werk. En wat levert het nou eigenlijk op, naast je eigen gestress?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:42 schreef Naamah het volgende:
Oh, prachtig! Vooral dat het van jullie allemaal kan en mag!
Ja, dat vind ik ook een hele treffende.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:29 schreef Bluezz het volgende:
Overigens is dit : http://i15.photobucket.com/albums/a379/Duderinnetje/P8022464.jpg mijn favofoto tot nu toe.. die lucht, die kleuren, surréaliste
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Iemand vroeg laatst nog naar hun interesse Nederlandse woordjes te leren (ik meen -Spring?) en Arty en ik hadden het daar vandaag over. Het is zo grappig dat daar voorgaande jaren niet zo heel veel belangstelling voor was, maar we nu inmiddels merken dat zowel de behoefte/interesse, als de vaardigheid er is om in het Nederlands te tellen, woordjes te onthouden, maar ook taalkundige verbanden te leggen (bijvoorbeeld dat 'zestien' zes en tien is)
De woorden die ze kennen, gebruiken ze ook actief, waar dat vorige jaren niet het geval was. Nu mompelen ze heel vanzelfsprekend al tegen elkaar 'Nee!' 'Kijk'!' 'Asjeblief'.' 'Goedzo!' 'Neeee, niet goedzo'.
Tellen kunnen ze tot twintig en begroeten en bedanken etc, gaat ook al automatisch in het Nederlands.
K. is het meest taalvaardig. Die analyseert ook woorden. Aardappelen (een volstrekt lastig woord voor Fransen) zijn pommes de terres. Ze had kennelijk al eens begrepen dat 'appels' pommes zijn. Dus moet 'aard' dan wel 'terre' zijn en zo had ze zichzelf een nieuw woord geleerd. Ik vind dat hartstikke knap voor een negenjarige.
En soms vragen ze opeens om 'kás' op brood of zien ze een 'kàt' lopen en dan denk je: waar zat dat woord verstopt?.
Ze krijgen op school al een beetje Engels en ook dat helpt. Een 'boek' is plots een herkenbaar woord (want ze kennen 'book') en dat geldt voor veel meer woorden natuurlijk. Erg leuk om te zien hoe snel ze zich hierin van het één op het andere jaar (willen) ontwikkelen.
Nadeel is dat ze op elke menukaart, al drink je ergens een colaatje, op zoek gaan naar 'ijsje'. "Ja goedzo twee ijsje dankjewel".
Ik: "Nee niet goedzo, nul ijsje asjeblieft"
Que?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:19 schreef oh-oh het volgende:
Nul eisjes![]()
En dat ze je zout en peper maar mooi met rust laten ja!
Ben je een kloon van dat songfestivalwicht?
Ooooh, aha!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet denken aan deze met dat nr van dr nav je Indianenverhaal![]()
![]()
ja hoiquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kanniet reeksen op de iPad, dus ik laat de TR staan voor een van mijn collega's.
O, wat een leuke foto! Dat heb je dan toch maar mooi samen meegemaakt. Dat vergeten jullie vieren niet meer!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:33 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank Lois!
Vandaag geen anekdotes, maar wél een kiek.
Waaihaartjes op de zeehondenboot:
[ afbeelding ]
Het was hartstikke leuk en we hebben heel veel zeehonden gezien. De weergoden waren ons ook net op tijd prima gezind.
Dat klinkt een beetje alsof de meidjes helaas overboord zijn gevallen vanmiddag, maar ze zijn er nog hoor!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:12 schreef Smallish het volgende:
[..]
O, wat een leuke foto! Dat heb je dan toch maar mooi samen meegemaakt. Dat vergeten jullie vieren niet meer!
Nee, niet een opvallende!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Meisjes met nul ijsjesIk geniet van je verhalen, was er geen dilemma du jour?
Jij hebt echt geen kaas gegeten van kinderen, of wel?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat is wat ik al zei, op een gegeven moment vinden ze alles al snel saai. Dat hoort bij het ouder worden. Ook chantage hoort daarbij: *diepe zucht* "Okeeeejj...ik ga wel buiten spelen, maar dan wil ik wel een ijsje" . Of speelgoed stuk maken van de ander die zich daarmee wel vermaakt.
Vrijdagochtend heeeeeel vroeg gaan ze weer naar huis.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:48 schreef Cat22 het volgende:
Wanneer gaan ze naar huis Dude? Eind van de week?
Ik kan me voorstellen dat je er tegen het einde wel klaar mee bent en je eigen leventje terugwil.
Net als de anderen geniet ik van je verhalen en avonturen en hopelijk kun je de dames nog flink wat jaartjes een fijne break van de dagelijkse sleur bezorgen.
Ja, ze had er vanochtend hoofdpijn van. Maar even lekker onder een dekentje op de bank gelegd en koppies soep gemaakt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:54 schreef Bluezz het volgende:
Daar zal ze het ook wel moeilijk mee hebben trouwens met verhuizen.. best stressvol voor een kind.
Ik probeer er drie in toom te houden dus ik spreek louter uit ervaring.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen kaas gegeten van kinderen, of wel?
Nou, je toont je consequent nauwelijks enthousiast als het om je eigen gebroed gaat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik probeer er drie in toom te houden dus ik spreek louter uit ervaring.
Het blijven niet altijd schatjes. Maargoed, vreemde ogen dwingen meer als bekende.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou, je toont je consequent nauwelijks enthousiast als het om je eigen gebroed gaat.
Misschien had je vakantiekinderen moeten nemen! Ideaal!
Onbekende ogen zijn nu eenmaal dwingender hè!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Bluezz het volgende:
Ik kreeg een lange mail van mijn collegadin die net terug is van een kampeervakantie met 2 eigen bio puberdochters nou geloof me, jij hebt niets te klagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |