Ow, uiteraard! Smart thinking Billquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:26 schreef Bill_E het volgende:
Wel ff handig om te zeggen welke regio, helaas kan ik niet zo goed timmeren anders kwam ik je graag helpen.
Er is geen tekening gemaakt en het idee is vrij 'open'. Maar in elk geval:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:48 schreef Outpost76 het volgende:
Heb je ook wat afmetingen ed? Hoe groot moet t worden? Evt een tekening van een timmerman die een offerte kwam opnemen?
Ik wist het! Maar de poes waar het voornamelijk om gaat:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:49 schreef SiIk het volgende:
Goed idee.
Mocht je voorkeur toch bij een kattenluikje in de deur liggen, er zijn kattenluikjes die werken op chip/halsbandje etc. Je kan deze dan dus zo instellen dat bepaalde katten er wel door naar buiten en binnen kunnen, en anderen niet.
Ik dacht ik zeg het maar, voor het geval dat je het niet wist. Een ren is natuurlijk ook helemaal geen slecht idee, dan kunnen ze allemaal lekker buiten.
Uiteraard zal ik fotoverslag doenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:50 schreef JK1982 het volgende:
Leuk project Elisa! Wel foto's posten straks hè..
Ik had je graag geholpen, maar heb totaal geen verstand van constructies e.d.
Moet je voor zoiets geen bouwvergunning aanvragen? Geen idee of je dat al geregeld hebt hoor...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is geen tekening gemaakt en het idee is vrij 'open'. Maar in elk geval:
Het stuk tuin is ongeveer 5x10 meter. Het stuk gevel waar het het huis raakt, is 7 meter. Het mag helemaal langs de gevel, maar mag er ook aan één kant uitsteken. We kunnen 5 meter de lucht in als we willen. Het mag een recht geval worden, maar ook een L-vorm (langs de gevel én de tuin in).
Nope. In je achtertuin mag je tegenwoordig zo ongeveer allesquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:04 schreef Ireth het volgende:
Moet je voor zoiets geen bouwvergunning aanvragen? Geen idee of je dat al geregeld hebt hoor...
Je weet dat je voor zo iets groots een vergunning moet aanvragen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is geen tekening gemaakt en het idee is vrij 'open'. Maar in elk geval:
Het stuk tuin is ongeveer 5x10 meter. Het stuk gevel waar het het huis raakt, is 7 meter. Het mag helemaal langs de gevel, maar mag er ook aan één kant uitsteken. We kunnen 5 meter de lucht in als we willen. Het mag een recht geval worden, maar ook een L-vorm (langs de gevel én de tuin in).
Klopt. Mits t beperkt blijft. De afmetingen die jij net noemde worden dacht ik wel gezien als aanbouw en dan heb je er wel 1 nodig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nope. In je achtertuin mag je tegenwoordig zo ongeveer alles
In dat geval zal ik even informeren bij de gemeentequote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:09 schreef Outpost76 het volgende:
Klopt. Mits t beperkt blijft. De afmetingen die jij net noemde worden dacht ik wel gezien als aanbouw en dan heb je er wel 1 nodig.
Nee, het is echt serieusquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:29 schreef Inlognaam het volgende:
Ik dacht dat je een grapje maakt in het beruchte topic en een dakkapel ofzo wilde, maar het is dus serieusMede ook gezien de genoemde prijs.
Ik kan niet timmeren denk ik, maar gelezen hebbende wat jij allemaal al hebt gedaan voor FHF had ik je graag geholpen anders. Dat is waar FHF voor staat; helpen en geholpen worden. En sommige mensen hebben gewoon veeeeeel krediet verdient. Hoop dat het gaat lukken dus, voor jou en je kaatten.
Ok. Flink open ook dus. (ivm licht in je huis via dat raam) Wil je gaas of glas? Neem je glas is t natuurlijk meer een aanbouw en niet echt een ren... Wat wil je voor dak? Golfplaat en schuin of plat?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
In dat geval zal ik even informeren bij de gemeente
En hier een foto van afgelopen voorjaar:
[ afbeelding ]
Je kijkt hier dus op de gevel waar het in elk geval aan moet grenzen (want het kattenliuikje komt in plaats van het kleine linker onderraampje)
ik zou geen glas doen, te warm in de zomer...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok. Flink open ook dus. (ivm licht in je huis via dat raam) Wil je gaas of glas? Neem je glas is t natuurlijk meer een aanbouw en niet echt een ren... Wat wil je voor dak? Golfplaat en schuin of plat?
Top! Zulke tips zijn juist welkom. Ik probeer uit te dokteren wat ze precies wil want dat bepaalt wat voor balken ze nodig heeft. Neem je glas dan heb je ander formaat nodig dan met bv gaas. Panelen zou wel wat zijn. Die kunnen er evt voor in de winter en weg in de zomer.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:46 schreef dolfina-chica het volgende:
Wat je sowieso kan doen Elisa, is via youtube projecten kijken, dan ben je ingelezen... ingekeken
[..]
ik zou geen glas doen, te warm in de zomer...
met gaas wordt het koud in de winter, maar dan kan je altijd nog bedenken of je houten panelen wilt maken (of een zijkant waar meestal de wind op komt
als dak zou ik kiezen voor hout, dan heb je en schaduw.. maar ook niet snel die warmte zoals met golfplaat...
(sorry, ik ben geen timmervrouw, maar heb een hoop projecten zoals dit gehad, ik kan alleen niet die kant op komen om te helpen... maar gelukkig wel tips geven)
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:56 schreef Outpost76 het volgende:
Ik heb geen idee wat verder de bedoeling is. Ik probeer alleen t plaatje duidelijk te krijgen wat ze wil zodat ik evt kan helpen en of timmer tips kan geven.
Als het ze te koud of te nat is, dan kunnen ze natuurlijk gewoon binnen komen; 100m2 overdekt en waterdichtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:58 schreef Ireth het volgende:
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om een gedeelte af te schermen (plexiglas?) zodat ze ook wind/waterdicht kunnen zitten indien nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |