abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:24:32 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114988251
In het kort (want eigenlijk is het een haske lang verhaal) door omstandigheden hebben wij sinds enkele maanden 8 katten. Erg leuk, maar ook erg veel. Ze kunnen het op zich prima met elkaar vinden, tenzij ze voor langere tijd verplicht binnen moeten blijven

Ik denk dat ik het gepeupel er een plezier mee doe als ik ze de mogelijkheid bied dat ze naar buiten kunnen als wij er niet zijn. Niet alle 8 mogen ze buiten vrij rondlopen, dus dat 'buiten in de zelfbediening' moet beperkt worden (maw: een kattenluikje in de deur gaat 'm niet worden).

We hebben best een redelijke tuin, waar we best een redelijk stuk van willen opofferen. Dus is het plan: een kattenluikje naar een (nieuw te bouwen) buitenverblijf. Zo kunnen de poezen doorlopend een frisse neus halen, ook als we er niet zijn. Bijkomend voordeel: minder overlast voor de buren!

Het plan was aanvankelijk om het buitenverblijf te laten maken door een timmerman. Daar had ik offertes voor opgevraagd en er stond me maar weinig in de weg om het plan deze zomer te laten uitvoeren. In het kort (want ook dát is een lang verhaal): er is een kink in de kabel gekomen met als resultaat dat de financiën er niet meer zijn om het te láten maken.

En dus...

Ik wil het zelf gaan maken. Nu kan ik (voor een vrouw van mijn leeftijd enigszins bovengemiddeld) leuk klussen, maar dit is een project waar ik tegenop zie. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en ik ben een beetje bang dat het een fiasco gaat worden als ik allerlei beginnersfouten maak.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben: iemand die bereid is me op weg te helpen. Die me kan vertellen waar ik moet beginnen, hoe ik de balken aan elkaar moet maken, hoe dik het hout moet zijn dat ik moet gebruiken, die me het een en ander voordoet, die een begin met me wil maken.

Een soort begeleid bouwprojectje met hout dus O+

Ik kan morgen beginnen & any day will do zo ongeveer :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:26:41 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_114988326
Wel ff handig om te zeggen welke regio, helaas kan ik niet zo goed timmeren anders kwam ik je graag helpen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:27:35 #3
33954 ElisaB
pi_114988360
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:26 schreef Bill_E het volgende:
Wel ff handig om te zeggen welke regio, helaas kan ik niet zo goed timmeren anders kwam ik je graag helpen.
Ow, uiteraard! Smart thinking Bill ^O^

West Brabant; tussen Roosendaal en Breda *)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:28:43 #4
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_114988412
Wat een leuk idee Elies! En wat lief om ze een buitengedeelte te geven! O+

Hier helaas 2 compleet linkerhanden, maar ik hoop dat er iemand opstaat die je hierbij kan bijstaan en dat het een buitenpaleisje gaat worden! Ik ga dit zeker volgen! :Y
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_114989131
Heb je ook wat afmetingen ed? Hoe groot moet t worden? Evt een tekening van een timmerman die een offerte kwam opnemen?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_114989170
Goed idee.
Mocht je voorkeur toch bij een kattenluikje in de deur liggen, er zijn kattenluikjes die werken op chip/halsbandje etc. Je kan deze dan dus zo instellen dat bepaalde katten er wel door naar buiten en binnen kunnen, en anderen niet.
Ik dacht ik zeg het maar, voor het geval dat je het niet wist. Een ren is natuurlijk ook helemaal geen slecht idee, dan kunnen ze allemaal lekker buiten.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_114989210
Leuk project Elisa! Wel foto's posten straks hè.. :)

Ik had je graag geholpen, maar heb totaal geen verstand van constructies e.d. :@
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:59:58 #8
33954 ElisaB
pi_114989544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:48 schreef Outpost76 het volgende:
Heb je ook wat afmetingen ed? Hoe groot moet t worden? Evt een tekening van een timmerman die een offerte kwam opnemen?
Er is geen tekening gemaakt en het idee is vrij 'open'. Maar in elk geval:

Het stuk tuin is ongeveer 5x10 meter. Het stuk gevel waar het het huis raakt, is 7 meter. Het mag helemaal langs de gevel, maar mag er ook aan één kant uitsteken. We kunnen 5 meter de lucht in als we willen. Het mag een recht geval worden, maar ook een L-vorm (langs de gevel én de tuin in).
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:03:01 #9
33954 ElisaB
pi_114989648
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef SiIk het volgende:
Goed idee.
Mocht je voorkeur toch bij een kattenluikje in de deur liggen, er zijn kattenluikjes die werken op chip/halsbandje etc. Je kan deze dan dus zo instellen dat bepaalde katten er wel door naar buiten en binnen kunnen, en anderen niet.
Ik dacht ik zeg het maar, voor het geval dat je het niet wist. Een ren is natuurlijk ook helemaal geen slecht idee, dan kunnen ze allemaal lekker buiten.
Ik wist het! Maar de poes waar het voornamelijk om gaat:

(...) heeft zich al twee keer opgehangen aan haar bandje. Uit lijfsbehoud (het hare) hebben we dus maar moeten concluderen dat bandjes geen optie zijn.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:03:47 #10
33954 ElisaB
pi_114989671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:50 schreef JK1982 het volgende:
Leuk project Elisa! Wel foto's posten straks hè.. :)

Ik had je graag geholpen, maar heb totaal geen verstand van constructies e.d. :@
Uiteraard zal ik fotoverslag doen :D

Kan je lachen _O-
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:04:00 #11
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_114989681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het stuk tuin is ongeveer 5x10 meter. Het stuk gevel waar het het huis raakt, is 7 meter. Het mag helemaal langs de gevel, maar mag er ook aan één kant uitsteken. We kunnen 5 meter de lucht in als we willen. Het mag een recht geval worden, maar ook een L-vorm (langs de gevel én de tuin in).
Moet je voor zoiets geen bouwvergunning aanvragen? Geen idee of je dat al geregeld hebt hoor...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:08:11 #12
33954 ElisaB
pi_114989894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:04 schreef Ireth het volgende:
Moet je voor zoiets geen bouwvergunning aanvragen? Geen idee of je dat al geregeld hebt hoor...
Nope. In je achtertuin mag je tegenwoordig zo ongeveer alles :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:08:46 #13
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114989916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je weet dat je voor zo iets groots een vergunning moet aanvragen?

Ik zou je iig aanraden om de verticale balken (die je in de grond doet) van hard houd te kopen. Doe je dat niet kan je over een paar jaar weer aan de klus om ze te vervangen.

Kan je een foto posten waar het moet komen ed want zo heb ik nog geen idee.. :@
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:09:59 #14
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114989965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nope. In je achtertuin mag je tegenwoordig zo ongeveer alles :)
Klopt. Mits t beperkt blijft. De afmetingen die jij net noemde worden dacht ik wel gezien als aanbouw en dan heb je er wel 1 nodig.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:13:21 #15
33954 ElisaB
pi_114990110
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:09 schreef Outpost76 het volgende:
Klopt. Mits t beperkt blijft. De afmetingen die jij net noemde worden dacht ik wel gezien als aanbouw en dan heb je er wel 1 nodig.
In dat geval zal ik even informeren bij de gemeente ^O^

En hier een foto van afgelopen voorjaar:

Je kijkt hier dus op de gevel waar het in elk geval aan moet grenzen (want het kattenliuikje komt in plaats van het kleine linker onderraampje)
pi_114990253
Leuk project. :Y

Poezebeesten O+
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:29:49 #17
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114990696
Ik dacht dat je een grapje maakt in het beruchte topic en een dakkapel ofzo wilde, maar het is dus serieus :D Mede ook gezien de genoemde prijs.

Ik kan niet timmeren denk ik, maar gelezen hebbende wat jij allemaal al hebt gedaan voor FHF had ik je graag geholpen anders. Dat is waar FHF voor staat; helpen en geholpen worden. En sommige mensen hebben gewoon veeeeeel krediet verdient. Hoop dat het gaat lukken dus, voor jou en je kaatten.
Ook hoi !
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:38:26 #18
33954 ElisaB
pi_114991091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:29 schreef Inlognaam het volgende:
Ik dacht dat je een grapje maakt in het beruchte topic en een dakkapel ofzo wilde, maar het is dus serieus :D Mede ook gezien de genoemde prijs.

Ik kan niet timmeren denk ik, maar gelezen hebbende wat jij allemaal al hebt gedaan voor FHF had ik je graag geholpen anders. Dat is waar FHF voor staat; helpen en geholpen worden. En sommige mensen hebben gewoon veeeeeel krediet verdient. Hoop dat het gaat lukken dus, voor jou en je kaatten.
Nee, het is echt serieus :D En ik wil het ook écht leren :Y
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:40:29 #19
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114991195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

In dat geval zal ik even informeren bij de gemeente ^O^

En hier een foto van afgelopen voorjaar:

[ afbeelding ]

Je kijkt hier dus op de gevel waar het in elk geval aan moet grenzen (want het kattenliuikje komt in plaats van het kleine linker onderraampje)
Ok. Flink open ook dus. (ivm licht in je huis via dat raam) Wil je gaas of glas? Neem je glas is t natuurlijk meer een aanbouw en niet echt een ren... Wat wil je voor dak? Golfplaat en schuin of plat?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:46:46 #20
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_114991467
Wat je sowieso kan doen Elisa, is via youtube projecten kijken, dan ben je ingelezen... ingekeken :D

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:40 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ok. Flink open ook dus. (ivm licht in je huis via dat raam) Wil je gaas of glas? Neem je glas is t natuurlijk meer een aanbouw en niet echt een ren... Wat wil je voor dak? Golfplaat en schuin of plat?
ik zou geen glas doen, te warm in de zomer...
met gaas wordt het koud in de winter, maar dan kan je altijd nog bedenken of je houten panelen wilt maken (of een zijkant waar meestal de wind op komt
als dak zou ik kiezen voor hout, dan heb je en schaduw.. maar ook niet snel die warmte zoals met golfplaat...

(sorry, ik ben geen timmervrouw, maar heb een hoop projecten zoals dit gehad, ik kan alleen niet die kant op komen om te helpen... maar gelukkig wel tips geven :P )
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:56:39 #21
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_114991926
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:46 schreef dolfina-chica het volgende:
Wat je sowieso kan doen Elisa, is via youtube projecten kijken, dan ben je ingelezen... ingekeken :D

[..]

ik zou geen glas doen, te warm in de zomer...
met gaas wordt het koud in de winter, maar dan kan je altijd nog bedenken of je houten panelen wilt maken (of een zijkant waar meestal de wind op komt
als dak zou ik kiezen voor hout, dan heb je en schaduw.. maar ook niet snel die warmte zoals met golfplaat...

(sorry, ik ben geen timmervrouw, maar heb een hoop projecten zoals dit gehad, ik kan alleen niet die kant op komen om te helpen... maar gelukkig wel tips geven :P )
Top! Zulke tips zijn juist welkom. Ik probeer uit te dokteren wat ze precies wil want dat bepaalt wat voor balken ze nodig heeft. Neem je glas dan heb je ander formaat nodig dan met bv gaas. Panelen zou wel wat zijn. Die kunnen er evt voor in de winter en weg in de zomer.

Ik heb geen idee wat verder de bedoeling is. Ik probeer alleen t plaatje duidelijk te krijgen wat ze wil zodat ik evt kan helpen en of timmer tips kan geven.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:58:47 #22
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_114992023
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om een gedeelte af te schermen (plexiglas?) zodat ze ook wind/waterdicht kunnen zitten indien nodig.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:03:06 #23
33954 ElisaB
pi_114992219
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Outpost76 het volgende:

Ik heb geen idee wat verder de bedoeling is. Ik probeer alleen t plaatje duidelijk te krijgen wat ze wil zodat ik evt kan helpen en of timmer tips kan geven.
^O^

Goed dat je het vraagt, want deel van het probleem is dat ik nog niet alles weet :)

In elk geval gaas. Er hoeft niet overal een dak te zitten, maar er moeten we plekken zijn waar ze droog (en in de schaduw) kunnen zitten.

Het is niet de bedoeling dat ze buiten ons huis binnen zitten, maar juist dat ze zoveel mogelijk buiten zitten als ze buiten zijn :)

In mijn fantasie gaat het er ongeveer zo uitzien:

donderdag 2 augustus 2012 @ 13:04:07 #24
33954 ElisaB
pi_114992266
Maar dan wat groter en met hoogteverschil (want we willen het grote raam vrij houden; het kleine rechterraam boeit ons niet) :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:05:02 #25
33954 ElisaB
pi_114992298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:58 schreef Ireth het volgende:
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om een gedeelte af te schermen (plexiglas?) zodat ze ook wind/waterdicht kunnen zitten indien nodig.
Als het ze te koud of te nat is, dan kunnen ze natuurlijk gewoon binnen komen; 100m2 overdekt en waterdicht ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')